Lediga jobb som Administrativ assistent i Kristinehamn

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Personalplanerare till Tågab!

Är du en lösningsorienterad och strukturerad person som gillar att arbeta administrativt och koordinerande? Om du är flexibel som person och stimuleras av en föränderlig arbetsdag där du får pussla och hitta olika lösningar – så kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag, vi arbetar med urvalet löpande! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Tågabs räkning en personalplanerare på heltid i sommar mellan veckorna 25–31. I dagsläget arbetar två personer i tea... Visa mer
Är du en lösningsorienterad och strukturerad person som gillar att arbeta administrativt och koordinerande? Om du är flexibel som person och stimuleras av en föränderlig arbetsdag där du får pussla och hitta olika lösningar – så kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag, vi arbetar med urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Tågabs räkning en personalplanerare på heltid i sommar mellan veckorna 25–31. I dagsläget arbetar två personer i teamet, en arbetsledare och en personalplanerare. Som personalplanerare ansvarar du för planering, schemaläggning och bemanning av ombordansvariga och lokförare. För att på bästa sätt kunna axla rollen och dess ansvarsområden kommer anställningen att börja med en introduktion som pågår mellan veckorna 25–28.

Tågåkeriet i Bergslagen AB (Tågab) är ett regionalt järnvägsföretag med Värmland och Bergslagen som "hemmaplan". Det är Sveriges mest kompletta tågföretag med gods- och persontrafik samt egen verkstad i Kristinehamn. Företaget har ca 165 medarbetare. Verkstaden underhåller ca 35 egna lok, ca 200 gods- och personvagnar samt länståg.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer att vara anställd som konsult hos Academic Work men arbeta hos Tågab.

Du erbjuds


* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
- Planering, schemaläggning och bemanning av personal.
- Hålla koll på kollektivavtal och arbetstidsregler.
- Sköta hotellbokningar och annan övrig administration.

VI SÖKER DIG SOM
- Vi ser positivt på om du har erfarenhet från en liknande roll och har arbetat med administration och schemaläggning.
- Är kommunikativ och har lätt för att motivera andra människor samt arbeta i team.
- Talar och skriver obehindrat på svenska.

Som person är du


* Noggrann
* Problemlösande
* Flexibel


Övrig information


* Start: Juni.
* Omfattning: Heltid, veckorna 25-31. Måndag till fredag, 7-16.
* Placering: Kristinehamn.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Elsäkerhetsverket söker en administratör

Elsäkerhetsverket har som mål att göra elen trygg och störningsfri. Vi arbetar för att elanläggningar och elprodukter ska vara säkra, att branschen och elyrkespersoner har rätt kompetens och för att allmänheten ska vara medvetna om farorna med el. Vi är en liten, modern och samarbetsinriktad myndighet som har täta kontakter med branschen. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar ser vi som viktiga förutsättningar för framgång. Våra engagerade oc... Visa mer
Elsäkerhetsverket har som mål att göra elen trygg och störningsfri. Vi arbetar för att elanläggningar och elprodukter ska vara säkra, att branschen och elyrkespersoner har rätt kompetens och för att allmänheten ska vara medvetna om farorna med el. Vi är en liten, modern och samarbetsinriktad myndighet som har täta kontakter med branschen. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar ser vi som viktiga förutsättningar för framgång. Våra engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad. Vi är också tillsynsmyndighet enligt lagen om elektromagnetisk kompatibilitet (EMC).




Tjänsten, som är en visstidsanställning är placerad på huvudkontoret i Kristinehamn.

Du kommer att tillhöra avdelningen för Verksamhetsstöd där funktionerna IT, HR, registratur, systemförvaltning och kommunikation finns. Avdelningen leds av administrativ chef.

Arbetsuppgifter
Arbetet som administratör är omväxlande och omfattar bland annat ärendehantering, registrering, posthantering samt att stötta medarbetare internt. I arbetet ingår även arkivarbete som till exempel kopiering, skanning, insortering och gallring av dokument. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande utifrån verksamhetens behov. 

Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten, 
- ha kunskap och praktiskt erfarenhet av de lagar och förordningar som styr myndigheternas arbete, framförallt offentlighetsprincipen, 
- vara mycket noggrann och kunna arbeta självständigt,
- kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift,
- erfarenhet av registrering och handläggning i offentlig förvaltning,
- erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet Platina,
- erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper, eftersom arbetsuppgifterna kräver att du har god samarbetsförmåga och är mycket noggrann. Du behöver även ha förmåga att kommunicera både internt och externt och ta till dig ny information som du behöver för att utföra
uppgifterna. Tjänsten är en visstidsanställning till och med 31 oktober 2022 och vi önskar att du kan börja snarast. 

Villkor
Din ansökan ska vara skriven på svenska och innehålla CV och personligt brev. Vi vill att du beskriver hur du uppfyller de obligatoriska kraven för tjänsten. Betyg och intyg lämnas först vid nästa steg i rekryteringsprocessen, då vi även kommer att efterfråga referenser.

Ansökan till denna tjänst ska vara märkt med ref 2022/7 och vara inkommen till oss senast den 18 mars 2022.

Elsäkerhetsverket är en statlig myndighet med uppdraget att arbeta för hög elsäkerhet och för att elektriska utrustningar inte ska störa varandra. Utifrån visionen ”Trygg och störningsfri el” utövar vi aktiv tillsyn av elektriska anläggningar, elinstallationsföretag och elinstallatörer samt marknadskontroll av elektriska produkter. Myndigheten ansvarar för auktorisation av elinstallatörer och för register över elinstallationsföretag. Vi arbetar med projekt, rapporter, analyser och statistik inom vårt område. Vi utarbetar också föreskrifter för elektrisk säkerhet och elektromagnetisk kompatibilitet samt deltar i teknisk standardisering både nationellt och internationellt. Ett aktivt samarbete med elbranschen och andra aktörer kring elsäkerhetsfrågor är en naturlig del av verksamheten. Myndigheten använder kommunikation som ett strategiskt verktyg för förändring och ökad kunskap.


Elsäkerhetsverket har cirka 50 medarbetare med placering i Kristinehamn, Umeå, Hässleholm och Stockholm. Huvudkontoret ligger i Kristinehamn.


Elsäkerhetsverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete på deltid och vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv. Du kan läsa mer om myndighetens olika verksamheter samt vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder på http://www.elsakerhetsverket.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt i rekryteringsverktyget Varbi. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Personalplanerare till Tågab!

Är du en lösningsorienterad och strukturerad person som gillar att arbeta administrativt och koordinerande? Om du är flexibel som person och stimuleras av en föränderlig arbetsdag där du får pussla och hitta olika lösningar – så kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag, vi arbetar med urvalet löpande! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Tågabs räkning en personalplanerare på deltid i sommar mellan veckorna 25–31. Du kommer att arbeta måndagar och fred... Visa mer
Är du en lösningsorienterad och strukturerad person som gillar att arbeta administrativt och koordinerande? Om du är flexibel som person och stimuleras av en föränderlig arbetsdag där du får pussla och hitta olika lösningar – så kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag, vi arbetar med urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Tågabs räkning en personalplanerare på deltid i sommar mellan veckorna 25–31. Du kommer att arbeta måndagar och fredagar men det kan även bli några extra dagar under veckorna. I dagsläget arbetar två personer i teamet, en arbetsledare och en personalplanerare. Som personalplanerare ansvarar du för planering, schemaläggning och bemanning av ombordansvariga och lokförare. För att på bästa sätt kunna axla rollen och dess ansvarsområden kommer anställningen att börja med en introduktion som pågår mellan veckorna 25–28.

Tågåkeriet i Bergslagen AB (Tågab) är ett regionalt järnvägsföretag med Värmland och Bergslagen som "hemmaplan". Det är Sveriges mest kompletta tågföretag med gods- och persontrafik samt egen verkstad i Kristinehamn. Företaget har ca 165 medarbetare. Verkstaden underhåller ca 35 egna lok, ca 200 gods- och personvagnar samt länståg.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer att vara anställd som konsult hos Academic Work men arbeta hos Tågab.

Du erbjuds


* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
- Planering, schemaläggning och bemanning av personal.
- Hålla koll på kollektivavtal och arbetstidsregler.
- Sköta hotellbokningar och annan övrig administration.

VI SÖKER DIG SOM
- Vi ser positivt på om du har erfarenhet från en liknande roll och har arbetat med administration och schemaläggning.
- Är kommunikativ och har lätt för att motivera andra människor samt arbeta i team.
- Talar och skriver obehindrat på svenska.

Som person är du


* Noggrann
* Problemlösande
* Flexibel


Övrig information


* Start: Juni.
* Omfattning: Deltid, veckorna 25-31. Måndagar och fredagar samt eventuellt fler dagar under veckorna, 7-16.
* Placering: Kristinehamn.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Socialadministratörer till barn- och ungdomsvården

Kristinehamns kommun har de senaste åren satsat på den sociala barn- och ungdomsvården och nu görs ytterligare en satsning i form av att utöka antalet socialadministratörer. Vi söker dig som vill vara med att skapa en hållbar, effektiv och välfungerande socialtjänst med brukaren i fokus. Du blir en av fyra socialadministratörer och kommer serva de olika enheterna tillsammans med dina kollegor. Vi söker två socialadministratör där en har huvudfokus på utlä... Visa mer
Kristinehamns kommun har de senaste åren satsat på den sociala barn- och ungdomsvården och nu görs ytterligare en satsning i form av att utöka antalet socialadministratörer.

Vi söker dig som vill vara med att skapa en hållbar, effektiv och välfungerande socialtjänst med brukaren i fokus. Du blir en av fyra socialadministratörer och kommer serva de olika enheterna tillsammans med dina kollegor. Vi söker två socialadministratör där en har huvudfokus på utlämnande av handlingar och en annan som kommer att arbeta gentemot barn- och ungdomsgruppen.

Arbetsmarknad, kompetens och välfärdsförvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning. Förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi kommer att arbeta utifrån nämndens mål och utveckla våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser kommer att samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.








ARBETSUPPGIFTER
Som socialadministratör stöttar du socialsekreteraren med administrativa uppgifter i stort som smått.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Skicka kallelser och material till klienter och andra aktörer
• Journalföring
• Mötesbokningar
• Mötesanteckningar
• Hantera akter
• Hantera utlämnanden av handlingar


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• är flexibel och har lätt att anpassa dig och ditt arbete efter rådande förutsättningar
• har hög datorvana och kan med enkelhet hantera såväl olika verksamhetssystem samt Officepaketet
• trivs med administrativa arbetsuppgifter och sätter värde på ordning och reda
• har hög servicekänsla och är administrativt skicklig
• mycket väl kan formulera dig i tal och skrift
• har eftergymnasial utbildning lämplig för området
• har B-körkort (resor i arbetet kan förekomma)

Meriterande är:
• om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten
• erfarenheter av liknande administrativt arbete

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du är prestigelös och öppen för att tänka om och nytt. Du har god kommunikativ förmåga och ser lösningar istället för hinder.



ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Administratör till överförmyndarenheten

Är du en strukturerad person och har ett positivt förhållningsätt? Då kan du vara vår nya kollega! Vi behöver utöka och inrättar nu en ny tjänst som administratör. Överförmyndarnämnden är en gemensam nämnd tillsammans med Kristinehamn, Degerfors, Filipstad, Karlskoga och Storfors kommun där Kristinehamns kommun är värdkommun. Nämnden är en kommunal myndighet som har tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Uppdraget är att säkerställa att förmyn... Visa mer
Är du en strukturerad person och har ett positivt förhållningsätt? Då kan du vara vår nya kollega! Vi behöver utöka och inrättar nu en ny tjänst som administratör.

Överförmyndarnämnden är en gemensam nämnd tillsammans med Kristinehamn, Degerfors, Filipstad, Karlskoga och Storfors kommun där Kristinehamns kommun är värdkommun. Nämnden är en kommunal myndighet som har tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Uppdraget är att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare tar till vara sina huvudmäns rättigheter på ett bra sätt. Huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med någon form av funktionsnedsättning och som därmed inte kan ta till vara sina intressen, förvalta sin egendom eller sörja för sin person. Behovet av gode män och förmyndare är stor och ökande.

Överförmyndarenheten, som är en del av kommunledningsförvaltningen, består idag av sex medarbetare och en enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära granskning av de års- och sluträkningar som gode män och förvaltare årligen lämnar in. Det innebär siffergranskning, verifikatgranskning och rimlighetsbedömningar. Arbetet innebär även kontakter med gode män samt hantering av inkommande handlingar. Andra arbetsuppgifter som utförs på överförmyndarenheten kan bli aktuella.

Rollen är ny vilket innebär att du kan få möjlighet att forma delar av innehållet i tjänsten tillsammans med enhetschef och arbetsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Teoretisk gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Då arbetet kräver hög grad av självständighet och noggrannhet söker vi dig med erfarenhet av administration, gärna från en offentlig eller statlig myndighet. Du har god förmåga att uttala dig väl i tal och skrift på svenska.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö och arbetsglädje.

Som anställd hos oss ska kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Vi erbjuder möjlighet att teckna distansarbetsavtal. De medarbetare som tecknar distansarbetsavtal får även teknisk utrustning till sin distansarbetsplats samt ett bidrag på 5000 kr för att kunna inreda distansarbetsplatsen.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Kort uppdrag i Kristinehamn till internationellt modebolag

Är du noggrann och effektiv som person och vill få erfarenhet från ett välkänt bolag inom mode/retailbranschen? Vi söker nu dig som vill ta dig an ett inventeringsuppdrag den 11e november. Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning personal till ett inventeringsuppdrag i deras butik i Kristinehamn. Arbetet innebär att räkna varorna i butiken och vid väl utfört arbete finns möjlighet för ytterliga... Visa mer
Är du noggrann och effektiv som person och vill få erfarenhet från ett välkänt bolag inom mode/retailbranschen? Vi söker nu dig som vill ta dig an ett inventeringsuppdrag den 11e november. Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning personal till ett inventeringsuppdrag i deras butik i Kristinehamn.

Arbetet innebär att räkna varorna i butiken och vid väl utfört arbete finns möjlighet för ytterligare uppdrag framåt.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
* Är tillgänglig den 11e november mellan kl. 05:45 - 10:00


* Har ett sinne för siffror och kan räkna på ett effektivt sätt
* Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift


Det är meriterande om du har arbetat med inventering eller i butik tidigare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Du som tar dig an uppdraget är pålitlig och har en positiv inställning. Vidare är du:


* Noggrann
* Ansvarstagande
* Snabblärd
* Effektiv


Övrig information


* När? 11e november mellan kl 05:45 - 10:00
* Var? Kristinehamn
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Sommarjobb på AkzoNobel i Kristinehamn

AkzoNobel Adhesives i Kristinehamn är en ledande leverantör av bindningslösningar till träbearbetande industrin. Vi erbjuder sakkunnig teknisk kunskap inom kärntillämpningsområden som i kombination med en stark kundsamarbetsmodell skapar innovativa och specifika bindningslösningar för att hantera de mest utmanande limningsförhållanden. Vi söker nu sommarvikarier som ska täcka upp för vår ordinarie personal under sommarmånaderna början av juni – mitten av a... Visa mer
AkzoNobel Adhesives i Kristinehamn är en ledande leverantör av bindningslösningar till träbearbetande industrin. Vi erbjuder sakkunnig teknisk kunskap inom kärntillämpningsområden som i kombination med en stark kundsamarbetsmodell skapar innovativa och specifika bindningslösningar för att hantera de mest utmanande limningsförhållanden.
Vi söker nu sommarvikarier som ska täcka upp för vår ordinarie personal under sommarmånaderna början av juni – mitten av augusti. 


Vad kommer du att arbeta med?
Produktion och lager
Vårt största behov av sommarvikarier är inom vår produktion. Här arbetar du inom processindustrin i driften, du arbetar med service, rondering, provtagning samt logistik som truckkörning och utlastning. Arbetet inom produktion är förlagt såväl dagtid som skift och inom lager arbetar du dagtid. För att kunna arbeta på vårt lager behöver du körkort B och det är meriterande om du har truckkort. Som person skall du vara praktiskt lagd och tycka om lagarbete men även kunna ta egna initiativ för att lösa problem. 
 
Laboratorietjänster
För våra laboratorietjänster söker vi dig som har påbörjat en universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis kemi eller kemi-och processteknik. Arbetet är framförallt förlagt dagtid. Vi värdesätter personliga egenskaper så som samarbetsförmåga, självständighet och flexibilitet.
 
Administration
De administrativa arbetsuppgifterna omfattas av order/avrop och kundservice. Arbetet är framförallt förlagt dagtid. Dessa tjänster kräver goda kommunikationsfärdigheter och hög servicekänsla. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt kunskaper i SAP är meriterande. Vi ser gärna att du har påbörjat universitets- eller högskolestudier och har ett par år kvar att studera. 


Vem är du?
Vi ställer höga krav på de personliga egenskaperna, det vill säga att du som person är ansvarstagande, noggrann, självständig och trivs med att arbeta i ett team. Du är lyhörd, har en positiv attityd och hög integritet. Akzo Nobel arbetar kontinuerligt med förbättringar, vilket innebär att vi gärna ser att du tycker om att ta egna initiativ för att förbättra och lösa problem. Utöver detta ser vi även att du uppfyller följande:
 
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 
Du som söker ska ha minst gymnasiekompetens, gärna med natur eller teknisk inriktning. 
Du bör vara tillgänglig för arbete mellan 1 juni-31 augusti.  



Ytterligare information 
Tjänsterna avser sommarvikariat under hela eller delar av månaderna från början av juni – mitten av augusti. Det är viktigt att du är tillgänglig hela arbetsperioden. Samtliga av våra tjänster?är förlagda på vår site?i?Kristinehamn. Viss obligatorisk introduktion och utbildning kommer att ske innan sommaren.
 
Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med cv och personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du behöver hjälp vänligen kontakta [email protected] 

Vi genomför urval och intervjuer löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 
 
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Felicia Lindbom, Talent Acquisition Partner, +46 708358690
 
För fackligt relaterade frågor, vänligen kontakta: Unionen, Lennart Nyman, +46 708 937594, alt. Mikael Pettersson +46 702 644681 / Ledarna, Jan Steen +46 708 887232 / IF Metall, Anders Isaksson Visa mindre

Administratör på deltid till Kristinehamn

Om tjänsten Vi söker nu en administratör till ett teknikkontor i Kristinehamn med ett 30-tal medarbetare. I rollen kommer du att vara behjälplig för dina kollega med enklare administrativa arbetsuppgifter såsom: - Dokumentationshantering - Registrering av handlingar - Förbereda underlag - Se till att rätt material finns tillgängligt Det här jobbet är perfekt för dig som vill ha ett extrajobb under din studietid eller för dig som är påväg att avsluta din ... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker nu en administratör till ett teknikkontor i Kristinehamn med ett 30-tal medarbetare. I rollen kommer du att vara behjälplig för dina kollega med enklare administrativa arbetsuppgifter såsom:

- Dokumentationshantering
- Registrering av handlingar
- Förbereda underlag
- Se till att rätt material finns tillgängligt

Det här jobbet är perfekt för dig som vill ha ett extrajobb under din studietid eller för dig som är påväg att avsluta din karriär och vill gå ner i tid.

Arbetet kräver närvaro på plats på kontoret i Kristinehamn och uppskattas till 2-3 dagar i veckan under vanliga kontorstider.

Din kompetens
Vi söker en hjälpsam person som gillar att hålla ordning och reda runt omkring sig och andra. För tjänsten krävs att du som söker har god datavana.

Övrigt
För den här tjänsten kommer du att vara anställd hos Procruitment AB.

Lön: timlön
Omfattning: Deltid, 2-3 dagar i veckan
Start: Augusti
Placeringsort: Kristinehamn

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!

Om oss

Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet.

Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon. Visa mindre

Kort uppdrag i Kristinehamn till internationellt modebolag

Är du noggrann och effektiv som person och vill få erfarenhet från ett välkänt bolag inom mode/retailbranschen? Vi söker nu dig som vill ta dig an ett inventeringsuppdrag den 11e november. Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kunds räkning personal till ett inventeringsuppdrag i deras butik i Kristinehamn. Arbetet innebär att räkna varorna i butiken och vid väl utfört arbete finns möjlighet för ytterliga... Visa mer
Är du noggrann och effektiv som person och vill få erfarenhet från ett välkänt bolag inom mode/retailbranschen? Vi söker nu dig som vill ta dig an ett inventeringsuppdrag den 11e november. Vänta inte med din ansökan då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning personal till ett inventeringsuppdrag i deras butik i Kristinehamn.

Arbetet innebär att räkna varorna i butiken och vid väl utfört arbete finns möjlighet för ytterligare uppdrag framåt.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
* Är tillgänglig den 11e november mellan kl. 05:45 - 10:00


* Har ett sinne för siffror och kan räkna på ett effektivt sätt
* Har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift


Det är meriterande om du har arbetat med inventering eller i butik tidigare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Du som tar dig an uppdraget är pålitlig och har en positiv inställning. Vidare är du:


* Noggrann
* Ansvarstagande
* Snabblärd
* Effektiv


Övrig information


* När? 11e november mellan kl 05:45 - 10:00
* Var? Kristinehamn
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Visa mindre

Driftadministratör

Trivs du med att ha många bollar i luften och är duktig på att strukturera dina och andras arbetsuppgifter? Då är det dig vi söker! Hos oss får du varierande arbetsuppgifter där du varje dag gör skillnad för Kristinehamns invånare! På gata-/park-/fritidsavdelningen arbetar idag 25 personer och vi ansvarar för uppförande, drift och underhåll av kommunens allmänna platser såsom gator, parker och fritidsanläggningar. Till uppdragen hör exempelvis asfaltering... Visa mer
Trivs du med att ha många bollar i luften och är duktig på att strukturera dina och andras arbetsuppgifter? Då är det dig vi söker! Hos oss får du varierande arbetsuppgifter där du varje dag gör skillnad för Kristinehamns invånare!

På gata-/park-/fritidsavdelningen arbetar idag 25 personer och vi ansvarar för uppförande, drift och underhåll av kommunens allmänna platser såsom gator, parker och fritidsanläggningar. Till uppdragen hör exempelvis asfaltering och gatuunderhåll, snöröjning, barmarksrenhållning samt park- och grönyteskötsel såväl som nyanläggning av gator, gc-banor med mera. Som driftadministratör är din närmaste chef gatuchefen och du tillhör enheten administration gatukontoret.

Vi är en del av Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, kost, renhållning, stab och VA. Vi ansvarar bland annat för att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden samt att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen. Vi förvaltar även kommunens fastigheter och svarar för den strategiska lokalplaneringen. Likaså sköter vi insamlingen av hushållsavfall och driver kommunens avfallsanläggning.



ARBETSUPPGIFTER
Som driftadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att ansvara för de administrativa arbetsuppgifterna i verksamheten samt stödja andra avdelningar inom förvaltningen. Du är en resurs för driftchefer och arbetsledare i den dagliga driften. Arbetsuppgifterna är varierande men omfattar i huvudsak:

• Grävanmälningar
• Godsmottagning
• Intern och extern fakturering
• Assistera vid trafikmätningar
• Beställningar m.m.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med administration och har erfarenhet ifrån anläggningsarbete. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift, har mycket hög datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är noggrann och serviceinriktad. Eftersom arbetsuppgifterna är varierande ska du ha lätt för att hålla igång flera arbetsuppgifter samtidigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Hos oss erbjuds du bland annat:
• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Avtalsadministratör inom mark/fiber sökes för start omgående!

Vår kund erbjuder säkra och prisvärda fiberanslutningar till hushåll, företag och offentliga verksamheter. Den avdelning du kommer att arbeta på tillhandahåller alla former av tillstånd och avtal som krävs för att stödja utbyggnaden av fiberoptiska nät i Sverige. Placeringsort är Kristinehamn. I denna process har vår kund valt att vara anonyma och mer information ges vid intervjutillfälle. OM TJÄNSTEN Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du k... Visa mer
Vår kund erbjuder säkra och prisvärda fiberanslutningar till hushåll, företag och offentliga verksamheter. Den avdelning du kommer att arbeta på tillhandahåller alla former av tillstånd och avtal som krävs för att stödja utbyggnaden av fiberoptiska nät i Sverige. Placeringsort är Kristinehamn. I denna process har vår kund valt att vara anonyma och mer information ges vid intervjutillfälle.

OM TJÄNSTEN

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Studentwork och sedan uthyrd som konsult till vår kund. Rekryteringsprocessen sköts av Studentwork och frågor om tjänsten ställs till ansvarig konsultchef, i detta fall Elin Karlsson.
DINA ARBETSUPPGIFTER Som avtalsadministration inom mar och fiber/elnät arbetar du med att stötta markavtalsledaren och markavtalskoordinator i hela avtalsprocessen. Du kommer att hantera och arkivera avtal samt hjälpa till med att ta fram kundunderlag för planerad fibersträckning. Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter kan vara att kvalitetssäkra tidigare utförd dokumentation för att se att den följer standard och är korrekt utformad.

Placeringsort: Kristinehamn
Omfattning: Heltid (100 %)
Period: Start omgående och 6 månader framåt, chans till förlängning finns

DIN PROFIL

Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med gärna någon vidareutbildning inom relevant område. Du bör ha tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med fokus på administration och ska känna dig trygg i hela Officepaketet och olika IT stödsystem. Detta för att du snabbt ska kunna komma in i rollen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av el- och/eller fiberprojekt.
Som person tror vi att du som söker är en administratör ut i fingerspetsarna. Du gillar att jobba med varierade uppgifter och är flexibel, på så sätt har du också lätt för att strukturera och prioritera ditt arbete samtidigt som du skapar ordning och reda omkring dig. Du är positiv, hjälpsam, kommunikativ och gör gärna det lilla extra samtidigt som du är en sann problemlösare. Du pratar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

OM STUDENTWORK

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet.

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.


Mer information Visa mindre