Lediga jobb som Receptionist, telefonist i Kristinehamn

Se lediga jobb som Receptionist, telefonist i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Kommunvägledare/telefonist till kontaktcenter

Är du en serviceinriktad person som trivs i mötet med nya människor? Då kan du vara vår nya kollega! En av våra kollegor kommer att studera under våren och vi söker nu en vikarie på heltid till och med 2025-06-30 med chans till förlängning. Vi behöver också förstärka upp med två timvikarier. Som timvikarie blir du kontaktad vid behov och antalet timmar varierar. Kommunen är inne i en spännande resa, och för att underlätta för våra medborgare håller vi... Visa mer
Är du en serviceinriktad person som trivs i mötet med nya människor? Då kan du vara vår nya kollega! En av våra kollegor kommer att studera under våren och vi söker nu en vikarie på heltid till och med 2025-06-30 med chans till förlängning.

Vi behöver också förstärka upp med två timvikarier. Som timvikarie blir du kontaktad vid behov och antalet timmar varierar.

Kommunen är inne i en spännande resa, och för att underlätta för våra medborgare håller vi på att bygga upp ett helt nytt kontaktcenter. Kontaktcenter kommer att vara ingången för alla inkommande kontakter och ärenden till hela kommunen. I takt med att allt fler kommunala tjänster digitaliseras ökar kunskapsklyftorna kring digitala verktyg. Behovet av stöd för att nyttja dessa tjänster ökar och kontaktcenter blir också en viktig funktion för att tillgodose dessa behov.

Sedan våren 2024 så är kontaktcenter en egen organisatorisk enhet under kommunikationsavdelningen i Kristinehamns kommun.

Det dagliga arbetet består av att svara på frågor från kommunens invånare, besökare, företagare och organisationer. Frågor och synpunkter kommer in via telefon, e-post, e-tjänst, sociala medier och synpunktshanteraren på kommunens externa webbplats eller genom fysiska besök till vår reception i kommunhuset.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som kommunvägledare/telefonist kommer huvudsakligen bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla kommunens verksamheter.

• Ta emot inkommande samtal till kommunens växel. Vi informerar, guidar eller kopplar vidare samtalen vid behov
• Bemanna reception enligt schema under kommunhusets öppettider
• Vägleda och informera besökare om kommunens e-tjänster vid vår besöksdator
• Synpunktshantering kopplad till vår externa webbplats kristinehamn.se
• Post och budhantering
• Internservice som tex bokning av möteslokaler och nyckelhantering
• E-posthantering

Andra administrativa arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget kan förekomma, i samråd med enhetschef.
Utöver dagliga uppdrag i växel och reception kommer du också vara delaktig i arbetet med att utveckla och hitta nya lösningar i vårt arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver lämplig eftergymnasial utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Uppdraget ställer krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer. Du behöver ha erfarenhet från arbete i kundtjänst eller reception och det är meriterande om du även har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd. Då du kommer att vägleda och stötta besökare i kommunens digitala tjänster kräver detta att du är öppen och nyfiken på nya digitala sätt. Du ser nyttan och de möjligheter som digitaliseringen erbjuder.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift och anpassar din kommunikation efter mottagaren.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Säljande receptionist Kristinehamn

Vi på STC tror på gemenskap och har därför sedan starten 1998 skapat miljöer där människor i alla åldrar kan träffas och träna för ett friskare liv. Vi arbetar varje dag ute på våra klubbar runt om i Sverige för att fler skall komma igång och träna regelbundet.Vi vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt. För oss är personalen den viktigaste ingrediensen för det vi vill åstadkomma och nu söker vi förstä... Visa mer
Vi på STC tror på gemenskap och har därför sedan starten 1998 skapat miljöer där människor i alla åldrar kan träffas och träna för ett friskare liv. Vi arbetar varje dag ute på våra klubbar runt om i Sverige för att fler skall komma igång och träna regelbundet.Vi vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt.
För oss är personalen den viktigaste ingrediensen för det vi vill åstadkomma och nu söker vi förstärkning till vår reception. Vi söker en receptionist för arbete ca 18 h/vecka med start så snart som möjligttill vår klubb i Kristinehamn.
Som receptionist kommer du vara STC:s ansikte utåt och vi söker dig som är positiv, social, har en hög servicenivå och vill arbeta för att kunden skall älska att komma och träna. Det är med dig som kunden kommer att ha mest kontakt och du kommer med det ha många olika arbetsuppgifter under dina arbetspass.
Arbetsuppgifterna för dig som receptionistinnebär framföralltförsäljningav medlemskapsamt övrigt produktutbudsamt kundservice. Uppgifterna innefattarallt från att svara på frågori telefon, hålla klubben ren och fintill att blanda och servera proteindrinkar. Arbetstempot kan skifta snabbt och det gäller att du är anpassningsbar och kan ta eget initiativ när det är lugnare på klubben. Våra klubbar är bemannade olika tider, därav behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider.Vi söker sig som:
Har fyllt 18 år
Har en hög servicenivå
Vill ta ansvar
Hög känsla för försäljning och kvalité
Är flexibelochkan arbeta dag, kväll och helg
Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegorVi letar löpande efter vår nya stjärna. Sista ansökningsdag är 12 september, men urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Vårt mål är att erbjuda marknaders bästa träningsupplevelse. För att vi på STC älskar träning! För dig som vill arbeta som receptionist hos oss så kommer våra ledord; glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap vara de du arbetar efter!
Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Säljande receptionist sökes till expansiv träningskedja

Gillar du träning och att hjälpa andra människor att utvecklas? Gillar du också att påverka och ta stort ansvar Vi ser att du ska vara social och vilja arbeta med människor, ha en attityd med fokus på lösningar och inte problem, förstå vikten av att vara glad och trevlig, personligen agera som en förebild genom en professionell och hälsosam profil, viss erfarenhet inom träning men framförallt tidigare erfarenhet av service och säljarbete. På Premium Hälsa... Visa mer
Gillar du träning och att hjälpa andra människor att utvecklas? Gillar du också att påverka och ta stort ansvar
Vi ser att du ska vara social och vilja arbeta med människor, ha en attityd med fokus på lösningar och inte problem, förstå vikten av att vara glad och trevlig, personligen agera som en förebild genom en professionell och hälsosam profil, viss erfarenhet inom träning men framförallt tidigare erfarenhet av service och säljarbete.
På Premium Hälsan blir du en viktig pusselbit på vår fortsatta resa framåt med fokus på tillväxt och för ett friskare samhälle.


Vi söker dig som:
Är social, positiv, tålmodig samt har en bra organisationsförmåga.
Alltid vill ha medlemmen i fokus och snabbt agera för att tillmötesgå och gärna överträffa medlemmens förväntningar.
Förstår att god service levereras bland annat genom att ge kunden full uppmärksamhet, vara informell samt entusiastisk.
Älskar att förbättra din kompetens och vill engagera dig för att varje dag lära dig och dina medarbetare något nytt.
Verkligen vill arbeta aktivt med försäljning. Och har full förståelse för att först måste vi sälja in en kund – innan processen börjar med att vårda och ta hand om medlemmen.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Driftansvarig sökes till Premium Hälsan

Vi söker driftansvarig för vår senaste öppnade anläggning i Kristinehamn. Gillar du träning och att hjälpa andra människor att utvecklas? Gillar du också att påverka och ta stort ansvar både för ditt arbete och våra medlemmar? Då är jobbet på Premium Hälsan ett drömjobb för dig! På Premium blir du en viktig pusselbit på vår fortsatta resa framåt med fokus på tillväxt och för ett friskare samhälle. Om tjänsten I rollen som driftansvarig på Premium Hälsan k... Visa mer
Vi söker driftansvarig för vår senaste öppnade anläggning i Kristinehamn.
Gillar du träning och att hjälpa andra människor att utvecklas? Gillar du också att påverka och ta stort ansvar både för ditt arbete och våra medlemmar? Då är jobbet på Premium Hälsan ett drömjobb för dig! På Premium blir du en viktig pusselbit på vår fortsatta resa framåt med fokus på tillväxt och för ett friskare samhälle.
Om tjänsten
I rollen som driftansvarig på Premium Hälsan kommer du att jobba i en miljö där träning och hälsa är i centrum. Premium Hälsans målsättning är att göra träning mer lättillgängligt för fler människor. Som driftansvarig får du ett varierande uppgifter där kunder och kollegor står i fokus. Jobbet innebär mycket kontakt med olika typer av människor där du blir en viktig del i deras resa mot sina mål.
Vi söker dig som:
Har ett genuint intresse av träning och hälsa med viljan att utvecklas till en ännu bättre PT
Motiveras av att arbeta mot individuella och gemensamma målsättningar
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med försäljning och eller är gruppträningsinstruktör Visa mindre

Säljande receptionist sökes till expansiv träningskedja

Gillar du träning och att hjälpa andra människor att utvecklas? Gillar du också att påverka och ta stort ansvar Vi ser att du ska vara social och vilja arbeta med människor, ha en attityd med fokus på lösningar och inte problem, förstå vikten av att vara glad och trevlig, personligen agera som en förebild genom en professionell och hälsosam profil, viss erfarenhet inom träning men framförallt tidigare erfarenhet av service och säljarbete. På Premium Hälsa... Visa mer
Gillar du träning och att hjälpa andra människor att utvecklas? Gillar du också att påverka och ta stort ansvar
Vi ser att du ska vara social och vilja arbeta med människor, ha en attityd med fokus på lösningar och inte problem, förstå vikten av att vara glad och trevlig, personligen agera som en förebild genom en professionell och hälsosam profil, viss erfarenhet inom träning men framförallt tidigare erfarenhet av service och säljarbete.
På Premium Hälsan blir du en viktig pusselbit på vår fortsatta resa framåt med fokus på tillväxt och för ett friskare samhälle.


Vi söker dig som:
Är social, positiv, tålmodig samt har en bra organisationsförmåga.
Alltid vill ha medlemmen i fokus och snabbt agera för att tillmötesgå och gärna överträffa medlemmens förväntningar.
Förstår att god service levereras bland annat genom att ge kunden full uppmärksamhet, vara informell samt entusiastisk.
Älskar att förbättra din kompetens och vill engagera dig för att varje dag lära dig och dina medarbetare något nytt.
Verkligen vill arbeta aktivt med försäljning. Och har full förståelse för att först måste vi sälja in en kund – innan processen börjar med att vårda och ta hand om medlemmen.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Receptionist (vikariat)

Är du en serviceinriktad person som trivs i mötet med nya människor? Då kan du vara vår nya kollega! Vi söker en vikarierande receptionist som organisatoriskt kommer att vara placerad på kommunikationsavdelningen, under arbetsledning av kommunikationschef. Kommunikationsavdelningen består av kommunens samlade kommunikationsresurser samt en central reception och växel. Det dagliga arbetet består av att svara på frågor från kommunens invånare, besökare, fö... Visa mer
Är du en serviceinriktad person som trivs i mötet med nya människor? Då kan du vara vår nya kollega! Vi söker en vikarierande receptionist som organisatoriskt kommer att vara placerad på kommunikationsavdelningen, under arbetsledning av kommunikationschef.

Kommunikationsavdelningen består av kommunens samlade kommunikationsresurser samt en central reception och växel. Det dagliga arbetet består av att svara på frågor från kommunens invånare, besökare, företagare och organisationer. Frågor och synpunkter kommer in via telefon, e-post, e-tjänst, sociala medier och synpunktshanteraren på kommunens externa webbplats eller genom fysiska besök till vår reception i kommunhuset.

Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som receptionist kommer huvudsakligen bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla kommunens verksamheter.

• Ta emot inkommande samtal till kommunens växel. Vi informerar, guidar eller kopplar vidare samtalen vid behov
• Bemanna reception enligt schema under kommunhusets öppettider
• Vägleda och informera besökare om kommunens e-tjänster vid vår besöksdator
• Synpunktshantering kopplad till vår externa webbplats kristinehamn.se
• Post och budhantering
• Internservice som tex bokning av möteslokaler och nyckelhantering
• E-post hantering

Andra administrativa arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget kan förekomma, det sker dock alltid i samråd med kommunikationschef.

Under det senaste året har en del förändringar genomförts i vår reception och nu planerar vi för en övergång till ett kontaktcenter. Utöver dagliga uppdrag i växel och reception kommer du också vara delaktig i arbetet med att utveckla och hitta nya lösningar i vårt arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver adekvat eftergymnasial utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Uppdraget ställer krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer. Du behöver ha erfarenhet från arbete i kundtjänst eller reception och det är meriterande om du även har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd.

Arbetserfarenhet från serviceyrken är meriterande.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi kommer löpande att genomföra intervjuer med intressanta kandidater, så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Receptionist Kristinehamns konstmuseum

Kristinehamns konstmuseum, Kristinehamns historiska museum och bildarkiv är delar av kulturförvaltningens verksamheter och sedan hösten 2019 arbetar de båda museerna och bildarkivet under samma paraply och ledning. ARBETSUPPGIFTER Vi söker två nya medarbetare till Kristinehamns konstmuseum. Som receptionist på Kristinehamns konstmuseum är du museets ansikte utåt och tillsammans med kollegor har ni som uppgift att ta emot och ge god service till musee... Visa mer
Kristinehamns konstmuseum, Kristinehamns historiska museum och bildarkiv är delar av kulturförvaltningens verksamheter och sedan hösten 2019 arbetar de båda museerna och bildarkivet under samma paraply och ledning.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två nya medarbetare till Kristinehamns konstmuseum. Som receptionist på Kristinehamns konstmuseum är du museets ansikte utåt och tillsammans med kollegor har ni som uppgift att ta emot och ge god service till museets besökare på ett varmt, informativt och professionellt sätt.
Eftersom du finns på plats både i reception/butik samt rör dig i utställningarna ser du till att det är rent och snyggt i receptionen och i utställningarna. I museibutiken tar du ett ansvar för påfyllnad av varor, dess exponering och ser till att det är ordning och reda. Du hanterar kassan samt kassaredovisning och dagsavslut.
Du har även guidade visningar för grupper i museets utställningar, och tar emot bokningar.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på 50 % och du har din arbetsplats på Kristinehamns konstmuseum på Mariebergsområdet. Du går på schema och kommer regelbundet arbeta kvällar och varannan helg.



KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning, minst gymnasiekompetens, gärna med inriktning mot turism, service eller liknande. Som person är du utåtriktad, har lätt för att skapa goda relationer, är initiativrik, har god organisationsförmåga, en positiv inställning och tycker om att arbeta i fronten av verksamheten. Du är ansvarsfull och vill alltid göra det lilla extra för museets besökare. Du har erfarenhet av och känsla för värdskap och service och bra språkkunskaper. Du har god datorvana. Vi ser gärna att du utöver svenska och engelska talar ytterligare något språk. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är önskvärt.


ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Receptionist (vikariat)

Är du en serviceinriktad person som trivs i mötet med nya människor kan du vara vår nya kollega! Vi söker en vikarierande receptionist som organisatoriskt kommer att vara placerad på kommunikationsavdelningen, under arbetsledning av kommunikationschef. Kommunikationsavdelningen som består av kommunens samlade kommunikationsresurser samt en central reception och växel, arbetar dagligen med att svara på frågor från kommunens invånare, besökare, företagar... Visa mer
Är du en serviceinriktad person som trivs i mötet med nya människor kan du vara vår nya kollega!

Vi söker en vikarierande receptionist som organisatoriskt kommer att vara placerad på
kommunikationsavdelningen, under arbetsledning av kommunikationschef.

Kommunikationsavdelningen som består av kommunens samlade kommunikationsresurser samt en central reception och växel, arbetar dagligen med att svara på frågor från kommunens invånare, besökare, företagare och organisationer. Frågor och synpunkter kommer in via telefon, e-post, e-tjänst, sociala medier, synpunktshanteraren på kommunens externa webbplats eller genom fysiska besök till vår reception i kommunhuset. Kommunikationsavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen som är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den
övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som receptionist kommer huvudsakligen bestå av att med service i blicken bemöta medborgare och besökare i olika livssituationer. Frågorna eller ärendena kan röra alla kommunens verksamheter.

• Ta emot inkommande samtal till kommunens växel. Vi informerar, guidar eller kopplar vidare samtalen vid behov
• Bemanna reception enligt schema under kommunhusets öppettider
• Vägleda och informera besökare om kommunens e-tjänster vid vår besöksdator
• Synpunktshantering kopplad till vår externa webbplats kristinehamn.se
• Post och budhantering
• Internservice som tex bokning av möteslokaler och nyckelhantering
• E-post hantering

Andra administrativa arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget kan förekomma, det sker dock alltid i samråd med kommunikationschef.

Under det senaste året har en del förändringar genomförts i vår reception och nu planerar vi för en övergång till ett kontaktcenter. Utöver dagliga uppdrag i växel och reception kommer du också vara delaktig i arbetet med att utveckla och hitta nya lösningar i vårt arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Tjänsten kräver adekvat eftergymnasial utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Uppdraget ställer krav på hög servicenivå, flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt förmåga att hantera stressiga situationer. Du behöver ha erfarenhet från arbete i kundtjänst eller reception och det är meriterande om du även har kunskap om hur en offentlig organisation är uppbyggd.

Arbetserfarenhet från serviceyrken är meriterande.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi kommer löpande att genomföra intervjuer med intressanta kandidater, så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre