Lediga jobb som Säkerhetsarbete i Kristinehamn

Se lediga jobb som Säkerhetsarbete i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Byggnadsinspektör

Vi utökar nu ytterligare med en byggnadsinspektör. Är du duktig på att bygga relationer och har erfarenhet av myndighetsutövning inom plan- och bygglagen? Är du en medarbetare som präglas av öppenhet och är en empatisk byråkrat? Då kan du vara den vi söker! Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för bygglovshanteringen, miljö- och hälsoskydd samt geodatafrågorna i kommunen. Verksamheten regleras av lagar och styrs av en politisk nämnd, Miljö- oc... Visa mer
Vi utökar nu ytterligare med en byggnadsinspektör. Är du duktig på att bygga relationer och har erfarenhet av myndighetsutövning inom plan- och bygglagen? Är du en medarbetare som präglas av öppenhet och är en empatisk byråkrat? Då kan du vara den vi söker!

Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för bygglovshanteringen, miljö- och hälsoskydd samt geodatafrågorna i kommunen. Verksamheten regleras av lagar och styrs av en politisk nämnd, Miljö- och byggnadsnämnden. Vi är både myndighetsutövande och rådgivande och vi vill att vår organisation ska kännetecknas av att vi ger god service till dem som bor och verkar i Kristinehamns kommun.

På Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen arbetar idag 23 personer. Vi söker nu en byggnadsinspektörer då vi utökar med en tjänst till byggavdelningen på Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen.
Kommunen har en ledar- och medarbetarpolicy där ambitionen är att medarbetarskapet skall kännetecknas av delaktighet, ansvar och kompentens. Ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete.

Du kommer att arbeta på byggavdelningen som består av 6 engagerade medarbetare. Avdelningen ansvarar för framförallt gällande lagstiftningen inom plan- och bygglagen.

ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av att skapa förutsättningar för en effektiv och välfungerande verksamhet? Då är tjänsten som byggnadsinspektör inom plan- och bygglagen något för dig!

I din roll som byggnadsinspektör kommer du även att handlägga ärenden från början till slut, det vill säga granska och bevilja bygglov, förhandsbesked, hålla tekniskt samråd, göra arbetsplatsbesök, hålla slutsamråd, samt utfärda start- och slutbesked. Du är också rådgivande och bistår med service till såväl kollegor, allmänhet som professionella byggherrar i form av råd och upplysningar. Arbetet bedrivs självständigt med stort eget ansvar och i samverkan med dina kollegor. Du fattar beslut enligt delegation.

KVALIFIKATIONER
Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som är utbildad byggnadsingenjör, inom juridik eller har en annan lämplig högskoleutbildning utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

Eftersom du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och dessutom ha mycket kontakt med allmänhet och verksamhetsutövare, kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör ha en god och väl utvecklad samarbetsförmåga, du arbetar ihop med kollegor och samarbetspartners på ett lyhört och smidigt sätt, samtidigt som du är tydlig. Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer krav på att du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbetssätt, samt att du är en trygg person, såväl på det personliga planet som i ditt yrkesutövande. För dig är det viktigt att sätta medborgaren i fokus och att sköta tjänsteutövningen med en hög noggrannhet. Du är också bra på att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett, för situationen, effektivt sätt.
Som person är du trygg och tillmötesgående i ditt bemötande, du vill hjälpa andra och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.
Erfarenhet från bygglovshandläggning är ett krav. Erfarenhet av ärendehanteringssystem ses som meriterande.

Körkort för personbil är ett krav.

Låter det som ett lockande arbete som du vill dela med oss?

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Säkerhetssamordnare

Vi söker en säkerhetssamordnare till Risk- och Säkerhetsstaben under Kommunledningsförvaltningen. Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunens övergripande ledning och styrning. Vi skapar strukturer för planering och uppföljning samt utvecklar styrande och stödjande processer till kommunens nämnder och förvaltningar. Vi leder, samordnar och följer upp så att kommunens verksamheter kan bedrivas på ett effektivt och rättssäkert sätt. Förvaltningen bes... Visa mer
Vi söker en säkerhetssamordnare till Risk- och Säkerhetsstaben under Kommunledningsförvaltningen.

Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunens övergripande ledning och styrning. Vi skapar strukturer för planering och uppföljning samt utvecklar styrande och stödjande processer till kommunens nämnder och förvaltningar. Vi leder, samordnar och följer upp så att kommunens verksamheter kan bedrivas på ett effektivt och rättssäkert sätt. Förvaltningen består av cirka 110 medarbetare inom områdena administration, planering, digitalisering, ekonomi, kansli, personal och kommunikation.

Risk- och Säkerhetsstaben är en del av administrativa avdelningen och säkerhetsskyddschefen är ansvarig chef. Risk- och säkerhetsstaben ansvarar för att leda krisledningsstaben i händelse av kris. Risk- och Säkerhetsstaben ansvar även för informationssäkerhet, dataskyddsombud, trygghetsfrågor, civilt försvar samt försäkringsfrågor.

ARBETSUPPGIFTER
Som säkerhetssamordnare leder, samordnar och utvecklar du på uppdrag av kommundirektören kommunens interna säkerhet, det brottsförebyggande arbetet i kommunen, samt utvecklingen av kommunens krisberedskap och krishantering.

Dina arbetsuppgifter har sin grund i gällande lagkrav samt överenskommelserna mellan staten och kommunerna inom krisberedskap och det civila försvaret.

I uppdraget kommer du bland annat ta fram, implementera och upprätthålla strategiska dokument och riktlinjer, så som krishanteringsplaner, kontinuitetsplaner med flera.
Du genomför även risk- och sårbarhetsanalyser samt stödjer verksamheterna gällande informationsklassningar. Du är rådgivare i informationssäkerhetsfrågor, följer upp och föreslår förbättringar gällande verksamheternas informationssäkerhetsarbete. Det ingår också i uppdraget att hantera den fysiska säkerheten i kommunens lokaler och anläggningar, samt personalsäkerhet. Du är en god relationsbyggare och kommer att arbeta nära våra verksamheter i att ge stöd och råd i beredskapsfrågor till våra chefer.
Arbete med olycksförebyggande frågor i samverkan med räddningstjänsten ingår. Kristinehamns kommun har en aktiv EST- grupp (effektiv samordning för trygghet) där Säkerhetssamordnaren har en ledande roll. Säkerhetssamordnaren ingå också i kommunens krisledningsorganisation.

För att nå framgång i ditt arbete behöver du aktivt arbeta med samverkan med myndigheter, andra kommuner och organisationer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är beredd att bygga långsiktigt gedigen säkerhetskultur inom hela kommunens organisation. Du har en universitetsutbildning inom säkerhetsområdet eller liknande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har med fördel tidigare erfarenhet av såväl praktiskt som strategiskt och förebyggande säkerhetsarbete. Du behöver ha en juridisk förståelse och goda kunskaper om relevant lagstiftning. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att leda projekt och processer, samt att samordna aktiviteter från planering till genomförande. Har du dessutom förståelse för hur en kommun är uppbyggd och fungerar, med bredden av samhällsbärande verksamhet och den demokratiska komplexiteten, så kommer du snabbt in i jobbet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är en noggrann och omdömesgill person med god förmåga att sätta komplicerade sakfrågor och skeenden i ett större sammanhang. Du är självgående, analytisk och jobbar strukturerat. Du uppskattar att ha många kontaktytor såväl internt som externt samt att jobba med medarbetare från olika enheter. Det är därför viktigt att du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation och att du känner dig bekväm med att agera inför större grupper som föredragande, utbildare eller processledare. Du klarar stress och osäkra förhållanden och kan behålla ett lugn och agera även om en kris eller händelse uppstår. Du planerar, organiserar och driver processer både på egen hand och tillsammans med andra.

Arbetet ställer krav på att du har god kunskap i såväl tal som skrift, samt att du också har goda språkkunskaper i engelska. Vi förutsätter att du kan hantera de vanligaste programmen i Office och du behöver ha B-körkort för att kunna förflytta dig i tjänsten.

Befattningen omfattas av krav på säkerhetsprövning.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Arbetsmiljöingenjör till VarnumHälsan Företagshälsa

Ansök    Maj 16    Varnumhälsan AB    Arbetsmiljöingenjör
Som arbetsmiljöingenjör hos VarnumHälsan har du en mycket viktig roll i samarbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Du arbetar med att stötta och samarbeta våra kundföretag i att utveckla sin verksamhet gällande arbetsmiljöfrågor och synliggöra systematiskt arbetsmiljöarbete som ett effektivt chefsverktyg för verksamhetsledning. Du är också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisation... Visa mer
Som arbetsmiljöingenjör hos VarnumHälsan har du en mycket viktig roll i samarbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder.
Du arbetar med att stötta och samarbeta våra kundföretag i att utveckla sin verksamhet gällande arbetsmiljöfrågor och synliggöra systematiskt arbetsmiljöarbete som ett effektivt chefsverktyg för verksamhetsledning. Du är också en viktig länk i våra kundteam som består av kompetens inom teknik, beteendevetenskap, organisationsutveckling, medicin, ergonomi och hälsoutveckling.
Du kommer bl.a. att arbeta med:
Kundkontakter, utbildningar samt rådgivning
Stöd till kundföretag gällande uppfyllandet av myndighetskrav, lagar och förordningar
Tekniska mätningar, kartläggning och riskbedömning inom t.ex. buller, belysning, inneklimat, vibrationer och kemikalier
Utvärdera resultat och ta fram åtgärdsförslag tillsammans med kund
Att vara en aktiv samarbetspartner i det systematiska arbetsmiljöarbetet hos kund



Vi söker dig som har en arbetsmiljöingenjörsutbildning, högskoleutbildning med inriktning arbetsmiljö eller motsvarande relevant utbildning. Du skall inneha ingenjörsmässig kompetens att utreda och analysera den fysiska arbetsmiljön, utvärdera föreslagna lösningar eller bistå med förslag på åtgärder. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg. Du behärskar svenska i tal och skrift.
Som person är du är erfaren och drivande, med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en pedagogisk förmåga och är tydlig i din kommunikation, såväl muntligt som skriftligt. Visa mindre

Besiktningstekniker till vår station i Kristinehamn

Är du fordonsintresserad och söker ett socialt arbete med mycket kundkontakt? Vi söker nu engagerade och hjälpsamma besiktningstekniker till våra stationer. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och känner stolthet i att göra Sverige till en mer trafiksäker plats. När du arbetar som besiktningstekniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. ARBETSUPPGIFTER Du l... Visa mer
Är du fordonsintresserad och söker ett socialt arbete med mycket kundkontakt?
Vi söker nu engagerade och hjälpsamma besiktningstekniker till våra stationer. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och känner stolthet i att göra Sverige till en mer trafiksäker plats. När du arbetar som besiktningstekniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet.

ARBETSUPPGIFTER

Du levererar Besiktas tjänster på ett sätt som uppfyller eller överträffar våra kunders förväntningar vad gäller bemötande, kvalitet på arbetet och information/administration i samband med vår service. Som besiktningstekniker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att besikta fordon, ta emot kunder och erbjuda våra tilläggstjänster på stationen. Du behöver inte ha erfarenhet av att besikta fordon sedan tidigare, även om det är meriterande, Besikta Bilprovning tillhandahåller den grundläggande utbildning du behöver för att certifieras och lyckas i tjänsten.
VEM ÄR DU?
Du förstår vikten av god kundservice och har erfarenhet av någon typ av arbete med direkt kundkontakt. För oss är det viktigt att du tycker om att ta hand om kunder, arbeta praktiskt och har ett tekniskt intresse. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmåga att skapa långsiktiga kundrelationer.

Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga samtidigt som du har modet att fatta egna beslut och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner. För att lyckas i jobbet behöver du vara serviceinriktad, noggrann, självständig och ha grundläggande datakunskaper för att kunna navigera dig i våra system och handböcker. Ditt främsta arbetsverktyg är en handdator, i vilken du registrerar hela besiktningen.

KVALIFIKATIONER

- God förmåga att uttala sig i såväl tal som skrift på svenska
- Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande
- God fordonskunskap
- Data- och mobilvana
- B körkort (manuell)

MERITERANDE

- Arbetslivserfarenhet av sälj och/eller service
- Fordonsteknisk bakgrund
- Arbetslivserfarenhet från liknande bransch

OM TJÄNSTEN

Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande, tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstid varierar över veckan och innefattar kvällar och helger samt arbete på andra stationer.

SÖKANDE
Vi ser gärna sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder. Det är avgörande för oss är att du delar vår grundläggande värdering GAS - Glädje, ansvar och stolthet i arbetet med kollegor och i mötet mot våra kunder.

I över 50 år hade den statligt ägda Bilprovningen monopol på den svenska marknaden för bilbesiktning. När marknaden avreglerades 2010 steg Besikta Bilprovning in som en ny aktör inom bilprovningen med målsättningen att göra något annorlunda. Något nytt. Vi ville sätta en ny standard för bilprovning – och det behövdes. Besiktningarna hade inte utvecklats i samma takt som bilarna. Jämfört med förr ser dagens bilar mer ut som rullande datorer, och besiktningen måste anpassas därefter. Därför startade vi en bilprovning som inte bara gör det som lagen kräver, utan erbjuder något mer. Något som både är enklare och säkrare för dig och din familj. Resultatet blev Besikta Bilprovning. Visa mindre

Väktare rond Semestervikariat Kristinehamn

Ansök    Mar 7    Securitas Sverige AB    Väktare
Vi i Securitaskoncernen finns i 47 länder runtom i världen och har ca 355 000 medarbetare. Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad. Trivs du i ett jobb med föränderlig vardag? På Securitas jobbar vi varje dag, dygnet runt, med... Visa mer
Vi i Securitaskoncernen finns i 47 länder runtom i världen och har ca 355 000 medarbetare.

Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad.

Trivs du i ett jobb med föränderlig vardag? På Securitas jobbar vi varje dag, dygnet runt, med att få människor att känna sig trygga. Securitas som varumärke har kommit att bli synonymt med säkerhet – och vi letar nu efter dig som är intresserad att ta på dig vår uniform tillsammans med oss. Är du vår blivande kollega? Läs mer nedan.

Om rollen

Som ronderande väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos våra kunder – främst vid industrier, på kontor och i verkstäder – genom att skydda egendom och byggnader mot brand, stöld och skador. Vanligtvis är det du som sköter larmanläggningarna och rapporterar med hjälp av ett datoriserat rondinformationssystem. Som väktare kan du jobba både inom- och utomhus, natt eller dag och du arbetar i skift.

Du kommer till exempel att:

Genomföra säkerhetskontroller ute hos våra kunder, exempelvis att larm är påkopplat, fönster stängda osv
Säkerställa att inga obehöriga vistas bland våra kunders verksamheter och lokaler
Tjänsten passar dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Ibland är det tufft att vara den som står mellan hot och medmänniska. Som tur är har vi en stark gemenskap bland oss kollegor som gör att vi klarar det mesta. Vill du bli en del av ett sammansvetsat gäng, är detta tjänsten för dig.

Vi är trygghet. Vi är Securitas.

Vi söker dig som…

Har en gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska och engelska. Då du kommer att ta dig från olika platser i din roll, är B-körkort ett krav för tjänsten. Har du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare är detta självklart starkt meriterande, men inget krav. Störst vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.

Som person tror vi att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga förstår snabbt problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga.

Mer information

Du söker till tjänsten genom att klicka på ansök här nedan. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten: inkom med din ansökan redan idag!

Securitas har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. Har du frågor kring rollen är du dock varmt välkommen att höra av dig till kontaktperson: [email protected]

Tjänsten är en [Semestervikariat ]  med tillträde enligt överenskommelse.

För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas.

Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet.

Om Securitas

I över 85 år har vi på Securitas sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Åren ger oss erfarenhet och kompetens som vi behöver när vi nu blickar framåt. För vi är övertygade om att den trygghet och säkerhet som vi står för kommer att vara viktigare än någonsin i framtiden.

Numera har vi kollegor över hela världen. Det betyder att vi har samlat ännu mer kompetens och kunskap inom Securitas. Och som Sveriges största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan.

Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Visa mindre

Byggnadsinspektör

Är du duktig på att bygga relationer och har erfarenhet av myndighetsutövning inom plan- och bygglagen. Är du en medarbetare som präglas av öppenhet och är en empatisk byråkrat? Då kan du vara den vi söker. Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för bygglovshanteringen, miljö- och hälsoskydd samt geodatafrågorna i kommunen. Verksamheten regleras av lagar och styrs av en politisk nämnd, Miljö- och byggnadsnämnden. Vi är både myndighetsutövande oc... Visa mer
Är du duktig på att bygga relationer och har erfarenhet av myndighetsutövning inom plan- och bygglagen. Är du en medarbetare som präglas av öppenhet och är en empatisk byråkrat? Då kan du vara den vi söker.

Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för bygglovshanteringen, miljö- och hälsoskydd samt geodatafrågorna i kommunen. Verksamheten regleras av lagar och styrs av en politisk nämnd, Miljö- och byggnadsnämnden. Vi är både myndighetsutövande och rådgivande och vi vill att vår organisation ska kännetecknas av att vi ger god service till dem som bor och verkar i Kristinehamns kommun.

På Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen arbetar idag 25 personer. Vi söker nu en byggnadsinspektör/tillsynshandläggare till byggavdelningen på Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen.
Kommunen har en ledar- och medarbetarpolicy där ambitionen är att medarbetarskapet skall kännetecknas av delaktighet, ansvar och kompentens. Ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete.

Du kommer att arbeta på byggavdelningen som består av 6 engagerade medarbetare. Avdelningen ansvarar för framförallt gällande lagstiftningen inom plan- och bygglagen


ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av att skapa förutsättningar för en effektiv och välfungerande verksamhet? Då är tjänsten som byggnadsinspektör/tillsynshandläggare inom plan- och bygglagen något för dig!

Dina främsta arbetsuppgifter som tillsynshandläggare kommer vara handläggning av ärenden om olovligt byggande, ovårdade fastigheter, strandskydd men även övrig tillsyn inom ramen för byggnadsnämndens tillsynsansvar kan förekomma.
I din roll som byggnadsinspektör kommer du även att handlägga ärenden från början till slut, det vill säga granska och bevilja bygglov, förhandsbesked, hålla tekniskt samråd, göra arbetsplatsbesök, hålla slutsamråd, samt utfärda start- och slutbesked. Du är också rådgivande och bistår med service till såväl kollegor, allmänhet som professionella byggherrar i form av råd och upplysningar. Arbetet bedrivs självständigt med stort eget ansvar och i samverkan med dina kollegor. Du fattar beslut enligt delegation.

KVALIFIKATIONER
Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som är utbildad byggnadsingenjör, inom juridik eller har en annan lämplig högskoleutbildning utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig

Eftersom du kommer att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och dessutom ha mycket kontakt med allmänhet och verksamhetsutövare, kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du bör ha en god och väl utvecklad samarbetsförmåga, du arbetar ihop med kollegor och samarbetspartners på ett lyhört och smidigt sätt, samtidigt som du är tydlig. Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Tjänsten ställer krav på att du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbetssätt, samt att du är en trygg person, såväl på det personliga planet som i ditt yrkesutövande. För dig är det viktigt att sätta medborgaren i fokus och att sköta tjänsteutövningen med en hög noggrannhet. Du är också bra på att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett, för situationen, effektivt sätt.
Som person är du trygg och tillmötesgående i ditt bemötande, du vill hjälpa andra och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.
Erfarenhet från bygglovshandläggning är ett krav. Erfarenhet av tillsynsarbete och av ärendehanteringssystem ses som meriterande.

Körkort för personbil är ett krav.

Låter det som ett lockande arbete som du vill dela med oss?

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Simhallspersonal till Kristinehamn Arena

Kristinehamn Arena är en multianläggning där vi erbjuder det mesta inom friskvård. Vårt mål är att vara det självklara valet inom friskvård och fritidsaktiviteter i region Värmland och för närliggande regioner. I dagsläget är vi 25 personer som arbetar på våra olika avdelningar som är bad, gym, reception/café, padel och arena. Vår kundfokuserade verksamhet är i ständig utveckling där service och samarbete prioriteras högt där du som medarbetare blir en vik... Visa mer
Kristinehamn Arena är en multianläggning där vi erbjuder det mesta inom friskvård. Vårt mål är att vara det självklara valet inom friskvård och fritidsaktiviteter i region Värmland och för närliggande regioner. I dagsläget är vi 25 personer som arbetar på våra olika avdelningar som är bad, gym, reception/café, padel och arena. Vår kundfokuserade verksamhet är i ständig utveckling där service och samarbete prioriteras högt där du som medarbetare blir en viktig resurs för att lyckas. Att jobba på Kristinehamn Arena innebär att möta människor i en omväxlande miljö på ett tryggt och välkomnande sätt.
ARBETSUPPGIFTER: Som badpersonal kommer dina arbetsuppgifter vara omväxlande och bestå av att bedriva simundervisning för alla åldrar, badbevakning, städning och utföra arbete i badets reningsanläggning. Som badpersonal ansvarar du för att upprätthålla en säker simhall med bästa tänkbara service till våra gäster. Andra förekommande arbetsuppgifter inom badverksamheten kan också förekomma. Kundbemötande och service är en central del av arbetet och du är ansvarig för att sätta gästen i fokus och att ständigt arbeta för att skapa unika upplevelser och aktiviteter.
KVALIFIKATIONER: Du som söker är utbilda simlärare och badbevakare, alternativt har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Du ska ha genomfört simtestet för Silverbojen med godkänt resultat, inom senaste året. HLR, vattenlivräddning samt erfarenheter av tekniskarbete inom badverksamhet är meriterande, liksom tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Arbetet utförs till största del tillsammans med dina kollegor men ibland också enskilt, därför ställs stora krav på att du kan växla mellan att jobba i team och på eget ansvar utföra arbetet. Vi söker dig som brinner för service och att möta människor i en inspirerande miljö kombinerat med tekniskt arbete, du tycker om att leda grupper i alla åldrar och du är trygg som person som har lätt för att möta människor. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Arbetet innefattar dag, kväll och helgarbetstid. Intervjuer sker löpande varför tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Brandmän

Ansök    Okt 13    Bergslagens Räddningstjänst    Brandman
Bergslagens Räddningstjänst (BRT) är ett kommunalförbund i Östra Värmland mellan Degerfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga, Kristinehamn och Storfors kommuner med cirka 200 medarbetare på totalt 8 brandstationer. BRT eftersträvar och vill tillvarata på de kvaliteter som en jämn könsfördelning innebär. Vi har behov av semestervikarier under framförallt sommarmånaderna 2022 till heltidsstationerna i Karlskoga och Kristinehamn. Vi söker därför Brandmän A... Visa mer
Bergslagens Räddningstjänst (BRT) är ett kommunalförbund i Östra Värmland mellan Degerfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga, Kristinehamn och Storfors kommuner med cirka 200 medarbetare på totalt 8 brandstationer. BRT eftersträvar och vill tillvarata på de kvaliteter som en jämn könsfördelning innebär.
Vi har behov av semestervikarier under framförallt sommarmånaderna 2022 till heltidsstationerna i Karlskoga och Kristinehamn.


Vi söker därför Brandmän
Arbetsuppgifter: Delta i utryckningstjänst, förebyggande arbete, extern utbildning, stationstjänst, övningsverksamhet m.m.
Utbildningskrav:I första hand SMO-examen (eller fullgjort minst två terminer) alt 15 veckors brandmannautbildning vid MSB:s skola eller motsvarande. Intyg ska bifogas i ansökan.
Kvalifikationer: Du skall vara fullt frisk och uppvisa godkänt rullbandsintyg enligt AFS 2019:3. Intyget ska vara högst 6 månader gammalt. Du ska vara simkunnig (skall verifieras med dokument) och inneha B körkort.
Meriterande: Lokal anknytning, tidigare anställning som brandman, sjukvårdsutbildning/erfarenhet, c-körkort


Anställning: Heltid, tidsbegränsad, under semesterperioden (juni, juli och augusti)Anställningen inleds med en introduktionsutbildning vid nyanställning.
Arbetstid: I huvudsak skifttjänst, men dagtid kan förekomma
Lön: Enligt avtal
Rekryteringsmetod: Vi genomför arbetsrelaterade tester och intervjuer där resultaten och meriterna bedöms i ett helhetsperspektiv.
Vi arbetar aktivt med mångfald inom räddningstjänsten och eftersträvar en jämnare könsfördelning.
Facklig företrädare: Stefan Olsson, Kommunal 0586-63600
Kontaktperson: Avdelningschef Tomas Carlsén, 0586-636 24 eller via e-mail [email protected]


Vi vill ha din ansökan senast 2021-12-12 via email till [email protected]


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Brandingenjör/Brandinspektör

Bergslagens Räddningstjänst är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för ca 85 500 invånare i Kristinehamn, Storfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga och Degerfors kommuner. Organisationen består av 85 heltidsanställda och 111 deltidsanställda fördelade på åtta brandstationer. ARBETSUPPGIFTER Vi behöver förstärkning i vår myndighetsutövning och allt rörande det olycksförebyggande arbetet! Vår avdelning för förebyggande arbete arbetar främs... Visa mer
Bergslagens Räddningstjänst är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för ca 85 500 invånare i Kristinehamn, Storfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga och Degerfors kommuner. Organisationen består av 85 heltidsanställda och 111 deltidsanställda fördelade på åtta brandstationer.
ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver förstärkning i vår myndighetsutövning och allt rörande det olycksförebyggande arbetet!
Vår avdelning för förebyggande arbete arbetar främst med olycksförebyggande frågor såsom tillsyn, tillståndshandläggning, remisshantering, utbildning och information.
Som brandingenjör/brandinspektör hos oss verkar du brett i organisationen. Vi ser att du kommer att ha möjligheter att påverka dina arbetsuppgifter utifrån dina egna intressen och erfarenheter tillsammans med avdelningen och organisationens behov.
Du kommer att ingå i en grupp som driver och utvecklar förbundets olycksförebyggande arbete. Beroende på eget intresse och lämplighet kan möjlighet finnas att även ingå i vår operativa beredskap.
Regionalt ingår Bergslagens Räddningstjänst i samverkan för systemledning av operativ räddningstjänst, Räddningsregion Bergslagen, som spänner över 42 kommuner i 5 län (Västra Götaland, Värmland, Dalarna, Örebro och Västmanland).
KVALIFIKATIONER
Följande kvalifikationer gäller för sökande:
Brandingenjörsexamen med genomförd påbyggnadsutbildning i räddningstjänst för brandingenjörer (RUB).
Alternativt – Brandinspektör
B-körkort är ett krav för anställning.
MERITERANDE
Utbildning tillsyn B eller motsvarande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du ska se till medborgarna i första hand, ge ett gott bemötande och dela vår värdegrund. Du vågar tänka nytt och annorlunda, är ansvarstagande och kommer i mål med dina uppgifter.
ÖVRIGT OM ANSTÄLLNINGEN
Heltid/tillsvidareanställning - Provanställning kommer att tillämpas. Grunden för tjänsten är dagtidstjänstgöring. Det kan finnas möjlighet att ingå i den operativa verksamheten.
Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas, lämna gärna löneanspråk i din ansökan.
Rekrytering sker i samråd med våra berörda fackliga organisationer.
Vi arbetar aktivt med mångfald inom räddningstjänsten och eftersträvar en jämnare könsfördelning.
Sista ansökningsdatum: 2021-11-30
Välkommen med din skriftliga ansökan till [email protected]
Ange ”Ansökan Brandingenjör/Brandinspektör” i rubrikraden.
Arbetsplatsen ligger i Kristinehamn eller Karlskoga.
Arbetsgivaren
Bergslagens Räddningstjänst
https://www.brt.se/
Kontakt
Kontaktpersoner
Räddningschef Peter Backman, 0586-636 29
Chef Skyddsavdelningen Henrik Winkler, 0586-636 26
Fackliga kontaktpersoner
Fackliga företrädare nås via växeln 0586-636 00
Sveriges Ingenjörer - Kristoffer Roden
Vision - Mika Karttunen
Ledarna - Larz Eidwall
Kommunal – Stefan Olsson Visa mindre

Processäkerhetsingenjör till AkzoNobel

Ansök    Sep 16    AxÖ Consulting AB    Säkerhetsingenjör
Har du erfarenhet av processäkerhetsarbete och vill jobba på årets Employer Branding Företag 2020? Nu söker AkzoNobel en processäkerhetsingenjör till siten i Kristinehamn. Som processäkerhetsingenjör fungerar du som anläggningens expert och stöd när det gäller processäkerhet. Tjänsten är nyinrättad, och stora satsningar görs inom området processäkerhet, vilket innebär att du kommer få ett spännande jobb med möjlighet att bygga upp rollen från grunden. V... Visa mer
Har du erfarenhet av processäkerhetsarbete och vill jobba på årets Employer Branding Företag 2020? Nu söker AkzoNobel en processäkerhetsingenjör till siten i Kristinehamn.

Som processäkerhetsingenjör fungerar du som anläggningens expert och stöd när det gäller processäkerhet. Tjänsten är nyinrättad, och stora satsningar görs inom området processäkerhet, vilket innebär att du kommer få ett spännande jobb med möjlighet att bygga upp rollen från grunden. Vi söker därför dig som har flera års erfarenhet av bedömning av underhåll, underhållssystem och teknik.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos AkzoNobel.

AkzoNobel erbjuder

Hos AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär där man tillsammans arbetar för att ständigt nå målet att vara världsledande inom färg-, lim- och ytbehandlingar. Med fokus på mångfald och innovation arbetar man aktivt för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att AkzoNobel blev utnämnda till årets Employer Branding Företag 2020. Hos AkzoNobel erbjuds du en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm.

Arbetsbeskrivning

Som processäkerhetsingenjör hos Akzo Nobel kommer du att vara ansvarig SRE (Site Responsible Engineer) och vara ägare av ramverket för processäkerhet. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära att du:

- Fungerar som anläggningens expert och stöd när det gäller processäkerhet, gäller främst för anläggningstillgångar, rutiner och arbetssätt.
- Medverkar för processäkerhetsarbetet för hela AkzoNobel, vilket innebär att du deltar i revisioner på andra AkzoNobel-siter.
- Vägleder linjeorganisationen så att de levererar enligt processäkerhetspolicy.
- Upprättar standard för att definiera processer och rutiner relaterade till PSM (Process Safety Management.
- Stöttar och ger support till linjen i processer och rutiner med målet att förbättra processäkerhetsarbetet på anläggningen.

Du kommer att tillhöra Teknikavdelningen som är ett team på ca 10 medarbetare. Avdelningen är ansvariga för underhållet på siten i Kristinehamn. Du rapporterar till teknikchefen.

Kvalifikationer

För att du ska bli framgångsrik i rollen ser vi gärna att du utbildad maskiningenjör, alternativ har du en utbildning inom kemiteknik. Vidare har du flera års erfarenhet av bedömning av kritiskt underhåll, underhållssystem och teknik, gärna från processindustrin. Utöver detta har du god kunskap om PSM-ramverket vilket innebär att du kan agera rådgivare för linjeorganisationen genom att bygga och främja en djup förståelse för teoretiska begrepp, branschstandarder och bästa praxis inom PSM och PSM-ramverket. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift är ett krav. Erfarenhet av SAP eller liknande underhållssystem är meriterande.

Som person är du varm, ödmjuk och prestigelös med en stark teamkänsla. Du har en god planerings- och organisationsförmåga, är handlingskraftig och du tar ansvar för ditt arbetsområde. Du drivs av ständiga förbättringar och har en hög förmåga att dra upp strategiska riktlinjer och ser till att de utförs och följs upp. Vidare har du förmågan att få med andra mot ett önskat mål eller tillvägagångssätt. Du är även en bra kommunikatör som kan påvisa det viktiga i att anläggningen arbetar mot en högre standard för processäkerhet.

Information och ansökan

Frågor om tjänsten besvaras av [email protected] Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi välkomnar människor från olika bakgrunder som ser hållbarhet, säkerhet och innovation som viktiga principer.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om AkzoNobel Adhesives AB

AkzoNobel Adhesives AB har tillverkat trälim och hartssystem i Kristinehamn sedan 1962. Produkterna används vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives AB är en del av AkzoNobel-koncernens globalt erkända Wood Coatings leverantör. Årligen levereras cirka 120 000 ton trälim till kunder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Sydafrika och Asien. På siten idag är vi 100 anställda. För mer information www.woodadhesives.akzonobel.com

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Processäkerhetsingenjör till AkzoNobel

Har du erfarenhet av processäkerhetsarbete och vill jobba på årets Employer Branding Företag 2020? Nu söker AkzoNobel en processäkerhetsingenjör till siten i Kristinehamn. Som processäkerhetsingenjör fungerar du som anläggningens expert och stöd när det gäller processäkerhet. Tjänsten är nyinrättad, och stora satsningar görs inom området processäkerhet, vilket innebär att du kommer få ett spännande jobb med möjlighet att bygga upp rollen från grunden. V... Visa mer
Har du erfarenhet av processäkerhetsarbete och vill jobba på årets Employer Branding Företag 2020? Nu söker AkzoNobel en processäkerhetsingenjör till siten i Kristinehamn.

Som processäkerhetsingenjör fungerar du som anläggningens expert och stöd när det gäller processäkerhet. Tjänsten är nyinrättad, och stora satsningar görs inom området processäkerhet, vilket innebär att du kommer få ett spännande jobb med möjlighet att bygga upp rollen från grunden. Vi söker därför dig som har flera års erfarenhet av bedömning av underhåll, underhållssystem och teknik.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos AkzoNobel.

AkzoNobel erbjuder

Hos AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär där man tillsammans arbetar för att ständigt nå målet att vara världsledande inom färg-, lim- och ytbehandlingar. Med fokus på mångfald och innovation arbetar man aktivt för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att AkzoNobel blev utnämnda till årets Employer Branding Företag 2020. Hos AkzoNobel erbjuds du en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm.

Arbetsbeskrivning

Som processäkerhetsingenjör hos Akzo Nobel kommer du att vara ansvarig SRE (Site Responsible Engineer) och vara ägare av ramverket för processäkerhet. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innebära att du:

- Fungerar som anläggningens expert och stöd när det gäller processäkerhet, gäller främst för anläggningstillgångar, rutiner och arbetssätt.
- Medverkar för processäkerhetsarbetet för hela AkzoNobel, vilket innebär att du deltar i revisioner på andra AkzoNobel-siter.
- Vägleder linjeorganisationen så att de levererar enligt processäkerhetspolicy.
- Upprättar standard för att definiera processer och rutiner relaterade till PSM (Process Safety Management.
- Stöttar och ger support till linjen i processer och rutiner med målet att förbättra processäkerhetsarbetet på anläggningen.

Du kommer att tillhöra Teknikavdelningen som är ett team på ca 10 medarbetare. Avdelningen är ansvariga för underhållet på siten i Kristinehamn. Du rapporterar till teknikchefen.

Kvalifikationer

För att du ska bli framgångsrik i rollen ser vi gärna att du utbildad maskiningenjör, alternativ har du en utbildning inom kemiteknik. Vidare har du flera års erfarenhet av bedömning av kritiskt underhåll, underhållssystem och teknik, gärna från processindustrin. Utöver detta har du god kunskap om PSM-ramverket vilket innebär att du kan agera rådgivare för linjeorganisationen genom att bygga och främja en djup förståelse för teoretiska begrepp, branschstandarder och bästa praxis inom PSM och PSM-ramverket. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift är ett krav. Erfarenhet av SAP eller liknande underhållssystem är meriterande.

Som person är du varm, ödmjuk och prestigelös med en stark teamkänsla. Du har en god planerings- och organisationsförmåga, är handlingskraftig och du tar ansvar för ditt arbetsområde. Du drivs av ständiga förbättringar och har en hög förmåga att dra upp strategiska riktlinjer och ser till att de utförs och följs upp. Vidare har du förmågan att få med andra mot ett önskat mål eller tillvägagångssätt. Du är även en bra kommunikatör som kan påvisa det viktiga i att anläggningen arbetar mot en högre standard för processäkerhet.

Information och ansökan

Frågor om tjänsten besvaras av [email protected] Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi välkomnar människor från olika bakgrunder som ser hållbarhet, säkerhet och innovation som viktiga principer.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om AkzoNobel Adhesives AB

AkzoNobel Adhesives AB har tillverkat trälim och hartssystem i Kristinehamn sedan 1962. Produkterna används vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives AB är en del av AkzoNobel-koncernens globalt erkända Wood Coatings leverantör. Årligen levereras cirka 120 000 ton trälim till kunder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Sydafrika och Asien. På siten idag är vi 100 anställda. För mer information www.woodadhesives.akzonobel.com

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Processäkerhetsingenjör till kund i Värmland

Ansök    Mar 24    AxÖ Consulting AB    Säkerhetsingenjör
Vill du leda processäkerhetsarbetet framåt hos en av våra kunder i Värmland? För ett konsultuppdrag, med omgående start, söker AxÖ Consulting en processäkerhetsingenjör som har erfarenhet från processindustrin. Som processäkerhetsingenjör erbjuds du ett intressant och spännande arbete med mycket kontaktyta mot andra avdelningar. Det här är en tjänst för dig som vill ha det huvudsakliga ansvaret för processäkerhetsarbetet och som har god förmåga att lyft... Visa mer
Vill du leda processäkerhetsarbetet framåt hos en av våra kunder i Värmland? För ett konsultuppdrag, med omgående start, söker AxÖ Consulting en processäkerhetsingenjör som har erfarenhet från processindustrin.

Som processäkerhetsingenjör erbjuds du ett intressant och spännande arbete med mycket kontaktyta mot andra avdelningar. Det här är en tjänst för dig som vill ha det huvudsakliga ansvaret för processäkerhetsarbetet och som har god förmåga att lyfta blicken och se helheten.

Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. I detta uppdrag kan du även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag.

Arbetsbeskrivning

Som processäkerhetsingenjör kommer du att vara ett stöd och en förebild för organisationen i processäkerhetsfrågor. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att leda och driva säkerhetsprocesserna framåt, du deltar vid riskanalyser och arbeta med förbättringsåtgärder. Första projektområdet hos vår kund är inom teknik och underhåll. Du förväntas också utreda, analysera och utvärdera olika handlingsalternativ. Givetvis genomför du dina arbetsuppgifter i enlighet med lednings- och kvalitetssystem, samt följer lagar och gällande föreskrifter. För att nå uppsatta mål har du tillgång till avdelningens övriga resurser och kan vid behov även anlita externa resurser.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten. Vidare har du erfarenhet från ledande roller inom området teknik och underhåll, gärna från processindustri. För att lyckas i rollen har du självklart ett intresse för processäkerhet, men du är också mycket kunnig inom teknik och underhåll. Det är meriterande om du har kunskaper i SAP. Utöver detta har du goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både tal och skrift. Du behärskar dessutom Office-programmen utan problem. Erfarenhet från projektledning är meriterande.

Som person är du driven, lösningsorienterad och kommunikativ. Vidare har du lätt för att få ett helhetsperspektiv och du ser till att nyttja både din och andras kompetens till fullo för att uppnå goda resultat. Du är dessutom mycket social och har lätt för att integrera med andra människor. Detta har bidragit till att du ofta får ett stort förtroende och är mycket omtyckt som kollega och ledare.

Då du kommer att jobba tillsammans med olika delar av företaget och externa kontaktytor, är det även viktigt att du är strukturerad, lyhörd och uttrycksfull.

Om AxÖ Consulting

AxÖ Consulting AB har mer än 50 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen. Vi arbetar med att förse regionens näringsliv och offentliga sektor med rätt kompetens. Vi levererar en hög servicegrad till våra kunder och kandidater och är alltid i framkant. Vi vill se våra kunder växa och lyckas och vi vill växa och lyckas med dem. Därför är våra värderingar engagemang, ansvar och uthållighet.

Information om ansökan

Detta är en annons för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget kommer vara placerat i Värmland. I detta uppdrag kan du agera underkonsult åt AxÖ Consulting. Frågor om tjänsten besvaras av [email protected]

Observera den korta ansökningstiden. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

I detta uppdrag kan du hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

Väktare Ronderande/Stationär semestervikariat

Ansök    Jan 10    Securitas Sverige AB    Väktare
Vi i Securitaskoncernen finns i 58 länder runtom i världen och har ca 370 000 medarbetare. Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad. Att vara en av oss på Securitas innebär ett stort ansvar – ditt arbete är viktigt för att skap... Visa mer
Vi i Securitaskoncernen finns i 58 länder runtom i världen och har ca 370 000 medarbetare.

Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad.

Att vara en av oss på Securitas innebär ett stort ansvar – ditt arbete är viktigt för att skapa trygghet i samhället. Alla våra medarbetare gör konkret skillnad för människor, varje dag. För att du ska kunna göra ett bra jobb satsar vi mycket på att vara en stabil arbetsgivare, som ser till att du trivs och känner dig uppskattad. Hos oss finns även utvecklingsmöjligheterna: du får alltid den utbildning du behöver för dina arbetsuppgifter.

Din roll

Som ronderande väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos våra kunder – främst vid industrier, på kontor och i verkstäder – genom att skydda egendom och byggnader mot brand, stöld och skador. Vanligtvis är det du som sköter larmanläggningarna och rapporterar med hjälp av ett datoriserat rondinformationssystem.

Som stationärväktare arbetar du hos något av våra kundföretag, t ex vid huvudinfarten eller entrén. Du ansvarar för in- och utpasseringskontroller av besökare, leverantörer och kunder.

Vid arbetsplatsen kan olika typer av teknisk hjälp finnas t ex larmpaneler för driftlarm, inbrottslarm och brandlarm. Vid större företag är det också vanligt med övervakningskameror och fjärrstyrning av grindar och portar. Andra exempel på arbetsuppgifter kan vara att sköta företagets telefonväxel efter kontorstid, utföra rondering. Arbetsuppgifterna varierar från kund till kund.

Vem är du?

Vi tror att du är en serviceinriktad, lugn och organiserad person som kan hantera stress.

Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner.
Du är självständig, men jobbar också bra i team.
Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och uppmärksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga.
  Vilka krav ställer tjänsten?

Du behöver ha gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska och engelska.

Tjänsten kräver B-körkort.
För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan).
Övrigt

Tror du att du har det vi söker? Mer information om Securitas hittar du på vår hemsida www.securitas.se .

Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer urvalstester att användas.

Vi arbetar för en jämn könsfördelning och vi ser gärna kvinnliga sökande.

Lön utgår enligt kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet.

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan.

Om Securitas

Securitas är en pålitlig arbetsgivare som finns i 58 länder runtom i världen. I Sverige har vi en ledande position inom säkerhet och en djup förståelse för våra kunders behov. Här levererar våra 10 000 medarbetare trygghet – varje dag, dygnet runt. Visa mindre

Brandmän

Ansök    Nov 12    Bergslagens Räddningstjänst    Brandman
Bergslagens Räddningstjänst (BRT) är ett kommunalförbund i Östra Värmland mellan Degerfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga, Kristinehamn och Storfors kommuner med cirka 190 medarbetare på totalt 8 brandstationer. BRT eftersträvar och vill tillvarata på de kvaliteter som en jämn könsfördelning innebär. Vi har behov av semestervikarier under framförallt sommarmånaderna 2021 till heltidsstationerna i Karlskoga och Kristinehamn. Vi söker därför Brandmän A... Visa mer
Bergslagens Räddningstjänst (BRT) är ett kommunalförbund i Östra Värmland mellan Degerfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga, Kristinehamn och Storfors kommuner med cirka 190 medarbetare på totalt 8 brandstationer. BRT eftersträvar och vill tillvarata på de kvaliteter som en jämn könsfördelning innebär.
Vi har behov av semestervikarier under framförallt sommarmånaderna 2021 till heltidsstationerna i Karlskoga och Kristinehamn.


Vi söker därför Brandmän
Arbetsuppgifter: Delta i utryckningstjänst, förebyggande arbete, extern utbildning, stationstjänst, övningsverksamhet m.m.
Utbildningskrav:I första hand SMO-examen (eller fullgjort minst två terminer) alt 15 veckors brandmannautbildning vid MSB:s skola eller motsvarande. Intyg ska bifogas i ansökan.
Kvalifikationer: Du skall vara fullt frisk och uppvisa godkänt rullbandsintyg enligt AFS 2019:3. Intyget ska vara högst 6 månader gammalt. Du ska vara simkunnig (skall verifieras med dokument) och inneha B körkort.
Meriterande: Lokal anknytning, hantverksutbildning/erfarenhet, tidigare anställning som brandman, sjukvårdsutbildning/erfarenhet, c-körkort


Anställning: Heltid, tidsbegränsad, under semesterperioden (juni, juli och augusti)Anställningen inleds med en introduktionsutbildning vid nyanställning.
Arbetstid: I huvudsak skifttjänst, men dagtid kan förekomma
Lön: Enligt avtal
Rekryteringsmetod: Vi genomför arbetsrelaterade tester och intervjuer där resultaten och meriterna bedöms i ett helhetsperspektiv.


Facklig företrädare: Stefan Olsson, Kommunal 0586-63600
Kontaktperson: Avdelningschef Tomas Carlsén, 0586-636 24 eller via e-mail [email protected]se.


Vi vill ha din ansökan senast 2020-12-13 via email till [email protected]


Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Säkerhetssamordnare

Kristinehamns kommun har ett geografiskt områdesansvar inom krisberedskap. Vårt ansvar innebär att vi ska verka för att verksamheten klarar av att fungera även när en samhällsstörning eller kris inträffar. Som säkerhetssamordnare arbetar du med kommunens övergripande krisberedskapsplanering och riskhantering, med syftet att kommunen ska ha en väl fungerande krisorganisation. På förvaltningen för folkhälsa och säkerhet arbetar idag en säkerhetssamordnare me... Visa mer
Kristinehamns kommun har ett geografiskt områdesansvar inom krisberedskap. Vårt ansvar innebär att vi ska verka för att verksamheten klarar av att fungera även när en samhällsstörning eller kris inträffar. Som säkerhetssamordnare arbetar du med kommunens övergripande krisberedskapsplanering och riskhantering, med syftet att kommunen ska ha en väl fungerande krisorganisation.
På förvaltningen för folkhälsa och säkerhet arbetar idag en säkerhetssamordnare med ansvar för kommunens krisberedskap. Vi behöver nu förstärka med ytterligare en resurs för att implementera åtgärderna i kommunens risk- och sårbarhetsanalys (RSA). Arbetet utgår från kontinuitetshantering i samhällsviktig verksamhet.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en säkerhetssamordnare som arbetar med riskanalyser och kontinuitetshantering till Kommunledningsförvaltningen, Administrativa avdelningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar:
• Planera och förbereda för kommunal krishantering genom riskanalyser, sammanställa underlag och hålla i workshops med verksamheterna i kommunen.
• Arbeta med de kommunala förvaltningarnas handlingsplaner för störningar och extraordinära händelser.
• Förbereda deltagande verksamheter inför övningar som ökar kommunens förmåga att hantera en kris.
• Ta fram prioriteringsunderlag för samhällsviktig verksamhet i kommunen.


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha eftergymnasial utbildning som innehåller grundläggande kunskaper för arbete inom det svenska krishanteringssystemet eller erfarenhet av att arbete i en kommun, eller myndighet med dessa frågor. Om du även har utbildning inom risk- och säkerhet är detta meriterande.
Önskvärda kvalifikationer är:
• kunskap och praktisk erfarenhet av att genomföra risk- och sårbarhetsanalyser.
• vana vid samordning och prioriteringsåtgärder för samhällsviktig verksamhet.
• kunskap och vana av att utbilda, genomföra analyser och att sammanställa underlag.

Som person är du strukturerad, flexibel och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du har lätt för att samarbeta och leda arbetet enligt framtaget metodstöd. Du har också god förmåga att se helhet och sammanhang, samt att slutföra och sammanställa resultaten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med säkerhetssamordnaren. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Arbetsmiljöingenjör

Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland och ytterligare produktionsenheter i Säffle, Åmotfors och Greåker i Norge. Våra kunder finns i hela världen. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi också utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Vår nuvarande arbetsmiljöingenjör Roger går i pension och söker därför hans... Visa mer
Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland och ytterligare produktionsenheter i Säffle, Åmotfors och Greåker i Norge. Våra kunder finns i hela världen.
För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi också utvecklar och vidgar vårt arbetsfält.

Vår nuvarande arbetsmiljöingenjör Roger går i pension och söker därför hans efterträdare.



Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tillsammans med ledning, chefer och skyddsombud på våra enheter driver du ett strategiskt arbetsmiljöarbete inom Nordic Paper. Du är organisationens stöd inom vårt systematiska arbetsmiljöarbete, skapar rutiner och implementerar nya arbetssätt utifrån lagar och föreskrifter. Du ansvarar för uppföljning av mål och sammanställer nyckeltal inom arbetsmiljö, hälsa och säkerhet.

Som arbetsmiljöingenjör koordinerar du utbildning och introduktion inom arbetsmiljöområdet. Du är också organisationens stöd i vårt avvikelsesystem och koordinerar vårt systematiska brandskyddsarbete och ser till att beredskapsplaner är uppdaterade. Det här innebär att du är en nyckelspelare i projekt, utredningar och fabriksstopp. Kommunikation och samarbete med fabriksledningar, huvudskyddsombud och skyddsombud är ett självklart arbetssätt i denna roll. Arbetsmiljöingenjören rapporterar till produktionsdirektören och har en koncernövergripande roll, därför förekommer kontinuerligt resor i arbetet mellan våra fyra produktionssiter.



Önskvärda kvalifikationer
Vi tror att du har en arbetsmiljöingenjörsutbildning eller en teknisk utbildning med erfarenhet av arbetsmiljö- och säkerhetsarbete, alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har troligtvis några års erfarenhet från liknande arbete där du tillgodosett dig goda kunskaper om lagstiftning inom arbetsmiljöområdet.

Vi söker dig som med målmedvetenhet och engagemang vill driva och utveckla vårt systematiska arbetsmiljöarbete. I rollen som arbetsmiljöingenjör är samarbete den största nyckeln till framgång, du är därför en person som med lätthet knyter relationer och är en given lagspelare i vårt team inom Nordic Paper! 

Rätt person har goda möjligheter till personlig utveckling och ett spännande arbete.



Information om tjänsten

Frågor besvaras av Produktionsdirektör Christian Persson, 070-686 10 98, [email protected]

Skicka gärna din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 9 december 2019. Visa mindre

Brandmän

Ansök    Okt 17    Bergslagens Räddningstjänst    Brandman
Bergslagens Räddningstjänst (BRT) är ett kommunalförbund i Östra Värmland mellan Degerfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga, Kristinehamn och Storfors kommuner med cirka 190 medarbetare på totalt 8 brandstationer. BRT eftersträvar och vill tillvarata på de kvaliteter som en jämn könsfördelning innebär. Vi har behov av semestervikarier under framförallt sommarmånaderna 2020 till heltidsstationerna i Karlskoga och Kristinehamn. Vi söker därför      Brandmän ... Visa mer
Bergslagens Räddningstjänst (BRT) är ett kommunalförbund i Östra Värmland mellan Degerfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga, Kristinehamn och Storfors kommuner med cirka 190 medarbetare på totalt 8 brandstationer.
BRT eftersträvar och vill tillvarata på de kvaliteter som en jämn könsfördelning innebär.
Vi har behov av semestervikarier under framförallt sommarmånaderna 2020 till heltidsstationerna i Karlskoga och Kristinehamn.
Vi söker därför      Brandmän
Arbetsuppgifter: Delta i utryckningstjänst, förebyggande arbete, extern utbildning, stationstjänst, övningsverksamhet m.m.
Utbildningskrav: I första hand SMO-examen (eller fullgjort minst två terminer och godkänd som rökdykare) där intyg bifogas ansökan alt 15 veckors brandmannautbildning vid MSB:s skola eller motsvarande.
Kvalifikationer: Du skall vara fullt frisk och uppvisa godkänt rullbandsintyg enligt AFS 2005:6 (AFS 2019:3 för intyg som utfärdats efter 1 nov 2019). Intyget ska vara högst 6 månader gammalt.
Du ska vara simkunnig (skall verifieras med dokument) och inneha B körkort.
Meriterande: Lokal anknytning
                         Hantverksutbildning/erfarenhet
                         Tidigare anställning som brandman
                         Sjukvårdsutbildning/erfarenhet
                          C-körkort
Anställning: Heltid, tidsbegränsad, under semesterperioden (juni, juli och augusti)
Anställningen inleds med en introduktionsutbildning vid nyanställning.
Arbetstid: I huvudsak skifttjänst, men dagtid kan förekomma
Lön: Enligt avtal
Rekryteringsmetod: Vi genomför arbetsrelaterade tester och intervjuer där resultaten och meriterna bedöms i ett helhetsperspektiv.


Facklig företrädare: Alf Särnholm, Kommunal 0586-63600
Kontaktperson: Avdelningschef Tomas Carlsén, 0586-636 24 eller via e-mail [email protected]
Vi vill ha din ansökan senast 2019-11-30 via email till [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Säkerhetssamordnare , risk - och sårbarhetsanalys

Kristinehamns kommun har ett geografiskt områdesansvar inom krisberedskap. Vårt ansvar innebär att vi ska verka för att verksamheten klarar av att fungera även när en samhällsstörning eller kris inträffar. Vi söker nu en säkerhetssamordnare till Kommunledningsförvaltningen och enheten för folkhälsa och säkerhet. På enheten arbetar idag en säkerhetssamordnare med ansvar för kommunens krisberedskap och vi behöver förstärka med ytterligare en resurs för att... Visa mer
Kristinehamns kommun har ett geografiskt områdesansvar inom krisberedskap. Vårt ansvar innebär att vi ska verka för att verksamheten klarar av att fungera även när en samhällsstörning eller kris inträffar. Vi söker nu en säkerhetssamordnare till Kommunledningsförvaltningen och enheten för folkhälsa och säkerhet.

På enheten arbetar idag en säkerhetssamordnare med ansvar för kommunens krisberedskap och vi behöver förstärka med ytterligare en resurs för att implementera åtgärderna i kommunens risk- och sårbarhetsanalys (RSA). Som säkerhetssamordnare arbetar du med kommunens övergripande krisberedskapsplanering och riskhantering, med syftet att kommunen ska ha en väl fungerande krisorganisation.

Enheten är en del av den administrativa avdelningen på kommunledningsförvaltningen. På kommunledningsförvaltningen finns även kansliavdelningen, personalavdelningen, ekonomiavdelningen, digitaliseringsavdelningen, kommunikationsavdelningen och planeringsavdelningen.





ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar:
• Planera och förbereda för kommunal krishantering genom riskanalyser, sammanställa underlag och ta fram krisledningsplaner
• Arbeta med de kommunala förvaltningarnas handlingsplaner för störningar och extraordinära händelser
• Förbereda inför övningar som ökar kommunens förmåga att hantera en kris
• Ta fram prioriteringsunderlag för samhällsviktig verksamhet i kommunen


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha eftergymnasial utbildning som innehåller grundläggande kunskaper för arbete inom det svenska krishanteringssystemet eller erfarenhet av att arbete i en kommun, eller myndighet med dessa frågor. Om du även har högskoleutbildning inom risk- och säkerhet är detta meriterande.
Önskvärda kvalifikationer är:
• kunskap och praktisk erfarenhet av att genomföra risk- och sårbarhetsanalyser
• Vana vid samordning och prioriteringsåtgärder för samhällsviktig verksamhet
• kunskap och vana av att utbilda, genomföra analyser och att sammanställa underlag.

Som person är du strukturerad, flexibel och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du har också god förmåga att se helhet och sammanhang, samt att slutföra och införa resultaten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med säkerhetssamordnaren. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare och kommer att säkerhetsprövas.


ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Hos oss erbjuds du bland annat:
• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Väktare

Ansök    Mar 27    Securitas Sverige AB    Väktare
Vi i Securitaskoncernen finns i 58 länder runtom i världen och har 345 000 medarbetare. Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad. Som stationärväktare arbetar du hos något av våra kundföretag, t ex vid huvudinfarten eller entré... Visa mer
Vi i Securitaskoncernen finns i 58 länder runtom i världen och har 345 000 medarbetare.

Securitas Sverige AB är en kunskapsledare inom säkerhet i Sverige. Det betyder att vi har djup insikt om våra olika kunder och deras marknader, så att vi förstår deras specifika behov. Överallt – från små butiker till flygplatser – gör våra 10.000 medarbetare skillnad.

Som stationärväktare arbetar du hos något av våra kundföretag, t ex vid huvudinfarten eller entrén. Du ansvarar för in- och utpasseringskontroller av besökare, leverantörer och kunder.

Vid arbetsplatsen kan olika typer av teknisk hjälp finnas t ex larmpaneler för driftlarm, inbrottslarm och brandlarm. Vid större företag är det också vanligt med övervakningskameror och fjärrstyrning av grindar och portar. Andra exempel på arbetsuppgifter kan vara att sköta företagets telefonväxel efter kontorstid, utföra rondering. Arbetsuppgifterna varierar från kund till kund.

För anställning inom Securitas  kräver vi följande: bli godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag  (företaget gör den ansökan).
bli godkänd i de för arbetsuppgifterna fastställda utbildningarna
har gymnasieutbildning med godkänt resultat i svenska, engelska  motsvarande betyg 3/G.
genomgå lämplighetstest med godkänt resultat
körkort för bil och gärna 2 års erfarenhet av bilkörning
ostraffad
drogfri
ordnad privatekonomi
Personliga egenskaper: Ärlighet, Vaksamhet, Hjälpsamhet
ansvarskännande
omdömesgill
praktiskt och tekniskt lagd
god förmåga att kommunicera med människor
lugn och stabil
utåtriktad
Övrigt: Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer urvalstester att användas.

Lön utgår enligt kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet.

Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre