Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Kristinehamn

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen

Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du arbetar i? Drivs du av utmaningar och ogillar meningen Det går inte? Då är du välkommen att söka tjänsten som utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen! Vår förvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge bar... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du arbetar i? Drivs du av utmaningar och ogillar meningen Det går inte? Då är du välkommen att söka tjänsten som utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen!

Vår förvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning.

Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi arbetar utifrån nämndens mål och utvecklar våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer är viktigt för att driva förvaltningens arbete framåt. Till förvaltningens stöd finns en stab och det är i denna arbetsgrupp du kommer att ingå då vi nu behöver förstärka med ytterligare en utvecklingsledare. Inom staben finns funktioner som utvecklingsledare, nämndsekreterare och socialt ansvarig samordnare. Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklingsledare för uppdraget där du ska bidra till och leda arbetet med att utveckla och leverera en modern och effektivt förvaltning med hög kvalitet och med träffsäkra välfärdstjänster. Utgångspunkten är alltid att utifrån nämndens uppsatta mål, utveckla en verksamhet som arbetar för både individens rättigheter och skyldigheter enligt gällande lagstiftning, såväl som ett ansvarstagande för våra skattemedel.

Som utvecklingsledare har du en central roll inom förvaltningens utvecklingsarbete och är en resurs till chefer inom förvaltningen. Du ansvarar för att driva och delta i förbättrings- och kvalitetsutvecklingsprojekt och i din roll skriver du även rapporter och tjänsteutlåtanden.

Exempel på arbetsuppgifter som kan ingå är:
• driva förändrings- och utvecklingsarbete tillsammans med förvaltningsledningen
• förändra och effektivisera förvaltningens arbetsflöden och processer
• systematiskt analysera resultat och ta fram beslutsunderlag och förslag på utveckling/förbättringar för verksamheterna
• stöd i förvaltningens arbete med målstyrning
• stöd till förvaltningens verksamheter i pågående digitalisering av verksamheterna
• ingå i olika nätverk på bland annat kommunnivå
• delta i förvaltningens ledningsgrupp
• vara ett administrativt stöd till förvaltningschef och stabschef

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig har en examen som statsvetare eller har en annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Ett krav är att du har erfarenhet av förvaltningens verksamhetsområde vuxenutbildning och arbetsmarknad. Du har hög datorvana och kan med enkelhet hantera olika verksamhetssystem samt kunna Officepaketet. Du behöver ha mod, vilja och gärna erfarenhet av att leda grupper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av utvecklingsarbete inom kommunal vuxenutbildning och arbetsmarknadsinsatser. Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse för statistik och informationssammanställning samt att ett intresse för digitalisering och ser dess möjligheter i förändringsarbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du kan analysera och tänka strategiskt, är prestigelös och öppen för att tänka om och nytt. Du har god kommunikativ förmåga och kan pedagogiskt förklara komplexa frågor.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Det kommer även att finnas möjlighet att ingå distansarbetesavtal där hemmet i förekommande fall kan utrustas för distansarbete.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Administrativ strateg

Stöd, vård och omsorgsförvaltningen är inne i ett förändringsarbete där stab och ledning kommer bli en egen organisation på förvaltningen. Staben har tidigare delats med en annan förvaltning. Vi söker nu dig som vill arbeta som administrativ strateg. Du ska fungera som en sammanhållande funktion för stab och det administrativa arbetet. Som administrativ strateg är du direkt underställd förvaltningschefen och ingår i den samlade staben på förvaltningen. Vi... Visa mer
Stöd, vård och omsorgsförvaltningen är inne i ett förändringsarbete där stab och ledning kommer bli en egen organisation på förvaltningen. Staben har tidigare delats med en annan förvaltning.

Vi söker nu dig som vill arbeta som administrativ strateg. Du ska fungera som en sammanhållande funktion för stab och det administrativa arbetet. Som administrativ strateg är du direkt underställd förvaltningschefen och ingår i den samlade staben på förvaltningen. Vi erbjuder dig en modern arbetsplats med mycket gott kollegialt stöd!

Stöd, vård och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på nyskapande och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.

Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att utveckla det administrativa arbetet. I uppdraget ingår också att stödja och utveckla processer, inte minst digitala som omfattar både stab och chefer. Du ska ta fram och sammanställa statistik, rapporter, analyser och verksamhetsuppföljningar. I uppdraget kan ingå att fram underlag för politiska beslut.

Dina kontaktytor är många och du samarbetar och samverkar med personer inom den egna staben, inom förvaltningen och kommunövergripande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med en akademisk bakgrund på högskolenivå, gärna statsvetenskap med inriktning på offentliga sektorn och juridik. Men även annan högskoleutbildning kan bedömas som lämplig.

Som person är du prestigelös och har förmåga att entusiasmera, inspirera och engagera andra. Du är kommunikativ, pedagogisk och är bra på att skapa förtroende. Du har inga problem med att presentera och redovisa i större grupper. Det är även viktigt att du tar ansvar, är självgående och driver ditt arbete framåt för att nå resultat.

Arbetet kräver god analytisk förmåga och en mycket god förmåga att uttrycka sig i ord och text. Du ska vara kunnig och trygg med digitala verktyg och kunna arbeta och utveckla användandet. Du kommer arbeta med många olika frågor samtidigt vilket kräver struktur och ordning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Processutvecklare till Enheten redovisning och rapportering

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Processutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsten är aktuell inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer.

 

Arbetsuppgifter
Som processutvecklare har du en mycket central roll på redovisningsenheten för utveckling av verksamheten mot automatisering och digitalisering. Du utvecklar bland annat processer inom enhetens redovisning och fakturaflöde. Du ska ha lätt för att sätta dig in i en process oavsett om det handlar om fakturahantering, E-handel, avstämningar, bokslut eller andra relevanta uppgifter. Du arbetar självständigt med att genomföra strategiska utrednings- och utvecklingsuppdrag inom enheten. Tolkning av avtal, lagar och förordning samt framtagande och beredning av olika beslutsunderlag ingår i arbetsuppgifterna.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Du ansvarar för regelefterlevnad, omvärldsbevakning och att processförändringar görs när regelverk förändras.

Rollen kräver att du leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig och att du jobbar med uppföljning. Du kommer också vara den som samordnar och initierar samarbeten med partners och kunder utanför myndigheten för att få med kundinsikter och kunna utveckla processerna.

 

Kvalifikationer
- Erfarenhet av ekonomiarbete b.la. fakturahantering
- Erfarenhet av processkartläggning och/eller process/verksamhetsutveckling

 

Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har lätt för att skapa kontakter samt är kommunikativ och lyhörd. Du är serviceinriktad, har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

 

Övrig information
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vid tillsvidareanställning tillämpar Arbetsförmedlingen 6 månaders provanställning. Placering: Kristinehamn 


Ansökningsprocess
Välkommen med din ansökan senast 2021-03-23 märkt med Af-2021/0019 7543. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Processutvecklare med juridisk kompetens

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Processutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsten är aktuell inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer.





Arbetsuppgifter
Som processutvecklare har du en mycket central roll på redovisningsenheten för utveckling av verksamheten mot automatisering och digitalisering. Du utvecklar bland annat processer inom enhetens redovisning och E-handelsflöde. Du ska ha lätt för att sätta dig in i ett flöde oavsett om det handlar om fakturahantering, E-handel, avstämningar bokslut, projekt eller andra relevanta uppgifter. Rollen som processutvecklare är inom ekonomiområdet och innebär att utveckla processer med systemstöd samt utveckla verksamhet och tjänster och vara drivande i dessa frågor. Du arbetar självständigt med att genomföra strategiska utrednings- och utvecklingsuppdrag inom enheten. Tolkning av avtal, lagar och förordning samt framtagande och beredning av olika beslutsunderlag ingår i arbetsuppgifterna.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Du ansvarar för regelefterlevnad, omvärldsbevakning och att processförändringar görs när regelverk förändras.

Rollen kräver att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig och du jobbar med uppföljning. Förutom att leda egna utvecklingsinitiativ utifrån ditt perspektiv i enhetens processer kommer du också driva ledningsgruppens prioriterade utvecklingsområden i syfte att digitalisera och automatisera. Du kommer ha en samordnande roll i projekt

 

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Erfarenhet av ekonomiarbete
- Erfarenhet av processkartläggning eller process/verksamhetsutveckling

 

Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

 

Övrig information
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vid tillsvidareanställning tillämpar Arbetsförmedlingen 6 månaders provanställning.


Ansökningsprocess
Välkommen med din ansökan senast 2021-03-02. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Processutvecklare med inriktning E-handel

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Processutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsten är aktuell inom tjänsteområdet Ersättningar som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer.




Arbetsuppgifter
Som processutvecklare har du en mycket central roll på redovisningsenheten för utveckling av verksamheten mot automatisering och digitalisering. Du utvecklar bland annat processer inom enhetens redovisning och E-handelsflöde. Du ska ha lätt för att sätta dig in i ett flöde oavsett om det handlar om fakturahantering, E-handel, avstämningar bokslut, projekt eller andra relevanta uppgifter. Rollen som processutvecklare är inom ekonomiområdet och innebär att utveckla processer med systemstöd samt utveckla verksamhet och tjänster och vara drivande i dessa frågor.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Vi förutsätter också att nya processer tas fram efter genomförda konsekvensanalyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig och du jobbar med uppföljning. Förutom att leda egna utvecklingsinitiativ utifrån ditt perspektiv i enhetens processer kommer du också driva ledningsgruppens prioriterade utvecklingsområden i syfte att digitalisera och automatisera. Du kommer ha en samordnande roll i projekt där flera avdelningar på myndigheten kan ingå, exempelvis IT-avdelningen då stor del av våra utvecklingsarbeten är systemberoende. Du kommer också vara den som samordnar och initierar samarbeten med partners och kunder utanför myndigheten för att få med kundinsikter och kunna utveckla processerna.

 

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi eller systemvetenskap
- Erfarenhet av ekonomiarbete
- Erfarenhet från E-handel
- Erfarenhet av processkartläggning och/eller process- och verksamhetsutveckling

 

Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

 

Övrig information
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vid tillsvidareanställning tillämpar Arbetsförmedlingen 6 månaders provanställning.


Ansökningsprocess
Välkommen med din ansökan senast 2021-03-02. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Processutvecklare med ekonomisk inriktning till ekonomiavdelningen

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.  Vi söker nyfiken och lösni... Visa mer
Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 12 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. 




Vi söker nyfiken och lösningsfokuserad processutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering, som har ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.

Nya fakturaflöden utvecklas och implementeras löpande. Vi arbetar med att ta fram nya processer, genomförande av robotiseringsprojekt samt centralisering av myndighetens ekonomiadministration.

Vi arbetar med en kraftig digitalisering och automatisering av processen för våra leverantörsfakturor och utveckling av våra e-handelsflöden. Till detta bidrar du genom att hjälpa vårt team att driva befintliga utvecklingsinitiativ framåt, samt genom att arbeta i våra löpande fakturaflöden - där du identifierar och driver nya förslag på effektiviserings- och utvecklingsmöjligheter. Du arbetar med ett brett kontaktnät, både internt och externt för att nå våra mål och driva projekt i hamn.

Arbetsuppgifter

- Initiera förbättringsförslag
- Processutveckling
- Leda mindre projekt
- Driva förändring-/utvecklingsarbete
- Dokumentation av arbetssätt och rutiner
- Arbete i löpande fakturahantering
- Ärendehantering mot interna och externa kunder

Tjänsten som processutvecklare är bred och du ges möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer börja med att bygga upp en allmän kompetens kring hur vi arbetar inom vår organisation för att sedan forma och ta fullt ansvar i din roll som processutvecklare. 

Kvalifikationer och kravprofil

Du ska ha:

- Högskoleutbildning om minst tre år, gärna inom ekonomi eller systemvetenskap
- Erfarenhet av processutveckling
- Ekonomisk grundkompetens

Meriterande:

- Erfarenhet av stödsystemet Raindance
- Erfarenhet av e-handel och
- Erfarenhet av att ha arbetat med inköpsrelaterade frågor.
- Erfarenhet av projektledning
- Erfarenhet av SharePoint

Personliga egenskaper:
Du trivs med att driva utveckling, att jobba med ständiga förbättringar och bidra till smartare arbetssätt och effektivare processer. Denna roll kräver att du är van och driven att jobba självständigt men också tillsammans med andra. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Det är av mycket stor vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har en bra kommunikativ förmåga. Du är noggrann och gillar att genomföra saker i ett stundtals högt tempo och har lätt att se din roll i våra processer.

Samarbete, engagemang och pedagogisk förmåga värderas högt. Vi söker dig som har ett genuint intresse av verksamhetsutveckling och håller dig uppdaterad inom området.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Placeringsort, Kristinehamn med tillträde så snart som möjligt. Anställningarna är tillsvidareanställning Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 januari. Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor. Bifoga ditt CV där du beskriver din arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev

Kontaktpersoner
Johanna Hansson, Sektionschef, 010 486 47 58
Britt-Marie Lundkvist, Sektionschef, 010 486 60 74
HR-Partner Lena Bröderman 010-4874103
Peter Eriksson, ST 010-486 84 41
Liljana Talevska , SACO, 010-487 02 15
Sara Sakhnini , SEKO, 010-488 60 82



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre