Lediga jobb som Nämndsekreterare i Kristinehamn

Se lediga jobb som Nämndsekreterare i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Nämndsekreterare

Ansök    Dec 10    Kristinehamns kommun    Nämndsekreterare
Tekniska förvaltningen i Kristinehamns kommun söker en vikarierande nämndsekreterare. Tjänsten kommer kombineras med att även vara nämndsekreterare för kulturnämnden. Uppdraget kommer påbörjas med arbetet inom kulturförvaltningen för att under våren 2025 omfatta bägge nämnderna. Inledningsvis kommer tekniska chefen även vara tillförordnad förvaltningschef inom kulturförvaltningen vilket bedöms underlätta arbetet. Den organisatoriska tillhörigheten kommer v... Visa mer
Tekniska förvaltningen i Kristinehamns kommun söker en vikarierande nämndsekreterare. Tjänsten kommer kombineras med att även vara nämndsekreterare för kulturnämnden. Uppdraget kommer påbörjas med arbetet inom kulturförvaltningen för att under våren 2025 omfatta bägge nämnderna. Inledningsvis kommer tekniska chefen även vara tillförordnad förvaltningschef inom kulturförvaltningen vilket bedöms underlätta arbetet. Den organisatoriska tillhörigheten kommer vara på tekniska förvaltningen.

Tekniska förvaltningen är en av Kristinehamns Kommuns sju förvaltningar. Förvaltningens verksamheter finansieras både genom budgetramar och intäkter och består av ca 170 medarbetare. 

Tekniska förvaltningen är organiserad enligt följande: 

• Förvaltningsledning, inklusive enheten för projekt och styrning
• Offentlig miljö (fastigheter, fritid och gata/park)
• Vatten och avfall (VA och renhållning)
• service (kost, lokalvård och fordonssamordning)

Kulturförvaltningen består av följande verksamheter och består av ca 20 medarbetare.

• Allmänkultur
• Bibliotek, inklusive bokbuss
• Bildarkiv
• Muséer

Du kommer att ingå i enheten för projekt och styrning inom tekniska förvaltningen. Dina närmaste kollegor kommer vara verksamhetsutvecklare, administrativ assistent samt säkerhetshandläggare.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som nämndsekreterare samordnar och ansvarar du för hela processen inom nämndadministrationen. Diarieföring, beredning, planering, skicka kallelser, skriva protokoll, expediering, utlämning av handlingar och arkivering är vanligt förekommande sysslor. Vid politiska sammanträden bistår du ordföranden för att besluten likväl som protokollet ska bli lagenliga och rättssäkra.  

Stöd till handläggare på förvaltningen med exempelvis framtagande av underlag till nämndärenden är en naturlig del av din vardag och årliga uppdateringar och granskning av styrdokument såsom exempelvis informationshanteringsplan och delegationsordning. I rollen förekommer visst arbete med arkivering av dokument. Arbetet omfattar att ta fram åtgärder och arbetssätt för att säkerställa att förvaltningen lever upp till kraven enligt arkivlagen. Med rollen som nämndsekreterare ingår att säkerställa att förvaltningarnas dokument och information hanteras på korrekt sätt kring arkivering och gallring oavsett om det är på papper eller digitalt.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha akademisk utbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning som vi bedömer är relevant för tjänsten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med arkivfrågor och övrig nämndadministration. Även kunskap om arkivlagen är meriterande.

Du har god kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Du behärskar Officepaketet och har möjlighet att snabbt sätta dig in i administrativa system. Erfarenhet av system för ärende-, arkiv- och dokumenthantering är meriterande. Kristinehamns kommun använder sig av ärendehanteringssystemet LEX.

Vi söker dig som är service- och samarbetsinriktad och som har lätt för att strukturera upp ditt arbete, hålla tidsramar och vara självgående.

Det är viktigt att du kan kommunicera på ett tydligt sätt, såväl muntligt som skriftligt, varför goda kunskaper i svenska i tal och skrift ett krav. 

För att klara av arbetsuppgifterna är det viktigt att du är noggrann och ansvarsfull och kan göra korrekta avvägningar och prioriteringar.  Du trivs i en administrativ roll där du får arbeta med många parallella uppdrag.

ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Intervjuer kan komma att hållas innan ansökningstidens utgång.

Undrar ni något om tjänsten är ni välkomna att kontakta nedanstående. På grund av jul-nyårshelgen är vår tillgänglighet begränsad under den tiden

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Nämndsekreterare (vikariat)

Är du intresserad av att ha ett ansvarsfullt och varierande arbete i demokratins tjänst? Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens stab söker nu en vikarierande nämndsekreterare med start omgående. Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens uppdrag är att i enlighet med gällande lagstiftning ge stöd och insatser till kommuninvånare, med målet om självständigt liv och egen försörjning. Förvaltningen innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeo... Visa mer
Är du intresserad av att ha ett ansvarsfullt och varierande arbete i demokratins tjänst? Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens stab söker nu en vikarierande nämndsekreterare med start omgående.

Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens uppdrag är att i enlighet med gällande lagstiftning ge stöd och insatser till kommuninvånare, med målet om självständigt liv och egen försörjning. Förvaltningen innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning.

Staben ansvarar för ledningsstöd till förvaltningen, bland annat avseende kvalité- och utvecklingsarbete. Staben ansvarar också för viss systemförvaltning, kvalitetssäkring genom bland annat avvikelsehantering och internkontroller, analys, uppföljning och nämndadministration.

Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som nämndsekreterare innebär en stor variation av arbetsuppgifter. Det är en intressant och spännande roll och du kommer vara en nyckelperson i förvaltningens hantering av ärenden till nämnden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som nämndsekreterare kommer att vara som protokollförande sekreterare vid nämndens olika sammanträden inklusive att ansvara för nämndens kalendarium och ärendeberedning inför sammanträden. Du är med och samordnar, utvecklar och kvalitetssäkrar både underlag och ärendeprocessen.

Du deltar i det dagliga administrativa arbetet som kan innefatta diarieföring, ansvara för att handlingar och ärenden diarieförs korrekt. Samt att uppdatera nämndens delegationsordning och fungera som stöd i den delegerade beslutanderätten. Även vissa utredningsuppdrag kan bli aktuella. Du kommer finnas i ett nära samarbete och som stöd till både politik och förvaltningsledning.

I rollen ingår också att skriva tjänsteutlåtanden samt administrera arvoden till nämndledamöter. I rollen ligger även att bevaka de kommungemensamma nämndhanteringsfrågorna och delta i kommunens nätverk för nämndsekreterare. Inom förvaltningen används idag datasystemet Lex för ärendehantering. Du kommer att ha ett extra nära samarbete med nämndsekreteraren för nämnden för stöd, vård och omsorg då de två förvaltningarna delar lokaler och samverkar i nämndadministrativa frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, rättsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Att ha läst socialrätt och/eller offentlig rätt samt erfarenhet från arbete med nämndadministration i offentlig verksamhet är meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad, håller deadlines och har en god servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt, ibland under tidspress. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och för att lära dig ny teknik. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och du har lätt för att samarbeta med andra personer. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan komma att ske löpande.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Nämndsekreterare

Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på nyskapande och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara som protokollförande se... Visa mer
Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på nyskapande och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.

Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare.


ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara som protokollförande sekreterare vid nämndens olika sammanträden inklusive att ansvara för nämndernas kalendarium och ärendeberedning. Du samordnar och kvalitetssäkrar både underlag och ärendeprocessen.

Du deltar i det dagliga administrativa arbetet som kan innefatta diarieföring, ekonomiadministration och arkivarbete m.m. I uppdraget ingår också att säkerställa lämplig och laglig delegationsordning. Även vissa utredningsuppdrag kan bli
aktuella. Du kommer finnas i ett nära samarbete och som stöd till både politik och förvaltningsledning.

Du blir även en del av kommunens och länets nätverk för nämndsekreterare. Du kommer att ha ett extra tätt samarbete med nämndsekreteraren för nämnden för arbete, kompetens och välfärd då de två förvaltningarna delar lokaler och samverkar i många frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, rättsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Att ha läst socialrätt och/eller offentlig rätt är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med nämndadministration i offentlig verksamhet. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du initiativrik och kan arbeta självständigt, men har också god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Du behöver vara strukturerad och utvecklingsinriktad. Befattningen ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress. Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Feb 21    Kristinehamns kommun    Nämndsekreterare
Vill du arbeta i demokratibranschen med både sociala frågor och samhällsfrågor? Nu söker vi en nämndsekreterare som vill utveckla både sig själv och vår verksamhet på en arbetsplats där det finns utrymme att växa! Som nämndsekreterare kommer du att ingå i stab och ledning på stöd, vård och omsorgsförvaltningen och vara underställd förvaltningschefen. Staben hanterar, förutom nämndadministration, bland annat arkivfrågor, fordon, fastighetsfrågor, systemför... Visa mer
Vill du arbeta i demokratibranschen med både sociala frågor och samhällsfrågor? Nu söker vi en nämndsekreterare som vill utveckla både sig själv och vår verksamhet på en arbetsplats där det finns utrymme att växa!

Som nämndsekreterare kommer du att ingå i stab och ledning på stöd, vård och omsorgsförvaltningen och vara underställd förvaltningschefen. Staben hanterar, förutom nämndadministration, bland annat arkivfrågor, fordon, fastighetsfrågor, systemförvaltning, anhörigstöd och volontärarbete, intern tillsyn samt utvecklingsfrågor.

Stöd, vård och omsorgsförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning och verkställighet av insatser inom äldreomsorg samt funktionsstöd. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.

Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara som protokollförande sekreterare vid nämndens olika sammanträden inklusive att ansvara för nämndernas kalendarium och ärendeberedning. Du samordnar och kvalitetssäkrar både underlag och ärendeprocessen.

Du deltar i det dagliga administrativa arbetet som kan innefatta diarieföring, ekonomiadministration och arkivarbete m.m. I uppdraget ingår också att säkerställa lämplig och laglig delegationsordning. Även vissa utredningsuppdrag kan bli
aktuella. Du kommer finnas i ett nära samarbete och som stöd till både politik och förvaltningsledning.

Du blir även en del av kommunens och länets nätverk för nämndsekreterare. Du kommer att ha ett extra tätt samarbete med nämndsekreteraren för nämnden för arbete, kompetens och välfärd då de två förvaltningarna delar lokaler och samverkar i många frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, rättsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Att ha läst socialrätt och/eller offentlig rätt är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med nämndadministration i offentlig verksamhet. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du initiativrik och kan arbeta självständigt, men har också god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Du behöver vara strukturerad och utvecklingsinriktad. Befattningen ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress. Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Nämndsekreterare (vikariat)

Har du intresse för kommunala processer och tycker om att ha ordning och reda? Till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens stab söker vi nu en vikarierande nämndsekreterare. Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens uppdrag är att i enlighet med gällande lagstiftning ge stöd och insatser till kommuninvånare, med målet om självständigt liv och egen försörjning. Förvaltningen innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad,... Visa mer
Har du intresse för kommunala processer och tycker om att ha ordning och reda? Till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens stab söker vi nu en vikarierande nämndsekreterare.

Arbete, kompetens och välfärdsförvaltningens uppdrag är att i enlighet med gällande lagstiftning ge stöd och insatser till kommuninvånare, med målet om självständigt liv och egen försörjning. Förvaltningen innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning.

Staben ansvarar för ledningsstöd till förvaltningen, bland annat avseende kvalité- och utvecklingsarbete. Staben ansvarar också för viss systemförvaltning, kvalitetssäkring genom bland annat avvikelsehantering och internkontroller, analys, uppföljning och nämndadministration.

Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som nämndsekreterare innebär en stor variation av arbetsuppgifter. Det är en intressant och spännande roll och du kommer vara en nyckelperson i förvaltningens hantering av ärenden till nämnden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som nämndsekreterare kommer att vara som protokollförande sekreterare vid nämndens olika sammanträden inklusive att ansvara för nämndens kalendarium och ärendeberedning inför sammanträden. Du är med och samordnar, utvecklar och kvalitetssäkrar både underlag och ärendeprocessen.

Du deltar i det dagliga administrativa arbetet som kan innefatta diarieföring, ansvara för att handlingar och ärenden diarieförs korrekt. Samt att uppdatera nämndens delegationsordning och fungera som stöd i den delegerade beslutanderätten. Även vissa utredningsuppdrag kan bli aktuella. Du kommer finnas i ett nära samarbete och som stöd till både politik och förvaltningsledning.

I rollen ingår också att skriva tjänsteutlåtanden samt administrera arvoden till nämndledamöter. I rollen ligger även att bevaka de kommungemensamma nämndhanteringsfrågorna och delta i kommunens nätverk för nämndsekreterare. Inom förvaltningen används idag datasystemet Lex för ärendehantering. Du kommer att ha ett extra nära samarbete med nämndsekreteraren för nämnden för stöd, vård och omsorg då de två förvaltningarna delar lokaler och samverkar i nämndadministrativa frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, rättsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Att ha läst socialrätt och/eller offentlig rätt samt erfarenhet från arbete med nämndadministration i offentlig verksamhet är meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad, håller deadlines och har en god servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt, ibland under tidspress. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och för att lära dig ny teknik. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och du har lätt för att samarbeta med andra personer.

Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och vid intervjutillfället kommer såväl formella kompetenser som personliga egenskaper utvärderas.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Aug 25    Kristinehamns kommun    Nämndsekreterare
Vill du arbeta i demokratibranschen med både sociala frågor och samhällsfrågor? Nu söker vi en nämndsekreterare som vill utveckla både sig själv och vår verksamhet! Som nämndsekreterare kommer du att tillhöra den gemensamma staben för förvaltningen för stöd, vård och omsorg samt förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd. Staben hanterar, förutom nämndadministration, bland annat arkivfrågor, fordon, fastighetsfrågor, systemförvaltning, anhörigstöd oc... Visa mer
Vill du arbeta i demokratibranschen med både sociala frågor och samhällsfrågor? Nu söker vi en nämndsekreterare som vill utveckla både sig själv och vår verksamhet!

Som nämndsekreterare kommer du att tillhöra den gemensamma staben för förvaltningen för stöd, vård och omsorg samt förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd. Staben hanterar, förutom nämndadministration, bland annat arkivfrågor, fordon, fastighetsfrågor, systemförvaltning, anhörigstöd och volontärarbete, intern tillsyn samt utvecklingsfrågor m.m. Staben kommer att bestå av tio medarbetare samt en stabschef.

Förvaltningen för stöd, vård och omsorg ansvarar för myndighetsutövning och verkställighet av insatser inom äldreomsorg samt funktionsstöd. Förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd ansvarar för vuxenutbildning, integration samt individ- och familjeomsorg.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara som protokollförande sekreterare vid våra nämnders olika sammanträden inklusive att ansvara för nämndernas kalendarium och ärendeberedning.
Du deltar i det dagliga administrativa arbetet som kan innefatta diarieföring, ekonomiadministration och arkivarbete m.m. I uppdraget ingår också att säkerställa lämplig och laglig delegationsordning samt att vissa utredningsuppdrag kan bli aktuella.
Du blir även en del av kommunens och länets nätverk för nämndsekreterare.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, rättsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Att ha läst socialrätt och/eller offentlig rätt är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med nämndadministration i offentlig verksamhet. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket god datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du initiativrik och kan arbeta självständigt, men har också god samarbetsförmåga.

Befattningen ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress. Arbetsgivaren kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kommer genomföras under vecka 37-38.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Nämndsekreterare till skolförvaltningen

Ansök    Nov 12    Kristinehamns kommun    Nämndsekreterare
Vill du arbeta i demokratibranschen med utbildningsfrågor och bli en viktig kugge för Kristinehamns skolverksamhet? Nu söker vi en kollega och nämndsekreterare som vill utveckla både sig själv och vår verksamhet! Som nämndsekreterare kommer du att tillhöra skolförvaltningens kansli. Kansliet hanterar förutom nämndadministration bland annat arkivfrågor, ekonomi, systemansvar för våra digitala system, och övrigt administrativt stöd till förvaltningen. Även... Visa mer
Vill du arbeta i demokratibranschen med utbildningsfrågor och bli en viktig kugge för Kristinehamns skolverksamhet? Nu söker vi en kollega och nämndsekreterare som vill utveckla både sig själv och vår verksamhet!

Som nämndsekreterare kommer du att tillhöra skolförvaltningens kansli. Kansliet hanterar förutom nämndadministration bland annat arkivfrågor, ekonomi, systemansvar för våra digitala system, och övrigt administrativt stöd till förvaltningen. Även barnomsorgsadministrationen hör till kansliet och för närvarande består kansliet av sju medarbetare.

Skolförvaltningen är uppdelad i verksamhetsområdena förskola, grundskola, gymnasiet samt Vux och SFI. Vi ansvarar även för musikskolan och de kommunala fritidsgårdarna.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att ansvara för den nämndadministrativa processen vilket innebär registratur, förberedelser och kallelser till skolnämndens sammanträden samt att skriva protokoll vid dessa sammanträden.

I ditt arbete ansvarar du även för och arbetar med vårt diarium och arkiv, vilket bland annat innebär att du kommer ansvara för hur våra handlingar samt hanteras och förvaras.

Du kommer också som en del av kanslifunktionen att tillsammans med övriga medarbetare ansvara för att kansliet fungerar så att vår verksamhet får det stöd de behöver. I din roll som nämndsekreterare kommer du också att vara ett ansikte utåt gentemot våra kommuninvånare när det kommer till att exempelvis svara på frågor.

Du kommer också att ha ett ansvar för, att tillsammans med de administratörer som finns ute på våra rektorsområden, utveckla det arbete som görs idag med bland annat elev- och betygsregistrering, statistikinhämtande etc.

Du kommer också att vara en del av kommunens och länets nätverk för nämndsekreterare.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, rättsvetenskap eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Att ha läst offentlig rätt är meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med nämndadministration i offentlig verksamhet.

Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket stor datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet.

Som person är du initiativrik och kan arbeta självständigt, men har också god samarbetsförmåga. Befattningen ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Jan 13    Kristinehamns kommun    Nämndsekreterare
Vill du bli vår nya kollega och vara en central länk mellan nämnd och förvaltning? Vi söker en vikarie för vår nämndsekreterar. Tekniska förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, service, renhållning, stab och VA. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega och vara en central länk mellan nämnd och förvaltning? Vi söker en vikarie för vår nämndsekreterar.

Tekniska förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, service, renhållning, stab och VA. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi ansvarar även för att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen samt så svarar vi för den strategiska lokalplaneringen. Likaså sköter vi och driver kommunens avfallsanläggning.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvuduppdrag i rollen som nämndsekreterare är att tillsammans med kollegorna på förvaltningen arbeta för att ge stadens invånare en god service. Du ansvarar för den nämndadministrativa processen vilket innebär registratur, förberedelser och kallelser till tekniska nämndens sammanträden samt att skriva protokoll vid dessa sammanträden.

Som nämndsekreterare ingår du i förvaltningsledningen. I förvaltningsledningen ingår, förutom nämndadministration och arkivsamordning, projektsamordning, förvaltningsstöd, verksamhetsutveckling, utredning och säkerhetsarbete. Din närmaste chef är förvaltningschefen som samordnar och utvecklar verksamheterna utifrån tekniska nämndens beslut.

Det ingår även att utreda och handlägga ärenden, bistår handläggarna med ärenden som ska till nämnden genom att granska, redigera, klarspråksgranska etc. Du har även ett stort utbyte med kommunens övriga nämndsekreterare och jobbar med utvecklingsfrågor kring kommunövergripande administrativa rutiner. Du är personuppgiftssamordnare vilket innebär ett ansvar för förvaltningens dataskyddsfrågor och arbetar nära verksamhetsutvecklare i frågor som rör exempelvis processkartläggning och utveckling av dokumenthantering.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har lämplig högskoleutbildning inom t ex statsvetenskap, juridik och/eller samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från arbete i kommunal eller offentlig förvaltning och därigenom förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation ser vi som en fördel. Det är även meriterande att ha arbetat med diarieföring, arkivering och/eller nämndadministration i annan organisation.

Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket stor datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet. Som person är du initiativrik och kan arbeta självständigt, men har också god samarbetsförmåga. Befattningen ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss ska kan förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Nämndsekreterare / arkivsamordnare

Vill du bli vår nya kollega? Vi söker en nämndsekreterare som central länk mellan nämnd och förvaltning. Som nämndsekreterare ingår du i förvaltningsledningen. I förvaltningsledningen ingår, förutom nämndadministration och arkivsamordning, projektsamordning, förvaltningsstöd, verksamhetsutveckling, utredning och säkerhetsarbete. Din närmaste chef är förvaltningschefen som samordnar och utvecklar verksamheterna utifrån tekniska nämndens beslut. Tekniska... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? Vi söker en nämndsekreterare som central länk mellan nämnd och förvaltning.

Som nämndsekreterare ingår du i förvaltningsledningen. I förvaltningsledningen ingår, förutom nämndadministration och arkivsamordning, projektsamordning, förvaltningsstöd, verksamhetsutveckling, utredning och säkerhetsarbete. Din närmaste chef är förvaltningschefen som samordnar och utvecklar verksamheterna utifrån tekniska nämndens beslut.

Tekniska förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna fastighet, gata/park- och fritid, kost, renhållning, stab och VA. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi ansvarar även för att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen samt så svarar vi för den strategiska lokalplaneringen. Likaså sköter vi och driver kommunens avfallsanläggning.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt huvuduppdrag i rollen som nämndsekreterare är att tillsammans med kollegorna på förvaltningen arbeta för att ge stadens invånare en god service. Du ansvarar för den nämndadministrativa processen vilket innebär registratur, förberedelser och kallelser till tekniska nämndens sammanträden samt att skriva protokoll vid dessa sammanträden.

Som nämndsekreterare ingår även att utreda och handlägga ärenden. Du bistår handläggarna med ärenden som ska till nämnden granska, redigera, klarspråksgranska etc. Du har även ett stort utbyte med kommunens övriga nämndsekreterare och jobbar med utvecklingsfrågor kring kommunövergripande administrativa rutiner.

En viktig del i arbetet är att samordna förvaltningens arkivhantering, samt att i din roll bidra med kompetens och utveckling i dokument- och informationshanteringsfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi vill att du som söker har lämplig högskoleutbildning inom t ex statsvetenskap, juridik och/eller samhällsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från arbete i kommunal eller offentlig förvaltning och därigenom förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt styrd organisation ser vi som en fördel. Det är även meriterande att ha arbetat med diarieföring, arkivering och/eller nämndadministration i annan organisation.

Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift, har mycket stor datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet. Som person är du initiativrik och kan arbeta självständigt, men har också god samarbetsförmåga. Befattningen ställer krav på att du kan ha många arbetsuppgifter i gång samtidigt, ibland under tidspress.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Hos oss erbjuds du bland annat:
• Friskvårdsbidrag
• Föräldrapenningtillägg
• Kostnadsfri medarbetarservice
• Kompetensutveckling
• Möjlighet till semesterväxling
• och mycket, mycket mer!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre