Lediga jobb som Behandlingsassistent/Socialpedagog i Kristinehamn

Se lediga jobb som Behandlingsassistent/Socialpedagog i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Familjehem sökes

Nytt
VI BEHÖVER BLI FLER, BÅDE FAMILJEHEM OCH BEHANDLINGSFAMILJER Inom företaget jobbar tre konsulenter, alla med mångårig erfarenhet av placerade barn/tonåringar och unga vuxna. Vi är lösningsfokuserade, uthålliga och är snabba med att hitta insatser som faktiskt ger resultat. Vi har stor förståelse för vad uppdragen kräver då vi alla även varit familjehem. Att vara familjehem innebär att man öppnar upp sitt hem för barn/tonåringar/unga vuxna (0-21 år). Anledn... Visa mer
VI BEHÖVER BLI FLER, BÅDE FAMILJEHEM OCH BEHANDLINGSFAMILJER
Inom företaget jobbar tre konsulenter, alla med mångårig erfarenhet av placerade barn/tonåringar och unga vuxna. Vi är lösningsfokuserade, uthålliga och är snabba med att hitta insatser som faktiskt ger resultat. Vi har stor förståelse för vad uppdragen kräver då vi alla även varit familjehem.
Att vara familjehem innebär att man öppnar upp sitt hem för barn/tonåringar/unga vuxna (0-21 år). Anledningen till att man blir placerad kan vara olika, men oavsett anledning har bedömningen gjorts att man inte kan bo kvar hos sina biologiska föräldrar. Längden på uppdragen varierar. Ibland sträcker sig uppdraget över flera år och ibland hela barnets uppväxt.
Som familjehem har du ansvar för barnets eller ungdomens dagliga omvårdnad och för att möta upp deras behov av känslomässigt stöd. Familjehemmet stödjer även i skolgång, uppmuntrar till fritidsaktiviteter och deltar på möten. Arbetet sker i nära samarbete med konsulenterna och den placerades socialsekreterare samt andra aktörer som kan finnas runt den placerade.
Vad vi söker:
Erfarenhet av tidigare uppdrag är ett plus. Det är även fördelaktigt om man har utbildning inom något människovårdande yrke.
Du kan vara ensamstående eller i en relation – vi välkomnar alla med sin ansökan!
Som familjehem bör du kunna erbjuda ett stabilt och tryggt hem över en längre tid. Kunna erbjuda ett eget rum, tid och känslomässig tillgänglighet. Personliga egenskaper vi tänker är viktiga är att man har god självinsikt, är lösningsfokuserad, trygg som person, motivation att fortsätta utvecklas och är prestigelös. För oss är det viktigt att jobba i team och vi vill ha ett nära samarbete med våra familjehem
Hos oss får alla familjer kontinuerliga utbildningar, handledning och vi finns tillgängliga dygnets alla timmar.
Hur söker man?
Lämna in din ansökan så kontaktar någon utav våra erfarna konsulenter dig för ett första möte. Om du därefter bedöms som lämplig kommer en familjehemsutredning göras. En familjehemsutredning innebär att konsulenten genomför djupintervjuer med var och en av de tilltänkta familjehemsföräldrarna i syfte att synliggöra familjens styrkor och utvecklingsområden. Vi inhämtar även registerutdrag från Polisen, Försäkringskassan, Kronofogden, Transportstyrelsen och Socialregistret.
Alla familjehem får arvode för uppdraget samt omkostnadsersättning för det placerade barnet. Våra arvoden är från 24 000 och uppåt beroende på vårdbehov och insatser. Visa mindre

Timvikarier på Sörby Akut HVB

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Hej, jag heter Mikael Eriksson och är verksamhetschef på HVB Sö... Visa mer
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana.
I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Hej, jag heter Mikael Eriksson och är verksamhetschef på HVB Sörby Akut i Gullspångs kommun. I min värld har vi ett av de viktigaste uppdrag som finns, att möta, stötta och hjälpa flickor som av någon anledning behöver placeras hos oss, och vi behöver fler timvikarier till vår verksamhet. Sörby Akut är ett litet HVB med plats för sju flickor mellan 12 - 18 år som placeras enligt LVU eller SoL. Vi arbetar utifrån LAB (lågaffektivt bemötande), TMO (traumamedveten omsorg) och har implementerat en metod som heter Connect somt handlar om att vi försöker förstå beteende utifrån anknytningsteori.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete/kp-samtal/upprättande av genomförandeplaner/aktiviteter m.m
Nätverkskontakter
Dokumentation- och utvecklingsarbete

Vem är du?
Önskvärt är att du har minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom socialt arbete eller annan som bedöms likvärdig.
Det är även meriterande om du:
är engagerad och verkligen vill jobba med ungdomar
har erfarenhet av behandlingsarbete är meriterande
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
är van att dokumentera då dokumentation förekommer i hög omfattning

Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
B-körkort är ett krav i tjänsten.
Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.
Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Timvikariat. Tjänsten innebär arbete vid behov utifrån ett ordinarie rullande dygnsschema dag/kväll/natt/helg med sovande jour samt vaken natt.
Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Vi tillsätter tjänsterna löpande enligt överenskommelse.
Vi erbjuder
Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag är den 13 februari 2025. Vänta inte med din ansökan då vi kommer hantera ansökningarna löpande.
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta:
Verksamhetschef Mikael Eriksson, [email protected]
Biträdande verksamhetschef, [email protected]
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Visa mindre

Timvikarier på Sörby Akut HVB

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Hej, jag heter Mikael Eriksson och är verksamhetschef på HVB Sö... Visa mer
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana.
I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Hej, jag heter Mikael Eriksson och är verksamhetschef på HVB Sörby Akut i Gullspångs kommun. I min värld har vi ett av de viktigaste uppdrag som finns, att möta, stötta och hjälpa flickor som av någon anledning behöver placeras hos oss, och vi behöver fler timvikarier till vår verksamhet. Sörby Akut är ett litet HVB med plats för sju flickor mellan 12 - 18 år som placeras enligt LVU eller SoL. Vi arbetar utifrån LAB (lågaffektivt bemötande), TMO (traumamedveten omsorg) och har implementerat en metod som heter Connect somt handlar om att vi försöker förstå beteende utifrån anknytningsteori.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete/kp-samtal/upprättande av genomförandeplaner/aktiviteter m.m
- Nätverkskontakter
- Dokumentation- och utvecklingsarbete
Vem är du?
Önskvärt är att du har minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom socialt arbete eller annan som bedöms likvärdig.
Det är även meriterande om du:
- är engagerad och verkligen vill jobba med ungdomar
- har erfarenhet av behandlingsarbete är meriterande
- har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- är van att dokumentera då dokumentation förekommer i hög omfattning
Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
B-körkort är ett krav i tjänsten.
Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.
Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Timvikariat. Tjänsten innebär arbete vid behov utifrån ett ordinarie rullande dygnsschema dag/kväll/natt/helg med sovande jour samt vaken natt.
Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Vi tillsätter tjänsterna löpande enligt överenskommelse.
Vi erbjuder
Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag är den 13 februari 2025. Vänta inte med din ansökan då vi kommer hantera ansökningarna löpande.
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta:
Verksamhetschef Mikael Eriksson, [email protected]
Biträdande verksamhetschef, [email protected]
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Visa mindre

Behandlare inom beroendeproblematik

Vill du ha ett arbete där din insats verkligen har betydelse för en annan människa?  Vi söker nu en behandlare till MBE (missbruks och beroendeenheten)! Tjänsten är på visstid och 12 mån från anställnings början, med chans till förlängning. Din tjänst kommer att tillhöra processen “ett tryggt och hälsosamt liv” som ligger organisatoriskt under förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd. Vår kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ... Visa mer
Vill du ha ett arbete där din insats verkligen har betydelse för en annan människa? 

Vi söker nu en behandlare till MBE (missbruks och beroendeenheten)! Tjänsten är på visstid och 12 mån från anställnings början, med chans till förlängning.

Din tjänst kommer att tillhöra processen “ett tryggt och hälsosamt liv” som ligger organisatoriskt under förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd. Vår kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande.

Vi sätter individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi har ett processorienterat arbetssätt och har nära samarbete med andra aktörer både internt inom förvaltningen och externt med berörda myndigheter.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

• Vägledande, samt motiverande samtal
• Förebyggande arbete samt visst utredande arbete.
• Jobba med och följa upp LVM ärenden
• Stötta drogterapeuten i 12-stegsbehandlingen
• Genomförande av provtagningar.
• Dokumentation i vårt system Lifecare
• Samverkan både internt och externt.

Du kommer tillsammans med ditt team planera och utveckla verksamheten för att på bästa sätt möta och hantera både de vardagliga, samt framtida utmaningar som verksamheten står inför.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom, beteendevetare, behandlingspedagog, behandlingsassistent eller har annan akademisk utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av att jobba med behandling av beroendeproblematik både förebyggande och motiverande, enskilt och i grupp.

Då social dokumentation är en del av jobbet så behöver du ha kunskap och erfarenhet av detta samt en god förmåga att ta till dig/lära dig olika IT-system.

Vi ser gärna att du har kunskaper inom ASI, Previct, IDS-100, MI, Audit och Dudit samt HAP. Erfarenhet av arbete med återfallsprevention, anhöriga och spelmissbruk är meriterande.

Har du tidigare jobbat på behandlingshem med behandling och utsluss ser vi detta som mycket meriterande.

Vi söker dig som är trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella samt förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är självgående i ditt arbete, tar eget ansvar samt är flexibel i både arbete och tanke. Du ser fördelarna med samarbete både internt och externt samt värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Då resor förekommer så är B körkort ett krav.

Intervjuer kan komma att ske löpande, så sök redan idag!

ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Timvikarier på Sörby Akut HVB

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Hej, jag heter Mikael Eriksson och är verksamhetschef på HVB Sö... Visa mer
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana.
I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Hej, jag heter Mikael Eriksson och är verksamhetschef på HVB Sörby Akut i Gullspångs kommun. I min värld har vi ett av de viktigaste uppdrag som finns, att möta, stötta och hjälpa flickor som av någon anledning behöver placeras hos oss, och vi behöver fler timvikarier till vår verksamhet. Sörby Akut är ett litet HVB med plats för sju flickor mellan 12 - 18 år som placeras enligt LVU eller SoL. Vi arbetar utifrån LAB (lågaffektivt bemötande), TMO (traumamedveten omsorg) och har implementerat en metod som heter Connect somt handlar om att vi försöker förstå beteende utifrån anknytningsteori.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Omvårdnad i form av direkt behandlingsarbete/kp-samtal/upprättande av genomförandeplaner/aktiviteter m.m
- Nätverkskontakter
- Dokumentation- och utvecklingsarbete
Vem är du?
Önskvärt är att du har minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom socialt arbete eller annan som bedöms likvärdig.
Det är även meriterande om du:
- är engagerad och verkligen vill jobba med ungdomar
- har erfarenhet av behandlingsarbete är meriterande
- har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- är van att dokumentera då dokumentation förekommer i hög omfattning
Som person är du ansvarstagande, relationsskapande, flexibel och trygg. I rollen är det viktigt att du visar stor empati samtidigt som du har förmågan att sätta gränser vid behov. Arbetet innebär ett nära och förtroendefullt samarbete med dina kollegor och du har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt
B-körkort är ett krav i tjänsten.
Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.
Tjänstgöringsgrad och arbetstid: Timvikariat. Tjänsten innebär arbete vid behov utifrån ett ordinarie rullande dygnsschema dag/kväll/natt/helg med sovande jour samt vaken natt.
Lön: Sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Vi tillsätter tjänsterna löpande enligt överenskommelse.
Vi erbjuder
Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag är den 13 februari 2025. Vänta inte med din ansökan då vi kommer hantera ansökningarna löpande.
Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta:
Verksamhetschef Mikael Eriksson, [email protected]
Biträdande verksamhetschef, [email protected]
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Visa mindre

Behandlingsassistent

Vill du ha ett arbete där din insats verkligen har betydelse för en annan människa? Just nu söker Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltningen en behandlingsassistent till Boris boende. Boris Boende är ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. BORIS står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltningen i Kristineham... Visa mer
Vill du ha ett arbete där din insats verkligen har betydelse för en annan människa?
Just nu söker Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltningen en behandlingsassistent till Boris boende.

Boris Boende är ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. BORIS står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltningen i Kristinehamns kommun.

I vår arbetsgrupp sätter vi individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi har ett tätt samarbete med myndighetssidan inom socialtjänsten och samarbetar även med MBE, AME och psykiatrin. Vi arbetar aktivt med stegförflyttning och målet är att individen efter vistelsen på stödboendet ska, utifrån sin egen förmåga, kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt.

Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Vår kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering. Det innebär bland annat att ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande samt att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar, vuxna och funktionshindrade stöd, hjälp och service.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är varierande med bland annat boendestöd, kontaktteam, samtal, olika behandlingar, provtagningar, hantering av medicin och journalföring riktade till de som bor på boendet eller som på annat sätt ingår i verksamheten. Då BORIS består av en rad olika verksamheter så innebär det också samarbete över gränserna. Du kommer ha ett stort eget ansvar för att arbetet utförs och du arbetar både på egen hand och tillsammans med kollegor. Arbetet är schemalagt både dag/kväll och helg.

KVALIFIKATIONER
• Du är utbildad behandlingsassistent, vård-och stödsamordnare, beteendevetare, socialpedagog eller har annan utbildning som kan bedömas som likvärdig.
• Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta i öppenvård.
• Du är van vid dokumentation och arbete med genomförandeplaner enligt SOL.
• Du har B-körkort.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenheter av ESL, MI, IBIC samt lågaffektivt bemötande.

Vi söker dig som har ett socialt intresse, är lyhörd och tycker om att bidra till individers möjlighet att utvecklas och leva ett så självständigt och tryggt liv som möjligt. Du har ett strukturerat arbetssätt men är flexibel, du är lösningsfokuserad och har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder en tjänst på tillsvidare och ett vikariat på 12 månader med eventuell möjlighet till förlängning.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

ÖVRIGT
Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi kommer att arbeta utifrån nämndens mål och utveckla våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser kommer att samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.

Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Behandlingsassistent

Vill du göra något viktigt och betydelsefullt för någon annan? Boris söker nu två behandlingsassistenter, en tillsvidareanställning samt ett vikariat på cirka sex månader. Boris står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom IFO i Kristinehamns kommun. Boris Boende är ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. Vi sätter individens behov i fokus med MI som förhållnin... Visa mer
Vill du göra något viktigt och betydelsefullt för någon annan? Boris söker nu två behandlingsassistenter, en tillsvidareanställning samt ett vikariat på cirka sex månader.

Boris står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom IFO i Kristinehamns kommun. Boris Boende är ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. Vi sätter individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. De flesta medarbetarna är behandlingsassistenter. Vi har tätt samarbete med myndighetssidan inom socialtjänsten. Vi samarbetar även med Missbruksenheten, Arbetsmarknadsenheten och psykiatrin. Målet är att efter vistelsen på boendet ska individen, utifrån sin egen förmåga, kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt.

Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi kommer att arbeta utifrån nämndens mål och utveckla våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser kommer att samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi arbetar i team runt brukarna. Teamen är ansvariga för genomförandeplaner, utförande och uppföljning/revidering av behov och insatser. Arbetsuppgifterna är varierande med boendestöd, samtal, olika behandlingar, provtagningar, medicinhantering, journalföring mm. riktade till dem som bor på boendet eller på annat sätt ingår i verksamheten.

Boris består av en rad olika verksamheter vilket innebär att vi samarbetar över gränserna. Du har stort eget ansvar för att arbetet utförs och arbetar både på egen hand och tillsammans med kollegor.

Kvällar och helger ingår samt visst receptionsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har behandlingsassistentutbildning, vård- och stödsamordnarutbildning, beteendevetare, socionom eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig.

Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbeta i öppenvård. Vi ser gärna att du är strukturerad, flexibel, van vid dokumentation och arbete med genomförandeplaner enligt SoL, samt vara förtrogen med aktuell lagstiftning.

Påbyggnadsutbildning inom MI, återfallsprevention, Happen och liknande är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Då vår nuvarande arbetsgrupp är homogen ser vi gärna manliga sökande.

B-körkort är ett krav.

För att bli aktuell för anställning vill vi även se utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Behandlingspedagog 100 % på Barrebacken HVB i Gullspång

Vill du ha ett roligt och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge barn ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänst som behandlingspedagog till en HVB-verksamhet i Gullspångs kommun som är under omstart. Vi söker dig som vill vara en del av detta i ett helt nytt team och arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett... Visa mer
Vill du ha ett roligt och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge barn ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänst som behandlingspedagog till en HVB-verksamhet i Gullspångs kommun som är under omstart. Vi söker dig som vill vara en del av detta i ett helt nytt team och arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.



Om oss

Verksamheten ligger i Gullspångs kommun och kommer rikta sig till pojkar i tidiga tonåren med psykosocial problematik och riskbeteende. Vi kommer ta emot placeringar enligt SoL och LVU med hela landet som upptagningsområde.



Vi kommer arbeta utifrån evidensbaserade metoder och genom ett professionellt men personligt bemötande samt en strukturerad och trygg vardag vill vi skapa förutsättningar för ungdomen att bygga tillit till vuxna som kan gynna fortsatt utveckling.



Om tjänsten

Inför uppstarten av verksamheten söker vi personal som jobbar dag/kväll samt vaken nattpersonal. Behandlingsarbetet/insatserna styrs av individuella genomförandeplaner. Du arbetar i team med hjälp av en trygg struktur, flera stödfunktioner och lågaffektivt bemötande.



Genom vaken nattjänst kan vi erbjuda en säker och tillgänglig vård under dygnets alla timmar och i det arbetet blir du en nyckelperson.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

- Trygghetsskapande aktiviteter, såsom tillsyn och omsorg  

- HSL-insatser såsom medicindelegering

- Externa kontakter med socialtjänst och andra myndighetskontakter 

- Dokumentation 

- I tjänsten ingår även vardagliga sysslor



Vem är du?

Som person är du lugn, trygg och omsorgsgivande och du har förmågan att anpassa ditt förhållningssätt till person och situation. Vidare är du duktig på relationsskapande, är tålmodig men också gränssättande vid behov. För att trivas så uppskattar du en snabbrörlig och dynamisk miljö där det oväntade kan hända. Du är handlingskraftig och har lätt för samarbete i team.



Du är utbildad socionom, beteendevetare eller har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning såsom behandlings-/socialpedagog.  



Det är även meriterande om du:

- har erfarenhet av arbete med ungdomar i liknande verksamhet.

- har erfarenhet av behandlingsarbete utifrån evidensbaserade metoder  

- har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering 



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana.



Övrigt:

Manuellt körkort krävs för tjänsten.



Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.  



Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Eva Karlsson på [email protected] 



Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär schemalagd arbetstid dag/kväll 100% alternativt vaken natt 80-100%



Vi söker dig som önskar en tillsvidaretjänst i första hand men även dig som söker timvikariat. 



Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar följer Bransch E kollektivavtal



Tillträde: Planerad uppstart av verksamhet runt årskiftet 2023-2024



Sista ansökningsdag: 2023 08 31



Vi erbjuder

Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.



Vad händer nu?

Efter sista ansökningsdag kommer urval att påbörjas. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.



Om Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR Visa mindre

Socialpedagog till Djurgårdsskolan

Vill du vara med och skapa en bra start för barn och ungdomar utifrån deras behov och förutsättningar? Nu söker vi en socialpedagog för arbete med stöd till elever i de längre åldrarna till Djurgårdsskolan! Djurgårdsskolan F-9 bildar tillsammans med Björneborgs skola F-6 och Grunnebacka skola F-6 det södra rektorsområdet. Tillsammans så arbetar vi för elevers rätt till bra utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. Som lärare bidrar du... Visa mer
Vill du vara med och skapa en bra start för barn och ungdomar utifrån deras behov och förutsättningar? Nu söker vi en socialpedagog för arbete med stöd till elever i de längre åldrarna till Djurgårdsskolan!

Djurgårdsskolan F-9 bildar tillsammans med Björneborgs skola F-6 och Grunnebacka skola F-6 det södra rektorsområdet.

Tillsammans så arbetar vi för elevers rätt till bra utbildning och personalen är verksamhetens viktigaste resurs. Som lärare bidrar du till att verksamheten utvecklas i rätt riktning och du ger våra elever goda förutsättningar att växa och att utvecklas till kreativa, nyfikna och trygga individer.

Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar skolstab, förskola, grundskola inklusive särskola, gymnasieskola inklusive särskola samt musik- och kulturskola.

ARBETSUPPGIFTER
Till Djurgårdsskolan söker vi en socialpedagog för arbete med stöd till elever i de längre åldrarna under skol- och fritidstid.

Du kommer att arbeta med att främja elevers närvaro, hälsa och välmående i skolmiljön. En del i arbetet kommer att innebära arbete med kontroll och gränssättning men utifrån respekt för elevens situation.

Arbetet innebär ett tätt arbete med skolans elevhälsa samt kontakt med vårdnadshavare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad eller pågående högskoleutbildning inom socialt arbete exempelvis; socionom, beteendevetenskap, socialpedagog eller annan för uppdraget lämplig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av socialpedagogiskt arbete med barn och unga. Det är även meriterande, men inte ett krav, om du har utbildning i något av områden: lågaffektivt bemötande, MI, Repulse, KBT, specialpedagogik, neuropsykiatriska funktionsvariationer eller andra utbildningar i metoder gällande arbete med barn och unga.

Då arbetet handlar mycket om god kommunikation, dokumentation och samtal vill vi att du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift. Arbetet förutsätter god kommunikation med vårdnadshavare och skolans elevhälsa. Som person ser vi att du som söker har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa och bevara goda relationer. Du lyssnar in, visar intresse och förståelse för andra människor. Din förmåga att vara flexibel gör att du kan anpassa dig efter olika situationer och ändrade omständigheter. Du är uthållig och tydlig.

Eftersom tjänsten innebära arbete med kontroll och gränssättning bör du ha en stor empatisk förmåga i kombination till ett professionellt bemötande som bidrar till att elever utvecklas mot skolans kunskapskrav. Du agerar professionellt och tålmodigt även i svåra och pressade situationer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så sök idag!

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Behandlingsansvarig 100 % på Barrebacken HVB i Gullspång

Vill du ha ett roligt och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge barn ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänst som behandlingsansvarig till en HVB-verksamhet i Gullspångs kommun som är under omstart. Vi söker dig som vill vara en del av detta i ett helt nytt team och arbeta efter vår vision – Alla har rätt till et... Visa mer
Vill du ha ett roligt och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge barn ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänst som behandlingsansvarig till en HVB-verksamhet i Gullspångs kommun som är under omstart. Vi söker dig som vill vara en del av detta i ett helt nytt team och arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.



Om oss

Verksamheten ligger i Gullspångs kommun och kommer rikta sig till pojkar i tidiga tonåren med psykosocial problematik och riskbeteende. Vi kommer ta emot placeringar enligt SoL och LVU med hela landet som upptagningsområde.



Vi kommer arbeta utifrån evidensbaserade metoder och genom ett professionellt men personligt bemötande samt en strukturerad och trygg vardag vill vi skapa förutsättningar för ungdomen att bygga tillit till vuxna som kan gynna fortsatt utveckling.



Om tjänsten

Inför uppstarten av verksamheten söker vi en behandlingsansvarig som arbetar 100% dagtid. Behandlingsarbetet/insatserna styrs av individuella genomförandeplaner och du arbetar i team med hjälp av en trygg struktur, flera stödfunktioner och lågaffektivt bemötande. Du kommer vara verksamhetschefen behjälplig genom att bl.a. fungera som ett stöd till personalen i behandlingsarbetet samt vara delaktig vid implementeringar av nya metoder/arbetssätt i arbetsgruppen.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

- planera, strukturera och arbetsfördela det dagliga behandlingsarbetet

- stöd för personalgruppen i behandlingsarbetet utifrån evidensbaserade metoder och förhållningssätt

- Trygghetsskapande aktiviteter, såsom tillsyn och omsorg  

- HSL-insatser såsom medicindelegering

- Externa kontakter med socialtjänst och andra myndighetskontakter 

- Dokumentation 

- I tjänsten ingår även vardagliga sysslor



Vem är du?


Som person är du lugn, trygg och omsorgsgivande och du har förmågan att anpassa ditt förhållningssätt till person och situation. Vidare är du duktig på relationsskapande, är tålmodig och strukturerad men också gränssättande vid behov. För att trivas så uppskattar du en snabbrörlig och dynamisk miljö där det oväntade kan hända. Du är handlingskraftig samt har lätt för att leda och samarbeta i team.



Du är utbildad socionom, beteendevetare eller har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning såsom behandlings-/socialpedagog.  



Det är även meriterande om du:

- har erfarenhet av arbetsfördelning i en personalgrupp.

- har erfarenhet av behandlingsarbete utifrån evidensbaserade metoder 

- har erfarenhet av arbete med ungdomar i liknande verksamhet. 

- har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana.



Övrigt:

Manuellt körkort krävs för tjänsten.



Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.  



Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Eva Karlsson på [email protected] 



Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetet är förlagt på dagtid 100%



Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar följer Bransch E kollektivavtal



Tillträde: Introduktion i början av augusti med planerad uppstart av verksamhet den 28 augusti 2023



Sista ansökningsdag: 2023 04 16



Vi erbjuder

Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.



Vad händer nu?

Efter sista ansökningsdag kommer urval att påbörjas. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.



Om Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR Visa mindre

Behandlingspedagog 100 % på Barrebacken HVB

Vill du ha ett roligt och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge barn ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänst som behandlingspedagog till en HVB-verksamhet i Gullspångs kommun som är under omstart. Vi söker dig som vill vara en del av detta i ett helt nytt team och arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett... Visa mer
Vill du ha ett roligt och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge barn ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka tjänst som behandlingspedagog till en HVB-verksamhet i Gullspångs kommun som är under omstart. Vi söker dig som vill vara en del av detta i ett helt nytt team och arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.



Om oss

Verksamheten ligger i Gullspångs kommun och kommer rikta sig till pojkar i tidiga tonåren med psykosocial problematik och riskbeteende. Vi kommer ta emot placeringar enligt SoL och LVU med hela landet som upptagningsområde.



Vi kommer arbeta utifrån evidensbaserade metoder och genom ett professionellt men personligt bemötande samt en strukturerad och trygg vardag vill vi skapa förutsättningar för ungdomen att bygga tillit till vuxna som kan gynna fortsatt utveckling.



Om tjänsten

Inför uppstarten av verksamheten söker vi personal som jobbar dag/kväll samt vaken nattpersonal. Behandlingsarbetet/insatserna styrs av individuella genomförandeplaner. Du arbetar i team med hjälp av en trygg struktur, flera stödfunktioner och lågaffektivt bemötande.



Genom vaken nattjänst kan vi erbjuda en säker och tillgänglig vård under dygnets alla timmar och i det arbetet blir du en nyckelperson.



Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

- Trygghetsskapande aktiviteter, såsom tillsyn och omsorg  

- HSL-insatser såsom medicindelegering

- Externa kontakter med socialtjänst och andra myndighetskontakter 

- Dokumentation 

- I tjänsten ingår även vardagliga sysslor



Vem är du?

Som person är du lugn, trygg och omsorgsgivande och du har förmågan att anpassa ditt förhållningssätt till person och situation. Vidare är du duktig på relationsskapande, är tålmodig men också gränssättande vid behov. För att trivas så uppskattar du en snabbrörlig och dynamisk miljö där det oväntade kan hända. Du är handlingskraftig och har lätt för samarbete i team.



Du är utbildad socionom, beteendevetare eller har minst en 2-årig eftergymnasial utbildning såsom behandlings-/socialpedagog.  



Det är även meriterande om du:

- har erfarenhet av arbete med ungdomar i liknande verksamhet.

- har erfarenhet av behandlingsarbete utifrån evidensbaserade metoder  

- har erfarenhet av dokumentationsarbete och läkemedelshantering 



Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



Du behärskar svenska i tal och skrift samt har god datavana.



Övrigt:

Manuellt körkort krävs för tjänsten.



Utdrag ur Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister för personal vid HVB erfordras alltid före anställning. Se Blankett.  



Har du frågor om den här tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Eva Karlsson på [email protected] 



Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär schemalagd arbetstid dag/kväll 100% alternativt vaken natt 80-100%



Vi söker dig som önskar en tillsvidaretjänst i första hand men även dig som söker timvikariat. 



Lön: Enligt överenskommelse, övriga ersättningar följer Bransch E kollektivavtal



Tillträde: Introduktion i början av augusti med planerad uppstart av verksamhet den 28 augusti 2023



Sista ansökningsdag: 2023 04 16



Vi erbjuder

Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar.



Vad händer nu?

Efter sista ansökningsdag kommer urval att påbörjas. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss.



Om Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om hur det att jobba hos oss på Humana HÄR Visa mindre

Behandlingsassistent till Utsikten

Gruppbostaden nya Utsikten är en av flera verksamheter i kommunens socialpsykiatri och här arbetar tio boendestödjare, ett aktivitetsombud och en städerska. Gruppbostaden är trivsamt belägen i utkanten av centrum med 14 boendeplatser och en gemensamhetsdel. Vi ser en ökning av antalet komplexa ärenden med samsjuklighet som gör att vi behöver rusta verksamheten med flera kompetenser. Verksamheten kommer därför att rekrytera en behandlingsassistent när en... Visa mer
Gruppbostaden nya Utsikten är en av flera verksamheter i kommunens socialpsykiatri och här arbetar tio boendestödjare, ett aktivitetsombud och en städerska.

Gruppbostaden är trivsamt belägen i utkanten av centrum med 14 boendeplatser och en gemensamhetsdel. Vi ser en ökning av antalet komplexa ärenden med samsjuklighet som gör att vi behöver rusta verksamheten med flera kompetenser. Verksamheten kommer därför att rekrytera en behandlingsassistent när en av våra boendestödjare går i pension.

Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi kommer att arbeta utifrån nämndens mål och utveckla våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser kommer att samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta på gruppbostaden Utsikten består i stora delar av att motivera och stödja personer med psykiska funktionsnedsättningar och samsjuklighet i deras vardagsliv. Vi sätter individens behov i fokus med kontaktmannaskap, MI och lågaffektivt bemötande som arbetssätt. Stödinsatserna ska syfta till att ge möjligheter för de boende att behålla och utnyttja sina egna resurser att leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar. Behoven kan växla snabbt och förändras över tid vilket ställer stora krav på lyhördhet, flexibilitet och samtidigt förmåga att upprätthålla struktur och lugn.

Arbetet innebär både praktiskt omvårdnadsarbete och att ge olika former av kognitivt stöd. Det ställer även krav på samarbete med närliggande instanser som behövs för att de boende ska få sina behov tillgodosedda. Som behandlingsassistent på Utsikten kommer du att ha extra ansvar i vissa komplexa ärenden och i arbetet med genomförandeplaner.

Du ska bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för att nå verksamhetens uppsatta mål. Du ska ha intresse att ta på dig uppdrag och vilja delta i arbete som utvecklar verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har följande kvalifikationer: YH-utbildning behandlingsassistent, behandlingspedagog eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Det krävs att du har B-körkort.

Det är meriterande om du har grundutbildning i Motiverande samtal (MI), dokumenterad erfarenhet av arbete med beroendeproblematik, psykiatri och/eller samsjuklighet. Vi ser också att du har goda kunskaper i social dokumentation och arbete med genomförandeplaner enligt Sol, samt vara förtrogen med aktuell lagstiftning.
Du behöver ha en god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat och lågaffektivt förhållningssätt. Utbildning i lågaffektivt bemötande och kunskaper om andra pedagogiska arbetssätt är meriterande. Du ska bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för att nå verksamhetens uppsatta mål. Du ska ha intresse att ta på dig uppdrag och vilja delta i arbete som utvecklar verksamheten.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsintervjuer kommer att göras löpande under ansökningstiden.

Blir du erbjuden en anställning måste du visa upp utdrag ur Polisens belastningsregister.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Bosamordnare för andrahandskontrakt

Vi söker nu en Bosamordnare. Vill du jobba hos oss med att göra skillnad för människor i deras vardag? Då kanske det är dig vi söker! Bosamordningen för andrahandskontrakt tillhör förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd. Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna st... Visa mer
Vi söker nu en Bosamordnare. Vill du jobba hos oss med att göra skillnad för människor i deras vardag? Då kanske det är dig vi söker!

Bosamordningen för andrahandskontrakt tillhör förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd.

Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi kommer att arbeta utifrån nämndens mål och utveckla våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser kommer att samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill ha en varierande arbetsdag. I bosamordnarens arbetsuppgifter ingår bl a följande; ordna lägenheter och upprätthålla en bra kontakt med hyresvärdar. Du följer upp störningar och gör löpande besiktningar av lägenheterna. Bosmordnaren kan även vara behjälplig med att ordna med målare, golvläggare, ha kontakt med städbolag, ordna med magasinering, flyttstäd m m. Händelser dokumenteras löpande i vårt verksamhetssystem Pulsen.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har en gymnasieexamen men ser gärna att du har någon form av vidareutbildning i psykosocialt arbete, exempelvis behandlingsassistent eller mentalskötare. Vi vill att du har erfarenhet av att arbete med missbruk och beroende samt inom det socialpsykiatriska området. Det är även meriterande om du är utbildad inom MI. B körkort är ett krav. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Behandlingsassistent

Boris söker nu en behandlingsassistent. Boris står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom IFO i Kristinehamns kommun. Boris Boende är ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. Vi sätter individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. De flesta medarbetarna är behandlingsassistenter. Vi har tätt samarbete med myndighetssidan inom socialtjänsten. Vi samarbeta... Visa mer
Boris söker nu en behandlingsassistent. Boris står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom IFO i Kristinehamns kommun.
Boris Boende är ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. Vi sätter individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. De flesta medarbetarna är behandlingsassistenter. Vi har tätt samarbete med myndighetssidan inom socialtjänsten. Vi samarbetar även med Missbruksenheten, Arbetsmarknadsenheten och psykiatrin. Målet är att efter vistelsen på boendet ska individen, utifrån sin egen förmåga, kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt.

Boris Boende ska nu utökas med fler platser. För att kunna kvalitetssäkra den vård och behandling vi ger ska verksamheten förstärkas med en stödpedagog och en psykiatrisjuksköterska.
Arbetsgruppen får regelbundet fortbildning och har gemensam extern handledning.

Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi kommer att arbeta utifrån nämndens mål och utveckla våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser kommer att samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är varierande med bo-stöd, kontaktmannaskap, samtal, olika behandlingar, provtagningar, medicinhantering, journalföring mm. riktade till de som bor på boendet eller på annat sätt ingår i verksamheten. Kvällar och helger ingår samt visst receptionsarbete. Då Boris består av en rad olika verksamheter så innebär det också samarbete över gränserna. Du har stort eget ansvar för att arbetet utförs och arbetar både på egen hand och tillsammans med kollegor.

KVALIFIKATIONER
Du har behandlingsassistentutbildning, vård- och stödsamordnarutbildning, beteendevetare, socionom eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Påbyggnadsutbildning inom MI, Återfallsprevention, Happen, osv är meriterande.
Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbeta i öppenvård, vara strukturerad men ändå flexibel, van vid dokumentation och arbete med genomförandeplaner enligt Sol, samt vara förtrogen med aktuell lagstiftning.

Stor vikt kommer att läggas vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav. För att bli aktuell för anställning så vill vi även se utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.

Anställningsintervjuer kommer att göras löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss ska kan förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Behandlingsassistent till Boris boende

Nu söker vi en behandlingsassistent till Boris boende, ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. BORIS står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom IFO i Kristinehamns kommun. I vår arbetsgrupp sätter vi individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi har ett tätt samarbete med myndighetssidan inom socialtjänsten och samarbetar även med MBE, AME och psyki... Visa mer
Nu söker vi en behandlingsassistent till Boris boende, ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. BORIS står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom IFO i Kristinehamns kommun.

I vår arbetsgrupp sätter vi individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi har ett tätt samarbete med myndighetssidan inom socialtjänsten och samarbetar även med MBE, AME och psykiatrin.

Vi arbetar aktivt med stegförflyttning och målet är att individen efter vistelsen på stödboendet ska, utifrån sin egen förmåga, kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt.
Arbetsgruppen får regelbundet fortbildning och har gemensam extern handledning.

Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Vår kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering. Det innebär bland annat att ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande samt att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar, vuxna och funktionshindrade stöd, hjälp och service.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är varierande med bostöd, kontaktmannaskap, samtal, olika behandlingar, provtagningar, medicinhantering, journalföring mm riktade till de som bor på boendet eller på annat sätt ingår i verksamheten. Då BORIS består av en rad olika verksamheter så innebär det också samarbete över gränserna. Du kommer ha ett stort eget ansvar för att arbetet utförs och arbetar både på egen hand och tillsammans med kollegor.
Kvällar och helger ingår i schemat liksom visst receptionsarbete.

KVALIFIKATIONER
Du har behandlingsassistentutbildning, vård- och stödsamordnarutbildning, beteendevetare, socionom eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Påbyggnadsutbildning inom MI är meriterande.

Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i öppenvård, vara strukturerad men ändå flexibel, van vid dokumentation och arbete med genomförandeplaner enligt Sol, samt kunna aktuell lagstiftning.

Stor vikt kommer att läggas vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Behandlingsassistent sökes

Boris står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom IFO i Kristinehamns kommun. Målet för vårt arbete är att individen efter vistelsen på boendet utifrån sin egen förmåga ska kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt. Nu förstärker vi bemanningen med tre behandlingsassistenter i vår arbetsgrupp. Boris boende är ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeprob... Visa mer
Boris står för Boende och resurs i samverkan och arbetar med alla öppenvårdsinsatser inom IFO i Kristinehamns kommun. Målet för vårt arbete är att individen efter vistelsen på boendet utifrån sin egen förmåga ska kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt.

Nu förstärker vi bemanningen med tre behandlingsassistenter i vår arbetsgrupp. Boris boende är ett boende som vänder sig till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. Vi sätter individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi använder oss av en palett av metoder, exempelvis; kontaktmannaskap, samtal, ÅP, stress- och traumabehandling, NADA, HAP och utredningsplatser. Vi har tätt samarbete med myndighetssidan inom socialtjänsten och samarbetar även med MBE, AME och psykiatrin.
Arbetsgruppen får regelbundet fortbildning och har gemensam extern handledning.

Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Vår kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering. Det innebär bland annat att ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande samt att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar, vuxna och funktionshindrade stöd, hjälp och service.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är varierande med bostöd, kontaktmannaskap, samtal, olika behandlingar, provtagningar, medicinhantering, journalföring med mera. Allt arbete riktas till dem som bor på boendet eller som på annat sätt ingår i verksamheten. Du kommer att arbeta kvällar och helger, och visst receptionsarbete ingår i jobbet.

Då Boris består av en rad olika verksamheter så innebär det också samarbete över gränserna. Du har stort eget ansvar för att arbetet utförs och arbetar både på egen hand och tillsammans med kollegor.

KVALIFIKATIONER
Du har behandlingsassistentutbildning, vård- och stödsamordnarutbildning, beteendevetare, socionom eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Påbyggnadsutbildning inom MI, Återfallsprevention, Happen, osv är meriterande.

Du ska ha dokumenterad erfarenhet av arbeta i öppenvård, vara strukturerad men ändå flexibel, van vid dokumentation och arbete med genomförandeplaner enligt SoL, samt kunna aktuell lagstiftning.

Stor vikt kommer att läggas vid god samarbetsförmåga och personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Behandlande socialsekreterare med inriktning mot barn och familj

Vi söker nu en ny medarbetare till familjestödet utifrån en pensionsavgång. Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Vår kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering. Det innebär bland annat att ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande samt att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar, vuxna och funktionshindrade stöd, hjälp och service. ... Visa mer
Vi söker nu en ny medarbetare till familjestödet utifrån en pensionsavgång.

Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Vår kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering. Det innebär bland annat att ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande samt att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar, vuxna och funktionshindrade stöd, hjälp och service.




ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett omväxlande, självständigt och utvecklande arbete. Arbetet innebär föräldrastöd/familjearbete i olika former såsom kartläggning enl BBIC, förändringsarbete, observationer, medverka vid umgänge mm i brukarnas hemmiljö eller på annan plats. Insatserna utgår från en beviljad insats. Arbetet är processinriktat och kan pågå under en längre eller kortare tid.

KVALIFIKATIONER
Du är socionom, beteendevetare, socialpedagog, vård och stödsamordnare eller har utbildning som bedöms likvärdig. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga till samarbete. Du behöver kunna jobba självständigt, ta eget ansvar och vara flexibel i arbete och tanke.
Vi söker dig som har erfarenhet av behandlingsarbete med familjer, barn och ungdomar.
Erfarenhet av arbete med olika former av gruppverksamheter, utbildning inom Icdp vägledande samspel, utbildning inom BBIC, MI och barnsamtal är meriterande.
Körkort B är ett krav.


ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre