Lediga jobb Experis AB i Kristinehamn

Se alla lediga jobb från Experis AB i Kristinehamn. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kristinehamn som finns inom det yrket.

Production Manager till Akzo Nobel i Kristinehamn

Om kunden AkzoNobel Adhesives i Kristinehamn har tillverkat trälim och hartsystem sedan 1962. Produkterna används bland annat vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives är i huvudsak en produktionsanläggning där olika funktioner såsom processoperatörer, logistik- och serviceoperatörer samt en rad supportfunktioner inom FoU, teknik, kvalitet och kundservice ingår. Från fabriken i Kristinehamn levereras stor... Visa mer
Om kunden

AkzoNobel Adhesives i Kristinehamn har tillverkat trälim och hartsystem sedan 1962. Produkterna används bland annat vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives är i huvudsak en produktionsanläggning där olika funktioner såsom processoperatörer, logistik- och serviceoperatörer samt en rad supportfunktioner inom FoU, teknik, kvalitet och kundservice ingår. Från fabriken i Kristinehamn levereras stora volymer trälim och hartser till kunder runt om i hela världen. För mer information www.woodadhesives.akzonobel.com.

Känner du passion för den tekniska och kemiska industrin? Är du en naturlig ledare som bygger förtroende genom förebilder och tydligt ledarskap? Vill du arbeta i ett globalt företag med stora utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara just dig vi söker. Detta är ett konsultuppdrag där du kommer bli anställd av Jefferson Wells och utföra uppdrag ute hos vår kund.

Vad kommer du arbeta med?
Som Produktionschef kommer du att ansvara för tre produktionsanläggningar - Konstharts, Formalin och Tekniska fabriken samt miljöanläggningen. Fyra personer är direktrapporterande och ca 45 st indirekt rapporterande. Kunden har en rad intressanta och spännande investeringsprojekt på siten där du kan spela en viktig roll för den framtida utvecklingen av dessa projekt. Du kommer representera produktionsenheten på plats och ha det övergripande ansvaret för produktion, kvalitet, personal, hälsa och säkerhet. Du kommer även att sätta upp mål och budget, och verkställa samt följa upp ingår Tillsammans med ledare från andra funktioner kommer du att ingå i anläggningens ledningsgrupp. Du kommer att vara en del av härligt och engagerande team!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer också att vara att:

* Att leda och utveckla Konstharts-, Formalin- och Tekniska fabriken tillsammans med respektive avdelningschef
* Leda och säkerställa att daglig verksamhetsgenomgång genomförs effektivt och att dagliga problem löses och begränsas
* Ansvarig för att underhålla och utveckla produktionsresurser i linje med affärs- och HSE&S-behov, inklusive personal, utrustning, process och teknologi.

Vem är du?
Du har en relevant examen från en eftergymnasial utbildning med minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet i chefs/ledande befattningar inom processindustrin. Erfarenhet av verktyg för ständiga förbättringar som Lean, Six Sigma eller andra metoder är ett plus.

För att lyckas i den här rollen tror vi att du är en mycket engagerad och jordnära person som kan få saker att hända. Du drivs av nya utmaningar med ett starkt intresse för personalledning, med förmåga att motivera och coacha dina medarbetare. Som person är du självständig, har självdisciplin och har en struktur i ditt arbetssätt. Du förstår vikten av att planera dina aktiviteter, samt att rapportera resultatet av dem. Tar ansvar, är en lagspelare och bra på att bygga långsiktiga relationer är andra ord som beskriver dig. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav för att klara tjänsten.



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.



Sök tjänsten idag! Löpande urval så vänta inte med att söka tjänsten.



Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund Epiroc. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jacob Classon på telefonnummer: 019-16 65 77 eller via e-post: [email protected] Visa mindre

Interim avdelningschef till myndighet i Kristinehamn

Ansök    Jan 23    Experis AB    Avdelningschef, statlig
Trivs du som bäst när du får leda och utveckla andra? Söker du en ny roll där du får ansvara för myndighetssamverkan och personal? Är du en drivande person med hög kompetens inom ledarskap och verksamhetsutveckling? Då kan det här vara tjänsten du letat efter! Just nu söker vi på Jefferson Wells en interim avdelningschef till ett uppdrag som varar drygt två månader hos vår kund som är en myndighet i Kristinehamn. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansö... Visa mer
Trivs du som bäst när du får leda och utveckla andra? Söker du en ny roll där du får ansvara för myndighetssamverkan och personal? Är du en drivande person med hög kompetens inom ledarskap och verksamhetsutveckling? Då kan det här vara tjänsten du letat efter! Just nu söker vi på Jefferson Wells en interim avdelningschef till ett uppdrag som varar drygt två månader hos vår kund som är en myndighet i Kristinehamn. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!

Den här tjänsten är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund som är en myndighet i Kristinehamn. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos kunden.

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som interim avdelningschef för avdelning verksamhetsstöd inom en myndighet i Kristinehamn.

Arbetet som interim avdelningschef är både strategiskt och operativt. Du arbetar med ett brett spektrum av frågor kopplat bland annat till verksamhetsplanering, kompetensförsörjning, IT, säkerhet, ekonomi, kommunikation, registratur och lokaler. Du arbetar i nära samspel med övriga avdelningar, du ingår i myndighetens ledningsgrupp och rapporterar till myndighetens generaldirektör.

Som medlem i ledningsgruppen behöver du ha förmåga till strategiskt helhetstänkande och ett engagemang för hela myndigheten och dess uppdrag. Du ansvarar för samverkan med andra myndigheter.

Som chef för avdelningen verksamhetsstöd så leder du en avdelning med elva medarbetare som arbetar i verksamhetsstödjande funktioner och direkt i kärnuppdragen. I denna roll arbetar du med att utveckla och förvalta ett sammanhållet och välfungerande verksamhetsstöd. Du arbetar tillsammans med dina medarbetare och skapar goda förutsättningar för dem i det dagliga arbetet samt leder och entusiasmerar dem.

Kvalifikationer

Vi söker nu dig som har relevant utbildning och dokumenterad erfarenhet av arbete i en likvärdig roll och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Du har erfarenhet av att leda personal inom stödfunktioner, exempelvis HR och ekonomi. Du är en trygg ledare som har förmåga att engagera, utveckla och inspirera medarbetare.

För att lyckas i rollen är du handlingskraftig, initiativtagande och ansvarstagande i arbetet. Du är engagerad i avdelningens verksamhetsområde samt förmåga att bidra till ett gott samarbetsklimat och arbetsmiljö. Som person är du strukturerad och självständig, har god kommunikativ förmåga och hög integritet.

Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?



Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells

Kontaktuppgifter och ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Victoria Lennartsson via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 054-22 18 84.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!

Övrigt

Uppdragslängd: drygt två månader
Placeringsort: Kristinehamn
Typ av anställning: konsultuppdrag

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag. Visa mindre

Processoperatör till Finnfoam AB

Vill du vara en viktig del i produktionsprocessen som en av Finnfoams nya processoperatörer, styra vår moderna maskinpark och tillverka högklassigt isoleringsmaterial? Nu har du chansen att bli en del av vårt team i Kristinehamn! Är du en person som har god känsla för kvalitet och detaljer? Får du en kick av att ta ansvar, att samarbeta och att arbeta med ständiga förbättringar? Då är du rätt person för oss och denna roll! Finnfoam AB har sedan starten 20... Visa mer
Vill du vara en viktig del i produktionsprocessen som en av Finnfoams nya processoperatörer, styra vår moderna maskinpark och tillverka högklassigt isoleringsmaterial? Nu har du chansen att bli en del av vårt team i Kristinehamn! Är du en person som har god känsla för kvalitet och detaljer? Får du en kick av att ta ansvar, att samarbeta och att arbeta med ständiga förbättringar? Då är du rätt person för oss och denna roll!

Finnfoam AB har sedan starten 2018 ökat försäljningen och behöver nu utöka våra skiftlag med ytterligare personer. Vi söker därför flera nya processoperatörer till fabriken i Kristinehamn.



Om rollen

Som processoperatör på Finnfoam ansvarar du för att våra uppskattade produkter produceras på ett effektivt sätt och med hög kvalitet. För att trivas hos oss behöver du ha en positiv attityd, god samarbetsförmåga och ser laget framför jaget. Dina arbetsuppgifter är främst kvalitetskontroll av färdiga produkter samt att köra och övervaka Extruder samt bearbetningsmaskiner. Arbetet är på heltid och arbetstiden förlagd till 5-skift, måndag-söndag, året om.



Vem är du?

Du som söker tjänsten bör ha erfarenhet från industriarbete och har du erfarenhet inom processindustri är det meriterande. Du har truckkort B. Din styrka finns i att växla tempo, ha stort fokus, lätt för att lära och du är nyfiken & ambitiös för att lösa uppkomna problem. Du brinner för utveckling av tillverkningsprocessen när det gäller kvalitet, miljö, ekonomi och rapportering, utrustningens prestanda och funktionssäkerhet och kvalitéten på våra produkter. Om det visar sig att du är rätt person och gör framsteg i rätt riktning, kan du rent av vara en kandidat till rollen som Skiftledare i framtiden.

Som person är du lojal och har en god arbetsmoral. Att du tar stort ansvar för det arbete du utför är en självklarhet. Du brinner för att nå bra resultat och har viljan att utvecklas och lära dig nya saker. Att du är öppen, ärlig och tycker om att samarbeta med andra är grundläggande då vi arbetar som ett team inom företaget och stöttar varandra i både med- och motgång. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. För att lyckas i rollen behöver du kunna arbeta skift, ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.



Vi erbjuder

Finnfoams mål är att leverera högklassiga produkter som gör skillnad och bidrar till en mer hållbar framtid. Vår vision är att vara en säker vägvisare inom ekologiskt byggande. Vi erbjuder dig en arbetsplats med stort fokus på säkerhet och där vi tror på tesen om att ha roligt på jobbet är utvecklande. Vi har ett mycket gott samarbetsklimat och en stark tilltro på framtiden, då vi drivs av utmaningar att ständigt hitta förbättringar. Hos oss får du möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt engagerat team, friskvårdsersättning och möjligheter att utvecklas om du tar för dig och presterar bra.



I denna rekrytering samarbetar Finnfoam AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Ulrica Berg Persson 054- 22 18 81 eller [email protected].

Sista ansökningsdag är 2 oktober 2023. Intervjuer och urval kan komma att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev på Jefferson Wells hemsida.



Om Finnfoam AB

Under sin snart 40-åriga historia har Finnfoam vuxit till en ledande tillverkare av plastbaserade värmeisoleringsprodukter. Finnfoam-koncernen förknippas med kvalitet, produktutveckling och pålitlighet.Tillverkningen i Sverige startade 2018 och har sedan dess ökat stadigt i takt med efterfrågan på våra produkter.

Vi utvecklar ständigt vår produktionskapacitet och i dag tillverkar vi isoleringsprodukter i Sverige, men även i Finland, Estland, Litauen och Spanien.

Hållbar och ansvarsfull affärsverksamhet är viktigt för oss. Vi är en pålitlig arbetsgivare, en expert inom branschen och en samarbetspartner.

Läs mer på www.finnfoam.se



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Servicetekniker - Kristinehamn

Hos oss har du möjlighet att jobba med spännande arbetsuppgifter och vara en del av navet i vår organisation. Dessutom finns det unika utsikter för dig att utvecklas både vid Bosch Rexroth i Sverige och inom Bosch globalt. Utöver det erbjuder vi våra medarbetare bra förmåner. Är du den vi söker? Vi behöver förstärka vår grupp med en kunnig medarbetare inom industriell hydraulik och automation, som brinner för att ge kunden den bästa tänkbara service och ... Visa mer
Hos oss har du möjlighet att jobba med spännande arbetsuppgifter och vara en del av navet i vår organisation. Dessutom finns det unika utsikter för dig att utvecklas både vid Bosch Rexroth i Sverige och inom Bosch globalt. Utöver det erbjuder vi våra medarbetare bra förmåner.

Är du den vi söker?

Vi behöver förstärka vår grupp med en kunnig medarbetare inom industriell hydraulik och automation, som brinner för att ge kunden den bästa tänkbara service och lösningar. Du får möjligheten att jobba i en miljö med produkter och system av världsklass.

Fokus för denna tjänst ligger inom det vi kallar industriell hydraulik med nya smarta energieffektiva system och produkter. Idag drivs utvecklingen mot mer intergrad elektronik i våra system vilket innebär ständiga utvecklingsprojekt tillsammans med kund, där du får vara spindeln i nätet.

Din region och utgångs ort kan vara Örebro, Karlstad, Borlänge, Skövde eller Mariestad beroende på var du bor. Vi försöker anpassa med hemmakontor eller befintligt kontor. Viktigast är att vi hittar rätt kandidat för rollen.

Din roll

Du är vår spetskompetens mot våra kunder och kommer att ingå i en grupp med servicetekniker där dina kollegor är lokaliserade i hela Sverige. I jobbet ingår allt från felsökning till idriftsättning och installation av kundunika system. Du deltar i försäljningsprocessen som tekniskt stöd till säljare. Du ska även informera, ge råd och anvisningar om handhavande till kund. Rapportering efter varje avslutat jobb innehållande fel, dess orsaker och förslag till åtgärder enligt gällande rutiner.

Att kunna generera merförsäljning av våra produkter/lösningar och tjänster är en viktig del av tjänsten. Vi inom Bosch Rexroth har stora möjligheter till interna utbildningar inom området. Till hjälp finns kollegor på företagets avdelningar, i Sverige, i Norden och i Tyskland.



Resor kan förekomma till andra delar i Sverige. Du reser från måndag - fredag på din region. Övernattningar förekommer i tjänsten. Du får räkna med cirka 10 övernattningar i månaden.

Du har en naturlig förmåga att förstå hydrauliska system och ta fram moderniseringslösningar för att säkra effektiv drift hos kund. Då tjänsten innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du är lyhörd och kan hjälpa kunder med nya lösningar.

* Minst 5 års relevant erfarenhet av arbete inom hydraulik och automation
* Krav på kunskaper inom styr och reglerteknik, helst på gymnasie- eller högskolenivå
* Goda kunskaper i Officepaketet och god datorvana
* Eget driv att öka försäljning och träffa kunder
* Strukturerad med god administrativ förmåga
* Tjänsten kräver B-körkort
* Svenska och engelska i tal och skrift
* Meriterande är erfarenhet inom programmering och parameterisering.

Vi sätter stort värde på förtroende och initiativförmåga vilket innebär att du är självgående när det gäller operativa arbetsuppgifter samt att du har en god kommunikationsförmåga och trivs i en föränderlig miljö där förmåga till problemlösning är ett krav.

* Engagerad: Att självständigt och i team ge bästa tänkbara service till kunder och kollegor.
* Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt.
* Självgående: Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina uppdrag.

Vad kan vi erbjuda dig?

Du kommer till ett företag som har tydliga värderingar och som värnar om mångfald. Vi är måna om våra medarbetare och hos oss är det möjligt att förena det professionella med det privata. Ömsesidigt förtroende är självklart för oss och du får både eget ansvar och möjligheter att utveckla din kompetens.

Kontakt och ansökan

Bosch Rexroth samarbetar i den här rekryteringen med Jefferson Wells (ManpowerGroup) med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Vid frågor, kontakta Service chef Joel Nordkvist 0722072608 alternativt ansvarig rekryteringskonsult, [email protected]

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Varför jobba på Bosch?

På Bosch sätter vi människorna främst. När vi har kul på jobbet och mår bra, så mår våra kunder och samarbetspartners bra. Det kommer att ge oss fler och bättre affärer. Att få människor att må bra är en del av vårt hållbarhetsarbete och en god investering för framtiden.

Vi är stolta över att vara ett företag som gör mycket för att du skall trivas hos oss. Majoriteten av våra medarbetare säger att de är stolta över att jobba hos oss och värderar det vi erbjuder i form av förmåner, praktiska lösningar, flexibilitet och gott ledarskap. Visa mindre

HR-konsult till statlig myndighet i Kristinehamn

Ansök    Dec 23    Experis AB    HR-konsult/PA-konsult
Motiveras du av att jobba med människor och av att arbeta operativt med HR-frågor? Är du en lyhörd person som gärna interagerar och skapar nya relationer? Då kan det här vara tjänsten du letat efter! Just nu söker vi på Jefferson Wells en HR-konsult till vår kund i Kristinehamn. Det här är en möjlighet för dig som söker ett jobb som bjuder på variationsrika arbetsdagar och innebär att du får göra skillnad på riktigt. Är det dig vi söker? Välkommen med din ... Visa mer
Motiveras du av att jobba med människor och av att arbeta operativt med HR-frågor? Är du en lyhörd person som gärna interagerar och skapar nya relationer? Då kan det här vara tjänsten du letat efter! Just nu söker vi på Jefferson Wells en HR-konsult till vår kund i Kristinehamn. Det här är en möjlighet för dig som söker ett jobb som bjuder på variationsrika arbetsdagar och innebär att du får göra skillnad på riktigt. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!

Den här tjänsten är ett samarbete mellan oss på Jefferson Wells och vår kund som är en statlig myndighet i Kristinehamn. Du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men arbeta på plats hos kunden.

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR-konsult kommer du att få arbeta med att vidareutveckla processer, verktyg och metoder samt utveckla den statliga myndighetens arbetsgivarstrategi. Du kommer dessutom att bidra till att vara drivande i planering av HR-arbete såsom exempelvis jämställdhet & mångfald, arbetsmiljö och rekrytering.

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma?

* löpande personaladministration
* handläggning av anställningsärenden
* arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
* arbete med rehabiliteringsfrågor
* rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
* utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
* delta i arbete med att omplacera och avveckla personal
* utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lagar och avtal.



Kvalifikationer

Vi på Jefferson Wells söker dig som har akademisk utbildning inom HR, exempelvis personalvetenskap eller motsvarande. Vidare har du relevant arbetslivserfarenhet inom personalarbete så som erfarenhet av arbete som operativt HR-stöd inom exempelvis rekrytering, arbetsmiljö och/eller lönebildning. Du har erfarenhet av arbete i HR-system och kan hantera MS Office. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av minst två års arbetslivserfarenhet av rekryteringsarbete.

För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du har god förmåga att läsa av din omgivning och att du ser det som en del av ditt arbete att skapa och vårda relationer. Det är också viktigt att du kan ta egna initiativ och att du har ett stort driv. Slutligen har du en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.



Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i den stora koncernen ManpowerGroup och vi får ständigt in nya, spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Oavsett vilket får du en trygg och flexibel anställning med stora möjligheter att bygga nya erfarenheter.



Kontaktuppgifter och ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Victoria Lennartsson via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 054-22 18 84.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan!



Övrigt

Placeringsort: Kristinehamn

Alternativ placeringsort: kan delvis utföras på distans

Typ av anställning: konsultuppdrag

Tillsättning: så snart som möjligt



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher. Visa mindre

Tågåkeriet i Bergslagen AB söker Redovisningsansvarig

Ansök    Dec 13    Experis AB    Redovisningsekonom
Tågab (Tågåkeriet i Bergslagen AB) är ett regionalt järnvägsföretag, med Värmland och Bergslagen som bas. Det är Sveriges mest kompletta tågföretag, med gods- och persontrafik, samt egen verkstad. Tågab är ett företag där det är "högt i tak", korta beslutsvägar och där man har stor frihet under eget ansvar. Vi är idag ca 155 kreativa medarbetare, med ett starkt kund- och lösningsorienterat fokus. Om jobbet På ekonomiavdelningen är vi idag 3 personer. Ef... Visa mer
Tågab (Tågåkeriet i Bergslagen AB) är ett regionalt järnvägsföretag, med Värmland och Bergslagen som bas. Det är Sveriges mest kompletta tågföretag, med gods- och persontrafik, samt egen verkstad.

Tågab är ett företag där det är "högt i tak", korta beslutsvägar och där man har stor frihet under eget ansvar. Vi är idag ca 155 kreativa medarbetare, med ett starkt kund- och lösningsorienterat fokus.

Om jobbet
På ekonomiavdelningen är vi idag 3 personer. Eftersom företaget växer behöver vi bli 4 och söker därför nu efter en redovisningsansvarig!

Arbetsbeskrivning

Som redovisningsansvarig kommer du att arbeta självständigt med:

* löpande redovisning
* upprätta månadsbokslut och rapporter till styrelse och ledningsgrupp
* upprätta årsbokslut och ev årsredovisning
* daglig uppföljning och redovisning av resande och ekonomiskt utfall i persontrafiken
* ansvara för kundreskontra med löpande bankkontakter
* skatt, moms och deklarationer
* vid behov bistå vid lönehantering
* utveckla processer och rutiner, framför allt med fokus på digitalisering
* övriga administrativa uppgifter som normalt förekommer på en ekonomiavdelning



Som redovisningsansvarig på Tågab kommer du att erbjudas en tjänst med stor frihet under eget ansvar samt möjlighet att påverka ekonomifunktionens innehåll och framtida utveckling. Du kommer att jobba i nära samarbete med ekonomichefen.

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter, gärna från t ex redovisningsbyrå.

Har du ett genuint intresse för redovisning och bokslut? Tycker du det är lika roligt med siffor som med människor och har du förmågan att bygga förtroende och skapa goda relationer? Gillar du att jobba självständigt men ändå i nära samarbete med andra? Då är det dig vi letar efter!

Övrig information

Tjänsten har placering i Kristinehamn. Du rapporterar direkt till Ekonomichefen. Tillträde enligt överenskommelse.

Intresserad?

Varmt välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) så snart som möjligt och senast 9januari 2023. Vi arbetar med löpande urval.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells rekrytering, ManpowerGroup. Välkommen att kontakta någon av oss för mer information: Visa mindre

Redovisningsekonom till Tågab

Ansök    Sep 20    Experis AB    Redovisningsekonom
Vi söker efter en prestigelös lagspelare med stort engagemang som trivs i en miljö som präglas av högt i tak. Är du ansvarstagande, lösningsorienterad och självgående och har en passion just för redovisning och bokslut? Tycker du det är lika roligt med siffor som med människor och har du en förmåga att bygga förtroende och skapa goda relationer? Vill du ingå i ett socialt gäng som har lätt till skratt och roligt på jobbet. Då kan det vara dig vi letar efte... Visa mer
Vi söker efter en prestigelös lagspelare med stort engagemang som trivs i en miljö som präglas av högt i tak. Är du ansvarstagande, lösningsorienterad och självgående och har en passion just för redovisning och bokslut? Tycker du det är lika roligt med siffor som med människor och har du en förmåga att bygga förtroende och skapa goda relationer? Vill du ingå i ett socialt gäng som har lätt till skratt och roligt på jobbet. Då kan det vara dig vi letar efter!

Arbetsbeskrivning

Som redovisningsekonom hos oss kommer du att erbjudas en tjänst som erbjuder stor frihet under ansvar samt möjlighet till att till stor del påverka ekonomifunktionens framtida utveckling. Du kommer i huvudsak att jobba med bokföring, avdelningsredovisning, månads- och årsbokslut. Du förväntas vara behjälplig med vanligt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen. Du kommer att fungera som backup för leverantörsrestkontra samt övriga funktioner inom ekonomiavdelningen. Du rapporterar direkt till Ekonomichefen.



Dina huvudsakliga uppgifter är att:

- arbeta med löpande redovisning, månadsbokslut, årsbokslut och ev. årsredovisning

- daglig uppföljning och redovisning av resande och ekonomiskt utfall i persontrafiken.

- registreringar av kundbetalningar i kundreskontra samt löpande kontakter med bank angående frågor på kundfakturor, påminnelser och inkassokrav.

- hantera vissa administrativa uppgifter och hjälpa till i projekt kopplat till vår löneadministration.

- bistå vid olika projekt inom ekonomiavdelningen, analys och uppföljning

- skatt, moms och deklarationer, övriga administrativa uppgifter



Vem är du?

För att trivas och nå framgång i rollen är det viktigt att du har ett stort och genuint intresse för redovisning och allmänna ekonomiska uppgifter men även för människor och organisationer i utveckling. Du är en stark relationsbyggare som har ett kundfokus och har lätt för att samarbeta med kollegor men även med externa partners på ett lyhört och förtroendeingivande sätt. Vidare är du affärsmässig, kvalitetsmedveten, noggrann och självgående i ditt arbete där du på ett strukturerat sätt löser uppgifter, tillsammans med andra eller genom att ta egna initiativ.

Rollen kräver att du har tidigare god erfarenhet av redovisning och att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller har motsvarande erfarenhet av tidigare arbete med liknande uppgifter. Du har god vana och kunskap av Officeprogrammen såsom Excel, PowerPoint och Word. Erfarenhet av arbete i Pyramid är meriterande. Du har en analytisk förmåga och du trivs med att ha ett stort ansvar. Du har en god förmåga att kommunicera både i tal och skrift och du motiveras av att stötta din omgivning och gillar att ha service i fokus.

Ekonomiavdelningen består idag av tre personer och tjänsten är en heltid, tillsvidareanställning med placering i Kristinehamn. Även deltid kan diskuteras om så önskas. Tjänsten som Redovisningsekonom innebär ett utmanande och samtidigt utvecklande arbete, där du blir en del i ett härligt gäng som stundtals har mycket att göra!



Kontaktperson och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Tågab med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Ulrica Berg Persson 054- 22 18 81, [email protected].

Intervjuer och urval kan komma att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 11 oktober 2022.

Observera att vi inte kan och får ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev på vår hemsida.



Om Tågab AB

Tågåkeriet i Bergslagen AB (Tågab) är ett regionalt järnvägsföretag med Värmland och Bergslagen som "hemmaplan". Det är Sveriges mest kompletta tågföretag med gods- och persontrafik samt egna verkstäder i Kristinehamn. Företaget har ca 165 medarbetare.

Verkstäderna underhåller ca 35 egna lok, ca 200 gods- och personvagnar samt regiontåg. Tyngre underhåll och ombyggnader förekommer också. Se www.tagakeriet.se



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Servicetekniker - Kristinehamn

Ansök    Aug 19    Experis AB    Servicetekniker, elektronik
Hos oss har du möjlighet att jobba med spännande arbetsuppgifter och vara en del av navet i vår organisation. Dessutom finns det unika utsikter för dig att utvecklas både vid Bosch Rexroth i Sverige och inom Bosch globalt. Utöver det erbjuder vi våra medarbetare bra förmåner. Är du den vi söker? Vi behöver förstärka vår grupp med en kunnig medarbetare inom industriell hydraulik och automation, som brinner för att ge kunden den bästa tänkbara service och ... Visa mer
Hos oss har du möjlighet att jobba med spännande arbetsuppgifter och vara en del av navet i vår organisation. Dessutom finns det unika utsikter för dig att utvecklas både vid Bosch Rexroth i Sverige och inom Bosch globalt. Utöver det erbjuder vi våra medarbetare bra förmåner.

Är du den vi söker?

Vi behöver förstärka vår grupp med en kunnig medarbetare inom industriell hydraulik och automation, som brinner för att ge kunden den bästa tänkbara service och lösningar. Du får möjligheten att jobba i en miljö med produkter och system av världsklass.

Fokus för denna tjänst ligger inom det vi kallar industriell hydraulik med nya smarta energieffektiva system och produkter. Idag drivs utvecklingen mot mer intergrad elektronik i våra system vilket innebär ständiga utvecklingsprojekt tillsammans med kund, där du får vara spindeln i nätet.

Din region och utgångs ort kan vara Örebro, Karlstad, Borlänge, Skövde eller Mariestad beroende på var du bor. Vi försöker anpassa med hemmakontor eller befintligt kontor. Viktigast är att vi hittar rätt kandidat för rollen.

Din roll

Du är vår spetskompetens mot våra kunder och kommer att ingå i en grupp med servicetekniker där dina kollegor är lokaliserade i hela Sverige. I jobbet ingår allt från felsökning till idriftsättning och installation av kundunika system. Du deltar i försäljningsprocessen som tekniskt stöd till säljare. Du ska även informera, ge råd och anvisningar om handhavande till kund. Rapportering efter varje avslutat jobb innehållande fel, dess orsaker och förslag till åtgärder enligt gällande rutiner.

Att kunna generera merförsäljning av våra produkter/lösningar och tjänster är en viktig del av tjänsten. Vi inom Bosch Rexroth har stora möjligheter till interna utbildningar inom området. Till hjälp finns kollegor på företagets avdelningar, i Sverige, i Norden och i Tyskland.



Resor kan förekomma till andra delar i Sverige. Din arbetsvecka kan innebära att du har ca 3 - 4 resdagar i veckan. Tjänsten tillhör tjänstemanna-avtalet.

Vem är du

Du har en naturlig förmåga att förstå hydrauliska system och ta fram moderniseringslösningar för att säkra effektiv drift hos kund. Då tjänsten innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du är lyhörd och kan hjälpa kunder med nya lösningar.

* Minst 5 års relevant erfarenhet av arbete inom hydraulik och automation
* Krav på kunskaper inom styr och reglerteknik, helst på gymnasie- eller högskolenivå
* Goda kunskaper i Officepaketet och god datorvana
* Eget driv att öka försäljning och träffa kunder
* Strukturerad med god administrativ förmåga
* Tjänsten kräver B-körkort
* Svenska och engelska i tal och skrift
* Meriterande är erfarenhet inom programmering och parameterisering.

Vi sätter stort värde på förtroende och initiativförmåga vilket innebär att du är självgående när det gäller operativa arbetsuppgifter samt att du har en god kommunikationsförmåga och trivs i en föränderlig miljö där förmåga till problemlösning är ett krav.

* Engagerad: Att självständigt och i team ge bästa tänkbara service till kunder och kollegor.
* Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt.
* Självgående: Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina uppdrag.

Vad kan vi erbjuda dig?

Du kommer till ett företag som har tydliga värderingar och som värnar om mångfald. Vi är måna om våra medarbetare och hos oss är det möjligt att förena det professionella med det privata. Ömsesidigt förtroende är självklart för oss och du får både eget ansvar och möjligheter att utveckla din kompetens.

Kontakt och ansökan

Bosch Rexroth samarbetar i den här rekryteringen med Jefferson Wells (ManpowerGroup) med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Vid frågor, kontakta Service chef Joel Nordkvist 0722072608 alternativt ansvarig rekryteringskonsult, [email protected]

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Varför jobba på Bosch?

På Bosch sätter vi människorna främst. När vi har kul på jobbet och mår bra, så mår våra kunder och samarbetspartners bra. Det kommer att ge oss fler och bättre affärer. Att få människor att må bra är en del av vårt hållbarhetsarbete och en god investering för framtiden.

Vi är stolta över att vara ett företag som gör mycket för att du skall trivas hos oss. Majoriteten av våra medarbetare säger att de är stolta över att jobba hos oss och värderar det vi erbjuder i form av förmåner, praktiska lösningar, flexibilitet och gott ledarskap. Visa mindre

Personalchef till Tågab

Ansök    Sep 20    Experis AB    Personalchef/HR-chef
Har du förmåga att se möjligheter och driva övergripande HR-frågor och vill kunna göra det på resan framåt på Tågab? Är du prestigelös och drivs av utveckling, är målmedveten och har styrka att bygga förtroende och knyta goda relationer? Brinner du för människor och organisationer i utveckling? Vill du bidra i arbetet för framtida järnväg? Då kan det vara dig vi letar efter! Du kommer att ha en viktig roll i vår ambition att fortsätta vara en attraktiv arb... Visa mer
Har du förmåga att se möjligheter och driva övergripande HR-frågor och vill kunna göra det på resan framåt på Tågab? Är du prestigelös och drivs av utveckling, är målmedveten och har styrka att bygga förtroende och knyta goda relationer? Brinner du för människor och organisationer i utveckling? Vill du bidra i arbetet för framtida järnväg? Då kan det vara dig vi letar efter! Du kommer att ha en viktig roll i vår ambition att fortsätta vara en attraktiv arbetsplats!

Arbetsbeskrivning

I rollen som personalchef, driver du HR-arbetet självständigt på en övergripande nivå med fokus på att identifiera, implementera och utbilda i såväl HR-processer som rutiner som bidrar till att Tågab är ett attraktivt, hållbart och framgångsrikt företag. Tillsammans med företagsledningen fortsätter du att driva resan för att bli ett än mer attraktivt Tågab. Du arbetar både på en övergripande nivå och operativt med chefsstöd gällande bl.a. rehab, arbetsrätt, arbetsmiljö och medarbetarsamtal. Du kommer även att ha huvudansvar för rekryteringsprocesser, framtagande av funktionsbeskrivningar och teckna anställningsavtal.



Dina huvudsakliga uppgifter är att:

- Erbjuda stöd, verktyg och processer som skapar förutsättningar för företaget att följa lagkrav, nå uppsatta mål och leva våra värderingar.
- Medverka till kvalitetssäkrad struktur och gemensamma arbetssätt för våra chefer samt verka för en kultur som skapar en attraktiv arbetsplats.
- Skapa rätt förutsättningar för tillväxt och lönsamhet ur ett HR-perspektiv
- Utgöra ett internt chefsstöd i samtliga HR frågor

Ett exempel på uppdrag som du kommer att arbeta med är att planera för arbetet med chefsstöd i form av ledarutveckling. Du kommer att arbeta nära företagshälsovård och vara kontaktperson mellan företagshälsovård och Tågab samt utgöra ett stöd och bollplank för chefer i hur de kan hantera dessa frågor i sin chefsroll. Tätt sammankopplat till detta kommer du också jobba med att utbilda våra chefer i rehabiliteringsfrågor samt ta fram och implementera verktyg för hur chefer håller sina medarbetarsamtal. Du kommer även att medverka i det Systematiska Arbetsmiljöarbetet och delta i skyddskommittémöten, samt utreda - och behandla frågor.

Tjänsten som personalchef innebär ett utmanande och samtidigt utvecklande arbete, där du blir en del av vårt härliga gäng!



Vem är du?

För att trivas och nå framgång i rollen är det viktigt att du har ett stort och genuint intresse för människor och organisationer i utveckling. Du har en förmåga att se till helheter och sätta dig in i olika perspektiv och förhålla dig till dessa. Du är en stark relationsbyggare som kan navigera och samarbeta inom ledningsgrupp, med chefer, personal och med externa partners på ett lyhört och förtroendeingivande sätt. Du är trygg i att kommunicera, är pedagogisk och kan motivera dina ståndpunkter med väl underbyggda argument. Vidare är du affärsmässig, kvalitetsmedveten och självgående i ditt arbete där du driver HR-projekt på ett strukturerat sätt, samtidigt som du är lösningsorienterad och kan ta egna initiativ under arbetets gång.

Rollen kräver att du har tidigare erfarenhet och utbildning inom HR eller motsvarande, med god kunskap om arbetsrätt och kollektivavtal samt erfarenhet av att implementera HR-processer. Vidare har du vana av att arbeta i personalsystem och ser det som naturligt att använda systemverktyg för att utveckla HR-processer framåt.
Vi söker en person med ett starkt driv och som ser värdet i att tillbringa del av tiden ute i verksamheten och har förmågan att nå resultat i samarbete med andra. Du bidrar med en kreativitet och ett engagemang med vilja att utveckla dig själv, dina kollegor och kunder.

Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig flytande i tal och skrift på svenska.
Som person är du trygg i dig själv, har god självinsikt, är noggrann och besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Din personlighet brinner för långsiktighet i alla arbetsuppgifter och värdesätter konstant förbättringsarbete utan genvägar. Att du även är omvärldsorienterad och håller dig uppdaterad på bl. a. det arbetsrättsliga området men även är intresserad och håller koll på trender inom HR-området och vad som händer i omvärlden är för oss en självklarhet.

Beskriver du dig själv som en lyhörd lagledare med stort intresse för människor, utvecklingsprocesser, chefscoaching och employeer branding? Då kan det vara just dig vi söker!



Kontaktperson och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Tågab med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Ulrica Berg Persson 054- 22 18 81, [email protected]

Intervjuer och urval kan komma att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 11 oktober 2022.

Observera att vi inte kan och får ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev på vår hemsida.



Om Tågab

Tågåkeriet i Bergslagen AB (Tågab) är ett regionalt järnvägsföretag med Värmland och Bergslagen som "hemmaplan". Det är Sveriges mest kompletta tågföretag med gods- och persontrafik samt egna verkstäder i Kristinehamn. Företaget har ca 165 medarbetare.
Verkstäderna underhåller ca 35 egna lok, ca 200 gods- och personvagnar samt regiontåg. Tyngre underhåll och ombyggnader förekommer också. Se www.tagakeriet.se

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Miljö- och kvalitetsansvarig till Tågab verkstäder

Ansök    Aug 16    Experis AB    Miljöingenjör
Är du en person som drivs av utveckling, ständiga förbättringar och av att se resultat? Brinner du för miljö- och kvalitetsfrågor? Vill du bidra i arbetet för framtida järnväg? Tycker du att det är viktigt att bygga goda relationer? Är du prestigelös? Då kan det vara dig vi letar efter! Du kommer att ha en viktig roll i företagets ambition att ytterligare stärka organisationens miljöprofil och utvecklas inom miljö- och kvalitetsområdet. Arbetsbeskrivning ... Visa mer
Är du en person som drivs av utveckling, ständiga förbättringar och av att se resultat? Brinner du för miljö- och kvalitetsfrågor? Vill du bidra i arbetet för framtida järnväg? Tycker du att det är viktigt att bygga goda relationer? Är du prestigelös? Då kan det vara dig vi letar efter! Du kommer att ha en viktig roll i företagets ambition att ytterligare stärka organisationens miljöprofil och utvecklas inom miljö- och kvalitetsområdet.

Arbetsbeskrivning

Som Miljö- och kvalitetsansvarig kommer du att leda och säkerställa att Tågab verkstäder lever upp till samtliga lagkrav, policys och certifieringar inom området och att vi uppfyller branschens och våra kunders förväntningar. Vi är certifierade inom miljö enligt 14001 och svetsning 15085 och ECM (underhållsansvarig enhet). Vi planerar också att kvalitetscertifiera oss enligt 9001 i höst. Du planerar och följer upp skyddsronder och skyddsarbete för verksamheten. Du ansvarar för miljöcertifiering, riskanalyser och miljösamordning. Tågab verkstäder utgör en tredjedel av företaget, i omsättning och antal anställda.

Rollen som Miljö- och kvalitetsansvarig för verkstäderna innebär att vidmakthålla ett systematiskt miljö- och kvalitetsarbete med fokus på att effektivisera, förenkla och förbättra rutiner och processer. Du sprider kunskap och förståelse för kvalitet och miljöfrågor internt och bland våra kunder samt genomför interna utbildningar. Många delar av arbetet genomförs i nära samarbete med Tågabs kvalitetschef. Du kommer att ingå i verkstadens ledningsgrupp och rapporterar till Verkstadschefen.



Andra uppgifter i denna roll är bland annat:

* Sammanställning av miljörapporter till berörda kommuner
* Ansvar för kemikalieregister och riskanalyser av kemikalier
* Genomförande av interna miljömöten
* Internrevisioner och revision av underleverantörer
* Utveckla och övervaka väl fungerande system för källsortering och hantering av farligt avfall
* Ansvara för kalibrering av verktyg
* Vara drivande i frågor kring svetscertifiering, kvalitetscertifiering och miljöcertifiering
* Upprätta arbetsinstruktioner och styrande dokument



Tjänsten som Miljö- och kvalitetsansvarig innebär ett utmanande och samtidigt utvecklande arbete, där du blir en del i ett härligt gäng!



Vem är du?

För att trivas och nå framgång i rollen är det viktigt att du har ett stort och genuint intresse för området. Du är utbildad med inriktning miljö och kvalitet, energi och miljö eller likvärdigt. Efter avslutad utbildning har du arbetat i minst fem år med liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du även har god kunskap och erfarenhet inom arbetsmiljöområdet. Vi söker en person med ett starkt driv och som ser värdet i att tillbringa del av tiden ute i verksamheten och har förmågan att nå resultat i samarbete med andra. Du bidrar med en kreativitet och ett engagemang med vilja att utveckla dig själv, dina kollegor och kunder.



Vidare så ser vi att du:

* har kunskap och erfarenhet inom 5S och har drivit 5S-projekt
* har goda kunskaper i svenska och engelska, då tjänsten innebär ett brett kontaktnät både nationellt och internationellt.
* är innovativ och kan/vågar bidra till utvecklandet av framtida arbetsrutiner
* har erfarenhet från järnväg eller annan typ av fordonsbransch



Som person är du trygg i dig själv, har god självinsikt och besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Du är ordningsam och noggrann i ditt arbete med fokus på detaljer. Din personlighet brinner för långsiktighet i alla arbetsuppgifter och värdesätter konstant förbättringsarbete utan genvägar. Att du även är omvärldsorienterad och håller dig uppdaterad på nya bestämmelser och förändringar inom miljö- och kvalitetsområdet är för oss en självklarhet.

Beskriver du dig själv som en lyhörd lagledare med stort intresse för framtid och miljö/kvalitet? Då kan det vara just dig vi söker!



Kontaktperson och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Tågab med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Ulrica Berg Persson 054- 22 18 81, [email protected]. Du är även välkommen att kontakta Jonas Nilsson Verkstadschef 073 - 086 46 12, [email protected]

Intervjuer och urval kan komma att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 31 augusti 2022.

Observera att vi inte kan och får ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev på vår hemsida.



Om Tågab AB

Tågåkeriet i Bergslagen AB (Tågab) är ett regionalt järnvägsföretag med Värmland och Bergslagen som "hemmaplan". Det är Sveriges mest kompletta tågföretag med gods- och persontrafik samt egna verkstäder i Kristinehamn. Företaget har ca 165 medarbetare.

Verkstäderna underhåller ca 35 egna lok, ca 200 gods- och personvagnar samt regiontåg. Tyngre underhåll och ombyggnader förekommer också. Se www.tagakeriet.se



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Miljö- och kvalitetsansvarig till Tågab verkstäder

Ansök    Jul 8    Experis AB    Miljöingenjör
Är du en person som drivs av utveckling, ständiga förbättringar och av att se resultat? Brinner du för miljö- och kvalitetsfrågor? Vill du bidra i arbetet för framtida järnväg? Tycker du att det är viktigt att bygga goda relationer? Är du prestigelös? Då kan det vara dig vi letar efter! Du kommer att ha en viktig roll i företagets ambition att ytterligare stärka organisationens miljöprofil och utvecklas inom miljö- och kvalitetsområdet. Arbetsbeskrivning ... Visa mer
Är du en person som drivs av utveckling, ständiga förbättringar och av att se resultat? Brinner du för miljö- och kvalitetsfrågor? Vill du bidra i arbetet för framtida järnväg? Tycker du att det är viktigt att bygga goda relationer? Är du prestigelös? Då kan det vara dig vi letar efter! Du kommer att ha en viktig roll i företagets ambition att ytterligare stärka organisationens miljöprofil och utvecklas inom miljö- och kvalitetsområdet.

Arbetsbeskrivning

Som Miljö- och kvalitetsansvarig kommer du att leda och säkerställa att Tågab verkstäder lever upp till samtliga lagkrav, policys och certifieringar inom området och att vi uppfyller branschens och våra kunders förväntningar. Vi är certifierade inom miljö enligt 14001 och svetsning 15085 och ECM (underhållsansvarig enhet). Vi planerar också att kvalitetscertifiera oss enligt 9001 i höst. Du planerar och följer upp skyddsronder och skyddsarbete för verksamheten. Du ansvarar för miljöcertifiering, riskanalyser och miljösamordning. Tågab verkstäder utgör en tredjedel av företaget, i omsättning och antal anställda.

Rollen som Miljö- och kvalitetsansvarig för verkstäderna innebär att vidmakthålla ett systematiskt miljö- och kvalitetsarbete med fokus på att effektivisera, förenkla och förbättra rutiner och processer. Du sprider kunskap och förståelse för kvalitet och miljöfrågor internt och bland våra kunder samt genomför interna utbildningar. Många delar av arbetet genomförs i nära samarbete med Tågabs kvalitetschef. Du kommer att ingå i verkstadens ledningsgrupp och rapporterar till Verkstadschefen.



Andra uppgifter i denna roll är bland annat:

* Sammanställning av miljörapporter till berörda kommuner
* Ansvar för kemikalieregister och riskanalyser av kemikalier
* Genomförande av interna miljömöten
* Internrevisioner och revision av underleverantörer
* Utveckla och övervaka väl fungerande system för källsortering och hantering av farligt avfall
* Ansvara för kalibrering av verktyg
* Vara drivande i frågor kring svetscertifiering, kvalitetscertifiering och miljöcertifiering
* Upprätta arbetsinstruktioner och styrande dokument



Tjänsten som Miljö- och kvalitetsansvarig innebär ett utmanande och samtidigt utvecklande arbete, där du blir en del i ett härligt gäng!



Vem är du?

För att trivas och nå framgång i rollen är det viktigt att du har ett stort och genuint intresse för området. Du är utbildad med inriktning miljö och kvalitet, energi och miljö eller likvärdigt. Efter avslutad utbildning har du arbetat i minst fem år med liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du även har god kunskap och erfarenhet inom arbetsmiljöområdet. Vi söker en person med ett starkt driv och som ser värdet i att tillbringa del av tiden ute i verksamheten och har förmågan att nå resultat i samarbete med andra. Du bidrar med en kreativitet och ett engagemang med vilja att utveckla dig själv, dina kollegor och kunder.



Vidare så ser vi att du:

* har kunskap och erfarenhet inom 5S och har drivit 5S-projekt
* har goda kunskaper i svenska och engelska, då tjänsten innebär ett brett kontaktnät både nationellt och internationellt.
* är innovativ och kan/vågar bidra till utvecklandet av framtida arbetsrutiner
* har erfarenhet från järnväg eller annan typ av fordonsbransch



Som person är du trygg i dig själv, har god självinsikt och besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Du är ordningsam och noggrann i ditt arbete med fokus på detaljer. Din personlighet brinner för långsiktighet i alla arbetsuppgifter och värdesätter konstant förbättringsarbete utan genvägar. Att du även är omvärldsorienterad och håller dig uppdaterad på nya bestämmelser och förändringar inom miljö- och kvalitetsområdet är för oss en självklarhet.

Beskriver du dig själv som en lyhörd lagledare med stort intresse för framtid och miljö/kvalitet? Då kan det vara just dig vi söker!



Kontaktperson och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Tågab med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult på Jefferson Wells, Ulrica Berg Persson 054- 22 18 81, [email protected] (sem 28-32). Du är även välkommen att kontakta Jonas Nilsson Verkstadschef (sem 29-30) 073 - 086 46 12, [email protected]

Intervjuer och urval kan komma att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Dock kommer vi gå in i semesterperiod under rekryteringsprocessen i mitten av juli fram till mitten av augusti. Sista ansökningsdag är 14 augusti 2022.

Observera att vi inte kan och får ta emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med CV och personligt brev på vår hemsida.



Om Tågab AB

Tågåkeriet i Bergslagen AB (Tågab) är ett regionalt järnvägsföretag med Värmland och Bergslagen som "hemmaplan". Det är Sveriges mest kompletta tågföretag med gods- och persontrafik samt egna verkstäder i Kristinehamn. Företaget har ca 165 medarbetare.

Verkstäderna underhåller ca 35 egna lok, ca 200 gods- och personvagnar samt regiontåg. Tyngre underhåll och ombyggnader förekommer också. Se www.tagakeriet.se



Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Servicetekniker - Kristinehamn

Hos oss har du möjlighet att jobba med spännande arbetsuppgifter och vara en del av navet i vår organisation. Dessutom finns det unika utsikter för dig att utvecklas både vid Bosch Rexroth i Sverige och inom Bosch globalt. Utöver det erbjuder vi våra medarbetare bra förmåner. Är du den vi söker? Vi behöver förstärka vår grupp med en kunnig medarbetare inom industriell hydraulik och automation, som brinner för att ge kunden den bästa tänkbara service och ... Visa mer
Hos oss har du möjlighet att jobba med spännande arbetsuppgifter och vara en del av navet i vår organisation. Dessutom finns det unika utsikter för dig att utvecklas både vid Bosch Rexroth i Sverige och inom Bosch globalt. Utöver det erbjuder vi våra medarbetare bra förmåner.

Är du den vi söker?

Vi behöver förstärka vår grupp med en kunnig medarbetare inom industriell hydraulik och automation, som brinner för att ge kunden den bästa tänkbara service och lösningar. Du får möjligheten att jobba i en miljö med produkter och system av världsklass.

Fokus för denna tjänst ligger inom det vi kallar industriell hydraulik med nya smarta energieffektiva system och produkter. Idag drivs utvecklingen mot mer intergrad elektronik i våra system vilket innebär ständiga utvecklingsprojekt tillsammans med kund, där du får vara spindeln i nätet.

Din region och utgångs ort kan vara Örebro, Karlstad, Borlänge, Skövde eller Mariestad beroende på var du bor. Vi försöker anpassa med hemmakontor eller befintligt kontor. Viktigast är att vi hittar rätt kandidat för rollen.

Din roll

Du är vår spetskompetens mot våra kunder och kommer att ingå i en grupp med servicetekniker där dina kollegor är lokaliserade i hela Sverige. I jobbet ingår allt från felsökning till idriftsättning och installation av kundunika system. Du deltar i försäljningsprocessen som tekniskt stöd till säljare. Du ska även informera, ge råd och anvisningar om handhavande till kund. Rapportering efter varje avslutat jobb innehållande fel, dess orsaker och förslag till åtgärder enligt gällande rutiner.

Att kunna generera merförsäljning av våra produkter/lösningar och tjänster är en viktig del av tjänsten. Vi inom Bosch Rexroth har stora möjligheter till interna utbildningar inom området. Till hjälp finns kollegor på företagets avdelningar, i Sverige, i Norden och i Tyskland.



Resor kan förekomma till andra delar i Sverige. Din arbetsvecka kan innebära att du har ca 3 - 4 resdagar i veckan. Tjänsten tillhör tjänstemanna-avtalet.

Vem är du

Du har en naturlig förmåga att förstå hydrauliska system och ta fram moderniseringslösningar för att säkra effektiv drift hos kund. Då tjänsten innebär mycket kundkontakter är det viktigt att du är lyhörd och kan hjälpa kunder med nya lösningar.

* Minst 5 års relevant erfarenhet av arbete inom hydraulik och automation
* Krav på kunskaper inom styr och reglerteknik, helst på gymnasie- eller högskolenivå
* Goda kunskaper i Officepaketet och god datorvana
* Eget driv att öka försäljning och träffa kunder
* Strukturerad med god administrativ förmåga
* Tjänsten kräver B-körkort
* Svenska och engelska i tal och skrift
* Meriterande är erfarenhet inom programmering och parameterisering.

Vi sätter stort värde på förtroende och initiativförmåga vilket innebär att du är självgående när det gäller operativa arbetsuppgifter samt att du har en god kommunikationsförmåga och trivs i en föränderlig miljö där förmåga till problemlösning är ett krav.

* Engagerad: Att självständigt och i team ge bästa tänkbara service till kunder och kollegor.
* Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt.
* Självgående: Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina uppdrag.

Vad kan vi erbjuda dig?

Du kommer till ett företag som har tydliga värderingar och som värnar om mångfald. Vi är måna om våra medarbetare och hos oss är det möjligt att förena det professionella med det privata. Ömsesidigt förtroende är självklart för oss och du får både eget ansvar och möjligheter att utveckla din kompetens.

Kontakt och ansökan

Bosch Rexroth samarbetar i den här rekryteringen med Jefferson Wells (ManpowerGroup) med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Vid frågor, kontakta Service chef Joel Nordkvist 0722072608 alternativt ansvarig rekryteringskonsult, [email protected]

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Varför jobba på Bosch?

På Bosch sätter vi människorna främst. När vi har kul på jobbet och mår bra, så mår våra kunder och samarbetspartners bra. Det kommer att ge oss fler och bättre affärer. Att få människor att må bra är en del av vårt hållbarhetsarbete och en god investering för framtiden.

Vi är stolta över att vara ett företag som gör mycket för att du skall trivas hos oss. Majoriteten av våra medarbetare säger att de är stolta över att jobba hos oss och värderar det vi erbjuder i form av förmåner, praktiska lösningar, flexibilitet och gott ledarskap. Visa mindre

Verkstadschef till Tågab

Ansök    Okt 12    Experis AB    Verkstadschef
Tågåkeriet i Bergslagen AB (Tågab) är ett regionalt järnvägsföretag med Värmland och Bergslagen som "hemmaplan". Det är Sveriges mest kompletta tågföretag med gods- och persontrafik samt egen verkstad i Kristinehamn. Företaget har ca 165 medarbetare. Verkstaden underhåller ca 35 egna lok, ca 200 gods- och personvagnar samt länståg. Se även www.tagakeriet.se Arbetsbeskrivning Vill du ha ett meningsfullt jobb där du kan vara med och påverka framtiden för j... Visa mer
Tågåkeriet i Bergslagen AB (Tågab) är ett regionalt järnvägsföretag med Värmland och Bergslagen som "hemmaplan". Det är Sveriges mest kompletta tågföretag med gods- och persontrafik samt egen verkstad i Kristinehamn. Företaget har ca 165 medarbetare. Verkstaden underhåller ca 35 egna lok, ca 200 gods- och personvagnar samt länståg. Se även www.tagakeriet.se

Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett meningsfullt jobb där du kan vara med och påverka framtiden för järnvägen? Då kan det vara dig vi letar efter! Vi söker en driven och engagerad chef för vår verkstad, med stort miljötänk!

Som Verkstadschef kommer du att leda och ha produktionsansvar för ett verkstadsområde med totalt 60 medarbetare varav 6 underställda chefer . Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Verkstaden utgör en tredjedel av företaget, i omsättning och antal anställda. Underhåll utförs åt Region Värmland (länstrafiken ) och Vänertåg/SJ. Utöver detta hanteras eget underhåll samt större projekt med upprustning av bl. a diesellok från både Danmark och Norge. Specialiteter är bl. a radiostyrning och signalsystem.

Rollen som verkstadschef och ansvarig för den operationella delen av verksamheten innebär arbete i en miljö med väl beprövad utrustning men med fokus på avancerade produkter. Arbetet innebär också ett ansvar för att utveckla dina chefer och medarbetare inom ramen för att möta de högt ställda kraven på säkerhet, kvalitet och leverans med rätt kompetens. Detta görs genom närvarande ledarskap och strategiska aktiviteter i linje med Tågabs övergripande mål.

Tjänsten som verkstadschef innebär ett utmanande och samtidigt utvecklande arbete, där du blir en del av ett härligt gäng!

Tjänsten är på heltid, planerad start under våren 2022.

Vem är du?
För att trivas och nå framgång i rollen som Verkstadschef är det viktigt att du har brinnande intresse för ledarskap och teknik. Vi söker en person med ett starkt och tryggt ledarskap som ser värdet i att tillbringa stor del av tiden ute i verksamheten och har förmågan att nå resultat genom sina gruppchefer. Du bidrar med en kreativitet och ett engagemang med vilja att utveckla dig själv, dina medarbetare och din verksamhet.

Vidare så ser vi att du;

* Har ett stort tekniskt intresse och någon form av ingenjörsutbildning
* Har flera års dokumenterad erfarenhet av chefskap och personalansvar.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, då tjänsten innebär ett brett kontaktnät både nationellt och internationellt.
* Är innovativ och kan/vågar bidra till utvecklandet av framtida arbetsrutiner
* Har du erfarenhet från järnväg eller annan typ av fordonsbransch ser vi det som ett plus.

Som person står du för ett inspirerande ledarskap och besitter en mycket god kommunikationsförmåga. Du är trygg i dig själv och vågar testa nya idéer samtidigt som du har god självinsikt och är lyhörd för vad som krävs för att motivera medarbetarna och utveckla effektiva team.

Beskriver du dig själv som en lyhörd laglagledare med stort intresse för framtid och miljö? Då kan det vara just dig vi söker!

Kontaktperson och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Tågab med Jefferson Wells. Du ansöker via jeffersonwells.se med ditt CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 7 november.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert på 054-22 18 81. Visa mindre

Verksamhetscontroller till myndighet i Kristinehamn

Ansök    Apr 25    Experis AB    Controller
Verksamhetscontroller på jakt efter nytt jobb? Vår kund i Kristinehamn behöver nu utöka sitt team med ytterligare en engagerad och utvecklingsorienterad kollega och letar efter dig som uppskattar att ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar och att arbetet är väldigt mångsidigt. Du kommer att bli anställd av oss på Jefferson Wells och uppdraget förväntas starta omgående, så välkommen med din ansökan till oss idag! Du kommer att arbeta som konsult,... Visa mer
Verksamhetscontroller på jakt efter nytt jobb? Vår kund i Kristinehamn behöver nu utöka sitt team med ytterligare en engagerad och utvecklingsorienterad kollega och letar efter dig som uppskattar att ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar och att arbetet är väldigt mångsidigt. Du kommer att bli anställd av oss på Jefferson Wells och uppdraget förväntas starta omgående, så välkommen med din ansökan till oss idag!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Jefferson Wells men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Om tjänsten

I ditt huvudansvar ingår att utveckla och förvalta metoder och strukturer för myndighetens interna styrning och kontroll. Du förväntas samordna arbetet med framtagande av verksamhetsplan, budget och årsredovisning. Du stöttar och utbildar i mål- och resultatuppföljning samt analys. I ditt uppdrag ingår också att ta fram kvartals- och tertialrapporter samt sammanställa verksamhetsstatistik. Du kommer att arbeta med varierande utredningsuppdrag och förväntas driva utvecklingsprojekt.

Du kommer bland annat att

* genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
* analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
* sammanställa rapporter
* ta fram prognoser kopplade till verksamheten
* ta fram riktlinjer för budgetarbete
* genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
* servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
* arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ men som också trivs med att samarbeta med andra. Du har erfarenhet av att arbeta i olika system och är en person som jobbar för digitalisering och nytänkande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt är en god pedagog och kommunikatör. För att trivas i rollen tror vi att du är analytiskt lagd och har en förmåga att bygga helhetsperspektiv från detaljer. Vi tror också att du är nyfiken och en problemlösare som är trygg i din kompetens. Då rollen innebär många kontakter internt och externt behöver du vara flexibel. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines.

För att vara aktuell för tjänster bör du ha följande kompetenser

* universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara motsvarande
* minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
* kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
* erfarenhet av statlig redovisning
* kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du

* har kännedom om statlig resultatredovisning och har kunskap inom verksamhetslogik
* har erfarenhet och intresse av att arbeta med hållbarhetsfrågor samt erfarenhet från projektledning

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Victoria Lennartsson på telefonnummer: 054-22 18 84 eller via e-post: [email protected]. Sök tjänsten senast den 2022-05-02.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Jefferson Wells

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Jefferson Wells tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s. Visa mindre

Verksamhetscontroller till myndighet i Kristinehamn

Ansök    Maj 4    Experis AB    Controller
Verksamhetscontroller på jakt efter nytt jobb? Vår kund i Kristinehamn behöver nu utöka sitt team med ytterligare en engagerad och utvecklingsorienterad kollega och letar efter dig som uppskattar att ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar och att arbetet är väldigt mångsidigt. Du kommer att bli anställd av oss på Jefferson Wells och uppdraget förväntas starta omgående, så välkommen med din ansökan till oss idag! Du kommer att arbeta som konsult,... Visa mer
Verksamhetscontroller på jakt efter nytt jobb? Vår kund i Kristinehamn behöver nu utöka sitt team med ytterligare en engagerad och utvecklingsorienterad kollega och letar efter dig som uppskattar att ständigt ställas inför nya, spännande utmaningar och att arbetet är väldigt mångsidigt. Du kommer att bli anställd av oss på Jefferson Wells och uppdraget förväntas starta omgående, så välkommen med din ansökan till oss idag!

Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Jefferson Wells men arbetar som uthyrd konsult hos vår kund. Detta ger dig en mängd fördelar som vi gärna berättar mer om!

Om tjänsten

I ditt huvudansvar ingår att utveckla och förvalta metoder och strukturer för myndighetens interna styrning och kontroll. Du förväntas samordna arbetet med framtagande av verksamhetsplan, budget och årsredovisning. Du stöttar och utbildar i mål- och resultatuppföljning samt analys. I ditt uppdrag ingår också att ta fram kvartals- och tertialrapporter samt sammanställa verksamhetsstatistik. Du kommer att arbeta med varierande utredningsuppdrag och förväntas driva utvecklingsprojekt.

Du kommer bland annat att

* genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser
* analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat
* sammanställa rapporter
* ta fram prognoser kopplade till verksamheten
* ta fram riktlinjer för budgetarbete
* genomföra budgetarbete och budgetuppföljning
* servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion
* arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ men som också trivs med att samarbeta med andra. Du har erfarenhet av att arbeta i olika system och är en person som jobbar för digitalisering och nytänkande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt är en god pedagog och kommunikatör. För att trivas i rollen tror vi att du är analytiskt lagd och har en förmåga att bygga helhetsperspektiv från detaljer. Vi tror också att du är nyfiken och en problemlösare som är trygg i din kompetens. Då rollen innebär många kontakter internt och externt behöver du vara flexibel. Du är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines.

För att vara aktuell för tjänster bör du ha följande kompetenser

* universitets- eller högskoleutbildning med relevant inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara motsvarande
* minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
* kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
* erfarenhet av statlig redovisning
* kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Det är meriterande om du

* har kännedom om statlig resultatredovisning och har kunskap inom verksamhetslogik
* har erfarenhet och intresse av att arbeta med hållbarhetsfrågor samt erfarenhet från projektledning

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Jefferson Wells men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Victoria Lennartsson på telefonnummer: 054-22 18 84 eller via e-post: [email protected]. Sök tjänsten senast den 2022-05-02.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Jefferson Wells

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Jefferson Wells tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s. Visa mindre

Begravningsrådgivare till Bolins Begravningsbyrå

Ansök    Feb 26    Experis AB    Begravningsrådgivare
Bolins Begravningsbyrå ingår Widéns familjeföretag som idag drivs i fjärde generation, etablerat 1907 och finns idag på flera orter i Värmland. Vi hjälper anhöriga med att planera och genomföra begravningar på ett så personligt och minnesvärt sätt som möjligt. Allt utefter varje familjens önskemål. För mer info besök gärna vår hemsida: www.bolinsbegravningsbyrå.se Arbetsbeskrivning Bolins begravningsbyrå i Kristinehamn rekryterar en begravningsrådgivare ... Visa mer
Bolins Begravningsbyrå ingår Widéns familjeföretag som idag drivs i fjärde generation, etablerat 1907 och finns idag på flera orter i Värmland. Vi hjälper anhöriga med att planera och genomföra begravningar på ett så personligt och minnesvärt sätt som möjligt. Allt utefter varje familjens önskemål. För mer info besök gärna vår hemsida: www.bolinsbegravningsbyrå.se

Arbetsbeskrivning
Bolins begravningsbyrå i Kristinehamn rekryterar en begravningsrådgivare till Kristinehamn med ansvar för kundbemötande, planering och transport.
Har du en hög social kompetens, ansvarsfull, flexibel och lyhörd? Du är van att möta människor i olika livssituationer och kan skapa förtroende? Då är det dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter:
- Kundmottagning
- Planering av begravningar
- Kontaktperson för myndigheter, kyrkor och blomsteraffärer
- Representant vid förrättningar
- Administration
- Transporter

Vem är du?
För att trivas i det här jobbet är det viktigt att du är trygg, noggrann, prestigelös och kan hantera situationer lugnt och metodiskt. Arbetsuppgifterna är kundorienterade och vi söker dig som har känsla för service, gott bemötande och god empatisk förmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och meriterande är om du tidigare har erfarenhet från begravningsbyrå, kundservice och/eller möten med människor i svåra situationer.
Rollen kräver att du har B-körkort med god körvana. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt en bra datorvana. Du har en god fysisk förmåga då arbetet kan innebära tunga lyft. Arbetstiderna är måndag-fredag 08.30-17.00 med beredskap var 4:e vecka.

Hur söker du tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar Bolins begravningsbyrå med Jefferson Wells. Du ansöker till denna tjänst genom att registrera ditt CV med ett personligt brev på www.jeffersonwells.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.

Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Kontaktperson
För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert
tel. 054-221881. För tekniska frågor angående din ansökan vänligen kontakta Jefferson Wells webbsupport tel. 020-26 51 00.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Försäljningsansvarig till PLB Vindic

Ansök    Feb 11    Experis AB    Key account manager
PLB Vindic utvecklar, marknadsför och säljer flaköverbyggnader med tillbehör för lätta lastbilar. Vindic verkar huvudsakligen i Skandinavien och Tyskland. På dessa marknader säljer vi våra egentillverkade kåpor under varumärket Vindic. Vi har även agenturen för Mountain Top som är ett flaklock i aluminium som tillverkas av Mountaintop AS i Danmark. Vi ingår i en mindre koncern med moderbolag i Finland och systerföretag i Estland som tillverkar våra produkt... Visa mer
PLB Vindic utvecklar, marknadsför och säljer flaköverbyggnader med tillbehör för lätta lastbilar. Vindic verkar huvudsakligen i Skandinavien och Tyskland. På dessa marknader säljer vi våra egentillverkade kåpor under varumärket Vindic. Vi har även agenturen för Mountain Top som är ett flaklock i aluminium som tillverkas av Mountaintop AS i Danmark. Vi ingår i en mindre koncern med moderbolag i Finland och systerföretag i Estland som tillverkar våra produkter

Är du en affärsmässig och driven person som älskar att arbeta med kunder och försäljning?
Som försäljningsansvarig hos PLB Vindic kommer du att arbeta självständigt med våra produkter runt om i hela Sverige. Du uppskattar att ha en nära relation med våra kunder och du ansvarar för att driva hela affären. Kundbesök, mässor och fabriksbesök ingår i din roll. Arbetstiden är heltid och du ska trivas och ha möjlighet till att resa i ditt jobb. Vårt kontor finner du i Kristinehamn men placeringsort är flexibel.

Arbetsbeskrivning

* Ansvarig för utveckling och upprätthålla befintliga kundrelationer
* Drivande av företagets kampanjer
* Företagets kontakt mot kunderna då det gäller produktutveckling
* Skapa kontakt med potentiella kunder för införsäljning av nya glasfiberprodukter.
* Avtal med nya och befintliga kunder
* Hantera vår marknadsföring

För att trivas i rollen bör du vara en person som drivs av utmaningar, är ansvarstagande och älskar att göra affärer.

Vem är du?
Vi tror att du är en positiv, utåtriktad och prestigelös person, med ett affärsmässigt driv.
I din yrkesroll värnar du om att leverera kvalité och service till våra kunder. Du har flera års erfarenhet av affärsutveckling, kundbearbetning och försäljning mot företagskunder med dokumenterat goda försäljningsresultat. Att uttrycka sig i tal och skrift i både svenska och engelska är ett krav. Tyska är meriterande. Att du har goda IT-kunskaper ser vi som en självklarhet. Vi tror att du har en utbildning inom ekonomi eller marknadsföring med intresse av fordonsbranschen. Mesta delen av försäljningen kommer framförallt att ske fysiskt men vi ser gärna dig som lätt anammar nya arbetssätt och känner dig bekväm även med digital mötesform. Tjänsten kräver körkort och tjänstebil kommer att erbjudas.

Varför arbeta hos PLB Vindic?
Hos oss jobbar du med en egenutvecklad produkt som vi tillsammans kan utveckla ytterligare. Varierande arbetsuppgifter både självständigt, som med kollegor med stora möjligheter till egen påverkan. I vår organisation erbjuder vi korta beslutsvägar. PLB Vindic erbjuder även personalförmåner såsom friskvårdsbidrag och personalaktiviteter.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar PLB Vindic med Jefferson Wells. Du söker tjänsten via jeffersonwells.se där du registrerar CV och personligt brev där du talar om varför du vill bli vår nya kollega. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan, dock senast 4 mars 2021. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Kontaktuppgifter
För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Katarina Glennert tel. 054-221881. För tekniska frågor angående din ansökan vänligen kontakta Experis webbsupport tel. 020-55 99 20. Visa mindre

Ledigt jobb som redovisningsekonom i Kristinehamn

Ansök    Okt 29    Experis AB    Redovisningsekonom
Ledigt jobb som redovisningsekonom i Kristinehamn Nu söker vi på Experis Finance 2 erfarna och analytiska redovisningsekonomer till vår kund i Kristinehamn. Är du en kommunikativ ekonom som trivs med att arbeta självständigt? Har du erfarenhet av arbete med statlig redovisning och besitter gedigna bokföringskunskaper? Då kan du vara den vi letar efter. Tjänsten ska tillsättas omgående så vänta inte med din ansökan! Det här är ett konsultuppdrag inom sta... Visa mer
Ledigt jobb som redovisningsekonom i Kristinehamn

Nu söker vi på Experis Finance 2 erfarna och analytiska redovisningsekonomer till vår kund i Kristinehamn. Är du en kommunikativ ekonom som trivs med att arbeta självständigt? Har du erfarenhet av arbete med statlig redovisning och besitter gedigna bokföringskunskaper? Då kan du vara den vi letar efter. Tjänsten ska tillsättas omgående så vänta inte med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag inom statlig myndighet som varar i ca fyra till fem månader. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare i Kristinehamn. Uppdraget är på heltid och kommer starta i mitten på november.

I rollen som redovisningsekonom kommer du att vara ansvarig för arbete med årsbokslut, hålla deadlines, samordna och strukturera upp arbetet. Du kommer att arbeta med att upprätta noter, arbeta med avstämningar och reda ut diffar, som berör årsbokslutet.

Du kommer att presentera balans- och resultaträkning för interna intressenter samt sköta inrapportering av årsbokslutet till ESV och Hermes. Som redovisningsekonom kommer du att vara ansvarig för att årsredovisningen blir klar och lämnas in i tid till berörda parter.

Du kommer att vara kontaktperson mot Riksrevisionen och vara en länk mellan ekonomistyrning och redovisning.

För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har:

* Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års
arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
* Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
* ha goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis Agresso,
Raindance m.fl.)
* arbetat med statlig redovisning
* erfarenhet av att hålla ihop ett årsbokslut på en statlig myndighet och upprättat årsredovisningar.
* upprättat den särskilda dokumentationen utgörs av utdrag ur myndighetens förslag till årsredovisning till ESV enligt 2 kap. 3 § förordningen (2000:605) om årsredovisning och budgetunderlag (FÅB)

Det är meriterande om du har:

* arbetat i Raindance med statlig redovisning samt upprättat finansiell årsredovisning samt presenterat årsredovisning tidigare.
* upprättat dokumentation, arbetat med analys av utfall, genomfört avstämningar och utredningar av differenser.

Vem är du som person?

Du får gärna kunna arbeta självständigt, vara stresstålig och analytisk, ha förmågan att kommunicera med andra både i tal och skrift.

Vad kan Experis Finance erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.

Som konsult hos Experis utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att komma in på stora internationella koncerner och testa på mindre bolag inom många olika branscher.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sök tjänsten i dag!

Vi kommer senast måndag den 4 november ha intervjuat färdigt för detta uppdrag, så vänta inte med din ansökan. Vi kan komma att tillsätta uppdraget redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Victoria Lennartsson på telefonnummer 054-22 18 86 eller e-post [email protected] eller Sofia Nordgren på telefonnummer 0586-344 53 [email protected] .

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Visa mindre