Lediga jobb som Personalansvarig i Kristinehamn

Se lediga jobb som Personalansvarig i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Personal- och kundansvarig assistanskoordinator sökes!

Ansök    Jun 9    Passal AB    Personalansvarig
Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlig... Visa mer
Passal Assistans arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal Assistans är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.

Vi söker en assistanskoordinator med kund- och personalansvar till vårt lösningsfokuserade team!

Som assistanskoordinator är du ansvarig för assistansen för ett antal av Passals assistansberättigade kunder och du utgör en länk mellan kunderna och deras personal. Arbetet handlar i hög grad om att hantera personalärenden och att skapa en god arbetsmiljö där både kund och personal trivs. Du ingår i ett team av erfarna kollegor som jobbar nära varandra, men där varje team-medlem också arbetar självständigt med utvecklingen av sina grupper.
Du kommer att utgå ifrån vårt kontor i Karlstad eller Kristinehamn.

Ett urval av dina ansvarsområden: 
- Personalansvar för personliga assistenter
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll 
- Den fysiska och psykosociala arbetsmiljön
- Administrativa arbetsuppgifter
- Ekonomiskt ansvar
- Lönesamtal och lönesättning 
- Schemaläggning och rekrytering 
- Utveckling av personalgrupperna
 
Kvalifikationer:  
Du skall ha lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms vara likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara, flexibel, ansvarstagande, driven och verkligen tycka om människor samt ha en naturlig servicekänsla. Tjänsten ställer också höga krav på struktur, prioriteringsförmåga och förmåga att hålla i många trådar samtidigt, men ändå ha en helhetssyn. 

Arbetet innebär hembesök till kunderna som främst bor i Värmlands-regionen. Det är därför ett krav att du som söker har B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma. 

Passal erbjuder:
På Passal erbjuder vi härligt arbetsklimat med bra sammanhållning. I vår organisation arbetar vi med frihet under ansvar och försöker även att anpassa arbetstiden så att det fungerar med det övriga livet. Du får möjlighet till reflektionstid och friskvårdsbidrag. 

Tjänstens omfattning är 80% tillsvidare. Tillträde 23 augusti, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag är 2021-07-04. Ange i din ansökan när du kan börja. I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via denna länk: https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf

Välkommen med din ansökan!
Annonsens referensnummer: 202006
Kontaktperson: Hannele Nevala, regionansvarig
Tel: 010-707 78 21
Passal AB
Kasernhöjden 3A
652 21 Karlstad Visa mindre

Personal- och kundansvarig assistanskoordinator sökes!

Ansök    Jun 25    Passal AB    Personalansvarig
Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den vision... Visa mer
Passal arbetar med personlig assistans och drivs av personer med stort engagemang och lång erfarenhet av arbete med människor med funktionsvariation.På Passal är det viktigt att alla känner sig som en del av helheten, att alla inser sin betydelse. Passal tror på det salutogena där människan växeroch vidareutvecklas. Vår vision är ett samhälle och en vardag där alla har friheten att leva fullt ut. Vi ser personlig assistans som en möjlighet attnå den visionen.

Vi söker nu en assistanskoordinator med kund- och personalansvar till vårt lösningsfokuserade team!

Som assistanskoordinator är du ansvarig för ett antal av Passals assistansberättigade kunder och du utgör en länk mellan kunderna och deras personal. Arbetet handlar i hög grad om att hantera personalärenden och att skapa en god arbetsmiljö där såväl kund som personal trivs. Du ingår i ett team av erfarna kollegor som jobbar nära varandra, men där varje team-medlem också arbetar självständigt med utvecklingen av sina grupper.
Du kommer att utgå ifrån vårt kontor i Karlstad eller Kristinehamn.

Ett urval av dina ansvarsområden: 
- Kundvård och coachning gällande kundernas arbetsledarroll 
- Den fysiska och psykosociala arbetsmiljön
- Administrativa arbetsuppgifter
- Budgetansvar
- Lönesamtal och lönesättning 
- Schemaläggning och rekrytering 
- Utveckling av personalgrupperna
 
Kvalifikationer:  
Du skall ha lämplig högskoleutbildning, till exempel socionom, personalvetare eller annan utbildning som bedöms vara likvärdig. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete med människor samt arbete inom personlig assistans. Du behöver ha en stor social kompetens, vilket innebär att du har lätt för att kommunicera samt bibehålla goda relationer. Du bör som person vara, flexibel, ansvarstagande, driven och verkligen tycka om människor samt ha en naturlig servicekänsla. Tjänsten ställer också höga krav på struktur och prioriteringsförmåga.

Arbetet innebär hembesök till kunderna som främst bor i Värmlands-regionen. Det är därför ett krav att du som söker har B-körkort. Arbetstiden är till största delen förlagd till dagtid under vardagar, men kvällsmöten kan förekomma. 

Passal erbjuder:
På Passal erbjuder vi härligt arbetsklimat med bra sammanhållning. I vår organisation arbetar vi med frihet under ansvar och försöker även att anpassa arbetstiden så att det fungerar med det övriga livet. Kontorets öppettider är 8:30-16:00. Du får möjlighet till reflektionstid och friskvårdsbidrag. 

Tjänstens omfattning är 100% tillsvidare. Tillträde 1 september, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval. Fast månadslön. Sista ansökningsdag är 2020-08-07. Ange i din ansökan när du kan börja. I samband med anställning kommer Passal att begära in utdrag ur Polisens belastningsregister. Beställ gärna detta redan nu via denna länk: https://polisen.se/siteassets/blanketter/polisens-blanketter-442-3.pdf

Välkommen med din ansökan!
Annonsens ref.nr: 202006
Kontaktperson: Hannele Nevala, regionansvarig
Tel: 010-707 78 21
Passal AB
Kasernhöjden 3A
652 21 Karlstad Visa mindre

HR-chef till Bergslagens artilleriregemente A 9 i Kristinehamn

Ansök    Aug 25    Försvarsmakten    Personalansvarig
Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått i uppgift att etablera? Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem. Regementet ska ansvara för utbildning av två till tre artilleribataljoner för bland annat brigaderna i södra Sverige. Skaraborgs regemente är fadderförband med ansvar för etableringsarbete... Visa mer
Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått i uppgift att etablera? Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9, i Kristinehamn är ett av dem. Regementet ska ansvara för utbildning av två till tre artilleribataljoner för bland annat brigaderna i södra Sverige.

Skaraborgs regemente är fadderförband med ansvar för etableringsarbetet och söker nu HR-chef till Bergslagens artilleriregemente, A 9.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

HR-chefen funktionsleder HR-arbetet vid regementet. Uppdraget som HR-chef är att leda, driva och implementera HR-frågor. HR-chefen är delaktig i att utveckla, planera och följa upp HR-arbetet. Framförallt arbetar HR-chefen strategiskt men också operativt utifrån verksamhetens behov. I rollen som HR-chef ingår att samverka och förhandla med arbetstagarorganisationerna i HR-relaterade frågor.

Friskvård och fysisk träning är en naturlig del av arbetet för all personal i Försvarsmakten.

 

Kvalifikationer


• Akademisk utbildning inom personalvetenskap/Human Resource Management alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Gedigen erfarenhet av kvalificerat HR-arbete och goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området
• Chefs- och/eller ledarerfarenhet
• B-körkort

 

Meriterande


• Erfarenhet av Försvarsmakten eller annan statlig myndighet
• God kunskap om Försvarsmaktens verksamhet
• Förhandlingserfarenhet

 

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som HR-chef är det viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Som person är du tydlig, driven och prestigelös. Du har förmågan att snabbt skapa dig en bild av verksamheten, dess syfte och mål samt visar god förståelse för verksamhetens behov. Du är van vid att hantera både enklare och mer komplexa uppgifter samt är van vid ett självständigt arbetssätt. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas och trivas i rollen som HR-chef.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

 

Övrigt

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas.

Arbetsorten är Kristinehamn. Skaraborgs regemente, P 4, är stöttande förband till återetableringen av A 9 och därav kommer en stor del av arbetet inledningsvis att ske i Skövde.

För upplysningar om befattningen kontakta utvecklingschef överstelöjtnant Sven Antonsson eller HR-chef vid Skaraborgs regemente Marcus Rönnqvist. Båda nås via växeln på tel 0500-46 50 00.

Fackliga representanter: Officersförbundet Niclas Schöld, Försvarsförbundet Helena Astanius och SEKO-F Lola Ahlgren. Samtliga nås via växeln på tel 0500-46 50 00.

Välkommen med din ansökan senast 2021-09-19. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mot bakgrund av ett osäkert omvärldsläge har Försvarsmakten av riksdag och regering fått i uppdrag att bygga en ökad försvarsförmåga för Sverige. Som en del i detta ska den militära närvaron i landet öka med återetablering av fem regementen och en flygflottilj. Ett av regementena som ska återetableras är artilleriregementet i Kristinehamn. Skaraborgs regemente är fadderförband för detta.

Arbetet med att etablera artilleriförmåga i södra Sverige sker inledningsvis i Skövde för att i ett senare skede flytta över till Bergslagens artilleriregemente i Kristinehamn, när det är etablerat och klart. På Skaraborgs regemente finns Noraskogs kompani som ansvarar för artilleriutbildningen under etableringsskedet.

Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre