Lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Kristinehamn

Se lediga jobb som Informatör/Kommunikatör i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikatör till Bergslagens artilleriregemente, A 9 i Kristinehamn

Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått i uppgift att etablera? Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem. Vi söker nu en kommunikatör som vill vara med att utveckla regementets kommunikation och bygga upp kommunikationsavdelningen tillsammans med regementets kommunikationschef.   Huvudsaklig... Visa mer
Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått i uppgift att etablera? Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem.

Vi söker nu en kommunikatör som vill vara med att utveckla regementets kommunikation och bygga upp kommunikationsavdelningen tillsammans med regementets kommunikationschef.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som kommunikatör på Bergslagens artilleriregemente kommer du arbeta med intern och extern kommunikation – både operativt och strategisk. Arbetet är omväxlande med stimulerande utmaningar. Ena dagen kanske du tar på dig uniformen och följer verksamheten i fält med din kamera, andra dagen är du med och planerar regementets strategiska långsiktiga kommunikation.

Arbetsuppgifterna består framför allt av att:


• Planera, genomföra och utvärdera interna och externa kommunikationsinsatser.
• Utveckla och hantera A 9:s digitala kanaler, framför allt våra sociala medier.
• Skriva artiklar, fotografera och filma för våra digitala kanaler.
• Producera informationsmaterial som annonser och trycksaker.
• Stödja, coacha och utbilda chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor.

Arbetet innebär också kontakter med media och stöd till A 9:s rekryteringsarbete.

 

Vi erbjuder dig

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid, du får träningskläder samt bidrag till träningsskor
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på din ålder.



KRAV

Kvalifikationer


• Akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning vi bedömer likvärdig.
• Minst tre års dokumenterad erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete (både intern och extern kommunikation).
• Van att planera kommunikationsinsatser, inklusive formulera och målgruppsanpassa budskap.
• Goda kunskaper inom och erfarenhet av att utveckla och hantera sociala medier.
• Goda kunskaper inom foto och film, inklusive bildhantering och videoredigering.
• Skicklig skribent med god förmåga att hantera texter och utrycka dig i skrift på både svenska och engelska.
• B-körkort

 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har ett starkt driv, är självgående och lösningsorienterad. Du är ansvarstagande och har ett helhetsperspektiv. I rollen som kommunikatör är det viktigt att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Du är öppen, prestigelös och har god samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifterna är varierade och tidsförhållandena ibland korta, vilket innebär att du bör vara flexibel och stresstålig och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har inget emot att lämna skrivbordet för att följa verksamheten som pågår dygnet runt, året om i alla väder.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

MERITERANDE


• Goda kunskaper i Adobe CS Suite samt van att arbeta med webbpubliceringsverktyg (gärna EpiServer och Sharepoint)
• Erfarenhet av att coacha och stödja medarbetare och chefer i kommunikationsfrågor.
• Erfarenhet av att hantera media

 

Övrigt

Anställningen är en civil tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd inom Försvarsmakten.

Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.

Arbetsorten är Kristinehamn.

Arbetet innebär en del inrikes tjänsteresor och ibland övernattning. Arbetsförhållanden innebär oftast 40 timmars arbetsvecka, men sker ibland på oregelbundna tider, t ex under övningsförhållanden.

Upplysningar om befattningen kan lämnas av Viktoria Cassersten, kommunikationschef A 9, tel 072-382 15 06.

Upplysningar om rekryteringsprocessen kan lämnas av Julia Myreback, HR-generalist A 9, tel 076-8551170

Fackliga företrädare
OFR/O: Niclas Sköld
OFR/S: Britt Dahlman
SEKO: Crister Florin

Samtliga nås via växeln på tfn 0500-46 50 00.

 

Välkommen med din ansökan senast 2023-08-13. 

Läs mer om Bergslagens artilleriregemente på www.forsvarsmakten.se/a9

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Regering och Riksdag har gett Försvarsmakten uppdraget att stärka Sveriges försvarsförmåga, i en tid med osäker omvärldsutveckling. Bergslagens artilleriregemente, A 9 ska därför återetableras i Kristinehamn. Regementet kommer bidra till ökad geografisk närvaro, utbildning av värnpliktiga och därmed utveckling av artilleriförmåga i södra Sverige.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan som såväl runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Elsäkerhetsverket söker kommunikatör för webb och digitala kanaler

Vi söker dig som vill ta ansvar för våra webbplatser, utveckling av sociala medier och som kan stötta oss i vår allmänna kommunikation. Du behöver ha erfarenhet av digital kommunikation samt några års erfarenhet av att utveckla och förvalta en webbplats och att vara webbredaktör. Tjänsten är placerad på Avdelningen för verksamhetsstöd vid huvudkontoret i Kristinehamn. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Som kommunikatör med ansvar för webb och digitala k... Visa mer
Vi söker dig som vill ta ansvar för våra webbplatser, utveckling av sociala medier och som kan stötta oss i vår allmänna kommunikation.

Du behöver ha erfarenhet av digital kommunikation samt några års erfarenhet av att utveckla och förvalta en webbplats och att vara webbredaktör. Tjänsten är placerad på Avdelningen för verksamhetsstöd vid huvudkontoret i Kristinehamn.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kommunikatör med ansvar för webb och digitala kanaler kommer du att arbeta i ett team bestående av kommunikationschef och två andra kommunikatörer. En viktig del av myndighetens uppdrag är att öka kunskapen om elsäkerhetsfrågor till prioriterade målgrupper och skapa effekter med hjälp av kommunikation. Det gör vi bland annat via våra webbplatser, i våra sociala kanaler och via våra webbtjänster Kolla elföretaget och Koppla säkert.

Dina främsta arbetsuppgifter är att ansvara för och vidareutveckla Elsäkerhetsverkets externa webbplatser och vårt intranät samt Elsäkerhetsverkets arbete med sociala medier. Du kommer bland annat att hålla kontakten med leverantörer och leda myndighetens webbarbete tillsammans med webbredaktörer och kommunikatörer. Du arbetar både operativt och strategiskt med budskapsformulering, målgruppsfokus, tillgänglighet, kanalval och uppföljning.  Du är också ett stöd till verksamheten, som till exempel med att skriva artiklar och publicera texter för webb, nyhetsbrev och sociala medier. Du kommer även att arbeta med rörlig bild och andra kommunikationsaktiviteter utifrån myndighetens verksamhetsprojekt.

I arbetet ingår att medverka i digitala innehållsprojekt utifrån verksamhetens behov. Elsäkerhetsverket har ett stort uppdrag i förhållande till antal anställda så du behöver vara beredd på att vid behov även åta dig andra arbetsuppgifter.

I rollen som kommunikatör med ansvar för webb och digitala kanaler kommer du att:

- ansvara för myndighetens webbarbete och leda webbrådet,
- producera, publicera och följa upp kommunikation i digitala kanaler,
- driva projekt kring hur vi utvecklar webbplatsen framåt, funktion, struktur och innehåll,
- driva ett aktivt förvaltarskap av webb och myndighetens sociala kanaler och bevaka trender inom området,
- delta i utvecklingsarbete kring våra webbtjänster Kolla elföretaget och Koppla säkert,
- hålla i kontakten med webbleverantörer gällande support och utveckling,

Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du:

- ha relevant högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som myndigheten bedömer vara lämplig,
- kunna uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift, på både svenska och engelska,
- ha erfarenhet av tillgänglighetsarbete avseende webbplatser och dokument samt goda kunskaper om tillgänglighetskrav enligt WCAG 2.1,
- ha erfarenhet av att följa upp och analysera mål och effekter av vår kommunikation i digitala kanaler,
- ha erfarenhet av CMS-verktyget Episerver/Optimizely eller liknande,
- ha relevanta kunskaper i Office-paketet och andra program som ingår i en kommunikatörs vardag,
- ha flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete där du arbetat både strategiskt och operativt,
- ha god beställarkompetens,
- ha de personliga egenskaper som framgår av kravprofilen.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet från att arbeta med kommunikationsfrågor i projektform,
- erfarenhet av arbete med rörlig bild,
- erfarenhet från arbete inom offentlig sektor,
- erfarenhet av sökmotoroptimering (SEO),
- erfarenhet av verktygen Siteimprove och Netigate.
- erfarenhet av GDPR och juridiken kring kommunikation.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är engagerad och har lätt att samarbeta med andra, samtidigt som du lika gärna arbetar självständigt. Vidare är du drivande med god stilistisk förmåga. Du har också förmåga att arbeta effektivt och göra självständiga prioriteringar. Du stimuleras av skiftande arbetsuppgifter och kan anpassa dig till ett varierat arbetstempo.

Vi söker en flexibel person som har förmåga att tänka strategiskt och som trivs med att arbeta operativt i webbmiljön och andra digitala kanaler. Du har ett brett och övergripande synsätt på kommunikation och inser dess betydelse för helheten på både kort och lång sikt. Vi söker en person som bidrar med egna idéer, förankrar, genomför och följer upp aktiviteter. Visa mindre

Demopersonal i Kristinehamn september-december

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu event/demo-personal till höstens kommande butiksdemos. Det kan handla om allt från att bjuda på choklad till att grädda våfflor etc. Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu event/demo-personal till höstens kommande butiksdemos.
Det kan handla om allt från att bjuda på choklad till att grädda våfflor etc. Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Vi vill utöka vår personalbas med ytterligare glad och driven personal då vi börjat få förfrågningar från kunder som vill köra butiksdemos i höst.
Dagar och tider:
Varierar mellan uppdragen, men oftast är det:
Onsdag-fredag kl 11-19
Lördag kl 10-17
Lön: 140 kr/h (ink sem.ers och ob)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv "FJ demo" som referensnummer i din profil.
2. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
3. I nästa steg kommer vi skicka ut jobbförfrågningar till din mejl som du då svarar på om du kan och vill jobba.


?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång i höst! Visa mindre

Kommunikationsassistent/receptionist (vikariat)

Är du en serviceinriktad och driven person som trivs i mötet med nya människor och gillar att ta ansvar? Vi söker en vikarierande kommunikationsassistent som organisatoriskt kommer att vara placerad på kommunikationsavdelningen, under arbetsledning av kommunikationschef. Kommunikationsavdelningen, som består av kommunens samlade kommunikationsresurser samt en central reception och växel, arbetar dagligen med att svara på frågor från kommunens invånare, ... Visa mer
Är du en serviceinriktad och driven person som trivs i mötet med nya människor och gillar att ta ansvar?

Vi söker en vikarierande kommunikationsassistent som organisatoriskt kommer att vara placerad på kommunikationsavdelningen, under arbetsledning av kommunikationschef.

Kommunikationsavdelningen, som består av kommunens samlade kommunikationsresurser samt en central reception och växel, arbetar dagligen med att svara på frågor från kommunens invånare, besökare, företagare och organisationer. Frågor och synpunkter kommer in via telefon, e-post, e-tjänst, sociala medier, synpunktshanteraren på kommunens externa webbplats eller genom fysiska besök till vår reception i kommunhuset.

Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som kommunikationsassistent kommer huvudsakligen bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla kommunens verksamheter. Att bemanna receptionen enligt schema som följer kommunhusets öppettider ingår också i ditt uppdrag.

Hos oss kommer du att ta emot inkommande samtal till kommunens växel. Informera, guida eller koppla vidare samtalen vid behov. Du kommer också ta emot besökare i vår reception samt vägleda och informera om e-tjänster vid vår besöksdator.
Andra exempel på arbetsuppgifter som ingår i uppdraget är:
• Synpunktshantering kopplad till vår externa webbplats kristinehamn.se
• Daglig hantering av synpunkter och kommentarer på Facebook, i samarbete med kommunikatör
• Enklare uppdatering och underhåll av innehåll på vår externa webb kristinehamn.se, i samarbete med kommunikatör.
• Viss posthantering och nyckelutlämning

Andra administrativa arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget kan förekomma, det sker dock alltid i samråd med kommunikationschef.

Under det senaste året har en del förändringar genomförts i vår reception och nu behöver vi se över möjligheterna för en eventuell övergång till ett kontaktcenter. Utöver dagliga uppdrag i växel och reception kommer du också vara delaktig i arbetet med att hitta lösningar och nya rutiner för hur det övergripande receptionsarbetet redan idag kan arbeta med kundtjänst, inte minst utifrån vår nya tekniska växellösning.


KVALIFIKATIONER
Uppdraget ställer stora krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer.

Tjänsten kräver adekvat eftergymnasial utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du behöver ha erfarenhet från arbete i kundtjänst eller reception och det är meriterande om du även har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd. Arbetserfarenhet från serviceyrken och kommunikations- och webbarbete är meriterande.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Kommunikatör (vikariat)

En av våra kommunikatörer ska vara föräldraledig därför söker nu kommunikationsavdelningen i Kristinehamns kommun nu en vikarie till vårt team. Period för vikariatet är augusti 2022 till april 2023. Kristinehamns kommunikationsavdelning ansvarar för hela organisationens interna och externa kommunikation. Arbetet leds av kommunikationschef och gruppen består av sju kommunikatörer och två receptionister. Avdelningen driver övergripande externa och interna ... Visa mer
En av våra kommunikatörer ska vara föräldraledig därför söker nu kommunikationsavdelningen i Kristinehamns kommun nu en vikarie till vårt team. Period för vikariatet är augusti 2022 till april 2023.

Kristinehamns kommunikationsavdelning ansvarar för hela organisationens interna och externa kommunikation. Arbetet leds av kommunikationschef och gruppen består av sju kommunikatörer och två receptionister. Avdelningen driver övergripande externa och interna kommunikationsaktiviteter, stödjer verksamheten i kommunikationsfrågor och arbetar operativt med löpande kommunikationsuppgifter.

Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp beslut.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en modig och snabbfotad kommunikatör som gillar att jobba med samhällsservice i varierade uppdrag. Uppdraget innebär att arbeta så väl med strategier som med produktion och publicering.

Som kommunikatör hos oss bidrar du till att Kristinehamns kommun blir en kommunikativ organisation. Det innebär att vi tillsammans med våra verksamheter tar fram kommunikationsstrategier och kommunikationsplaner som vi omsätter till praktiska aktiviteter, som sedan följs upp.

Ditt huvuduppdrag blir att planera, samordna och skapa kommunikation. Du analyserar kommunikationsbehov och identifierar målgrupper, tar fram budskap och anpassar aktiviteter och kanaler. Du initierar, leder och planerar kommunikationsinsatser samt producerar även innehållet.

Uppdraget innebär att:
• Delta i arbetet med att skapa innehåll till kommunens olika kanalert.ex. producera material till intranätet, till kommunens externa webbplats och till pressutskick
• Stödja kommunens medarbetare och chefer i deras kommunikationsarbete
• Arbeta med att bygga relationer och bidra till att uppnå gemensamt satta mål inom verksamheten
• Arbeta med att utveckla organisationen kommunikativa förmåga och ge råd i kommunikationsfrågor när verksamhet kräver det, genom att vara ett bollplank när kommunens verksamheter vill genomföra kommunikationsinsatser

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du känner dig trygg i att arbeta självständigt och ta stort ansvar, men gillar även att arbeta i team och kan driva frågor framåt. Dessutom har du en god skriftlig förmåga och grundläggande kunskaper i Adobes Creative Cloud.

Intervjuer kommer att ske löpande under annonseringstiden, så skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Kommunikatör

Då två av våra kommunikatörer går vidare i andra uppdrag söker vi nu två nya kollegor till kommunikationsavdelningen. Vi söker en erfaren kommunikatör som kommer att jobba nära kommunikationschef och kommunens övergripande ledningsgrupper samt en snabbfotad och kreativ kommunikatör som gillar att jobba med samhällsservice. Kristinehamns kommunikationsavdelning ansvarar för organisationens interna och externa kommunikation. Arbetet leds av kommunikationsch... Visa mer
Då två av våra kommunikatörer går vidare i andra uppdrag söker vi nu två nya kollegor till kommunikationsavdelningen. Vi söker en erfaren kommunikatör som kommer att jobba nära kommunikationschef och kommunens övergripande ledningsgrupper samt en snabbfotad och kreativ kommunikatör som gillar att jobba med samhällsservice.

Kristinehamns kommunikationsavdelning ansvarar för organisationens interna och externa kommunikation. Arbetet leds av kommunikationschef och gruppen består av sju kommunikatörer och två kommunikationsassistenter/receptionister. Avdelningen driver övergripande externa och interna kommunikationsaktiviteter, stödjer verksamheten i kommunikationsfrågor och arbetar operativt med löpande kommunikationsuppgifter.

Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut.

ARBETSUPPGIFTER
I det första uppdraget söker vi en kommunikatör med erfarenhet av ledningskommunikation då arbetet avser ett nära samarbete med kommunens övergripande ledningsgrupp. I det andra uppdraget söker vi en produktiv kommunikatör som i huvudsak kommer att arbeta mot tekniska förvaltningen. Båda uppdragen innebär att arbeta så väl med strategier som med produktion och publicering.

Som kommunikatör på kommunikationsavdelningen är du en del av uppdraget att bidra till att Kristinehamns kommun blir en kommunikativ organisation. Det innebär att vi i samarbete med sakkunniga tar fram kommunikationsstrategier, kommunikationsplaner som vi omsätter till praktiska aktiviteter som sedan följs upp.

Ditt huvuduppdrag blir huvudsakligen att planera, samordna och arbeta strategiskt med kommunikation. Du analyserar kommunikationsbehov och identifierar målgrupper, tar fram budskap och anpassar aktiviteter och kanaler. Du initierar, leder och planerar kommunikationsinsatser och producerar även innehåll till dessa.

Grunduppdraget innebär:
• Planera och genomföra strategiska kommunikationsfrågor på kommunövergripande nivå
• Delta i arbetet med innehåll till kommunens olika kanalert.ex. producera material till intranätet, till kommunens externa webbplats och till pressutskick
• Genomföra enklare marknadsföringskampanjer
• Agera beställare gentemot byråer vid marknadsföringsinsatser
• Stödja kommunens medarbetare och chefer i deras kommunikationsarbete
• Arbeta med att bygga relationer och bidra till att uppnå gemensamt satta mål inom verksamheten
• Arbeta med att utveckla organisationen kommunikativa förmåga och ge råd i kommunikationsfrågor när verksamhet kräver det, genom att vara ett bollplank när kommunens verksamheter vill genomföra kommunikationsinsatser

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande. Du har erfarenhet av att jobba som kommunikatör och är van att driva och samordna kommunikationsinsatser. Du känner dig trygg i att ta stort ansvar men gillar att arbeta i team och kan driva frågor framåt. Dessutom har du en god skriftlig förmåga och grundläggande kunskaper i Adobes Creative Cloud.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss ska kan förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Eventpersonal till butiksevent i Kristinehamn

Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare. Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Kristinehamn för vårens stora kampanjer. Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis... Visa mer
Eventpersonal.se är en tjänst för rekrytering av personal till alla typer av events. Vi rekryterar informatörer, värdinnor, demonstratörer, samplare, säljare och produktionsledare.
Vi söker nu mycket eventpersonal till olika butiksaktiveringar runtom i Kristinehamn för vårens stora kampanjer.
Våra kunders butiksdemos har nu äntligen ett startdatum, 25 april! Sedan löper detta på under våren. Det kan handla om att bjuda på något så enkelt som inslagen godis till att tillreda en maträtt. (Självklart får man all utbildning som krävs) Är man en person som gillar att prata med folk och som kan ta instruktioner väl så är jobbet i sig inte svårt. Är man glad och trevlig kommer man väldigt långt i denna bransch!
Dagar och tider:
Vecka: 17-20 (25 april - 20 maj)
Vecka: 22-24 (30 maj - 19 juni)
Vi matchar ihop dig med de uppdrag som passar din tillgänglighet! Vanligtvis sker butiksdemos onsdag-lördag under butikens öppettider.
Lön: från 135kr/h och uppåt beroende på uppdrag, tid etc. (ink sem.ers och OB)


Om du kan och vill jobba så ansöker du på följande vis:
1. Gå in på www.eventpersonal.se och skapa en profil (gör den så utförlig som möjligt). Skriv " RH Kristinehamn" som referensnummer i din profil. (Har du redan en profil hos oss så behöver du inte ansöka denna väg. Vi kontaktar dig för detta uppdrag om din profil passar jobbet)
2. Skriv i din profil vilka dagar du är tillgänglig under vecka 17-20 samt vecka 22-24. Skriv också vad du gjort tidigare inom butiksdemo, event, kundbemötande etc. eller om du har annan relevant erfarenhet.
3. Invänta sedan ett verifieringsmail, OBS detta kan hamna i din skräppost så titta där. Klicka på länken i verifieringsmailet för att slutföra din registrering av profil.
4. I nästa steg kommer vi kontakta dig som ansökt och gjort en profil på vår webbsida och boka in en kort Zoom-intervju.
?Sök nu, vi har massor av roliga event och demos på gång! Visa mindre

Tjänsteutvecklare inriktning kommunikation

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi
Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering.

Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på enheten för utveckling av verksamheten. Du kommer tillhöra tjänsteområdet Servicecenter som ansvarar för kundupplevelsen inom vår enhet. Tjänsteområdets erbjudande är ett kundanpassat, lättillgängligt och tydligt stöd i alla frågor rörande ekonomiadministration. Vi säkerställer att vårt arbete leder till högsta möjliga kundnöjdhet till lägsta kostnad. Därmed skapar vi en support i världsklass. Vi arbetar exempelvis med:

- En väg in
- Självservice
- Kundundersökningar
- Tjänstedesign

 

Vem söker vi
I rollen som tjänsteutvecklare med inriktning på kommunikation agerar du som enhetens journalist och genom uppsökande arbete säkerställer du att våra kunder får den information de behöver i relevant kanal. Du är även ett stöd och hjälper till att bearbeta texter vid behov. Du behöver initialt också etablera en mall för kommunikationsplan, målgruppsanalys, kommunikationspolicy samt kanalstrategi för att nämna något.

Området Servicecenter är ett nytt område och för rätt kandidat finns det stora möjligheter att vara med att utforma rollen.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig.


Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom information/kommunikation. Alternativt liknande utbildning om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system).
- Erfarenhet av arbete som kommunikatör/informatör eller journalist

 

Vem är du
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god pedagogisk och analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en stor vilja att bidra till utveckling i en miljö där alla svar inte ännu finns.

Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.


Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med
Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

• Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
• Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
• Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

 
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-22 märkt med Af-2021/0077 4679. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Vi vill också att du bifogar en text som du författat i en roll som kommunikatör/informatör eller journalist.

Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester kan komma att användas i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Kommunikationschef till Bergslagens artilleriregemente A 9 i Kristinehamn

Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått i uppgift att etablera? Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem. Regementet ska ansvara för utbildning av två till tre artilleribataljoner för bland annat brigaderna i södra Sverige. Skaraborgs regemente är fadderförband med ansvar för etableringsarbete... Visa mer
Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått i uppgift att etablera? Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem. Regementet ska ansvara för utbildning av två till tre artilleribataljoner för bland annat brigaderna i södra Sverige.

Skaraborgs regemente är fadderförband med ansvar för etableringsarbetet och söker nu kommunikationschef till Bergslagens artilleriregemente, A 9.

Om befattningen

Kommunikationschefen ansvarar för Bergslagens artilleriregemente, A 9:s externa och interna kommunikation såväl lokalt som regionalt. Kommunikationsfunktionen arbetar med myndighetsinformation, marknadskommunikation, varumärkesvård och ledningsstöd till förbandsledningen.

Du ansvarar för kommunikationsplanering och styrdokument samt för att leda arbetet i funktionen. Då funktionen är under uppbyggnad måste du också vara beredd på att gå in och stötta i produktionen. Då Bergslagens artilleriregemente, A 9, befinner sig i en uppstartsfas kommer en stor del av arbetet att präglas av förändringskommunikation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Ge stöd till förbandsledningen i kommunikationsfrågor
• Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser internt och externt utifrån Försvarsmaktens styrande dokument
• Ansvara för upprättande och revidering av styrdokument
• Samordna och kvalitetskontrollera budskap och information i samtliga kanaler, inklusive sociala medier
• Planera, leda och stödja chefers kris- och förändringskommunikation
• Utbilda, stödja och ge råd i medie- och kommunikationsfrågor
• Omvärlds- och tendensbevaka samt analysera utfall

Kvalifikationer


• Kommunikationsutbildning på högskolenivå, alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
• Gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• B-körkort

Meriterande


• Tidigare tjänstgöring inom Försvarsmakten
• Tidigare tjänstgöring i annan myndighet och kunskap om politiskt styrda organisationer

Personliga egenskaper

Vi tror att du som person är drivande och nytänkande med flerårig erfarenhet inom kommunikationsarbete. Du vill utveckla Bergslagens artilleriregemente A 9:s kommunikationstjänst och arbeta aktivt med kommunikation. Du har ett strategiskt tänkande, goda ledaregenskaper, god kommunikationsförmåga och är prestigelös i kontakten med andra. Du har god förmåga att tänka långsiktigt, att analysera och tolka omvärlden samt göra denna begriplig för aktuell målgrupp. Vi värderar din förmåga att samarbeta och skapa nätverk. Slutligen ser vi att du delar och lever i enlighet med Försvarsmaktens värdegrund. Du företräder Bergslagens artilleriregemente, A 9, i ditt dagliga arbete, men även övriga delar av Armén samt Försvarsmakten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.

Arbetsorten är Kristinehamn. Skaraborgs regemente, P 4 är stöttande förband till återetableringen av A 9 och därav kommer en stor del av arbetet inledningsvis att ske i Skövde.

För upplysningar om befattningen kontakta utvecklingschef överstelöjtnant Sven Antonsson eller kommunikationschef vid Skaraborgs regemente Anne-Lie Sjögren. Båda nås via växeln på tel 0500-46 50 00.

Fackliga representanter: Officersförbundet Niclas Schöld, Försvarsförbundet Helena Astanius och SEKO-F Lola Ahlgren. Samtliga nås via växeln på tel 0500-46 50 00.

Välkommen med din ansökan senast 2021-09-19. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Läs gärna mer om arbetet med att etablera artilleriförmåga i södra Sverige på https://www.forsvarsmakten.se/


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Kommunikatör

Elsäkerhetsverket söker en kommunikatör till huvudkontoret i Kristinehamn Elsäkerhetsverket är en nationell myndighet med ett tydligt samhällsuppdrag att minska elolycksfall och bränder som beror av el. Våra engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar är en viktig förutsättning i en föränderlig omvärld. Tillsammans med andra aktörer strävar vi eft... Visa mer
Elsäkerhetsverket söker en kommunikatör till huvudkontoret i Kristinehamn
Elsäkerhetsverket är en nationell myndighet med ett tydligt samhällsuppdrag att minska elolycksfall och bränder som beror av el. Våra engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar är en viktig förutsättning i en föränderlig omvärld. Tillsammans med andra aktörer strävar vi efter att uppnå bästa möjliga effekt för elsäkerhet och elektromagnetisk kompabilitet, med givna resurser.
Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa och bidra till samhällsnyttan.
Tjänsten är placerad på Avdelningen för verksamhetsstöd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett team bestående av kommunikationschef och kommunikatörer.
Som kommunikatör har du ansvar för kommunikation vid genomförandet av aktuella projekt inom myndigheten. Du arbetar med stöd till verksamheten gällande strategisk planering och genomförande av kommunikationsaktiviteter. Du samordnar budskap, extern och intern kommunikation och ansvarar för kontakter med leverantörer och samarbetspartners. Du har en samordnande funktion när det gäller kommunikation för en av våra avdelningar och arbetet innebär också omvärldsbevakning och proaktivt medie- och redaktörsarbete på webb och i sociala kanaler.
Du kommer att svara på frågor från allmänhet och ibland även från media och arbetar kontinuerligt för att Elsäkerhetsverket ska ha en samstämmig kommunikation utåt.
Elsäkerhetsverket är en myndighet med ett stort uppdrag i förhållande till antalet anställda. Detta innebär att arbetsuppgifterna efterhand kan komma att förändras inom myndighetens verksamhetsområde.


Dina kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du:
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du
· ha högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som myndigheten bedömer vara lämplig,
· kunna uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift, på både svenska och engelska,
· ha bred erfarenhet av kommunikationsarbete och av att arbeta med sociala medier och andra kanaler för information och marknadsföring,
· ha erfarenhet av kommunikationsprojekt ”från ax till limpa”,
· ha beställarkompetens,
· ha erfarenhet av MS Office, layout- och bildhanteringsprogram som till exempel InDesign och/eller Photoshop och av CMS-verktyget EPiServer eller liknande,
· uppfylla kraven på de personliga egenskaper som framgår av kravprofilen.
Det är meriterande om du:
· erfarenhet från arbete i offentlig sektor och att ha jobbat med samhällsinformation,
· erfarenhet av strategiskt arbete med sociala kanaler,
· erfarenhet från elbranschen och vana att kommunicera tekniskt komplicerade frågor,
· erfarenhet av att arbeta med rörlig bild,
· erfarenhet av varumärkesarbete.


Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du gillar att kommunicera komplexa frågor och kan anpassa budskap efter målgrupp. Eftersom tjänsten innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du är lyhörd, flexibel och har lätt för att samarbeta. Du kan arbeta operativt och har även förmågan att tänka strategiskt. Du är en utåtriktad, engagerad och ödmjuk person som bidrar med egna idéer och genomför aktiviteter.


Om Elsäkerhetsverket
Elsäkerhetsverket är en statlig myndighet med uppdraget att arbeta för hög elsäkerhet och för att elektriska utrustningar inte ska störa varandra. Utifrån visionen ”Trygg och störningsfri el” utövar vi aktiv tillsyn av elektriska anläggningar, elinstallationsföretag och elinstallatörer samt marknadskontroll av elektriska produkter. Myndigheten ansvarar för auktorisation av elinstallatörer och register över elinstallationsföretag. Vi arbetar med projekt, rapporter, analyser och statistik inom vårt område. Vi utarbetar också föreskrifter för elektrisk säkerhet och elektromagnetisk kompatibilitet samt deltar i teknisk standardisering både nationellt och internationellt. Ett aktivt samarbete med elbranschen och andra aktörer kring elsäkerhetsfrågor är en naturlig del av verksamheten. Myndigheten använder kommunikation som ett strategiskt verktyg för förändring och ökad kunskap.
Elsäkerhetsverket har drygt 50 medarbetare med placering i Kristinehamn, Umeå, Hässleholm och Stockholm. Huvudkontoret ligger i Kristinehamn.
Elsäkerhetsverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv.
Vill du läsa mer om myndigheten och våra olika verksamheter samt vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder så kan du göra det på vår hemsida http://www.elsakerhetsverket.se
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kommunikationschef Cia Edlund.
För frågor om den administrativa processen vid rekryteringen är du välkommen att kontakta administrativ chef Ingrid Öhlén.
Fackliga representanter är för SACO Katarina Olofsson och för ST Ingvar Svensson.
Samtliga nås via Elsäkerhetsverkets växel 010-168 05 00.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara skriven på svenska och innehålla CV och personligt brev där vi vill att minst följande framgår:
· Ditt namn och kontaktuppgifter.
· Beskrivning av hur du uppfyller de obligatoriska kraven för tjänsten.
· Beskrivning av de eventuella meriterande krav du uppfyller.
· En kort beskrivning av hur just du vill bidra i rollen som kommunikatör.
Betyg och intyg m.m. lämnas först vid nästa steg i rekryteringsprocessen, då vi även kommer att efterfråga referenser.
Tillsvidareanställning, tillträde snarast
Ansökan till denna tjänst ska vara märkt med ref 6/2020 och vara inkommen till oss senast den 23 april 2020. Den kan skickas via e?post till [email protected], eller med vanlig post till Elsäkerhetsverket, Box 4, 681 21 Kristinehamn. Visa mindre

Elsäkerhetsverket söker en kommunikatör till huvudkontoret i Kristinehamn

Elsäkerhetsverket har som mål att göra elen trygg och störningsfri. Vi arbetar för att elanläggningar och elprodukter ska vara säkra, att branschen och elyrkespersoner har rätt kompetens och för att allmänheten ska vara medvetna om farorna med el. Vi är en liten, modern och samarbetsinriktad myndighet med täta kontakter med aktörerna i branschen. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar är viktiga förutsättningar för framgång. Våra engagerade oc... Visa mer
Elsäkerhetsverket har som mål att göra elen trygg och störningsfri. Vi arbetar för att elanläggningar och elprodukter ska vara säkra, att branschen och elyrkespersoner har rätt kompetens och för att allmänheten ska vara medvetna om farorna med el. Vi är en liten, modern och samarbetsinriktad myndighet med täta kontakter med aktörerna i branschen. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar är viktiga förutsättningar för framgång. Våra engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad.
Vi söker nu en kommunikatör som vill bidra till vår fortsatta utveckling.
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Kristinehamn. Vi jobbar just nu med att ta fram riktlinjer för nya flexibla verksamhetsanpassade arbetssätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett team bestående av kommunikationschef och kommunikatörer.
Du arbetar integrerat med stöd till verksamheten gällande strategisk planering och genomförande av kommunikationsaktiviteter. Som kommunikatör har du ansvar för kommunikation vid genomförandet av aktuella projekt inom myndigheten. Du samordnar budskap, extern och intern kommunikation och har kontakter med leverantörer och samarbetspartners. Du arbetar med myndighetens centrala kommunikationsfrågor men har också en samordnande funktion när det gäller kommunikation för en av våra avdelningar. I arbetet ingår också omvärldsbevakning och proaktivt medie- och redaktörsarbete på webb och i sociala kanaler.
Du kommer att svara på frågor från allmänhet och ibland även från media och arbetar kontinuerligt för att Elsäkerhetsverket ska ha en samstämmig kommunikation utåt.
Elsäkerhetsverket är en myndighet med ett stort uppdrag i förhållande till antalet anställda. Detta innebär att arbetsuppgifterna efterhand kan komma att förändras inom myndighetens verksamhetsområde.
Dina kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du
·ha högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som myndigheten bedömer vara lämplig,
·kunna uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift, på både svenska och engelska,
·ha bred erfarenhet av kommunikationsarbete,
·ha erfarenhet av att arbeta med sociala medier och andra kanaler för information och marknadsföring,
·ha erfarenhet av kommunikationsarbete i större projekt,
·ha beställarkompetens av marknadsföringsmaterial som trycksaker och film,
·ha erfarenhet av MS Office och av något webbpubliceringsprogram och bildhanteringsprogram,
uppfylla kraven på de personliga egenskaper som framgår av kravprofilen.
Det är meriterande om du har:
·erfarenhet från arbete i offentlig sektor och om du har jobbat med samhällsinformation,
·erfarenhet av strategiskt arbete med sociala kanaler,
·erfarenhet från att kommunicera tekniskt komplicerade frågor,
·erfarenhet av InDesign och/eller photoshop, MediaFlow och av CMS-verktyget EPiServer,
·erfarenhet av att arbeta med rörlig bild,
·erfarenhet av projektledning,
·erfarenhet av strategiskt varumärkesarbete.
Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du gillar att kommunicera komplexa frågor och kan anpassa budskap efter målgrupp. Eftersom tjänsten innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du är lyhörd, flexibel och har lätt för att samarbeta. Vi förväntar oss att du gillar att vara en del av ett team och har ett positivt förhållningssätt till problemlösning. Vi söker dig som har förmågan att arbeta självständigt och driva kommunikationsprocesser, både operativt och strategiskt. Du är en utåtriktad, engagerad och ödmjuk person som bidrar med egna idéer och genomför aktiviteter.
Om Elsäkerhetsverket
Elsäkerhetsverket är en statlig myndighet med uppdraget att arbeta för hög elsäkerhet och för att elektriska utrustningar inte ska störa varandra. Utifrån visionen ”Trygg och störningsfri el” utövar vi aktiv tillsyn av elektriska anläggningar, elinstallationsföretag och elinstallatörer samt marknadskontroll av elektriska produkter. Myndigheten ansvarar för auktorisation av elinstallatörer och register över elinstallationsföretag. Vi arbetar med projekt, rapporter, analyser och statistik inom vårt område. Vi utarbetar också föreskrifter för elektrisk säkerhet och elektromagnetisk kompatibilitet samt deltar i teknisk standardisering både nationellt och internationellt. Ett aktivt samarbete med elbranschen och andra aktörer kring elsäkerhetsfrågor är en naturlig del av verksamheten. Myndigheten använder kommunikation som ett strategiskt verktyg för att öka kunskap och skapa effekter i samhället.
Elsäkerhetsverket har 55 medarbetare med placering i Kristinehamn, Umeå, Hässleholm och Stockholm. Huvudkontoret ligger i Kristinehamn.
Elsäkerhetsverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv. Under pandemin arbetar våra medarbetare hemifrån, vilket fungerar mycket väl. Elsäkerhetsverket arbetar just nu fram en policy kring flexibla arbetssätt efter pandemin.
Vill du läsa mer om myndigheten och våra olika verksamheter samt vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder så kan du göra det på vår hemsida http://www.elsakerhetsverket.se
Tillträdesdag 1 september 2021 eller enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kommunikationschef Cia Edlund.
För frågor om den administrativa processen vid rekryteringen är du välkommen att kontakta HR, Hanna Klockervold.
Fackliga representanter är för SACO Karin Dröschmeister och för ST Ingvar Svensson. Samtliga nås via Elsäkerhetsverkets växel 010-168 05 00.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara skriven på svenska och innehålla CV och personligt brev där vi vill att minst följande framgår:
·Ditt namn och kontaktuppgifter.
·Beskrivning av hur du uppfyller de obligatoriska kraven för tjänsten.
·Beskrivning av de eventuella meriterande krav du uppfyller.
·En kort beskrivning av hur just du vill bidra i rollen som kommunikatör.
Betyg och intyg med mera lämnas först vid nästa steg i rekryteringsprocessen, då vi även kommer att efterfråga referenser.
Ansökan till denna tjänst ska vara märkt med ref 5/2021 och vara inkommen till oss senast den 6 juni 2021. Den kan skickas via e-post Visa mindre

Informatör 50%

Har Du hört? Vi har ett viktigt meddelande att nå ut med! I Kristinehamns pastorat finns en stor och omfattande verksamhet. Här erbjuds många olika gudstjänster varje söndag, och även vardagar. Körer, barn och ungdomsverksamhet, möten för äldre och mycket annat. Vi har ett budskap att förmedla som är ”guld värt” – hur förmedlar vi det? Hur når vi ut? Vi söker en informatör för att uppdatera vår informationsstrategi! Vi vill förbättra och utveckla vår... Visa mer
Har Du hört? Vi har ett viktigt meddelande att nå ut med!

I Kristinehamns pastorat finns en stor och omfattande verksamhet. Här erbjuds många olika gudstjänster varje söndag, och även vardagar. Körer, barn och ungdomsverksamhet, möten för äldre och mycket annat.

Vi har ett budskap att förmedla som är ”guld värt” – hur förmedlar vi det? Hur når vi ut?

Vi söker en informatör för att uppdatera vår informationsstrategi!
Vi vill förbättra och utveckla vår kommunikation med medlemmar och församlingsbor genom att ta ett helhetsgrepp på både gamla och nyare sätt att nå ut till alla. Annonser, affischer, sociala medier…..

Informationsvägarna behöver samordnas och utvecklas och tjänsten har en tjänstgöringsgrad av 50% under två år.

Vi söker dig
? som har adekvat utbildning och erfarenhet
? som gärna har erfarenhet av Svenska kyrkans verksamhet
? som delar kyrkans värderingar Visa mindre

Kommunikatör

Ansök    Nov 27    Qtym AB    Informatör/Kommunikatör
Vill du vara med på en spännande resa och bli en av oss? Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland. Dessutom finns vi i Säffle, Åmotfors och Greåker, Norge. Koncernen som helhet har en omsättning på 3000 msek. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi även utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Vill du bli en av os... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa och bli en av oss? Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland. Dessutom finns vi i Säffle, Åmotfors och Greåker, Norge. Koncernen som helhet har en omsättning på 3000 msek. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi även utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Vill du bli en av oss?

Vill du veta mer? Läs på nordic-paper.com 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som kommunikatör arbetar du med både intern och extern kommunikation. Tjänsten förutsätter att du har ett eget driv, är framåt och har förmåga att samarbeta med andra avdelningar. Din arbetsplats kommer vara i Bäckhammar, två mil söder om Kristinehamn, men ditt arbetsområde sträcker sig delvis över hela Nordic Paper, vilket kan innebära en del resande främst till våra övriga produktionsorter. Dessutom förekommer mässor och andra sociala aktiviteter som exempelvis nätverkande bland studenter. Du kommer arbeta mycket med hållbarhetsfrågor och gör bland annat den årliga hållbarhetsrapporten. Däremellan varierar arbetsuppgifterna mycket och Nordic Paper kan lova att det aldrig blir långtråkigt!
Önskvärda kvalifikationer

• Du är kommunikatör med inriktning mot hållbarhet, alternativt miljöingenjör med intresse för kommunikationsfrågor.
• Du är duktig i Officeprogrammen samt gärna Adobeprogrammen.
• Du har erfarenhet och intresse av att arbeta med både webb och intranät.
• Du är organiserad och har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt.
• Du tänker analytiskt.
• Utöver svenska talar och skriver du flytande engelska.
• Du har erfarenhet av att jobba med sociala medier.

Önskvärda personliga egenskaper

• Du är kommunikativ och har förmågan att anpassa kommunikationen efter situation.
• Du är prestigelös och kan ta dig an både små och stora arbetsuppgifter.
• Du gillar att arbeta i grupp, likväl som att driva egna projekt.
• Du gillar en lättsam arbetsmiljö som då och då behöver arbeta mot korta deadlines.
• Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Information om tjänsten

Tjänsten är på heltid. Om du har frågor om tjänsten kontaktar du John på [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Kommunikatör

Ansök    Dec 11    Qtym    Informatör/Kommunikatör
Vill du vara med på en spännande resa och bli en av oss? Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland. Dessutom finns vi i Säffle, Åmotfors och Greåker, Norge. Koncernen som helhet har en omsättning på 3000 msek. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi även utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Vill du bli en av os... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa och bli en av oss? Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland. Dessutom finns vi i Säffle, Åmotfors och Greåker, Norge. Koncernen som helhet har en omsättning på 3000 msek. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi även utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Vill du bli en av oss?

Vill du veta mer? Läs på nordic-paper.com

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som kommunikatör arbetar du med både intern och extern kommunikation. Tjänsten förutsätter att du har ett eget driv, är framåt och har förmåga att samarbeta med andra avdelningar. Din arbetsplats kommer vara i Bäckhammar, två mil söder om Kristinehamn, men ditt arbetsområde sträcker sig delvis över hela Nordic Paper, vilket kan innebära en del resande främst till våra övriga produktionsorter. Dessutom förekommer mässor och andra sociala aktiviteter som exempelvis nätverkande bland studenter. Du kommer arbeta mycket med hållbarhetsfrågor och gör bland annat den årliga hållbarhetsrapporten. Däremellan varierar arbetsuppgifterna mycket och Nordic Paper kan lova att det aldrig blir långtråkigt!

Önskvärda kvalifikationer

• Du är kommunikatör med inriktning mot hållbarhet, alternativt miljöingenjör med intresse för kommunikationsfrågor.
• Du är duktig i Officeprogrammen samt gärna Adobeprogrammen.
• Du har erfarenhet och intresse av att arbeta med både webb och intranät.
• Du är organiserad och har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt.
• Du tänker analytiskt.
• Utöver svenska talar och skriver du flytande engelska.
• Du har erfarenhet av att jobba med sociala medier.

Önskvärda personliga egenskaper

• Du är kommunikativ och har förmågan att anpassa kommunikationen efter situation.
• Du är prestigelös och kan ta dig an både små och stora arbetsuppgifter.
• Du gillar att arbeta i grupp, likväl som att driva egna projekt.
• Du gillar en lättsam arbetsmiljö som då och då behöver arbeta mot korta deadlines.
• Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Information om tjänsten

Tjänsten är på heltid. Om du har frågor om tjänsten kontaktar du John på [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre