Lediga jobb Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn

Se alla lediga jobb från Kristinehamns kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kristinehamn. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kristinehamn som finns inom det yrket.

Överförmyndarhandläggare

Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av kansliavdelning, ekonomiavdelning, personalavdelning, IT-avdelning och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete. ARBETSUPPGIFTER Som handläggare utför du myndighetsutövning och ansvarar för tillsynen av förmyndare, gode män och... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av kansliavdelning, ekonomiavdelning, personalavdelning, IT-avdelning och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.



ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare utför du myndighetsutövning och ansvarar för tillsynen av förmyndare, gode män och förvaltare. Verksamheten är lagstyrd, varför det ställs höga krav på att handläggningen sköts på ett riktigt sätt i enlighet med bland annat föräldrabalken, förmynderskapsförordningen, lag om god man för ensamkommande barn, förvaltningslagen och offentlighet- och sekretesslagen.

Arbetet är självständigt och innebär att du gör utredningar och fattar beslut, skriver yttranden till domstol, ansöker hos tingsrätten om anordnande och upphörande av godmanskap och förvaltarskap, för nämndens talan i domstol vid förhandling, rekryterar och utbildar ställföreträdare. En omfattande uppgift i tillsynen är också granskningen av årsräkningar, arvskiften och köpekontrakt

KVALIFIKATIONER
Du har juridisk utbildning på högskolenivå eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Som person är du strukturerad, självgående och kan prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt. Du är trygg, stabil och har ett positivt förhållningssätt. God samarbetsförmåga är viktigt och att du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Erfarenhet från överförmyndarverksamhet eller myndighetsutövning är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Löneadministratör, vikariat 50%

Lönecentrum består av 19 medarbetare och vi administrerar lönerna till kommunerna Kristinehamn, Filipstad, Karlskoga och Storfors samt deras kommunala bolag och Bergslagens räddningstjänst. I vårt ansvarsområde ingår lönehandläggning, support inom verksamhetsområdet, statistik samt systemförvaltning för HR-systemet. Vi är en del av kommunledningsförvaltningen i Kristinehamns kommun. Då en av våra kollegor ska vara föräldraledig en period, söker vi en v... Visa mer
Lönecentrum består av 19 medarbetare och vi administrerar lönerna till kommunerna Kristinehamn, Filipstad, Karlskoga och Storfors samt deras kommunala bolag och Bergslagens räddningstjänst.
I vårt ansvarsområde ingår lönehandläggning, support inom verksamhetsområdet, statistik samt systemförvaltning för HR-systemet. Vi är en del av kommunledningsförvaltningen i Kristinehamns kommun.

Då en av våra kollegor ska vara föräldraledig en period, söker vi en vikarie på 50% fram till sista april, med möjlighet till eventuell förlängning.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som löneadministratör innebär bland annat:
- hålla kommunernas gemensamma HR-system uppdaterat.
- göra kvalitetskontroller av underlag och andra inrapporteringar.
- skriva arbetsgivarintyg och andra intyg.
- viss avtalstolkning.
- support till medarbetare och chefer.
- externa kontakter med andra kommuner och myndigheter.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant teoretisk gymnasieutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av löneadministration eller annat administrativt arbete.
Du har en hög servicekänsla och en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan samarbeta och bidra till utveckling.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Upphandlingschef

Är du duktig på att bygga relationer och har erfarenhet av strategisk upphandling? Vi söker en upphandlingschef till inköpsenheten på kommunledningsförvaltningen. Kristinehamns kommun har cirka 24 000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmlands län. Här finns ett differentierat näringsliv, ett rikt kultur- och fritidsliv och tillgång till vacker skärgård och natur. Kommunstyrelsen ansvarar för samordningen av kommunens upphandlingsverksamhet genom ... Visa mer
Är du duktig på att bygga relationer och har erfarenhet av strategisk upphandling? Vi söker en upphandlingschef till inköpsenheten på kommunledningsförvaltningen.

Kristinehamns kommun har cirka 24 000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmlands län. Här finns ett differentierat näringsliv, ett rikt kultur- och fritidsliv och tillgång till vacker skärgård och natur. Kommunstyrelsen ansvarar för samordningen av kommunens upphandlingsverksamhet genom kommunledningsförvaltningen och vi söker nu en upphandlingschef.

Upphandlingsenheten hör till kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och består av en upphandlingschef och tre medarbetare. Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens strategiska upphandlingar och inköpsprocesser i nära samarbete med kommunens förvaltningar och samarbetspartners. Enheten genomför upphandlingar för kommunens räkning och bidrar med rådgivning och stöd i inköpsfrågor. Enheten är lokaliserad på kommunledningskontorets förvaltning på Kungsgatan 30.



ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlingschef ska du leda kommunens strategiska utvecklingsarbete i hela inköpsprocessen. Du ska skapa goda förutsättningar för den goda affären och använda inköp som ett medel för styrning och genomslag av politiska mål.

Du har övergripande ansvar för väl genomförda upphandlingsprocesser, avtalsförvaltning samt avtalsuppföljning och bidrar på så sätt till en god förvaltning och god ekonomisk hushållning i kommunen.

Du samarbetar med kommunens beställare och samarbetspartners, ger råd och stöd i upphandlingsfrågor och genomför egna upphandlingar. Du ansvarar även för informationen och utbildning till kommunens verksamheter och det lokala näringslivet. Arbetet innebär mycket kontakter i och utanför kommunen.

Du har budget- och verksamhetsansvar för enheten och är chef för enhetens tre medarbetare.


KVALIFIKATIONER
Du har högskole-eller universitetsutbildning inom ekonomi, juridik eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av strategiskt och operativt upphandlingsarbete samt är väl insatt i LOU och annan relevant lagstiftning. Du har förmåga att självständigt planera och genomföra upphandlingar i enlighet med regelverken samt att leda andra i upphandlingsprocesser. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har ledarerfarenhet och erfarenhet från arbete i offentlig verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B krävs.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Teknisk systemförvaltare - Digital arbetsplats

Vill du vara med och vidareutveckla den digitala arbetsplatsen? Vi har en ny organisation och behöver förstärka med nya medarbetare som vill vara med och driva på den digitala utvecklingen! På digitaliseringsavdelningen är vi 14 medarbetare och tillsammans ger vi stöd åt kommunens förvaltningar och verksamheter i den digitala utvecklingen. Nyligen bildades enheterna Förvaltning IT & Support samt Digital Utveckling. Som teknisk systemförvaltare kommer du i... Visa mer
Vill du vara med och vidareutveckla den digitala arbetsplatsen? Vi har en ny organisation och behöver förstärka med nya medarbetare som vill vara med och driva på den digitala utvecklingen!
På digitaliseringsavdelningen är vi 14 medarbetare och tillsammans ger vi stöd åt kommunens förvaltningar och verksamheter i den digitala utvecklingen. Nyligen bildades enheterna Förvaltning IT & Support samt Digital Utveckling. Som teknisk systemförvaltare kommer du ingå i enheten Förvaltning IT & Support, där du tillsammans med dina kollegor också deltar i arbetet med att leverera support.
På digitaliseringsavdelningen är vårt mål att förbättra servicen till kommunens invånare och näringsliv samt effektivisera kommunens verksamheter genom utveckling av nya digitala tjänster.



ARBETSUPPGIFTER
Som teknisk systemförvaltare har du tekniskt ansvar för förvaltning och vidareutveckling av den digitala arbetsplatsen. Målet är att leverera en funktionell, säker och kostnadseffektiv digital arbetsplats.
Du arbetar proaktivt med IT-säkerhet för att förhindra intrång och attacker till kommunens digitala arbetsplats. Du arbetar tätt tillsammans med dina kollegor (applikationer, nätverk & kommunikation) för att säkerställa IT-säkerheten i infrastrukturen.
Du har flerårig teknisk erfarenhet inom IT-infrastruktur med fokus på olika klientarbetsplatser. Detta innebär givetvis att du har goda kunskaper om olika typer av enheter (PC, Chromebook, Surfplattor, Mobiltelefoner, Skrivare) och dess möjligheter att leverera applikationer och tjänster till användare.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från högskola/universitet t ex dataingenjör, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du ska ha flerårig erfarenhet och kompetens i ett antal teknikplattformar:
- Windows 10 inkl säkerhetsprodukter, Microsoft Office, SCCM applikationsdistribution samt
paketering av applikationer
- HP-produkter och ChromeBook- produkter
- IOS och Android produkter (surfplattor, telefoner) och MDM verktyg
- att arbeta i projekt (projektdeltagare, projektledare)

I ditt arbete kommer du ha kontakt med olika människor i varierande sammanhang, därför är det viktigt att du är prestigelös, stresstålig och ha en god samarbetsförmåga. Likaså att du är trygg, stabil och har ett positivt förhållningssätt. Du kan uttrycka dig väl i både i tal och skrift på svenska och engelska


ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Här finns många spännande och utvecklande arbeten inom vitt skilda områden.


Tillsammans med våra cirka 2 400 medarbetare gör vi varje dag vårt bästa för Kristinehamns invånare. Som medarbetare ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt dagliga arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Enhetschef - Digital utveckling

Är du duktig på att bygga relationer och har du erfarenhet av att leda och driva digitaliseringsprojekt? Vi söker nu en enhetschef till vår nya enhet Digital utveckling. På digitaliseringsavdelningen är vi 14 medarbetare och tillsammans ger vi stöd åt kommunens förvaltningar och verksamheter i den digitala utvecklingen. Nyligen bildades enheterna Förvaltning IT & Support samt Digital Utveckling. Som enhetschef har du personalansvar för 5 medarbetare och ... Visa mer
Är du duktig på att bygga relationer och har du erfarenhet av att leda och driva digitaliseringsprojekt? Vi söker nu en enhetschef till vår nya enhet Digital utveckling.

På digitaliseringsavdelningen är vi 14 medarbetare och tillsammans ger vi stöd åt kommunens förvaltningar och verksamheter i den digitala utvecklingen. Nyligen bildades enheterna Förvaltning IT & Support samt Digital Utveckling. Som enhetschef har du personalansvar för 5 medarbetare och inhyrda konsulter i olika projekt.

På digitaliseringsavdelningen är vårt mål att förbättra servicen till kommunens invånare och näringsliv samt effektivisera kommunens verksamheter genom utveckling av nya digitala tjänster.



ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär att Du har fullt ansvar för verksamheten inom enheten Digital utveckling.
Enhetens uppdrag är att ge stöd till verksamheterna i att utveckla digitala självservicetjänster till
medborgare, företagare, föreningar och anställda.

Enhetens roll är att driva och delta i digitaliseringsprojekt såväl i roller som kravställare, projekt-
ledare, utvecklare och teknisk specialist. Uppdragen är tydligt kopplade till projekt/aktiviteter i den Digitala agendan. Enheten kommer att utvecklingsansvar för verksamhetssystem såsom plattform för intranät, RPA, plattform för e-tjänster, digital signering m m.
I rollen som enhetschef är huvudinriktningen att Du själv aktivt deltar i olika digitaliseringsprojekt i roller som projektledare, utredare och kravställare samtidigt som du coachar dina medarbetare.

Utöver det dagliga arbetet deltar du även i det långsiktiga utvecklingsarbetet på digitaliserings-
avdelningen där du har fokus på enhetens ansvarsområden. Du rapporterar till digitaliserings-
chefen.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha akademisk examen inom systemvetenskap från högskola/universitet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du ska ha flerårig erfarenhet som projektledare, utredare eller chef och ha erfarenhet att leda och driva digitaliseringsprojekt.

Som ny chef i Kristinehamns kommun kommer du under ditt första år få gå ett introduktions-
program för nya chefer. Under programmet kommer du bland annat få utbildning i medarbetarskap, avtal och arbetsrätt m.m. Programmet ska skapa förutsättningar för samsyn kring ett gott ledarskap, ge möjlighet till att lära av varandras erfarenhet samt ge dig verktyg för att klara av vardagen och stärka dig i din ledarroll.

Som person är du strukturerad, självgående och kan prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt. Du är prestigelös och beredd att hugga i där det behövs och då arbetsbelastningen varierar bör du känna dig bekväm i att tidvis arbeta i ett högt tempo. Som chef ser du nödvändigheten med dokumentation, rapportering och uppföljning
I ditt arbete kommer du ha kontakt med olika människor i varierande sammanhang, därför är det viktigt att du är prestigelös och ha en god samarbetsförmåga. Likaså att du är trygg, stabil och har ett positivt förhållningssätt. Då rollen är mångfacetterad och berör flera arbetsområden krävs god flexibilitet och samarbetsförmåga. Du kan uttrycka dig väl i både i tal och skrift på svenska och engelska.


ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Här finns många spännande och utvecklande arbeten inom vitt skilda områden.

Tillsammans med våra cirka 2 400 medarbetare gör vi varje dag vårt bästa för Kristinehamns invånare. Som medarbetare ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt dagliga arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Löneadministratör

Vill du ta steget och arbeta i en verksamhet som administrerar cirka 11 00 löner? Vi söker nu en löneadministratör som har stort intresse för lönefrågor och administration. Vi kan erbjuda dig varierande och utmanade arbetsuppgifter i en verksamhet där personlig utveckling och samarbete är i fokus. Lönecentrum består av 19 medarbetare och vi administrerar lönerna till kommunerna Kristinehamn, Filipstad, Karlskoga och Storfors samt deras kommunala bolag oc... Visa mer
Vill du ta steget och arbeta i en verksamhet som administrerar cirka 11 00 löner?

Vi söker nu en löneadministratör som har stort intresse för lönefrågor och administration. Vi kan erbjuda dig varierande och utmanade arbetsuppgifter i en verksamhet där personlig utveckling och samarbete är i fokus.

Lönecentrum består av 19 medarbetare och vi administrerar lönerna till kommunerna Kristinehamn, Filipstad, Karlskoga och Storfors samt deras kommunala bolag och Bergslagens räddningstjänst. I vårt ansvarsområde ingår även lönehandläggning, support inom verksamhetsområdet, statistik samt systemförvaltning för HR-systemet. Vi är en del av kommunledningsförvaltningen i Kristinehamns kommun.



ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som löneadministratör innebär bland annat:
- hålla kommunernas gemensamma HR-system uppdaterat.
- göra kvalitetskontroller av underlag och andra inrapporteringar.
- skriva arbetsgivarintyg och andra intyg.
- viss avtalstolkning.
- support till medarbetare och chefer.
- externa kontakter med andra kommuner och myndigheter.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant teoretisk gymnasieutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av löneadministration eller annat administrativt arbete.
Du har en hög servicekänsla och en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan samarbeta och bidra till utveckling.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Bemanningsplanerare

Vill du arbeta både med service och analys? Har du också ett särskilt intresse av schemaläggning? Då kan detta vara en tjänst för dig! Vi behöver förstärka upp vår härliga arbetsgrupp med en ny kollega som ska arbeta på kommunens Bemanningscentrum. Bemanningscentrums uppdrag är att underlätta rekrytering, personalförsörjning samt att tillgodose behovet av korttidsvikarier inom våra kommunala verksamheter. Syftet är också att bidra till målet att vara en ... Visa mer
Vill du arbeta både med service och analys? Har du också ett särskilt intresse av schemaläggning? Då kan detta vara en tjänst för dig! Vi behöver förstärka upp vår härliga arbetsgrupp med en ny kollega som ska arbeta på kommunens Bemanningscentrum.

Bemanningscentrums uppdrag är att underlätta rekrytering, personalförsörjning samt att tillgodose behovet av korttidsvikarier inom våra kommunala verksamheter. Syftet är också att bidra till målet att vara en attraktiv arbetsgivare där ett gemensamt bemanningscentrum innebär ingången för sökande till vikarietäta verksamheter. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats med kvalitet och kontinuitet för såväl personal som brukare. Vi är en del i arbetet med projektet “Heltidsresan” och vi kommer under året utvecklas och knyta upp flera verksamheter och på så vis skapa bättre möjligheter för vikarier och deltidsanställda att få utökad arbetstid.

ARBETSUPPGIFTER
Målsättningen med vårt uppdrag är att genom ett konsultativt förhållningssätt stötta verksamheterna i att skapa en bemanning med balans mellan ekonomiska ramar och hälsosamma scheman. Vi arbetar med avancerad resursplanering vilket inkluderar att jämnt fördela resurspass mellan personal i verksamheterna. Arbetet innebär analys och noggranna avvägningar utifrån de olika verksamheternas behov och förutsättningen men också utifrån ett helhetsperspektiv för den kommunalverksamheten så att vi bedriver en kostnadseffektiv verksamhet. En mycket stor del av vårt arbete är också att ringa in vikarier utifrån beställningar från verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har kompetens inom schemaläggning antingen genom förvärvad utbildning eller erfarenhet. Som schemaläggare är man i grunden en skicklig administratör. Du behöver ha goda datakunskaper och vana av att arbeta i schemaläggningssystem och personalsystem, gärna Time Care Planering och Personec samt kunskapa om lag och avtal gällande arbetstidsförläggning och i ekonomi.

Du behöver ha kunskaper och erfarenhet av hur man strategiskt och optimalt ska tänka för att skapa ett effektivt schema som passar verksamheten, arbetstidsbestämmelser, brukarnas och personalens behov. Arbetet kräver noggrannhet, analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga. Du behöver kunna behålla kvaliteten i arbetet vid hög arbetsbelastning. Du ska trivas med att ta eget ansvar för ditt arbete men också med att arbeta i team. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och god kännedom om schemaläggning.

Du behöver kunna arbeta helger och börja tidigt. Idag börjar vi 0630 och har rullande helg och vi kan påsikt komma att behöva anpassa våra arbetstider så att de stödjer verksamheternas behov.
Du ska ha en gymnasialutbildning men gärna eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning


ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Hos oss erbjuds du bland annat:
• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Systemförvaltare

Söker du en arbetsplats som vill driva på den digitala utvecklingen? Då ska du söka tjänsten som systemförvaltare hos oss på digitaliseringsavdelningen. Vi har en ny organisation och behöver förstärka med nya medarbetare som vill vara med förbättra servicen till invånare och näringsliv samt effektivisera verksamheter genom utveckling av nya digitala tjänster. På digitaliseringsavdelningen är vi 14 medarbetare och tillsammans ger vi stöd åt kommunens förval... Visa mer
Söker du en arbetsplats som vill driva på den digitala utvecklingen? Då ska du söka tjänsten som systemförvaltare hos oss på digitaliseringsavdelningen. Vi har en ny organisation och behöver förstärka med nya medarbetare som vill vara med förbättra servicen till invånare och näringsliv samt effektivisera verksamheter genom utveckling av nya digitala tjänster.
På digitaliseringsavdelningen är vi 14 medarbetare och tillsammans ger vi stöd åt kommunens förvaltningar och verksamheter i den digitala utvecklingen. Nyligen bildades enheterna Förvaltning IT & Support samt Digital Utveckling. Som systemförvaltare kommer du ingå i enheten Digital utveckling.




ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär att Du har ansvar för förvaltning och utveckling av ett antal kommun-
gemensamma IT-lösningar. (Intranät, e-tjänstplattform). I startskedet kommer fokus att ligga på utvecklingen av vårt Intranät (Sharepoint 2016) med målet att ge våra medarbetare möjligheter att nå digitala självservicetjänster från den digitala arbetsplatsen.
I rollen systemförvaltare har Du har en konsultativ roll för att kunna stötta verksamhetens användning av programmen på bästa sätt. En viktig uppgift är också att förstå programmens logiska uppbyggnad, för att kunna medverka vid problemlösning samt tester vid införande av nya funktioner. I systemförvaltning ingår support (incidenter och förändringshantering)
I rollen ingår att ta fram förvaltningsplaner. I förvaltningsplanen dokumenteras:
- vilka utvecklingsinsatser som ska göras, budget och tidplan för utvecklingsinsatserna
- organisation och resurser för förvaltning, support och vidareutveckling


KVALIFIKATIONER
Du ska ha examen inom systemvetenskap från högskola/universitet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du ska ha flerårig erfarenhet av systemförvaltning och att leda och driva projekt. Vi förväntar oss att Du har goda kunskaper i plattformar för intranät som Sharepoint. Det är meriterande om du har erfarenhet och kännedom om andra plattformar för Intranät.

I ditt arbete kommer du ha kontakt med olika människor i varierande sammanhang, därför är det viktigt att du är prestigelös och ha en god samarbetsförmåga. Likaså att du är trygg, stabil och har ett positivt förhållningssätt. Då rollen är mångfacetterad och berör flera arbetsområden krävs god flexibilitet och samarbetsförmåga. Du kan uttrycka dig väl i både i tal och skrift på svenska och engelska.


ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Här finns många spännande och utvecklande arbeten inom vitt skilda områden.

Tillsammans med våra cirka 2 400 medarbetare gör vi varje dag vårt bästa för Kristinehamns invånare. Som medarbetare ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt dagliga arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Mark - och exploateringshandläggare

Tycker du om att träffa nya människor och har ett intresse för mark och exploatering? Då är den här tjänsten något för dig! Vi söker nu en mark- och exploateringshandläggare som ska vara med och arbeta för att utveckla Kristinehamn! Som mark- och exploateringshandläggare kommer du arbeta hos oss på planeringsavdelningen på kommunledningsförvaltningen. På avdelningen finns sju personer med ett helhetsansvar för kommunens samhällsplanering. Avdelningen arb... Visa mer
Tycker du om att träffa nya människor och har ett intresse för mark och exploatering? Då är den här tjänsten något för dig! Vi söker nu en mark- och exploateringshandläggare som ska vara med och arbeta för att utveckla Kristinehamn!

Som mark- och exploateringshandläggare kommer du arbeta hos oss på planeringsavdelningen på kommunledningsförvaltningen. På avdelningen finns sju personer med ett helhetsansvar för kommunens samhällsplanering. Avdelningen arbetar med översiktsplanering, detaljplanering, mark- och exploatering, investeringsplanering, bostadspolitiska frågor, infrastruktur, kollektivtrafik, övergripande gestaltning och miljösamordning. Avdelningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen. På kommunledningsförvaltningen finns även kansliavdelningen, personalavdelningen, ekonomiavdelningen, digitaliseringsavdelningen, kommunikationsavdelningen samt administrativa avdelningen. En stor del av avdelningens arbete sker i samverkan med övriga förvaltningar och bolag i kommunen, i synnerhet med tekniska förvaltningen samt kommunens näringslivsbolag Närsam.
Arbetsplatser är förlagd till kommunhuset Uroxen i centrala Kristinehamn.




ARBETSUPPGIFTER
Som mark- och exploateringshandläggare kommer du att ha en bred tjänst med många kontaktytor, både inom organisation men också med kommunens invånare och våra kunder. Du kommer arbeta med samtliga moment inom mark- och exploateringsprocessen. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Dialog med intressenter om förvärv och försäljningar
• Upprättande av köpehandlingar samt markanvisnings- och överlåtelseavtal
• Mark- och exploateringsutredning i tidiga planskeden
• Exploateringsavtal vid framtagande av detaljplaner
• Upprättande av exploateringskalkyler
• Fastighetsbildningsärenden
• Upprätthållande av aktuell och erforderlig mark- och tomtkatalog samt tomtkö
• Marknadsföring och annonsering
• Tecknande av nya samt hantering av befintliga arrende-, nyttjande- och tomträttsavtal.
• Samordning internt inför försäljningar/nybyggen/etableringar
• Upprättande och upprätthållande av styrdokument som riktlinjer för exploatering, riktlinjer för markanvisning samt markpolitisk policy
• Hantera tomträtter
• Upprätta fastighetsdeklarationer

Du kommer att arbeta inom hela fältet av ovanstående uppgifter. Eftersom uppgifterna överskrider en årsarbetskraft kommer finns möjlighet till konsultstöd samt att vissa arbetsuppgifter kan utföras av övrig personal på avdelningen. Hos oss får du ett intressant och omväxlande arbete där du kommer att vara involverad i hela samhällsbyggnadsprocessen, från markförvärv till genomförande. Hos oss får du möjligheten att växa och utvecklas inom ditt arbetsområde.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning och som har dokumenterad kunskap och erfarenhet av att arbeta med förhandlingar, fastighetsjuridik, fastighetsekonomi och plan- och bygglagen. Du är utåtriktad, lösningsorienterad samt har en välutvecklad service- och ansvarskänsla. Du har gediget intresse för och förmåga till samverkan, både med medarbetare på avdelningen, etableringsintressenter, våra företagare och övriga kommuninvånare. Du ska ha god datorvana och uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor samt att du har arbetat i Husar och med GIS.
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Hos oss erbjuds du bland annat:
• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Säkerhetssamordnare , risk - och sårbarhetsanalys

Kristinehamns kommun har ett geografiskt områdesansvar inom krisberedskap. Vårt ansvar innebär att vi ska verka för att verksamheten klarar av att fungera även när en samhällsstörning eller kris inträffar. Vi söker nu en säkerhetssamordnare till Kommunledningsförvaltningen och enheten för folkhälsa och säkerhet. På enheten arbetar idag en säkerhetssamordnare med ansvar för kommunens krisberedskap och vi behöver förstärka med ytterligare en resurs för att... Visa mer
Kristinehamns kommun har ett geografiskt områdesansvar inom krisberedskap. Vårt ansvar innebär att vi ska verka för att verksamheten klarar av att fungera även när en samhällsstörning eller kris inträffar. Vi söker nu en säkerhetssamordnare till Kommunledningsförvaltningen och enheten för folkhälsa och säkerhet.

På enheten arbetar idag en säkerhetssamordnare med ansvar för kommunens krisberedskap och vi behöver förstärka med ytterligare en resurs för att implementera åtgärderna i kommunens risk- och sårbarhetsanalys (RSA). Som säkerhetssamordnare arbetar du med kommunens övergripande krisberedskapsplanering och riskhantering, med syftet att kommunen ska ha en väl fungerande krisorganisation.

Enheten är en del av den administrativa avdelningen på kommunledningsförvaltningen. På kommunledningsförvaltningen finns även kansliavdelningen, personalavdelningen, ekonomiavdelningen, digitaliseringsavdelningen, kommunikationsavdelningen och planeringsavdelningen.





ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar:
• Planera och förbereda för kommunal krishantering genom riskanalyser, sammanställa underlag och ta fram krisledningsplaner
• Arbeta med de kommunala förvaltningarnas handlingsplaner för störningar och extraordinära händelser
• Förbereda inför övningar som ökar kommunens förmåga att hantera en kris
• Ta fram prioriteringsunderlag för samhällsviktig verksamhet i kommunen


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha eftergymnasial utbildning som innehåller grundläggande kunskaper för arbete inom det svenska krishanteringssystemet eller erfarenhet av att arbete i en kommun, eller myndighet med dessa frågor. Om du även har högskoleutbildning inom risk- och säkerhet är detta meriterande.
Önskvärda kvalifikationer är:
• kunskap och praktisk erfarenhet av att genomföra risk- och sårbarhetsanalyser
• Vana vid samordning och prioriteringsåtgärder för samhällsviktig verksamhet
• kunskap och vana av att utbilda, genomföra analyser och att sammanställa underlag.

Som person är du strukturerad, flexibel och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du har också god förmåga att se helhet och sammanhang, samt att slutföra och införa resultaten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med säkerhetssamordnaren. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare och kommer att säkerhetsprövas.


ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Hos oss erbjuds du bland annat:
• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre