Lediga jobb som Teamledare i Kristinehamn

Se lediga jobb som Teamledare i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Stålverkschef till Björneborg Steel!

Är du en jordnära ledare med erfarenhet från stålindustri så kan vi nu presentera denna spännande roll till Björneborg Steel som stålverkschef! Information om tjänsten: Professionals Nord söker i samarbete med Björneborg Steel AB en stålverkchef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och du anställs direkt hos Björneborg Steel AB. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nor... Visa mer
Är du en jordnära ledare med erfarenhet från stålindustri så kan vi nu presentera denna spännande roll till Björneborg Steel som stålverkschef!

Information om tjänsten:
Professionals Nord söker i samarbete med Björneborg Steel AB en stålverkchef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och du anställs direkt hos Björneborg Steel AB.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Björneborg Steels önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
På Björneborg Steel vill vi att du ska leda, fördela, utveckla och föla upp verksamheten i enlighet med vår ledningsfilosofi och uppsatta mål
Du ska med sin helhetssyn och med engagemang medverka till bolagets framgång. Du kommer att ha löpande kontakt med kunder, leverantörer, myndigheter. Din grupp består av ca 25 medarbetare inkluderande två förstemän.

• Utveckla, motivera och stödja medarbetare i den dagliga verksamheten.
• Ansvarar för medarbetare och sin egen utveckling samt att vara ett föredöme.
• Ansvarar arbetsmiljö och miljöfrågor inom och runt stålverket, och leder det lokala QHSE arbetet.
• Fungera som resurs mot marknad, teknik och övriga avdelningar i stålverksrelaterade frågor.
• Organisatoriskt så rapporterar du till produktionschef.

Befogenheter och budget/resultatansvar:
Som chef för stålverket skall/har du,

• Rätt att stoppa produktionen vid fara för personskada eller fara för egendom.
• Leda och utveckla avdelningen enligt de mål som VD och bolaget satt upp.
• Ansvara för den löpande driften på avdelningen.
• Leda underställd personal, rekrytera eller avveckla personal.
• Tillsammans med underhållsorganisationen arbeta för en hög tillgänglighet
• Svara för att den inre och yttre miljö på avdelningen uppfyller lagar och förordningar och att verksamheten bedrivs i enlighet med bolagets policy.
• Tillsammans med personalchef och/eller produktionschef deltaga och genomföra MBL-förhandlingar samt ansvara för hantering av övriga arbetsrättsliga frågor.

Vi söker dig som:

Har en akademisk utbildning inom metallurgi samt minst 5-års erfarenhet av arbete inom tung industri. Du som ledare är jordnära, hands-on och ser att hela din grupp utvecklas kollektivt. Du är drivande i projekt och tycker det är givande och stimulerande att involvera och leda dina medarbetare för att nå bästa resultat.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Björneborg Steel. Du är öppen och mottaglig som person, du sätter laget i första hand och prioriterar att lyckas gemensamt. Du är prestigelös och inte rädd för att göra det som krävs.

Du tycker om att vara flexibel och din sociala förmåga får dig att vara en trygg och stabil person i din roll.

• Goda kunskaper i miljö och arbetsmiljöfrågor.
• God kunskap i engelska.
• Grundläggande kunskap i arbetsrätt.
• Grundläggande företagsekonomi.
• Lösningsorienterad och får saker att hända.
• Social förmåga och kan inspirera andra till ständiga förbättringar.

 
START: Omgående
OMFATTNING: Rekrytering
STAD: Björneborg 
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: [email protected]

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Team leader

Ansök    Jan 13    Akzo Nobel Adhesives AB    Teamledare
AkzoNobel Adhesives AB har tillverkat trälim och hartsystem i Kristinehamn sedan 1962. Produkterna används vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives AB är en del av AkzoNobel-koncernens globalt erkända Wood Coatings leverantör. Årligen levereras cirka 120 000 ton trälim till kunder Europa, Nordamerika, Sydamerika, Sydafrika och Asien. På siten idag är vi 105 anställda. För mer information www.woodadhesives... Visa mer
AkzoNobel Adhesives AB har tillverkat trälim och hartsystem i Kristinehamn sedan 1962. Produkterna används vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives AB är en del av AkzoNobel-koncernens globalt erkända Wood Coatings leverantör. Årligen levereras cirka 120 000 ton trälim till kunder Europa, Nordamerika, Sydamerika, Sydafrika och Asien. På siten idag är vi 105 anställda. För mer information www.woodadhesives.akzonobel.com


Har du en passion för personal, materialhantering och logistik? Vill du jobba i en internationell koncern med lokal förankring? Vi befinner oss i en spännande fas med att sätta nya strukturer och accelererar förändrings- och förbättringsarbete för att stärka vår framtida prestation. Vi söker nu två nya Team Leader på vår site i Kristinehamn!

Vad kommer du arbeta med?
Som Team Leader kommer du att stötta teamet på 12 medarbetare inom materialhanteringen. Du kommer koordinera flödet för in och utleveranserna, tillse reparation samt underhåll på tillhörande utrustning. Du arbetar med kontinuerliga förbättringar i den dagliga driften och stöttar medarbetare i olika förändringsarbeten men även för den optimala effektiviteten av allt som sker i det operativa arbetet där du också deltar själv. Tjänsten präglas av operativt och administrativt arbete. Nära samarbete med de andra teamledarna och med övriga avdelningar på siten: Produktions ledare, Teknik, Inköp, Planering, Analys och Transport m fl. Du kommer att fungera som en förebild i tankesätt och beteenden för att hjälpa företaget att skapa ett effektivt team. Dina arbetsuppgifter innebär följande tillsammans med Team Leader kollegan:
• Daglig bemanning, personalplanering och uppföljning
• Introduktion av nya medarbetare
• Tillse externa och interna leveransen och transporten av varor, i rätt tid och på rätt sätt
• Tillse att avdelningens reparation och underhåll koordineras
• Vara avdelningens kontaktperson för entreprenörer
• Tillse att reparationer och service samt uppföljning för truckar på siten
• Följa upp KPI:er för avdelningen
• Leda och delta i ständiga förbättringar
• Underhåll och implementation av instruktioner och rutiner
• Tillse att efterlevnad av säkerhetsbestämmelser, riktlinjer och arbetsinstruktioner uppfylls


Tjänsten är på heltid tillsvidare med start omgående. Du kommer vara placerad på vår anläggning i Kristinehamn och rapportera till Production Leader.

Vem är du?
Som person är du positiv, engagerad och flexibel. Du är en "people person" som har en fallenhet för att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt på alla nivåer i organisationen. Du trivs i en mer ledande roll och att motivera och delegera arbetsuppgifter. Du ser lösningar när andra ser problem och strävar alltid efter att uppnå goda resultat. Du är van vid att skapa nätverk inom organisationen och hinder som uppkommer på vägen löser du med lätthet. Du har erfarenhet av att arbeta operativt, är välorganiserad och målfokuserad med sinne för ordning och struktur.

Vi ser gärna att du har en 3-årig gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller motsvarande erfarenheter. Det är till fördel om du har erfarenhet av lagerarbete. Du har en fallenhet för att sätta dig in i olika datasystem, som till exempel SAP och olika former av rapporteringssystem. För tjänsten krävs det goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Varför ska du välja AkzoNobel som din nya arbetsgivare?
Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar för att ständigt nå målet att vara världsledande inom färg-, lim- och ytbehandlingar. Med fokus på mångfald och innovation arbetar vi aktivt med våra medarbetare för att du ska trivas och utvecklas kontinuerligt. Detta ligger även till grund för att vi är utnämnda till årets Employer Branding Företag 2022. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande projekt som vidgar dina sinnen och utmanar din företagsamhet. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss!

Din ansökan
Vi välkomnar människor från alla olika bakgrund som ser hållbarhet, säkerhet och innovation som viktiga principer. Tveka inte, ta steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss. Vi går igenom löpande urval och vi tar tyvärr inte emot ansökningar via email eller telefon.


För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Jan Steen, Production Leader, +46 708 887 232
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Christina Borin, Talent Acquisition Lead Nordics, +46 76 112 85 64 Visa mindre

Supply Chain Manager

Ansök    Okt 29    Nordic Paper Bäckhammar AB    Teamledare
Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland och ytterligare produktionsenheter i Säffle, Åmotfors och Greåker i Norge. Våra kunder finns i hela världen. För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi också utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Nu inrättar vi en ny avdelning- Supply Chain Kraft och söker därför dig som vi... Visa mer
Vi är ett expansivt, modernt och spännande pappersbolag med huvudkontor i Bäckhammar i natursköna Värmland och ytterligare produktionsenheter i Säffle, Åmotfors och Greåker i Norge. Våra kunder finns i hela världen.
För närvarande är vi i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare, vilket innebär att vi också utvecklar och vidgar vårt arbetsfält.
Nu inrättar vi en ny avdelning- Supply Chain Kraft och söker därför dig som vill leda avdelningen!


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Efterfrågan på pappersbaserade produkter är ständigt ökande. Överallt försöker man finna alternativ till framförallt plast, för att skapa en hållbar framtid för kommande generationer. Vi på Nordic Paper är ett av de ledande företagen inom bland annat kraftpapper för olika applikationer. Vi söker nu dig som vill vara med på vår spännande resa!
Vi investerar just nu i både system och organisation för att stärka och säkerställa kundens positiva upplevelse av oss som leverantör –därför inrättar vi nu en ny avdelning, ”Supply Chain Kraft”, med ansvar från order till leverans. Inom denna avdelning kommer du att få ansvar för kundservice, produktionsplanering och utlastning – totalt 15 medarbetare. Tillsammans med dina medarbetare och övriga kollegor inom organisationen blir du en nyckelperson i vår framtida utveckling


Önskvärda kvalifikationer
Du är en erfaren och naturlig ledare som beskrivs som kommunikativ, lyhörd och jordnära. Samtidigt är du analytisk och strategisk. Att växla mellan det långa strategiska perspektivet och det kortsiktiga nuet är inget problem för dig. I den här rollen kommer du behöva ta både snabba och långsiktiga beslut. Du som gärna ser att varje dag är den andra lik finner sannolikt andra jobb som passar dig bättre. Här kommer varje dag se olika ut och planeringen kan snabbt ändras. Excel och Powerpoint är för dig välbekanta system och du kan snabbt analysera data och bilda dig en uppfattning – samt staka ut vägen framåt.
Det mesta av vår försäljning går på export, så i den här rollen hos oss kommer du ha internationella kontakter. Att du är duktig på engelska är en självklarhet och fler språk är meriterande. Resor ingår i arbetet och du har inget problem att vara bortrest några dagar vid några tillfällen per år. När du är hemma är du i huvudsak placerad vid vår fabrik i Bäckhammar söder om Kristinehamn.
Du har eftergymnasial utbildning inom logistik, teknik, ekonomi eller liknande och du har troligen arbetat minst 5-10 år efter din examen. Du är chef idag och kanske även chef över chefer.


Information om tjänsten
Visst låter det intressant?
Frågor om tjänsten besvaras av Henrik Asp, Försäljnings- och marknadsdirektör, Kraftpapper, 070-340 42 45, [email protected]
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast 14 november. Välkommen med din ansökan! Visa mindre