Lediga jobb som Verksamhetskonsult i Kristinehamn

Se lediga jobb som Verksamhetskonsult i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare, inriktning beredskap

Ansök    Jul 10    Arbetsförmedlingen    Verksamhetskonsult
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Uppdrag
Arbetsförmedlingen är sedan 2022-10-01 beredskapsmyndighet.

Som beredskapsmyndighet har Arbetsförmedlingen två huvudsakliga uppgifter: ersättningar till enskild och anvisning till arbete under allmän tjänsteplikt. Enheten Redovisning och rapportering har ansvar för att säkerställa ersättningar till enskilda. Verksamhetsutvecklarens uppdrag blir att säkerställa att det finns kontinuitetsplaner och förutsättningar att fullgöra vårt uppdrag som beredskapsmyndighet inom uppdraget ersättningar till enskild, även vid extraordinära händelser och kris. Detta kan röra sig om t ex IT-störningar, cyberattacker, strömavbrott, olyckor eller vid höjd beredskap. 

Beskrivning av tjänsten
Som verksamhetsutvecklare med inriktning beredskap, arbetar du bland annat med riskhantering inom kris och beredskapsområdet, omvärldsbevakning, förbättringsarbete samt ser till att framtagna rutiner och planer är aktuella och uppdaterade. Arbetet innebär också att öka kunskapen och beredskapen inom enheten om en kris skulle inträffa. 

Du kartlägger processer och beroenden, analyserar olika scenarier för att förebygga att en kris inträffar samt säkrar upp en kontinuitetshantering vid oväntade händelser. Ditt uppdrag består bland annat av att simulera övningar, leda workshops och rita upp processer med berörda instanser, internt och i samverkan med andra myndigheter som t.ex. Försäkringskassan och A-kassorna. 

Vi söker nu två verksamhetsutvecklare som tillsammans ska ansvara för att utveckla och skapa förutsättningar för vårt beredskapsuppdrag på ekonomienheten.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi, IT, statsvetenskap, organisation, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Dokumenterat goda kunskaper om/av organisation, samordning, analyser, uppföljning och verksamhetsstyrning förvärvat genom erfarenheter och/eller utbildning
- Vana att arbeta med komplexa förändringar
- Erfarenhet av området säkerhet och beredskap, gärna både arbetslivserfarenhet och utbildning
- God kommunikativ förmåga i svenska i tal och skrift
- Erfarenhet av samverkan med myndigheter och andra aktörer

Meriterande
- Erfarenhet av och förståelse för besluts- och beredningsprocesser i myndigheter.
- Erfarenhet av att leda arbetsmöten, workshops och liknande mötesformer och kunna nyttja metodiker kopplat till dessa
- Erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom annan organisation/myndighet

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Kristinehamn eller Solna.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-08-27. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket kräver svenskt medborgarskap. Registerkontroll kommer att genomföras.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetssamordnare till Enheten Redovisning och rapportering

Ansök    Mar 17    Arbetsförmedlingen    Verksamhetskonsult
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Du kommer att arbeta på enheten Redovisning och rapportering som en av två verksamhetssamordnare i en verksamhet med stort fokus på tjänsteleverans och utveckling.

Enheten ansvarar bland annat för myndighetens redovisning och betallösningar.

Arbetsförmedlingen är inne i en reformering som bland annat innebär en uppskalning av upphandlade matchningstjänster, något som i allra högsta grad berör enhetens ansvarsområden.

För att bygga en flexibel organisation i linje med reformeringen har vi nyligen infört en virtuell tjänsteorganisation.

Tjänsten är bred och du ges möjlighet att arbeta med varierande uppgifter. Du arbetar med ett brett kontaktnät, både internt och externt för att nå våra mål och driva projekt i hamn.

Verksamhetssamordnarens uppdrag och ansvar
Den primära uppgiften är att vara ett kvalificerat stöd till enhetschefen i arbetet med att samordna, styra, analysera och följa upp avdelningens verksamhet och ekonomi både ur ett strategiskt och operativt perspektiv. Du kommer också att arbeta med att bereda ärenden och ta fram beslutsunderlag, ta fram underlag till och skriva remissvar och rapporter samt genomföra kvalificerade utredningsuppdrag.

Verksamhetssamordnaren ska bidra med stöd till styrning av verksamheten utifrån riktlinjer, identifiera och analysera utvecklingsområden samt bidra till hög kvalitet i verksamheten.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning om 180 poäng (120 poäng i tidigare system) med inriktning mot ekonomi, organisation, ledarskap eller motsvarande
- Dokumenterat goda kunskaper av organisation, samordning, analyser, uppföljning och ekonomi samt verksamhetsstyrning förvärvat genom erfarenheter och/eller utbildning
- Erfarenhet av- och god förmåga att bygga relationer och samarbeten inom organisationen men också med externa samverkanspartners
- Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Övriga meriter
- Erfarenhet av statlig styrning och uppföljning där vi gärna ser att du har tidigare chefserfarenhet
- Erfarenhet av utredningsarbete och att se samband på olika nivåer
- Erfarenhet av tjänsteutveckling och att utveckla verksamhetslogik mot en mer digitaliserad organisation
- Erfarenhet av arbete med övergripande ekonomifrågor

Personliga egenskaper
Som verksamhetssamordnare är du pedagogisk samt har god analytisk och strategisk förmåga, är van att arbeta mål- och resultatorienterat samt tar initiativ och slutför det du har påbörjat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, förmågor, lämplighet och ditt förhållningssätt. Myndighetens värdegrundord "professionella", "inspirerande" och "förtroendeingivande" är viktiga ledord för oss.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.

Placeringsorten är Kristinehamn eller Solna. 

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-31

Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Har du praktisk erfarenhet av verksamhetsutveckling och gedigen IT-kunskap? Vi söker dig som vill vara med och i Tekniska förvaltningens utvecklingsarbete! Som verksamhetsutvecklare är du direkt underställd förvaltningschefen och är organisatoriskt placerad inom förvaltningsledningen. Här arbetar vi med nämndadministration, arkivsamordning, projektsamordning, förvaltningsstöd, utredning och säkerhetsarbete. Tekniska förvaltningen består av cirka 200 meda... Visa mer
Har du praktisk erfarenhet av verksamhetsutveckling och gedigen IT-kunskap? Vi söker dig som vill vara med och i Tekniska förvaltningens utvecklingsarbete!

Som verksamhetsutvecklare är du direkt underställd förvaltningschefen och är organisatoriskt placerad inom förvaltningsledningen. Här arbetar vi med nämndadministration, arkivsamordning, projektsamordning, förvaltningsstöd, utredning och säkerhetsarbete.

Tekniska förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, kost- och service, renhållning och VA under ledning av förvaltningsledningen. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt den strategiska lokalplaneringen. Att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen. Vi sköter också insamlingen av hushållsavfallet och driver kommunens avfallsanläggningar.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta övergripande med varierande arbetsuppgifter inom hela tekniska förvaltningens arbetsområde. Du ansvarar för att initiera, samordna och följa upp utvecklingsfrågor inom förvaltningen. Just nu är vi på väg in i ett omfattande kvalitetsarbete med ökad informationssäkerhet och digitalisering som t.ex. e-arkiv, e-tjänster. Du kommer leda arbetet kring digitalisering, informationsförvaltning och att samordna utvecklingen av digitala tjänster på förvaltningen med invånaren i fokus.

Din roll som verksamhetsutvecklare kommer vara viktig i det kommande kvalitetsarbetet med implementering av nya riktlinjer, risk- och sårbarhetsanalyser, processkartläggning etc. Du hjälper till att driva förvaltningens utveckling framåt genom vara ett stöd för verksamheterna i processarbetet. Du kommer vara kontaktperson mot kommunens digitaliseringsavdelningen samt representera förvaltningen i olika projekt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning och ser gärna att du har praktisk erfarenhet av kvalificerat arbete inom verksamhetsutveckling. Arbetet kräver gedigen IT-kunskap samt förståelse och viss kunskap inom tekniskas område.

Som person är du strategisk, drivande och utvecklingsorienterad. Du är strukturerad och har ett öppet och positivt förhållningssätt. Du är analytisk, har god överblick, förståelse för helheten och för komplexa tekniska system. Du kommer arbeta förvaltningsövergripande med varierande och komplexa uppgifter vilket ställer krav på att du som person är flexibel och har god samarbetsförmåga. Du är intresserad av IT-utveckling och ser det som ett naturligt verktyg som stöd för verksamhetsutveckling.


ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Processledare till Ekonomiavdelningen på Arbetsförmedlingen

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi vill ligga i framkant och vi utvecklar vår verksamhet hela tiden. Vi söker nu två processledare till enheten redovisning och rapportering som vill vara med och bidra till verksamhetsnytta och skapa en modern digitaliserad myndighet. Tjänsterna är aktuella inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer.

Arbetsuppgifter
Som processledare arbetar du självständigt och i samarbete med andra processledare och driver kvalificerade ekonomifrågor inom enheten. För att lyckas i rollen behöver du ha ett helhetsperspektiv och ett utvecklingsfokus.

Arbetsuppgifter innebär bland annat:

- Identifiera kritiska punkter/risker i processer och genomföra åtgärder och bevakning av dessa.
- Leda teamets prioriteringar och följa upp arbetet inom teamet.
- Leda verksamhetsmöten.
- Analysera utfall och utarbeta fram underlag till beslut.
- Bidra och utveckla förbättringsarbetet inom tjänsteområdet.
- Behovsanalyser som resulterar i kravställning inom IT-stöd.
- Planera och sätta mål tillsammans med chef.
- Arbeta operativt med de kvalificerade arbetsuppgifterna i processen.
- Ansvara för att omvärldsbevaka inom området och se till att processförändringar görs när regelverk förändras.

Kvalifikationer
- Universitets- eller högskoleutbildning om 180hp/120p
- Erfarenhet av att ha jobbat med verksamhetsutveckling
- Erfarenhet av fakturahantering, E-handel
- Erfarenhet av att leda en grupp i arbetslivet
- Mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter. Sammantaget är du en ledare som brinner för verksamhetsutveckling, gärna inom offentlig sektor. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna omgående. Placeringsort Kristinehamn.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-06-20 märkt med Af-2021/0046 5279. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare, rättspsykiatri, Kristinehamn

Region Värmland ansvarar för hälso- och sjukvård inklusive tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland. Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur. Och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Rättspsykiatrins uppdrag är ... Visa mer
Region Värmland ansvarar för hälso- och sjukvård inklusive tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland.
Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur. Och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig.

Rättspsykiatrins uppdrag är att tillhandahålla vård för medborgare i Värmland, som är dömda till rättspsykiatrisk vård eller vistas inom kriminalvården. Rättspsykiatrin vars lokaler ligger i Kristinehamn består av tre vårdavdelningar; intagningsavdelning inkluderande häktesplatser samt två rehabiliteringsavdelningar, sammanlagt 32 vårdplatser. Ett behandlingsteam finns som resurs i verksamheten i den slutna och öppna rättspsykiatriska vården.

Vill du bli en del av vårt team och vara med och utveckla framtidens psykiatriska vård i Värmland?

ARBETSUPPGIFTER
Det här är vi

Vi är alla viktiga lagspelare i arbetet med att utveckla en sömlös vård i Värmland. Vill du bli en av oss?

I din roll som verksamhetsutvecklare kommer du vara ett stöd till verksamhetschefen gällande uppföljning, rapportering och samordning inom verksamhetsområde rättspsykiatri. I tjänsten ingår att identifiera utvecklingsområden och i samråd med verksamhetschef och övrig ledningsgrupp driva och följa upp utvecklings- och förbättringsarbeten som pågår och som kommer att startas upp inom verksamhetsområdet.

Som verksamhetsutvecklare arbetar du i nära samarbete med utvecklingsledare och medicinskt ledningsstöd inom område öppenvård. För att skapa förutsättningar för den sömlösa vården kommer du också att ha ett nära samarbete med verksamhetsutvecklarna inom övriga verksamhetsområden med psykiatrisk inriktning, såsom öppenvårdspsykiatri, barn- och ungdomspsykiatri samt rättspsykiatri.

Vi är inne i en intensiv utveckling av den psykiatriska vården i Värmland. Som verksamhetsutvecklare är du en viktig del i utvecklingen av den psykiatriska vården.


KVALIFIKATIONER
Det här är du

En person som tar initiativ och arbetar självständigt med att planera och prioritera olika aktiviteter. Du har god förmåga till samarbete och kan leda och motivera andra medarbetare. Därtill har du en språklig analytisk förmåga som gör att du kan ta till dig såväl muntliga som skriftliga framställningar samt själv producera egna texter av hög kvalitet. Du är en bra pedagog och lyckas få andra att förstå budskapet. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att skapa dig en helhetssyn över en verksamhet och vara bra på att skapa goda relationer. Självklart har du relevant utbildning och erfarenhet för uppdraget.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

SÖK JOBBET NU!

ÖVRIGT
Inför anställning inom psykiatri gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister.

Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

För alla i Värmland så lyder Region Värmlands värdegrund. Vi är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Värdegrunden är vår utgångspunkt i mötet med patienterna och i möten med varandra. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur. Tekniska förvaltningen ansvarar bland annat för kommunens gator, parker, skog, fastigheter, lokalvård, kosthållning, fritidsanläggningar, trafik och parkeringsfrågor. Vi ansvarar även för kommunens allmänna vatten- och avloppshantering samt för insamling a... Visa mer
Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Tekniska förvaltningen ansvarar bland annat för kommunens gator, parker, skog, fastigheter, lokalvård, kosthållning, fritidsanläggningar, trafik och parkeringsfrågor. Vi ansvarar även för kommunens allmänna vatten- och avloppshantering samt för insamling av kommunens hushållsavfall.

Som verksamhetsutvecklare är du organisatoriskt placerad inom tekniska förvaltningens stab och direkt underställd förvaltningschefen.

ARBETSUPPGIFTER
Verksamhetsutvecklaren kommer att arbeta övergripande med varierande arbetsuppgifter inom hela tekniska förvaltningens arbetsområde. Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att initiera, samordna och följa upp utvecklingsfrågor inom förvaltningen. Just nu är förvaltningen på väg in i ett omfattande kvalitetsarbete med ökad info-säkerhet och digitalisering som t.ex. e-arkiv, e-tjänster. Du kommer leda arbetet kring digitaliseringen, informationsförvaltning och att utveckla digitala tjänster på förvaltningen med invånaren i fokus.

Din roll som verksamhetsutvecklare kommer vara viktig i det kommande kvalitetsarbetet med implementering av nya riktlinjer, risk- och sårbarhetsanalyser, processkartläggning etc. Du hjälper till att driva förvaltningens utveckling framåt genom vara ett stöd för verksamheterna i processarbetet. Du kommer vara kontaktperson mot IT-avdelningen samt representera förvaltningen i olika projekt.

Under ansökningstiden kommer vi ha löpande urval.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning och ser gärna att du har praktisk erfarenhet av kvalificerat arbete inom verksamhetsutveckling. Arbetet kräver gedigen IT-kunskap samt förståelse och viss kunskap inom tekniskas område.

Som person är du strategisk, drivande och utvecklingsorienterad. Du är strukturerad och har ett öppet och positivt förhållningssätt. Du är analytisk, har god överblick, förståelse för helheten och för komplexa tekniska system. Du kommer arbeta förvaltningsövergripande med varierande och komplexa uppgifter vilket ställer krav på att du som person är flexibel och har god samarbetsförmåga. Du är intresserad av IT-utveckling och ser det som ett naturligt kommunikationsverktyg.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Hos oss erbjuds du bland annat:
• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre