Lediga jobb Testhuset Urval & Utveckling AB i Kristinehamn

Se alla lediga jobb från Testhuset Urval & Utveckling AB i Kristinehamn. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Kristinehamn som finns inom det yrket.

Export Control Manager – Kongsberg Maritime Sweden

Om tjänsten I rollen som Export control manager kommer du att arbeta med ett brett urval av arbetsuppgifter och bli en del av vår Global Sales & Marketing funktion. Ditt primära fokus består av att få exportlicenser på plats, kommunicera med myndigheter, utveckla processer samt vägleda vår organisation i regelverk kopplade till export control. Ditt arbete innebär till stor del att hålla koll på lagar och förordningar inom våra verkningsområden och att oper... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som Export control manager kommer du att arbeta med ett brett urval av arbetsuppgifter och bli en del av vår Global Sales & Marketing funktion. Ditt primära fokus består av att få exportlicenser på plats, kommunicera med myndigheter, utveckla processer samt vägleda vår organisation i regelverk kopplade till export control. Ditt arbete innebär till stor del att hålla koll på lagar och förordningar inom våra verkningsområden och att operationalisera ut detta till övrig organisation. Andra arbetsuppgifter kommer vara att ta fram checklistor och processbeskrivningar, arbeta processorienterat med backlog och utbilda personalen internt.
Tjänsten är mycket värdefull för verksamheten och målsättningen är att du självständigt och proaktivt ska driva ditt arbete framåt. Du kommer arbeta mot avdelningar på hela företaget i nära samarbete med en kollega och du får en grundlig upplärning i de delar som krävs.
Vi erbjuder en arbetsplats med goda förmåner, härlig gemenskap och närheten till natur. Vi arbetar med unika produkter och är en världsledande leverantör av maritima lösningar. Tjänsten är placerad i Kristinehamn med möjlighet till hemarbete enligt företagets policy.
Tjänsten är säkerhetsklassad och vi kommer att utföra säkerhets- och bakgrundskontroller som steg i rekryteringsprocessen. För att tillträda rollen krävs svenskt medborgarskap alternativt att du bott i Sverige i minst 5 år.
Om dig
Vi söker dig som arbetar i en roll inom området export control eller i en roll där lagar och förordningar är en stor del av arbetet. Om du har en teknisk bakgrund eller erfarenhet av projekt och processledning ser vi det som positivt. Utbildning inom områden som juridik eller projektledning ser vi också som meriterande.
God datorvana samt goda språkkunskaper i engelska är ett krav.
Som person är du noggrann, kommunikativ och självgående. Du är duktig på att möta människor, håller ordning och reda på ditt arbete, är nyfiken och vill lära dig mer om vårt arbete. Då du kommer att fungera som en supportfunktion är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra människor. Du är en person som vill ta egna initiativ och drivs av att lösa kommande utmaningar!
Om oss
Kongsberg Maritime Sweden är ett globalt marinteknikföretag som tillhandhåller innovativa och pålitliga teknologilösningar för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore-, undervattens- och sjöfart. Vi har vårt huvudkontor i Kongsberg, Norge, men har tillverkning, försäljning och service i 34 länder. Kongsberg Maritime är ett dotterbolag till KONGSBERG och en del av en internationell, kunskapsbaserad koncern som levererar högteknologiska system och lösningar till kunder inom olje- och gasindustrin, handelsmarin, försvar och flyg. På Kongsberg tror vi på att tackla utmanande problem och leverera extrem prestanda i extrema förhållanden. Det gör vi genom utmärkta produkter och tjänster utvecklade för att leverera de största fördelarna för våra kunder.
På Kongsberg Maritime i Kristinehamn arbetar ca 300 anställda med sälj, projektledning, forskning, utveckling, konstruktion, service och montering av marknadsledande produkter för framdrift av stora fartyg.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076-307 10 29 eller Johanna Högeryd på 072–310 29 72.
Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 14 april. Visa mindre

Ekonomichef - Aston Harald Mekaniska Verkstad

Om tjänsten I rollen som vår nya ekonomichef har du en nyckelroll i vår verksamhet och ansvarar självständigt för att sammanställa och analysera data med speciellt fokus kring kalkyl och utfall, och tydligt kommunicera ut resultatet till organisationen. Du sitter i ledningsgrupp och rapporterar till VD. Med en förmåga att noggrant kunna undersöka och stämma av en stor uppsättning data, ”berättar du historien” bakom siffrorna och skapar en förståelse och in... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som vår nya ekonomichef har du en nyckelroll i vår verksamhet och ansvarar självständigt för att sammanställa och analysera data med speciellt fokus kring kalkyl och utfall, och tydligt kommunicera ut resultatet till organisationen. Du sitter i ledningsgrupp och rapporterar till VD. Med en förmåga att noggrant kunna undersöka och stämma av en stor uppsättning data, ”berättar du historien” bakom siffrorna och skapar en förståelse och integration för detta i verksamheten. Vi söker dig som gillar att jobba nära och i verksamheten och har förmågan att kommunicera på ett övergripande och tydligt sätt.
Vår verksamhet är under tillväxt och du behöver vara ödmjuk inför en omväxlande vardag, där du trivs att jobba med både detaljerade processer och övergripande analyser. Vi ser att rollen till en början fokuserar på controller-aktiviteter och att du på sikt kommer vara med och bygga upp ekonomifunktionen och dess medarbetare på plats i Kristinehamn genom att in-sourca redovisning och relaterade uppgifter. Det finns därmed goda möjligheter att utvecklas och växa med företaget. Vi önskar att ta vara på den kunskap som du kan tillföra och söker dig som vill göra skillnad på riktigt!
I rollen kommer du ha ett erfaret och starkt stöd i ryggen bestående av VD, nuvarande ekonomifunktion och övrig organisation.
Arbetsuppgifter
Några exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Ansvara för processerna som rör den månadsvisa ekonomiska prognosen och årlig budget.
Tillsammans med ledningen bygga ekonomiska modeller för att kunna prognosticera och simulera framtida affärer.
Löpande uppmärksamma och analysera avvikelser och förändringar i verksamhetens resultat.
Utföra finansiella analyser och ta fram uppföljningar av utfall och prognos månadsvis.
Identifiera resultatdrivande faktorer som påverkar lönsamheten och tillsammans med affärsansvarig eller produktionsledning föreslå åtgärder.
Bedriva förbättringsarbeten kring system och processer i syfte att kontinuerligt öka kvalitén på finansiella data och analys.
Bedriva förbättringsarbete över flera funktioner för att förbättra verksamhetens lönsamhet
Utföra ad hoc-analyser efter behov för att ge analytiskt stöd till affärsbeslut (till exempel kund-/leverantörsförhandlingar och investeringsbeslut).

Om dig
Vi söker dig som har
Högskole- eller universitetsutbildning i ekonomi.
Erfarenhet från producerande företag.
Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel.
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
Du har en god dos självledarskap och driver ditt arbete framåt med stor entusiasm.
Du är en relationsbyggande och kommunikativ person med god samarbetsförmåga.
Du har en hög energinivå och trivs i en omväxlande vardag med varierande arbetsuppgifter.
Du är en analytisk person som gillar att gå ner på detaljnivå och söka efter orsakssamband.

Om oss
Aston Harald MV i Kristinehamn är ett verkstadsföretag med en bred kärnkompetens i tillverkning, bearbetning, kvalificerad svetsning och montage av tunga och medeltunga komponenter, produkter och kompletta systemleveranser för lokala och globala kunder. Våra kunder verkar inom branscher som Marin, Energi, Försvar samt övriga maskinkomponenter till medeltung och tung industri. Vi är ett ungt företag men trots det med många års erfarenhet inom verkstadsindustri. Vår tydliga vision; att bygga Sveriges och Nordens största och bästa produktionspartner inom tung och medeltung bearbetande industri.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-5947277 eller Johanna Högeryd på telefon 072-3102972.
Välkommen in med din ansökan senast den 7 april. Visa mindre

Ekonomichef - Aston Harald Mekaniska Verkstad

Om tjänsten I rollen som vår nya ekonomichef har du en nyckelroll i vår verksamhet och ansvarar självständigt för att sammanställa och analysera data med speciellt fokus kring kalkyl och utfall, och tydligt kommunicera ut resultatet till organisationen. Du sitter i ledningsgrupp och rapporterar till VD. Med en förmåga att noggrant kunna undersöka och stämma av en stor uppsättning data, ”berättar du historien” bakom siffrorna och skapar en förståelse och i... Visa mer
Om tjänsten

I rollen som vår nya ekonomichef har du en nyckelroll i vår verksamhet och ansvarar självständigt för att sammanställa och analysera data med speciellt fokus kring kalkyl och utfall, och tydligt kommunicera ut resultatet till organisationen. Du sitter i ledningsgrupp och rapporterar till VD. Med en förmåga att noggrant kunna undersöka och stämma av en stor uppsättning data, ”berättar du historien” bakom siffrorna och skapar en förståelse och integration för detta i verksamheten. Vi söker dig som gillar att jobba nära och i verksamheten och har förmågan att kommunicera på ett övergripande och tydligt sätt.

Vår verksamhet är under tillväxt och du behöver vara ödmjuk inför en omväxlande vardag, där du trivs att jobba med både detaljerade processer och övergripande analyser. Vi ser att rollen till en början fokuserar på controller-aktiviteter och att du på sikt kommer vara med och bygga upp ekonomifunktionen och dess medarbetare på plats i Kristinehamn genom att in-sourca redovisning och relaterade uppgifter. Det finns därmed goda möjligheter att utvecklas och växa med företaget. Vi önskar att ta vara på den kunskap som du kan tillföra och söker dig som vill göra skillnad på riktigt!

I rollen kommer du ha ett erfaret och starkt stöd i ryggen bestående av VD, nuvarande ekonomifunktion och övrig organisation.

Arbetsuppgifter

Några exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

- Ansvara för processerna som rör den månadsvisa ekonomiska prognosen och årlig budget.

- Tillsammans med ledningen bygga ekonomiska modeller för att kunna prognosticera och simulera framtida affärer.

- Löpande uppmärksamma och analysera avvikelser och förändringar i verksamhetens resultat.

- Utföra finansiella analyser och ta fram uppföljningar av utfall och prognos månadsvis.

- Identifiera resultatdrivande faktorer som påverkar lönsamheten och tillsammans med affärsansvarig eller produktionsledning föreslå åtgärder.

- Bedriva förbättringsarbeten kring system och processer i syfte att kontinuerligt öka kvalitén på finansiella data och analys.

- Bedriva förbättringsarbete över flera funktioner för att förbättra verksamhetens lönsamhet

- Utföra ad hoc-analyser efter behov för att ge analytiskt stöd till affärsbeslut (till exempel kund-/leverantörsförhandlingar och investeringsbeslut).

Om dig

Vi söker dig som har

- Högskole- eller universitetsutbildning i ekonomi.

- Erfarenhet från producerande företag.

- Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel.

- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper

- Du har en god dos självledarskap och driver ditt arbete framåt med stor entusiasm.

- Du är en relationsbyggande och kommunikativ person med god samarbetsförmåga.

- Du har en hög energinivå och trivs i en omväxlande vardag med varierande arbetsuppgifter.

- Du är en analytisk person som gillar att gå ner på detaljnivå och söka efter orsakssamband.

Om oss

Aston Harald MV i Kristinehamn är ett verkstadsföretag med en bred kärnkompetens i tillverkning, bearbetning, kvalificerad svetsning och montage av tunga och medeltunga komponenter, produkter och kompletta systemleveranser för lokala och globala kunder. Våra kunder verkar inom branscher som Marin, Energi, Försvar samt övriga maskinkomponenter till medeltung och tung industri. Vi är ett ungt företag men trots det med många års erfarenhet inom verkstadsindustri. Vår tydliga vision; att bygga Sveriges och Nordens största och bästa produktionspartner inom tung och medeltung bearbetande industri.

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338)
standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-5947277 eller Johanna Högeryd på telefon 072-3102972.

Välkommen in med din ansökan senast den 2 april. Visa mindre

Ekonomichef - Aston Harald Mekaniska Verkstad

Om tjänsten I rollen som vår nya ekonomichef har du en nyckelroll i vår verksamhet och ansvarar självständigt för att sammanställa och analysera data med speciellt fokus kring kalkyl och utfall, och tydligt kommunicera ut resultatet till organisationen. Du sitter i ledningsgrupp och rapporterar till VD. Med en förmåga att noggrant kunna undersöka och stämma av en stor uppsättning data, ”berättar du historien” bakom siffrorna och skapar en förståelse och in... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som vår nya ekonomichef har du en nyckelroll i vår verksamhet och ansvarar självständigt för att sammanställa och analysera data med speciellt fokus kring kalkyl och utfall, och tydligt kommunicera ut resultatet till organisationen. Du sitter i ledningsgrupp och rapporterar till VD. Med en förmåga att noggrant kunna undersöka och stämma av en stor uppsättning data, ”berättar du historien” bakom siffrorna och skapar en förståelse och integration för detta i verksamheten. Vi söker dig som gillar att jobba nära och i verksamheten och har förmågan att kommunicera på ett övergripande och tydligt sätt.
Vår verksamhet är under tillväxt och du behöver vara ödmjuk inför en omväxlande vardag, där du trivs att jobba med både detaljerade processer och övergripande analyser. Vi ser att rollen till en början fokuserar på controller-aktiviteter och att du på sikt kommer vara med och bygga upp ekonomifunktionen och dess medarbetare på plats i Kristinehamn genom att in-sourca redovisning och relaterade uppgifter. Det finns därmed goda möjligheter att utvecklas och växa med företaget. Vi önskar att ta vara på den kunskap som du kan tillföra och söker dig som vill göra skillnad på riktigt!
I rollen kommer du ha ett erfaret och starkt stöd i ryggen bestående av VD, nuvarande ekonomifunktion och övrig organisation.
Arbetsuppgifter
Några exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Ansvara för processerna som rör den månadsvisa ekonomiska prognosen och årlig budget.
Tillsammans med ledningen bygga ekonomiska modeller för att kunna prognosticera och simulera framtida affärer.
Löpande uppmärksamma och analysera avvikelser och förändringar i verksamhetens resultat.
Utföra finansiella analyser och ta fram uppföljningar av utfall och prognos månadsvis.
Identifiera resultatdrivande faktorer som påverkar lönsamheten och tillsammans med affärsansvarig eller produktionsledning föreslå åtgärder.
Bedriva förbättringsarbeten kring system och processer i syfte att kontinuerligt öka kvalitén på finansiella data och analys.
Bedriva förbättringsarbete över flera funktioner för att förbättra verksamhetens lönsamhet
Utföra ad hoc-analyser efter behov för att ge analytiskt stöd till affärsbeslut (till exempel kund-/leverantörsförhandlingar och investeringsbeslut).

Om dig
Vi söker dig som har
Högskole- eller universitetsutbildning i ekonomi.
Erfarenhet från producerande företag.
Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel.
Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
Du har en god dos självledarskap och driver ditt arbete framåt med stor entusiasm.
Du är en relationsbyggande och kommunikativ person med god samarbetsförmåga.
Du har en hög energinivå och trivs i en omväxlande vardag med varierande arbetsuppgifter.
Du är en analytisk person som gillar att gå ner på detaljnivå och söka efter orsakssamband.

Om oss
Aston Harald MV i Kristinehamn är ett verkstadsföretag med en bred kärnkompetens i tillverkning, bearbetning, kvalificerad svetsning och montage av tunga och medeltunga komponenter, produkter och kompletta systemleveranser för lokala och globala kunder. Våra kunder verkar inom branscher som Marin, Energi, Försvar samt övriga maskinkomponenter till medeltung och tung industri. Vi är ett ungt företag men trots det med många års erfarenhet inom verkstadsindustri. Vår tydliga vision; att bygga Sveriges och Nordens största och bästa produktionspartner inom tung och medeltung bearbetande industri.
Om rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-5947277 eller Johanna Högeryd på telefon 072-3102972.
Välkommen in med din ansökan senast den 7 april. Visa mindre

IT-Koordinator – Kongsberg Maritime Sweden

Om tjänsten I rollen som IT-Koordinator kommer du att ansvara för att stötta organisationen med det dagliga användarbehovet så som felsökning och hantering av IT-säkerhetsfrågor. Du kommer att installera, konfigurera och felsöka hårdvara på plats, skrivare, mobila enheter och datorer, samt utbilda våra användare vid behov. Som en del av teamet kommer du att ansvara för att säkerställa att den lokala IT-infrastrukturen är kompatibel med företags- och säkerh... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som IT-Koordinator kommer du att ansvara för att stötta organisationen med det dagliga användarbehovet så som felsökning och hantering av IT-säkerhetsfrågor. Du kommer att installera, konfigurera och felsöka hårdvara på plats, skrivare, mobila enheter och datorer, samt utbilda våra användare vid behov.
Som en del av teamet kommer du att ansvara för att säkerställa att den lokala IT-infrastrukturen är kompatibel med företags- och säkerhetsbestämmelser och aktivt delta i projekt inom IT, inklusive efterlevnad av Kongsbergs standard, kvalitetssystem och arbetsinstruktioner.
Beroende på erfarenhetsnivå, så kommer du också att hantera frågor och felsöka lokala servrar, nätverk, internetanslutning, licensefterlevnad, brandvägg och datorlagring. Det finns därmed möjlighet till professionell utveckling för dig som inte tidigare arbetat inom dessa områden.
Vi erbjuder en arbetsplats med goda förmåner, härlig gemenskap och närheten till natur. Vi arbetar med unika produkter och är en världsledande leverantör av maritima lösningar. Hos oss kommer du bli en del av ett kompetent och drivet team!
Tjänsten är säkerhetsklassad och vi kommer att utföra säkerhets- och bakgrundskontroller som steg i rekryteringsprocessen. För att tillträda rollen krävs svenskt medborgarskap alternativt att du bott i Sverige i minst 5 år.
Om dig
Som IT-koordinator är du en av de första kontaktpunkterna för våra användare när det gäller tekniska frågor och utmaningar, vi söker därför dig som brinner för att leverera förstklassig service och support inom IT. Du är flexibel och har förmågan att anpassa dig till olika situationer med lätthet, samtidigt som du upprätthåller en hög grad av struktur och ordning. Din stresstålighet är en nyckelkomponent i rollen då du kommer att arbeta nära andra avdelningar och team för att säkerställa en sömlös IT-upplevelse för hela organisationen.
Krav:
Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet inom arbetslivet
Intresse för IT och service

Meriterande:
IT-utbildning på högskolenivå

Om oss
Kongsberg Maritime Sweden är ett globalt marinteknikföretag som tillhandhåller innovativa och pålitliga teknologilösningar för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore-, undervattens- och sjöfart. Vi har vårt huvudkontor i Kongsberg, Norge, men har tillverkning, försäljning och service i 34 länder. Kongsberg Maritime är ett dotterbolag till KONGSBERG och en del av en internationell, kunskapsbaserad koncern som levererar högteknologiska system och lösningar till kunder inom olje- och gasindustrin, handelsmarin, försvar och flyg. På Kongsberg tror vi på att tackla utmanande problem och leverera extrem prestanda i extrema förhållanden. Det gör vi genom utmärkta produkter och tjänster utvecklade för att leverera de största fördelarna för våra kunder.
På Kongsberg Maritime i Kristinehamn arbetar ca 300 anställda med sälj, projektledning, forskning, utveckling, konstruktion, service och montering av marknadsledande produkter för framdrift av stora fartyg.
Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076-307 10 29 eller Johanna Högeryd på 072–310 29 72.
Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 14 april. Visa mindre

CNC-operatör - RZ Ölme Mekaniska

Om tjänsten Nu söker vi ytterligare en CNC-fräsare till vår bearbetning och team som består av 11 CNC-operatörer. Vi söker dig som vill jobba och utvecklas i vår moderna verkstadsmiljö som står inför en tillväxtresa med flertalet maskininvesteringar. Vi arbetar med både korta och långa serier samt körning i olika material där kvaliteten och våra kunder står i centrum. Jobbet innefattar samarbete i grupp samt lära och hjälpa varandra i strävan att skapa e... Visa mer
Om tjänsten

Nu söker vi ytterligare en CNC-fräsare till vår bearbetning och team som består av 11 CNC-operatörer. Vi söker dig som vill jobba och utvecklas i vår moderna verkstadsmiljö som står inför en tillväxtresa med flertalet maskininvesteringar.

Vi arbetar med både korta och långa serier samt körning i olika material där kvaliteten och våra kunder står i centrum. Jobbet innefattar samarbete i grupp samt lära och hjälpa varandra i strävan att skapa en trygg arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa inom företaget.

Tjänsten är placerad i Kristinehamn och innebär 2-skiftsarbete.

Arbetsuppgifter

- Fräsning

- Ställning av maskin och programmering

- Optimering av körning

- Tillverkning fixturer

- Nära samarbete med andra operatörer och tekniker

- Maskinkörning, 4-axligt/5-axligt

Om dig

Vi söker dig som har

- Ett par års erfarenhet av skärande bearbetning

- Erfarenhet från verkstadsindustri eller tillverkningsindustri med hantering av olika material, exempelvis aluminium och rostfritt stål.

- Kunskap inom mätteknik

- Kunskap inom ritningsläsning

- Erfarenhet av att ställa maskiner

- Mycket goda kunskaper i Svenska i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper

- Social och utåtriktad med god vilja att samarbeta med andra

- Kvalitetsmedveten där du har stort fokus på att leverera kvalitativa produkter och intresse av att optimera kvalitativa processer där du ser möjlighet för detta

- Teknikintresserad med viljan att lära och ta initiativ till nya kunskapsområden

Om oss

På RZ Ölme Mekaniska har vi trettio års erfarenhet av skärande bearbetning. Vi är ett gediget verkstadsföretag med bred kompetens inom skärande bearbetning i många olika typer av material. Företaget startades 1986 i ett garage i Ölme och vi är fortsatt ett familjärt bolag där alla medarbetare har stor möjlighet till påverkan. Med långa kundrelationer och tillverkning av maskinkomponenter till verkstadsindustrin är Ölme Mekaniska en trygg och stabil leverantör och arbetsgivare. Tack vare vår kunskap och flexibilitet kan vi erbjuda våra kunder den bästa lösningen. Vi ser självklart även till att vår maskinpark håller hög standard genom att ständigt bevaka utvecklingen och arbeta kvalitativt och säkert.

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076-307 10 29 eller Elin Skau på 073-529 69 67.

Välkommen in med din ansökan senast 3 december. Visa mindre

Operativ inköpare till Kongsberg Maritime Sweden

Om tjänsten I tjänsten som operativ inköpare hos oss kommer du att ha en central roll i att säkerhetsställa en smidig och effektiv inköpsprocess, samt stötta vår organisation i att upprätthålla högsta kvalitet på våra produkter och tjänster. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av både administrativ och kommersiell karaktär och du kommer bland annat att ansvar för: - Leveransbevakning - Fakturahantering - Placering av order - Försörjning till eftermar... Visa mer
Om tjänsten

I tjänsten som operativ inköpare hos oss kommer du att ha en central roll i att säkerhetsställa en smidig och effektiv inköpsprocess, samt stötta vår organisation i att upprätthålla högsta kvalitet på våra produkter och tjänster. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av både administrativ och kommersiell karaktär och du kommer bland annat att ansvar för:

- Leveransbevakning

- Fakturahantering

- Placering av order

- Försörjning till eftermarknad- samt nyförsäljningordrar

- Logistiska lösningar för att göra våra leverantörer ännu bättre

- Hantera förfrågningar från nyförsäljningen och eftermarknad samt förhandla med leverantörer

Rollen inkluderar också regelbundna leverantörsbesök till våra leverantörer i Sverige, Europa och Asien.

Vår operativa inköpssida består idag av 10 personer där vi tillsammans arbetar för att möta de krav och förväntningar som ställs på oss. På Kongsberg erbjuder vi en arbetsplats med goda förmåner och härlig gemenskap. Tjänsten är placerad i Kristinehamn och tillåter hemarbete enligt företagets policy. Innan en eventuell anställning kommer vi att utföra bakgrunds-, och hälsokontroll.

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av operativt inköp och som har relevant högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis industriellekonomi eller inköp och logistik. Har du tidigare arbetat i ett projektstyrt OEM-företag och hanterat projektunika artiklar ser vi det som meriterande. Goda kunskaper i engelska, tal och skrift, är ett krav.

Du är en person som trivs i en varierande roll med arbetsuppgifter som sträcker sig över ett brett spann och där du får ta stort ansvar över att driva ditt arbete framåt. Du är en strukturerad lagspelare som vill lyckas tillsammans med dina kollegor och arbetar målinriktat för att möta de krav som ställs. Med affärsmässighet och god kommunikation bygger du långsiktiga relationer med leverantörer i en internationell och högpresterande miljö.

Om oss

Kongsberg Maritime Sweden är ett globalt marinteknikföretag som tillhandhåller innovativa och pålitliga teknologilösningar för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore-, undervattens- och sjöfart. Vi har vårt huvudkontor i Kongsberg, Norge, men har tillverkning, försäljning och service i 34 länder. Kongsberg Maritime är ett dotterbolag till KONGSBERG och en del av en internationell, kunskapsbaserad koncern som levererar högteknologiska system och lösningar till kunder inom olje- och gasindustrin, handelsmarin, försvar och flyg. På Kongsberg tror vi på att tackla utmanande problem och leverera extrem prestanda i extrema förhållanden. Det gör vi genom utmärkta produkter och tjänster utvecklade för att leverera de största fördelarna för våra kunder.

På Kongsberg Maritime i Kristinehamn arbetar 280 anställda med sälj, projektledning, forskning, utveckling, konstruktion, service och montering av marknadsledande produkter för framdrift av stora fartyg.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Sofie Gustavsson på telefon
070-2917883 eller Johanna Westberg på 072-3102972.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 22 maj. Visa mindre

CNC-operatör - RZ Ölme Mekaniska

Om tjänsten Nu söker vi ytterligare en CNC-fräsare till vår bearbetning och team som består av 11 CNC-operatörer. Vi söker dig som vill jobba och utvecklas i vår moderna verkstadsmiljö som står inför en tillväxtresa med flertalet maskininvesteringar. Vi arbetar med både korta och långa serier samt körning i olika material där kvaliteten och våra kunder står i centrum. Jobbet innefattar samarbete i grupp samt lära och hjälpa varandra i strävan att skapa e... Visa mer
Om tjänsten

Nu söker vi ytterligare en CNC-fräsare till vår bearbetning och team som består av 11 CNC-operatörer. Vi söker dig som vill jobba och utvecklas i vår moderna verkstadsmiljö som står inför en tillväxtresa med flertalet maskininvesteringar.

Vi arbetar med både korta och långa serier samt körning i olika material där kvaliteten och våra kunder står i centrum. Jobbet innefattar samarbete i grupp samt lära och hjälpa varandra i strävan att skapa en trygg arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa inom företaget.

Tjänsten är placerad i Kristinehamn och innebär 2-skiftsarbete.

Arbetsuppgifter

- Fräsning

- Ställning av maskin och programmering

- Optimering av körning

- Tillverkning fixturer

- Nära samarbete med andra operatörer och tekniker

- Maskinkörning, 4-axligt/5-axligt

Om dig

Vi söker dig som har

- Ett par års erfarenhet av skärande bearbetning

- Erfarenhet från verkstadsindustri eller tillverkningsindustri med hantering av olika material, exempelvis aluminium och rostfritt stål.

- Kunskap inom mätteknik

- Kunskap inom ritningsläsning

- Erfarenhet av att ställa maskiner

- Mycket goda kunskaper i Svenska i tal och skrift

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper

- Social och utåtriktad med god vilja att samarbeta med andra

- Kvalitetsmedveten där du har stort fokus på att leverera kvalitativa produkter och intresse av att optimera kvalitativa processer där du ser möjlighet för detta

- Teknikintresserad med viljan att lära och ta initiativ till nya kunskapsområden

Om oss

På RZ Ölme Mekaniska har vi trettio års erfarenhet av skärande bearbetning. Vi är ett gediget verkstadsföretag med bred kompetens inom skärande bearbetning i många olika typer av material. Företaget startades 1986 i ett garage i Ölme och vi är fortsatt ett familjärt bolag där alla medarbetare har stor möjlighet till påverkan. Med långa kundrelationer och tillverkning av maskinkomponenter till verkstadsindustrin är Ölme Mekaniska en trygg och stabil leverantör och arbetsgivare. Tack vare vår kunskap och flexibilitet kan vi erbjuda våra kunder den bästa lösningen. Vi ser självklart även till att vår maskinpark håller hög standard genom att ständigt bevaka utvecklingen och arbeta kvalitativt och säkert.

Om rekryteringsprocessen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på telefon 076-307 10 29 eller Elin Skau på 073-529 69 67.

Välkommen in med din ansökan senast 12 november. Visa mindre

Ekonomichef - Mapei

Om tjänsten I rollen som ekonomichef ansvarar du för det svenska företagets redovisning, rapporter och bokslut. Du ska bidra till en effektiv redovisningsfunktion där rapportering sker månadsvis, samt ha kontrollen och det administrativa ansvaret som inkluderar frågor inom bland annat juridik, ERP/MS Dynamics AX, försäljningsrapporter, myndighetskontakter och budget. Stor del av arbetet innebär att kontinuerligt initiera, skapa och förbättra processer, sa... Visa mer
Om tjänsten

I rollen som ekonomichef ansvarar du för det svenska företagets redovisning, rapporter och bokslut. Du ska bidra till en effektiv redovisningsfunktion där rapportering sker månadsvis, samt ha kontrollen och det administrativa ansvaret som inkluderar frågor inom bland annat juridik, ERP/MS Dynamics AX, försäljningsrapporter, myndighetskontakter och budget. Stor del av arbetet innebär att kontinuerligt initiera, skapa och förbättra processer, samt göra analyser.

Som ekonomichef kommer du att ingå i företagets ledningsgrupp och arbeta med verksamhets-, strategi-, affärs- och målplanering samt ekonomistyrning. Du rapporterar till VD och förväntas leda den ekonomiska och administrativa avdelningen och dess medarbetare. Vi är ett internationellt bolag och den här tjänsten är placerad på vårt kontor i Kristinehamn.

Om dig

Vi söker dig med akademisk utbildning och erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Du har goda redovisningskunskaper, en bred kännedom om ekonomiska lagar och krav och är van att arbeta i system. Du är en naturlig ledare som trivs att arbeta i team och som med enkelhet leder din personals arbete framåt. Engelska i krav och skrift är ett krav.

Du är en trygg, självständig och strukturerad ekonom med en god analytisk förmåga. Du tar dig an dina arbetsuppgifter med energi och är lyhörd inför verksamhetens behov. Med hjälp av din ekonomiska medvetenhet kompletterar du vår ledning och bidrar till företagets fortsatta tillväxt.

Om oss

Mapei i Sverige grundades 1996. Med kontor i Stockholm och lager I Nässjö. 1999 förvärvade Mapei det norska företaget Rescon som hade haft försäljning i Sverige sedan 80-talet, de två verksamheterna samordnades. Idag har vi distributionscenter i Kristinehamn och 2017 öppnade vi ett nytt kontor och utbildningscentrum i Stockholm.

Vi är en ledande samarbetspartner med svenska byggaktörer och genom vår kompetens och position är vi med och utvecklar den svenska byggbranschen. Det gör vi bland annat genom branschorganisationer och egna forskningsprojekt. Miljölösningar är ett satsningsområde som prioriteras hos oss och ett exempel här är det pågående och viktiga projektet med återvinning av returbetong.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på telefon
070-2206260 eller Johanna Westberg på 072-3102972

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 1 mars. Visa mindre

Ekonomichef - För kunds räkning

Om tjänsten I rollen som ekonomichef ansvarar du för det svenska företagets redovisning, rapporter och bokslut. Du ska bidra till en effektiv redovisningsfunktion där rapportering sker månadsvis, samt ha kontrollen och det administrativa ansvaret som inkluderar frågor inom bland annat juridik, ERP/MS Dynamics AX, försäljningsrapporter, myndighetskontakter och budget. Stor del av arbetet innebär att kontinuerligt initiera, skapa och förbättra processer, sa... Visa mer
Om tjänsten

I rollen som ekonomichef ansvarar du för det svenska företagets redovisning, rapporter och bokslut. Du ska bidra till en effektiv redovisningsfunktion där rapportering sker månadsvis, samt ha kontrollen och det administrativa ansvaret som inkluderar frågor inom bland annat juridik, ERP/MS Dynamics AX, försäljningsrapporter, myndighetskontakter och budget. Stor del av arbetet innebär att kontinuerligt initiera, skapa och förbättra processer, samt göra analyser.

Som ekonomichef kommer du att ingå i företagets ledningsgrupp och arbeta med verksamhets-, strategi-, affärs- och målplanering samt ekonomistyrning. Du rapporterar till VD och förväntas leda den ekonomiska och administrativa avdelningen och dess medarbetare. Vi är ett internationellt bolag och den här tjänsten är placerad på vårt kontor i Kristinehamn.

Om dig

Vi söker dig med akademisk utbildning och erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomiområdet. Du har goda redovisningskunskaper, en bred kännedom om ekonomiska lagar och krav och är van att arbeta i system. Du är en naturlig ledare som trivs att arbeta i team och som med enkelhet leder din personals arbete framåt. Engelska i krav och skrift är ett krav.

Du är en trygg, självständig och strukturerad ekonom med en god analytisk förmåga. Du tar dig an dina arbetsuppgifter med energi och är lyhörd inför verksamhetens behov. Med hjälp av din ekonomiska medvetenhet kompletterar du vår ledning och bidrar till företagets fortsatta tillväxt.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på telefon
070-2206260 eller Johanna Westberg på 072-3102972

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 22 februari. Visa mindre

VD – RZ Ölme Mekaniska

Om tjänsten Vi söker efter en produktionsinriktad VD som kan ta oss in i framtiden som en del av RZ-koncernen. I denna roll har du det yttersta ansvaret över verksamheten vilket bland annat innefattar försäljnings-, personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. En del av arbetet innebär även att du är involverad i produktionen. Du kommer att vara en nyckelperson i verksamheten där du ser till att vi når våra visioner och mål med hjälp av strategier och kvalit... Visa mer
Om tjänsten

Vi söker efter en produktionsinriktad VD som kan ta oss in i framtiden som en del av RZ-koncernen. I denna roll har du det yttersta ansvaret över verksamheten vilket bland annat innefattar försäljnings-, personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. En del av arbetet innebär även att du är involverad i produktionen. Du kommer att vara en nyckelperson i verksamheten där du ser till att vi når våra visioner och mål med hjälp av strategier och kvalitet som genomsyrar arbetet. Genom ditt engagemang och din förmåga att skapa långsiktiga relationer både internt och externt leder du vår verksamhet när vi tar nästa på vår tillväxtresa.

Som VD kommer du att ha ett nära samarbete med nyckelpersoner i företaget och övriga VD:ar som ingår RZ-koncernen. Vi erbjuder en arbetsplats som speglas av framåtanda och tillväxt.

Om dig

Med ett stort tekniskt intresse och en vilja att utveckla dina kunskaper inom försäljning, produktion och ledarskap vill du kontinuerligt förbättra dig, dina medarbetare och din organisation. Du är en prestigelös och relationsbyggande ledare som motiveras av utveckling och kan med hjälp av dina tidigare erfarenheter hitta genomförbara vägar framåt. Ditt arbete drivs affärsmässigt och målmedvetet där du trivs med att arbeta tillsammans med andra och att arbeta nära produktionen.

Vi söker dig som har erfarenhet av skärande bearbetning och beredning, planering samt tidigare har haft en ledande roll inom industrin. Givetvis är du van att arbeta med miljö- och kvalitéfrågor. Har du erfarenhet av att arbeta med Lean eller förändringsarbete ser vi det som meriterande. Planerade resor ingår i rollen.

Om oss

RZ-gruppen omsätter ca 1 miljard och finns i södra och mellersta Sverige. Vi består av flera mekaniska verkstäder där var och en är specialiserad på metoder och processer. Vi levererar produkter med hög kunskap, kvalitet och leveranssäkerhet.

RZ Ölme Mekaniska tillhör RZ-gruppen och är ett gediget verkstadsföretag med idag 14 medarbetare. Vi har hög kompetens inom skärande bearbetning i många olika typer av material. Med långa kundrelationer och över 30 års erfarenhet av att tillverka maskinkomponenter till verkstadsindustrin är Ölme Mekaniska en trygg och stabil leverantör och arbetsgivare.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Josefine Appel på telefon
076-0174025 eller Johanna Westberg på 072-3102972.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 22 januari. Visa mindre

Automationsingenjör - Nordic Paper

Om tjänsten Som Automationsingenjör hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder. Dina ansvarsområden - Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen. - Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer. - Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter. - Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar. - Säk... Visa mer
Om tjänsten

Som Automationsingenjör hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder.

Dina ansvarsområden

- Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen.

- Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer.

- Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter.

- Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar.

- Säkerställa att PLC-programmering och övrig IT-relaterad utrustning är integrerat för en effektiv styrning av produktionsutrustningen.

- Ansvara för felsökning, problemlösning och förebyggande underhåll gällande el och automation.

- Medverka vid uppdatering av Nordic Paper automationsstandards.

Du kommer att jobba i en arbetsgrupp och du kommer att rapportera till El- och Automationschefen.

Körkort är ett krav i och med förekommande beredskapsarbete.

Om dig

För att lyckas i rollen som Automationsingenjör ser vi gärna att du har en teknisk utbildning med inriktningen el. Har du en utbildning inom automation ser vi det som meriterande. Du ska även ha tidigare erfarenhet från att ha jobbat med automation.

Som person är du kommunikativ, initiativrik och har en god samarbetsförmåga. Du ser möjligheter, är nyfiken och har ett starkt driv kring att vilja vidareutveckla verksamheten.

Om oss

Nordic Paper är oberoende tillverkare av papper och massa av högsta kvalitet. Vi är världsledande inom tillverkning av naturliga greaseproofpapper utan tillsatta fluorkemikalier, så kallade PFAS. Med anor från slutet av 1800-talet finns vi idag i både Sverige och Kanada och vi har den erfarenhet som behövs för att vara en världsledande aktör med export till mer än 70 länder.

Vid bruket i Bäckhammar, som är Nordic Papers största anläggning är vi cirka 260 medarbetare som dagligen tillverkar oblekt massa och ett av världens starkaste kraftpapper, iamKraft®. Papper som våra kunder bland annat konverterar till biobaserade textilier, säckar, boutiquekassar, bygglaminat och möbler. Massan som vi tillverkar använder vi även i pappersframställningen vid bruket i Åmotfors.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Anna Beckius på 073 529 33 23 och Johanna Westberg på 073-529 69 67.

Välkommen med din ansökan senast den 29 januari. Visa mindre

Export Control – Kongsberg Maritime

Om tjänsten I rollen som export control kommer du att arbeta med ett brett urval av arbetsuppgifter men grundarbetet består framför allt i att få exportlicenser på plats i verksamheten. Ditt arbete innebär till stor del att hålla koll på lagar och förordningar inom våra verkningsområden och att operationalisera ut detta till övrig organisation. Andra arbetsuppgifter kommer vara att ta fram checklistor och processbeskrivningar, arbeta processorienterat med... Visa mer
Om tjänsten

I rollen som export control kommer du att arbeta med ett brett urval av arbetsuppgifter men grundarbetet består framför allt i att få exportlicenser på plats i verksamheten. Ditt arbete innebär till stor del att hålla koll på lagar och förordningar inom våra verkningsområden och att operationalisera ut detta till övrig organisation. Andra arbetsuppgifter kommer vara att ta fram checklistor och processbeskrivningar, arbeta processorienterat med backlog och utbilda personalen internt i arbetet.

Tjänsten kommer vara värdefull för verksamheten och målsättningen är att du självständigt och proaktivt ska driva ditt arbete framåt. Du kommer arbeta mot avdelningar på hela företaget tillsammans med nuvarande export control och du får en grundlig upplärning i de delar som krävs.

Vi erbjuder en arbetsplats med goda förmåner, härlig gemenskap och närheten till natur. Tjänsten är med fördel placerad i Kristinehamn med möjlighet till hemarbete enligt företagets policy. Innan en eventuell anställning kommer vi att utföra bakgrunds-, och hälsokontroll.

Om dig

Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och som är utbildad civil- eller högskoleingenjör. Du har god datorvana samt erfarenhet av projektledning eller att arbeta i projekt. Har du tidigare arbetat som export control eller i en roll där lagar och förordningar haft en central roll ser vi det som meriterande.

Som person är du noggrann, kommunikativ och självgående. Du är duktig på att möta människor, håller ordning och reda på ditt arbete, är nyfiken och vill lära dig mer om vårt arbete. Då du kommer att fungera som en supportfunktion är det viktigt att du trivs med att arbeta tillsammans med andra människor.

Om oss

Kongsberg Maritime Sweden är ett globalt marinteknikföretag som tillhandhåller innovativa och pålitliga teknologilösningar för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore-, undervattens- och sjöfart. Vi har vårt huvudkontor i Kongsberg, Norge, men har tillverkning, försäljning och service i 34 länder. Kongsberg Maritime är ett dotterbolag till KONGSBERG och en del av en internationell, kunskapsbaserad koncern som levererar högteknologiska system och lösningar till kunder inom olje- och gasindustrin, handelsmarin, försvar och flyg. På Kongsberg tror vi på att tackla utmanande problem och leverera extrem prestanda i extrema förhållanden. Det gör vi genom utmärkta produkter och tjänster utvecklade för att leverera de största fördelarna för våra kunder.

På Kongsberg Maritime i Kristinehamn arbetar 280 anställda med sälj, projektledning, forskning, utveckling, konstruktion, service och montering av marknadsledande produkter för framdrift av stora fartyg.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Josefine Appel på
076-0174025 eller Johanna Westberg på 072-3102972.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 1 februari 2023. Visa mindre

Försäljningschef - Albin Components AB

Om tjänsten Vi söker nu en engagerad försäljningschef med ett tekniskt intresse och viljan att leverera en bra lösning till våra kunder. Du kommer dagligen att ha kontakt med kunder och leverantörer där du följer upp dina förfrågningar och kundprojekt via deras portaler. Det tillkommer även offertberedningar, budgetarbete och kalkyleringar. Du driver vårt säljarbete samt koordinerar större upphandlingar och projekt. Rollen innebär mycket samverkan med int... Visa mer
Om tjänsten

Vi söker nu en engagerad försäljningschef med ett tekniskt intresse och viljan att leverera en bra lösning till våra kunder. Du kommer dagligen att ha kontakt med kunder och leverantörer där du följer upp dina förfrågningar och kundprojekt via deras portaler. Det tillkommer även offertberedningar, budgetarbete och kalkyleringar. Du driver vårt säljarbete samt koordinerar större upphandlingar och projekt. Rollen innebär mycket samverkan med interna parter så som VD, produktion och produktionsteknik.

Du arbetar aktivt för att öka kvaliteten, lönsamheten och samtidigt bibehålla och utveckla relationen till kunderna. Säljprocesserna kan vara långa och det krävs ett uthålligt arbetssätt. Tjänsten innebär frihet under ansvar och det finns möjlighet att påverka samt undersöka och hitta nya branscher.

Om dig

För att trivas i rollen ser vi att du har god förhandlingsvana och en stor teknisk förståelse. Du fokuserar på kundrelationer arbetar strukturerat och analytiskt för att vårda dessa. Då arbetet innebär många interna och externa kontakter ställs stora krav på samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är noggrann och ansvarstagande och har god IT-och systemvana. I ditt arbete drivs du av ett högt tempo och att ha många bollar i luften.

Vi ser att du har en akademisk utbildning som civilingenjör eller civilekonom inom industriell ekonomi. Du har erfarenhet inom mekanisk industri och har tidigare arbetat med ISO 9001, ISO 14001 och IATF 16949. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift och har B-körkort. kunskaper i tyska och franska är meriterande.

Om oss

Albin Components AB som är beläget i Kristinehamn och ägs av Storskogen, omsätter ca 220 MSEK och har 101 anställda. Vår produktionsanläggning är högt automatiserad och inriktad mot medelstora och stora produktionsserier. Vi är certifierade enligt ledningssystemet ISO 9001, IATF 16949 och ISO 14001.

Albin Components AB är ett underleverantörsföretag med skärande bearbetning och montering som inriktning och med kuggskärning som specialitet. Kunderna finns i huvudsak inom fordonsindustrin där lastvagnssidan dominerar.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Josefine Appel på telefon 076-017 40 25.

Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 26 december. Visa mindre

Automationsingenjör - Nordic Paper

Om tjänsten Som Automationsingenjör hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder. Dina ansvarsområden - Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen. - Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer. - Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter. - Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar. - Säkerst... Visa mer
Om tjänsten

Som Automationsingenjör hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder.

Dina ansvarsområden

- Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen.
- Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer.
- Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter.
- Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar.
- Säkerställa att PLC-programmering och övrig IT-relaterad utrustning är integrerat för en effektiv styrning av produktionsutrustningen.
- Ansvara för felsökning, problemlösning och förebyggande underhåll gällande el och automation.
- Medverka vid uppdatering av Nordic Paper automationsstandards.


Du kommer att jobba i en arbetsgrupp och du kommer att rapportera till El- och Automationschefen.

Körkort är ett krav i och med förekommande beredskapsarbete.

Om dig

För att lyckas i rollen som Automationsingenjör ser vi gärna att du har en teknisk utbildning med inriktningen el. Har du en utbildning inom automation ser vi det som meriterande. Du ska även ha tidigare erfarenhet från att ha jobbat med automation.

Som person är du kommunikativ, initiativrik och har en god samarbetsförmåga. Du ser möjligheter, är nyfiken och har ett starkt driv kring att vilja vidareutveckla verksamheten.

Om oss

Nordic Paper är oberoende tillverkare av papper och massa av högsta kvalitet. Vi är världsledande inom tillverkning av naturliga greaseproofpapper utan tillsatta fluorkemikalier, så kallade PFAS. Med anor från slutet av 1800-talet finns vi idag i både Sverige och Kanada och vi har den erfarenhet som behövs för att vara en världsledande aktör med export till mer än 70 länder.

Vid bruket i Bäckhammar, som är Nordic Papers största anläggning är vi cirka 260 medarbetare som dagligen tillverkar oblekt massa och ett av världens starkaste kraftpapper, iamKraft®. Papper som våra kunder bland annat konverterar till biobaserade textilier, säckar, boutiquekassar, bygglaminat och möbler. Massan som vi tillverkar använder vi även i pappersframställningen vid bruket i Åmotfors.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Anna Beckius på 073 529 33 23 och Johanna Westberg på 073-529 69 67.

Välkommen med din ansökan senast den 21 november. Visa mindre

Försäljningschef - Albin Components AB

Om tjänsten Vi söker nu en engagerad försäljningschef med ett tekniskt intresse och viljan att leverera en bra lösning till våra kunder. Du kommer dagligen att ha kontakt med kunder och leverantörer där du följer upp dina förfrågningar och kundprojekt via deras portaler. Det tillkommer även offertberedningar, budgetarbete och kalkyleringar. Du driver vårt säljarbete samt koordinerar större upphandlingar och projekt. Rollen innebär mycket samverkan med int... Visa mer
Om tjänsten

Vi söker nu en engagerad försäljningschef med ett tekniskt intresse och viljan att leverera en bra lösning till våra kunder. Du kommer dagligen att ha kontakt med kunder och leverantörer där du följer upp dina förfrågningar och kundprojekt via deras portaler. Det tillkommer även offertberedningar, budgetarbete och kalkyleringar. Du driver vårt säljarbete samt koordinerar större upphandlingar och projekt. Rollen innebär mycket samverkan med interna parter så som VD, produktion och produktionsteknik.

Du arbetar aktivt för att öka kvaliteten, lönsamheten och samtidigt bibehålla och utveckla relationen till kunderna. Säljprocesserna kan vara långa och det krävs ett uthålligt arbetssätt. Tjänsten innebär frihet under ansvar och det finns möjlighet att påverka samt undersöka och hitta nya branscher.

Om dig

För att trivas i rollen ser vi att du har god förhandlingsvana och ett affärsmässigt tänk. Du har stort fokus på kundrelationen samt är strukturerad och analytisk. Då arbetet innebär många interna och externa kontakter ställs stora krav på samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är noggrann och ansvarstagande och har god IT-och systemvana. I ditt arbete drivs du av ett högt tempo och att ha många bollar i luften.

Vi ser att du har en akademisk utbildning som civilingenjör eller civilekonom inom industriell ekonomi. Du behöver tidigare ha arbetat med ISO 9001, ISO 14001 och IATF 16949. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift och har B-körkort. kunskaper i tyska och franska är meriterande.

Om oss

Albin Components AB som är beläget i Kristinehamn och ägs av Storskogen, omsätter ca 220 MSEK och har 101 anställda. Vår produktionsanläggning är högt automatiserad och inriktad mot medelstora och stora produktionsserier. Vi är certifierade enligt ledningssystemet ISO 9001, IATF 16949 och ISO 14001.

Albin Components AB är ett underleverantörsföretag med skärande bearbetning och montering som inriktning och med kuggskärning som specialitet. Kunderna finns i huvudsak inom fordonsindustrin där lastvagnssidan dominerar.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Josefine Appel på telefon 076-017 40 25.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 26 november. Visa mindre

Försäljningschef - Albin Components AB

Om tjänsten Vi söker nu en engagerad försäljningschef med ett tekniskt intresse och viljan att leverera en bra lösning till våra kunder. Du kommer dagligen att ha kontakt med kunder och leverantörer där du följer upp dina förfrågningar och kundprojekt via deras portaler. Det tillkommer även offertberedningar, budgetarbete och kalkyleringar. Du driver vårt säljarbete samt koordinerar större upphandlingar och projekt. Rollen innebär mycket samverkan med int... Visa mer
Om tjänsten

Vi söker nu en engagerad försäljningschef med ett tekniskt intresse och viljan att leverera en bra lösning till våra kunder. Du kommer dagligen att ha kontakt med kunder och leverantörer där du följer upp dina förfrågningar och kundprojekt via deras portaler. Det tillkommer även offertberedningar, budgetarbete och kalkyleringar. Du driver vårt säljarbete samt koordinerar större upphandlingar och projekt. Rollen innebär mycket samverkan med interna parter så som VD, produktion och produktionsteknik.

Du arbetar aktivt för att öka kvaliteten, lönsamheten och samtidigt bibehålla och utveckla relationen till kunderna. Säljprocesserna kan vara långa och det krävs ett uthålligt arbetssätt. Tjänsten innebär frihet under ansvar och det finns möjlighet att påverka samt undersöka och hitta nya branscher.

Om dig

För att trivas i rollen ser vi att du har god förhandlingsvana och ett affärsmässigt tänk. Du har stort fokus på kundrelationen samt är strukturerad och analytisk. Då arbetet innebär många interna och externa kontakter ställs stora krav på samarbetsförmåga och flexibilitet. Du är noggrann och ansvarstagande och har god IT-och systemvana. I ditt arbete drivs du av ett högt tempo och att ha många bollar i luften.

Vi ser att du har en akademisk utbildning som civilingenjör eller civilekonom inom industriell ekonomi. Du behöver tidigare ha arbetat med ISO 9001, ISO 14001 och IATF 16949. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift och har B-körkort. kunskaper i tyska och franska är meriterande.

Om oss

Albin Components AB som är beläget i Kristinehamn och ägs av Storskogen, omsätter ca 220 MSEK och har 101 anställda. Vår produktionsanläggning är högt automatiserad och inriktad mot medelstora och stora produktionsserier. Vi är certifierade enligt ledningssystemet ISO 9001, IATF 16949 och ISO 14001.

Albin Components AB är ett underleverantörsföretag med skärande bearbetning och montering som inriktning och med kuggskärning som specialitet. Kunderna finns i huvudsak inom fordonsindustrin där lastvagnssidan dominerar.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070-594 72 77 eller Josefine Appel på telefon 076-017 40 25.

Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 26 december. Visa mindre

Controller – Kongsberg Maritime Sweden

Om tjänsten I rollen som controller kommer du att vara en del av finansteamet som levererar ekonomiskt stöd och rådgivning till verksamheten. Tjänsten innebär ett brett utbud av arbetsuppgifter, med möjlighet att göra verklig skillnad och utvecklas på ett tekniskt och personligt plan. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och ha daglig kontakt med verksamhets-, inköps-, och avdelningschefer. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av budgetering, ... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som controller kommer du att vara en del av finansteamet som levererar ekonomiskt stöd och rådgivning till verksamheten. Tjänsten innebär ett brett utbud av arbetsuppgifter, med möjlighet att göra verklig skillnad och utvecklas på ett tekniskt och personligt plan. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och ha daglig kontakt med verksamhets-, inköps-, och avdelningschefer.

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av budgetering, prognos-, och kostnadsuppföljning, samt att analysera och presentera periodiska siffror. Du kommer fokusera på resultat, identifiera potentiella risker och övervaka den ekonomiska effekten av den egna verksamheten. Utöver det kommer du att övertyga och utmana för förbättrad ekonomisk prestanda, analysera komplexa frågeställningar och problem, samt komma med rationella bedömningar.

Vi erbjuder en arbetsplats med goda förmåner, härlig gemenskap och närheten till natur. Tjänsten är placerad i Kristinehamn och tillåter hemarbete enligt företagets policy. Innan en eventuell anställning kommer vi att utföra bakgrunds-, och hälsokontroll.

Om dig
Vi söker dig som har en kandidatexamen i företagsekonomi och/eller redovisning, samt 4-5 års erfarenhet av redovisning eller ekonomiarbete på en större revisionsbyrå. Det är meriterande om du har goda kunskaper i ERP, redovisningskoncept, affärskontroll och kostnadsredovisning. Har du tidigare arbetat i Microsoft Dynamics är detta också meriterande. Du kommer att arbeta i en internationell miljö därför är hög nivå i engelska, skriftlig och muntlig, ett krav.

Som person är du handlingskraftig, analytisk och duktig på att samarbeta med andra. Du kommunicerar på ett tydligt, precist och strukturerat sätt och samarbetar väl med andra där du delar kunskap, erfarenhet och information i arbetet för att nå teamets mål. Med din målmedvetenhet och engagemang tar du ansvar för redovisning, analys av ekonomiska resultat, prognoser samt förser ledningen med den ekonomiska information som efterfrågas.

Om oss
Kongsberg Maritime Sweden är ett globalt marinteknikföretag som tillhandhåller innovativa och pålitliga teknologilösningar för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore-, undervattens- och sjöfart. Vi har vårt huvudkontor i Kongsberg, Norge, men har tillverkning, försäljning och service i 34 länder. Kongsberg Maritime är ett dotterbolag till KONGSBERG och en del av en internationell, kunskapsbaserad koncern som levererar högteknologiska system och lösningar till kunder inom olje- och gasindustrin, handelsmarin, försvar och flyg. På Kongsberg tror vi på att tackla utmanande problem och leverera extrem prestanda i extrema förhållanden. Det gör vi genom utmärkta produkter och tjänster utvecklade för att leverera de största fördelarna för våra kunder.

På Kongsberg Maritime i Kristinehamn arbetar 280 anställda med sälj, projektledning, forskning, utveckling, konstruktion, service och montering av marknadsledande produkter för framdrift av stora fartyg.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Josefine Appel på 076-0174025 eller Johanna Westberg på 072-3102972.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 9 november, urval sker löpande. Visa mindre

Mekaniker till Skoglöfs Bil AB

Om tjänsten Som mekaniker hos oss kommer du vara del av ett bilintresserat team som alltid sätter kunden i fokus. Du ansvarar för att överträffa kundens behov och förväntningar genom att leverera service av hög kvalitet i ditt arbete och bemötande. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att utföra service, reparation och monteringar samt göra felsökningar. Om dig Som person är du positiv och kan med lätthet arbeta både självständigt och i team. Du är a... Visa mer
Om tjänsten

Som mekaniker hos oss kommer du vara del av ett bilintresserat team som alltid sätter kunden i fokus. Du ansvarar för att överträffa kundens behov och förväntningar genom att leverera service av hög kvalitet i ditt arbete och bemötande. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att utföra service, reparation och monteringar samt göra felsökningar.

Om dig

Som person är du positiv och kan med lätthet arbeta både självständigt och i team. Du är ansvarstagande i utförandet av dina arbetsuppgifter och lyhörd för kunder och nya instruktioner.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har erfarenhet som bilmekaniker eller liknande tjänster. Du har dessutom ett stort teknikintresse och sinne för kundservice. B-körkort är ett krav. Tjänsten är placerad i Kristinehamn.

Om oss

Skoglöfs Bil är en auktoriserad återförsäljare av Volkswagen person- och transportbilar i Kristinehamn. Med över 35 år i branschen har vi en gedigen kunskap och kan erbjuda den allra bästa lösningen för våra kunder. Vi arbetar med stor omtanke för kunden och personlig service i toppklass!

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Elin Skau på 073-529 69 67.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 20 november. Visa mindre

Junior controller – Kongsberg Maritime Sweden

Om tjänsten I rollen som junior controller kommer du att vara en del av finansteamet som levererar ekonomiskt stöd och rådgivning till verksamheten. Tjänsten innebär ett brett utbud av arbetsuppgifter, med möjlighet att göra verklig skillnad och utvecklas på ett tekniskt och personligt plan. I rollen kommer du framför allt att arbeta i projekt och fungera som ett stöd till våra projektledare. Du kommer bland annat arbeta med att registrera projekt och bu... Visa mer
Om tjänsten

I rollen som junior controller kommer du att vara en del av finansteamet som levererar ekonomiskt stöd och rådgivning till verksamheten. Tjänsten innebär ett brett utbud av arbetsuppgifter, med möjlighet att göra verklig skillnad och utvecklas på ett tekniskt och personligt plan.

I rollen kommer du framför allt att arbeta i projekt och fungera som ett stöd till våra projektledare. Du kommer bland annat arbeta med att registrera projekt och budget i affärssystem, ansvara för och granska fakturering, felsöka vid avvikelser samt arbeta med regelbunden projektuppföljning. Du ansvarar för att projektet fortlöper efter budget och att projektledaren får rätt finansiell information. Arbetet sker i samråd med ekonomichef och projektledare.

Vi erbjuder en arbetsplats med goda förmåner, härlig gemenskap och närheten till natur. Tjänsten är placerad i Kristinehamn och tillåter hemarbete enligt företagets policy. Innan en eventuell anställning kommer vi att utföra bakgrunds-, och hälsokontroll.

Om dig

Vi söker dig som har en kandidatexamen i företagsekonomi och/eller redovisning, samt 2-5 års erfarenhet av projektredovisning, ekonomianalyserfarenhet eller annan likvärdig ekonomierfarenhet. För att lyckas i rollen ser vi att du har kunskap om hur det är att arbeta i projekt och har en förståelse för beskattning, lagar, standarder och finansiella prognoser. Det är meriterande om du har goda kunskaper i ERP, redovisningskoncept, affärskontroll och kostnadsredovisning. Har du tidigare arbetat i Microsoft Dynamics är detta också meriterande. Du kommer att arbeta i en internationell miljö därför är hög nivå i engelska, skriftlig och muntlig, ett krav.

Som person är du driven, analytisk och duktig på att samarbeta med andra. Du kommunicerar på ett tydligt, precist och strukturerat sätt och samarbetar väl med andra där du delar kunskap, erfarenhet och information i arbetet för att projekten du arbetar med ska nå sina mål. Med din målmedvetenhet och engagemang tar du ansvar för projekten fortlöper och går i linje med projektbudget.

Om oss

Kongsberg Maritime Sweden är ett globalt marinteknikföretag som tillhandhåller innovativa och pålitliga teknologilösningar för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore-, undervattens- och sjöfart. Vi har vårt huvudkontor i Kongsberg, Norge, men har tillverkning, försäljning och service i 34 länder. Kongsberg Maritime är ett dotterbolag till KONGSBERG och en del av en internationell, kunskapsbaserad koncern som levererar högteknologiska system och lösningar till kunder inom olje- och gasindustrin, handelsmarin, försvar och flyg. På Kongsberg tror vi på att tackla utmanande problem och leverera extrem prestanda i extrema förhållanden. Det gör vi genom utmärkta produkter och tjänster utvecklade för att leverera de största fördelarna för våra kunder.

På Kongsberg Maritime i Kristinehamn arbetar 280 anställda med sälj, projektledning, forskning, utveckling, konstruktion, service och montering av marknadsledande produkter för framdrift av stora fartyg.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Josefine Appel på 076-0174025 eller Johanna Westberg på 072-3102972.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 13 november. Visa mindre

Mekaniker till Skoglöfs Bil AB

Om tjänsten Som mekaniker hos oss kommer du vara del av ett bilintresserat team som alltid sätter kunden i fokus. Du ansvarar för att överträffa kundens behov och förväntningar genom att leverera service av hög kvalitet i ditt arbete och bemötande. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att utföra service, reparation och monteringar samt göra felsökningar. Om dig Som person är du positiv och kan med lätthet arbeta både självständigt och i team. Du är a... Visa mer
Om tjänsten

Som mekaniker hos oss kommer du vara del av ett bilintresserat team som alltid sätter kunden i fokus. Du ansvarar för att överträffa kundens behov och förväntningar genom att leverera service av hög kvalitet i ditt arbete och bemötande. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att utföra service, reparation och monteringar samt göra felsökningar.

Om dig

Som person är du positiv och kan med lätthet arbeta både självständigt och i team. Du är ansvarstagande i utförandet av dina arbetsuppgifter och lyhörd för kunder och nya instruktioner.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har erfarenhet som bilmekaniker eller liknande tjänster. Du har dessutom ett stort teknikintresse och sinne för kundservice. B-körkort är ett krav. Tjänsten är placerad i Kristinehamn.

Om oss

Skoglöfs Bil är en auktoriserad återförsäljare av Volkswagen person- och transportbilar i Kristinehamn. Med över 35 år i branschen har vi en gedigen kunskap och kan erbjuda den allra bästa lösningen för våra kunder. Vi arbetar med stor omtanke för kunden och personlig service i toppklass!

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Elin Skau på 073-529 69 67.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 31 oktober. Visa mindre

Controller – Kongsberg Maritime Sweden

Om tjänsten I rollen som controller kommer du att vara en del av finansteamet som levererar ekonomiskt stöd och rådgivning till verksamheten. Tjänsten innebär ett brett utbud av arbetsuppgifter, med möjlighet att göra verklig skillnad och utvecklas på ett tekniskt och personligt plan. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och ha daglig kontakt med verksamhets-, inköps-, och avdelningschefer. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av budgetering, ... Visa mer
Om tjänsten
I rollen som controller kommer du att vara en del av finansteamet som levererar ekonomiskt stöd och rådgivning till verksamheten. Tjänsten innebär ett brett utbud av arbetsuppgifter, med möjlighet att göra verklig skillnad och utvecklas på ett tekniskt och personligt plan. Du kommer att arbeta i en internationell miljö och ha daglig kontakt med verksamhets-, inköps-, och avdelningschefer.

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av budgetering, prognos-, och kostnadsuppföljning, samt att analysera och presentera periodiska siffror. Du kommer fokusera på resultat, identifiera potentiella risker och övervaka den ekonomiska effekten av den egna verksamheten. Utöver det kommer du att övertyga och utmana för förbättrad ekonomisk prestanda, analysera komplexa frågeställningar och problem, samt komma med rationella bedömningar.

Vi erbjuder en arbetsplats med goda förmåner, härlig gemenskap och närheten till natur. Tjänsten är placerad i Kristinehamn och tillåter hemarbete enligt företagets policy. Innan en eventuell anställning kommer vi att utföra bakgrunds-, och hälsokontroll.

Om dig
Vi söker dig som har en kandidatexamen i företagsekonomi och/eller redovisning, samt 4-5 års erfarenhet av redovisning eller ekonomiarbete på en större revisionsbyrå. Det är meriterande om du har goda kunskaper i ERP, redovisningskoncept, affärskontroll och kostnadsredovisning. Har du tidigare arbetat i Microsoft Dynamics är detta också meriterande. Du kommer att arbeta i en internationell miljö därför är hög nivå i engelska, skriftlig och muntlig, ett krav.

Som person är du handlingskraftig, analytisk och duktig på att samarbeta med andra. Du kommunicerar på ett tydligt, precist och strukturerat sätt och samarbetar väl med andra där du delar kunskap, erfarenhet och information i arbetet för att nå teamets mål. Med din målmedvetenhet och engagemang tar du ansvar för redovisning, analys av ekonomiska resultat, prognoser samt förser ledningen med den ekonomiska information som efterfrågas.

Om oss
Kongsberg Maritime Sweden är ett globalt marinteknikföretag som tillhandhåller innovativa och pålitliga teknologilösningar för alla marina industrisektorer inklusive handels-, offshore-, undervattens- och sjöfart. Vi har vårt huvudkontor i Kongsberg, Norge, men har tillverkning, försäljning och service i 34 länder. Kongsberg Maritime är ett dotterbolag till KONGSBERG och en del av en internationell, kunskapsbaserad koncern som levererar högteknologiska system och lösningar till kunder inom olje- och gasindustrin, handelsmarin, försvar och flyg. På Kongsberg tror vi på att tackla utmanande problem och leverera extrem prestanda i extrema förhållanden. Det gör vi genom utmärkta produkter och tjänster utvecklade för att leverera de största fördelarna för våra kunder.

På Kongsberg Maritime i Kristinehamn arbetar 280 anställda med sälj, projektledning, forskning, utveckling, konstruktion, service och montering av marknadsledande produkter för framdrift av stora fartyg.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Josefine Appel på 076-0174025 eller Johanna Westberg på 072-3102972.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 23 oktober, urval sker löpande. Visa mindre

Mekaniker till Skoglöfs Bil AB

Om tjänsten Som mekaniker hos oss kommer du vara del av ett bilintresserat team som alltid sätter kunden i fokus. Du ansvarar för att överträffa kundens behov och förväntningar genom att leverera service av hög kvalitet i ditt arbete och bemötande. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att utföra service, reparation och monteringar samt göra felsökningar. Om dig Som person är du positiv och kan med lätthet arbeta både självständigt och i team. Du är a... Visa mer
Om tjänsten

Som mekaniker hos oss kommer du vara del av ett bilintresserat team som alltid sätter kunden i fokus. Du ansvarar för att överträffa kundens behov och förväntningar genom att leverera service av hög kvalitet i ditt arbete och bemötande. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att utföra service, reparation och monteringar samt göra felsökningar.

Om dig

Som person är du positiv och kan med lätthet arbeta både självständigt och i team. Du är ansvarstagande i utförandet av dina arbetsuppgifter och lyhörd för kunder och nya instruktioner.

För att lyckas i tjänsten ser vi att du har erfarenhet som bilmekaniker eller liknande tjänster. Du har dessutom ett stort teknikintresse och sinne för kundservice. B-körkort är ett krav. Tjänsten är placerad i Kristinehamn.

Om oss

Skoglöfs Bil är en auktoriserad återförsäljare av Volkswagen person- och transportbilar i Kristinehamn. Med över 35 år i branschen har vi en gedigen kunskap och kan erbjuda den allra bästa lösningen för våra kunder. Vi arbetar med stor omtanke för kunden och personlig service i toppklass!

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs (https://www.dnv.com/se/services/certifierad-rekryterare-iso-10667-och-arbetspsykologiska-tester-56338) standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Elin Skau på 073-529 69 67.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 21 oktober. Visa mindre

Servicetekniker – Nordic Paper

Om tjänsten Som Servicetekniker hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder. Dina ansvarsområden - Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen. - Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer. - Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter. - Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar. - Säkerställa... Visa mer
Om tjänsten

Som Servicetekniker hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder.

Dina ansvarsområden

- Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen.
- Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer.
- Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter.
- Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar.
- Säkerställa att PLC-programmering och övrig IT-relaterad utrustning är integrerat för en effektiv styrning av produktionsutrustningen.
- Ansvara för felsökning, problemlösning och förebyggande underhåll gällande el och automation.
- Medverka vid uppdatering av Nordic Paper automationsstandards.


Du kommer att jobba i en arbetsgrupp som består av 22 medarbetare och du kommer att rapportera till El- och Automationschefen.

Körkort är ett krav i och med förekommande beredskapsarbete.

Om dig

För att lyckas i rollen som Servicetekniker ser vi gärna att du har en teknisk utbildning, gärna med inriktning mot el. Som person är du kommunikativ, initiativrik och har en god samarbetsförmåga. Du ser möjligheter, är nyfiken och har ett starkt driv kring att vilja vidareutveckla verksamheten.

Om oss

Vid bruket i Bäckhammar, som är Nordic Papers största anläggning är vi cirka 260 medarbetare som dagligen tillverkar oblekt massa och ett av världens starkaste kraftpapper, iamKraft®.

Papper som våra kunder bland annat konverterar till biobaserade textilier, säckar, boutiquekassar, bygglaminat och möbler. Massan som vi tillverkar använder vi även i pappersframställningen vid bruket i Åmotfors.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77 eller Anna Möller på 073 529 33 23.

Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2022. Visa mindre

Automationsingenjör – Nordic Paper

Om tjänsten Som Automationsingenjör hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder. Dina ansvarsområden - Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen. - Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer. - Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter. - Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar. - Säkerst... Visa mer
Om tjänsten

Som Automationsingenjör hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder.

Dina ansvarsområden

- Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen.
- Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer.
- Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter.
- Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar.
- Säkerställa att PLC-programmering och övrig IT-relaterad utrustning är integrerat för en effektiv styrning av produktionsutrustningen.
- Ansvara för felsökning, problemlösning och förebyggande underhåll gällande el och automation.
- Medverka vid uppdatering av Nordic Paper automationsstandards.


Du kommer att jobba i en arbetsgrupp som består av 22 medarbetare och du kommer att rapportera till El- och Automationschefen.

Körkort är ett krav i och med förekommande beredskapsarbete.

Om dig

För att lyckas i rollen som Automationsingenjör ser vi gärna att du har en teknisk utbildning med inriktningen el. Har du en utbildning som är inom automation ser vi det som meriterande. Du ska även ha tidigare erfarenhet från att ha jobbat med automation.

Som person är du kommunikativ, initiativrik och har en god samarbetsförmåga. Du ser möjligheter, är nyfiken och har ett starkt driv kring att vilja vidareutveckla verksamheten.

Om oss

Vid bruket i Bäckhammar, som är Nordic Papers största anläggning är vi cirka 260 medarbetare som dagligen tillverkar oblekt massa och ett av världens starkaste kraftpapper, iamKraft®.

Papper som våra kunder bland annat konverterar till biobaserade textilier, säckar, boutiquekassar, bygglaminat och möbler. Massan som vi tillverkar använder vi även i pappersframställningen vid bruket i Åmotfors.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77 eller Anna Möller på 073 529 33 23.

Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2022. Visa mindre

Servicetekniker – Nordic Paper

Om tjänsten Som Servicetekniker hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder. Dina ansvarsområden - Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen. - Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer. - Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter. - Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar. - Säkerställa... Visa mer
Om tjänsten

Som Servicetekniker hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder.

Dina ansvarsområden

- Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen.
- Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer.
- Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter.
- Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar.
- Säkerställa att PLC-programmering och övrig IT-relaterad utrustning är integrerat för en effektiv styrning av produktionsutrustningen.
- Ansvara för felsökning, problemlösning och förebyggande underhåll gällande el och automation.
- Medverka vid uppdatering av Nordic Paper automationsstandards.


Du kommer att jobba i en arbetsgrupp som består av 22 medarbetare och du kommer att rapportera till El- och Automationschefen.

Körkort är ett krav i och med förekommande beredskapsarbete.

Om dig

För att lyckas i rollen som Servicetekniker ser vi gärna att du har en teknisk utbildning, gärna med inriktning mot el. Som person är du kommunikativ, initiativrik och har en god samarbetsförmåga. Du ser möjligheter, är nyfiken och har ett starkt driv kring att vilja vidareutveckla verksamheten.

Om oss

Vid bruket i Bäckhammar, som är Nordic Papers största anläggning är vi cirka 260 medarbetare som dagligen tillverkar oblekt massa och ett av världens starkaste kraftpapper, iamKraft®.

Papper som våra kunder bland annat konverterar till biobaserade textilier, säckar, boutiquekassar, bygglaminat och möbler. Massan som vi tillverkar använder vi även i pappersframställningen vid bruket i Åmotfors.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77 eller Anna Möller på 073 529 33 23.

Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2022. Visa mindre

Automationsingenjör – Nordic Paper

Om tjänsten Som Automationsingenjör hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder. Dina ansvarsområden - Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen. - Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer. - Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter. - Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar. - Säkerst... Visa mer
Om tjänsten

Som Automationsingenjör hos oss på Nordic Paper i Bäckhammar kommer du i huvudsak att jobba med att planera, prioritera och samordna olika underhållsåtgärder.

Dina ansvarsområden

- Utveckla underhållet och säkerställa en hög drifttillgänglighet på anläggningen.
- Ansvara för kontakt med leverantörer och underleverantörer.
- Driva och projektleda egna underhållsaktiviteter.
- Ansvara för automationslösningar på samtliga avdelningar.
- Säkerställa att PLC-programmering och övrig IT-relaterad utrustning är integrerat för en effektiv styrning av produktionsutrustningen.
- Ansvara för felsökning, problemlösning och förebyggande underhåll gällande el och automation.
- Medverka vid uppdatering av Nordic Paper automationsstandards.


Du kommer att jobba i en arbetsgrupp som består av 22 medarbetare och du kommer att rapportera till El- och Automationschefen.

Körkort är ett krav i och med förekommande beredskapsarbete.

Om dig

För att lyckas i rollen som Automationsingenjör ser vi gärna att du har en teknisk utbildning med inriktningen el. Har du en utbildning som är inom automation ser vi det som meriterande. Du ska även ha tidigare erfarenhet från att ha jobbat med automation.

Som person är du kommunikativ, initiativrik och har en god samarbetsförmåga. Du ser möjligheter, är nyfiken och har ett starkt driv kring att vilja vidareutveckla verksamheten.

Om oss

Vid bruket i Bäckhammar, som är Nordic Papers största anläggning är vi cirka 260 medarbetare som dagligen tillverkar oblekt massa och ett av världens starkaste kraftpapper, iamKraft®.

Papper som våra kunder bland annat konverterar till biobaserade textilier, säckar, boutiquekassar, bygglaminat och möbler. Massan som vi tillverkar använder vi även i pappersframställningen vid bruket i Åmotfors.

Om processen

I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070 594 72 77 eller Anna Möller på 073 529 33 23.

Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2022. Visa mindre

Redovisningsekonom - Combi wear Parts

Här är tjänsten för dig som vill arbeta med löpande redovisning och med tiden växa in i ett större ansvar. Som redovisningsekonom hos oss har du alla möjligheter att utvecklas i ”den lilla organisationen” med stor omsättning! Om tjänsten I den här rollen kommer du att jobba med löpande redovisning och ha redovisningsansvaret för vårt dotterbolag Combi Casting. Du förväntas vara närvarande med en förmåga att föra en aktiv dialog i organisationen om resulta... Visa mer
Här är tjänsten för dig som vill arbeta med löpande redovisning och med tiden växa in i ett större ansvar. Som redovisningsekonom hos oss har du alla möjligheter att utvecklas i ”den lilla organisationen” med stor omsättning!

Om tjänsten
I den här rollen kommer du att jobba med löpande redovisning och ha redovisningsansvaret för vårt dotterbolag Combi Casting. Du förväntas vara närvarande med en förmåga att föra en aktiv dialog i organisationen om resultat, budget, vart vi är på väg och vad vi har uppnått.

Du kommer att vara delaktig i budgetarbete samt års- och månadsbokslut där du har ett tätt samarbete med vår ekonomichef. Vi är en liten och tight ekonomiavdelning vilket gör att vi alla täcker upp för varandra och har en varierad vardag.

Hos oss kommer du att få ett stort ägandeskap i ditt arbete och det finns stora möjligheter till utveckling där du får växa i rollen. Trivs du med att jobba i en organisation där du får bidra på riktigt och där det händer mycket är vi arbetsplatsen för dig! Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kristinehamn. Du förväntas även att resa åtminstone någon gång i månaden till vår produktionsanläggning i Ljungby.

Om dig
Du har erfarenhet av liknande arbete där du självständigt drivit ditt arbete framåt. Då vi är en producerande verksamhet är det viktigt för oss att du har en god förståelse för produktion och ekonomin kopplat till den. Vi ser även att du har en eftergymnasial examen inom ekonomi. Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då vi har flertalet internationella partners och kollegor.

Som person drivs du av att se resultat och att få ta ett stort ansvar över ditt arbete. Du är analytiskt lagd vilket gör att du förstår resultatet och vill bidra till förbättring och effektivisering. Tack vare din kommunikativa sida och din prestigelöshet inför uppdraget har du förmågan att skapa förståelse och förmedla resultatet av ditt arbete till övriga organisationen.

Om oss
Combi Wear Parts är specialiserade på utveckling, tillverkning, marknadsföring och distribution av patenterade slitdelskoncept och produkter samt utveckling och produktion av kundspecifika detaljer i stålgjutgods.

Sedan 2003 finns vårt egna gjuteri i Ljungby där alla våra produkter produceras. Tillverkningsanläggningen är ett av de bästa gjuterierna i världen, både vad gäller säkerhet och miljöpåverkan. Genom att enbart använda högkvalitativa stålkvaliteter, optimerade för slitdelar, vill vi utmana dagens standarder och erbjuda ett bättre, starkare och mer långvarigt val för en ständigt föränderlig industri.

I organisationen finns totalt ca 110 medarbetare och vi omsätter ca 270 miljoner per år.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på 070 220 62 60 eller Josefine Appel på 076 017 40 25.

Välkommen med din ansökan senast 29 maj. Visa mindre