Lediga jobb Qtym AB i Kristinehamn

Se alla lediga jobb från Qtym AB i Kristinehamn. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kristinehamn som finns inom det yrket.

Redovisningsekonom hos Kristinehamns Energi AB

Ansök    Feb 13    Qtym AB    Redovisningsekonom
Kristinehamns Energi AB. Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Energi Marknad AB, och Kristinehamns Energi Fastighets AB ingår som dotterbolag i Kristinehamns Energi AB koncernen, som till 100 % ägs av Kristinehamns Kommun. Koncernen har 23 anställda och en omsättning på ca 130 miljoner. Ekonomiavdelningen består av en ekonomichef och en Redovisningsekonom. Vision: ”Med hög kompetens och stort engagemang utgör vi den lokala kraften i omställningen av Kri... Visa mer
Kristinehamns Energi AB.

Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Energi Marknad AB, och Kristinehamns Energi Fastighets AB ingår som dotterbolag i Kristinehamns Energi AB koncernen, som till 100 % ägs av Kristinehamns Kommun. Koncernen har 23 anställda och en omsättning på ca 130 miljoner. Ekonomiavdelningen består av en ekonomichef och en Redovisningsekonom.

Vision: ”Med hög kompetens och stort engagemang utgör vi den lokala kraften i omställningen av Kristinehamn till en fossilfri och hållbar kommun”.

Är du en ansvarstagande person som brinner för ekonomi? Vill du arbeta i en mindre organisation där du får möjlighet att bidra med egna idéer och initiativ? Då är det här tjänsten för dig.

Vi söker nu en redovisningsekonom till Kristinehamns Energi AB som kan förstärka deras ekonomifunktion och stötta ekonomichefen. Du erbjuds en anställning hos Qtym och arbetar på uppdrag hos Kristinehamns Energi. Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige. Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling. Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”.

Rollen

I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med löpande bokföring, ansvara för lönehantering samt kund- och leverantörsreskontra. Det ingår även uppgifter såsom avstämningar av balanskonton, inrapporteringar, kassahantering, viss fakturering och personaladministration, samt diarieföring. Du är delaktig i ekonomifunktionens interna kontrollarbete samt är ekonomichefen behjälplig vid upprättande och analysarbete av månadsbokslut för alla eller del av bolagen inom koncernen. Du kommer även att självständigt driva enskilda uppdrag/projekt som är tidsbegränsade samt vara ekonomichef behjälplig vid uppföljning av både externa och interna projekt. I rollen får du möjlighet att vara med och bidra till att utveckla, effektivisera och digitalisera ekonomi- och personalfunktionen samt bidra till att uppsatta mål och resultat nås på ett effektivt och professionellt sätt.

Kvalifikationer

• Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande samt ett par års erfarenhet från att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter.
• Erfarenhet av bokslutsarbete.
• Mycket god erfarenhet av Office, främst excel och word samt vana att arbeta i större ekonomisystem (Raindance, IFS, SAP).

Meriterande

• Erfarenhet av lönehantering.

Vem är du

Det är viktigt att du ska trivas i rollen och därav läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du trivs med att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är viktig för hela organisationen. Du har förmågan att driva ditt arbete självständigt och räds inte för att ta tag i saker och tänka i nya banor. Du tar egna initiativ och har förmåga att fatta beslut. Vidare är du prestigelös och har lätt för att kommunicera med medarbetare och kollegor. Det är viktigt att du har en god analytisk förmåga och vana av att stundtals arbeta i ett högt tempo samt hantera sekretess.

Som person är du organiserad, noggrann, ansvarstagande, detaljfokuserad och har ett analytiskt tankesätt. Vidare så är du positiv och flexibel och har lätt för att samarbeta inom den egna gruppen men också med andra funktioner inom koncernen. Du kommer även att behöva ha skinn på näsan, för att vid behov ställa krav på din omgivning. På ekonomiavdelningen arbetar de med att utveckla sig själva i intern konsultrollen. Det är därav viktigt att du alltid har kunden i fokus och att service är självklart för dig samt att du i ditt arbetssätt är utåtriktad och professionell.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag, urval skev löpande och tjänsten kan därav komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Övrigt

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som pågår under 12 månader med start i maj 2023. Du anställs hos Qtym men arbetar på uppdrag hos vårt kundföretag.

Fast månadslön.

Placering: Kristinehamn.

Vid frågor kontakta rekryterare Felicia Olsson, 070-5668877 alt. [email protected]. Visa mindre

Transportadministratör till LBC Logistik

Ansök    Sep 8    Qtym AB    Transportadministratör
LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Mellansverige genom våra transporter. Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden och har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn. Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud- och flyttsektorn. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och... Visa mer
LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Mellansverige genom våra transporter.

Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden och har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn. Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom
anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud- och flyttsektorn. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och över 100 fordon i LBC. Fler på vintern då vi sysselsätter många externa entreprenörer inom snöröjning.

LBC Logistik bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två centraler med rötter ifrån 1930-talet.

Vill du läsa mer om oss kan du göra det på www.lbc.se

Transportadministratör på LBC Logistik

LBC Logistik i Kristinehamn öppnar dörrarna för en noggrann och kvalitetsmedveten Transportadministratör med stor datakompetens, organisatorisk förmåga och affärsmässighet.

Om oss
Vi på LBC Logistik är stolta över vår ställning som en respekterad aktör inom transportsektorn. Med en fast förankring i vårt engagemang för kvalitet och kundnöjdhet, driver vi en expansiv resa genom den svenska transportlandskapet. Nu öppnar vi möjligheten för dig att bli en central del av vårt växande team och bidra till vår fortsatta framgång.

Din roll
Som Transportadministratör kommer du att axla en nyckelroll där noggrannhet och organisatorisk förmåga är avgörande. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Effektiv hantering av beställningar från transportledningen

- Snabb kundregistrering i vårt affärssystem

- Aktivt delta i prissättningsprocessen

- Ansvar för de administrativa rutinerna inom arbetsområdet

- Skicklig datahantering och digital kommunikation

- Ekonomisk uppföljning

Din profil
Vi ser fram emot att träffa dig om du kan stoltsera med följande kompetenser och egenskaper:

- Djupgående datakompetens och förståelse för digital kommunikation

- En naturlig noggrannhet och strukturerat arbetssätt

- Affärsmässighet och ekonomiskt sinne

- Social kompetens och förmåga att blomstra i ett samarbetsorienterat arbetsklimat

- Kapacitet att effektivt ansvara för administrativa rutiner inom ditt arbetsområde

Anställningsinformation

- Start: Omgående eller enligt överenskommelse

- Anställningsform: Heltid

- Arbetstider: Kontorstider

- Plats: Kristinehamn

Ansökan
Vi genomför intervjuer löpande och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2023-10-01. Vid frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta Sofia Graflund på telefonnummer 070-423 34 23 eller via e-post [email protected].

Ansöker gör du via formuläret nedan.

Din framtid hos oss på LBC Logistik är full av möjligheter. Välkommen att vara en del av vår fortsatta framgångssaga. Visa mindre

Ge din karriär en framtid som Transportledare på LBC Logistik

Ansök    Aug 18    Qtym AB    Transportledare
LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Mellansverige genom våra transporter. Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden och har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn. Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud- och flyttsektorn. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och... Visa mer
LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Mellansverige genom våra transporter.

Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden och har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn. Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom
anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud- och flyttsektorn. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och över 100 fordon i LBC. Fler på vintern då vi sysselsätter många externa entreprenörer inom snöröjning.

LBC Logistik bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två centraler med rötter ifrån 1930-talet.

Vill du läsa mer om oss kan du göra det på www.lbc.se

LBC Logistik i Kristinehamn söker nu två engagerade Transportledare för Fjärr & Volym. Som en respekterad aktör inom transportsektorn fortsätter vi att utvecklas och växa och vi vill att du ska vara en del av vår framgångsresa.

Vår Vision
Vi är ett etablerat företag med en stark inriktning på kvalitet och kundfokus. Just nu befinner vi oss i en expansiv fas, och som Transportledare kommer du att spela en nyckelroll i vår strävan efter att fortsätta denna utveckling.

Arbetsbeskrivning
Din huvudsakliga uppgift som Transportledare är att tillsammans med vårt team ansvara för planering och lastning av fjärr- och volymbilar. I samarbete med ditt team strävar du efter att leverera bästa möjliga service och kundnöjdhet.

Vår Fordonspark
Vi styr en fordonsflotta bestående av 35 enheter, inklusive skåpbilar, flisbilar, spannmålsbilar och trailers. Vårt verksamhetsområde sträcker sig över hela Sverige, med fokus på områden som Värmland, Dalarna, Mälardalen och Västkusten.

Dina Huvudsakliga Uppgifter
- Möta kundernas behov med precision
- Effektiv transportledning med kostnadseffektivitet i fokus
- Underhålla positiva relationer med kunder, samarbetspartners, åkare och chaufförer
- Säkerställa att uppsatta mål och kvoter efterlevs
- Hantera och lägga order

Din Profil
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom transportledning, kundservice eller inom transportbranschen. Din förmåga att vara strukturerad och metodisk i din arbetsstil är avgörande. Du är också driven, och din ständiga vilja att utvecklas bidrar till att förbättra både team och företag.

Anställningsinformation
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Anställningsform: Heltid
- Arbetstider: Kontorstider
- Plats: Kristinehamn

Ansökan
Om du ser dig själv som en passande kandidat, ser vi fram emot din ansökan. Intervjuer genomförs löpande, och vi kan komma att tillsätta tjänsterna innan den sista ansökningsdagen, som är 2023-09-17. Har du några frågor om tjänsten, kontakta gärna Sofia Graflund på telefonnummer 070-423 34 23 eller via e-post [email protected].

Din framtid hos oss väntar. Välkommen till LBC Logistik. Visa mindre

Teknikinformatör till Combitech

Ansök    Sep 14    Qtym AB    Teknikinformatör
Combitech är ett oberoende teknikkonsultbolag och en del av försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB. Vår bas finns i Norden men vi arbetar även internationellt tillsammans med våra kunder. Combitech har ca 2 100 kvalificerade konsulter på ett 30-tal platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi erbjuder hög leveranskapacitet och ett brett utbud av spetskompetenser och koncept till kunder inom tillverkningsindustri, tjänstesektor, offentlig verksamhe... Visa mer
Combitech är ett oberoende teknikkonsultbolag och en del av försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB. Vår bas finns i Norden men vi arbetar även internationellt tillsammans med våra kunder.

Combitech har ca 2 100 kvalificerade konsulter på ett 30-tal platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Vi erbjuder hög leveranskapacitet och ett brett utbud av spetskompetenser och koncept till kunder inom tillverkningsindustri, tjänstesektor, offentlig verksamhet och försvar.

Våra kunder ställer höga krav och vi stöttar dem genom hela processen, i allt från studier, upphandling, modellering, simulering och utveckling till test, verifiering och utbildning. Till saken hör att vi faktiskt är ett av få konsultföretag som har denna breda och djupa expertkompetens. Något som leder till att enskilda uppdrag ofta utvecklas till att Combitech blir en långsiktig partner. www.combitech.se

Just nu söker Combitech en teknikinformatör för ett projekt i Kristinehamn.

Har du intresse för språk och gillar att göra det tekniska lättförståeligt för gemene man? Då ska du jobba som teknikinformatör.

Vi söker dig som är strukturerad och metodisk i ditt skrivande. Då tjänsten kräver mycket kontakt med människor tror vi att du är öppen, snabbfotad och tar egna initiativ för kontakt med nyckelpersoner inom organisationen.

Kvalifikationer

• Erfarenhet alternativt utbildning inom maritime
• Erfarenhet inom XML
• Mycket god förmåga inom teknisk engelska i tal och skrift
• Praktisk erfarenhet av att jobba mot S1000D & Shipdex dokumentstandarder
• Meriterande: kompetens inom teknikillustration

Om tjänsten

Placering: Kristinehamn, med viss möjlighet till distansarbete

Anställning: Det här är ett projekt som startar 15 oktober och slutar 31 december. Du kommer bli anställd som konsult hos Qtym och bli uthyrd till Combitech. Tjänsten är på heltid.

Är du intresserad? Sista ansökningsdag är 30 september 2022. Urvalet sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor om tjänsten kontakta Joanna Andersson på 070-5668877 eller [email protected], alternativt Jan Hallenberg på 076-4953182 eller [email protected] Visa mindre

Transportledare till Wiréns Åkeri

Ansök    Sep 19    Qtym AB    Transportledare
Wiréns Åkeri är ett transportföretag som startades år 1946 av Henrik Wirén. Vi är idag 80 anställda och omsätter ca 100 Mkr. Huvudverksamhet består av fjärrtransporter där vi även hanterar värmekänsligt gods och kyltransporter. Vi har en egen lagerterminal där vi erbjuder såväl lagring som kringtjänster. Vårt strategiska läge vid Vänern gör att vi når storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Oslo inom tre timmar. Läs mer på, www.wirensakeri.se Ett lyck... Visa mer
Wiréns Åkeri är ett transportföretag som startades år 1946 av Henrik Wirén. Vi är idag 80 anställda och omsätter ca 100 Mkr. Huvudverksamhet består av fjärrtransporter där vi även hanterar värmekänsligt gods och kyltransporter. Vi har en egen lagerterminal där vi erbjuder såväl lagring som kringtjänster. Vårt strategiska läge vid Vänern gör att vi når storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Oslo inom tre timmar. Läs mer på, www.wirensakeri.se

Ett lyckat förändringsarbete och en omstrukturering är gjord och vi söker nu dig som vill fortsätta att driva Wiréns utveckling framåt!

Beskrivning av arbetsuppgifter:

I rollen som Transportledare kommer du ansvara för trafikverksamheten på bolaget och arbeta tätt ihop med dina medarbetare för att uppnå bästa möjliga flöde i trafiken. Du kommer ingå i ett litet, sammansvetsat team vilket ställer krav på gott samarbete och god kommunikation.

Du kommer även ansvara för:

• Trafikledning och samordning av företagets personal och bilar
• Rekrytering av ny personal
• Resultatuppföljning av driftavdelningen
• Utveckla och optimera befintlig och nytillkommen trafik

Som Transportledare kommer du stötta upp i schemaläggning, försäljning av transporter och tjänster samt besiktnings- och serviceplanering avseende bolagets fordon.

Vem är du?

Tjänsten passar dig som är noggrann och gillar snabba omställningar i vardagen. Du är en social person som tycker om att ha högt till tak. Ingen dag kommer vara den andra lik och det är därför viktigt att du är stresstålig och lugn i utförandet av dina arbetsuppgifter.

Vi ser att du har några års erfarenhet av just transportledning med dig in i den här tjänsten. Du är analytisk och eftertänksam och tycker om att utveckla och tänka nytt. Det är meriterande om du har full körkortsbehörighet (CE) och har jobbat som yrkeschaufför tidigare. Har du tidigare erfarenheter av personalansvar samt enklare ekonomiuppgifter är även det meriterande.

I ditt arbete ser vi att du är prestigelös och trygg i din roll. Du tycker om att driva på arbetet och du trivs bra med telefonen som ett av dina främsta arbetsverktyg. För oss är det viktigt att du är serviceinriktad och prioriterar både kunder och medarbetare högt. Du är mån om att ditt team ska prestera och må bra på jobbet och därför bidrar du gärna med både positivitet och humor för att hålla stämningen på topp.

Övrigt

Jourverksamhet förekommer i viss utsträckning.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetsplats: Kristinehamn

Tjänsten är en rekrytering till Wiréns Åkeri och rekryteringen sker i samarbete med Qtym. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Kyrk 072-146 11 64 alt. [email protected] eller Maria Starrin 076-495 36 66 alt. [email protected]

Du söker tjänsten via vår hemsida www.qtym.se.

Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 16 oktober.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Transportledare till Wiréns Åkeri

Ansök    Okt 25    Qtym AB    Transportledare
Wiréns Åkeri är ett transportföretag som startades år 1946 av Henrik Wirén. Vi är idag 80 anställda och omsätter ca 100 Mkr. Huvudverksamhet består av fjärrtransporter där vi även hanterar värmekänsligt gods och kyltransporter. Vi har en egen lagerterminal där vi erbjuder såväl lagring som kringtjänster. Vårt strategiska läge vid Vänern gör att vi når storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Oslo inom tre timmar. Läs mer på, www.wirensakeri.se Ett lyck... Visa mer
Wiréns Åkeri är ett transportföretag som startades år 1946 av Henrik Wirén. Vi är idag 80 anställda och omsätter ca 100 Mkr. Huvudverksamhet består av fjärrtransporter där vi även hanterar värmekänsligt gods och kyltransporter. Vi har en egen lagerterminal där vi erbjuder såväl lagring som kringtjänster. Vårt strategiska läge vid Vänern gör att vi når storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Oslo inom tre timmar. Läs mer på, www.wirensakeri.se

Ett lyckat förändringsarbete och en omstrukturering är gjord och vi söker nu dig som vill fortsätta att driva Wiréns utveckling framåt!

Beskrivning av arbetsuppgifter:

I rollen som Transportledare kommer du ansvara för trafikverksamheten på bolaget och arbeta tätt ihop med dina medarbetare för att uppnå bästa möjliga flöde i trafiken. Du kommer ingå i ett litet, sammansvetsat team vilket ställer krav på gott samarbete och god kommunikation.

Du kommer även ansvara för:

• Trafikledning och samordning av företagets personal och bilar
• Rekrytering av ny personal
• Resultatuppföljning av driftavdelningen
• Utveckla och optimera befintlig och nytillkommen trafik

Som Transportledare kommer du stötta upp i schemaläggning, försäljning av transporter och tjänster samt besiktnings- och serviceplanering avseende bolagets fordon.

Vem är du?

Tjänsten passar dig som är noggrann och gillar snabba omställningar i vardagen. Du är en social person som tycker om att ha högt till tak. Ingen dag kommer vara den andra lik och det är därför viktigt att du är stresstålig och lugn i utförandet av dina arbetsuppgifter.

Vi ser att du har några års erfarenhet av just transportledning med dig in i den här tjänsten. Du är analytisk och eftertänksam och tycker om att utveckla och tänka nytt. Det är meriterande om du har full körkortsbehörighet (CE) och har jobbat som yrkeschaufför tidigare. Har du tidigare erfarenheter av personalansvar samt enklare ekonomiuppgifter är även det meriterande.

I ditt arbete ser vi att du är prestigelös och trygg i din roll. Du tycker om att driva på arbetet och du trivs bra med telefonen som ett av dina främsta arbetsverktyg. För oss är det viktigt att du är serviceinriktad och prioriterar både kunder och medarbetare högt. Du är mån om att ditt team ska prestera och må bra på jobbet och därför bidrar du gärna med både positivitet och humor för att hålla stämningen på topp.

Övrigt

Jourverksamhet förekommer i viss utsträckning.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetsplats: Kristinehamn

Tjänsten är en rekrytering till Wiréns Åkeri och rekryteringen sker i samarbete med Qtym. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Kyrk 072-146 11 64 alt. [email protected] eller Maria Starrin 076-495 36 66 alt. [email protected]

Du söker tjänsten via vår hemsida www.qtym.se.

Urval sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 27 november.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Country Manager/COO till Ventisol Brandventilatorer AB

Ansök    Aug 23    Qtym AB    Affärsområdeschef
Ventisol Brandventilatorer AB med huvudkontor i Kristinehamn har funnits på marknaden i närmare 30 år och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av rökluckor, kupoler och lanterniner. 2010 köptes Ventisol av den finska koncernen Kera Group, Finlands största tillverkare av brandgasventilatorer och takljuskupoler. Sen dess har Kera Group och expanderat och vi har i dagsläget flera systerbolag i Norge, Danmark, Litauen, Lettland, Estland och Polen. Venti... Visa mer
Ventisol Brandventilatorer AB med huvudkontor i Kristinehamn har funnits på marknaden i närmare 30 år och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av rökluckor, kupoler och lanterniner. 2010 köptes Ventisol av den finska koncernen Kera Group, Finlands största tillverkare av brandgasventilatorer och takljuskupoler. Sen dess har Kera Group och expanderat och vi har i dagsläget flera systerbolag i Norge, Danmark, Litauen, Lettland, Estland och Polen. Ventisol och Kera Groups värderingar baseras på kundorientering, entreprenörskap och pålitlighet.

Ventisol söker ny Country Manager

Som Country Manager /COO får du det övergripande ansvaret för företagets strategiska och operativa ledning tillsammans med personal- och arbetsmiljöansvar.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har chefserfarenhet och relevant utbildningsbakgrund, gärna med en masterexamen inom något av områdena anläggning, civilekonomi, MBA-utbildning eller liknande dokumenterade kunskaper.

Vi ser dig mer som en generalist än en specialist, med en känsla och förståelse för affärsprocesser och den övergripande strategin och hur funktioner kan optimeras.
Precis som du är dedikerad till affärsutveckling och förstår våra kunders behov arbetar du också med att skapa rutiner och bygga en organisation som möter framtida utmaningar och samtidigt säkerställa att företagets värderingar kring kultur och beteende följs.
Denna tjänst passar dig som tycker om strategiarbete utifrån ett koncerndirektiv.

Du som person är ödmjuk och lyhörd och har ett genuint intresse för att utveckla medarbetarna och organisationen.

Vad innefattar tjänsten?
• Ansvar för resultat, analysera resultat och att kontinuerligt föreslå förbättringar samtidigt som du har förståelse och erfarenhet av att leda en verksamhet operativt.
• Representera företaget efter behov, inklusive närvaro vid viktiga funktioner, branschevenemang och möten.
• Efterlevnad av juridiska strukturer, se till att lagar, regler och policys inom alla områden följs.
• Utveckla och implementera struktur och arbetssätt för ökad regelefterlevnad i enlighet med Kera Groups strategi.
• Arbeta med KPI:er och vidta lämpliga åtgärder vid behov. Säkerställa att mål för tillväxt, lönsamhet och andra nyckeltal nås eller överträffas.
• Kommunicera och genomföra företagets årliga affärsplan.
• Förbereda årliga budgetar, arbeta med månatliga finansiella rapporter och föreslå och utföra riskanalyser av potentiella investeringar.
• I enlighet med Kera Groups strategi arbeta med bolagets produkt- och konceptutveckling på marknaden.
• Säkerställa att Kera Groups kärnvärden implementeras och följs.
• Säkerställa rätt kompetens och beteende, genom att ställa krav, stötta och följa upp medarbetarna.

Ventisol ligger i Kristinehamn och tillverkar brandgasventilatorer och levererar kompletta lösningar för rök- och värmehanteringssystem. Naturligt dagsljus är också en stor del av vår verksamhet.
Ventisol ägs av det finska företaget Kera Group, beläget i Orimattila, strax utanför Lahtis.
Tjänsten kräver tillfälliga resor inom Sverige och till Finland.

Tillträde:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan:
Intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansökan stänger 25 september.

Välkommen med din ansökan!
Vid frågor och funderingar om tjänsten, kontakta:

Sofia Graflund: 070-423 34 23, [email protected] Visa mindre

Fordonstekniker till Carab i Kristinehamn

Grunden till Carab startade 1979 i ett bolag som hette Kristinehamns Biluthyrning AB, som hyrde ut bilar och minibussar till främst stora Skogsbolag och A9 men även till andra företag och privatpersoner, Strax efter bildades ytterligare ett bolag med namnet Bilnetto där begagnade bilar köptes och såldes till i huvudsak privatpersoner. Verksamheten bedrevs i hyrda lokaler där i dag Nordic husbilar är. År 1981 förvärvades Bilhallen I Kristinehamn AB som fan... Visa mer
Grunden till Carab startade 1979 i ett bolag som hette Kristinehamns Biluthyrning AB, som hyrde ut bilar och minibussar till främst stora Skogsbolag och A9 men även till andra företag och privatpersoner, Strax efter bildades ytterligare ett bolag med namnet Bilnetto där begagnade bilar köptes och såldes till i huvudsak privatpersoner.

Verksamheten bedrevs i hyrda lokaler där i dag Nordic husbilar är. År 1981 förvärvades Bilhallen I Kristinehamn AB som fanns i före detta IC:s (OK)gamla lokaler, där öppnades en reservdelsbutik som drevs en kortare tid för att sedan sälja rörelsen till Kenneth Jönsson som då kom från Mekonomen Karlstad. Under året ”byggdes” en Barack på tomten varifrån biluthyrningen drevs i ett företag som hett Release och nu började vi ”grossa” med beg. Bilar, köpte större partier och sålde vidare till andra bilhandlare fram till 1988 då Carab bildades i sin nuvarande form och nybilsförsäljningen av Mitsubishi startade. År 1991 utökades verksamheten att även omfatta Nya Hyundai.

Under 90 talet till första halvan av 2000 talet såldes chassin till husbilsbyggen först Peugeot som senare byttes till Fiat. År 1992 Byggdes en NY anläggning på samma tomt då den gamla blev för liten med 2 nybilsmärken. År 2000 byggdes det till för egen verkstad samt reservdelar och en utökning av bilhallen. Hösten 2003 övertog Stefan o. Charlotte aktiemajoriteten och Tage gick ned till halvtid. I dag säljer vi Hyundai och Citroën och servar Hyundai och Citroën.

Nu söker Carab i Kristinehamn en fordonstekniker.

Vi söker dig som brinner för bilar och tycker det är spännande med ny teknik. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet, samt genomgått en gymnasial fordonsutbildningen eller liknande. Vi söker dig som är noggrann och du bör kunna arbeta självständigt och i grupp.

I arbetet ingår de flesta förekommande verkstadsjobb, som felsökning, service och reparationer på huvudsakligen Hyundai och Citroen.

Vi vidareutbildar oss löpande hos våra generalagenter.

Krav:

Fordonsutbildning eller motsvarande

Svenska i tal och skrift.

Läsförståelse engelska.

B-körkort.

Tjänsten startar som en bemanning i 6 månader via Qtym och kan sedan övergå till en tillsvidareanställning hos kund.

Ort: Kristinehamn

Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan.

Start: Omgående

Vid frågor kontakta affärsområdeschef Jan Hallenberg, 054-141805 alt. [email protected]

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige
Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Fastighetsskötare/vaktmästare till Wiréns Fastigheter

Wiréns Fastigheter består av två olika bolag, Wiréns Fastighets AB och Wiréns Bostads AB. Vår affärsidé är att förvalta och utveckla egna fastigheter. Vi har ett femtiotal bostadslägenheter i vårt bestånd, de flesta på den norra delen av Kungsgatan i Kristinehamn där det även finns affärslokaler i gatuplan. Vi har även ett flertal industrifastigheter fördelade på verkstadslokaler, kontor och lager. Vår ambition som fastighetsbolag är att erbjuda våra hyre... Visa mer
Wiréns Fastigheter består av två olika bolag, Wiréns Fastighets AB och Wiréns Bostads AB. Vår affärsidé är att förvalta och utveckla egna fastigheter. Vi har ett femtiotal bostadslägenheter i vårt bestånd, de flesta på den norra delen av Kungsgatan i Kristinehamn där det även finns affärslokaler i gatuplan. Vi har även ett flertal industrifastigheter fördelade på verkstadslokaler, kontor och lager.

Vår ambition som fastighetsbolag är att erbjuda våra hyresgäster attraktiva och väl underhållna bostäder och lokaler. Vi arbetar med fokus på kvalitet och personlig service.

Wiréns Fastigheter är systerbolag till Wiréns Åkeri som är en av Kristinehamns största arbetsgivare. Läs mer om oss på wirfast.se

Nu söker vi fastighetsskötare/vaktmästare

Om Rollen
Som Fastighetsskötare/vaktmästare ansvarar du för den inre och yttre skötseln hos Wiréns Fastigheter. Du ser till att hyresgästerna känner sig trygga och nöjda i sin arbets- och boendemiljö samt att utemiljön är väl omhändertagen. Felsökning, enklare reparationer och drift av fastigheterna ingår även i viss utsträckning. I teamet ingår ytterligare en fastighetsskötare. Arbetet är både fritt och varierat men ställer krav på flexibilitet då akuta ärenden kan dyka upp. Arbetstiden är dagtid, jour på helger och kvällar ingår ej.

I rollen ingår även arbetsuppgifter såsom:

• Kontakt med befintliga leverantörer
• Underhållsplanering
• Utföra besiktningar
• Ansvara för visningar av lägenheter
• Daglig kontakt med hyresgäster, fånga upp felanmälningar & säkerställa att de blir åtgärdade
• Säkerställa att fastigheternas tekniska system fungerar optimalt
• Ansvara för våra miljöstationer

Vem söker vi?
Vi söker en händig och självgående person som kan fastighetsskötsel. Du har en bakgrund med erfarenhet från yrken inom bygg, el, VVS eller annat hantverksyrke. Vid en anställning har förutom sakkunskaperna också de personliga egenskaperna stor betydelse. Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och du tycker om att samverka för att skapa långsiktiga relationer. Vidare är du prestigelös och beredd att hugga i där det behövs.

Övrigt:
B-körkort är ett krav
Svenska i tal och skrift
Placering: Kristinehamn

Ansöker gör du via formuläret nedan. Din ansökan vill vi ha senast den 24/7. Urvalsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta Sara Magnusson, [email protected],054-14 18 00 Visa mindre

Arbetsledare till HEAB

Ansök    Mar 30    Qtym AB    Arbetsledare, anläggning
HEAB grundades redan 1974 av Björn Hesselius i värmländska Kristinehamn. Företaget är fortfarande idag ett familjeföretag och drivs av andra generationen med Per Hesselius som VD. Vi utför alla typer av mark- och anläggningsarbeten, vägbyggnation och vägunderhåll. Vi har uthyrning av maskiner och containrar, försäljning av jordmaterial, grus och bergmaterial från egna bergkrossanläggningar. Vi utför även trailer- lastbils- och lastväxlartransporter. HEA... Visa mer
HEAB grundades redan 1974 av Björn Hesselius i värmländska Kristinehamn. Företaget är fortfarande idag ett familjeföretag och drivs av andra generationen med Per Hesselius som VD. Vi utför alla typer av mark- och anläggningsarbeten, vägbyggnation och vägunderhåll. Vi har uthyrning av maskiner och containrar, försäljning av jordmaterial, grus och bergmaterial från egna bergkrossanläggningar. Vi utför även trailer- lastbils- och lastväxlartransporter.

HEAB:s affärsområde Markentreprenad är en viktig del i bolaget. Därför söker de nu en arbetsledare som kan vara med och ta hand om projekt och tillsammans med kollegorna bidra till god leverans mot kund.

Arbetsledare
I tjänsten som arbetsledare hos HEAB är du en viktig kugge i teamet. Du rapporterar till Entreprenadchefen och är med och planerar projekten. Som arbetsledare är du den som drar i gång projekten och leder arbetat på plats.

I rollen ingår det bland annat:

• På fältet leda och fördela arbete till personalen.
• Se till att projekten går enligt plan och tidsplan.
• Ansvar för arbetsmiljö och riskbedömningar.
• Utföra egenkontroller.
• För dagbok över arbetet.
• På fältet ha kontakt med kunder.

Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten så tror vi att du har hunnit med ett par år inom Mark och Anläggning, och är van vid att arbeta i olika typer av anläggningsprojekt. Du kanske redan idag jobbar som arbetsledare eller är redo att ta nästa steg. Viktigt är att du är trygg som person och ledare, och att du kan få dina kollegor att trivas och lyckas i sitt arbete. Du är socialt duktig och mån om att leverans mot kunden blir bra.

Om tjänsten

• Placeringsort är Kristinehamn.
• Tjänsten är heltid.
• Lön enligt överenskommelse.

För frågor om tjänsten kontakta Erik Ramström, [email protected] , 054-14 18 00. Din ansökan vill vi ha senast 2022-05-01. Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökningar tas endast emot via ansökningsknappen nedan. Visa mindre

Entreprenadchef till HEAB

Ansök    Mar 30    Qtym AB    Affärsområdeschef
HEAB grundades redan 1974 av Björn Hesselius i värmländska Kristinehamn. Företaget är fortfarande idag ett familjeföretag och drivs av andra generationen med Per Hesselius som VD. Vi utför alla typer av mark- och anläggningsarbeten, vägbyggnation och vägunderhåll. Vi har uthyrning av maskiner och containrar, försäljning av jordmaterial, grus och bergmaterial från egna bergkrossanläggningar. Vi utför även trailer- lastbils- och lastväxlartransporter. HEA... Visa mer
HEAB grundades redan 1974 av Björn Hesselius i värmländska Kristinehamn. Företaget är fortfarande idag ett familjeföretag och drivs av andra generationen med Per Hesselius som VD. Vi utför alla typer av mark- och anläggningsarbeten, vägbyggnation och vägunderhåll. Vi har uthyrning av maskiner och containrar, försäljning av jordmaterial, grus och bergmaterial från egna bergkrossanläggningar. Vi utför även trailer- lastbils- och lastväxlartransporter.

HEAB:s affärsområde Markentreprenad är en viktig del i bolaget. Därför söker de nu en Entreprenadchef med uppdraget att leda, växa och vidareutveckla affärsområdet.

Entreprenadchef
I tjänsten som Entreprenadchef hos HEAB får du en viktig roll i bolaget. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Du deltager aktivt i företagets ledningsgruppsarbete och är med och utvecklar företaget.

I rollen ingår det bland annat:

• Budgetansvar
• Verkställande av bolagets strategier
• Sälj och offertarbete mot ny kund.
• Ta hand om och utveckla befintliga kunder.
• Kalkylering, med stöd av företagets Kalkylator.
• Planering och utförande av projekt.

I tjänsten ingår personalansvar för 10 duktiga kollegor, och du ser att till att alla trivs och att ni är ett fungerande team.

Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten tror vi att du har en bakgrund inom Mark och Anläggning, eller annan relevant bakgrund. Du behöver ha med dig kunskap kring entreprenadjuridik och branschregler. Som person behöver du vara duktig på att skapa relationer med nya kunder, och utveckla relationer med befintliga kunder. Du är en trygg ledare med ett sinne för affärer.

Om tjänsten

• Placeringsort är Kristinehamn.
• Tjänster är heltid.
• Lön enligt överenskommelse.

Varm välkommen med din ansökan.

För frågor om tjänsten kontakta Erik Ramström, [email protected] . 054-14 18 00. Din ansökan vill vi ha senast 2022-05-01. Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökningar tas endast emot via Ansökningsknappen nedan. Visa mindre

Fordonstekniker till Carab i Kristinehamn

Grunden till Carab startade 1979 i ett bolag som hette Kristinehamns Biluthyrning AB, som hyrde ut bilar och minibussar till främst stora Skogsbolag och A9 men även till andra företag och privatpersoner, Strax efter bildades ytterligare ett bolag med namnet Bilnetto där begagnade bilar köptes och såldes till i huvudsak privatpersoner. Verksamheten bedrevs i hyrda lokaler där i dag Nordic husbilar är. År 1981 förvärvades Bilhallen I Kristinehamn AB som fan... Visa mer
Grunden till Carab startade 1979 i ett bolag som hette Kristinehamns Biluthyrning AB, som hyrde ut bilar och minibussar till främst stora Skogsbolag och A9 men även till andra företag och privatpersoner, Strax efter bildades ytterligare ett bolag med namnet Bilnetto där begagnade bilar köptes och såldes till i huvudsak privatpersoner.

Verksamheten bedrevs i hyrda lokaler där i dag Nordic husbilar är. År 1981 förvärvades Bilhallen I Kristinehamn AB som fanns i före detta IC:s (OK)gamla lokaler, där öppnades en reservdelsbutik som drevs en kortare tid för att sedan sälja rörelsen till Kenneth Jönsson som då kom från Mekonomen Karlstad. Under året ”byggdes” en Barack på tomten varifrån biluthyrningen drevs i ett företag som hett Release och nu började vi ”grossa” med beg. Bilar, köpte större partier och sålde vidare till andra bilhandlare fram till 1988 då Carab bildades i sin nuvarande form och nybilsförsäljningen av Mitsubishi startade. År 1991 utökades verksamheten att även omfatta Nya Hyundai.

Under 90 talet till första halvan av 2000 talet såldes chassin till husbilsbyggen först Peugeot som senare byttes till Fiat. År 1992 Byggdes en NY anläggning på samma tomt då den gamla blev för liten med 2 nybilsmärken. År 2000 byggdes det till för egen verkstad samt reservdelar och en utökning av bilhallen. Hösten 2003 övertog Stefan o. Charlotte aktiemajoriteten och Tage gick ned till halvtid. I dag säljer vi Hyundai och Citroën och servar Hyundai och Citroën.

Nu söker Carab i Kristinehamn en fordonstekniker.

Vi söker dig som brinner för bilar och tycker det är spännande med ny teknik. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet, samt genomgått en gymnasial fordonsutbildningen eller liknande. Vi söker dig som är noggrann och du bör kunna arbeta självständigt och i grupp.

I arbetet ingår de flesta förekommande verkstadsjobb, som felsökning, service och reparationer på huvudsakligen Hyundai och Citroen.

Vi vidareutbildar oss löpande hos våra generalagenter.

Krav:

Fordonsutbildning eller motsvarande

Svenska i tal och skrift.

Läsförståelse engelska.

B-körkort.

Tjänsten startar som en bemanning i 6 månader via Qtym och kan sedan övergå till en tillsvidareanställning hos kund.

Ort: Kristinehamn

Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan.

Start: Omgående

Vid frågor kontakta affärsområdeschef Jan Hallenberg, 054-141805 alt. [email protected]

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige
Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Platschef med fokus på marknad och sälj

Ansök    Mar 31    Qtym AB    Marknadschef
Bakgrund: Även om man gjort en noga kravspec. så kan den under en rekrytering ändras, intressanta möten väcker nya strategiska tankar. Så var fallet och är fallet i rekryteringen där vi sökt en VD till ett åkeri. Pga av detta söker vi inte längre en VD utan i stället en Platschef med fokus på sälj och marknad. Vi vill även att man har erfarenhet av logistik och transport. Rollen: Vi söker dig som tycker om att jobba nära verksamheten och som har rätt affä... Visa mer
Bakgrund:
Även om man gjort en noga kravspec. så kan den under en rekrytering ändras, intressanta möten väcker nya strategiska tankar. Så var fallet och är fallet i rekryteringen där vi sökt en VD till ett åkeri. Pga av detta söker vi inte längre en VD utan i stället en Platschef med fokus på sälj och marknad. Vi vill även att man har erfarenhet av logistik och transport.

Rollen:
Vi söker dig som tycker om att jobba nära verksamheten och som har rätt affärsmässig bakgrund. Du är duktigt på att vårda och utveckla befintliga kundrelationer samt att hitta nya affärsmöjligheter. Som person är du drivande, strukturerad, kommunikativ och relationsskapande. Du har lätt för att skapa nätverk och gillar att ha många kontaktytor. Bland dina starkare sidor finns förmågan att nå resultat genom ett tydligt ledarskap – genom att sätta upp mål, följa upp, inspirera, motivera och bygga team.

Kvalifikationer:

• Erfarenhet av arbete i ledande befattning
• Arbetat med att utveckla affärer, tjänster och verksamheter
• Relevant utbildning, gärna inom ledarskap, marknad, ekonomi
• Vi ser gärna att du har erfarenhet från branschen, logistik, transport.

Tjänsten är en direkt rekrytering till kund.

Tjänsten förutsätter att du bor på pendlingsbart avstånd från Kristinehamn.

Urval sker löpande.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Magnusson på [email protected], eller 072-514 18 22. Visa mindre

Ekonomi- och löneassistent till Kristinehamns Energi

Ansök    Jul 9    Qtym AB    Ekonomiassistent
Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Fjärrvärme AB, och Kristinehamns Energi Fastighets AB ingår som dotterbolag i Kristinehamns Energi AB koncernen, som till 100 % ägs av Kristinehamns Kommun. Koncernen har 23 anställda och en omsättning på ca 70 miljoner. Vår Vision ”Vi ska vara ett framåtlutat energi- och teknikbolag där vi utvecklas, utvecklar och bidrar med rätt energi- och tekniklösningar för ett väl fungerande liv och näringsliv samt att vi är e... Visa mer
Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Fjärrvärme AB, och Kristinehamns Energi Fastighets AB ingår som dotterbolag i Kristinehamns Energi AB koncernen, som till 100 % ägs av Kristinehamns Kommun.

Koncernen har 23 anställda och en omsättning på ca 70 miljoner.

Vår Vision
”Vi ska vara ett framåtlutat energi- och teknikbolag där vi utvecklas, utvecklar och bidrar med rätt energi- och tekniklösningar för ett väl fungerande liv och näringsliv samt att vi är ett föredöme som arbetsplats och samhällsnyttigt bolag”

Vår Affärsidé
”Vi ger våra kunder ljus, värme, trygghet och komfort!”

Om rollen:
Som ekonomi- och löneassistent arbetar du med löpande bokföring, du ansvar för kund- och leverantörsreskontran samt för viss fakturering. Du ansvarar för inrapportering av moms, arbetsgivaravgifter, f-skatt och energiskatt. I rollen ingår avstämningar av vissa balanskonton i samband med månadsbokslut, hantering av kassa samt ansvar för lönehantering. Viss personaladministration ingår även såsom hantering av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, rapportering mm. Vidare kommer vara delaktig i ekonomifunktionens intern kontrollarbete samt diarieföring.

Utöver ovanstående kommer du även att:

• Självständigt driva enskilda uppdrag/projekt som är tidsbegränsade
• Vara med och bidra till att utveckla, effektivisera och digitalisera ekonomi- och personalfunktionen
• Bidra till att uppsatta mål och resultat nås för funktionen på ett effektivt och professionellt sätt

Som ekonomi- och löneassistentens ingår du i ekonomiavdelningen som består av ekonomichef samt av dig som ekonomi- och löneassistent.

Vem söker vi:
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå samt ett par års erfarenhet från att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter. Du har mycket god erfarenhet av Office, främst Excel samt van att arbeta i större ekonomisystem (Raindance, IFS, SAP). Du har erfarenhet från lönehantering. Har du erfarenhet av bokslutsarbete är det meriterande.

På ekonomiavdelningen arbetar vi med att utveckla oss i intern konsultrollen. Det är där viktigt att du alltid har kunden i fokus och att service är självklart för dig samt att du i ditt arbetssätt är utåtriktad och professionell.

Vi tror att du trivs med att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är viktig för hela arbetsteamet och organisationen. Du har förmåga att driva ditt arbete självständigt och är inte rädd för att ta tag i saker och tänka i nya banor. Du tar egna initiativ och har förmågan att fatta beslut samt har lätt för att kommunicera och skapa förutsättningar för en god dialog med medarbetare och kollegor. I din roll som ekonomi- och löneassistent är det viktigt att du kan hantera sekretess.

Som person är du resultatorienterad, noggrann, analytisk, ansvarstagande, ordningsam, positiv, flexibel, och har lätt för att samarbeta inom den egna gruppen men också med andra funktioner inom koncernen.

Vi erbjuder dig:
Arbetsglädje, utveckling, varierande arbetsuppgifter och inte minst ett härligt gäng kollegor är bara några av de delar som kännetecknar hur det är att jobba på Kristinehamns Energi.

Övrigt:

Tjänsten motsvarar 75 % av en heltidstjänst.

Tillträde 2021-09-06

Rekryteringen sker i samarbete med Qtym. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Kyrk, [email protected] alt. 072-146 11 64

Intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är 1 augusti.

Vi är nyfikna på dig, varmt välkommen med din ansökan!

. Visa mindre

Byggsäljare

Ansök    Dec 18    Qtym AB    Utesäljare
AB Karl Hedin är en familjeägd sågverks- och handelskoncern med verksamhet i Mellansverige och Estland. Företaget grundades 1917 och har idag runt 1000 anställda och omsätter cirka 5 miljarder kronor. Vi bedriver idag verksamhet inom sågverk, förädling, emballage och bygghandel där bygghandeln med sina 47 enheter är den största och mest expansiva delen av trä- och handelskoncernen AB KARL HEDIN. Har du erfarenhet av försäljning och brinner för att skapa... Visa mer
AB Karl Hedin är en familjeägd sågverks- och handelskoncern med verksamhet i Mellansverige och Estland. Företaget grundades 1917 och har idag runt 1000 anställda och omsätter cirka 5 miljarder kronor. Vi bedriver idag verksamhet inom sågverk, förädling, emballage och bygghandel där bygghandeln med sina 47 enheter är den största och mest expansiva delen av trä- och handelskoncernen AB KARL HEDIN.

Har du erfarenhet av försäljning och brinner för att skapa långsiktiga relationer? Nu söker vi en Byggsäljare till vår anläggning i Kristinehamn!

Som byggsäljare kommer du att vara våra företagskunders och konsumenters dagliga kontaktperson. Du har en stor känsla för service och ett flexibelt tänk med god förmåga att sätta dig in i kundens behov och verksamhet och identifiera affärsmöjligheter. I rollen som Byggsäljare jobbar du med våra befintliga kunder och du etablerar nya kundkontakter.

Arbetsuppgifter
Rollen som Byggsäljare kommer vara varierande med ett högt tempo. Du räknar på pris- och materialförfrågningar som kommer från olika kunder vilket ställer krav på stor professionalism, kunskap och noggrannhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

• Försäljning av byggmaterial och förnödenheter
• Bearbetning och kontakt med nya samt befintliga kunder
• Kundansvar och förhandling gentemot kund
• Ordermottagning, offertskrivning och uppföljning

Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för försäljning. Du uppskattar att arbeta i ett högt tempo med många kontaktytor. Det är självklart för dig att ta ett stort individuellt ansvar och driva dina ansvarsområden självständigt. Vidare är du noggrann, strukturerad och du har en öppen och rak kommunikation samt är ödmjuk och prestigelös i din natur.

Det är meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen men vi lägger också stor vikt i personlig lämplighet.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg och spännande arbetsplats där du gärna stannar och åldras med dina kollegor. Ett fantastiskt roligt arbete där kreativiteten flödar!

Tillträdesdatum
Senast 1 april 2021

Låter detta intressant?
Sista ansökningsdag är 17e januari
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Jakobsson på 076 495 36 66 alt. [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker nu en operativ och marknadsinriktad VD till Wiréns Åkeri

Ansök    Nov 11    Qtym AB    Verkställande direktör
Wiréns Åkeri är ett transportföretag som startades år 1946 av Henrik Wirén. Vi är idag 80 anställda och omsätter ca 100 Mkr. Huvudverksamhet består av fjärrtransporter där vi även hanterar värmekänsligt gods och kyltransporter. Vi har en egen lagerterminal där vi erbjuder såväl lagring som kringtjänster. Vårt strategiska läge vid Vänern gör att vi når storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Oslo inom tre timmar. Läs mer på, www.wirensakeri.se Ett lyck... Visa mer
Wiréns Åkeri är ett transportföretag som startades år 1946 av Henrik Wirén. Vi är idag 80 anställda och omsätter ca 100 Mkr. Huvudverksamhet består av fjärrtransporter där vi även hanterar värmekänsligt gods och kyltransporter. Vi har en egen lagerterminal där vi erbjuder såväl lagring som kringtjänster. Vårt strategiska läge vid Vänern gör att vi når storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Oslo inom tre timmar. Läs mer på, www.wirensakeri.se

Ett lyckat förändringsarbete och en omstrukturering är gjord och vi söker nu dig som vill fortsätta att driva Wiréns utveckling framåt!

Rollen
Vi söker dig som tycker om att jobba nära verksamheten och som har rätt affärsmässig bakgrund samt insikter i företagandets villkor. Du är duktigt på att vårda och utveckla befintliga kundrelationer samt att hitta nya affärsmöjligheter. I rollen som VD har du det övergripande ansvaret för den operativa verksamheten och rapporterar till styrelsen. Som person är du drivande, strukturerad, kommunikativ och relationsskapande. Du har lätt för att skapa nätverk och gillar att ha många kontaktytor. Bland dina starkare sidor finns förmågan att nå resultat genom ett tydligt ledarskap – genom att sätta upp mål, följa upp, inspirera, motivera och bygga team.

Kvalifikationer:

• Erfarenhet av arbete i ledande befattning
• Arbetat med att utveckla affärer, tjänster och verksamheter
• Relevant utbildning, gärna inom ledarskap, marknad, ekonomi
• Meriterande om du har erfarenhet från branschen

Tjänsten förutsätter att du bor på pendlingsbart avstånd från Kristinehamn

Vi är nyfikna på dig, välkommen med din ansökan!

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Magnusson på [email protected], eller 072-514 18 22. Visa mindre

Teknisk säljare till Ventisol AB

Ansök    Okt 16    Qtym AB    Innesäljare
Ventisol Brandventilatorer AB med huvudkontor i Kristinehamn har funnits på marknaden i närmare 30 år och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av rökluckor, kupoler och lanterniner. 2010 köptes Ventisol av den finska koncernen Kera Group, Finlands största tillverkare av brandgasventilatorer och takljuskupoler. Sen dess har Kera Group och expanderat och vi har i dagsläget flera systerbolag i Norge, Danmark, Litauen, Lettland, Estland, Polen och Ryssl... Visa mer
Ventisol Brandventilatorer AB med huvudkontor i Kristinehamn har funnits på marknaden i närmare 30 år och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av rökluckor, kupoler och lanterniner. 2010 köptes Ventisol av den finska koncernen Kera Group, Finlands största tillverkare av brandgasventilatorer och takljuskupoler. Sen dess har Kera Group och expanderat och vi har i dagsläget flera systerbolag i Norge, Danmark, Litauen, Lettland, Estland, Polen och Ryssland. Ventisol och Kera Groups värderingar baseras på kundorientering, entreprenörskap och pålitlighet.

Vill du bli expert på något unikt och jobba med en produkt som räddar liv?
Längtar du efter ett självständigt arbete där både din tekniska och säljande ådra kommer väl tillhands? Då är jobbet som teknisk säljare på Ventisol AB i Kristinehamn perfekt för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Som teknisk säljare på Ventisol utgår du ifrån kontoret i Kristinehamn. Här får du ett fritt och självständigt arbete
där du med ditt stora engagemang planerar, genomför och följer upp ditt arbete. Det innebär att räkna på anbud, säkerställa produktionskapacitet samt förhandla med kund.
På ett affärsmässigt sätt ansvarar du för att stärka och utveckla nya såväl som befintliga samarbeten. Du arbetar också nära vår produktionsenhet i Borås för att säkerställa kundnöjdhet och lönsamhet i våra uppdrag.

Ditt arbete är minst sagt socialt och omväxlande där du på egen hand och tillsammans med vårt säljteam löser de utmaningar som vi ställs inför. Du tillåts vara kreativ i dina lösningsförslag och kan tillsammans med kund/underentreprenör förstå behovet för att hitta en komplett lösning.

Dina framtida arbetsuppgifter
Som teknisk säljare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:

• arbeta med kalkyl och offert.
• ta fram lösningar och sy ihop affären
• läsa ritningar och ta fram offerter
• agera som servicefunktion åt kunder vid produkttekniska frågor



Vem är du?
Vi tror att du som söker tjänsten har:

• minst gymnasieutbildning med teknisk inriktning alternativt relevant teknisk erfarenhet , kanske har du jobbat som säljare tidigare eller vill ta nästa kliv från en bakgrund inom bygg, brand, tak eller teknik.
• kunskap i AutoCad
• systemtekniskkunskap gärna inom Office 365
• vana av att räkna och skapa kalkyler och offerter

I rollen som teknisk säljare är det viktigt att du är serviceorienterad, stresstålig och lösningsorienterad som person. Du kommer träffa många nya människor och förmågan att skapa långsiktiga relationer samt förtroende hos kunderna är nyckeln till framgång både för dig och för Ventisol.

Villkor
Arbetstid: Dagtid (resor förekommer)
Ort: Kristinehamn
Tillträde: Omgående

Låter detta intressant?
Sista ansökningsdag är 8/11 men intervjuer sker löpande.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Andrea Meyer på 054-14 18 07 alt. [email protected] eller Matilda Jakobsson på 054-14 18 17 alt. [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Vi söker nu en operativ och marknadsinriktad VD till Wiréns Åkeri

Ansök    Dec 7    Qtym AB    Verkställande direktör
Wiréns Åkeri är ett transportföretag som startades år 1946 av Henrik Wirén. Vi är idag 80 anställda och omsätter ca 100 Mkr. Huvudverksamhet består av fjärrtransporter där vi även hanterar värmekänsligt gods och kyltransporter. Vi har en egen lagerterminal där vi erbjuder såväl lagring som kringtjänster. Vårt strategiska läge vid Vänern gör att vi når storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Oslo inom tre timmar. Läs mer på, www.wirensakeri.se Ett lyck... Visa mer
Wiréns Åkeri är ett transportföretag som startades år 1946 av Henrik Wirén. Vi är idag 80 anställda och omsätter ca 100 Mkr. Huvudverksamhet består av fjärrtransporter där vi även hanterar värmekänsligt gods och kyltransporter. Vi har en egen lagerterminal där vi erbjuder såväl lagring som kringtjänster. Vårt strategiska läge vid Vänern gör att vi når storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Oslo inom tre timmar. Läs mer på, www.wirensakeri.se

Ett lyckat förändringsarbete och en omstrukturering är gjord och vi söker nu dig som vill fortsätta att driva Wiréns utveckling framåt!

Rollen
Vi söker dig som tycker om att jobba nära verksamheten och som har rätt affärsmässig bakgrund samt insikter i företagandets villkor. Du är duktigt på att vårda och utveckla befintliga kundrelationer samt att hitta nya affärsmöjligheter. I rollen som VD har du det övergripande ansvaret för den operativa verksamheten och rapporterar till styrelsen. Som person är du drivande, strukturerad, kommunikativ och relationsskapande. Du har lätt för att skapa nätverk och gillar att ha många kontaktytor. Bland dina starkare sidor finns förmågan att nå resultat genom ett tydligt ledarskap – genom att sätta upp mål, följa upp, inspirera, motivera och bygga team.

Kvalifikationer:

• Erfarenhet av arbete i ledande befattning
• Arbetat med att utveckla affärer, tjänster och verksamheter
• Relevant utbildning, gärna inom ledarskap, marknad, ekonomi
• Meriterande om du har erfarenhet från branschen

Tjänsten förutsätter att du bor på pendlingsbart avstånd från Kristinehamn

Vi är nyfikna på dig, välkommen med din ansökan!

Urval pågår.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Magnusson på [email protected], eller 072-514 18 22. Visa mindre

Kommunikatör

Ansök    Nov 27    Qtym AB    Informatör/Kommunikatör
Vill du vara med på en spännande resa och bli en av oss? Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland. Dessutom finns vi i Säffle, Åmotfors och Greåker, Norge. Koncernen som helhet har en omsättning på 3000 msek. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi även utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Vill du bli en av os... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa och bli en av oss? Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland. Dessutom finns vi i Säffle, Åmotfors och Greåker, Norge. Koncernen som helhet har en omsättning på 3000 msek. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi även utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Vill du bli en av oss?

Vill du veta mer? Läs på nordic-paper.com 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som kommunikatör arbetar du med både intern och extern kommunikation. Tjänsten förutsätter att du har ett eget driv, är framåt och har förmåga att samarbeta med andra avdelningar. Din arbetsplats kommer vara i Bäckhammar, två mil söder om Kristinehamn, men ditt arbetsområde sträcker sig delvis över hela Nordic Paper, vilket kan innebära en del resande främst till våra övriga produktionsorter. Dessutom förekommer mässor och andra sociala aktiviteter som exempelvis nätverkande bland studenter. Du kommer arbeta mycket med hållbarhetsfrågor och gör bland annat den årliga hållbarhetsrapporten. Däremellan varierar arbetsuppgifterna mycket och Nordic Paper kan lova att det aldrig blir långtråkigt!
Önskvärda kvalifikationer

• Du är kommunikatör med inriktning mot hållbarhet, alternativt miljöingenjör med intresse för kommunikationsfrågor.
• Du är duktig i Officeprogrammen samt gärna Adobeprogrammen.
• Du har erfarenhet och intresse av att arbeta med både webb och intranät.
• Du är organiserad och har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt.
• Du tänker analytiskt.
• Utöver svenska talar och skriver du flytande engelska.
• Du har erfarenhet av att jobba med sociala medier.

Önskvärda personliga egenskaper

• Du är kommunikativ och har förmågan att anpassa kommunikationen efter situation.
• Du är prestigelös och kan ta dig an både små och stora arbetsuppgifter.
• Du gillar att arbeta i grupp, likväl som att driva egna projekt.
• Du gillar en lättsam arbetsmiljö som då och då behöver arbeta mot korta deadlines.
• Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Information om tjänsten

Tjänsten är på heltid. Om du har frågor om tjänsten kontaktar du John på [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Lagerarbetare/Truckförare

Ansök    Okt 11    Qtym AB    Truckförare
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov. Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenhet... Visa mer
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov.

Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenheter som tar stort personligt ansvar för våra kunders framgång. Vår devis är att vi förser våra kunder med kompetens som får dem att växa och utvecklas. Vi är ett modernt, personligt och roligt företag där medarbetarna trivs, utvecklas och tar ett personligt ansvar för såväl kunder som kandidater.

Qtym är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag vilket garanterar att vi är en seriös leverantör och att vi lever upp till Bemanningsföretagens tio grundkrav. I de fall vi tar arbetsgivaransvar ser vi till att vår personal har en god arbetsmiljö och blir bemött på ett bra sätt. 

Qtym AB är ett privatägt företag med stor entreprenörsanda och ett starkt engagemang. Läs mer om oss

Vi söker dig som är driven och gillar att jobba fysiskt! Det är viktigt att du är noggrann och att du håller hög kvalitet i det du gör. Vi ser också att du är flexibel och att du inte är rädd för att hugga i där det behövs! Som medarbetare hos kunden kommer du hjälpa till att flytta material från en lagerbyggnad till en annan.

• Det är ett fysiskt jobb som sker i högt tempo 
• Truckkort är ett krav
• B-körkort är ett krav
• Lastbilskort med digitalt förarkort är meriterande
• Du måste vara svensk medborgare 


Anställningen är på heltid, 100%, placering Kristinehamn. Start i mitten av oktober.

Urval sker löpande för denna tjänst, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Tjänsten är en bemanning via Qtym i en månad med möjlighet till förlängning.

Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan. Urvalet sker löpande.

Vid frågor kontakta Joanna Andersson, 070-5668877 alt. [email protected] 

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Teknisk Förvaltare till Merx Fastigheter i Kristinehamn

Vi på Merx Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella lokaler. Lokaler som för oss inte bara betyder uthyrningsbara kvadratmeter, utan ytor som våra hyresgäster tillbringar en stor del av sina liv i. Det innebär ett stort förtroende, och det vill vi förvalta precis lika väl som våra fastigheter. Därför ser vi väldigt långsiktigt på våra fastigheter. Du ska kunna bo och verka länge i dem, och de ska vara hållbara för framtiden. T... Visa mer
Vi på Merx Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar bostäder och kommersiella lokaler. Lokaler som för oss inte bara betyder uthyrningsbara kvadratmeter, utan ytor som våra hyresgäster tillbringar en stor del av sina liv i. Det innebär ett stort förtroende, och det vill vi förvalta precis lika väl som våra fastigheter. Därför ser vi väldigt långsiktigt på våra fastigheter. Du ska kunna bo och verka länge i dem, och de ska vara hållbara för framtiden.

Teknisk Förvaltare
Som Teknisk förvaltare sköter du om våra fastigheter i Kristinehamn. Bland beståndet kan nämnas fastigheter på Presterud, A9 och Stensta.

Din vardag
Som teknisk Förvaltare tar du stolthet i att känna fastigheterna väl, dess status och framtida behov. Du har verktygen med i bilen och utför vissa reparationer själv. Du sköter kontakt med underleverantörer som anlitas för underhåll. Du har dagligen kontakt med hyresgäster, fångar upp felanmälningar & säkerställer att de blir åtgärdade, lyssnar och verkar för att hyresgästerna ska trivas hos Merx Fastigheter.

Din profil
Vi söker dig som känner till Kristinehamn, staden och områdena där vi har våra fastigheter. Du behöver som person vara social, tycka om att ge god service och göra våra hyresgäster nöjda. Du är lyhörd och förstår hyresgästers nutida och framtida behov.

För att du ska trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet av Bygg & Fastighetsbranschen. Du behöver ha tekniska kunskaper för att utföra reparationer i fastigheter.

Varmt välkommen med din ansökan!

Villkor
Anställningsform: Tillsvidare
Ort: Kristinehamn
Sista ansökningsdag är 15 oktober. Intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansvarig rekryterare i denna rekrytering är Matilda Jakobsson. [email protected] , 054-14 18 00. Visa mindre

Lagerarbetare/Truckförare

Ansök    Okt 10    Qtym AB    Truckförare
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov. Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenhet... Visa mer
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov.

Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenheter som tar stort personligt ansvar för våra kunders framgång. Vår devis är att vi förser våra kunder med kompetens som får dem att växa och utvecklas. Vi är ett modernt, personligt och roligt företag där medarbetarna trivs, utvecklas och tar ett personligt ansvar för såväl kunder som kandidater.

Qtym är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag vilket garanterar att vi är en seriös leverantör och att vi lever upp till Bemanningsföretagens tio grundkrav. I de fall vi tar arbetsgivaransvar ser vi till att vår personal har en god arbetsmiljö och blir bemött på ett bra sätt. 

Qtym AB är ett privatägt företag med stor entreprenörsanda och ett starkt engagemang. Läs mer om oss

Vi söker dig som är driven och gillar att jobba fysiskt! Det är viktigt att du är noggrann och att du håller hög kvalitet i det du gör. Vi ser också att du är flexibel och att du inte är rädd för att hugga i där det behövs! Som medarbetare hos kunden kommer du hjälpa till att flytta material från en lagerbyggnad till en annan.

• Det är ett fysiskt jobb som sker i högt tempo 
• Truckkort är ett krav
• B-körkort är ett krav
• Lastbilskort med digitalt förarkort är meriterande
• Du måste vara svensk medborgare 


Anställningen är på heltid, 100%, placering Kristinehamn. Start i mitten av oktober.

Urval sker löpande för denna tjänst, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Tjänsten är en bemanning via Qtym i en månad med möjlighet till förlängning.

Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan. Urvalet sker löpande.

Vid frågor kontakta Joanna Andersson, 070-5668877 alt. [email protected] 

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Truckförare/Lagerarbetare

Ansök    Sep 12    Qtym AB    Lagerarbetare
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov. Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenhet... Visa mer
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov.

Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenheter som tar stort personligt ansvar för våra kunders framgång. Vår devis är att vi förser våra kunder med kompetens som får dem att växa och utvecklas. Vi är ett modernt, personligt och roligt företag där medarbetarna trivs, utvecklas och tar ett personligt ansvar för såväl kunder som kandidater.

Qtym är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag vilket garanterar att vi är en seriös leverantör och att vi lever upp till Bemanningsföretagens tio grundkrav. I de fall vi tar arbetsgivaransvar ser vi till att vår personal har en god arbetsmiljö och blir bemött på ett bra sätt. 

Qtym AB är ett privatägt företag med stor entreprenörsanda och ett starkt engagemang. Läs mer om oss

Vi söker dig som är driven och gillar att jobba fysiskt! Det är viktigt att du är noggrann och att du håller hög kvalitet i det du gör. Vi ser också att du är flexibel och att du inte är rädd för att hugga i där det behövs! Som medarbetare hos kunden kommer du hjälpa till att flytta material från en lagerbyggnad till en annan.

• Det är ett fysiskt jobb som sker i högt tempo 
• Truckkort är ett krav
• B-körkort är ett krav
• Lastbilskort med digitalt förarkort är meriterande
• Du måste vara svensk medborgare 


Anställningen är på heltid, 100%, placering Kristinehamn. Start i början på september.

Urval sker löpande för denna tjänst, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Tjänsten är en bemanning via Qtym i en månad med möjlighet till förlängning.

Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan. Urvalet sker löpande.

Vid frågor kontakta Affärsområdeschef Jan Hallenberg, 054-141805 alt. [email protected] 

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Lagerarbetare/Truckförare

Ansök    Okt 1    Qtym AB    Truckförare
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov. Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenhet... Visa mer
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov.

Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenheter som tar stort personligt ansvar för våra kunders framgång. Vår devis är att vi förser våra kunder med kompetens som får dem att växa och utvecklas. Vi är ett modernt, personligt och roligt företag där medarbetarna trivs, utvecklas och tar ett personligt ansvar för såväl kunder som kandidater.

Qtym är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag vilket garanterar att vi är en seriös leverantör och att vi lever upp till Bemanningsföretagens tio grundkrav. I de fall vi tar arbetsgivaransvar ser vi till att vår personal har en god arbetsmiljö och blir bemött på ett bra sätt. 

Qtym AB är ett privatägt företag med stor entreprenörsanda och ett starkt engagemang. Läs mer om oss

Vi söker dig som är driven och gillar att jobba fysiskt! Det är viktigt att du är noggrann och att du håller hög kvalitet i det du gör. Vi ser också att du är flexibel och att du inte är rädd för att hugga i där det behövs! Som medarbetare hos kunden kommer du hjälpa till att flytta material från en lagerbyggnad till en annan.

• Det är ett fysiskt jobb som sker i högt tempo 
• Truckkort är ett krav
• B-körkort är ett krav
• Lastbilskort med digitalt förarkort är meriterande
• Du måste vara svensk medborgare 


Anställningen är på heltid, 100%, placering Kristinehamn. Start i början på oktober.

Urval sker löpande för denna tjänst, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Tjänsten är en bemanning via Qtym i en månad med möjlighet till förlängning.

Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan. Urvalet sker löpande.

Vid frågor kontakta Joanna Andersson, 070-5668877 alt. [email protected] 

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Teknisk förvaltare till Kristinehamnsbostäder

Ansök    Apr 18    Qtym AB    Fastighetsförvaltare
Kristinehamnsbostäder är ett kommunalt bolag som verkar på marknadens villkor. Bolagets verksamhet styrs ytterst av lagen om allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag. Bolaget bildades 1995 och äger och förvaltar idag drygt 1 300 bostäder, ett mindre antal lokaler, samt ett företagshotell. Sedan maj 2017 är Kristinehamnsbostäder kvalitets och miljöcertifierade. Kristinehamns kommuns vision är ”Den vänliga och nyskapande skärgårdskommunen” och i den andan ... Visa mer
Kristinehamnsbostäder är ett kommunalt bolag som verkar på marknadens villkor. Bolagets verksamhet styrs ytterst av lagen om allmännyttiga kommunala bostadsaktiebolag. Bolaget bildades 1995 och äger och förvaltar idag drygt 1 300 bostäder, ett mindre antal lokaler, samt ett företagshotell. Sedan maj 2017 är Kristinehamnsbostäder kvalitets och miljöcertifierade.

Kristinehamns kommuns vision är ”Den vänliga och nyskapande skärgårdskommunen” och i den andan är vår vision att vara ”Det goda bostadsbolaget”. Det betyder att vi är professionella men också att vi tänker med hjärtat.

Läs mer på:kristinehamnsbostader.se

Din roll
Vi behöver nu förstärka vår förvaltningsorganisation och söker därför en Teknisk förvaltare.

I rollen som Teknisk förvaltare ansvarar du för att planera, initiera och följa upp underhålls- och investeringsprojekt samt hyresgästuppdrag med fokus på VA, VVS och energi. Du arbetar långsiktigt och affärsmässigt med projekt av mycket varierande art och kommer även själv att leda projekt. Du är ansvarig för att den dagliga driften fungerar på bästa sätt och bistår våra fastighetstekniker. Tillsammans säkerställer ni att fastigheternas tekniska system fungerar optimalt, och att myndighetskrav efterföljs. Något ni givetvis gör med hyresgästernas förväntningar i fokus.

I rollen ingår även att avropa tjänster enligt lagen om offentlig upphandling.  Du har nära kontakt med hyresgäster och leverantörer, och är ett tekniskt stöd åt fastighetschefen och andra kollegor inom organisationen.

Funktionalitet, komfort och teknik är en väldigt viktig del och vi arbetar ständigt med energieffektivisering, långsiktig hållbarhet och tekniska förbättringar.

Kristinehamnsbostäder är på väg in i en period med stort fokus på byggnation av nya bostäder och ökade insatser inom energiområdet. 

Din profil
Du är teknisk intresserad och tycker om kontakt med människor. Vi tror att du som söker har en utbildning med inriktning mot fastighet och underhåll, teknik eller el eller att du under ditt yrkesliv har förvärvat liknande kunskaper.

Klart meriterande är kunskaper och erfarenhet av planerat underhåll, gärna avseende hyresfastigheter. Det är även meriterande med erfarenhet av projektledning ur flera roller såsom beställare-, konsult eller entreprenörsperspektiv samt kunskap om LOU.

Vi strävar efter att vara det Goda bostadsbolaget och bosociala frågor är viktiga för oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har ett genuint intresse för människor och att du tycker om att samverka för att skapa långsiktiga relationer. Vidare är du kreativ, lösningsorienterad, och samarbetsorienterad med ett kundorienterat arbetssätt.

Då tjänsten innebär en del administrativt arbete och arbete i olika typer av datasystem behöver du som person vara mycket strukturerad och analytisk. Goda kunskaper i Office-paketet krävs.  B-körkort är ett krav då det blir en del resor i tjänsten.

Vad får du?
Hos Kristinehamnsbostäder får du möjlighet att vara en del av ett spännande bolag i utveckling. Vi befinner oss i ett skede där du kommer att ha en viktig roll och bidrar i utvecklingsarbetet kopplat till drift, underhåll, ny- och ombyggnation. Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och mångsidigt arbete i en miljö som präglas av äkthet, engagemang, nytänkande och godhet.

Om du har frågor om tjänsten så kontakta eller Andrea på [email protected] eller John på [email protected].

Sista ansökningsdag är 12 maj.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Verksamhetschef - Rättspsykiatri

Region Värmland är en politiskt styrd organisation som ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland. Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur och för att Värmland ska vara attraktivt och konkurrenskraftigt. Vill du... Visa mer
Region Värmland är en politiskt styrd organisation som ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland. Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur och för att Värmland ska vara attraktivt och konkurrenskraftigt.

Vill du bli vår verksamhetschef och vara med och utveckla framtidens psykiatriska vård i Värmland?


ARBETSUPPGIFTER

Det här är vi

Du kommer att vara en viktig lagspelare i arbetet med att utveckla en sömlös vård i Värmland.

Du kommer att leda verksamhetsområdet rättspsykiatri som finn i Kristinehamn. Till ditt stöd har du medicinskt ledningsstöd och enhetschefer. Som verksamhetschef ingår du i område öppenvårds ledningsgrupp tillsammans med de andra verksamhetscheferna.

Rättspsykiatri utgörs av cirka 90 medarbetare med olika yrkesprofessioner. Tillsammans ger vi vård till värmländska invånare som är dömda till rättspsykiatrisk vård eller kommer från kriminalvården med speciellt psykiatriskt vårdbehov.

Uppdraget innehåller ett övergripande ansvar för verksamheten, dess personal och ekonomi.


KVALIFIKATIONER 

Det här är du

Du ska vilja vara ledare och vara väl förankrad i ett värdegrundsbaserat ledarskap och du ser dina medarbetare som ledare för det egna arbetet.

Det är viktigt att du ha god förmåga att samverka, du bygger relationer, delar med dig och skapar nätverk.

Lika viktigt är ditt intresse för utvecklingsarbete eftersom vi är inne i en intensiv utveckling av område öppenvård. Som verksamhetschef är du en viktig del i det stora förändringsarbete som följer på omorganisationen och du trivs med att leda i förändring.

Du är en ledare med helhetssyn som är kommunikativ i ditt ledarskap.
Du klarar att vara ansvarstagande när du ställs inför utmaningar inom till exempel ekonomi eller arbetsmiljö.

I din roll som verksamhetschef kommer du att vara både strategisk och operativ. Du har en bred erfarenhet av att vara ledare, gärna från liknande verksamheter. Självklart har du relevant akademisk utbildning.


SÖK JOBBET NU!

Den nya organisationen ska ge förutsättningar för ledning, styrning och samordning. Det ska finnas goda och jämlika möjligheter att vara ledare på alla nivåer inom område öppenvård.

Region Värmlands värdegrund är att alla människor har lika värde och ska mötas med respekt. Värdegrunden är vår utgångspunkt i mötet med patienterna och i möten med varandra.


Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Ett tidsbegränsat chefsuppdrag på fyra år med grundanställning i Region Värmland

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta John Johansson, [email protected] alt. 054-141816

Du söker tjänsten via vår hemsida, www.qtym.se.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Truckförare / Lagerarbetare

Ansök    Aug 9    Qtym AB    Lagerarbetare
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov. Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenhet... Visa mer
Qtym AB grundades 1990. Vår verksamhet består av Qtym rekrytering, bemanning, HR- och verksamhetsstöd samt Qtym Business Partner. Vi har lång erfarenhet och stor framtidstro och arbetar aktivt för att erbjuda våra kunder det senaste inom metoder, arbetssätt, verktyg, teknik och systemlösningar och våra processer utvecklas i takt med våra kunders behov.

Vi är ett gäng trevliga och nytänkande medarbetare med unika spetskompetenser, kontaktnät och erfarenheter som tar stort personligt ansvar för våra kunders framgång. Vår devis är att vi förser våra kunder med kompetens som får dem att växa och utvecklas. Vi är ett modernt, personligt och roligt företag där medarbetarna trivs, utvecklas och tar ett personligt ansvar för såväl kunder som kandidater.

Qtym är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag vilket garanterar att vi är en seriös leverantör och att vi lever upp till Bemanningsföretagens tio grundkrav. I de fall vi tar arbetsgivaransvar ser vi till att vår personal har en god arbetsmiljö och blir bemött på ett bra sätt. 

Qtym AB är ett privatägt företag med stor entreprenörsanda och ett starkt engagemang. Läs mer om oss

Vi söker dig som är driven och gillar att jobba fysiskt! Det är viktigt att du är noggrann och att du håller hög kvalitet i det du gör. Vi ser också att du är flexibel och att du inte är rädd för att hugga i där det behövs! Som medarbetare hos kunden kommer du hjälpa till att flytta material från en lagerbyggnad till en annan.

• Det är ett fysiskt jobb som sker i högt tempo 
• Truckkort är ett krav
• B-körkort är ett krav
• Lastbilskort med digitalt förarkort är meriterande.


Anställningen är på heltid, 100%, placering Kristinehamn. Start i början på september.

Urval sker löpande för denna tjänst, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Tjänsten är en bemanning via Qtym i två veckor med möjlighet till förlängning.

Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan. Urvalet sker löpande.

Vid frågor kontakta Affärsområdeschef Jan Hallenberg, 054-141805 alt. [email protected] 

Som konsult hos oss får du frihet, trygghet och utvecklande uppdrag i hela Sverige Hos oss har du en engagerad och kompetent konsultchef som följer dig genom din karriär. Vi erbjuder uppdrag över hela Sverige inom många olika områden. Vårt mål är att förmedla kompetens som får både våra kunder och medarbetare att utvecklas och växa. Våra ledord är frihet, trygghet och utveckling.

Vi jobbar efter vår filosofi: ”Vi tror på individen och på individens vilja och förmåga att ta ansvar för ett bra arbete”. www.qtym.se Visa mindre

Verksamhetschef - Östra

Region Värmland är en politiskt styrd organisation som ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland. Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur och för att Värmland ska vara attraktivt och konkurrenskraftigt. Vill du... Visa mer
Region Värmland är en politiskt styrd organisation som ansvarar för hälso- och sjukvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland. Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur och för att Värmland ska vara attraktivt och konkurrenskraftigt.

Vill du bli vår verksamhetschef som är med och utvecklar framtidens primärvård i Värmland?  




ARBETSUPPGIFTER 


Det här är vi 



Du kommer att vara en viktig lagspelare i arbetet med att utveckla framtidens sömlösa vård. 



Du kommer att leda verksamhetsområdet östra som har vårdcentraler i Filipstad, Kristinehamn och Storfors. Till ditt stöd har du flera enhetschefer. Som verksamhetschef ingår du i område öppenvårds ledningsgrupp tillsammans med de andra verksamhetscheferna.  



Verksamhetsområde östra utgörs av cirka 85 medarbetare med olika yrkesprofessioner. Tillsammans är vi basen i den värmländska hälso- och sjukvården och erbjuder vård i livets alla skeden. Här finns också en närvårdsavdelning för de mest sjuka äldre som behöver vård dygnet runt under en begränsad tid. 



Uppdraget innehåller ett övergripande ansvar för verksamheten, dess personal och ekonomi. 




KVALIFIKATIONER 



Det här är du 



Du ska vilja vara ledare och vara väl förankrad i ett värdegrundsbaserat ledarskap och du ser dina medarbetare som ledare för det egna arbetet. 



Det är viktigt att du ha god förmåga att samverka, du krokar arm med andra, delar med dig och skapar nätverk. 



Lika viktigt är ditt intresse för utvecklingsarbete eftersom vi är inne i en intensiv utveckling av område öppenvård. Som verksamhetschef är du en viktig del i det stora förändringsarbete som följer på omorganisationen och du trivs med att leda i förändring. 



Du är en ledare med helhetssyn som är kommunikativ och strategisk i ditt ledarskap.
Du klarar att vara ansvarstagande när du ställs inför utmaningar inom till exempel ekonomi eller arbetsmiljö. 



I din roll som verksamhetschef kommer du att vara både strategisk och operativ. Du har en bred erfarenhet av att vara ledare, gärna från liknande verksamheter. Självklart har du relevant akademisk utbildning. 




SÖK JOBBET NU! 



Den nya organisationen ska ge förutsättningar för ledning, styrning och samordning. Det ska finnas goda och jämlika möjligheter att vara ledare på alla nivåer inom område öppenvård. 



Region Värmlands värdegrund är att alla människor har lika värde och ska mötas med respekt. Värdegrunden är vår utgångspunkt i mötet med patienterna och i möten med varandra. 


Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Ett tidsbegränsat chefsuppdrag på fyra år med grundanställning i Region Värmland

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta John Johansson, [email protected] alt. 054-141816

Du söker tjänsten via vår hemsida, www.qtym.se.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre