Lediga jobb som Redovisningsekonom i Kristinehamn

Se lediga jobb som Redovisningsekonom i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Redovisningsekonom - Combi wear Parts

Här är tjänsten för dig som vill arbeta med löpande redovisning och med tiden växa in i ett större ansvar. Som redovisningsekonom hos oss har du alla möjligheter att utvecklas i ”den lilla organisationen” med stor omsättning! Om tjänsten I den här rollen kommer du att jobba med löpande redovisning och ha redovisningsansvaret för vårt dotterbolag Combi Casting. Du förväntas vara närvarande med en förmåga att föra en aktiv dialog i organisationen om resulta... Visa mer
Här är tjänsten för dig som vill arbeta med löpande redovisning och med tiden växa in i ett större ansvar. Som redovisningsekonom hos oss har du alla möjligheter att utvecklas i ”den lilla organisationen” med stor omsättning!

Om tjänsten
I den här rollen kommer du att jobba med löpande redovisning och ha redovisningsansvaret för vårt dotterbolag Combi Casting. Du förväntas vara närvarande med en förmåga att föra en aktiv dialog i organisationen om resultat, budget, vart vi är på väg och vad vi har uppnått.

Du kommer att vara delaktig i budgetarbete samt års- och månadsbokslut där du har ett tätt samarbete med vår ekonomichef. Vi är en liten och tight ekonomiavdelning vilket gör att vi alla täcker upp för varandra och har en varierad vardag.

Hos oss kommer du att få ett stort ägandeskap i ditt arbete och det finns stora möjligheter till utveckling där du får växa i rollen. Trivs du med att jobba i en organisation där du får bidra på riktigt och där det händer mycket är vi arbetsplatsen för dig! Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kristinehamn. Du förväntas även att resa åtminstone någon gång i månaden till vår produktionsanläggning i Ljungby.

Om dig
Du har erfarenhet av liknande arbete där du självständigt drivit ditt arbete framåt. Då vi är en producerande verksamhet är det viktigt för oss att du har en god förståelse för produktion och ekonomin kopplat till den. Vi ser även att du har en eftergymnasial examen inom ekonomi. Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då vi har flertalet internationella partners och kollegor.

Som person drivs du av att se resultat och att få ta ett stort ansvar över ditt arbete. Du är analytiskt lagd vilket gör att du förstår resultatet och vill bidra till förbättring och effektivisering. Tack vare din kommunikativa sida och din prestigelöshet inför uppdraget har du förmågan att skapa förståelse och förmedla resultatet av ditt arbete till övriga organisationen.

Om oss
Combi Wear Parts är specialiserade på utveckling, tillverkning, marknadsföring och distribution av patenterade slitdelskoncept och produkter samt utveckling och produktion av kundspecifika detaljer i stålgjutgods.

Sedan 2003 finns vårt egna gjuteri i Ljungby där alla våra produkter produceras. Tillverkningsanläggningen är ett av de bästa gjuterierna i världen, både vad gäller säkerhet och miljöpåverkan. Genom att enbart använda högkvalitativa stålkvaliteter, optimerade för slitdelar, vill vi utmana dagens standarder och erbjuda ett bättre, starkare och mer långvarigt val för en ständigt föränderlig industri.

I organisationen finns totalt ca 110 medarbetare och vi omsätter ca 270 miljoner per år.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på 070 220 62 60 eller Josefine Appel på 076 017 40 25.

Välkommen med din ansökan senast 29 maj. Visa mindre

Kvalificerad handläggare inom Redovisning

Ansök    Dec 13    Arbetsförmedlingen    Redovisningsekonom
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Vilka är vi
Ekonomiavdelningen säkerställer att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu 2 stycken kvalificerade handläggare till Enheten Redovisning och Rapportering.

Beskrivning av tjänsten
Du kommer arbeta inom redovisningsenheten med hantering av avvikelser som kan uppstå inom våra olika flöden.

Arbetsområden som är aktuella är nedanstående:

- Leverantörsreskontran
- Servicecentret
- Omföringar
- Rätta bokföringen

Utifrån det löpande arbetet så har du ett ansvar att analysera och redovisa verksamhetens resultat. Du ansvarar för att underlagen är rättvisande ur ett redovisningsperspektiv och att myndigheten följer god redovisningssed. För att kunna göra detta så förutsätter det att du har ett helhetsperspektiv på den statliga redovisningsmodellen.

Uppgifterna innebär också att planera och strukturera arbetet samt hålla dig uppdaterad gällande redovisningsrelevanta regler och förordningar.

Rollen innebär ett ansvar ihop med ditt team, att ansvara för gällande redovisningsfrågor, tolkning av regelverksfrågor samt ansvara och ta hand om tilldelade arbetsuppgifter.

Myndigheten jobbar i affärssystemet Raindance. 

Grundläggande kvalifikationer
- Högskoleutbildning om 180hp/120p inom ekonomi

Övriga meriter
- Ekonomiutbildning med inriktning redovisning
- Flerårig erfarenhet av arbete inom kvalificerad redovisning
- Har arbetat med redovisning på en statlig myndighet

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

 Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid i 6-12 månader. Tillträde omgående, enligt överenskommelse.

Placeringsort Kristinehamn.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-12-27.

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Ekonomistudenter med erfarenhet av bokföring sökes!

Studerar du ekonomi på universitetet och känner att du redan nu vill tjuvstarta karriären på riktigt? Om du har viss erfarenhet av bokföring sen tidigare finns nu en toppenmöjlighet för dig att vid sidan av studierna arbeta deltid inom din kommande bransch! Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN BS logistic är ett logistikföretag i Kristinehamn som fraktar timmer. Vi söker åt deras räkning nu en ordningsam ekonom som ... Visa mer
Studerar du ekonomi på universitetet och känner att du redan nu vill tjuvstarta karriären på riktigt? Om du har viss erfarenhet av bokföring sen tidigare finns nu en toppenmöjlighet för dig att vid sidan av studierna arbeta deltid inom din kommande bransch! Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
BS logistic är ett logistikföretag i Kristinehamn som fraktar timmer. Vi söker åt deras räkning nu en ordningsam ekonom som vill ta sig an en administrativ roll där man har möjlighet att arbeta extra på 50% vid sidan av sina studier.

I rollen kommer det vara mycket fokus på bokföring, fakturering och tillkommande administration. Efter att du har blivit introducerad till arbetet kommer det finnas en förväntan om att du klarar av att utföra arbetet självständigt. Det är därför viktigt att du känner dig trygg i att du med din kompetens inom området klarar av att utföra arbetsuppgifterna som efterfrågas i tjänsten.

Du erbjuds


* En möjlighet att tjuvstarta ditt yrkesliv som ekonom
* En tjänst där du själv kan vara med och bestämma vilka dagar du bäst kan kombinera arbetet med dina studier
* Vid rätt förutsättningar en möjlighet att utföra en del av arbetet hemifrån om det finns en önskan om det från ditt håll


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Registrera fakturor till bokföringsprogram
- Löneadministration
- Sköta fakturering
- Läsa av resultat och administrera därefter

VI SÖKER DIG SOM
- Är student på eftergymnasial nivå med ekonomi-inriktning eller har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50%
- Har erfarenhet av bokföringsprogrammet Fortnox
- Har siffervana och erfarenhet av att hantera stora transaktioner
- Har administrativ vana
- Har möjlighet att ta dig an en deltidsanställning på 50%
- Har datorvana och erfarenhet av Excel
- Har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du som söker är finsktalande, då många av dina blivande kollegor är finsktalande.

Som person är du:


* Noggrann
* Strukturerad
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid
* Placering: Kristinehamn


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
BS logistic är ett logistikföretag som omsätter 50 miljoner årligen. För att läsa mer om BS logistic kan du gå in på deras hemsida: http://www.bslogistic.se/ Visa mindre

Controller

Aston Harald MV i Kristinehamn är ett verkstadsföretag med en bred kärnkompetens i tillverkning, bearbetning, kvalificerad svetsning och montage av tunga och medeltunga komponenter, produkter och kompletta systemleveranser för lokala och globala kunder. Våra kunder verkar inom branscher som Marin, Energi, Försvar samt övriga maskinkomponenter till medeltung och tung industri. Vi är ett ungt företag men trots det med många års erfarenhet inom verkstadsindus... Visa mer
Aston Harald MV i Kristinehamn är ett verkstadsföretag med en bred kärnkompetens i tillverkning, bearbetning, kvalificerad svetsning och montage av tunga och medeltunga komponenter, produkter och kompletta systemleveranser för lokala och globala kunder. Våra kunder verkar inom branscher som Marin, Energi, Försvar samt övriga maskinkomponenter till medeltung och tung industri. Vi är ett ungt företag men trots det med många års erfarenhet inom verkstadsindustri. Vår tydliga vision; att bygga Sveriges och Nordens största och bästa produktionspartner inom tung och medeltung bearbetande industri. Vi är idag 60 anställda och omsätter 80 milj. SEK.
Controller
Aston Harald erbjuder ett intressant och utmanande jobb för dig som med energi och ambition vill bidra till en stabil och lönsam utveckling. Du bidrar aktivt med utveckling och analys av företagets ekonomiska läge samt med förslag till förändringar och förbättringar inom verksamheten. Ingår aktivt i företagets ledningsgrupp.
Rollen som Controller innebär ett ansvar för ekonomiska analyser kopplat till produktionen, från kalkyl till utfall. Förståelse av orderhantering mot kund från inköp till fakturering och likviditetsflöden. Arbeta med instruktioner och flöden i affärssystemet avseende lagerhantering och kalkyler samt upprätta budget. Rapporterar med koncernens övriga ekonomer, VD och CFO kontinuerligt. Avsikten med tjänsten som Controller är också att växa in i en roll som Ekonomichef.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller motsvarande samt har några års erfarenhet från tillverkande bolag. Du är lösningsorienterad, besitter god produktionsförståelse, är kommunikativ och en god lagspelare som gillar att samarbeta och innehar förmågan att entusiasmera och engagera människor i din omgivning. Analytisk och driven i arbetssättet samt van att kombinera operativt med strategiskt ekonomiarbete. Vi söker dig som kommer att medverka långsiktigt. Krav på att du har controllermeriter från tillverkande industri.
Du är mån om att sätta dig in i och förstå helheten i verksamheten och arbetar med hög noggrannhet. För att lyckas i rollen som Controller är du självklart en engagerad och lösningsorienterad person, du ställer dig positiv till förändringar och har ett flexibelt synsätt.
I rollen bidrar du med stort engagemang och ett gott samarbete samt är förtroendeingivande, trygg och lyhörd till din omgivning. Självklart talar och skriver du såväl svenska som engelska.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Monitor eller något motsvarande ERP system.
Välkommen med din ansökan ”Controller” till [email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsekonom till Kund i Kristinehamn

Ansök    Sep 15    Adecco Sweden AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten I tjänsten som redovisningsekonom kommer du främst att arbeta med löpande redovisning samt hantering av leverantörsfakturor. Du kommer också att arbeta med in- och utbetalningar, momsredovisning, fakturering samt vara delaktig i månadsbokslut. Teamet består av tre personer och ni kommer därför ha mycket kontakt med och hjälpa varandra i ert arbete. Du kommer att arbeta i ett system som heter Microsoft Dynamics AX samt Excel. I ditt arbete komme... Visa mer
Om tjänsten
I tjänsten som redovisningsekonom kommer du främst att arbeta med löpande redovisning samt hantering av leverantörsfakturor. Du kommer också att arbeta med in- och utbetalningar, momsredovisning, fakturering samt vara delaktig i månadsbokslut. Teamet består av tre personer och ni kommer därför ha mycket kontakt med och hjälpa varandra i ert arbete. Du kommer att arbeta i ett system som heter Microsoft Dynamics AX samt Excel. I ditt arbete kommer du förutom att ha kontakt med dina kollegor på plats också ha mycket kontakt med kollegor i bland annat Stockholm och Norge.

I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Leverantörsfakturahantering
- In- och utbetalningsregistrering
- Fakturering
- Löpande redovisning
- Månadsbokslut

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare arbetat i ett företag som hanterar order är det meriterande och vi tror att det kommer att hjälpa dig i ditt arbete.

Vidare ser vi att du är en social och öppen person som har nära till skratt. Du är analytisk och reflekterande i ditt arbetssätt. Du är noggrann då det finns kritiska delar av arbetet som kräver det och du arbetar strukturerat.

Viktigt för tjänsten är:
- Utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet från liknande arbete
- Strukturerad och noggrann i ditt arbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sara Pagré via 054-771 85 47

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomijobb, Redovisningsekonom, Adecco, Värmland, Ekonomi, Ekonom, Redovisning Visa mindre

Redovisningscontroller, Enheten Redovisning och Rapportering

Ansök    Jul 23    Arbetsförmedlingen    Redovisningsekonom
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en kvalificerad handläggare till Enheten Redovisning och Rapportering inom ett tjänsteområde som ansvarar bland annat för myndighetens ekonomirapportering, bokslut och utvecklingsinitiativ inom dessa redovisningsområden. Placeringsort är Kristinehamn

Arbetsbeskrivning

Du kommer arbeta i en redovisningsdel och i en controllerdel. I redovisningsdelen gör du bland annat följande:

Löpande redovisning Redovisning av anläggningstillgångar Kvalificerad redovisning – bemyndiganderedovisning, anslagsredovisning, statsredovisning och avräkning med statsverket Utbetalningar, deklarera skatt och moms samt ta upp lån Hantera ingående och utgående moms Återrapportering av utfall Finansieringsanalys

- Redovisningsplan – utveckling, medverka till behovsanalys av nya koder och förändrade koder
- Ta fram den finansiella årsredovisningen

Utifrån det löpande arbetet så har du i controllerrollen ett ansvar att analysera och redovisa verksamhetens resultat. Du ansvarar för att underlagen är rättvisande ur ett redovisningsperspektiv och att myndigheten följer god redovisningssed. För att kunna göra detta så förutsätter det att du har ett helhetsperspektiv på den statliga redovisningsmodellen.

I rollen som controller ansvarar du för att samordna redovisning, månads- och kvartalsavstämningar och bokslutsarbetet. Uppgifterna innebär också att planera och strukturera arbetet under året och inför årsbokslut samt hålla dig uppdaterad gällande redovisningsrelevanta regler och förordningar.

Rollen innebär ett övergripande ansvar för att bland annat upprätta riktlinjer och anvisningar inom redovisningsområdet. Du kommer ihop med ditt team ansvara för gällande redovisningsfrågor, tolkning av regelverksfrågor samt ansvara för att driva interna utvecklingsprojekt.

Återrapporteringar av resultat och vad det innebär görs på enhets- och avdelningsnivå och vidare sker inrapportering av utfall till Ekonomistyrningsverket. För att återrapporteringarna ska vara av hög precision så kräver det att du har en analytisk och strategiskförmåga för redovisningen. Utifrån resultat och utfall och analyser av dessa behöver du och sektionen vara med att påverka de beslut som avdelningen står inför. Myndigheten jobbar i affärssystemet Raindance. 

Grundläggande kvalifikationer


- Högskoleutbildning om 180/120 hp inom ekonomi med inriktning redovisning
- Flerårig erfarenhet av arbete inom kvalificerad redovisning

Övriga meriter

- Varit delaktig i årsbokslut i en statlig myndighet
- Fördjupat arbete med redovisningsplan
- Juridisk kompetens gällande tolkning av regelverksfrågor.
- Erfarenhet från arbete med revision, till exempel som intern eller extern revisor.
- Erfarenhet av projektledning i någon form är meriterande.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

 Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Om ansökan

Du är välkommen med din ansökan senast den 8 aug. Du ansöker genom att godkänna villkoren och klicka på knappen "ansök" nedan.

Fyll i formuläret och svara på de frågor som kommer upp samt bifoga CV samt personligt brev. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Intervjuer är planerade att ske den 20 aug.

Kontakt

Rekryterande chef: Conny Andersson, Sektionschef 010-486 03 93

V 30 och 31 är kontaktperson: Marielle Olivers, 010-486 70 89

Linda Lagerstrand, Rekryteringspartner, [email protected]

Facklig företrädare

Peter Eriksson ST, 010-486 84 41

Liljana Talevska SACO, 010-487 02 15

Ulf Törnkvist, Seko 010-487 04 46

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Ekonomiansvarig controller till Färg In / Lifab

Ansök    Mar 26    Tng Group AB    Redovisningsekonom
Är du redovisningsekonom och har ett intresse av verksamhetsutveckling? Bra! Sök tjänsten hos Färg In-koncernen i Kristinehamn. Vi söker nu dig som vill vara i en central roll med stort fokus på förändring och ständig förbättring. På Färg In-koncernen får du arbeta i en verksamhetsnära roll i ett expansivt och lönsamt företag med starka ägare. Låter det intressant? Då kan detta vara utmaningen för dig! Välkommen med din ansökan! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? ... Visa mer
Är du redovisningsekonom och har ett intresse av verksamhetsutveckling? Bra! Sök tjänsten hos Färg In-koncernen i Kristinehamn.

Vi söker nu dig som vill vara i en central roll med stort fokus på förändring och ständig förbättring. På Färg In-koncernen får du arbeta i en verksamhetsnära roll i ett expansivt och lönsamt företag med starka ägare. Låter det intressant? Då kan detta vara utmaningen för dig! Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Färg In-koncernen har under flera år haft en positiv utveckling och som ekonom med controllerinriktning har du en viktig roll i företagets fortsatta expansion. Du får vara del i att driva den förändringsresa bolaget har påbörjat. Din tjänst är bred och innebär ett ansvar för redovisningen, vara ett affärsstöd till affärsdrivande enheter samt rapportering till ledning, styrelse och moderbolag.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Rollen som ekonom kommer till en början att vara operativ och där är det viktigt att uppfylla funktionens ansvar. Du kommer under den här perioden att delta i påbörjade förändringsprocesser och se till att de blir än effektivare. Detta i en organisation som gärna ser att ekonomisystemet ger en större delaktighet i vår affärsutveckling. Du tillser att bolaget, utifrån ekonomi och administration, uppfyller lagar och regler samt upprättar rapporter och beslutsunderlag tillsammans med VD, som idag även axlar rollen som ekonomichef.

Vi ser att du ska kunna ta över rollen som ekonomichef efter introduktion och då vara en viktig del i vår fortsatta verksamhetsutveckling. Du kommer också delta i utarbetandet och genomförandet av strategiska planer och aktiviteter.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vi är idag 18 medarbetare i Kristinehamn, Leksand och Skellefteå. Ekonomiavdelningen består av tre personer som arbetar på huvudkontoret i Kristinehamn. 

Du rapporterar direkt till VD.

VEM ÄR DU?

Du har en akademisk examen i ekonomi och en flerårig erfarenhet av redovisning eller revision. Om du har tidigare erfarenhet från tillverkande industri är det meriterande. Du är van vid att arbeta affärsnära och framåtriktat i nära samarbete med hela organisationen. Vidare har du god kunskap i affärssystem och Officepaketet samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både skriftligt och verbalt.

Vi lägger stor vikt på din personlighet och söker dig som är social, handlingskraftig och drivande. Då en stor del av tjänsten handlar om arbete nära verksamheten är det av yttersta vikt att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga, kan sätta dig in i verksamheter och dess värdeskapande samt kunna skapa förståelse inom organisationens olika delar från produktion till styrelserum.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen! Visa mindre

Systemekonom sökes till Arbetsförmedlingen

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen på Arbetsförmedlingen och enheten Redovisning och Rapportering
Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu två systemekonomer till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsterna är aktuella inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer. Vi vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi två drivna systemekonomer som kommer att arbeta med effektiviseringen och automatiseringen av våra flöden inom ekonomiadministrationen. Vi söker dig som vill vara med och bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.

 

Vem söker vi
Du som söker är en datadriven systemekonom som vill vara med och utveckla våra processer och systemstöd mot automatisering och digitalisering. Du kommer ha en central roll på redovisningsenheten och arbetsuppgifterna kommer att vara av varierande karaktär.

 

Arbetsuppgifter
Du arbetar nära tjänsteansvariga och andra specialister inom ekonomiområdet och du kommer att ha många kontaktytor inom myndighetens olika avdelningar och våra externa leverantörer.

Uppdraget innebär att, utifrån de aktuella och prioriterade utvecklingsinitiativen, arbeta inom våra olika flöden och processer. Du arbetar med att systematiskt samla in och samordna behov som sedan omsätts till förbättrad verksamhet och effektiva processer. I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Vi förutsätter också att nya processer tas fram efter genomförda konsekvensanalyser. Du ska ha lätt för att sätta dig in i ett flöde och i våra systemstöd oavsett om det handlar om fakturahantering, e-handel, avstämningar bokslut, projekt eller andra relevanta uppgifter.

 

Kvalifikationer
Grundläggande krav för tjänsten är att du har:

- universitets- eller högskoleutbildning om 180hp/120p, inom ekonomi alt. systemvetenskap
- erfarenhet av systemadministration av ekonomiadministrativa system
- kunskaper inom leverantörsfakturahantering
- erfarenhet av utvecklingsarbete
- mycket bra kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Övriga meriter för tjänsten
Det är meriterande om du har:

- erfarenhet från kundbemötande och/eller service
- erfarenhet av systemförvaltning
- erfarenhet från statlig redovisning
- erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

 

Du som person
Som person trivs du i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du arbetar mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett flexibelt förhållningssätt, är lösningsfokuserad och har en förmåga att se utvecklingsmöjligheter. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter.

 

Vårt erbjudande
För tjänsterna är anställningsformen visstid till och med 2022-12-31, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Kristinehamn.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-07-25 märkt med Af-2021/0056 3786.
Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Ekonomer sökes till Ekonomiavdelningen på Arbetsförmedlingen

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen och enheten Redovisning och Rapportering
Ekonomiavdelningen säkerställer att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu tre ekonomer till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsterna är aktuella inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer.

Vi vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi drivna ekonomer som kommer att arbeta med effektiviseringen och automatiseringen av våra flöden inom ekonomiadministrationen. Vi söker dig som vill vara med och bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter. Vi ser att du har kunskaper inom löpande bokföring, leverantörsfakturor samt uppföljning och prognos.

 

Ekonom i Arbetsförmedlingen
Som ekonom arbetar du nära tjänsteansvariga och andra specialister inom ekonomiområdet och du kommer att ha många kontaktytor inom myndighetens olika avdelningar, men också med våra externa leverantörer. I rollen ingår att hantera förekommande arbetsuppgifter enligt våra interna rutiner, men självklart även enligt god redovisningssed.

Uppdraget innebär att, utifrån de aktuella och prioriterade utvecklingsinitiativen, arbeta inom våra olika flöden och processer. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och förändras i takt med våra utvecklingsinitiativ. Vid behov deltar du även operativt i våra utvecklingsinitiativ.

 
Kvalifikationer
Det här är grundläggande krav för tjänsten:

- Universitets- eller högskoleutbildning om 180hp/120p, inom ekonomi
- Mycket bra kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt

 

Övriga meriter för tjänsten
Det här är delar som blir meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av att ha jobbat med e-handel
- Erfarenhet från statlig redovisning
- Erfarenhet från ekonomiarbete med stora fakturaflöden
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex, större organisation
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling inom ekonomi

 

Du som person
Som person trivs du i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du arbetar mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett flexibelt förhållningssätt och är lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

 

Vårt erbjudande
För tjänsterna är anställningsformen är en allmän visstidsanställning mellan 210901-221231, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är Kristinehamn.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-6-18 märkt med Af-2021/0046 0558. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Färg In / Lifab

Ansök    Feb 22    Tng Group AB    Redovisningsekonom
Är du redovisningsekonom och har ett intresse av verksamhetsutveckling? Bra! Sök tjänsten hos Färg In-koncernen i Kristinehamn. Vi söker nu dig som vill vara i en central roll med stort fokus på förändring och ständig förbättring. På Färg In-koncernen får du arbeta i en verksamhetsnära roll i ett expansivt och lönsamt företag med starka ägare. Låter det intressant? Då kan detta vara utmaningen för dig! Välkommen med din ansökan! VAD KAN VI ERBJUDA DIG? ... Visa mer
Är du redovisningsekonom och har ett intresse av verksamhetsutveckling? Bra! Sök tjänsten hos Färg In-koncernen i Kristinehamn.

Vi söker nu dig som vill vara i en central roll med stort fokus på förändring och ständig förbättring. På Färg In-koncernen får du arbeta i en verksamhetsnära roll i ett expansivt och lönsamt företag med starka ägare. Låter det intressant? Då kan detta vara utmaningen för dig! Välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Färg In-koncernen har under flera år haft en positiv utveckling och som ekonom har du en viktig roll i företagets fortsatta expansion. Du får vara del i att driva den förändringsresa bolaget har påbörjat. Din tjänst är bred och innebär ett ansvar för redovisningen, vara ett affärsstöd till affärsdrivande enheter samt rapportering till ledning, styrelse och moderbolag.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Rollen som ekonom kommer till en början att vara operativ och där är det viktigt att uppfylla funktionens ansvar. Du kommer under den här perioden att delta i påbörjade förändringsprocesser och se till att de blir än effektivare. Detta i en organisation som gärna ser att ekonomisystemet ger en större delaktighet i vår affärsutveckling. Du tillser att bolaget, utifrån ekonomi och administration, uppfyller lagar och regler samt upprättar rapporter och beslutsunderlag tillsammans med VD, som idag även axlar rollen som ekonomichef.

Vi ser att du ska kunna ta över rollen som ekonomichef efter introduktion och då vara en viktig del i vår fortsatta verksamhetsutveckling. Du kommer också delta i utarbetandet och genomförandet av strategiska planer och aktiviteter.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Vi är idag 18 medarbetare i Kristinehamn, Leksand och Skellefteå. Ekonomiavdelningen består av tre personer som arbetar på huvudkontoret i Kristinehamn. 

Du rapporterar direkt till VD.

VEM ÄR DU?

Du har en akademisk examen i ekonomi och en flerårig erfarenhet av redovisning eller revision. Om du har tidigare erfarenhet från tillverkande industri är det meriterande. Du är van vid att arbeta affärsnära och framåtriktat i nära samarbete med hela organisationen. Vidare har du god kunskap i affärssystem och Officepaketet samt kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både skriftligt och verbalt.

Vi lägger stor vikt på din personlighet och söker dig som är social, handlingskraftig och drivande. Då en stor del av tjänsten handlar om arbete nära verksamheten är det av yttersta vikt att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga, kan sätta dig in i verksamheter och dess värdeskapande samt kunna skapa förståelse inom organisationens olika delar från produktion till styrelserum.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen! Visa mindre

Redovisningscontroller till Arbetsförmedlingen

Ansök    Feb 24    Arbetsförmedlingen    Redovisningsekonom
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Att arbeta på Arbetsförmedlingen är att göra skillnad.

Oavsett vilken roll du har så handlar din arbetsuppgift i grund och botten om att hjälpa arbetsgivare att hitta arbetskraft och att ge arbetssökande stöd och inspiration på väg till ett nytt jobb. Vi är idag en myndighet i förändring, med starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt. Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en kvalificerad handläggare till Enheten Redovisning och Rapportering inom ett tjänsteområde som ansvarar bland annat för myndighetens ekonomirapportering, bokslut och utvecklingsinitiativ inom dessa redovisningsområden.



Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta i en redovisningsdel och i en controllerdel. I redovisningsdelen gör du bland annat följande:

- Löpande redovisning
- Redovisning av anläggningstillgångar
- Kvalificerad redovisning – bemyndiganderedovisning, anslagsredovisning, statsredovisning och avräkning med statsverket
- Utbetalningar, deklarera skatt och moms samt ta upp lån
- Hantera ingående och utgående moms
- Återrapportering av utfall
- Finansieringsanalys
- Redovisningsplan – medverka till behovsanalys av nya koder och förändrade koder
- Ta fram den finansiella årsredovisningen

Utifrån det löpande arbetet så har du i controllerrollen ett ansvar att analysera och redovisa verksamhetens resultat. Du ansvarar för att underlagen är rättvisande ur ett redovisningsperspektiv och att myndigheten följer god redovisningssed. För att kunna göra detta så förutsätter det att du har ett helhetsperspektiv på den statliga redovisningsmodellen.

I rollen som controller ansvarar du för att samordna redovisning, månads- och kvartalsavstämningar och bokslutsarbetet. Uppgifterna innebär också att planera och strukturera arbetet under året och inför årsbokslut samt hålla dig uppdaterad gällande redovisningsrelevanta regler och förordningar.

Rollen innebär ett övergripande ansvar för att bland annat upprätta riktlinjer och anvisningar inom redovisningsområdet. Du kommer ihop med ditt team ansvara för gällande redovisningsfrågor, tolkning av regelverksfrågor samt ansvara för att driva interna utvecklingsprojekt.

Återrapporteringar av resultat och vad det innebär görs på enhets- och avdelningsnivå och vidare sker inrapportering av utfall till Ekonomistyrningsverket. För att återrapporteringarna ska vara av hög precision så kräver det att du har en analytisk och strategisk förmåga för redovisningen. Utifrån resultat och utfall och analyser av dessa behöver du och sektionen vara med att påverka de beslut som avdelningen står inför. Myndigheten jobbar i affärssystemet Raindance. 

 

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning om 180/120 hp inom ekonomi med inriktning redovisning
- Flerårig erfarenhet av arbete inom kvalificerad redovisning

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Övrig information
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vid tillsvidareanställning tillämpar Arbetsförmedlingen 6 månaders provanställning.


Ansökningsprocess
Välkommen med din ansökan senast 2021-03-10 märkt med Af-2021/0015 2820. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Erfaren ekonom till Kristinehamn

Ansök    Jan 20    Randstad AB    Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning Nu söker vi dig som vill jobba som ekonom hos en av våra spännande kunder. Har du utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom alternativt fem år arbetslivserfarenhet som ekonom? Vill du också arbeta kommunalt? Då kanske vi har tjänsten för dig! Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivav... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba som ekonom hos en av våra spännande kunder. Har du utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom alternativt fem år arbetslivserfarenhet som ekonom? Vill du också arbeta kommunalt? Då kanske vi har tjänsten för dig!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som ekonom ingår det att vara ansvarig för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet.
Arbetet omfattar förvaltningsekonomifunktioner såsom budgetering, uppföljning, bokföringar och rättelser i ekonomisystemet Raindance, rapportering statistik samt övrigt ekonomistöd. Arbetets upplägg planeras i samband med uppstart. Arbetet kommer att delvis ske på plats och delvis hemma.

Arbetstider
Tidsperioden för uppdraget är omgående till och med 2020-03-31 med stor möjlighet till förläggning. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00. 

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) år arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonom.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).

Meriterande: 

- Erfarenhet av att jobba som ekonom kommunalt alternativt statligt. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2021-01-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Redovisningsekonom till statlig myndighet

Ansök    Nov 18    Randstad    Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning Nu söker vi dig som vill jobba som redovisningsekonom hos en av våra kunder. Har du utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom alternativt fem år arbetslivserfarenhet som ekonom? Vill du också arbeta på en stor myndighet? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund är en stor myndighet som har till uppgift att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba som redovisningsekonom hos en av våra kunder. Har du utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom alternativt fem år arbetslivserfarenhet som ekonom? Vill du också arbeta på en stor myndighet? Då har vi tjänsten för dig!


Vår kund är en stor myndighet som har till uppgift att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som söker arbetskraft. Tjänsten är på heltid under kontorstid och kontoret är beläget centralt i Kristinehamn. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden

Som Redovisningsekonom ingår det att vara ansvarig för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. Det ingår även att arbeta med att upprätta noter, arbeta med avstämningar och reda ut diffar, som berör årsbokslutet samt presentera BR och RR för interna intressenter. Vidare ingår det även inrapportering av årsbokslutet till ESV och Hermes, vara kontaktperson mot Riksrevisionen, vara en länk mellan ekonomistyrning och redovisning, analysera utfall samt ansvarig för att årsredovisningen blir klar och lämnas in i tid till berörda parter.



Arbetstider
Tidsperioden för uppdraget är mellan 2019-12-11 till och med 2020-02-29 med stor möjlighet till förlängning. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00. 



Kvalifikationer
-       Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) år arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.


-       Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.


-       Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).


-       Erfarenhet av arbete med statlig redovisning och upprättandet av årsredovisningar.


-       Erfarenhet av framtagning av dokument som en del i årsredovisningen.
 




Ansökan
Sista ansökningsdag: 2019-11-27, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna Dahl, [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Combi Wear Parts Group söker en Redovisningsekonom

Ansök    Feb 24    Qtym    Redovisningsekonom
Combi Wear Parts Group är en global företagsgrupp som levererar hållbar innovation och ökad konkurrenskraft till kunder inom entreprenad-, gruv- och muddringsindustrin. I Sverige utvecklar vi patenterade slitdelssystem och tillverkar komplexa, kundunika nyckelkomponenter för marknadsledare inom skogs- och godshanteringsindustrin. Läs gärna mer på www.combiwearparts.com Om rollen: I din roll som redovisningsekonom kommer du ingå i ett ekonomiteam där du ... Visa mer
Combi Wear Parts Group är en global företagsgrupp som levererar hållbar
innovation och ökad konkurrenskraft till kunder inom entreprenad-, gruv- och muddringsindustrin. I Sverige utvecklar vi patenterade slitdelssystem och tillverkar komplexa, kundunika nyckelkomponenter för marknadsledare inom skogs- och godshanteringsindustrin. Läs gärna mer på www.combiwearparts.com

Om rollen:
I din roll som redovisningsekonom kommer du ingå i ett ekonomiteam där du jobbar nära koncernens ekonomichef. Du förväntas ansvara för den löpande redovisningen samt för årsredovisning, månads- och årsbokslut för dotterbolaget Combi Casting. I dina arbetsuppgifter ingår även att hantera skattedeklarationer och likviditetsprognoser, extern rapportering samt att vara behjälplig med rapporter avseende ekonomiska fakta.

Är detta du?
För att trivas i rollen som redovisningsekonom tror vi att du är en socialt lagd person som trivs i en omväxlande miljö med många kontaktytor. Viktigt är att du trivs med att jobba självständigt och ta ett eget ansvar i företaget. Som person har du ett stort engagemang och driv samtidigt som du är analytiskt lagd. Resor blir det då och då till vår produktionsort Ljungby. Körkort är ett krav för denna tjänst. För att lyckas i rollen ser vi att du besitter en god pedagogisk förmåga.

Kvalifikationer och erfarenhet:

Du har några års erfarenhet från en bred redovisningsroll. Utöver detta har du en akademisk examen inom ekonomiområdet eller motsvarande praktisk erfarenhet, goda kunskaper inom MS Excel samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande om du har goda kunskaper i Monitor affärssystem.

Arbete med ekonomi för tillverkande företag är också en merit.

Ansvarsområden:

• Ansvarar för ekonomiska rapporter och statistik, såväl internt som externt.
• Ansvarar för genomförande och administration av budget- och prognosarbete samt uppföljning och kontroll av utfall.
• Ansvarar för anläggningsregister.
• Registrering och kontering av leverantörsfakturor samt registrering av leverantörs och kundbetalningar.
• Ansvarar för den löpande bokföringen.
• Rapportera aktivitetsplaner och mål.
• Säkerställer att bolaget följer de lagar och andra krav som gäller för redovisning
• Ansvarar för upprättande av månads, kvartal och årsbokslut för bolaget Combi Casting.
• Ansvarar för upprättande av årsredovisning och inkomstdeklaration.
• Ansvarar för likviditetsprognoser
• Ansvarar för upprättande av åldersanalys av kundfordringar
• Ansvarar för skattedeklaration
• Ansvarar för bolagets löpande inventering under året samt den formella års inventeringen.

Tjänsten är en bemanning på 6 månader via Qtym och därefter finns möjlighet att tjänsten övergår till en tillsvidareanställning hos Combi Wear Parts.

Anställningen är på heltid, 100% Start omgående.

Ort: Kristinehamn

Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Skicka då in din ansökan redan idag. Vi behandlar ansökningar löpande. Du söker tjänsten via www.qtym.se

Vid frågor kontakta Jan Hallenberg 076-4953182 eller [email protected] alternativt Joanna Andersson 070-5668877 eller [email protected]

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige
Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Erfaren redovisningsekonom sökes till Kristinehamn

Ansök    Nov 18    Bemannia    Redovisningsekonom
Har du tidigare arbetat med statlig redovisning? Har du erfarenhet av att arbeta i bokföringssystemet Raindance? Då är det dig vi söker! Om uppdraget Kunden som är verksam som statlig förvaltningsmyndighet söker en erfaren redovisningsekonom. Du behöver ha tidigare erfarenhet inom området och erfarenhet av att arbeta inom bokföringssystemet Raindance. Uppdraget är på heltid med start 2019-12-11 till och med 2020-02-29 med chans till förlängning på en mån... Visa mer
Har du tidigare arbetat med statlig redovisning? Har du erfarenhet av att arbeta i bokföringssystemet Raindance? Då är det dig vi söker!

Om uppdraget

Kunden som är verksam som statlig förvaltningsmyndighet söker en erfaren redovisningsekonom. Du behöver ha tidigare erfarenhet inom området och erfarenhet av att arbeta inom bokföringssystemet Raindance. Uppdraget är på heltid med start 2019-12-11 till och med 2020-02-29 med chans till förlängning på en månad. Placering Kristinehamn.

Dina arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter kommer vara varierade med att till exempel ansvara för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. Vidare kommer du arbeta med att upprätta noter, arbeta med avstämningar och reda ut diffar som berör årsbokslutet. Utöver detta kommer du arbeta och förväntas ha erfarenhet av att presentera BR och RR för interna intressenter, inrapportering av årsbokslutet till ESV och Hermes, vara kontaktperson mot Riksrevisionen samt vara en länk mellan ekonomistyrning och redovisning. Även arbeta med att analysera utfall, ansvarig för att årsredovisningen blir klar och lämnas in i tid till berörda parter kommer vara förekommande. Du förväntas arbeta självständigt och vara stresstålig samt analytisk i ditt arbete. Du är kommunikativ och ska kunna presentera en årsredovisning.

Dina kvalifikationer

- högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).
- arbetat med statlig redovisning
- erfarenhet av att hålla ihop ett årsbokslut på en statlig myndighet och upprättat årsredovisningar.
- kunna upprätta den särskilda dokumentationen utgörs av utdrag ur myndighetens förslag till årsredovisning till ESV enligt 2 kap. 3 § förordningen (2000:605) om årsredovisning och budgetunderlag (FÅB)

Vad vi erbjuder dig

Som konsult erbjuder vi dig stöd i form av en konsultchef från Bemannia och en arbetsledare. Du ges möjlighet till ett givande arbete där du dagligen möter nya människor och utvecklas i din yrkesroll.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2019-12-03.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Antonia Rodhe.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på [email protected] alternativt 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Redovisningsekonom till myndighet

Ansök    Okt 31    Randstad    Redovisningsekonom
Arbetsbeskrivning Nu söker vi dig som vill jobba som redovisningsekonom hos en av våra spännande kunder. Har du utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom alternativt fem år arbetslivserfarenhet som ekonom? Vill du också arbeta på en stor myndighet? Då kanske vi har tjänsten för dig! Vår kund är en stor myndighet som har till uppgift att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker a... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba som redovisningsekonom hos en av våra spännande kunder. Har du utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom alternativt fem år arbetslivserfarenhet som ekonom? Vill du också arbeta på en stor myndighet? Då kanske vi har tjänsten för dig!


Vår kund är en stor myndighet som har till uppgift att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som söker arbetskraft. Tjänsten är på heltid under kontorstid och kontoret är beläget centralt i Kristinehamn. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Som Redovisningsekonom ingår det att vara ansvarig för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. Det ingår även att arbeta med att upprätta noter, arbeta med avstämningar och reda ut diffar, som berör årsbokslutet samt presentera BR och RR för interna intressenter. Vidare ingår det även inrapportering av årsbokslutet till ESV och Hermes, vara kontaktperson mot Riksrevisionen, vara en länk mellan ekonomistyrning och redovisning, analysera utfall samt ansvarig för att årsredovisningen blir klar och lämnas in i tid till berörda parter.



Arbetstider
Tidsperioden för uppdraget är mellan 2019-11-13 till och med 2020-02-29 med stor möjlighet till förläggning. Arbetstid: Mån-Fre 08.00-17.00. 

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) år arbetslivserfarenhet från liknande arbete.  
Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).
 Konsulten ska ha arbetat med statlig redovisning
 Konsulten ska ha erfarenhet av att hålla ihop ett årsbokslut på en statlig myndighet och upprättat årsredovisningar
Konsulten ska kunna upprätta den särskilda dokumentationen utgörs av utdrag ur myndighetens förslag till årsredovisning 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2019-11-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Anna Dahl, [email protected] 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Redovisningsekonomer sökes till myndighet i Kristinehamn

Ansök    Okt 31    OnePartnerGroup    Redovisningsekonom
Vi söker nu en två redovisekonomer till en myndighet i Kristinehamn som ska anta ett konsultuppdrag med start vi mitten utav november. uppdraget omfattar 1005% och kommer att pågå fram till slutet februari 2020 men möjlighet till förlängning.    Arbetsbeskrivning: Du kommer att vara ansvarig för arbete mot årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. DU kommer arbeta med att upprätta noter. Arbeta med avstämningar och reda ut diffa... Visa mer
Vi söker nu en två redovisekonomer till en myndighet i Kristinehamn som ska anta ett konsultuppdrag med start vi mitten utav november. uppdraget omfattar 1005% och kommer att pågå fram till slutet februari 2020 men möjlighet till förlängning. 

 

Arbetsbeskrivning:
Du kommer att vara ansvarig för arbete mot årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. DU kommer arbeta med att upprätta noter. Arbeta med avstämningar och reda ut diffar, som berör årsbokslutet. Presentera BR och RR för interna intressenter. Inrapportering av årsbokslut till ESV och Hermes. Vara kontaktperson mot riksrevisionen. Vara en länk mellan ekonomistyrning och redovisning. Analysera utfall. Ansvarig för att årsredovisningen blir klar och lämnas in i tid till berörda parter. 

Vi söker dig som har:
- högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning
samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).
- Tidigare arbetat med statlig redovisning
- Erfarenhet av att hålla ihop ett årsbokslut
- Kunna upprätta den särskilda dokumentationen som utgörs av utdrag ur myndighetens förslag till årsredovisning.

 

Start: 
Mitten november

Ort:
Kristinehamn

Omfattning:
100% 

Arbetstider:  
Dagtid, måndag - fredag 

Anställning: 
Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

 

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se Visa mindre

Redovisningsekonom till myndighet i Kristinehamn

Till en myndighet i Kristinehamn söker vi nu en redovisningsekonom.Uppdraget förväntas pågå från och med 2019-12-11 till2020-02-29 med möjlighet till ytterligare förlängning2020-03-01 till2020-03-31.Uppdraget/tjänstenomfattar heltid(100%). BESKRIVNING: I denna tjänst som redovisningsekonom kommer du vara ansvarig för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. Du kommer arbeta med att upprätta noter. Arbeta med avstämn... Visa mer
Till en myndighet i Kristinehamn söker vi nu en redovisningsekonom.Uppdraget förväntas pågå från och med 2019-12-11 till2020-02-29
med möjlighet till ytterligare förlängning2020-03-01 till2020-03-31.Uppdraget/tjänstenomfattar heltid(100%).

BESKRIVNING:
I denna tjänst som redovisningsekonom kommer du vara ansvarig för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. Du kommer arbeta med att upprätta noter. Arbeta med avstämningar och reda ut diffar, som berör årsbokslutet. Presentera BR och RR för interna intressenter. Inrapportering av årsbokslutet till ESV och Hermes. Vara kontaktperson mot Riksrevisionen. Vara en länk mellan ekonomistyrning och redovisning. Analysera utfall. Ansvarig för att årsredovisningen blir klar och lämnas in i tid till berörda parter.

KVALIFIKATIONER:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
(Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.)
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).
• Du har arbetat med statlig redovisning
• Du harerfarenhet av att hålla ihop ett årsbokslut på en statlig myndighet och upprättat årsredovisningar.
• Duska kunna upprätta den särskilda dokumentationen utgörs av utdrag ur myndighetens förslag till årsredovisning till ESV enligt 2 kap. 3 § förordningen (2000:605) om årsredovisning och budgetunderlag (FÅB)

Meriterande/Bör krav:
• Kunna arbeta självständigt, vara stresstålig och analytisk, ha förmågan att kommunicera och kunna presentera en årsredovisning.
• Har erfarenhet av att arbeta i Raindance
• Kunna analysera utfall
• Har erfarenhet av att arbeta med avstämningar och reda ut diffar
• Harerfarenhet av att vara kontaktperson mot Riksrevisionen

START:
2019-12-11

ORT:
Kristinehamn

OMFATTNING:
100%

ARBETSTIDER:
Dagtid, måndag - fredag

ANSTÄLLNING:
Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

OM OSS:
_OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder._www.onepartnergroup.se [http://www.onepartnergroup.se]

Mer information Visa mindre

Redovisningsekonom

Gillar du siffror, ekonomi, ordning och reda? Vi söker en kvalificerad redovisningsekonom med ansvar för kommunövergripande redovisning och bokslutsarbete. Kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning ansvarar för kommunens strategiska ekonomifunktioner och upphandlingsfrågor. Ekonomiavdelningen består av en ekonomienhet och en upphandlingsenhet. Här jobbar ekonomichef, upphandlingschef och 14 medarbetare som utgör stöd till kommunens verksamheter i uppha... Visa mer
Gillar du siffror, ekonomi, ordning och reda? Vi söker en kvalificerad redovisningsekonom med ansvar för kommunövergripande redovisning och bokslutsarbete.
Kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning ansvarar för kommunens strategiska ekonomifunktioner och upphandlingsfrågor. Ekonomiavdelningen består av en ekonomienhet och en upphandlingsenhet. Här jobbar ekonomichef, upphandlingschef och 14 medarbetare som utgör stöd till kommunens verksamheter i upphandlings- och ekonomifrågor. Ekonomienheten ansvarar för budget, redovisning, löpande bokföring, faktureringar, bokslutsarbete och systemstöd för hela kommunen på såväl strategisk som operativ nivå. Redovisningsekonomen är placerad på ekonomienheten.


ARBETSUPPGIFTER
I dina arbetsuppgifter ingår att:
• ansvara för kommunens ekonomiska uppföljning, löpande redovisningsarbete och bokslutsarbete enligt god redovisningssed,
• skapa och utvecklar rutiner för kommunens redovisning i ekonomisystemet och ekonomiska rapporter,
• hålla samman kommunen och koncernens bokslutsarbete,
• handlägga och följa upp skatteintäkter, lån, pensioner etc,
• utgöra kommunens kontaktperson gentemot bank, finansinstitut och övriga organisationer som ekonomiavdelningen rapporterar till,
• utbilda och utgöra stöd till kommunens verksamheter i ekonomi- och redovisningsfrågor.


KVALIFIKATIONER
Du har högskole-eller universitetsutbildning inom ekonomi med redovisningsinriktning och erfarenhet från redovisnings- och bokslutsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal redovisning.

Du har förmåga att självständigt planera, genomföra och följa upp kommunens redovisningsarbete och bokslutsarbete, samt leda andra i bokslutsprocessen. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har efterenhet från ekonomisystemet Raindance.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Ledigt jobb som redovisningsekonom i Kristinehamn

Ansök    Okt 29    Experis AB    Redovisningsekonom
Ledigt jobb som redovisningsekonom i Kristinehamn Nu söker vi på Experis Finance 2 erfarna och analytiska redovisningsekonomer till vår kund i Kristinehamn. Är du en kommunikativ ekonom som trivs med att arbeta självständigt? Har du erfarenhet av arbete med statlig redovisning och besitter gedigna bokföringskunskaper? Då kan du vara den vi letar efter. Tjänsten ska tillsättas omgående så vänta inte med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag inom sta... Visa mer
Ledigt jobb som redovisningsekonom i Kristinehamn

Nu söker vi på Experis Finance 2 erfarna och analytiska redovisningsekonomer till vår kund i Kristinehamn. Är du en kommunikativ ekonom som trivs med att arbeta självständigt? Har du erfarenhet av arbete med statlig redovisning och besitter gedigna bokföringskunskaper? Då kan du vara den vi letar efter. Tjänsten ska tillsättas omgående så vänta inte med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag inom statlig myndighet som varar i ca fyra till fem månader. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare i Kristinehamn. Uppdraget är på heltid och kommer starta i mitten på november.

I rollen som redovisningsekonom kommer du att vara ansvarig för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. Du kommer att arbeta med att upprätta noter, arbeta med avstämningar och reda ut diffar, som berör årsbokslutet.

Du kommer att presentera balans- och resultaträkning för interna intressenter samt sköta inrapportering av årsbokslutet till ESV och Hermes. Som redovisningsekonom kommer du att vara ansvarig för att årsredovisningen blir klar och lämnas in i tid till berörda parter.

Du kommer att vara kontaktperson mot Riksrevisionen och vara en länk mellan ekonomistyrning och redovisning.

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har:

* Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
* Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
* ha goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso,
Raindance m.fl.)
* arbetat med statlig redovisning
* erfarenhet av att hålla ihop ett årsbokslut på en statlig myndighet och upprättat årsredovisningar.
* upprättat den särskilda dokumentationen utgörs av utdrag ur myndighetens förslag till årsredovisning till ESV enligt 2 kap. 3 § förordningen (2000:605) om årsredovisning och budgetunderlag (FÅB)

Det är meriterande om du har:

* arbetat i Raindance med statlig redovisning samt upprättat finansiell årsredovisning samt presenterat årsredovisning tidigare.
* upprättat dokumentation, arbetat med analys av utfall, genomfört avstämningar och utredningar av differenser.

Vem är du som person?

Du får gärna kunna arbeta självständigt, vara stresstålig och analytisk, ha förmågan att kommunicera med andra både i tal och skrift.

Vad kan Experis Finance erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Som konsult hos Experis utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att komma in på stora internationella koncerner och testa på mindre bolag inom många olika branscher.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sök tjänsten i dag!

Vi kommer senast måndag den 4 november ha intervjuat färdigt för detta uppdrag, så vänta inte med din ansökan. Vi kan komma att tillsätta uppdraget redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Victoria Lennartsson på telefonnummer 054-22 18 86 eller e-post [email protected] eller Sofia Nordgren på telefonnummer 0586-344 53 [email protected] .

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Visa mindre

Redovisningsekonomer på heltid sökes till myndighet i Kristinehamn

Ansök    Okt 29    Bemannia    Redovisningsekonom
Har du utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom alternativt fem år arbetslivserfarenhet som ekonom? Vill du också arbeta på en stor myndighet? Då kanske vi har tjänsten för dig! Om uppdraget Vår kund är en stor myndighet som har till uppgift att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som söker arbetskraft. Tidsperioden för uppdraget är mellan 2019-11-13 till oc... Visa mer
Har du utbildning inom ekonomi och minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom alternativt fem år arbetslivserfarenhet som ekonom? Vill du också arbeta på en stor myndighet? Då kanske vi har tjänsten för dig!

Om uppdraget

Vår kund är en stor myndighet som har till uppgift att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt genom att effektivt sammanföra dem som söker arbete med dem som söker arbetskraft. Tidsperioden för uppdraget är mellan 2019-11-13 till och med 2020-02-29 med stor möjlighet till förläggning. Tjänsten är på heltid under kontorstid och kontoret är beläget centralt i Kristinehamn.

Dina arbetsuppgifter

Som Redovisningsekonom ingår det att vara ansvarig för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. Det ingår även att arbeta med att upprätta noter, arbeta med avstämningar och reda ut diffar, som berör årsbokslutet samt presentera BR och RR för interna intressenter. Vidare ingår det även inrapportering av årsbokslutet till ESV och Hermes, vara kontaktperson mot Riksrevisionen, vara en länk mellan ekonomistyrning och redovisning, analysera utfall samt ansvarig för att årsredovisningen blir klar och lämnas in i tid till berörda parter.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) år arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
- Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).
- Konsulten ska ha arbetat med statlig redovisning
- Konsulten ska ha erfarenhet av att hålla ihop ett årsbokslut på en statlig myndighet och upprättat årsredovisningar
- Konsulten ska kunna upprätta den särskilda dokumentationen utgörs av utdrag ur myndighetens förslag till årsredovisning till ESV enligt 2 kap. 3 § förordningen (2000:605) om årsredovisning och budgetunderlag (FÅB)

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på [email protected] alternativt 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter. Visa mindre

Ekonom

EkonomVi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland och ytterligare produktionsenheter i Säffle, Åmotfors och Greåker i Norge. Våra kunder finns i hela världen. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi också utvecklar och vidgar vårt arbetsfält.En av våra ekonomer byter befattning till controller och därför behöver v... Visa mer
EkonomVi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland och ytterligare produktionsenheter i Säffle, Åmotfors och Greåker i Norge. Våra kunder finns i hela världen. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi också utvecklar och vidgar vårt arbetsfält.En av våra ekonomer byter befattning till controller och därför behöver vi förstärka vår ekonomiavdelning med ytterligare en redovisningsekonom.Huvudsakliga arbetsuppgifterI befattningen ingår för en ekonomiavdelning normala arbetsuppgifter som löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, betalningar, kontoavstämningar mm samt delaktighet i snabba månads- och periodbokslut samt upprättande av årsredovisning.Den gemensamma ekonomifunktionen består i övrigt av CFO, ekonomichef, controller, redovisningsansvarig, redovisningsekonomer samt ekonomiassistenter, för närvarande 10 personer. Du kommer regelbundet att resa till alla våra enheter vilket också förutsätter att du har lätt att bygga relationer såväl internt som externt.Önskvärda kvalifikationerCivilekonom med kompetens och erfarenhet inom redovisning, periodbokslut, rapportering och ekonomisk uppföljning.Erfarenhet av större affärssystem. Nordic Paper använder förnärvarande IFS affärssystem. Rollen som redovisningsekonom skall ses ur ett verksamhetsperspektiv och förutsätter ett starkt intresse för Nordic Papers processer.Du skall vara duktig på att kommunicera med dina kollegor både inom och utanför ekonomiavdelningen. Önskvärda personliga egenskaperUtöver svenska förutsätter vi att du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift.Du har flerårig erfarenhet av liknande befattning.Det är önskvärt att du har erfarenhet av internationella verksamheter.Det är önskvärt att du har erfarenhet av att jobba med olika kulturer.Erfarenhet från tillverkande industri är meriterande.Du kommer till del att samarbeta med andra i grupper och projekt vilket förutsätter att du är prestigelös, lyhörd och lösningsorienterad.Rätt person har goda möjligheter till personlig utveckling och ett spännande arbete.Information om tjänstenFrågor besvaras av Ekonomichef Anette Fahlén, mobil .072-5025823Skicka gärna din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 30 september.                                                                                                        Visa mindre

Redovisningscontroller till sektionen Rapportering och Bokslut

Ansök    Jul 25    Arbetsförmedlingen    Redovisningsekonom
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.  Att arbeta på Arbetsförmed... Visa mer
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. 




Att arbeta på Arbetsförmedlingen är att göra skillnad.

Oavsett vilken roll du har så handlar din arbetsuppgift i grund och botten om att hjälpa arbetsgivare att hitta arbetskraft och att ge arbetssökande stöd och inspiration på väg till ett nytt jobb. Vi är idag en myndighet i förändring, med starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt. Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu 2 kvalificerade handläggare till Ekonomiavdelningen, sektionen Rapportering och Bokslut. Sektionen är placerad på ekonomiavdelningen i Kristinehamn. Sektionen ansvarar bland annat för myndighetens ekonomirapportering, bokslut, regelverk och utveckling inom redovisningsområdet.

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter för redovisningscontrollern på sektionen Rapportering & Bokslut i Kristinehamn innebär att du kommer arbeta i en redovisningsdel och i en controllerdel. I redovisningsdelen gör du bland annat följande:

- Löpande redovisning
- Redovisning av anläggningstillgångar
- Kvalificerad redovisning – bemyndiganderedovisning, anslagsredovisning, statsredovisning, avräkning med statsverket
- Utbetalningar, deklarera skatt och moms, ta upp lån
- Redovisningsplan – löpande förvaltning- Medverka till behovsanalys av nya koder och förändrade koder
- Hantera ingående och utgående moms Återrapportering av utfall (Hermes)
- Finansieringsanalys 
- Redovisningsplan – utveckling, medverka till behovsanalys av nya koder och förändrade koder
- Ta fram den finansiella årsredovisningen

Utifrån det löpande arbetet så har du i controllerrollen ett ansvar att analysera och redovisa verksamhetens resultat. Du ansvarar för att underlagen är rättvisande ur ett redovisningsperspektiv och att myndigheten följer god redovisningssed. För att kunna göra detta så förutsätter det att du har ett helhetsperspektiv på den statliga redovisningsmodellen.

I rollen som controller ansvarar du för att samordna redovisning, månads- och kvartalsavstämningar och bokslutsarbetet. Uppgifterna innebär också att planera och strukturera arbetet under året och inför årsbokslut samt hålla dig uppdaterad gällande redovisningsrelevanta regler och förordningar.

Rollen innebär ett övergripande ansvar för att bland annat upprätta riktlinjer och anvisningar inom redovisningsområdet. Du kommer ihop med ditt team ansvara för gällande redovisningsfrågor samt ansvara för att driva interna utvecklingsprojekt.

Återrapporteringar av resultat och vad det innebär görs på enhets- och avdelningsnivå och vidare sker inrapportering av utfall till Ekonomistyrningsverket. För att återrapporteringarna ska vara av hög precision så kräver det att du har en analytisk och strategiskförmåga för redovisningen. Utifrån resultat och utfall och analyser av dessa behöver du och sektionen vara med att påverka de beslut som avdelningen står inför.

Kvalifikationer

Du ska ha 

- Akademisk examen inom ekonomi (med redovisningsinriktning).
- 4 års erfarenhet av arbete inom kvalificerad redovisning.
- Minst 2 års erfarenhet av Statsredovisning i Hermes samt fördjupat arbete med redovisningsplan.
- Arbetat med den statliga redovisningsmodellen i minst 2 år.
- Arbetat och varit delaktig i årsbokslut i en statlig myndighet.

Meriterande

- Erfarenhet av stödsystemet Raindance. 

Personliga egenskaper

Mycket god analytisk förmåga. God förmåga att planera och strukturera arbetsuppgifterna. Lätt för att skapa kontakter. Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Det är viktigt att du är kommunikativ och lyhörd. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du är ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. 

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2019. Bifoga ditt CV där du beskriver din arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.

 

 





Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Redovisningskonsult Karlskoga

Söker person som kan upprätta bokslut.Helst med erfarenhet av programmet WK fd NorstedtArbetsplatsens adress Kyrkbacken 1, KarlskogaVid torget.OBS ej [email protected], om intresse finns och frågor om utlyst plats Visa mer
Söker person som kan upprätta bokslut.Helst med erfarenhet av programmet WK fd NorstedtArbetsplatsens adress Kyrkbacken 1, KarlskogaVid torget.OBS ej [email protected], om intresse finns och frågor om utlyst plats Visa mindre

Redovisningsassistent Baker Tilly Östra Värmland Kristinehamn

Redovisningsassistent med minst 1 års erfarenhetkännedom om WK fd. Norstedt och Fort Noxsamt excel och Word.Van vid att ta hand om kunder och god sociala kompetens. Visa mer
Redovisningsassistent med minst 1 års erfarenhetkännedom om WK fd. Norstedt och Fort Noxsamt excel och Word.Van vid att ta hand om kunder och god sociala kompetens. Visa mindre