Lediga jobb som Jobbcoach/Utbildningscoach i Kristinehamn

Se lediga jobb som Jobbcoach/Utbildningscoach i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Karriärcoach till Eyes4work i Kristinehamn

Om oss Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 50 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till sitt nästa mål och sin n... Visa mer
Om oss

Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 50 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till sitt nästa mål och sin nya framtid.

Om tjänsten

Som eyes4works karriärcoach arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra olika uppdrag inom matchning/rekrytering.

Du skall i din tjänst handleda och matcha arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor med olika bakgrunder och behov och ser lösningar för individer. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat.

Att etablera företagskontakter är för dig givet och något som du upplever både roligt och utmanande.

Tjänsten är på 75% med chans att på sikt bli till en heltidsanställning.

Din profil

Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor, en relationsskapare med erfarenhet av jobbmatchning.

Du skall dessutom ha eftergymnasial utbildning och erfarenhet genom något av följande alternativ:

• Alternativ 1

Utbildning:

Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).

Arbetslivserfarenhet:

Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

• Alternativ 2

Utbildning:

Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:

Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

- Arbetsledning med personalansvar.

- Rekrytering.

- Omställningsarbete för arbetssökande.

- Studie- och yrkesvägledning.

- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.

- Arbete med social- och grupp-psykologi.

- Karriärvägledning.

Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

• B-Körkort samt tillgång till bil
• Svenska: flytande i tal och skrift.

Meriterande

• Erfarenhet inom försäljning
• Utbildning inom försäljning
• Erfarenhet av arbete gentemot myndighet

Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering.

Urval görs löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. Visa mindre

Engagerad och resultatdriven? Hjälp arbetssökande till jobb i sommar!

Ansök    Apr 1    Enrival AB    Jobbcoach/Utbildningscoach
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 100 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Luleå i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör ti... Visa mer
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 100 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Luleå i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

Vill du göra skillnad i människors liv i sommar? Bli handledare inom Rusta och Matcha!

Är du en engagerad person med ett starkt driv att hjälpa människor ut i jobb eller studier? Vill du ha ett meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad? Då är du den vi söker som semestervikarie till vårt team!

Om tjänsten Som handledare inom Rusta och Matcha stöttar du arbetssökande på deras väg mot självförsörjning. Du arbetar coachande och motiverande för att hjälpa dem att hitta rätt jobb eller utbildning. Ditt arbete innebär bland annat:


Individuell vägledning och coachning


Matchning mot jobb och utbildning


Kontakt med arbetsgivare och nätverksbyggande


Stöd i ansökningsprocesser och intervjuförberedelser

Vem är du? Vi söker dig som har en positiv inställning, är duktig på att skapa relationer och trivs i en dynamisk miljö. Du är social, flexibel och ser möjligheter där andra ser hinder. Att inspirera och motivera människor är din styrka!

Kravprofil (uppfyll minst ett av följande alternativ):

Alternativ 1:


Minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)


Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid

Alternativ 2:


Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat


Minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid inom något av följande områden:

• •
Arbetsledning med personalansvar

• •
Rekrytering

• •
Omställningsarbete för arbetssökande

• •
Studie- och yrkesvägledning

• •
Handläggning i personalfrågor (ej enbart administration)

• •
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

• •
Arbete med social- och gruppsykologi

• •
Karriärvägledning

Meriterande egenskaper och erfarenheter:


Starkt nätverk inom det lokala näringslivet


Fler språkkunskaper utöver svenska


Förmåga att skapa och underhålla relationer


Strukturerad, initiativtagande och resultatinriktad


God kommunikationsförmåga och coachande arbetssätt


Digital kompetens och erfarenhet av att hålla online-möten

Varför ska du söka?


Du får ett meningsfullt jobb där du hjälper människor att förändra sina liv.


Du blir en del av ett engagerat team med högt tempo och stark sammanhållning.


Du får möjlighet att bredda ditt nätverk och arbeta nära näringslivet.


Du får en flexibel och utvecklande roll där ingen dag är den andra lik.

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och ser fram emot att välkomna nya engagerade kollegor till vårt team.

Bifoga intyg som styrker ovan behörighetskrav i samband med din ansökan.

Har du frågor? Kontakta Shorik Adam på [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Jobbcoach/Konsult

Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Jobbcoach/Konsult kräver en ... Visa mer
Arbetslivsresurs vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning!



Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som Jobbcoach/Konsult kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete samt att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden. Till dig som har förmåga att kombinera dessa delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på våra kontor i Filipstad och Kristinehamn i tjänsten Rusta och Matcha, en arbetsmarknadspolitisk tjänst .



För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lyckas komma ut på arbetsmarknaden. Du kommer att ingå i ett tajt team med god gemenskap men arbetet utförs till stor del individuellt, med frihet under ansvar. Utöver individuella samtal förväntas du även arbeta med deltagare i grupp, samt arbeta utåtriktat mot arbetsgivarkontakter.



Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer.

- Kontinuerlig kontakt med arbetsgivare för att skapa goda matchningar.

- Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande.

- Skapa jobbsökarplaner till deltagare.



För att få arbeta med tjänsten Rusta & Matcha krävs att du har:



Alternativ 1 - Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) samt minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år.



Alternativ 2 - Du har minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden där även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre år;

Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och grupp-psykologi, karriärvägledning.



Det är meriterande om du tidigare arbetat som jobbcoach/utbildningscoach under 1-2 år. Språkkunskaper i arabiska och somaliska är också meriterande för tjänsten.



Anställningsvillkor:

Tillträde omgående. Deltid. Vi arbetar med löpande urval.

Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.



Bifoga följande dokument till din ansökan:

CV

Personligt brev med motivering varför just du passar vårt Team

Tjänstgöringsintyg

Examensbevis eller betyg



Kontakta:

Pål Lassen

Gruppchef

010-240 05 64

[email protected] (mailto:[email protected])



Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder. Läs mer om oss och vår verksamhet på vår hemsida www.arbetslivsresurs.se Visa mindre

Engagerad handledare inom Rusta och Matcha hos Enrival i Kristinehamn

Ansök    Apr 20    Enrival AB    Jobbcoach/Utbildningscoach
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör ti... Visa mer
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.


Handledare till vårt kontor i Kristinehamn.
EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha och brinner för att hjälpa människor växa, hitta jobb och stå på egna ben.

Ser oss nu om efter förstärkning i Kristinehamn, heltidstjänst som handledare på 100%.

I rollen kommer du konkret bidra till individens utveckling, samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv.

Du brinner för service och vill coacha och stödja arbetssökande stegvis fram tills de till sist går ut i jobb eller studier. Du är företagsam, driven och älskar resultat. Mycket meriterande om du är flerspråkig och/eller har god förståelse för andra kulturer och människors olikheter. Alltid ett plus om du sedan tidigare känner till tjänsten Rusta och Matcha och hur den är kopplad till Arbetsförmedlingen.

Vi ser positivt på om du har ambition att utvecklas inom företaget, men måste först och främst uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare.

• Vi söker dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet i Kristinehamn med omnejd. Jobbmöjligheter och föreningskontakter har högsta prioritet!
• Du talar god svenska, Ytterligare språkkunskaper ses mycket positivt.
• Du är social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där och när det behövs.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• Du jobbar effektivt och för individens bästa.
• Vi vill att du har digital kompetens, och ser gärna att du är bekväm med att hålla online-möten med video
• Du uppfyller ett av de följande alternativ på de krav som Arbetsförmedlingen har ställt:

• Alternativ 1
• Utbildning: Minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)
• Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.


• Alternativ 2
• Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
• Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
• - Arbetsledning med personalansvar
• - Rekrytering
• - Omställningsarbete för arbetssökande
• - Studie- och yrkesvägledning
• - Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• - Arbete med social- och gruppsykologi
• - Karriärvägledning



Mer information och ansökan
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Områdesansvarig Marika Tengberg, [email protected] Visa mindre

Karriärmatchare (Sommarvikariat)

Är du en mål- och resultatinriktad person med passion för att jobba med människor? Är du kreativ, envis och bra på att hitta lösningar där andra kanske fastnar? Vågar du ta initiativ och utnyttja din sociala förmåga? Är du prestigelös och trivs i en dynamisk och varierande arbetsmiljö? Då kan rollen som Karriärmatchare på Curonova i Kristinehamn vara din nya utmaning i sommar! Vi söker en Karriärmatchare för ett sommarvikariat under v.29 - v.31. Om rolle... Visa mer
Är du en mål- och resultatinriktad person med passion för att jobba med människor? Är du kreativ, envis och bra på att hitta lösningar där andra kanske fastnar? Vågar du ta initiativ och utnyttja din sociala förmåga? Är du prestigelös och trivs i en dynamisk och varierande arbetsmiljö? Då kan rollen som Karriärmatchare på Curonova i Kristinehamn vara din nya utmaning i sommar! Vi söker en Karriärmatchare för ett sommarvikariat under v.29 - v.31.

Om rollen
Din roll som Karriärmatchare hos oss är att matcha företag med individer. I rollen är du med och bidrar till individens utveckling och bidrar med stöd och kreativa lösningar för att nå det gemensamma målet – att våra deltagare hittar sitt nästa jobb eller landar i studier. En stor del av arbetet innebär därför att ta kontakt med lokala företag och arbetsgivare och bygga ett nätverk.

Detta är en tjänst på heltid under v.29 - v.31 (15 juli - 2 augusti) som är placerad i Kristinehamn. Du kommer utgå från vårt kontor i Kristinehamn men vara tillgänglig för arbete på vårt närliggande kontor i Karlstad. 1-2 dagar/v kommer du även att arbeta på våra kontor i Örebro, Hallsberg och Askersund. Introduktion sker v.27.

För att vara aktuell för denna tjänst behöver du ha körkort och tillgång till bil.

Du som söker
Vi söker dig som har:

Minst 180 HP från universitet/högskola eller motsvarande från yrkeshögskola inom exempelvis personalvetenskap, sociologi, företagsekonomi eller pedagogik samt minst 2 års arbetslivserfarenhet.

eller

Minst 1 års eftergymnasial utbildning samt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom exempelvis arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, karriärvägledning eller rekrytering.

Vi ser gärna att du har ett brett företagsnätverk i närområdet. Du är orädd, prestigelös och ser möjligheter där andra ser begränsningar. Du tar stort eget ansvar samt är envis och tålmodig, och strävar alltid efter att nå uppsatta mål. Du har också en god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad samt finner glädje och motivation i att hjälpa andra. Utöver detta är du strukturerad och besitter god administrativ förmåga. Har du god systemvana och digital kunskap är detta en stor fördel.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka människors liv och välbefinnande. Hos oss får du:

• Möjlighet att utveckla och implementera innovativa lösningar för arbetsrehabilitering.
• Ett dedikerat och stöttande team av yrkesverksamma.
• Fortbildningsmöjligheter och utrymme för professionell utveckling.
• Konkurrenskraftig lön och förmåner.

Detta är en visstidsanställning på heltid där du blir anställd av Curonova. Anställningen kommer pågå under perioden 15 juli - 2 augusti med introduktion 1 - 5 juli.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att välkomna en ny medlem till vårt team som delar vår passion för att hjälpa människor att nå sin fulla potential på arbetsmarknaden.

Du skickar in din ansökan via annonsen. Då intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-post.

Om du går vidare i processen kommer vi begära in arbetsgivarintyg och examensbevis som intygar din kompetens.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Sjölund ([email protected]), och har du frågor om processen är du välkommen att kontakta HR Chef Paulina Stjernström ([email protected]).

Om Curonova Consulting AB
Curonova är ett bolag inom omställningsbranschen som varje dag gör skillnad för flera tusen arbetssökande. Våra matchare stöttar och hjälper arbetssökande att hitta arbete eller studier och vi har kontor runt om i hela Sverige, från Gällivare i norr till Trelleborg i söder. Läs gärna mer om oss på vår hemsida och om den senaste tjänsten Rusta och Matcha. Visa mindre

Karriärkonsult sökes till projekt Rusta och Matcha!

Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen. I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktig... Visa mer
Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige.

Arcus söker nu en driven och engagerad karriärkonsult till tjänsten Rusta & Matcha!

Som Karriärkonsult möter du dagligen människor som varit arbetssökande under en längre tid och behöver din stöttning för att hitta sin plats på arbetsmarknaden igen.

För att lyckas i rollen som karriärkonsult så ska du:

• Ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt
• Vara förtroendeingivande och ha förmågan att skapa goda relationer med såväl deltagare som arbetsgivare.
• Ha en god servicekänsla och lyhördhet som kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor.
• Brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier.
• Kunna tillämpa Arcus metoder och arbetssätt för att skapa resultat och säkerhetsställa avtalsefterlevnad.

Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom bland annat individuella samtal, workshops, intervjuträning och företagsbesök.

Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som kan utveckla ett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.

Formell kompetens

Alternativ 1

Utbildning:
Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).

Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år.

Alternativ 2

Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Kristinehamn
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-12.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Kristinehamn

Kontaktperson
Områdeschef: Linda Hall
Mail: [email protected]

HR:
Mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Handledare inom Rusta & matcha 50 %

Vill du vara med och skapa nya möjligheter och få fram människors rätta potential? Vårt uppdrag inom Arbetsförmedlingens tjänst Rusta & Matcha växer och vi behöver förstärka vårt team i Kristinehamn . Om tjänsten I rollen som Jobbcoach möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga ett kontaktnät och föra samman deltagarna med arbetsgivarna. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppa... Visa mer
Vill du vara med och skapa nya möjligheter och få fram människors rätta potential? Vårt uppdrag inom Arbetsförmedlingens tjänst Rusta & Matcha växer och vi behöver förstärka vårt team i Kristinehamn .

Om tjänsten
I rollen som Jobbcoach möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga ett kontaktnät och föra samman deltagarna med arbetsgivarna. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som förmåga att skapa och bibehålla goda relationer på arbetsmarknaden. Därmed är det till stor fördel om du sedan tidigare har ett gott kontaktnät på den lokala arbetsmarknaden. Våra deltagare efterfrågar en kvalitativ vägledning som leder till arbete. Tjänsten kräver även en del administration kopplat till uppdraget.
Hos oss kommer du vara en viktig del i att coacha och matcha unga och vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället.

Om dig
För att lyckas i rollen som Jobbcoach hos oss behöver du ha ett starkt engagemang och intresse för människor. Du ser varje individs unika förutsättningar och kan lyfta fram personens positiva egenskaper. För oss är det viktigt att du har en pedagogisk förmåga, en vilja och förmåga att möta en mängd olika personligheter och vilja hjälpa dem att hitta rätt väg ut i sysselsättning.
Som person är du en prestigelös lagspelare som gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då arbetsdagarna kan variera behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera ditt arbete.

Det är krav att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift.

Om oss
Re:Shift är en etablerad aktör inom arbetsmarknadstjänster och kompetenshöjande insatser med samlad mångårig erfarenhet inom utbildning, ledarskap, rekrytering, bemanning och omställning. Vi erbjuder tjänster inom arbetsmarknadsprojekt; rusta och matcha (ROM2), omställning och outplacement. Vi finns just nu i Västra Götaland, Hallands län samt Värmland, där våra uppdragsgivare är Arbetsförmedlingen, kommuner och privata företag.
Verifikation av meriter Leverantören ska kunna styrka handledarens kompetens genom verifierbara dokument och intyg när Arbetsförmedlingen så begär.
,
Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2.
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Leverantören avgör själv vilken studieinriktning som är mest lämplig för att nå målet med tjänsten.
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
- Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Visa mindre

Handledare till Kristinehamn

Om oss Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 80 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till sitt nästa mål och sin n... Visa mer
Om oss

Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 80 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till
sitt nästa mål och sin nya framtid.

Om tjänsten

Som eyes4works matchningsspecialist/handledare arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra olika uppdrag inom matchning/rekrytering.

Du skall i din tjänst handleda och matcha arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor med olika bakgrunder och behov och ser lösningar för individer. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat.

Du brinner även för att etablera företagskontakter, teckna samarbetsavtal och utöka vårt företagsnätverk i området.

Din profil

Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor, en relationsskapare med erfarenhet av jobbmatchning.

Du skall dessutom ha eftergymnasial utbildning och erfarenhet genom något av följande alternativ:

Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.

Krav: Körkort och tillgång till egen bil.

Urval görs löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag.

Ansvarig rekryterare :

Anne Hellstedt Petersson

[email protected] Visa mindre

Allakando läxhjälp Kristinehamn, privatlärare 1 lektion/vecka

Extrajobba hos Allakando läxhjälp Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/ Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando Du matchas ihop med en elev som pas... Visa mer
Extrajobba hos Allakando läxhjälp
Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/


Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando
Du matchas ihop med en elev som passar dina ämnen, din personlighet och som ligger geografiskt nära dig. Ni träffas oftast hemma hos familjen eller centralt för en lektion på 120 min, där du hjälper din elev att nå sina mål i skolan!


Självklart utbildar & coachar vi dig inför dina uppdrag som läxhjälpare. Att jobba med läxhjälp passar perfekt för dig som studerar eller har studerat på universitet/högskola – då kan du hjälpa alla våra elever. Även du som går på gymnasiet har möjlighet att hjälpa yngre elever.


Varför arbeta med just läxhjälp på Allakando?
Mycket flexibelt extrajobb, perfekt vid sidan av exempelvis studier
Viktig och relevant merit för alla framtida jobb
Utveckla pedagogik, retorik & ledarskap
Du får utbildning & kontinuerlig coachning från utbildningsspecialisterna på Allakando



Passar du som privatlärare på Allakando? Vi söker dig som:
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i de ämnen du vill undervisa i
Kan arbeta minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i både tal och skrift



Hur ansöker jag?
Enkelt och smidigt på vår hemsida
Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju



Ett av våra många uppdrag nära dig:
Allakando läxhjälp: Läsning ÅK3
Plats: Privatundervisningen sker hemma hos familjen, med Allakando läxhjälp Kristinehamn
Antal tillfällen och tidsåtgång per vecka: 1 tillfälle, 60 minuter per gång
Önskat startdatum för undervisningen: Omgående!
Ref.nr: RN88908



Om du inte kan hjälpa till med ovan, så rekommenderar vi dig att söka en generell tjänst direkt på vår hemsida. Då får du sedan erbjudanden om fler uppdrag som passar dig. En annan fördel med för alla privatlärare på Allakando är att du kan arbeta i hela Sverige, oavsett om du bor i storstad eller på landsbygd. Bland annat:


Allakando läxhjälp Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
Allakando läxhjälp Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
Allakando läxhjälp Malmö: https://www.allakando.se/amnen-och-stader/laxhjalp-malmo/
Allakando läxhjälp Uppsala
Allakando läxhjälp Västerås
Hitta fler städer på vår hemsida



Om Allakandos privatundervisning & läxhjälp
Som vårt namn Allakando antyder, så är vi helt övertygade om att alla kan mer än de tror. Ibland kanske det låter lite cheesy. Tro oss, den känslan försvinner snabbt. När vi varje år på nära håll får se våra elever nå bättre studieresultat och lära sig att tro på sina egna förmågor, ligger namnet mycket bättre på tungan.

Vi består idag av 5 900 passionerade personer som tillsammans hjälper över 26 000 elever varje år. Det gör oss till Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning, kurser & digitala utbildningsverktyg.


Många möjligheter: Du som söker till oss har även möjlighet att få uppdrag som nanny på https://my-nanny.se/ och https://nannypoppins.se/ samt arbeta som specialist på vår matematikavdelning: https://smartstudies.se/laxhjalp/. En förmån är även att du som har arbetat en längre period hos oss även får tillgång till t.ex. en kurs inför högskoleprovet kostnadsfritt: https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till extrajobbet hos Allakando läxhjälp nu: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Visa mindre

Handledarassistent sökes till Kristinehamn

Vi letar efter en självgående och inspirerande person som kan hjälpa våra deltagare i tjänsten rusta och matcha med olika aktiviteter på deras väg mot arbete och utbildning. Det är väldigt viktigt att man har bra digitala kunskaper då många arbetsuppgifter innefattar att vara behjälplig med olika funktioner på datorn. Vanliga arbetsuppgifter kan vara: Jobbsökande och CV-skrivning Kontakt med arbetsgivare Dokumentation Studiebesök Dataträning Tycker du at... Visa mer
Vi letar efter en självgående och inspirerande person som kan hjälpa våra deltagare i tjänsten rusta och matcha med olika aktiviteter på deras väg mot arbete och utbildning.
Det är väldigt viktigt att man har bra digitala kunskaper då många arbetsuppgifter innefattar att vara behjälplig med olika funktioner på datorn.
Vanliga arbetsuppgifter kan vara:
Jobbsökande och CV-skrivning
Kontakt med arbetsgivare
Dokumentation
Studiebesök
Dataträning

Tycker du att det låter som ett passande jobb för dig? Tveka inte då att söka redan idag! Vi kommer hålla intervjuer löpande.
Anställningen är en visstidsanställning med möjlighet till förlängning för rätt person. Visa mindre

Handledare Rusta och Matcha sommarvikariat

Ansök    Apr 22    Enrival AB    Jobbcoach/Utbildningscoach
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter! EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör ti... Visa mer
EnRival AB bildades 2005, och har sedan starten varit ett av Almega auktoriserat bemannings- och omställningsföretag. Vi har mångårig erfarenhet av rekrytering, bemanning och jobbmatchning. Vi skapar jobbmöjligheter!

EnRival AB har idag ca 140 kontor över stora delar av Sverige, från Ystad i söder till Boden i norr. Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Bemanning, Omställning och Utbildning. Inom Arbetsmarknadsprojekt är vi bl.a. kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen, och en av Sveriges ledande leverantörer av Jobbmatchning genom tjänsten Rusta och Matcha.

#jobbjustnu

EnRival är en av Sveriges största leverantörer av Arbetsförmedlingens tjänst Kundval Rusta och Matcha. Vi har stort fokus på resultat och behöver nu förstärka.

Handledare KRoM sommarvikariat

Vi på EnRival brinner för att hjälpa människor växa, hitta jobb och stå på egna ben. Vi älskar resultat.

EnRival fortsätter växa i hög fart. Vi behöver nu förstärka upp med medarbetare över sommaren.
I rollen som handledare kommer du konkret bidra till individens utveckling, samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv.

Vi vill att du brinner för service, och för att inom ramen för våra processer coacha och stödja arbetssökande till ny sysselsättning. Vi uppskattar din säljande personlighet, och det är meriterande om man är flerspråkig.

Vi arbetar enligt en egen mycket strukturerad modell som definitivt har fokus på ny sysselsättning för våra kunder. Genom individuell och fokuserad coachning hjälper vi våra sökande att snabbt klarlägga nuläget samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individ och kompetens. Därefter jobbar vi 100 % för att finna de möjligheter som passar kunden – oavsett om det gäller jobb, utbildning eller andra möjligheter inom ramen för kundens framtida sysselsättning.

Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste uppfylla kriterierna för att få arbeta som handledare.

• Vi söker dig som har ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet. Jobbmöjligheter och föreningskontakter har högsta prioritet!
• Du talar god svenska, Ytterligare språkkunskaper ses mycket positivt.
• Du är social och öppen för att knyta nya kontakter, med flexibilitet att hoppa in där och när det behövs.
• Du uppskattar teamwork, är strukturerad, initiativtagande och har en säljande personlighet.
• Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera rakt och tydligt, tycker om att utmana och se möjligheter, samt älskar att ge service och glädjas åt att hjälpa andra.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
• Du jobbar effektivt och för individens bästa.
• Du har körkort och egen bil eller har möjlighet att pendla med kollektivtrafik då tjänsten kan vara fördelad på flera orter.

Du behöver även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav som Arbetsförmedlingen har ställt:

Alternativ 1
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid från de senaste fem åren.

Alternativ 2
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter.
- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten skall vara från de senaste fem åren.

Digital kompetens är viktig, och vi ser gärna att du är bekväm med att hålla online-möten med video.
Tidigare arbete med matchning el motsvarande är positivt.

Tjänsten är ett sommarvikariat, kombination med annan sysselsättning ses positivt.
Tjänstegrad ca 50%.
Tillträde enl ö.k., intervjuer kommer ske löpande.

Mer information och ansökan
Du söker genom att gå in på www.enrival.se och klicka på ”Lediga Jobb”.
Ansökningar behandlas löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Frågor om tjänsten
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Sandra Fromberg-Svedman via mail [email protected] Visa mindre

Allakando läxhjälp Kristinehamn, privatlärare 1 lektion/vecka

Extrajobba hos Allakando läxhjälp Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/ Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando Du matchas ihop med en elev som pas... Visa mer
Extrajobba hos Allakando läxhjälp
Allakando läxhjälp är Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning. Just nu vill rekordmånga elever ha vår läxhjälp och vi söker nu dig som vill göra skillnad för en ung människa som privatlärare & mentor! Läs mer och ansök nu på https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Mer om Allakando läxhjälp på https://www.allakando.se/laxhjalp/


Om uppdraget som läxhjälpare hos Allakando
Du matchas ihop med en elev som passar dina ämnen, din personlighet och som ligger geografiskt nära dig. Ni träffas oftast hemma hos familjen eller centralt för en lektion på 120 min, där du hjälper din elev att nå sina mål i skolan!


Självklart utbildar & coachar vi dig inför dina uppdrag som läxhjälpare. Att jobba med läxhjälp passar perfekt för dig som studerar eller har studerat på universitet/högskola – då kan du hjälpa alla våra elever. Även du som går på gymnasiet har möjlighet att hjälpa yngre elever.


Varför arbeta med just läxhjälp på Allakando?
Mycket flexibelt extrajobb, perfekt vid sidan av exempelvis studier
Viktig och relevant merit för alla framtida jobb
Utveckla pedagogik, retorik & ledarskap
Du får utbildning & kontinuerlig coachning från utbildningsspecialisterna på Allakando



Passar du som privatlärare på Allakando? Vi söker dig som:
Vill göra skillnad för andra människor
Är positiv och engagerande
Har goda ämneskunskaper i de ämnen du vill undervisa i
Kan arbeta minst 4 timmar i veckan
Kommunicerar effektivt på svenska i både tal och skrift



Hur ansöker jag?
Enkelt och smidigt på vår hemsida
Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju



Ett av våra många uppdrag nära dig:
Allakando läxhjälp: Matematik, åk 8
Plats: Privatundervisningen sker hemma hos familjen, med Allakando läxhjälp Kristinehamn
Antal tillfällen och tidsåtgång per vecka: 1 tillfälle, 60 minuter per gång
Önskat startdatum för undervisningen: Omgående!
Ref.nr: RN75438



Om du inte kan hjälpa till med ovan, så rekommenderar vi dig att söka en generell tjänst direkt på vår hemsida. Då får du sedan erbjudanden om fler uppdrag som passar dig. En annan fördel med för alla privatlärare på Allakando är att du kan arbeta i hela Sverige, oavsett om du bor i storstad eller på landsbygd. Bland annat:


Allakando läxhjälp Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/
Allakando läxhjälp Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/
Allakando läxhjälp Malmö: https://www.allakando.se/amnen-och-stader/laxhjalp-malmo/
Allakando läxhjälp Uppsala
Allakando läxhjälp Västerås
Hitta fler städer på vår hemsida



Om Allakandos privatundervisning & läxhjälp
Som vårt namn Allakando antyder, så är vi helt övertygade om att alla kan mer än de tror. Ibland kanske det låter lite cheesy. Tro oss, den känslan försvinner snabbt. När vi varje år på nära håll får se våra elever nå bättre studieresultat och lära sig att tro på sina egna förmågor, ligger namnet mycket bättre på tungan.

Vi består idag av 5 900 passionerade personer som tillsammans hjälper över 26 000 elever varje år. Det gör oss till Sveriges snabbast växande företag för privatundervisning, kurser & digitala utbildningsverktyg.


Många möjligheter: Du som söker till oss har även möjlighet att få uppdrag som nanny på https://my-nanny.se/ och https://nannypoppins.se/ samt arbeta som specialist på vår matematikavdelning: https://smartstudies.se/laxhjalp/. En förmån är även att du som har arbetat en längre period hos oss även får tillgång till t.ex. en kurs inför högskoleprovet kostnadsfritt: https://www.allakando.se/hogskoleprovet/


Ansök till extrajobbet hos Allakando läxhjälp nu: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Visa mindre

Arbetsmarknadskonsulent

Om tjänsten Arbetsmarknadskonsulent till Introduktion till arbete och Rusta och matcha Om tjänsten Arbetslivsresurs växer och vi behöver därför hitta nya engagerade arbetsmarknadskonsulenter. Arbetslivsresurs stärker styrkor och bidrar till att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot arbetsprövning, studier och slutligen ett varaktigt arbete! Uppdraget som arbetsmarknadskonsulent innebär att du stöttar ind... Visa mer
Om tjänsten
Arbetsmarknadskonsulent till Introduktion till arbete och Rusta och matcha

Om tjänsten
Arbetslivsresurs växer och vi behöver därför hitta nya engagerade arbetsmarknadskonsulenter.
Arbetslivsresurs stärker styrkor och bidrar till att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot arbetsprövning, studier och slutligen ett varaktigt arbete!
Uppdraget som arbetsmarknadskonsulent innebär att du stöttar individer enskilt eller i grupp och förenklar och förkortar vägen till nytt arbete.
Du genomför kartläggning av resurser, stöttar i att skapa ansökningshandlingar, anordnar prövningsplatser samt vägleder och motiverar grupper genom föreläsningar fysiskt eller online.
Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individens behov vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt.

Vi söker dig som fokuserar på möjligheter och att nå resultat i dina uppdrag.
Du har god förmåga att självständigt planera, administrera och följa upp ditt arbete och levererar alltid med kvalitet.
Som person är du lyhörd, flexibel och självständig och gillar en variation i dina arbetsuppgifter.
Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät och god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Du är van att använda LinkedIn och sociala medier som professionellt verktyg.
För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika bakgrund och behov, vinna deras förtroende samt förmå dem att lyckas komma ut på arbetsmarknaden.
Språkkunskaper är meriterande.
Utöver nedan kravprofil kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet.

Kravprofil

• Minst två års högskoleutbildning eller yrkeshögskola på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin
• Minst ett års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste sju åren.
• Körkort och tillgång till bil.

Om verksamheten

Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen som fokuserar på att stärka styrkor.
Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag.
Vi är specialister på att utveckla människor. Med det menar vi att vi har kunskap om vad som krävs för att locka det bästa ur individer, oavsett om man är sjuk eller frisk, medarbetare eller chef.
Vill du veta mer om oss?
Besök gärna vår hemsida www.arbetslivsresurs.se (http://www.arbetslivsresurs.se/)
Ansökan

Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas.
Möjlighet till flexibel anställningsgrad finns.

Har du frågor, maila ansvarig gruppchef Malin Stärnerz på [email protected] eller ansvarig samordnare Emilia Jäger [email protected]


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Driven handledare till Kristinehamn

Nu söker vi en driven matchningsspecialist/handledare som vill jobba med basen på vårt kontor i Kristinehamn, men också kan tänka sig att spendera viss tid på andra närliggande orter vid behov. Om tjänsten Som eyes4works handledare/matchningsspecialist arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra olika uppdrag inom matchning och rekrytering. Du handleder och matchar arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor me... Visa mer
Nu söker vi en driven matchningsspecialist/handledare som vill jobba med basen på vårt kontor i Kristinehamn, men också kan tänka sig att spendera viss tid på andra närliggande orter vid behov.

Om tjänsten
Som eyes4works handledare/matchningsspecialist arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra olika uppdrag inom matchning och rekrytering. Du handleder och matchar arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor med olika bakgrunder och behov och ser lösningar för individer. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat.

Du brinner även för att etablera företagskontakter, teckna samarbetsavtal och utöka vårt företagsnätverk i området.

Tjänsten är inledningsvis på deltid men möjlighet finns till heltid då uppdraget växer på orten.

Din profil

Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor, en relationsskapare med erfarenhet av jobbmatchning.

Du skall dessutom ha eftergymnasial utbildning och erfarenhet genom något av följande alternativ:

Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering.

Urval görs löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista svarsdag. Visa mindre

Arbetsmarknadskonsulent till Arbetsmarknadsenheten

Är du en positiv problemlösare med ett stort engagemang för att stötta människor ut i arbete eller studier? Då har vi uppdraget för dig! Vi söker nu en arbetskonsulent som passar in i vårt kreativa arbetslag på Arbetsmarknadsenheten. Arbetsmarknadsenheten i Kristinehamn ligger just nu organiserad under Socialförvaltningens Individ och familjeomsorg. Vi står precis i startgroparna för en omorganisation där en gemensam förvaltning skall bildas för Arbetsmar... Visa mer
Är du en positiv problemlösare med ett stort engagemang för att stötta människor ut i arbete eller studier? Då har vi uppdraget för dig!
Vi söker nu en arbetskonsulent som passar in i vårt kreativa arbetslag på Arbetsmarknadsenheten.

Arbetsmarknadsenheten i Kristinehamn ligger just nu organiserad under Socialförvaltningens Individ och familjeomsorg. Vi står precis i startgroparna för en omorganisation där en gemensam förvaltning skall bildas för Arbetsmarknadsenheten, enheten för ekonomiskt bistånd, Vuxenutbildningen och Integrationsenheten. En spännande resa där Du blir viktig för oss i processen. Arbetsmarknadsenheten består av tre egna enheter. En stadsbordgård, en skog- och hantverksenhet och en administrativ enhet som arbetar mycket tätt tillsammans. Vi är också projektägare för flera ESF-projekt samt vårt Finansiella Samordningsförbund Samspelet.

Vårt kärnuppdrag är att stödja och stärka människor som står utanför arbetsmarknaden till en egen försörjning. För att nå våra mål arbetar vi på enheten med bl.a. med tidsbegränsade anställningar, praktik, vägledning, jobbsökaraktiveter, matchning, arbetsträning- och arbetsförmågebedömningar. Arbetssättet präglas av ansvarskänsla samt god samarbetsförmåga. Våra uppdrag kommer i huvudsak från enheten ekonomiskt bistånd. Vi samarbetar också med integrationsenheten och vuxenutbildningen redan idag i många olika konstellationer och projekt. Arbetsförmedlingen är självklart en stor uppdragsgivare och samverkanspart i vårt dagliga arbete.

Socialförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena funktionsstöd, individ- och familjeomsorg samt äldreomsorg. Vår kärnverksamhet är att bedriva omvårdnad, omsorg och rehabilitering. Det innebär bland annat att ge stöd och hjälp för människor att bli självförsörjande samt att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar, vuxna och funktionshindrade stöd, hjälp och service.

ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsmarknadskonsulent tillhör du ett arbetslag bestående av andra konsulenter, coacher, arbetshandledare och samordnare som tillsammans arbetar med olika arbetsmarknadsinsatser.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Planera och genomföra gruppaktiviteter i arbetsmarknadskunskap m.m.
- Coaching och vägledning samt motivationshöjande insatser individuellt och i grupp.
- Arbete med bedömning och uppföljning av arbetsförmåga på individnivå. Vilket innebär samarbete med bl.a. interna arbetshandledare och externa uppdragsgivare samt att dokumentera och skriva en slutbedömning till våra uppdragsgivare.
- Stötta deltagare och anställda, i form av väglednings- och motivationsarbete, med aktiva handlingsplaner.
- Finna lämpliga praktik- och arbetsplatser för ökad kunskap och arbetslivserfarenhet med målsättning om egen försörjning.
- Dokumentera och följa upp deltagare/anställdas planering, genomföra metod- och utvecklingsarbete samt delta i olika nätverk.
- Nätverka, bygga kontakter och samverka aktivt med olika arbetsgivare samt omvärldsbevaka vårt lokala näringsliv.


KVALIFIKATIONER
Kompetenskrav:
- Universitet-/högskoleexamen inom arbetsvetenskap, beteendevetenskap, socialt arbete, studie-yrkesvägledning eller annan arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Erfarenhet av och kunskap om människor med olika funktionsnedsättningar, kulturell bakgrund och social problematik.
- God kunskap om utbildning, arbetsmarknad och arbetsmarknadsfrågor.
- B-körkort.

Övrigt meriterande:
- Goda kontakter och nätverk i det privata näringslivet
- Kunskap och erfarenhet av arbete med supported employment/education och/eller IPS
- MI-utbildning
- Kunskaper i andra språk än svenska och engelska
- Erfarenhet av studie/yrkesvägledning och motivationsarbete

För att passa som arbetskonsulent hos oss vill vi att du har en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov och egna förmåga att ta ansvar för sina handlingar.

Du kan lyfta blicken, se helheten och förklara komplexa samband. Du skapar förtroendefulla relationer och har viljan att stödja och motivera människor i en förändringsprocess. Du medverkar till ständiga förbättringar och använder din kunskap och kompetens till förmån för hela arbetslaget och organisationen. Du kan leverera resultat även om förutsättningarna är svåra samt leverera rätt kvalitet och kvantitet på ett professionellt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Är du Sveriges bästa Jobbmatchare?

Vi söker dig som vill vara med på Maximus tillväxtresa och bidra positivt till människors liv genom att designa den mest effektiva lösningen för våra jobbsökare så att de på snabbast och på lämpligaste sätt får jobb eller börjar studera. Vi tror att du har arbetat med att coacha människor och kunnat visa goda resultat. Du är prestigelös och kan kombinera din empatiska förmåga med att utmana dina jobbsökare så att deras utvecklingsresa tar dem till målet. A... Visa mer
Vi söker dig som vill vara med på Maximus tillväxtresa och bidra positivt till människors liv genom att designa den mest effektiva lösningen för våra jobbsökare så att de på snabbast och på lämpligaste sätt får jobb eller börjar studera.
Vi tror att du har arbetat med att coacha människor och kunnat visa goda resultat. Du är prestigelös och kan kombinera din empatiska förmåga med att utmana dina jobbsökare så att deras utvecklingsresa tar dem till målet. Att du är professionell och har förmåga att utveckla andra genom att hitta nya lösningar ser vi som en förutsättning för att du skall kunna lyckas med uppdraget.
Din formella utbildningsbakgrund och yrkeserfarenhet är viktig så följande krav är obligatoriska för att söka rollen:
Du har antingen:
minst 120 högskolepoäng (eller motsvarande poäng från yrkeshögskola) från en utbildning med samhällsvetenskaplig inriktning såsom arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, företagsekonomi och liknande. Du har också minst två års erfarenhet motsvarande en heltid av att arbeta med coachning eller med snarlika arbetsuppgifter inom till exempel bemanning och rekrytering. Erfarenheten ska ha erhållits inom de senaste fem åren.
Eller så har du:
minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat samt minst tre års erfarenhet motsvarande en heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: rekrytering/personal, omställning, arbetslivsfrågor, karriärvägledning eller arbete med social- och gruppsykologi. Erfarenheten ska ha erhållits inom de senaste fem åren.
Vi ser att du har god kunskap om arbetsmarknaden och ett brett arbetsgivarnätverk på den ort du söker arbete.
I rollen ingår även ett nära samarbete med vår kund, Arbetsförmedlingen. En Maximatchares vardag består också av dokumentation och administration så ordning och reda är viktigt för dig och du har goda kunskaper i MS Office.
I rollen som Maximatchare ingår att utveckla dina jobbsökares motivation samtidigt som du stöder under hela jobbsökningsprocessen. Det är viktigt att du har en säljande personlighet och tycker att det är roligt att skapa kontakter och nätverka med arbetsgivare för att på bästa och mest effektiva sätt matcha deras behov med dina jobbsökare.
Då Maximus Sweden AB tillhör en internationell koncern med sin bas i USA bör du ha goda kunskaper i engelska. Vi ser gärna att du har ytterligare goda kunskaper i andra språk.
B-körkort är ett plus då resor för att besöka arbetsgivare samt andra Maximuskontor förekommer.
Sista ansökningsdag är 25 april, välkommen med din ansökan!


Om arbetsgivaren
Maximus Sweden är en del av Maximus, en global ledande aktör inom jobbförmedlingstjänster.
Vi är ett engagerat gäng som sitter i kontorslandskap som präglas av laganda och där vi arbetar mot gemensamma mål. Vi är en platt organisation där alla aktivt bidrar till vår samarbetskultur.
Naturligtvis har vi kollektivavtal, vilket ger våra medarbetare avtalsenliga villkor gällande lön, semester och pension. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag.
Varje år hjälper vi tusentals individer med sin förflyttning till en hållbar sysselsättning. Genom våra tjänster förser vi arbetsgivare med lämpliga, väl förberedda och motiverade kandidater, och erbjuder support även efter anställning, allt för att säkerställa att matchningen blir framgångsrik.
Arbetet som Maximatchare är både utmanande och stimulerande. Den allra största belöningen är tillfredsställelsen när någon av dina jobbsökare berättar att de äntligen, kanske efter flera års arbetslöshet, fått ett jobb tack vare det arbete ni lagt ned tillsammans! Visa mindre

Matchningsspecialist / Handledare

Om oss Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 40 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till sitt nästa mål och sin n... Visa mer
Om oss

Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Idag finns eyes4work på över 40 orter i Sverige och vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund och behov en möjlighet som tar individen vidare till sitt nästa mål och sin nya framtid.

Om tjänsten

Som eyes4works matchningsspecialist/handledare arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra olika uppdrag inom matchning/rekrytering.

Du skall i din tjänst handleda och matcha arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor med olika bakgrunder och behov och ser lösningar för individer. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat.

Du brinner även för att etablera företagskontakter, teckna samarbetsavtal och utöka vårt företagsnätverk i området.

Din profil

Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor, en relationsskapare med erfarenhet av jobbmatchning.

Du skall dessutom ha eftergymnasial utbildning och erfarenhet genom något av följande alternativ:

Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Visa mindre

Studie- och yrkesvägledare/Handledare till eyes4work i Värmland

Om oss Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Om tjänsten Som eyes4works Studie- och yrkesvägledare/Handledare arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra olika uppdrag inom matchning/rekrytering. Du skall i din tjänst handleda... Visa mer
Om oss
Eyes4work startades med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning, matchning och rekrytering är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål.
Om tjänsten
Som eyes4works Studie- och yrkesvägledare/Handledare arbetar du tillsammans med dina kollegor i våra olika uppdrag inom matchning/rekrytering.
Du skall i din tjänst handleda och genomföra vägledningssamtal med våra arbetssökande kandidater med fokus mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor med olika bakgrunder och behov och ser lösningar för individer. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat.


Din profil
Vi söker dig som är självgående, driven och engagerad i andra människor, en relationsskapare med erfarenhet av jobbmatchning.
Du skall vara examinerad Studie- och yrkesvägledare och ha arbetslivserfarenhet genom något av följande alternativ:
Alternativ 1 - Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2 - Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Resor förekommer i tjänsten i Värmlands Län.


Skicka din ansökan till:
Maria Lind, Platschef
E-post: [email protected]
Telefon: 072-501 13 81 Visa mindre

Arcus söker nu en arbetskonsulent till tjänsten Introduktion till arbete!

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ... Visa mer
Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.
I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den aktör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända aktör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner och ett förmånligt bonussystem.

Arcus söker nu en driven, engagerad och professionell arbetskonsulent till tjänsten Introduktion till arbete!

Tjänsten som är upphandlad av Arbetsförmedlingen avser stödja arbetssökande i behov av stärkande arbetsförberedande insatser så att de ska kunna tillgodogöra sig något av Arbetsförmedlingens tjänsteutbud, få arbete, eller påbörja studier. Arbetskonsulenten följer deltagaren under hela projekttiden, ger handledning individuellt och i grupp, i syfte att stödja deltagaren i att uppnå olika delmål. Arbetskonsulenten vägleder deltagaren och bidrar till att öka självkännedom och medvetenhet om hur de egna resurserna kan användas för att uppnå slutmålet - arbete eller studier.

För att ansöka till tjänsten behöver du erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering som omfattar något av följande:

• Arbete med individer som står långt från arbetsmarknaden
• Individsamtal
• Gruppsamtal
• Stödjande/motiverande samtal
• Vägledande, bedömande, utredande, rehabiliterande och arbetsförberedande insatser
• Dokumentation av rekommendation och utlåtanden
• Rådgivning och kompetensöverföring
• Arbeta med människor med olika språkliga och kulturella bakgrunder

Formell kompetens
Minst två års högskoleutbildning inom någon av följande inriktningar:

• Samhällsvetenskap
• Beteendevetenskap
• Pedagogik
• Medicin

Du behöver också ha minst ett års erfarenhet på minst halvtid av individuell och/eller grupphandledning av personer med kognitiv och/eller psykisk ohälsa samt fysiska funktionsnedsättningar under de senaste sju åren.

Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift och har god datavana. Vidare anser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med tjänsten Introduktion till arbete.

Din profil
Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor. Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och verkligen brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig. Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Kristinehamn.
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-24.
Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Ansökningar tas inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Kristinehamn

Kontaktperson
HR: Andréa Malek
Mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Arcus söker nu en handledare till projekt Stöd och Matchning!

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen. I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ... Visa mer
Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen.
I över 23 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den aktör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända aktör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner och ett förmånligt bonussystem.

Arcus söker nu en driven, engagerad och professionell handledare till tjänsten Stöd & Matchning!

Tjänsten som är upphandlad av Arbetsförmedlingen har som mål att de arbetssökande ska komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid och på det sättet finna en lösning på sin arbetslöshetssituation.

Arbetet som handledare innebär att matcha och stödja människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom individuella samtal, workshops och företagsbesök. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål.

Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller kan utveckla ett brett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Vi ser det därför som en värdefull erfarenhet om du tidigare har arbetat med personal och rekrytering i kombination med försäljning. Arbetet innebär även viss administration.

Formell kompetens
Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå samt minst tre års arbetslivserfarenhet inom exempelvis:

• Studie- och yrkesvägledning
• Rekryteringsarbete
• Handläggning i personalfrågor
• Arbetsledning med personalansvar
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Karriärvägledning

Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift och har god datavana. Vidare anser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Stöd och Matchning eller inom bemanning och rekryteringsbranschen.

Din profil
Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor. Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och verkligen brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig. Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Kristinehamn.
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-16.
Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Kristinehamn

Kontaktperson
HR: Andréa Malek
Mail: [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Resultatinriktad Handledare - Stöd & Matchning

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag med fokus på kvalitet och effektivitet i våra olika uppdrag. Vi utför tjänster till både offentliga verksamheter och till privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och kommuner. I över 20 år har vi levererat våra tjänster och nu finns vår verksamhet på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier. Arcus är ett j... Visa mer
Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag med fokus på kvalitet och effektivitet i våra olika uppdrag. Vi utför tjänster till både offentliga verksamheter och till privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och kommuner. I över 20 år har vi levererat våra tjänster och nu finns vår verksamhet på 60-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus är ett jobbförmedlings- och utbildningsföretag med fokus på kvalitet och effektivitet i våra uppdrag. Vi utför tjänster till både offentliga verksamheter och till privata kunder och är en kompletterande aktör till Arbetsförmedlingen och kommuner. I över 20 år har vi levererat våra tjänster och finns nu med vår verksamhet på 50-talet orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.
Vi är den största aktören i tjänsten Stöd och Matchning, med högt resultat & kvalitetsfokus!

Viktigaste resursen på Arcus
På Arcus vet vi att medarbetarna är vår viktigaste framgångsfaktor och orsak till att vi nu är ett av Sveriges snabbaste växande företag i branschen. Vi erbjuder ett flexibelt, spännande och roligt arbete tillsammans med ett härligt gäng. Vi har fasta löner samt ett förmånligt bonussystem.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att matcha och stödja människor ut i arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom individuella samtal, workshops och företagsbesök. Syftet är att utveckla den arbetssökandes färdigheter i att söka arbete på ett aktivt och medvetet sätt mot ett tydligt mål.

Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete och egenförsörjning vilket innebär att vi söker dig som har ett brett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter. Vi ser det därför som en värdefull erfarenhet om du tidigare har arbetat med personal och rekrytering i kombination med försäljning. Arbetet innebär även viss administration.

Formell kompetens
Du har minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå samt minst tre års arbetslivserfarenhet inom exempelvis:

Studie- och yrkesvägledning
Rekryteringsarbete
Handläggning i personalfrågor
Arbetsledning med personalansvar
Omställningsarbete för arbetssökande
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Karriärvägledning

Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift och har god datavana. Vidare anser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Stöd och Matchning eller inom bemanning och rekryteringsbranschen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Din profil
Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor. Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och verkligen brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig. Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

Anställningsform
Allmän visstid 6 månader med möjlighet till förlängning

Omfattning
75- 100%

Tjänstgöringsort
Kristinehamn
Resor i tjänsten till närliggande orter kan förekomma.

Fast månadslön

Om du känner att du är rätt person önskar vi att du söker tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum, sök dock senast den 6 december.

Kontaktperson: Lena Malek VD
[email protected]
070-742 75 39

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Coach till PEC Sweden!

Vi söker dig som brinner för rekrytering, försäljning och ledarskap. Vill du driva och utveckla vår försäljningsavdelning mot världsklass och samtidigt få en fantastisk möjlighet till egen utveckling?! Känner du igen dig? Ta chansen och sök tjänsten som coach till Kristinehamnskontoret! I dina arbetsuppgifter som coach kommer du initialt att få en grundlig introduktion om företaget, våra tjänster och både sälj- och coachrollen. Rollen består till stora del... Visa mer
Vi söker dig som brinner för rekrytering, försäljning och ledarskap. Vill du driva och utveckla vår försäljningsavdelning mot världsklass och samtidigt få en fantastisk möjlighet till egen utveckling?! Känner du igen dig? Ta chansen och sök tjänsten som coach till Kristinehamnskontoret! I dina arbetsuppgifter som coach kommer du initialt att få en grundlig introduktion om företaget, våra tjänster och både sälj- och coachrollen. Rollen består till stora delar av: - Bygga upp ett försäljningsteam - Säljutbildning i grupp och med individ - Du är redo att ta nästa steg i karriären – Du vill leda och motivera andra - Du har ett högt driv som smittar av sig - Du är resultatorienterad, lyhörd och strukturerad - Du vill ständigt utveckla dig själv och dina medarbetare Skallkrav: • Du ska behärska svenska (flytande) i både tal och skrift • Ett stort intresse för försäljning och att bygga långsiktiga affärsrelationer • Brinna för att bygga ett framgångsrikt team och kontor genom att coacha dina kollegor • Körkort B Det är meriterande om du: - Har vana av att rekrytera och utveckla medarbetare med starkt driv - Har erfarenhet från coachande ledarskap - Är lokalt förankrad i regionen och har ett stort kontaktnätPEC Sweden AB är ett av Sveriges största telemarketingbolag och har ett mycket gott rykte i branschen. Företaget har idag 350 anställda och arbetar uteslutande med stora kända varumärken. Vi har kontor i Västervik, Malmö, Kristinehamn och Karlstad. Vi finns även i Dubai och i Cypern. Alla som jobbar hos oss har möjligheten att arbeta även där, mot den svenska marknaden!Vi har kollektivavtal med UNIONEN.Är detta tjänsten för dig? Skicka in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Visa mindre