Lediga jobb som Transportadministratör i Kristinehamn

Se lediga jobb som Transportadministratör i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Transportadministratör LBC Logistik i Kristinehamn

Ansök    Maj 9    Qtym AB    Transportadministratör
LBC Logistik i Östra Värmland, är en respekterad aktör inom transportsektorn som ständigt strävar efter att utvecklas och växa. Vi levererar högkvalitativa transportlösningar över hela Sverige och är stolta över vårt starka kundfokus och vårt engagemang för kvalitet. Vi hanterar en modern fordonsflotta bestående av ca 110 enheter. Vi transporterar i hela Sverige med koncentration på Värmland, Dalarna, Mälardalen och Västkusten. LBC Logistik bildades 200... Visa mer
LBC Logistik i Östra Värmland, är en respekterad aktör inom transportsektorn som ständigt strävar efter att utvecklas och växa. Vi levererar högkvalitativa transportlösningar över hela Sverige och är stolta över vårt starka kundfokus och vårt engagemang för kvalitet.
Vi hanterar en modern fordonsflotta bestående av ca 110 enheter. Vi transporterar i hela Sverige med koncentration på Värmland, Dalarna, Mälardalen och Västkusten.

LBC Logistik bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två centraler med rötter ifrån 1930-talet.

Vill du läsa mer om oss kan du göra det på här.

Vill du vara med och hålla hjulen rullande i ett av Värmlands mest välkända logistikföretag? Vi söker nu en självgående och kommunikativ transportadministratör till vårt team inom fjärr- och volymtransporter. Här får du en roll med stort kundfokus, mycket kontakt med chaufförer och samarbetspartners – och möjlighet att arbeta nära den operativa transportledningen.

Din vardag hos oss
I den här rollen är du en viktig del av våra transportflöden. Du har daglig kontakt med kunder som bokar transporter, följer upp ärenden och behöver snabba svar. Du samarbetar tätt med våra åkare och chaufförer för att se till att varje leverans sker så effektivt och smidigt som möjligt.

Du registrerar ordrar, följer upp leveranser, hanterar avvikelser och ser till att all information finns på plats i våra system. När det behövs kliver du också in som stöd i transportledningen – exempelvis vid frånvaro, semestrar eller vid hög belastning.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Daglig kontakt med kunder, chaufförer och samarbetspartners

• Hantering av transportordrar i våra system

• Köpa och sälja lass

• Följa upp transporter och säkerställa att de genomförs enligt plan

• Ta emot och hantera inkommande kundärenden via mail och telefon

• Vara backup till transportledarna vid behov

Vem söker vi?
Du som trivs hos oss gillar ett högt tempo, är serviceinriktad och har lätt för att kommunicera med olika typer av människor. Du är strukturerad, lösningsorienterad och gillar att ta ansvar för att saker blir gjorda på ett bra sätt.

Vi ser gärna att du:

• Har erfarenhet från transport- eller logistikbranschen, eller har god administrativ vana

• Tycker om att ha mycket kontakt med människor via telefon och mejl – både internt och externt

• Har ett intresse för transportledning och logistik

• Är trygg i att arbeta i digitala system

• Kan uttrycka dig väl i både tal och skrift

Tidigare erfarenhet av ordermottagning, kundtjänst eller transportplanering är ett plus.

Hos oss får du:
En vardag som aldrig är tråkig. Du blir en viktig del av ett engagerat team som tillsammans ser till att våra transporter fungerar – från första samtalet till avslutad leverans. Vi erbjuder ett arbete med stor variation, korta beslutsvägar och möjlighet att utvecklas inom logistik och transportledning.

Placering och villkor

• Ort: Kristinehamn

• Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning

• Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan
Känner du att det här är nästa steg i din karriär? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor om rollen eller om LBC Logistik, är du varmt välkommen att kontakta:
Sofia Graflund, 070-423 34 23, [email protected]

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via knappen nedan. Visa mindre

Handläggare logistik till Bergslagens artilleriregemente, A 9

Om tjänsten Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått i uppgift att etablera? Regeringen har beslutat att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem. Regementet ska ansvara för utbildning av två till tre artilleribataljoner för bland annat brigaderna i södra Sverige. Nu söker vi en handläggare logistik till Regementsstaben vi... Visa mer
Om tjänsten
Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått i uppgift att etablera?
Regeringen har beslutat att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem.
Regementet ska ansvara för utbildning av två till tre artilleribataljoner för bland annat brigaderna i södra Sverige.

Nu söker vi en handläggare logistik till Regementsstaben vid Bergslagens artilleriregemente, A 9.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som handläggare logistik ingår du i regementsstabens logistikavdelning G4.
Där arbetar du med att säkerställa att materiel finns tillgänglig på förbandets olika enheter och för deras uppgifter.


• Du arbetar med behovssättning av materiel till de förbandsdelar som utbildas hos A9 och följer upp materieltillförseln.
• Du arbetar med behovssättning av personlig utrustning för den personal som tillhör A9.
• Du ansvarar för att ge ut styrningar och stödja förbandets enheter med inventering av materiel i bruk.
• Du samordnar, genomför och följer upp beställningar inom ramen för förnödenhetsförsörjning.
• Du deltar på återkommande möten inom logistik för samordning inom garnisonen.
• Du har kontakt med andra delar i Försvarsmakten, bland annat med A8 i Boden, arméstaben, teknik och vidmakthållandekontor för markmateriel (TVK Mark) och FMLOG.
• Du bevakar avdelningens funktionsbrevlåda.
• Övriga uppgifter inom logistik så som uppföljning av materielens status, med mera.

A 9 är under etablering och i ett uppbyggnadsskede och materieltjänsten är därför under stark utveckling, arbetet kommer att vara omväxlande och arbetsuppgifter kan komma att ändras över tid.

Friskvård och fysisk träning är en naturlig del av arbetet för all personal in Försvarsmakten och vi tränar på arbetstid 3 timmar utifrån din egna personliga målsättning.

 

KRAV
Kvalifikationer


• Eftergymnasial utbildning inom logistik, transportledning, administration eller ekonomi. Alternativ arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.
• God erfarenhet av datorstött arbete, framför allt i Excel och Word
• Erfarenhet av planerings- och samordningsarbete.
• B-körkort.

 

Personliga egenskaper
Du gillar listor, kalkylblad och har en god administrativ förmåga. Du har förmåga att arbeta självständigt samt ta egna initiativ.

Du har lätt för att förklara för andra hur de använder våra stödsystem för att tillgodose sina behov av materiel. Du är positiv och har en mycket god analytisk förmåga.

Ditt arbete vittnar om noggrannhet, struktur och du trivs med rutiner.

Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya förutsättningar och arbetsuppgifter, arbetar på både kort och lång sikt.

Då tjänsten innebär kontakter både internt och externt bör du också ha förmågan att skapa, upprätthålla och utveckla goda relationer och samarbeten.

Du är flexibel och öppen för att arbeta handgripligt när så krävs.

Stor vikt kommer att läggs vid personlig lämplighet.

 

Meriterande kvalifikationer


• Erfarenhet av att arbeta i databassystem såsom SAP (PRIO), LIFT eller andra redovisningssystem.
• Erfarenhet av att ha arbetat i Försvarsmakten, gärna på en logistikenhet (LogE), arméstaben eller FMLOG.
• Erfarenhet av att tidigare ha arbetat med logistik och materielhantering.
• Tidigare arbete inom statlig myndighet.
• C-körkort

 

Övrigt


• Befattningen är civil.
• Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning för sökande som inte idag är anställda inom Försvarsmakten.
• Arbetsorten är Kristinehamn.
Skaraborgs regemente, P 4, är fadderförband till återetableringen av A 9 och därav kommer en del av arbetet inledningsvis att ske i Skövde och på andra orter där olika utbildningar genomförs.
• Arbetet innebär en del inrikes tjänsteresor och ibland övernattning.
• Arbetsförhållanden innebär oftast 40 timmars arbetsvecka, men sker ibland på oregelbundna tider, t ex under övningsförhållanden.
• Tillträde enligt överenskommelse.
• Individuell lönesättning tillämpas.
• Du kommer att krigsplaceras i din befattning.

 

Ansökan
Ansökan ska skrivas på svenska och innehålla följande:


• CV
• Ansökningsbrev, med motivering om varför du är lämpad för denna befattning

Ofullständig ansökan behandlas ej.

 

Upplysningar om befattningen kan lämnas av Stina Backlund, Logistikchef A 9, nås via växeln på tfn 0500-46 50 00

 

Upplysningar om rekryteringsprocessen kan lämnas av Ulrika Åslund, HR-generalist, A 9, tfn 0705-92 40 02

 

Fackliga företrädare
Samtliga nås via växeln på tfn 0500-46 50 00.

OFR/O: Niclas Sköld
OFR/S: Britt Dahlman
SEKO: Crister Florin

 

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2024-10-28.

 

 

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Regering och Riksdag har gett Försvarsmakten uppdraget att stärka Sveriges försvarsförmåga, i en tid med osäker omvärldsutveckling. Bergslagens artilleriregemente, A 9 ska därför återetableras i Kristinehamn. Regementet kommer bidra till ökad geografisk närvaro, utbildning av värnpliktiga och därmed utveckling av artilleriförmåga i södra Sverige.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan som såväl runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Transportadministratör till LBC Logistik

Ansök    Sep 8    Qtym AB    Transportadministratör
LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Mellansverige genom våra transporter. Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden och har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn. Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud- och flyttsektorn. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och... Visa mer
LBC Logistik AB är ett transportsäljande företag med sitt huvudsakliga verksamhetsområde i Värmland och Örebro Län, med verksamhet över hela Mellansverige genom våra transporter.

Vi är måna om den lokala kontakten med marknaden och har kontor både i Karlskoga och i Kristinehamn. Vår fordonsflotta ägs av våra delägare och vi är verksamma inom
anläggnings-, maskin-, miljö-, fjärr-, volym-, bud- och flyttsektorn. Idag har vi totalt ett fyrtiotal delägare och över 100 fordon i LBC. Fler på vintern då vi sysselsätter många externa entreprenörer inom snöröjning.

LBC Logistik bildades 2003 genom sammanslagningen av Karlskoga Lastbilscentral och LBC Kristinehamn. Två centraler med rötter ifrån 1930-talet.

Vill du läsa mer om oss kan du göra det på www.lbc.se

Transportadministratör på LBC Logistik

LBC Logistik i Kristinehamn öppnar dörrarna för en noggrann och kvalitetsmedveten Transportadministratör med stor datakompetens, organisatorisk förmåga och affärsmässighet.

Om oss
Vi på LBC Logistik är stolta över vår ställning som en respekterad aktör inom transportsektorn. Med en fast förankring i vårt engagemang för kvalitet och kundnöjdhet, driver vi en expansiv resa genom den svenska transportlandskapet. Nu öppnar vi möjligheten för dig att bli en central del av vårt växande team och bidra till vår fortsatta framgång.

Din roll
Som Transportadministratör kommer du att axla en nyckelroll där noggrannhet och organisatorisk förmåga är avgörande. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

- Effektiv hantering av beställningar från transportledningen

- Snabb kundregistrering i vårt affärssystem

- Aktivt delta i prissättningsprocessen

- Ansvar för de administrativa rutinerna inom arbetsområdet

- Skicklig datahantering och digital kommunikation

- Ekonomisk uppföljning

Din profil
Vi ser fram emot att träffa dig om du kan stoltsera med följande kompetenser och egenskaper:

- Djupgående datakompetens och förståelse för digital kommunikation

- En naturlig noggrannhet och strukturerat arbetssätt

- Affärsmässighet och ekonomiskt sinne

- Social kompetens och förmåga att blomstra i ett samarbetsorienterat arbetsklimat

- Kapacitet att effektivt ansvara för administrativa rutiner inom ditt arbetsområde

Anställningsinformation

- Start: Omgående eller enligt överenskommelse

- Anställningsform: Heltid

- Arbetstider: Kontorstider

- Plats: Kristinehamn

Ansökan
Vi genomför intervjuer löpande och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2023-10-01. Vid frågor om tjänsten, tveka inte att kontakta Sofia Graflund på telefonnummer 070-423 34 23 eller via e-post [email protected].

Ansöker gör du via formuläret nedan.

Din framtid hos oss på LBC Logistik är full av möjligheter. Välkommen att vara en del av vår fortsatta framgångssaga. Visa mindre