Lediga jobb som Ekonomiassistent i Kristinehamn

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Ekonom

Välkommen till Tågab - det kompletta tågföretaget! Om Tågab Ett mångsidigt tågföretag med verksamhet inom godstransporter, persontrafik och egen verkstad. Med våra ungefär 170 anställda är vi en aktör på den svenska tågmarknaden. Våra flexibla godstransporter fyller en viktig funktion genom att komplettera de tjänster som de större aktörerna erbjuder. Vi erbjuder skräddarsydda alternativ som ger våra kunder möjlighet att optimera sina transporter. På p... Visa mer
Välkommen till Tågab - det kompletta tågföretaget!
Om Tågab
Ett mångsidigt tågföretag med verksamhet inom godstransporter, persontrafik och egen verkstad.
Med våra ungefär 170 anställda är vi en aktör på den svenska tågmarknaden.
Våra flexibla godstransporter fyller en viktig funktion genom att komplettera de tjänster som de större aktörerna erbjuder. Vi erbjuder skräddarsydda alternativ som ger våra kunder möjlighet att optimera sina transporter.
På persontrafiksidan är vi ett komplement till de större operatörerna. Vi ger resenärer ytterligare alternativ när det gäller resor och ger möjlighet till bättre täckning av mindre trafikerade sträckor.
Vår egen verkstad är en viktig komponent i verksamheten. Verkstaden ansvarar för underhåll och reparation av både våra egna fordon samt externa kunders lok, vagnar och motorvagnar.
Vårt engagemang för samhällsnytta och miljö är en central del av våra värderingar. Genom att erbjuda tågtransport som ett miljövänligt alternativ till traditionella transportmetoder, bidrar vi till minskat koldioxidutsläpp och en renare värld.
Om rollen
Som ekonom hos oss blir du en nyckelperson i vårt arbete med att säkerställa en stabil och effektiv ekonomisk styrning. Du kommer att arbeta nära verksamheten och bidra med analyser, rapportering och rådgivning som stöd för strategiska beslut.
Arbetsuppgifter
Ansvara för löneadministration
Sköta den löpande bokföringen
Projektuppföljning och kostnadsanalyser
Göra avstämningar inför bokslut
Medverka i budgetarbete
Utföra analyser av utfall och kostnader
Bidra till utveckling av ekonomiska processer och digitalisering
Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa korrekta flöden

Vi söker dig som har
Erfarenhet av redovisning och ekonomistyrning
Erfarenhet av arbetat med löner
Analytisk förmåga och noggrannhet
Goda kunskaper i Microsoft 365 och system

Det är meriterande om du har
Kunskaper i affärssystemet Pyramid
Erfarenhet från transport- eller industribranschen
Erfarenhet av att bidra till digital utveckling och processförbättringar
Ekonomisk utbildning eller motsvarande kompetens

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
Noggrann
Problemlösande
Initiativtagande
Samarbetsförmåga

Vi erbjuder
En dynamisk arbetsmiljö i en framtidsbransch
Möjlighet att påverka och utveckla ekonomifunktionen
Ett engagerat team med fokus på hållbarhet och innovation
Förmånliga villkor så som kollektivavtal, generöst friskvårdsbidrag samt 31 dagars semester



Övrig information
Anställningen inleds med 6 månaders provanställning Visa mindre

Förbandsekonom till Bergslagens artilleriregemente, A 9

Ansök    Okt 6    Försvarsmakten    Ekonomiassistent
Om tjänsten Vill du vara med och stärka upp artilleriförmågan i södra Sverige? Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem. Vi söker nu en förbandsekonom som vill vara med att utveckla regementets ekonomifunktion tillsammans med regementets ekonomichef. Du kommer samarbeta nära chefer och stab för att säkerställa finansiell styrning i e... Visa mer
Om tjänsten
Vill du vara med och stärka upp artilleriförmågan i södra Sverige?
Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem.

Vi söker nu en förbandsekonom som vill vara med att utveckla regementets ekonomifunktion tillsammans med regementets ekonomichef.
Du kommer samarbeta nära chefer och stab för att säkerställa finansiell styrning i en komplex och föränderlig miljö.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som förbandsekonom på Bergslagens artilleriregemente kommer du arbeta operativt med ekonomistyrning där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av prognostisering, budgetering, analyser, uppföljning och återrapportering. En stor det av tjänsten handlar även om att vara ett stöd till verksamheten i ekonomiska frågor. 

Du kommer också arbeta med att:


• Handlägga och följa upp beställningar och fakturor.
• Upprätta bokföringsordrar.
• Personalekonomi.
• Framtagning av rutinbeskrivningar, utbildningsmaterial samt genomföra interna utbildningar för ökad ekonomisk kunskap hos chefer och anställda.
• Självständigt kunna driva egna projekt.

Vi erbjuder dig
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar.
Våra anställda har ett flertal olika förmåner, bland annat:


• Kompetensutveckling utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål.
• Tre timmar träning i veckan på arbetstid.
• Du får träningskläder samt bidrag till träningsskor.
• Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid.
• 28–35 semesterdagar beroende på din ålder.
• Lönetillägg vid föräldraledighet och VAB.
• Möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

 

KRAV
Kvalifikationer


• Akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning ex. YH-utbildning inom ekonomi som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Aktuell och relevant erfarenhet inom bokföring, budget, prognos och analysarbete.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Goda kunskaper i Excel och MS Office.
• B-körkort.

 

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och har god analytisk förmåga.
För att du ska passa in och trivas på denna befattning ser vi att du är en kommunikativ och omdömesgill person som ser vad som behöver göras, är självgående och har lätt för att samarbeta. Som person är du positiv, lösningsorienterad, prestigelös och inte rädd för att ta tag i nya utmaningar. Du fungerar väl i grupp och är bra på att bygga förtroendefulla relationer men kan och trivs även med att arbeta självständigt inom eget ansvarsområde.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE


• Erfarenhet av systemet PRIO/SAP.
• Erfarenhet av Business Objects.
• Erfarenhet av ekonomiarbete inom Försvarsmakten eller annan myndighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

 

Övrigt
Anställningen är en civil tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd inom Försvarsmakten.
Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.
Arbetsorten är Kristinehamn.
Arbetet innebär en del inrikes tjänsteresor och ibland övernattning.
Arbetsförhållanden innebär oftast 40 timmars arbetsvecka, men sker ibland på oregelbundna tider.

 

Upplysningar om befattningen kan lämnas av Emelie Fridh Sundquist, ekonomichef A 9, tel 076-850 05 17

Upplysningar om rekryteringsprocessen kan lämnas av Ulrika Åslund, HR-specialist A 9, tel 070-592 40 02

Fackliga företrädare
OFR/O: Niclas Sköld
OFR/S: Britt Dahlman
SEKO: Crister Florin

Samtliga nås via växeln på tfn 010-82 510 00.

 

Välkommen med din ansökan senast 2025-10-28.

Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev, där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Läs mer om Bergslagens artilleriregemente på www.forsvarsmakten.se/a9

 

 

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Regering och Riksdag har gett Försvarsmakten uppdraget att stärka Sveriges försvarsförmåga, i en tid med osäker omvärldsutveckling. Bergslagens artilleriregemente, A 9 ska därför återetableras i Kristinehamn. Regementet kommer bidra till ökad geografisk närvaro, utbildning av värnpliktiga och därmed utveckling av artilleriförmåga i södra Sverige.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan som såväl runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Ekonomiassistent till ekonomiavdelningen

Ansök    Jan 28    Kristinehamns kommun    Ekonomiassistent
Är du en strukturerad och serviceinriktad person med bakgrund inom ekonomi? Kristinehamns kommun söker en ekonomiassistent till kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning. Kanske är du vår nya kollega? Ekonomiavdelningen består av två enheter; ekonomi- och upphandlingsenheten. Ekonomifunktionen består av nio medarbetare som finns på kommunledningsförvaltningens kontor i centrala Kristinehamn. Vi utgör kommunstyrelsens stab i ekonomifrågor. Vi leder och... Visa mer
Är du en strukturerad och serviceinriktad person med bakgrund inom ekonomi? Kristinehamns kommun söker en ekonomiassistent till kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning. Kanske är du vår nya kollega?

Ekonomiavdelningen består av två enheter; ekonomi- och upphandlingsenheten. Ekonomifunktionen består av nio medarbetare som finns på kommunledningsförvaltningens kontor i centrala Kristinehamn. Vi utgör kommunstyrelsens stab i ekonomifrågor. Vi leder och samordnar kommunens strategiska ekonomistyrnings- och uppföljningsarbete. Det innebär att vi stöttar kommunens övriga verksamheter med budget, uppföljning, redovisning och ekonomiska analyser.

På kommunledningsförvaltningen arbetar cirka 110 medarbetare inom områdena administration, digitalisering, ekonomi, kansli, kommunikation, personal och planering. 

Hos oss möts du av duktiga och engagerade kollegor som tillsammans arbetar för att stötta och ge god service till kommunens sju förvaltningar.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är daglig avstämning av betalningar, manuella utbetalningar och visst bokslutsarbete. Du har också ansvar för leverantörreskontra, exempelvis fakturacentralen, skicka betalfiler, påminnelsehantering samt inkassokrav. Tjänsten innebär mycket kontakt via mail och telefon med både leverantörer och övriga intressenter internt som externt.

KVALIFIKATIONER
Du som vill söka den här tjänsten har följande: 

• minst treårig gymnasieexamen inom ekonomi eller annan utbildning inom området som kan bedömas som lämplig för tjänsten
• erfarenhet av liknande arbete
• goda kunskaper inom IT och redovisning.

Har du dessutom tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning samt erfarenhet av ekonomisystemet Raindance ser vi det som meriterande för tjänsten.

För att trivas i rollen är det viktigt att du har förmågan att planera ditt eget arbete och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även serviceinriktad och kan på ett pedagogiskt sätt förklara ekonomiska frågor som kan uppstå. Arbetsuppgifterna kräver att du har förmågan att arbeta strukturerat och att du kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare är du engagerad och bidrar aktivt till ekonomiavdelningens utvecklingsarbete och goda arbetsmiljö. Vi förutsätter att du har en god samarbetsförmåga där du lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt. Kommunens värdegrund bygger på ansvarstagande, kompetens och delaktighet. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen.

ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Logistikhandläggare med inriktning mot administration

Ansök    Dec 20    Försvarsmakten    Ekonomiassistent
OM TJÄNSTEN Regeringen har beslutat att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem. Regementet ska ansvara för utbildning av artilleribataljoner för södra Sverige. Vi söker nu en handläggare till vår Logistikstab som vill bidra till den pågående tillväxten för ett starkare försvar. Om A9 I dagsläget består A 9 av cirka 110 medarbetare. Förbandet är i ett uppbyggnads... Visa mer
OM TJÄNSTEN

Regeringen har beslutat att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem. Regementet ska ansvara för utbildning av artilleribataljoner för södra Sverige.

Vi söker nu en handläggare till vår Logistikstab som vill bidra till den pågående tillväxten för ett starkare försvar.

Om A9

I dagsläget består A 9 av cirka 110 medarbetare. Förbandet är i ett uppbyggnadsskede där bland annat olika delar av Logistikenheten kommer utvecklas löpande vilket innebär att verksamheten erbjuder stor variation i arbetsuppgifter och komplexitet.

Om Logistikenheten
Logistikenheten leder planering, genomförande och uppföljning av logistik- och stödverksamhet till de förband som verkar inom Kristinehamns garnison vilket även inkluderar Villingsbergs skjutfält och dess gästande enheter. Logistikenhetens stab stödjer chefen Logistikenheten i detta arbete.

Som anställd inom försvarsmakten erbjuds du bland annat

Tre timmars fysisk träning i veckan på arbetstid. Bra balans mellan arbete och fritid med flexibel arbetstid samt 28-35 semesterdagar beroende på ålder. Kompetensutveckling sker utifrån verksamhetens behov. 

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som handläggare tillhör du logistikstabsledningen och är främst avdelningschefens stöd i stabsexpeditionstjänst. I rollen ingår viss ekonomihantering samt administrativa uppgifter inom avdelningen såsom att hantera arbetsdokument, mallar, gemensamma samarbetsytor samt hantering av skrivelser i Försvarsmaktens skrivelsehanteringssystem Vidar. Du ska även vara behjälplig med att ta fram underlag till rapporter och uppföljningar samt avropa tjänster/produkter via befintliga levarantörsavtal.
Då Logistikenheten är under uppbyggnad finns stora möjligheter att tillsammans med avdelningschefen forma framtida arbetsuppgifter. 

 

KRAV

Kvalifikationer


• Eftergymnasial utbildning med relevant inriktning eller motsvarande kunskaper som kan bedömas likvärdiga av arbetsgivaren.
• Aktuell och relevant erfarenhet av arbete med administration, gärna från försvarsmakten.
• Körkort B (manuell).
• God datorvana och goda kunskaper i Officepaketet.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

 

 

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är intresserad av ett jobb med hög grad av självständighet. Förtroende är mycket viktigt eftersom du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter. Du är strukturerad och en god organisatör samtidigt som du trivs med många bollar luften. Du är resultatorienterad i ditt arbetssätt samt trivs med att ta egna initiativ. Du är driven och verkar för utveckling och förbättring.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

 

Meriterande


• Erfarenhet av att arbeta i försvarsmaktens databassystem såsom SAP (PRIO), LIFT eller andra redovisningssystem.
• Erfarenhet från hantering av skrivelser inom statlig eller annan offentlig verksamhet.
• Erfarenhet från ekonomihantering avseende budgetering och uppföljning.
• Kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och myndighetens materiel och materielprocesser
• Erfarenhet av militärt stabsarbete
• Erfarenhet av att genomföra avrop från avtal
• Genomförd värnplikt

 

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt Försvarsmaktens värdegrund som slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet samt främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på ww.forsvarsmakten.se).

 

 Övrigt

Befattningen är civil.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning för sökande som idag inte är anställda inom Försvarsmakten
Arbetet innebär en del inrikes tjänsteresor och ibland övernattning.
Arbetsförhållanden innebär oftast 40 timmars arbetsvecka, men sker ibland på oregelbundna tider, t ex under övningsförhållanden.
Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas.
Du kommer att krigsplaceras i din befattning.
Arbetsort Kristinehamn

 

Upplysningar om befattningen kan lämnas av:
Björn Johansson, tel. 070 810 54 97
Upplysningar om rekryteringsprocessen kan lämnas av:
Julia Myreback, tel. 076-855 11 70

 

Fackliga företrädare
OFR/O: Niclas Sköld
OFR/S: Britt Dahlman
SEKO: Crister Florin
Samtliga nås via växeln på tfn 0500-46 50 00.

 

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2025-01-10 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Regering och Riksdag har gett Försvarsmakten uppdraget att stärka Sveriges försvarsförmåga, i en tid med osäker omvärldsutveckling. Bergslagens artilleriregemente, A 9 ska därför återetableras i Kristinehamn. Regementet kommer bidra till ökad geografisk närvaro, utbildning av värnpliktiga och därmed utveckling av artilleriförmåga i södra Sverige.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan som såväl runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Ekonomiassistent till Combi Wear Parts

Ansök    Jun 19    Qtym AB    Ekonomiassistent
Om Combi Wear Parts With focus and dedication Combi Wear Parts delivers innovative and sustainable business solutions that makes a difference for our customers and for the world. Everything we do proceeds from a close and valuable relationship with both customers and partners. By applying our knowledge and experience to your daily needs and future challenges, we can create the solution that makes your job easier and your business more profitable. By only... Visa mer
Om Combi Wear Parts
With focus and dedication Combi Wear Parts delivers innovative and sustainable business solutions that makes a difference for our customers and for the world.

Everything we do proceeds from a close and valuable relationship with both customers and partners. By applying our knowledge and experience to your daily needs and future challenges, we can create the solution that makes your job easier and your business more profitable.

By only using high quality steel grades, optimized for wear parts, in our custom-built foundry in Sweden we want to challenge today’s standards and provide a better, stronger and more long-lasting choice for an ever-changing industry.

Combi Wear Parts söker en Ekonomiassistent
Combi Wear Parts har fått en vakans i verksamheten, och behöver därför få in en ny kollega på ekonomiavdelningen. Rollen är på 75-80 %. Vår målsättning är att ha en ny kollega på plats i mitten på augusti.

Rollen
Som ekonomiassistent arbetar du från huvudkontoret kontoret i Kristinehamn och rapporterar till CFO. Du kommer även att ha kollegor på andra delar i landet och runt om världen.

I dina arbetsuppgifter ingår generellt administrationsarbete som tillhör en ekonomiavdelning, men dina främsta arbetsuppgifter är att jobba med:

• Reskontra, där du främst arbetar med leverantörssidan.
• Löpande redovisning.

På kontoret i Kristinehamn är det ett litet team som arbetar, så man får också vara beredd på att hugga i med arbetsuppgifter från högt till lågt. Någon gång per år kan det också bli aktuellt med resor till kollegorna som finns vid företagets produktionsanläggning i Ljungby.

Vem är du?
Som person är du social och trivs med att jobba på det mindre kontoret där alla hjälps åt. Du är trygg med att ha kontakt med kollegor och kunder från andra delar världen och kan ha en dialog på engelska i tal och skrift.

Du är noggrann och behärskar att jobba självständigt med reskontra och vardaglig löpande redovisning. Du är van vid att arbeta i affärssystem och trivs med Excel. Combi Wear Parts jobbar i Monitor G5.

Övrigt
I den här rollen blir du under de 6 första månaderna anställd av Qtym, för att sen gå över till anställning hos Combi Wear Parts. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Julia Låbbman på 054-14 18 00, eller [email protected]. Din ansökan vill vi senast ha den 2025-07-18. Du kan lästa mer om Combi Wear Parts verksamhet på www.combiwearparts.com Visa mindre

Administratör till Finnfoam i Kristinehamn

Ansök    Maj 3    DV Gruppen AB    Ekonomiassistent
Till vår kund i Kristinehamn söker vi nu en ny spindel i nätet! Vi söker dig som brinner för administration och gillar att ha många bollar i luften, du trivs likaväl med att beställa frakt till en kund och tala med åkerier som att skicka fakturor, svara på fakturafrågor eller ta emot beställningar från kunder. I din roll som administratör/kundtjänst kommer du Svara på inkommande frågor från kunder Hjälpa kunder med beställningar Skicka och ta emot fak... Visa mer
Till vår kund i Kristinehamn söker vi nu en ny spindel i nätet! Vi söker dig som brinner för administration och gillar att ha många bollar i luften, du trivs likaväl med att beställa frakt till en kund och tala med åkerier som att skicka fakturor, svara på fakturafrågor eller ta emot beställningar från kunder.


I din roll som administratör/kundtjänst kommer du
Svara på inkommande frågor från kunder
Hjälpa kunder med beställningar
Skicka och ta emot fakturor
Beställa kontorsprodukter
Hantera bokning av transport
mm.



Vi erbjuder arbete hos en trygg arbetsgivare med goda förmåner, här kommer du tillhöra ett team som alla hjälper varandra till framgång! Du har alltid nära till dina kollegor och kommer få en gedigen introduktion i tjänsten.


Vi söker dig som är social och har ordning och reda omkring dig, du får gärna ha tidigare erfarenhet av administration och/eller ekonomi inom yrken så som t.e.x. Ordermottagare, Administratör, Kundtjänst eller ekonomiassistent.


Denna rekrytering hanteras av Dozzy Rekrytering på uppdrag av kunden, frågor kring tjänsten skickas till ansvarig rekryterare: Erik Larsson [email protected] Visa mindre

Ekonomiassistent till företag i Kristinehamn

Vi söker i dagsläget efter en ekonomiassistent till vår kund i Kristinehamn med omnejd.  Om detta stämmer in på dig, tveka inte att söka idag! Information om tjänsten • Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos aktuell kund i minst 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryter... Visa mer
Vi söker i dagsläget efter en ekonomiassistent till vår kund i Kristinehamn med omnejd.  Om detta stämmer in på dig, tveka inte att söka idag!

Information om tjänsten

• Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos aktuell kund i minst 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter

• Övergripande ansvar att upprätthålla en uppdaterad leverantör- och kundreskontra.
• Hantering av fakturor och betalningar i kundföretagets affärssystem
• Stötta vid bokslut

Vi söker dig som

• Utbildning på högskole- eller universitetsnivå. Ekonomiekandidat eller liknande. 
• Gärna erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller liknande roll. 
• Van att arbeta i affärssystem och Office-programmen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du är en social person där du kan nyttja din analytiska förmåga på bästa sätt.

START: 8 januari
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kristinehamn
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist

#Ekonomiassistent

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Ekonomiassistent till Deform på deltid i Degerfors

Ansök    Mar 15    Cleverex Bemanning AB    Ekonomiassistent
Om tjänsten Nu hjälper vi Deform i Degerfors att hitta en ekonomiassistent på halvtid. Är du en student och har ett år kvar av dina studier? Eller vill du komplettera din deltidstjänst? Då kan detta vara något för dig! Vi söker dig som har viss erfarenhet med ekonomi och kontorssysslor. Anledningen till behovet är att en medarbetare ska på föräldraledighet i ett år och starten för tjänsten är enligt överenskommelse. Deform har en starkt förankrad kärna i... Visa mer
Om tjänsten
Nu hjälper vi Deform i Degerfors att hitta en ekonomiassistent på halvtid. Är du en student och har ett år kvar av dina studier? Eller vill du komplettera din deltidstjänst? Då kan detta vara något för dig! Vi söker dig som har viss erfarenhet med ekonomi och kontorssysslor. Anledningen till behovet är att en medarbetare ska på föräldraledighet i ett år och starten för tjänsten är enligt överenskommelse.

Deform har en starkt förankrad kärna i Degerfors och agerar på en global nivå med kunder värden över. Företaget är en tyngre verkstadsindustri som utför avancerad tredimensionell formning och tillverkar komponenter av plåt till bl.a tryckkärl, skyddsfordon och ubåtar.

För denna tjänst kommer du att vara anställd av oss på Cleverex Bemanning som konsult, och spendera dina arbetsdagar hos Deform. Uppdragslängden för tjänsten är ett år.


Du erbjuds
• Ett meriterande deltidstjänst med erfarenheter som du kan dra nytta av framåt i karriären
• Goda möjligheter till karriärutveckling på Deform
• Möjligheten att arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos oss på Deform kommer du att ansvara för en rad olika uppgifter, bland annat att vara enklare löpande bokföring, reskontrahantering samt diverse serviceuppgifter som förekommer på ett kontor. Vidare kommer du att:
• Utfärdande och hantering av kundfakturor samt uppföljning av kundfordringar
• Dokumenthantering för export/import
• Registrering och hantering av leverantörsfakturor i enlighet med utsatta tidsramar
• Ansvar för löpande reskontrahantering och avstämningar
• Växeltelefon och receptionsservice
• Inköp av kontorsmaterial
• Diverse administrativa uppgifter som posthantering, fikaansvar och underhåll av kontorsutrustning

Din profil
För att lyckas och trivas i rollen som ekonomiassistent hos Deform bör du uppfylla följande kvalifikationer:
• Gymnasieutbildning och om du är student, minst ett år kvar av dina studier
• Goda kunskaper i Word, Excel och liknande program
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi och kontorsadministration är meriterande
Dina personliga egenskaper är av lika stor vikt som de hårda värdena. För denna roll ser vi att du har en förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och är noggrann. Du har även en proaktiv inställning till arbetsuppgifter och är därmed prestigelös. Vidare ser vi att du är positiv som person- vilket vi redan märker i första samtalet med dig. Då denna tjänst är på 50% ser vi att du är flexibel.

Övrigt
Start: enligt överenskommelse
Omfattning: deltid på 50%
Placering: Degerfors
Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [email protected]

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt! Visa mindre

Ekonomi- och löneassistent till Kristinehamns Energi

Ansök    Jul 9    Qtym AB    Ekonomiassistent
Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Fjärrvärme AB, och Kristinehamns Energi Fastighets AB ingår som dotterbolag i Kristinehamns Energi AB koncernen, som till 100 % ägs av Kristinehamns Kommun. Koncernen har 23 anställda och en omsättning på ca 70 miljoner. Vår Vision ”Vi ska vara ett framåtlutat energi- och teknikbolag där vi utvecklas, utvecklar och bidrar med rätt energi- och tekniklösningar för ett väl fungerande liv och näringsliv samt att vi är e... Visa mer
Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Fjärrvärme AB, och Kristinehamns Energi Fastighets AB ingår som dotterbolag i Kristinehamns Energi AB koncernen, som till 100 % ägs av Kristinehamns Kommun.

Koncernen har 23 anställda och en omsättning på ca 70 miljoner.

Vår Vision
”Vi ska vara ett framåtlutat energi- och teknikbolag där vi utvecklas, utvecklar och bidrar med rätt energi- och tekniklösningar för ett väl fungerande liv och näringsliv samt att vi är ett föredöme som arbetsplats och samhällsnyttigt bolag”

Vår Affärsidé
”Vi ger våra kunder ljus, värme, trygghet och komfort!”

Om rollen:
Som ekonomi- och löneassistent arbetar du med löpande bokföring, du ansvar för kund- och leverantörsreskontran samt för viss fakturering. Du ansvarar för inrapportering av moms, arbetsgivaravgifter, f-skatt och energiskatt. I rollen ingår avstämningar av vissa balanskonton i samband med månadsbokslut, hantering av kassa samt ansvar för lönehantering. Viss personaladministration ingår även såsom hantering av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, rapportering mm. Vidare kommer vara delaktig i ekonomifunktionens intern kontrollarbete samt diarieföring.

Utöver ovanstående kommer du även att:

• Självständigt driva enskilda uppdrag/projekt som är tidsbegränsade
• Vara med och bidra till att utveckla, effektivisera och digitalisera ekonomi- och personalfunktionen
• Bidra till att uppsatta mål och resultat nås för funktionen på ett effektivt och professionellt sätt

Som ekonomi- och löneassistentens ingår du i ekonomiavdelningen som består av ekonomichef samt av dig som ekonomi- och löneassistent.

Vem söker vi:
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå samt ett par års erfarenhet från att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter. Du har mycket god erfarenhet av Office, främst Excel samt van att arbeta i större ekonomisystem (Raindance, IFS, SAP). Du har erfarenhet från lönehantering. Har du erfarenhet av bokslutsarbete är det meriterande.

På ekonomiavdelningen arbetar vi med att utveckla oss i intern konsultrollen. Det är där viktigt att du alltid har kunden i fokus och att service är självklart för dig samt att du i ditt arbetssätt är utåtriktad och professionell.

Vi tror att du trivs med att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är viktig för hela arbetsteamet och organisationen. Du har förmåga att driva ditt arbete självständigt och är inte rädd för att ta tag i saker och tänka i nya banor. Du tar egna initiativ och har förmågan att fatta beslut samt har lätt för att kommunicera och skapa förutsättningar för en god dialog med medarbetare och kollegor. I din roll som ekonomi- och löneassistent är det viktigt att du kan hantera sekretess.

Som person är du resultatorienterad, noggrann, analytisk, ansvarstagande, ordningsam, positiv, flexibel, och har lätt för att samarbeta inom den egna gruppen men också med andra funktioner inom koncernen.

Vi erbjuder dig:
Arbetsglädje, utveckling, varierande arbetsuppgifter och inte minst ett härligt gäng kollegor är bara några av de delar som kännetecknar hur det är att jobba på Kristinehamns Energi.

Övrigt:

Tjänsten motsvarar 75 % av en heltidstjänst.

Tillträde 2021-09-06

Rekryteringen sker i samarbete med Qtym. Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Kyrk, [email protected] alt. 072-146 11 64

Intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är 1 augusti.

Vi är nyfikna på dig, varmt välkommen med din ansökan!

. Visa mindre

Ekonomiassistent till kund i Kristinehamn

Ansök    Jun 11    Adecco Sweden AB    Ekonomiassistent
Om tjänsten I tjänsten som ekonomiassistent kommer du att arbeta med hantering av leverantörsfakturor. Här gäller det att matcha fakturor mot lagda order. Du kommer också att arbeta med inbetalningsregistrering och fakturering. Teamet består av tre personer och ni kommer ha mycket kontakt och hjälpa varandra i ert arbete. Du kommer att arbeta i ett system som heter Microsoft Dynamics AX samt Excel. I ditt arbete kommer du förutom att ha kontakt med dina ko... Visa mer
Om tjänsten
I tjänsten som ekonomiassistent kommer du att arbeta med hantering av leverantörsfakturor. Här gäller det att matcha fakturor mot lagda order. Du kommer också att arbeta med inbetalningsregistrering och fakturering. Teamet består av tre personer och ni kommer ha mycket kontakt och hjälpa varandra i ert arbete. Du kommer att arbeta i ett system som heter Microsoft Dynamics AX samt Excel. I ditt arbete kommer du förutom att ha kontakt med dina kollegor på plats också ha mycket kontakt med kollegor i bland annat Stockholm.

I din roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Leverantörsfakturahantering
- Inbetalningsregistrering
- Fakturering

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du tidigare arbetat i ett företag som hanterar order är det meriterande och vi tror att det kommer att hjälpa dig i ditt arbete.

Vidare ser vi att du är en social och öppen person som har nära till skratt. Du är analytisk och reflekterande i ditt arbetssätt. Du är noggrann då det finns kritiska delar av arbetet som kräver det och du arbetar strukturerat.

Viktigt för tjänsten är:
- Utbildning inom ekonomi
- Erfarenhet från liknande arbete
- Strukturerad och noggrann i ditt arbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Michaela Bissman via 073-684 70 79

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomijobb, ekonomiassistent, Adecco, Värmland, ekonomi, ekonom Visa mindre

Ekonom till Kristinehamns kommun

Är du ekonom och på jakt efter att bredda din erfarenhet? Då är du rätt person för den här tjänsten! Här arbetar du och dina kollegor för kommunens invånares bästa varje dag. Ekonomi- och styrningsavdelningen arbetar brett inom ekonomi och stöttar dagligen chefer och verksamheter i deras arbete. Sök idag, tjänsten startar omgående och vi går igenom urvalet löpande! OM TJÄNSTEN Kristinehamns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i si... Visa mer
Är du ekonom och på jakt efter att bredda din erfarenhet? Då är du rätt person för den här tjänsten! Här arbetar du och dina kollegor för kommunens invånares bästa varje dag. Ekonomi- och styrningsavdelningen arbetar brett inom ekonomi och stöttar dagligen chefer och verksamheter i deras arbete. Sök idag, tjänsten startar omgående och vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Kristinehamns kommun är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Här finns många spännande och utvecklande arbeten inom vitt skilda områden och tillsammans är de cirka 2000 medarbetare som varje dag gör sitt bästa för kommunens invånare.

Du och dina kollegor arbetar strategiskt såväl som operativt. Tillsammans leder och samordnar ni kommunens ekonomistyrningsarbete och utvecklar de ekonomiadministrativa rutinerna. Ni är även en stödfunktion till övriga verksamheter.

Förvaltningen består av cirka 110 medarbetare och är en del av Kommunledningsförvaltningen som arbetar kommunövergripande med att stärka samordning och samsyn i förvaltningarnas gemensamma frågor.

Du erbjuds


* En visstidsanställning till och med 31/3 med goda chanser till förlängning.
* En chans till meriterande arbetslivserfarenhet och kunskapsutveckling.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt arbetet omfattar förvaltningsekonomifunktioner såsom budgetering, uppföljning, bokföringar och rättelser i ekonomisystemet Raindance, rapportering av statistik samt övrigt ekonomistöd till kommunens förvaltningar och chefer. Arbetets upplägg planeras löpande utifrån verksamhetens behov.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en minst 3- årig högskoleutbildning inom ekonomi och ett par års relevant arbetslivserfarenhet som ekonom.


* Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift.
* Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet samt om du har erfarenhet av budget, statistikrapportering och ekonomistöd.


Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Självgående
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Omgående enl. överenskommelse
* Omfattning: Heltid till och med 31/3 med god chans till förlängning.
* Placering: Kristinehamn
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kristinehamns kommuns önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Kristinehamns kommun som arbetsplats HÄR! Visa mindre

Ekonomihandläggare till Ekonomiavdelningen

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.  Vi söker nyfiken och lösni... Visa mer
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. 




Vi söker nyfiken och lösningsfokuserad ekonomihandläggare till enheten Redovisning och Rapportering, som har ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.

Enheten Redovisning och rapportering är organiserad under arbetsförmedlingens ekonomiavdelning och i Kristinehamn arbetar ca 60 medarbetare med bland annat leverantörsfakturor, E-handel, kundfakturor, betalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring samt bokslut.

Nya fakturaflöden utvecklas och implementeras löpande. Vi arbetar med att ta fram nya processer, genomförande av robotiseringsprojekt samt centralisering av myndighetens ekonomiadministration.

Vi arbetar med en kraftig digitalisering och automatisering av processen för våra leverantörsfakturor och utveckling av våra e-handelsflöden. Till detta bidrar du genom att löpande arbeta i våra fakturaflöden och vara delaktig i förbättringsarbete. Du arbetar med ett brett kontaktnät, både internt och externt.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje och ett stimulerande och utvecklande arbete. Vi har goda anställningsvillkor såsom flexibel arbetstid, friskvård och förmånliga semesteravtal. Du blir placerad centralt i Kristinehamn, med närhet till centrum och resmöjligheter.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomihandläggare kommer du i huvudsak att arbeta med leverantörsfakturor, där support, information och utbildning är viktiga framgångsfaktorer. Arbetsförmedlingen har utvecklat den elektroniska order- och fakturahanteringen vilket gör att arbetet baseras främst på systemadministration. Du kommer att jobba med avvikelsehantering i våra fakturaflöden och vi arbetar ständigt med förbättringar och utveckling av processerna. Du kommer att vara en del av supporten såväl internt som externt och dokumentation av arbetssätt och rutiner ingår som arbetsuppgift.  

Kvalifikationer och kravprofil

Du ska ha:

- Högskoleutbildning inom ekonomi

Meriterande:

- Erfarenhet av e-handel
- Erfarenhet av stödsystemet Raindance
- Erfarenhet av att ha arbetat med inköpsrelaterade frågor.  

Personliga egenskaper:
Du är aktiv och engagerad i utvecklingsfrågor samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi ser att du som söker denna tjänst är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du är ansvarsfull, serviceinriktad och har förmåga att arbeta självständigt. Arbetsuppgifterna kräver din flexibilitet och du bör vara prestigelös, samt kunna bidra med en positiv atmosfär.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Placeringsort, Kristinehamn med tillträde så snart som möjligt. Flera platser Visstidsanställning tom 30/9, med möjlighet till förlängning Tillsvidareanställning provanställning tillämpas

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 januari. Bifoga ditt CV där du beskriver din arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev

Kontaktpersoner
Britt-Marie Lundkvist, Sektionschef, 010 486 60 74
Johanna Hansson, Sektionschef, 010 486 47 58
HR-Partner Lena Bröderman 010 487 41 03
Peter Eriksson, ST 010-486 84 41
Liljana Talevska , SACO, 010-487 02 15
Sara Sakhnini , SEKO, 010-488 60 82




Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Ekonomihandläggare till Ekonomiavdelningen

Ansök    Okt 29    Arbetsförmedlingen    Ekonomiassistent
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vi söker nyfiken och lösningsfokuserad ekonomihandläggare till enheten Redovisning och Rapportering, som har ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.

Enheten Redovisning och rapportering är organiserad under arbetsförmedlingens ekonomiavdelning och i Kristinehamn arbetar ca 80 medarbetare med bland annat leverantörsfakturor, E-handel,kundfakturor, betalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring samt bokslut.
Nya fakturaflöden utvecklas och implementeras löpande. Vi arbetar med att ta fram nya processer,genomförande av robotiseringsprojekt samt centralisering av myndighetens ekonomiadministration.

Vi arbetar med en kraftig digitalisering och automatisering av processen för våra leverantörsfakturor och utveckling av våra e-handelsflöden. Till detta bidrar du genom att löpande arbeta i våra fakturaflöden och vara delaktig i förbättringsarbete.
Du arbetar med ett brett kontaktnät, både internt och externt.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje och ett stimulerande och utvecklande arbete. Vi har goda anställningsvillkor såsom flexibel arbetstid, friskvård och förmånliga semesteravtal. Du blir placerad centralt i Kristinehamn, med närhet till centrum och resmöjligheter.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomihandläggare kommer du i huvudsak att arbeta med leverantörsfakturor och E-handel. Du hanterar avvikelser, gör kontroller och följer upp. Du är också delaktig i att ständigt utveckla våra processer och automatisera våra flöden.

Kvalifikationer och kravprofil

Du ska ha:

- Högskoleutbildning, gärna inom ekonomi eller motsvarande
- Erfarenhet av ekonomiadministration

Meriterande:

- Erfarenhet av E-handel
- Erfarenhet av stödsystemet Raindance
- Erfarenhet av att ha arbetat med inköpsrelaterade frågor.

Personliga egenskaper:

Du är aktiv och engagerad i utvecklingsfrågor samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser att du som söker denna tjänst är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du är ansvarsfull, serviceinriktad och har förmåga att arbeta självständigt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Placeringsort, Kristinehamn med tillträde så snart som möjligt. Visstidsanställning tom 31/5 2021,med möjlighet till förlängning. Urval sker löpande.

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt Af-2020/0059 3913 senast den 13 november. Bifoga ditt CV där du beskriver din arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner
Johanna Hansson, Sektionschef, 010 486 47 58
HR-Partner Lena Bröderman 010 487 41 03
Peter Eriksson, ST 010-486 84 41
Liljana Talevska , SACO, 010-487 02 15
Sara Sakhnini , SEKO, 010-488 60 82

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Ekonomihandläggare till enheten Redovisning och Rapportering

Ansök    Maj 20    Arbetsförmedlingen    Ekonomiassistent
Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss! Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi nu en vikarie. Vi söker en nyfiken och lösningsfokuserad ekonomihandläggare till enheten Red... Visa mer
Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi nu en vikarie.

Vi söker en nyfiken och lösningsfokuserad ekonomihandläggare till enheten Redovisning och Rapportering, som har ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.
Enheten Redovisning och rapportering är organiserad under Arbetsförmedlingens förvaltningsavdelning och i Kristinehamn arbetar ca 60 medarbetare med bland annat leverantörsfakturor, E-handel, kundfakturor, betalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring, bokslut mm.

Nya ekonomiska flöden utvecklas och implementeras löpande. Vi arbetar mot en stor digitalisering och automatisering av våra processer och utveckling av våra ekonomiska flöden. Till detta bidrar du genom att arbeta med det löpande och vara delaktig i förbättringsarbete. Du arbetar med ett brett kontaktnät, både internt och externt.
Vi erbjuder dig en arbetsplats som värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje och ett stimulerande och utvecklande arbete. Vi har goda anställningsvillkor såsom flexibel arbetstid, friskvård och förmånliga semesteravtal. Du blir placerad centralt i Kristinehamn, med närhet till centrum och resmöjligheter.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomihandläggare kommer du i huvudsak att arbeta i våra ekonomiska flöden, där support, information och utbildning är viktiga framgångsfaktorer.
Du kommer att jobba med avvikelsehantering i våra ekonomiska flöden och vi arbetar ständigt med förbättringar och utveckling av processerna. Du kommer att vara en del av supporten såväl internt som externt och dokumentation av arbetssätt och rutiner ingår som arbetsuppgift.

Kvalifikationer 
Du har Högskoleutbildning inom ekonomi 

Meriterande
Erfarenhet av e-handel
Erfarenhet av stödsystemet Raindance
Erfarenhet av att ha arbetat med inköpsrelaterade frågor.

Personliga egenskaper:
Du är aktiv och engagerad i utvecklingsfrågor samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser att du som söker denna tjänst är noggrann, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Du är ansvarsfull, serviceinriktad och har förmåga att arbeta självständigt. Arbetsuppgifterna kräver din flexibilitet och du bör vara prestigelös, samt kunna bidra med en positiv atmosfär.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Placeringsort, Kristinehamn med tillträde 1/9. Vikariat 6 månader, med möjlighet till förlängning

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-06-05 märkt med Af-2020/0026 3991. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktuppgifter: 
Johanna Hansson, Sektionschef, 010 486 47 58
HR-Partner Lena Bröderman 010-4874103
Peter Eriksson, ST 010-486 84 41
Liljana Talevska , SACO, 010-487 02 15
Sara Sakhnini , SEKO, 010-488 60 82



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Ekonomiadministratör till Rainpower i Kristinehamn

Ansök    Maj 22    Manpower    Ekonomiassistent
Är du en positiv och social person som har ett intresse för arbete i projektform? Tycker du att det låter roligt att jobba med ekonomi- och personaladministration på ett marknadsledande och innovativt företag? Drivs du dessutom av att ha diversifierade arbetsuppgifter och tanken på att få göra ett riktigt bra jobb? Då borde du söka jobbet som ekonomiadministratör hos Rainpower i Kristinehamn! Till Rainpower i Kristinehamn söker vi nu en ekonomiadministrat... Visa mer
Är du en positiv och social person som har ett intresse för arbete i projektform? Tycker du att det låter roligt att jobba med ekonomi- och personaladministration på ett marknadsledande och innovativt företag? Drivs du dessutom av att ha diversifierade arbetsuppgifter och tanken på att få göra ett riktigt bra jobb? Då borde du söka jobbet som ekonomiadministratör hos Rainpower i Kristinehamn!

Till Rainpower i Kristinehamn söker vi nu en ekonomiadministratör. Det är ett konsultuppdrag på 75% med start enligt överenskommelse. Uppdraget varar i 1 år med möjlighet till förlängning.
Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta på uppdrag hos Rainpower.

Vad går arbetet ut på?

Rollen som ekonomiadministratör är både rolig och utmanande. Den ställer höga krav på såväl noggrannhet som på förmåga att kunna lösa problem och du kommer lära dig mycket om Rainpowers verksamhet och energibranschen i stort.
Tjänsten är på 75% och arbetet är förlagt måndag till torsdag.

Det dagliga arbetet går främst ut på att arbeta nära VD, assistera i frågor som rör ekonomi och personal och ge administrativt stöd till verksamheten.

Du kommer bland annat att:

* arbeta med kontering av fakturor och löpande redovisning
* enklare HR-administration
* administrera och uppdatera nyckeltal
* hantera protokoll - och dokumentföring
* verka som administrativt stöd inom företaget
* arbeta med projektadministration
* allmänna kontorssysslor

Den vi söker

För att lyckas i rollen som ekonomiadministratör är det viktigt att du är flexibel, effektiv och strukturerad i ditt arbetssätt. Du är lyhörd för dina kollegors önskemål när de vill ha hjälp med administrativ service.
Tidigare erfarenhet av ekonomiadministration är ett krav för uppdraget.
Vid tillsättning av denna tjänst läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som:

* är van användare av Microsoft Office
* har tidigare erfarenhet av arbete i affärssystem, meriterande med kunskaper i Navision
* är flytande i svenska - i såväl tal som i skrift
* innehar B-körkort



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Victoria Lennartsson på telefonnummer 054-22 18 86 eller e-post [email protected].

Observera även den korta ansökningstiden, så skicka in din ansökan i dag!
Vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen.


Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Ekonomiassistent (vikariat)

Ansök    Aug 13    Kristinehamns kommun    Ekonomiassistent
Kristinehamns kommun har cirka 24 000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur. Kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning utgör kommunstyrelsens stab i ekonomiska frågor. I detta arbete skall ekonomiavdelningen leda och samordna kommunens budget- och ekonomistyrningsarbete, redovisning samt upphandling. Avdelningen skall oc... Visa mer
Kristinehamns kommun har cirka 24 000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning utgör kommunstyrelsens stab i ekonomiska frågor. I detta arbete skall ekonomiavdelningen leda och samordna kommunens budget- och ekonomistyrningsarbete, redovisning samt upphandling. Avdelningen skall också fungera som ett stöd till övriga verksamheter i dessa frågor.

Redovisningsenheten inom ekonomiavdelningen söker nu en ekonomiassistent under ett år.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär främst:
• löpande bokföring
• utbetalningar, inkl leverantörsutbetalningar
• hantering av leverantörsfakturor samt inkommande påminnelser och krav
• avstämning av leverantörsreskontra mot huvudbok
• avstämning av kassaredovisning mot huvudbok
• kontakt med kunder både externt och internt

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst 3-årig gymnasieutbildning inom ekonomi och har erfarenhet från liknande arbete. Du ska vara serviceinriktad och ha en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Du är noggrann, strukturerad i ditt arbetssätt, ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du bidrar till gruppens utveckling och medverkar aktivt till att effektivisera gruppens arbete. Du är duktig på att lösa problem på ett konstruktivt och smidigt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta med förbättringsprocesser.

Du ska ha goda kunskaper i datahantering och Excel. Önskvärt är att du har arbetat i affärssystemen Raindance.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre