Lediga jobb som Kommunhandläggare i Kristinehamn

Se lediga jobb som Kommunhandläggare i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Fritidssamordnare

Vill du ta chansen att forma och påverka barn och ungas välmående genom sin aktiva fritidsverksamhet? Nu söker vi på tekniska förvaltningen en fritidssamordnare till planeringsenheten offentlig miljö. Kristinehamns kommun erbjuder tillsammans med föreningslivet goda möjligheter till en aktiv fritid för alla åldrar och bidrar till vår idrottsturism. Idrottslivet bedriver sin verksamhet i kommunens och föreningars idrottsanläggningar samt fotbolls- och kvar... Visa mer
Vill du ta chansen att forma och påverka barn och ungas välmående genom sin aktiva fritidsverksamhet? Nu söker vi på tekniska förvaltningen en fritidssamordnare till planeringsenheten offentlig miljö.

Kristinehamns kommun erbjuder tillsammans med föreningslivet goda möjligheter till en aktiv fritid för alla åldrar och bidrar till vår idrottsturism. Idrottslivet bedriver sin verksamhet i kommunens och föreningars idrottsanläggningar samt fotbolls- och kvartersplaner. Till frilufts- och skärgårdslivet hör badplatser, discogolfbana, dressinbana, motionsspår, vandrings-, mountainbike- och kanotleder samt båttrafik.

Planeringsenheten offentlig miljö finns tillsammans med drift/fastighet/fritid och drift/gata/park på avdelningen offentlig miljö som tillhör Tekniska förvaltningen. Förvaltningens målbild är att skapa en så effektiv organisation som möjligt där alla medarbetare känner sig delaktiga i förvaltningens arbete. Därför är det viktigt att vi tillsammans hjälps åt att samordna fritidsverksamheten.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som fritidssamordnare har du det övergripande ansvaret för kommunens idrotts-, fritids- och friluftsliv. Detta innebär bland annat att du kommer att vara föreningarnas kontaktperson, förvalta och utveckla våra idrottsanläggningar och friluftsliv samt vara delaktig i övergripande planering och rapportering för fritidsområdet i kommunen. Som fritidssamordnare ingår även budgetansvar och verksamhetsansvar för Fritidsbanken.

Andra arbetsuppgifter som ingår är bland annat:

• ansvara för avtalsvård, ha kontakt med markägare, upprätta nyttjanderättsavtal och ha viss myndighetskontakt
• handlägga bidragsansökningar, bedöma och sätta dig in i föreningsdokument för anläggningsbidrag
• delta i projekt genom att representera fritid i frågorna och hjälpa föreningarna med kravställning
• föra dialog med våra driftenheter och se till att inspektioner och skötsel genomförs genom driften
• verksamhetsutveckling och digitalisering.

Evenemang och möten med föreningar kan förekomma kvällstid.

Arbetet är förlagt både inomhus och utomhus.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som kan bedömas som lämplig för tjänsten. Vi ser även att du har erfarenhet och kunskap om föreningslivet. Då tjänsten innehåller en stor del både muntliga och skriftliga arbetsuppgifter kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. I arbetet ingår resor och du behöver därför ha B-körkort.

Har du erfarenhet av kommunal verksamhet, politiskt styrd organisation eller tidigare har arbetat som fritidssamordnare så ser vi det som meriterande.

Vi förutsätter att du som fritidssamordnare bidrar med inspiration, nya idéer och kan engagera medarbetarna i organisationen. För att lyckas i rollen har du lätt för att skapa kontakter, är affärsmässig och har en mycket god samarbetsförmåga. Vi arbetar i en politiskt styrd organisation vilket betyder att handläggningen ibland behöver få ta tid. Det gör att tjänsten kräver uthållighet och motivation. För att lyckas i tjänsten ser vi även att du skapar engagemang och delaktighet samt planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

ÖVRIGT
Tekniska förvaltningen består av knappt 200 medarbetare och verkar för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig och god kost på våra skolverksamheter och särskilda boenden. Vi ansvarar för invånarnas tillgång till rent och friskt vatten i kranen. Vi sköter insamlingen av hushållsavfall och avfallsanläggning, lokalvård för våra förvaltningslokaler, kontrakt och hyreshantering samt service. Till oss tillhör även fritidsanläggningar, parker och lekparker.

Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Överförmyndarhandläggare

Vill du arbeta med att säkerställa att barn och vuxna inte missgynnas ekonomiskt eller rättsligt? Vi söker nu två överförmyndarhandläggare för att komplettera vårt team, en tillsvidareanställning och ett vikariat. Östra Värmlands överförmyndarnämnd är en samverkansorganisation för överförmyndarverksamheten i kommunerna Kristinehamn, Degerfors, Filipstad, Karlskoga och Storfors kommuner. Överförmyndarenheten är geografiskt placerad i Kristinehamn. Alla ins... Visa mer
Vill du arbeta med att säkerställa att barn och vuxna inte missgynnas ekonomiskt eller rättsligt? Vi söker nu två överförmyndarhandläggare för att komplettera vårt team, en tillsvidareanställning och ett vikariat.

Östra Värmlands överförmyndarnämnd är en samverkansorganisation för överförmyndarverksamheten i kommunerna Kristinehamn, Degerfors, Filipstad, Karlskoga och Storfors kommuner. Överförmyndarenheten är geografiskt placerad i Kristinehamn. Alla insatser vi gör har samma mål; att motverka rättsförluster för barn och vuxna som inte själva kan tillvarata sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för sin person. Enheten består av åtta medarbetare och en enhetschef. Det finns ett nära samarbete mellan kollegor som stöttar varandra och samverkar i det dagliga arbetet.

Vi är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Förvaltningen består av kansliavdelning, ekonomiavdelning, HR-avdelning, digitaliseringsavdelning och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som överförmyndarhandläggare arbetar du med myndighetsutövning och ansvarar för tillsyn och handläggning av ärenden som rör godmanskap, förvaltarskap och förmynderskap. Beslut som tas är grundade i framför allt föräldrabalken. Andra författningar som kan vara aktuella är förmynderskapsförordningen, lag om god man för ensamkommande barn, förvaltningslagen, och offentlighet- och sekretesslagen.

Arbetet är självständigt och innebär att du gör utredningar och fattar beslut, skriver yttranden och ansökningar och för nämndens talan vid förhandling i domstol. En omfattande uppgift i tillsynen är att granska ekonomiska redovisningar. Du kommer fatta beslut om arvoden. I arbetet ingår också att rekrytera och utbilda ställföreträdare.

Arbetet innebär många kontakter med ställföreträdare, enskilda, deras anhöriga och olika myndigheter.

Arbetsgruppen är mån om att verksamheten präglas av ansvarstagande, flexibilitet och högt ställda krav på rättssäkerhet och god kvalitet i handläggningen.

Är du intresserad av digitalisering och att utveckla nya arbetssätt? Då har du även möjlighet att vara med på vår digitala förändringsresa! Vi arbetar med att försöka hitta nya lösningar och ta fram fler digitala tjänster som kommer att underlätta för både dig som handläggare och för ställföreträdarna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen på högskolenivå med inriktning juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Som person är du strukturerad, självgående och kan prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt. Du är trygg och har ett positivt förhållningssätt. Vi ser gärna att du har en god samarbetsförmåga och är prestigelös. Då stor del av ditt arbete består av muntlig och skriftlig kommunikation söker vi dig som har goda kunskaper i det svenska språket. Du har ett professionellt bemötande och kan anpassa din kommunikation utifrån målgrupp och sammanhang.

En stor del av tjänsten handlar om att granska ekonomiska redovisningar så det är viktigt att du trivs med att arbeta med siffror.

Erfarenhet från överförmyndarverksamhet eller myndighetsutövning är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker efter dig som kompletterar nuvarande arbetsgrupp. Vid eventuell intervju kommer både formella kompetenser samt personliga egenskaper att utvärderas efter våra kvalifikationer.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Efter ansökningstidens slut kommer intressanta kandidater att kontaktas för eventuell intervju och samtliga sökanden kommer att få återkoppling.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Överförmyndarhandläggare

Är du en trygg och stabil person och har ett positivt förhållningssätt? Då kan du vara vår nya kollega! Vi söker en vikarierande överförmyndarhandläggare till vårt arbetslag som idag består av åtta medarbetare. Vi arbetar tätt tillsammans och stöttar varandra och samverkar i det dagliga arbetet. Östra Värmlands överförmyndarnämnd är en samverkansorganisation för överförmyndarverksamheten i kommunerna Kristinehamn, Degerfors, Filipstad, Karlskoga och Storf... Visa mer
Är du en trygg och stabil person och har ett positivt förhållningssätt? Då kan du vara vår nya kollega! Vi söker en vikarierande överförmyndarhandläggare till vårt arbetslag som idag består av åtta medarbetare. Vi arbetar tätt tillsammans och stöttar varandra och samverkar i det dagliga arbetet.

Östra Värmlands överförmyndarnämnd är en samverkansorganisation för överförmyndarverksamheten i kommunerna Kristinehamn, Degerfors, Filipstad, Karlskoga och Storfors kommuner. Överförmyndarenheten är geografiskt placerad i Kristinehamn. Alla insatser vi gör har samma mål; att motverka rättsförluster för barn och vuxna som inte själva kan tillvarata sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för sin person.

Vi är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Förvaltningen består av kansliavdelning, ekonomiavdelning, HR-avdelning, digitaliseringsavdelning och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som överförmyndarhandläggare arbetar du med myndighetsutövning och ansvarar för tillsyn och handläggning av ärenden som rör godmanskap, förvaltarskap och förmynderskap. Beslut som tas är grundade i framför allt föräldrabalken. Andra författningar som kan vara aktuella är förmynderskapsförordningen, lag om god man för ensamkommande barn, förvaltningslagen, och offentlighet- och sekretesslagen.

Arbetet är självständigt och innebär att du gör utredningar och fattar beslut, skriver yttranden och ansökningar och för nämndens talan vid förhandling i domstol. En omfattande uppgift i tillsynen är att granska ekonomiska redovisningar. Du kommer fatta beslut om arvoden. I arbetet ingår också att rekrytera och utbilda ställföreträdare.

Arbetet innebär många kontakter med ställföreträdare, enskilda, deras anhöriga och olika myndigheter.

Arbetsgruppen är mån om att verksamheten präglas av ansvarstagande, flexibilitet och högt ställda krav på rättssäkerhet och god kvalitet i handläggningen.

Är du intresserad av digitalisering och att utveckla nya arbetssätt? Då har du även möjlighet att vara med på vår digitala förändringsresa! Vi arbetar ständigt efter nya lösningar och kommer inom snar framtid att få in ett nytt verksamhetssystem och andra digitala tjänster som kommer att underlätta i det dagliga arbetet som handläggare.

KVALIFIKATIONER
Du har utbildning på högskolenivå med inriktning juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Som person är du strukturerad, självgående och kan prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt. Du är trygg, stabil och har ett positivt förhållningssätt. Du har god samarbetsförmåga och är prestigelös. Då stor del av ditt arbete består av muntlig och skriftlig kommunikation söker vi dig som har goda kunskaper i det svenska språket. Du har ett professionellt bemötande och kan anpassa din kommunikation utifrån målgrupp och sammanhang.

Eftersom en stor del av tjänsten handlar om att granska ekonomiska redovisningar är det viktigt att du trivs med att arbeta med siffror.

Erfarenhet från överförmyndarverksamhet eller myndighetsutövning är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Handläggare

Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av administrativa avdelningen, digitaliseringsavdelningen, ekonomi- och styrningsavdelningen, HR-avdelningen, kommunikationsavdelningen och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete. Ekonomi- och kanslienheten är en av två enheter inom ... Visa mer
Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av administrativa avdelningen, digitaliseringsavdelningen, ekonomi- och styrningsavdelningen, HR-avdelningen, kommunikationsavdelningen och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.

Ekonomi- och kanslienheten är en av två enheter inom ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommunlednings-förvaltningen. Kanslifunktionen består av fyra medarbetare som finns på kommunlednings-förvaltningens kontor på Kungsgatan i Kristinehamn samt på kommunarkivet på Mariebergsområdet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som handläggare på kanslifunktionen är dina arbetsuppgifter varierade och omfattar löpande diarieföring, utlämnande av allmänna handlingar, elektronisk posthantering, arvoden till förtroendevalda, arbete med allmänna val, sekreteraruppdrag, arkivredogörare samt även systemansvarig för kommunens ärendehanteringssystem, LEX. Tjänsten innebär deltagande i förvaltningsberedningen där kommundirektören och förvaltningens avdelningschefer deltar. Som en naturlig del av arbetet sker såväl skriftliga som muntliga kontakter med kommunens invånare.

Som handläggare är du en del av navet i arbetet med ärendehantering och registratur. Ni utgör ett stöd för avdelningens chefer och handläggare men även övriga nämndsekreterare, både i det dagliga arbetet men också utbildnings- och utvecklingsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en treårig gymnasieutbildning, flerårig arbetslivserfarenhet som registrator eller arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom relevant område samt erfarenhet av att arbeta med arkiv eller har ett intresse av att lära dig mer inom området.

Vi söker dig som trivs i rollen med många kontaktytor, därför är det av stor vikt att du är en tydlig kommunikatör och visar omdöme i dina uttalanden. Du arbetar organiserat och strukturerat och har en god prioriteringsförmåga. Du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete. Du är självständig och trygg i din arbetsroll och vill leverera kvalitativ service till de du möter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre