Lediga jobb som Internationell säljare i Kristinehamn

Se lediga jobb som Internationell säljare i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Internationell Sälj och marknadsansvarig

Om företaget Siluett of Sweden AB är en välrenommerad och framstående tillverkare och säljare av högkvalitativa bakformar i Kristinehamn. Vi är en del av den italienska familjeägda Novacart gruppen vilka är marknadsledande internationellt. Detta ger oss en unik stark internationell närvaro och ett gediget stöd för vår fortsatta tillväxt och utveckling. Vi tillverkar och leverera produkter av högsta kvalitet som inspirerar bagare över hela världen. Vårt ... Visa mer
Om företaget
Siluett of Sweden AB är en välrenommerad och framstående tillverkare och säljare av högkvalitativa bakformar i Kristinehamn. Vi är en del av den italienska familjeägda Novacart gruppen vilka är marknadsledande internationellt. Detta ger oss en unik stark internationell närvaro och ett gediget stöd för vår fortsatta tillväxt och utveckling.
Vi tillverkar och leverera produkter av högsta kvalitet som inspirerar bagare över hela världen. Vårt engagemang för innovation och kvalitet genomsyrar våra produkter och vi är stolta över att vara en ledande aktör i branschen.
Om jobbet
Vill du bli en del av teamet på Siluett och spela en viktig roll i att fortsätta stärka vårt företags relationer med kunder och marknaden?
Vi söker en engagerad och målinriktad person som vill ta nästa steg i sin karriär och utvecklas med oss. I denna mångsidiga roll kommer du att vara en nyckelperson inom vår försäljnings- och marknadsavdelning, där du kommer att ha möjlighet att växa och utvecklas inom företaget samt med tiden få ökat ansvar. Jobbet inkluderar att utveckla och bygga vidare på befintliga kundrelationer samtidigt som du skapar nya.
Arbetsuppgifterna är många och varierande och innebär tätt samarbete med kollegor inom Novacart-gruppen.
Ansvara för försäljning och marknadsföring gentemot kunder som jobbar med konsumentmarknaden, identifiera och kontakta potentiella kunder, hantera förfrågningar och genomföra försäljningsprocess vilket även inkluderar en del produktutveckling.
Utveckla och genomföra strategier för marknadsföring riktade mot konsumenter, inklusive annonsering, kampanjer och marknadsföringsmaterial.
Bygga och vårda starka relationer med konsumenter för att maximera försäljningsmöjligheter och kundnöjdhet. Du har kundansvar och budgetansvar.
Analysera försäljningsdata och marknadsföringsinsikter för att utvärdera framgång och identifiera områden för förbättring.


Tjänsteresor i Sverige och Internationellt är en naturlig del jobbet och vi utgår från vårt kontor i Kristinehamn.
Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter och som kan hantera periodvis högt tempo. Du har en hög servicekänsla och tycker såväl om att söka nya kunder som att bygga vidare på långsiktiga kund- och leverantörsrelationer.
Som person är du självgående och har ett starkt eget driv och resultatorienterad med förmågan att uppnå uppsatta mål. Vi ser även att du trivs med att jobba tillsammans i projekt.
Du är flexibel, lyhörd och kreativ och har förmågan att lösa problem på ett effektivt sätt.
Vår verksamhet med många olika rutiner och process kräver att du är ordningsam och har förmågan att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Vi söker främst en person med erfarenhet av försäljning och marknadsföring inom B2B av produkter till konsumentmarknaden och dagligvaruhandeln internationellt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice, sälj och marknadsföringsuppgifter. Du har minst en gymnasieutbildning eller likvärdig samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper, såsom tyska, italienska eller franska, är en stor fördel.
Vi söker främst en person med erfarenhet av försäljning och marknadsföring inom B2B av produkter till konsumentmarknaden och dagligvaruhandeln internationellt.
Ansökan
Är du den vi söker? Tveka inte att kontakta oss för mer info eller sök snarast då urval sker löpande, dock senast den 15 april 2024. Glöm inte att bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din utbildning, erfarenhet samt varför du är rätt person för tjänsten. Ansökan skickas till [email protected].
Vid frågor om tjänsten, kontakta Caroline Kristensen eller Markus Springfeldt via vår hemsida.
Startdatum. Snarast efter överenskommelse.
Anställningsform. Heltidstjänst med provanställning som övergår till tillsvidareanställning.
Ansökningstid. Rekryteringen på börjas omgående och kommer ske löpande t.o.m. 15 april 2024.

För mer information, besök vår webbplats: www.siluett.se. Följ oss på Instagram: @siluettofsweden Visa mindre

Aftermarket Sales Manager

At Kongsberg, we believe in tackling challenging problems and delivering extreme performance for extreme conditions. We do that through excellent products and services developed for delivering the greatest benefits to our customers. We believe that we can achieve world class solutions through dedicated people and continuous improvement of or our technology. We believe in a workplace characterized by diversity and together we can create a work environment t... Visa mer
At Kongsberg, we believe in tackling challenging problems and delivering extreme performance for extreme conditions. We do that through excellent products and services developed for delivering the greatest benefits to our customers. We believe that we can achieve world class solutions through dedicated people and continuous improvement of or our technology. We believe in a workplace characterized by diversity and together we can create a work environment that brings the best out of everyone. We are very positive that you want to contribute to our development, and that you want to develop within Kongsberg.
We are now looking for an Aftermarket Sales Manager to further strengthen and develop our aftermarket sales activity within the Propeller segment. You will be a part of the Global Customer Support division located in Kristinehamn. In this position you will play an active role in our growth strategy by promoting our products and service offerings, as part of technical and commercial proposals, related to upgrades and modification solutions.
As Aftermarket Sales Manager you will work with all Kristinehamn products such as Fixed and Controllable Pitched Propellers, CanMan Control Systems and Waterjets including Overhaul & Repair. Your main focus is to drive and develop business opportunities, to turn an inquiry into an attractive offer and negotiate profitable contracts with our customers. You will work in an exciting international environment were travelling globally to meet our customers will be part of your job.
What we can offer
An exciting and important position working for the world-leading supplier of maritime solutions. You will get a good mix of business management, technology and networking with customers and colleagues in a global arena. As an employee in Kongsberg, you will work in close collaboration in a highly competent organization that offers both professional development and career opportunities. We can offer flexible working hours and the option to work partly remote based on your work tasks.
Qualifications and experience?
To make this a perfect fit, we prefer that you have a bachelor’s degree from a relevant field such as engineering, sales, or business economy, but experience can compensate for formal education. Previous sales and negotiation experience is an advantage, but we are also looking for you who have a technical interest and aspire to work with sales. For this position, good communication skills in English, both spoken and written is crucial.
Work Location: Kristinehamn, Sweden
Last day to apply: 2022-12-12
Kongsberg Maritime, a subsidiary of KONGSBERG, is a global marine technology company, providing innovative and reliable technology solutions for all marine industry sectors including: merchant, offshore, subsea and naval. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 34 countries. Kongsberg Maritime is part of KONGSBERG, an international, knowledge-based group delivering high-technology systems and solutions to clients within the oil and gas industry, merchant marine, defence and aerospace.
Our Global Customer Support division is responsible for Kongsberg Maritimes services, upgrades and support in the aftermarket. Our 2300 employees are present in 35 different countries around the world. During the operational lifetime of more than 30.000 installations, we ensure cost-efficient delivery of services, upgrades and spare parts in order to secure availability and predictability to our customers.
WORLD CLASS – through people, technology and dedication Visa mindre

Sales Director, Waterjets

At Kongsberg, we believe in tackling challenging problems and delivering extreme performance for extreme conditions. We do that through excellent products and services developed for delivering the greatest benefits to our customers. We believe that we can achieve world class solutions through dedicated people and continuous improvement of our technology. We believe in a workplace characterized by diversity, and together we can create a work environment tha... Visa mer
At Kongsberg, we believe in tackling challenging problems and delivering extreme performance for extreme conditions. We do that through excellent products and services developed for delivering the greatest benefits to our customers. We believe that we can achieve world class solutions through dedicated people and continuous improvement of our technology. We believe in a workplace characterized by diversity, and together we can create a work environment that brings out the best in everyone.
An exciting opportunity has arisen as the Global Sales and Marketing Division at Kongsberg Maritime is looking to find a customer-focused Sales Director, Waterjets – EMEA. In this role you will be an essential part of the dynamic global sales team while also working in close collaboration with the regional sales and product center.
As Sales Director, you will be responsible for defining and executing Waterjet sales strategy within the EMEA region. Your focus will be in handling the sales of Waterjet products within all customer segments. You will drive the sales process from start to finish, ensure that the commercial and technical requirements are met, and act as the voice of the customer in internal discussions. We are looking for someone with great negotiation skills and an ability to build and maintain long-lasting relationships with current and new clients.
Join now and challenge yourself daily while contributing to Kongsberg Maritime’s ambitious goals in facing the challenges of today and delivering only the best to the customers.
Key accountabilities
Define and execute Waterjet Sales Strategy for EMEA region in close cooperation with Regional Sales and Global Customer Support
Drive profitable sales growth on current and new customers within the portfolio
Qualify commercial and technical requirements
Manage our bids / proposals, and close contracts on acceptable terms
Act as the voice of the customer in internal discussions
Lead in identifying and nurturing local sales leads through proactive customer development
Sales and "Flag-work" in defined segment towards customers, end-users, and designers
Train and develop local / regional sales personnel
Work with, and lead collaboration with market representatives

Qualifications and experience
Preferably at least a bachelor’s degree in engineering, business or finance, or a solid background from the maritime industry
Good knowledge of marine environment and foreign trade
Preferably experience from customer interactions, sales, and strategic work
Ability to understand customer’s decision-making procedure
Good co-operation skills, flexibility, and ability to maintain focus on the customer’s needs
Willingness to travel

You are able to
act on own initiative, make things happen and accepts responsibility for the results
identify commercial opportunities and you have a strong positive impact on business growth and profitability
co-operate well with others, share knowledge, experience, information, and support others in the pursuit of team goals
focus on bottom-line results, identify potential risks, and monitor the financial impact of own activities
make an impact, convince, and persuade others and promote plans and ideas successfully
build a useful network of contacts and relationships and utilize it to achieve set goals

What we can offer
With us, you will be offered a competitive salary, good benefit package, flexible work hours, and good development opportunities in an international environment. In accordance with the remote work policy, you have the possibility for flexible remote work. By choosing us, you get to work in an inspiring and safe work-environment with sustainable and exciting solutions for the future.
Work location
Kokkola - Finland, Kristinehamn - Sweden, Amsterdam - Netherlands, UK or Spain are the preferred locations. For the right candidate we can consider any Kongsberg Maritime’s locations in Europe.
Kongsberg Maritime, a subsidiary of KONGSBERG, is a global marine technology company, providing innovative and reliable technology solutions for all marine industry sectors including: merchant, offshore, subsea and naval. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 34 countries. Kongsberg Maritime has a commitment in Sustainable Development Goals and for us, the oceans and marine resources are important. We therefore strive to develop products that help reduce emissions and damage to life below water.
Our Global Sales and Marketing Division is a global function within Kongsberg Maritime, responsible for presenting the company’s total scope of products and solutions towards customers and market place. The division has over the years built up a renowned customer focused organization, determined to continuously provide the most innovative and reliable marine systems that ensure optimal operations at sea.
WORLD CLASS – through people, technology and dedication Visa mindre

sales manager

We look for a sales manager who can understand the needs of the Nordic customers and match it up with our suppliers worldwide. We expect a person who is business minded, understanding, easy-going and active, who can work independently with driving power and together with team members. Visa mer
We look for a sales manager who can understand the needs of the Nordic customers and match it up with our suppliers worldwide. We expect a person who is business minded, understanding, easy-going and active, who can work independently with driving power and together with team members. Visa mindre

Segmentschef Björneborg Steel AB

Drivs du av att skapa långsiktiga kundrelationer där du på ett konsultativt sätt hjälper dina kunder till framgång? Vill du samtidigt göra detta i ett mindre och familjärt bolag med snabba beslutsvägar där teamkänslan är påtaglig? Då kan det här vara rollen för dig. På uppdrag av Björneborg Steel AB söker AxÖ Consulting en ny segmentschef. Här finner du en arbetsplats med anor från 1600-talet som levererar produkter i världsklass. Arbetsbeskrivning S... Visa mer
Drivs du av att skapa långsiktiga kundrelationer där du på ett konsultativt sätt hjälper dina kunder till framgång? Vill du samtidigt göra detta i ett mindre och familjärt bolag med snabba beslutsvägar där teamkänslan är påtaglig? Då kan det här vara rollen för dig.

På uppdrag av Björneborg Steel AB söker AxÖ Consulting en ny segmentschef. Här finner du en arbetsplats med anor från 1600-talet som levererar produkter i världsklass.

Arbetsbeskrivning

Som segmentschef är du ansvarig för försäljning och resultatmål för kundsegmentet ”Stål”. I rollen jobbar du i nära samarbete med dina kollegor inom marknad och försäljning och du leder ett operativt team med en innesäljare och en segmentstekniker (dock utan personalansvar). Ni jobbar även tillsammans med produktionen och logistik för att hitta den bästa lösningen för kunden. Du ansvarar för planering inom segmentet för att långsiktigt maximera företagets lönsamhet. I rollen ingår omvärldsbevakning och trendspaning samt att göra en detaljerad säljplan på kundnivå. Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta:

- Planera och följa upp säljplaner och aktiviteter
- Utveckla både nya och befintliga kundrelationer
- Utarbeta marknadsföringsmaterial för segmentet
- Hantera kund- och leverantörsreklamationer
- Ansvara för legoköp och leveransbevakning inom segmentet.

Vem söker vi?

Vi söker en energirik, strukturerad, professionell, glad och positiv medarbetare till vårt team.

Du sätter laget framför jaget men har också integritet. För att lyckas väl i rollen ser vi att du är förändringsbenägen och har lätt för att samarbeta.

Du har en högskoleutbildning eller motsvarande från en ingenjörs- och/eller materialteknisk gren. Vidare har du erfarenhet av försäljning och inköp inom industrin. Du pratar och skriver svenska och engelska flytande.

Om Björneborg Steel AB

Björneborg Steel grundades 2019 men företaget har en smideshistoria sedan 1656.

Bolaget är idag Nordens största friformssmedja och är en komplett leverantör av smideslösningar och erbjuder skräddarsydda lösningar inom kundsegmenten olja/gas, marin, energi, industri och stål. Man har en helt integrerad process från skrotgård till färdig produkt där säkerheten alltid kommer i första hand. Bolaget som har ca 150 anställda är beläget i värmländska Björneborg men levererar sina produkter och tjänster runt om i hela världen.

Information och ansökan

Rollen innebär tjänsteresor och antalet resdagar uppskattas till 30-50st per normalår.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Olle Öijen, på telefonnummer 079-337 33 17. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan





AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök: www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

SALES MANAGER

At Kongsberg, we believe in tackling challenging problems and delivering extreme performance for extreme conditions. We do that through excellent products and services developed for delivering the greatest benefits to our customers. We believe that we can achieve world class solutions through dedicated people and continuous improvement of or our technology. We believe in a workplace characterized by diversity and together we can create a work environment t... Visa mer
At Kongsberg, we believe in tackling challenging problems and delivering extreme performance for extreme conditions. We do that through excellent products and services developed for delivering the greatest benefits to our customers. We believe that we can achieve world class solutions through dedicated people and continuous improvement of or our technology. We believe in a workplace characterized by diversity and together we can create a work environment that brings the best out of everyone. We are very positive that you want to contribute to our development, and that you want to develop within Kongsberg.
An exciting opportunity has arisen when the Global Sales and Marketing Division at Kongsberg Maritime are looking for two Sales Managers to expand our team. You will be part of a sales team located in Kristinehamn and work in close collaboration with regional sales and product divisions to maximize customer opportunities.
As Sales manager, you drive and develop business opportunities from concept to contract, turn an inquiry into an attractive offer and negotiate profitable contracts with our customers. Your main focus is sales of marine propulsion products within the Naval segment. Work in an exciting international environment and travelling globally to meet our customers will be part of your daily job.
What we can offer
A position with a wide range of challenging work tasks, opportunities to make a real difference and develop on a technical and personal level. Since we are looking for two Sales Managers, there’s a possibility to shape the position based on interest and competence. We can offer you flexible working hours and the option to work partly remote based on your work tasks.
Qualifications and experience
Preferably a bachelor’s degree in engineering, business or finance discipline, or equivalent work experience. A winning mindset of being curious, responsive and driven to make business is key to succeed in this position, together with experience in building customer relations. You should preferably have financial acumen and excellent verbal and written communication skills in English.
We appreciate your working approach characterized by taking own initiative, communicate and in a reliable way convince and build a network of contacts. Your interest and ability to analyze and identify commercial opportunities to increase our business growth and profitability is important.
Location: Kristinehamn
Last day to apply: 2022-10-02
For this position we work with personality and ability tests, which may be sent to you if you proceed in the process.
Kongsberg Maritime, a subsidiary of KONGSBERG, is a global marine technology company, providing innovative and reliable technology solutions for all marine industry sectors including: merchant, offshore, subsea and naval. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 34 countries. Kongsberg Maritime is part of KONGSBERG, an international, knowledge-based group delivering high-technology systems and solutions to clients within the oil and gas industry, merchant marine, defence and aerospace. Kongsberg Maritime has a commitment in Sustainable Development Goals and for us, the oceans and marine resources are important. We therefore strive to develop products that help reduce emissions and damage to life below water.
Kongsberg Maritime in Kristinehamn consists of 280 engaged people working with sales, research, development, construction, service and assembly of market leading solutions.
Our Global Sales and Marketing Division is a global function within Kongsberg Maritime, responsible for presenting the company’s total scope of products and solutions towards customers and market place. The division has over the years built up a renowned customer focused organization, determined to continuously provide the most innovative and reliable marine systems that ensure optimal operations at sea.
WORLD CLASS – through people, technology and dedication Visa mindre