Lediga jobb Bemannia Kontor AB i Kristinehamn

Se alla lediga jobb från Bemannia Kontor AB i Kristinehamn. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kristinehamn som finns inom det yrket.

Ekonomichef på deltid till Kristinehamns kommun

Ansök    Jan 18    Bemannia Kontor AB    Ekonomichef
Nu söker vi en erfaren ekonomichef på deltid till Kristinehamns kommun. Om uppdraget Uppdraget är på ca: 50% med start i mitten på februari. Uppdraget väntas pågå till hösten 2024. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som Interim ekonomichef för kommunledningsförvaltningen samt avdelningschef för ekonomi- och styrningsavdelningen. Du kommer att ha arbetsledningsansvar för en jurist, 4 utredare samt 3 enhetschefer (ekonomi, upphandling, kansli). Du... Visa mer
Nu söker vi en erfaren ekonomichef på deltid till Kristinehamns kommun.

Om uppdraget

Uppdraget är på ca: 50% med start i mitten på februari. Uppdraget väntas pågå till hösten 2024.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som Interim ekonomichef för kommunledningsförvaltningen samt avdelningschef för ekonomi- och styrningsavdelningen. Du kommer att ha arbetsledningsansvar för en jurist, 4 utredare samt 3 enhetschefer (ekonomi, upphandling, kansli). Du kommer att ha huvudansvar för kommunens budgetprocess, kommunstyrelsens budget- och måluppföljning samt kommunstyrelsen internkontroll.

- Delta i budgetberedning

- Föredra ärenden i kommunledningsgruppen samt i kommunstyrelsen



Dina kvalifikationer

- Lämplig utbildning inom ekonomiområdet

- Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet

- Erfarenhet av chefsarbete



Meriterande

Erfarenhet av liknande uppdrag är självklart meriterande. Även erfarenhet av Raindance är en merit.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240125.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Ekonom i Kristinehamn

Ansök    Nov 24    Bemannia Kontor AB    Redovisningsekonom
Vi söker nu en erfaren ekonom till ett kommunalt uppdrag. Ta chansen att arbeta i ett team och stötta både chefer och medarbetare inom flertalet organisationer! Om uppdraget Vi söker nu en konsult till ett uppdrag som ekonom i Kristinehamn. Uppdraget är på 50% med preliminär uppdragsperiod januari till och med juni 2024. Uppdraget är på en kommunal arbetsplats som stöttar flertalet offentliga verksamheter med ekonomiarbete. Du kommer att tillhöra ett tea... Visa mer
Vi söker nu en erfaren ekonom till ett kommunalt uppdrag. Ta chansen att arbeta i ett team och stötta både chefer och medarbetare inom flertalet organisationer!

Om uppdraget

Vi söker nu en konsult till ett uppdrag som ekonom i Kristinehamn. Uppdraget är på 50% med preliminär uppdragsperiod januari till och med juni 2024. Uppdraget är på en kommunal arbetsplats som stöttar flertalet offentliga verksamheter med ekonomiarbete. Du kommer att tillhöra ett team på nio medarbetare som arbetar inom ekonomifunktionen.

Under anställningens gång finns viss möjlighet till distansarbete efter överenskommelse med ansvarig på plats.

Dina arbetsuppgifter

I denna roll kommer du både att arbeta självständig samt ha en stöttande funktion för chefer och olika verksamheter. Arbetsuppgifterna kan variera efter behov, närmast i tiden finns behov för tertialbokslut. Bland annat kan du komma att ta fram budgetunderlag, göra löpande uppföljningar, prognoser och analyser. Exempelvis kommer du att ta fram underlag för delårs- och årsbokslut, ekonomisk statistik samt övrig ekonomisk uppföljning. Arbetet genomförs till stor del i Raindance.

Vi söker dig som är duktig på analyser samt med god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna arbeta med uppföljningsfrågor och presentera viktiga delar för chefer och medarbetare. Du kan komma att tala inför större grupper, så som ledningsgrupp och nämnd. Vi ser även att du har ett stort driv och kan hålla dig uppdaterad inom nya delar av ekonomiområdet, framförallt inom kommunala verksamheter.

Dina kvalifikationer

- Flerårig arbetslivserfarenhet av ekonomiarbete

- Stor digital vana och kunskap av verksamhetssystem, särskilt Excel

- God analytisk förmåga och att kunna arbeta både i grupp och självständigt

- God förmåga till samarbete och kommunikation

- Flytande i svenska i såväl tal som skrift

Meriterande

- Meriterande med erfarenhet av investeringsredovisning

- Tidigare arbetat i Raindance

- Tidigare arbetslivserfarenhet från en kommunal arbetsplats

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-12-01.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 031 730 56 03

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Interim projektledare - förändringsprocessledare sökes till kommun i Vär...

Vi är i behov av en projektledare - förändringsprocessledare, i ett projekt vi kallar Nya lokaler och arbetssätt. Delar av kommunens administrativa funktioner ska gå in i nya lokaler och nya arbetssätt enligt aktivitetsbaserade kontor (ABW). Förändringen omfattar 330 medarbetare och består av tre delprojekt, en lokalförändring, en digital förändring och en kulturell förändring. Delprojekten leds av kommunens personal, och det är huvudprojektledaren, förän... Visa mer
Vi är i behov av en projektledare - förändringsprocessledare, i ett projekt vi kallar Nya lokaler och arbetssätt. Delar av kommunens administrativa funktioner ska gå in i nya lokaler och nya arbetssätt enligt aktivitetsbaserade kontor (ABW).

Förändringen omfattar 330 medarbetare och består av tre delprojekt, en lokalförändring, en digital förändring och en kulturell förändring. Delprojekten leds av kommunens personal, och det är huvudprojektledaren, förändringsprocessledaren, vi söker. Delprojektledarna svarar inför projektledaren, som i sin tur rapporterar till styrgruppen för projektet.

Projektet har startat och är pågående. Processer, organisation och övrig bemanning är på plats och rullar. Projektet väntas pågå under år 2023-2024 med omfattning cirka 30-50 %. Arbetet sker delvis på plats och delvis på distans.

Behov: Erfaren och trygg projektledare med erfarenheter av projektledning och förändringsledningsarbete, helst med erfarenheter av att införa eller arbeta enligt ABW och från offentliga organisationer. Personliga egenskaper är viktigt, eftersom förändringen berör många, både chefer, medarbetare och politiker. Vi söker en förtroendefull, trygg, driven, prestigelös och kommunikativ projektledare.


Du som är egen företagare är också välkommen att söka

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Administratör på heltid till Kristinehamn

Trivs du med att ha flera bollar i luften? Har du erfarenhet av administrativa uppgifter och handläggning? Då är det dig vi söker! Om uppdraget Vår kund söker nu en administratör på 100% för ett konsultuppdrag beläget på deras huvudkontor i Kristinehamn. Uppdraget förväntas starta den 2 oktober och pågå fram till den 31 mars 2024. Uppdraget inleds med en upplärning på plats på kontoret, vidare in i uppdraget finns även möjligheten till distans. Arbetstide... Visa mer
Trivs du med att ha flera bollar i luften? Har du erfarenhet av administrativa uppgifter och handläggning? Då är det dig vi söker!

Om uppdraget
Vår kund söker nu en administratör på 100% för ett konsultuppdrag beläget på deras huvudkontor i Kristinehamn. Uppdraget förväntas starta den 2 oktober och pågå fram till den 31 mars 2024. Uppdraget inleds med en upplärning på plats på kontoret, vidare in i uppdraget finns även möjligheten till distans. Arbetstiderna utförs under kontorstid mellan kl. 8-17.

Dina arbetsuppgifter

Din roll kommer bestå av en hybrid lösning där du både är administratör och handläggare. Du ska därför uppskatta en variation i arbetet och trivas med att bemöta olika frågor. I rollen som administratör/handläggare kommer du att registrera och behandla inkommande ansökningar om auktorisation som elinstallatör, samt hantera inkommande företagsregistreringar.

Utöver detta ingår arbetsuppgifter som:

- Inregistrering av inkommande ansökningar i ärendehanteringssystemet Platina.

- Kontroll av inkommande betalningar i banksystem.

- Manuell registrering av elinstallationsföretag i ärendehanteringssystemet Platina.

- Besvara skriftliga och muntliga frågor om registrering av elinstallationsföretag.

- Handläggning av enklare ärenden om ansökan om auktorisation.

Dina kvalifikationer

- Gymnasium eller likvärdig utbildning

- Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent

- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Vi söker dig som trivs med att vara spindeln i nätet och har en positiv, ambitiös inställning!

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11 september

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00 (tel:0771845300)

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Nämndsekreterare till Kristinehamn

Ansök    Sep 15    Bemannia Kontor AB    Kommunsekreterare
Har du goda kunskaper inom kommunal verksamhet och vill arbeta med nämndadministration vid behov? Då kan detta uppdrag vara för dig! Om uppdraget Vår kund söker nu en nämndsekreterare som kan avlasta ordinarie personal vid behov med administrativa uppgifter. Arbetet sker på plats hos vår kund i Kristinehamn och arbetstiderna är varierande. Exempelvis kan du under beredningsveckan arbeta cirka tre timmar, inklusive beredningsmötet, och under sammanträdesve... Visa mer
Har du goda kunskaper inom kommunal verksamhet och vill arbeta med nämndadministration vid behov? Då kan detta uppdrag vara för dig!

Om uppdraget
Vår kund söker nu en nämndsekreterare som kan avlasta ordinarie personal vid behov med administrativa uppgifter. Arbetet sker på plats hos vår kund i Kristinehamn och arbetstiderna är varierande. Exempelvis kan du under beredningsveckan arbeta cirka tre timmar, inklusive beredningsmötet, och under sammanträdesveckan arbeta upp till åtta timmar.

Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia, detta innebär en behovsanställning. Uppdraget börjar omgående under september månad och pågår fram till december 2023.

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget avser sedvanliga nämndadministrativa uppgifter såsom utskick av kallelser, diarieföring, protokollföring och utskick av handlingar efter sammanträde. Du kommer vara med vid beredning inför sammanträden och deltar även i möten.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Samla ihop tjänsteskrivelser och ta fram utkast till kallelse/dagordning.
- Vara med på beredningen och därefter arbeta med sammanställning och utskick av handlingar.

- Föra protokoll och hålla upprop på nämndsammanträde, sammanställa protokoll och skicka ut för justering. Efter justering publiceras det offentliga protokollet.

Dina kvalifikationer

- Akademisk utbildning såsom statsvetenskap, förvaltningsrätt eller liknande

- God kunskap om kommunallagen, offentlighet och sekretess samt en kommuns organisation

- Meriterande med kunskap i systemet netPublicator



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 20 september.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, [email protected].

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Interimschef till myndighet i Värmland

Vi söker en engagerad interimschef för avdelningen verksamhetsstöd. Arbetet som avdelningschef är både strategisk och operativt. Du arbetar med ett brett spektrum av frågor kopplat bland annat till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation, registratur och lokaler. Du arbetar i nära samspel med övriga avdelningar, du ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till generaldirektören. Som medlem i ledningsgru... Visa mer
Vi söker en engagerad interimschef för avdelningen verksamhetsstöd.

Arbetet som avdelningschef är både strategisk och operativt. Du arbetar med ett brett spektrum av frågor kopplat bland annat till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation, registratur och lokaler.

Du arbetar i nära samspel med övriga avdelningar, du ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till generaldirektören.

Som medlem i ledningsgruppen behöver du ha förmåga till strategiskt helhetstänkande och ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag. Du ansvarar för samverkan med andra myndigheter så som Arbetsgivarverket, Statens servicecenter, Ekonomistyrningsverket med flera.

Som chef för avdelningen verksamhetsstöd så leder du en avdelning med elva medarbetare som arbetar i verksamhetsstödjande funktioner och direkt i kärnuppdragen. I denna roll arbetar du med att utveckla och förvalta ett sammanhållet och välfungerande verksamhetsstöd.

Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt leder och entusiasmerar dem.

Vi söker dig med följande egenskaper och förmågor:

Trygg ledare med förmåga att engagera, utveckla och inspirera medarbetare.

Handlingskraftig, initiativtagande och ansvarstagande i arbetet.

Engagerad i avdelningens verksamhetsområde samt förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat och arbetsmiljö.

Strukturerad och självständig.

God kommunikativ förmåga.

Hög integritet. Visa mindre