Lediga jobb som Organisationsutvecklare i Kristinehamn

Se lediga jobb som Organisationsutvecklare i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetsutvecklare inom säkerhet och kontroll

Vill du vara med och stärka samhällets motståndkraft? Vi söker dig som är intresserad samhällsfunktioner och hur dessa kan säkras upp så att kommunen står rustad för oönskade händelser. Enheten för projekt och styrning på tekniska förvaltningen söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt arbete inom säkerhet och kontroll. Välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare hos oss. Tekniska förvaltningen består av knappt 200 medarbetare inom avdeln... Visa mer
Vill du vara med och stärka samhällets motståndkraft? Vi söker dig som är intresserad samhällsfunktioner och hur dessa kan säkras upp så att kommunen står rustad för oönskade händelser. Enheten för projekt och styrning på tekniska förvaltningen söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt arbete inom säkerhet och kontroll. Välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare hos oss.

Tekniska förvaltningen består av knappt 200 medarbetare inom avdelningarna offentlig miljö, vatten och avfall, service och enheten för projekt och styrning. Enheten projekt och styrning består för närvarande av sex projektledare, tre verksamhetsutvecklare (varav en vakant) en nämndsekreterare samt en administrativ assistent. Enhetens uppdrag vid sidan av att leda kommunala byggnadsprojekt är att stödja de övriga verksamheterna. De befintliga verksamhetsutvecklarna arbetar tillsammans men även var för sig. 

Kristinehamns historia vittnar om betydelsen av att vara rätt placerad. Här sattes världsmarknadspriset på järn innan det skeppades vidare ut i världen på Vänern. Idag är det en innovativ miljö samt närheten till Karlstad, Örebro, Göteborg och Stockholm som lockar.

Här får du småstadens närhet, en vacker och tillgänglig skärgårdsmiljö, en idyllisk stadskärna och möjligheten till ett aktivt och varierande fritidsliv för både barn och vuxna.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare inom säkerhet och kontroll kommer du arbeta inom ett relativt stort kompetensområde och inom förvaltningens alla verksamhetsområden.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta sammanhållande och med utveckling av säkerhetsfrågor inom hela tekniska nämndens ansvarsområde. Tekniska nämnden bedriver till stor del samhällsviktig verksamhet i form av exempelvis vatten- och avloppshantering, avfallshantering, framkomlighet på kommunens gator och vägar samt måltidsservice för skola och omsorg. Inom ditt kompetensområde kommer du vara föredragande i nämnden.

Tyngdpunkten på arbetsuppgifterna kommer vara inom kontinuitetsplanering, krisplanering och beredskapsplanering. Vi som kommun behöver i större utsträckning än i dagsläget vara förberedda på långvariga brister på exempelvis el, drivmedel, och livsmedel. Brandskydd och arbetsmiljö är även områden som du kommer beröras av.

Andra förekommande arbetsuppgifter:

• kontinuerligt arbete med risk- och sårbarhetsanalyser samt utvärdering av både anmodade och automatiserade kontroller i verksamheterna
• framtagande av beslutsunderlag, sammanställningar och tjänsteskrivelser till nämnd
• informations- och utbildningsinsatser till medarbetare inom tekniska nämndens verksamhetsområden.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har högskoleutbildning med inriktning med säkerhet och sårbarhet eller annan utbildning/erfarenhet inom tjänstens områden. I tjänsten ingår att skriva underlag och tjänsteskrivelser samt vara föredragande i nämnd, därför är goda kunskaper i tal och skrift på svenska ett krav. Resor inom och utanför kommunens gränser ingår och därför är B-körkort ett krav.

Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete i enlighet med tjänstens inriktning inom flertalet av de områden som du kommer arbeta med.

Vi söker dig som är självgående i ditt arbete, har en helhetssyn och uppnår resultat genom initiativ och drivkraft. Löpande kontakt med såväl kollegor som externa kontakter är en stor del av arbetet och därför behöver du ha en god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt sätt både i tal och skrift. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt.

Tjänsten innebär placering i säkerhetsklass och därför är svenskt medborgarskap ett krav.

ÖVRIGT
Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz och blir erbjuden anställning, måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med GIS-kompetens

Har du erfarenhet och kunskap om GIS eller digitala kartsystem? Är du redo att ta nästa liv i ditt arbetsliv som verksamhetsutvecklare? Avdelningen Vatten och Avfall söker nu din kompetens! Avdelningen Vatten och Avfall tillhör Tekniska förvaltningen och hit söker vi nu en verksamhetsutvecklare som ska hjälpa avdelningen med att utveckla våra rutiner och processer. Vår avdelning består av ca 50 medarbetare uppdelade inom administration, återvinning, insa... Visa mer
Har du erfarenhet och kunskap om GIS eller digitala kartsystem? Är du redo att ta nästa liv i ditt arbetsliv som verksamhetsutvecklare? Avdelningen Vatten och Avfall söker nu din kompetens!

Avdelningen Vatten och Avfall tillhör Tekniska förvaltningen och hit söker vi nu en verksamhetsutvecklare som ska hjälpa avdelningen med att utveckla våra rutiner och processer.

Vår avdelning består av ca 50 medarbetare uppdelade inom administration, återvinning, insamling, VA-verk och rörnät. Vi ansvarar för insamling av kommunalt avfall, farligt avfall, latrin, drift av våra återvinningscentraler samt hantering av verksamhetsavfall och förpackningar. Vi sköter våra vatten- och avloppsverk och distribuerar vatten till våra abonnenter.

Tekniska förvaltningen verkar för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig och god kost på våra skolverksamheter och särskilda boenden. Vi ansvarar för invånarnas tillgång till rent och friskt vatten i kranen. Vi sköter insamlingen av hushållsavfall och avfallsanläggning, lokalvård för våra förvaltningslokaler, kontrakt och hyreshantering samt service. Till oss tillhör även fritidsanläggningar, parker och lekparker. I förvaltningen arbetar närmare 200 medarbetare med fokus på strategi, hållbarhet, kollegialt lärande och samarbete över gränserna - med företagen och invånarnas bästa i fokus!

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du att hjälpa avdelningen med att utveckla och förbättra avdelningens processer och rutiner.

En stor del av tjänsten är att jobba med vår digitala VA-karta. Det innebär underhåll och förnyelse av VA-Kartan och andra relaterade kartor, samt se till att kartmaterialet är uppdaterat och relevant för verksamheten. Du kommer också att medverka vid förnyelseplanering av våra VA-system, relaterad infrastruktur samt utföra inmätning av objekt och ledningar vid behov, särskilt vid frånvaro av kollegor.

Andra arbetsuppgifter är att förvalta och optimera övriga befintliga IT-system med utrustning som finns inom avdelningen. Att samordna och implementera digitala lösningar samt även hantera och lösa diverse IT-frågor som uppkommer, i mån av tid och prioritering.

Du kommer att delta i, eller leda, arbetet med att förbättra och effektivisera avdelningens verksamheter och processer. Genom att analysera och identifiera problem bidrar du även till att utveckla lösningar som hjälper avdelningen att nå sina mål.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning. Du har erfarenhet och god kunskap inom GIS och/eller digitala kartsystem. Det är även meriterande om du har arbetat med VA-frågor eller infrastruktur kopplat till samhällsplanering.

Du har förståelse för hur IT-stöd kan utvecklas och anpassas för att stödja verksamheter på ett effektivt sätt. Eftersom kommunikation är en central del av arbetet, behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Tjänsten innebär resor, vilket gör att B-körkort är ett krav.

För att lyckas i ditt uppdrag arbetar du på ett självgående sätt, vilket innebär att du tar ansvar för dina uppgifter, frågor och ärenden och driver ditt arbete framåt. Det kommer att underlätta för dig om du är strukturerad som person där du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta med komplexa frågor och att lösa komplicerade problem. Som verksamhetsutvecklare hos oss tänker du strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor samt ser på arbetets långsiktiga betydelse. Ett tätt samarbete med dina kollegor är viktigt för att bidra till organisationens framgång och du kommunicerar på ett konstruktivt och tydligt sätt. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen.

ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till Vatten och avfall

Har du erfarenhet och kunskap om GIS eller digitala kartsystem? Är du redo att ta nästa liv i ditt arbetsliv som verksamhetsutvecklare? Avdelningen Vatten och Avfall söker nu din kompetens!  Avdelningen Vatten och Avfall tillhör Tekniska förvaltningen och hit söker vi nu en verksamhetsutvecklare som ska hjälpa avdelningen med att utveckla våra rutiner och processer.  Vår avdelning består av ca 50 medarbetare uppdelade inom administration, återvinning, in... Visa mer
Har du erfarenhet och kunskap om GIS eller digitala kartsystem? Är du redo att ta nästa liv i ditt arbetsliv som verksamhetsutvecklare? Avdelningen Vatten och Avfall söker nu din kompetens! 

Avdelningen Vatten och Avfall tillhör Tekniska förvaltningen och hit söker vi nu en verksamhetsutvecklare som ska hjälpa avdelningen med att utveckla våra rutiner och processer. 

Vår avdelning består av ca 50 medarbetare uppdelade inom administration, återvinning, insamling, VA-verk och rörnät. Vi ansvarar för insamling av kommunalt avfall, farligt avfall, latrin, drift av våra återvinningscentraler samt hantering av verksamhetsavfall och förpackningar. Vi sköter våra vatten- och avloppsverk och distribuerar vatten till våra abonnenter.

Tekniska förvaltningen verkar för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig och god kost på våra skolverksamheter och särskilda boenden. Vi ansvarar för invånarnas tillgång till rent och friskt vatten i kranen. Vi sköter insamlingen av hushållsavfall och avfallsanläggning, lokalvård för våra förvaltningslokaler, kontrakt och hyreshantering samt service. Till oss tillhör även fritidsanläggningar, parker och lekparker. I förvaltningen arbetar närmare 200 medarbetare med fokus på strategi, hållbarhet, kollegialt lärande och samarbete över gränserna - med företagen och invånarnas bästa i fokus!

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du att hjälpa avdelningen med att utveckla och förbättra avdelningens processer och rutiner.

En stor del av tjänsten är att jobba med vår VA-karta. Det innebär underhåll och förnyelse av VA-Kartan och andra relaterade kartor, samt se till att kartmaterialet är uppdaterat och relevant för verksamheten. Du kommer också att medverka vid förnyelseplanering av våra VA-system och relaterad infrastruktur samt utföra inmätning av objekt och ledningar vid behov, särskilt vid frånvaro av kollegor.

Andra arbetsuppgifter är:

• hantering och underhåll av LoRa-nätverk och tillhörande loT-utrustning som sensorer och flödesmätarbrunnar
• arbeta aktivt i loT-portalen samt hantera andra befintliga systemportaler för övervakning, analys och rapportering
• konsolidera arbetsuppgifter relaterade till IoT och systemdrift under digitaliseringsstrategin
• förvaltning och optimering av befintliga system och verktyg inom verksamheten
• samordna och implementera digitaliseringsinsatser
• hantera och lösa diverse IT-frågor som uppkommer, i mån av tid och prioritering.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning eller motsvarande erfarenhet inom tjänstens områden. Du har även erfarenhet och kunskap om GIS och/eller digitala kartsystem. Det är även viktigt att du har kunskap om loT. Då språket är vårt främsta redskap kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Då resor ingår i tjänsten är B-körkort ett måste.

Har du erfarenhet av VA och/eller infrastruktur inom samhällsplanering ser vi det som meriterande. 

För att lyckas i ditt uppdrag arbetar du på ett självgående sätt, vilket innebär att du tar ansvar för dina uppgifter, frågor och ärenden och driver ditt arbete framåt. Det kommer att underlätta för dig om du är strukturerad som person där du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta med komplexa frågor och att lösa komplicerade problem. 

Som verksamhetsutvecklare hos oss tänker du strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor samt ser på arbetets långsiktiga betydelse. Ett tätt samarbete med dina kollegor är viktigt för att bidra till organisationens framgång och du kommunicerar på ett konstruktivt och tydligt sätt. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i den här rekryteringen.

ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare inom säkerhet och kontroll

Är du redo för ett nytt och viktigt arbete där din kompetens gör skillnad varje dag? Enheten för projekt och styrning på tekniska förvaltningen söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt arbete med säkerhet och kontroll. Välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare!  Tekniska förvaltningen består av knappt 200 medarbetare inom avdelningarna offentlig miljö, vatten och avfall, service och enheten för projekt och styrning.  Enheten projekt o... Visa mer
Är du redo för ett nytt och viktigt arbete där din kompetens gör skillnad varje dag? Enheten för projekt och styrning på tekniska förvaltningen söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt arbete med säkerhet och kontroll. Välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare! 

Tekniska förvaltningen består av knappt 200 medarbetare inom avdelningarna offentlig miljö, vatten och avfall, service och enheten för projekt och styrning. 

Enheten projekt och styrning består för närvarande av sex projektledare, två verksamhetsutvecklare, en nämndsekreterare samt en administrativ assistent. Enhetens uppdrag vid sidan av att leda kommunala byggnadsprojekt inom ett flertal områden är att stödja de övriga verksamheterna. De befintliga verksamhetsutvecklarna arbetar tillsammans men även var för sig. Vid sidan av de tjänster som framgår ovan finns även i dagsläget en medarbetare som i sin roll bland annat självständigt drivit och stöttat verksamheterna i arbetet med säkerhetsfrågor och intern kontroll. Det är dessa arbetsuppgifter som vi nu behöver säkra upp.

”Ibland är det ett konststycke för oss människor att balansera mellan rollen som stödjande och kontrollerande, men det är precis vad den här tjänsten handlar om. Att stödja verksamheterna i deras arbete, hjälpa dem att klara sitt åtagande och samtidigt följa upp och rapportera till förvaltningsledning och teknisk nämnd att riktlinjer och direktiv efterlevs” - Max Tolf, enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare inom säkerhet och kontroll kommer du arbeta inom ett relativt stort kompetensområde och inom avdelningarnas breda verksamhetsområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta sammanhållande och med utveckling av säkerhetsfrågor inom hela tekniska nämndens verksamhetsområde. Det innefattar områden som bland annat arbetsmiljöfrågor, brandskydd, kontinuitetshantering, totalförsvarsfrågor, klimatanpassning, nödvatten, reservkraft samt risk- och sårbarhetsanalyser. Du kommer även att arbeta sammanhållande och utvecklande med rutiner gällande intern kontroll inom tekniska nämndens verksamheter.

En stor del av arbetet består av inventeringar och analyser av risker i syfte att minska sårbarheten inom organisationen och i kommunen.

Tjänsten innebär även framtagande av beslutsmaterial, tjänsteskrivelser sammanställningar samt i viss mån föredragande inför nämnd samt stöd till förvaltningens verksamheter och utbildningssamordning inom kompetensområdena.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har högskoleutbildning med inriktning med säkerhet och sårbarhet eller annan utbildning/erfarenhet inom tjänstens områden. I tjänsten ingår att skriva underlag och tjänsteskrivelser samt vara föredragande i nämnd, därför är goda kunskaper i tal och skrift på svenska ett krav. Resor inom och utanför kommunens gränser ingår och därför är B-körkort ett krav.

Om du har erfarenhet av arbete med flertalet av de områden som inryms i tjänsten ser vi det som mycket meriterande,

Med anledning av tjänstens beskaffenhet är det viktigt för oss att du är en person som är självgående i ditt arbete, har en helhetssyn och uppnår resultat genom initiativ och drivkraft. Löpande kontakt med såväl kollegor som externa kontakter är en stor del av arbetet och därför behöver du ha en god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt.

Tjänsten innebär placering i säkerhetsklass och därför är svenskt medborgarskap ett krav.

ÖVRIGT
Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till skolkansliet

Är du redo för ett nytt spännande uppdrag där du får möjlighet att arbeta brett med frågor som rör verksamhetsutveckling och digitalisering? Varmt välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare hos oss!?  Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en nyckelroll inom skolförvaltningen. Här blir du en del av duktiga och kompetenta kollegor som tillsammans ansvarar för att alla våra verksamheter levererar en utbildning av hög kvalitét.?  Inom skolför... Visa mer
Är du redo för ett nytt spännande uppdrag där du får möjlighet att arbeta brett med frågor som rör verksamhetsutveckling och digitalisering? Varmt välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare hos oss!? 

Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en nyckelroll inom skolförvaltningen. Här blir du en del av duktiga och kompetenta kollegor som tillsammans ansvarar för att alla våra verksamheter levererar en utbildning av hög kvalitét.? 

Inom skolförvaltningen finns skolkansliet och det är där din tjänst är placerad. Skolkansliet hanterar administrativa arbetsuppgifter och ger stöd i att planera och driva förvaltningens övergripande processer. Arbetet syftar till att tillhandahålla utbildning för barn och elever med hög kvalité samt att se till att utbildningen följer de bestämmelser som finns.?Chef för skolkansliet är biträdande skolchef. 

 Kristinehamns historia vittnar om betydelsen av att vara rätt placerad. Här sattes världsmarknadspriset på järn innan det skeppades vidare ut i världen på Vänern. Idag är det en innovativ miljö samt närheten till Karlstad, Örebro, Göteborg och Stockholm som lockar. Kristinehamns kommun bjuder på en vacker och tillgänglig skärgårdsmiljö, en idyllisk stadskärna och möjligheten till ett aktivt och varierande fritidsliv för både barn och vuxna.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du huvudsakligen att vara ett stöd till grundskolechef och skolchef i arbetet med att skapa en effektiv organisation i skolförvaltningen. Dina arbetsuppgifter kommer främst att röra digitalisering samt planering av fysiska förutsättningar. Du kommer att samordna och anpassa stödet till de olika skolformerna. Genom kontinuerlig dialog med rektorer i förskola, grundskola, gymnasieskola och stödorganisationen på skolkansliet är du en viktig länk i styrkedjan för att skapa goda förutsättningar för en utbildning av hög kvalitet. Du kommer utifrån självständiga analyser identifiera förbättringsområden och föreslå åtgärder. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma: 

• leda arbetsgrupper
• leda och delta i nätverk inom ansvarsområdet
• samverka med externa samarbetspartner inom och utanför kommunen
• genomföra och redovisa utredningsuppdrag för skolnämnd
• förbättra processer.

Tjänsten är ny och innehållet kan komma att förändras samt formas över tid utifrån verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
VI välkomnar dig som har läst förvaltningsprogrammet, statsvetarprogrammet eller annan högskoleutbildning inom området. Du behöver ha en god kunskap om hur en kommun fungerar samt förståelse för digitala system. Resor ingår i tjänsten och därför är B-körkort ett krav. 

Vi ser det som en stor fördel om du tidigare har arbetat inom kommun och om du har god kunskap om utbildningssystemet. 

För att lyckas i ditt uppdrag är du en problemlösande person som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår önskvärda resultat. När målen ändras förändrar du din inriktning på ett flexibelt sätt och du ser möjligheter i förändringar. 

Du kommer att omges av erfarna kollegor där samarbete är oerhört viktigt, men arbetet kräver även att du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Som verksamhetsutvecklare ser vi även att du är tydlig och anpassar din kommunikation samt följer upp. Vidare arbetar du bra med komplexa frågor och hittar lösningar även när utmaningarna är stora. 

Som verksamhetsutvecklare hos oss ser du digitala lösningar som möjliggörare för en effektiv och rättssäker organisation.

ÖVRIGT
Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till och med gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar öppen förskola, förskola, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasieskola samt anpassad gymnasieskola. Dessutom finns kulturskola och fritidsgårdar i skolförvaltningen.

Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Du kommer tillhöra enheten Redovisning & rapportering som övergripande ansvarar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.

Vi på enheten vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi två verksamhetsutvecklare som vill bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.

Beskrivning av tjänsten
Som verksamhetsutvecklare arbetar du nära chefer och specialister inom ekonomiområdet och kommer att vara en sammanhållande länk mellan verksamhet och andra berörda partners inom och utanför myndigheten. Arbetsförmedlingen har ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Uppdraget innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan omsätts till förbättrad verksamhet och effektiva processer med fokus på kvalité och effektivitet inom enhetens ansvarsområden. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del kommer du vara den som håller samman utvecklingsprojekt och styr dem framåt. Du kommer att arbeta med strategier och planer för en automatiserad och effektiv verksamhet. I arbetet ingår också projektledning av olika typer av enhetsövergripande utvecklingsprojekt i nära samarbete med verksamheten. Även arbete med metodikutveckling och nätverksbyggande ingår i ditt uppdrag, för att nämna några delar

Kvalifikationer
- Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp/120p
- Erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling
- Erfarenhet av redovisning och fakturahantering 
- Mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska

Övriga meriter för tjänsten 

- Erfarenhet av att ha arbetat som projektledare
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

Som person är du visionär i tankarna men är samtidigt van och bekväm vid att vara den som får saker att hända.  Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du leder mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig. Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling, gärna inom offentlig sektor.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna omgående. Placeringsort Kristinehamn.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-01

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg som styrker utbildningskravet. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till skolkansliet med fokus på undervisning

Är du redo för ett nytt spännande uppdrag där du får möjlighet att arbeta med frågor som rör verksamhetsutveckling inom skolans värld? Varmt välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare med fokus på undervisning! Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en nyckelroll inom skolförvaltningen. Här blir du en del av kunniga och kompetenta kollegor som tillsammans arbetar för ett effektivt stöd till organisationen.? Inom skolförvaltningen finns sko... Visa mer
Är du redo för ett nytt spännande uppdrag där du får möjlighet att arbeta med frågor som rör verksamhetsutveckling inom skolans värld? Varmt välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare med fokus på undervisning!

Som verksamhetsutvecklare kommer du att ha en nyckelroll inom skolförvaltningen. Här blir du en del av kunniga och kompetenta kollegor som tillsammans arbetar för ett effektivt stöd till organisationen.?

Inom skolförvaltningen finns skolkansliet och det är där din tjänst är placerad. Skolkansliet hanterar administrativa arbetsuppgifter och ger stöd i att planera och driva förvaltningens övergripande processer. Arbetet syftar till att tillhandahålla utbildning för barn och elever med hög kvalité samt att se till att utbildningen följer de bestämmelser som finns.

Kristinehamns historia vittnar om betydelsen av att vara rätt placerad. Här sattes världsmarknadspriset på järn innan det skeppades vidare ut i världen på Vänern. Idag är det en innovativ miljö samt närheten till Karlstad, Örebro, Göteborg och Stockholm som lockar. Kristinehamns kommun bjuder på en vacker och tillgänglig skärgårdsmiljö, en idyllisk stadskärna och möjligheten till ett aktivt och varierande fritidsliv för både barn och vuxna.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du huvudsakligen att vara ett stöd till grundskolechef och skolchef i det systematiska kvalitetsarbetet kopplat till undervisningen. Du kommer att samordna och anpassa stödet till de olika skolformerna i arbetet med planering och uppföljning av uppsatta mål samt aktiviteter med fokus på undervisning. Genom kontinuerlig dialog med rektorer i förskola, grundskola och gymnasieskola är du en viktig länk i styrkedjan för att förbättra undervisningen. Du kommer utifrån självständiga analyser identifiera förbättringsområden och föreslå åtgärder. Du kommer även att utveckla underlag för analys för att skapa goda förutsättningar för rektorer i det systematiska kvalitetsarbetet. Andra arbetsuppgifter som förekommer är:

• leda arbetsgrupper 
• leda och delta i nätverk inom ansvarsområdet 
• genomföra och redovisa utredningsuppdrag för skolnämnd 
• planera för och genomföra resultatdialog med skolnämnd 
• ta fram beslutsunderlag samt rapporter och redovisningar inom ansvarsområdet 
• genomföra kompetensutveckling 
• förbättra processer.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en pedagogisk utbildning eller annan relevant högskoleutbildning. Har du läst förvaltningsprogrammet eller statsvetarprogrammet ser vi det som meriterande. Det är viktigt att du har god kunskap om utbildningssystemet och dess regelverk samt god förståelse för digitala system. Du har även kunskap om metoder för att mäta och förbättra kvaliteten i skolans verksamhet, samt att arbeta med systematiska utvärderingar. Resor ingår i tjänsten och därför är B-körkort ett måste. Har du tidigare arbetat inom kommun ser vi det som en stor fördel.

För att lyckas i ditt uppdrag är du en problemlösande person som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår önskvärda resultat. När målen ändras förändrar du din inriktning på ett flexibelt sätt och du ser möjligheter i förändringar. 

Du kommer att omges av engagerade kollegor där samarbete är oerhört viktigt, men arbetet kräver även att du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Som verksamhetsutvecklare ser vi även att du är tydlig och anpassar din kommunikation samt följer upp. Vidare arbetar du bra med komplexa frågor och hittar lösningar även när utmaningarna är stora.

ÖVRIGT
Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till och med gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar öppen förskola, förskola, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasieskola samt anpassad gymnasieskola. Dessutom finns kulturskola och fritidsgårdar i skolförvaltningen.

Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra.

Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Vi erbjuder bland annat möjlighet till distansarbete och semesterväxling.

Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering

Varmt välkommen med din ansökan!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Tjänsteutvecklare inriktning servicekvalité

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen, Enheten Redovisning och Rapportering

Välkommen till händelsernas centrum.

Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet.

Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?

Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt. Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering.

Beskrivning av tjänsten
Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på enheten för utveckling av

verksamheten. Du kommer tillhöra tjänsteområdet Servicecenter som ansvarar för kundupplevelsen inom vår enhet. Tjänsteområdets erbjudande är ett kundanpassat, lättillgängligt och tydligt stöd i alla frågor rörande ekonomiadministration. Vi säkerställer att vårt arbete leder till högsta möjliga kundnöjdhet till lägsta kostnad. Därmed skapar vi en support i världsklass. Vi arbetar exempelvis med:

- Kundundersökningar/kundupplevelse
- En väg in
- Självservice
- Tjänstedesign

I rollen som tjänsteutvecklare med inriktning på servicekvalité agerar du som enhetens kvalitetsambassadör och säkerställer att våra processer och kultur stödjer vårt mål med en support i världsklass. För rätt kandidat finns det stora möjligheter att vara med att utforma rollen.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig.

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom information/kommunikation. Alternativt liknande utbildning om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system) eller kunskap som motsvarar utbildningskravet.
- Erfarenhet av kunddriven verksamhetsutveckling
- Minst tre års erfarenhet av kvalitetsutveckling från kundserviceverksamhet

 Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god pedagogisk och analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en stor vilja att bidra till utveckling i en miljö där alla svar inte ännu finns.

Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Kristinehamn.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-12 . Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven för tjänsten. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Continuous Improvement Manager to AkzoNobel

Do you share our passion for continuous improvement? Can you bring a positive attitude and an ambitious mindset to lead and influence by CI? We are currently seeking our new Continous Improvement Manager (CIM) to AkzoNobel’s site in Kristinehamn. This is an exciting opportunity within an exciting company going for a journey working with continuous improvement (CI). For the right person we can offer great possibilities and challenges within CI. AkzoNob... Visa mer
Do you share our passion for continuous improvement? Can you bring a positive attitude and an ambitious mindset to lead and influence by CI?

We are currently seeking our new Continous Improvement Manager (CIM) to AkzoNobel’s site in Kristinehamn. This is an exciting opportunity within an exciting company going for a journey working with continuous improvement (CI). For the right person we can offer great possibilities and challenges within CI.

AkzoNobel is implementing ALPS (AkzoNobel Leading Performance Systems), ensuring company-wide standardized processes, a culture of continuous improvement, process-centric behaviors, company values and required capabilities. ALPS focus on Manufacturing (mainly production, maintenance, technology, QC), Supply Chain, Procurement, HSE and Engineering.

What you will do?
As CIM you support the business by leading and drive CI and operational excellence initiatives focusing on both technical and non-technical aspects at the site. The CIM will initially focus on to organize and plan the continued implementation of ALPS to ensure it fully and successfully is absorbed into our daily work. As CIM you will take an important role in visualizing the profits of working with CI, and also in proving the value it brings for the organization. You will support, coach and do trainings for all site employees at all levels within the organization.

Who you are?
To be successful in this position we believe that you have an analytical and structured mindset and way of working. You are a good team player with networking skills and the ability to communicate on all levels in the organization. You are able to drive change and improvements with high engagement in the organization. We believe you enjoy working in high pace in a changing environment.

We also see that you have following qualifications:
• BSc, or preferable MSc within technical, business or economic field
• 5+ years relevant working experience in an operational role, e.g production, maintenance, logistics, process engineering, continuous improvement
• Experience in change processes; Lean and/or Six Sigma implementations or similar is desirable
• Experience in continuous improvement tools such as Lean, Six Sigma or other continuous Improvement methodologies and tools
• Strong capability within project management
• Fluent in Swedish and English (both written and spoken)

Why should you work at AkzoNobel?
At AkzoNobel we offer a warm and inclusive atmosphere where we work together as one to reach our goal of being the reference in color and protection. With focus on diversity and innovation we actively work with our co-workers for you to thrive and continuously develop. This is also the basis to why we were appointed one of Sweden’s Career companies 2021. We offer you an international environment where you will take on rewarding and challenging projects that will broaden your senses and challenge you. You will work with competent and like-minded colleagues who share your attitude and enthusiasm. Welcome to us!

Your application
We welcome people from all different backgrounds who see sustainability, safety and innovation as important principles. If you have a passion for paint, take the opportunity and submit your application already today for your chance to work together with us! We go through the application continuously. We do not accept applications via email or phone.

For additional information about the vacancy, please contact Ann Gustafsson, Site Manager, +46 550 888 08


AkzoNobel has a passion for paint. We’re experts in the proud craft of making paints and coatings, setting the standard in color and protection since 1792. Our world class portfolio of brands – including Nordsjö, International, Sikkens and Interpon – is trusted by customers around the globe. In the Nordics we have commercial operations in all countries, production and development (R&D) sites in Sweden and employee around 1 200 people. Headquartered in the Netherlands, we are active in over 150 countries and employ around 32,000 talented people who are passionate about delivering the high-performance products and services our customers expect. For more information please visit www.akzonobel.com

AkzoNobel Adhesives AB in Kristinehamn has since 1962 developed, produced, marketed and distributed wood adhesives and resin systems for furniture, flooring and constructions. AkzoNobel Adhesives AB is part of AkzoNobel’s global Wood Coatings Strategic Marketing Unit, recognized as a leading global supplier of about 120 000 ton industrial custom-formulated coatings, finishes and wood adhesives per year to customers in Europe, North America, South America, South Africa and Asia. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Du kommer tillhöra enheten Redovisning & rapportering som övergripande ansvarar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.

Vi på enheten vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi två verksamhetsutvecklare som vill bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.

Beskrivning av tjänsten
Som verksamhetsutvecklare arbetar du nära chefer och specialister inom ekonomiområdet och kommer att vara en sammanhållande länk mellan verksamhet och andra berörda partners inom och utanför myndigheten. Arbetsförmedlingen har ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Uppdraget innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan omsätts till förbättrad verksamhet och effektiva processer med fokus på kvalité och effektivitet inom enhetens ansvarsområden. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del kommer du vara den som håller samman utvecklingsprojekt och styr dem framåt. Du kommer att arbeta med strategier och planer för en automatiserad och effektiv verksamhet. I arbetet ingår också projektledning av olika typer av enhetsövergripande utvecklingsprojekt i nära samarbete med verksamheten. Även arbete med metodikutveckling och nätverksbyggande ingår i ditt uppdrag, för att nämna några delar

Kvalifikationer
- Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp/120p
- Erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling
- Erfarenhet av redovisning och fakturahantering 
- Mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska

Övriga meriter för tjänsten 

- Erfarenhet av att ha arbetat som projektledare
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

Som person är du visionär i tankarna men är samtidigt van och bekväm vid att vara den som får saker att hända.  Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du leder mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig. Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling, gärna inom offentlig sektor.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna omgående. Placeringsort Kristinehamn.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-01

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg som styrker utbildningskravet. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare i Kristinehamn

Ansök    Nov 1    Sv Värmland    Organisationsutvecklare
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur! Vill du också vara med att bygga ett demokratiskt och hållbart samhälle? Välkommen till SV! Om rollen Som verksamhetsutvecklare ... Visa mer
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur!
Vill du också vara med att bygga ett demokratiskt och hållbart samhälle? Välkommen till SV!
Om rollen
Som verksamhetsutvecklare arbetar du med att självständigt driva och utveckla vår verksamhet i Kristinehamn och Storfors med omnejd. Det är en utåtriktad tjänst där en stor del av arbetet innebär att förvalta kontakter med samarbetsorganisationer men också att skapa kontakter med nya organisationer och föreningar. Utifrån lokala behov och intressen startar du också studiecirklar och arrangerar kulturprogram. Du har stor frihet att själv lägga upp ditt arbete utifrån givna ramar.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
att anordna studiecirklar och kulturaktiviteter i Kristinehamn och Storfors med omnejd
att uppsöka och säkra goda och hållbara relationer med våra samarbetsparter
att arbeta med projekt lokalt inom ramen för verksamheten
att säkerställa att verksamheten följer gällande föreskrifter från stat, region och kommun
att planera och genomföra möten och processer
att analysera och bedöma kompetens och rekryteringsbehov av cirkelledare
att utvärdera och utveckla verksamheten i samarbete med cirkelledarna
administration av verksamheten– exempelvis rapportering, fakturering, utanordningar, telefonväxel m.m.
marknadsföring
beräkning och uppföljning av budget

Din profil
Vi söker dig som har god lokalkännedom i Kristinehamn med omnejd och är van vid att knyta kontakter och bygga relationer. Du trivs i möten med människor och det är en fördel om du redan har ett brett kontaktnät i Kristinehamn. Du är serviceinriktad med fokus på nöjda samarbetspartner och deltagare och du kan uttrycka dig väl och anpassa ditt sätt att kommunicera på efter person och situation. Du får gärna ha erfarenhet inom ideella sektorn.
För att lyckas som verksamhetsutvecklare är det viktigt att du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat utifrån uppsatta mål. Du arbetar självgående och prioriterar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt med förmågan att hantera flera parallella uppdrag samtidig. Olika former av problemlösning är en del av det vardagliga arbetet och du behöver vara lösningsfokuserad och proaktiv. Kunskaper inom marknadsföring och sociala medier är meriterande.
Du har som lägst gymnasial utbildning eller motsvarande och vi ser helst att du har minst fem års arbetslivserfarenhet. Självklart delar du SV:s värdegrund om allas lika värde och rättigheter.
I tjänsten ingår att använda flera olika digitala verktyg och även ibland stötta cirkelledare i vissa tekniska frågor. Därför måste du ha goda grundläggande datorkunskaper och förmåga att snabbt lära dig och använda nya program och teknik.
Tjänsten innebär en del resor då du kommer att göra besök hos olika föreningar och organisationer runt om i kommunen. Tjänsten kräver därför körkort och tillgång till egen bil.
Vi erbjuder dig
SV är en verksamhet med mycket hjärta som ger deltagare och medarbetare möjligheter att växa och utveckla sig själva. Vi erbjuder dig ett arbete med stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter. Du kommer ingå i vårt arbetslag för SV Värmland tillsammans med ett 30-tal inspirerande och kunniga kollegor och du får också tillgång till en stor kompetens via våra SV-kollegor runt om i hela Sverige.
Du har stor frihet att själv lägga upp ditt arbete utifrån givna ramar.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% med målstyrd arbetstid och tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
Placeringsort: Kristinehamn.
SV värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande med olika bakgrund, ålder och livserfarenhet till tjänsten.
Sista ansökningsdag 2021-11-12. Vi gör urval och genomför intervjuer löpande.


Varmt välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan!
Studieförbundet Vuxenskolan är ett av Sveriges största studieförbund, som genom att öka alla människors inflytande och delaktighet, arbetar för att stärka demokratin. SV vill ge människor möjligheter, därför erbjuder vi en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser och kulturarrangemang. SV är en ideell organisation, och vi samarbetar med en mängd organisationer och föreningar. SV är mångfaldens studieförbund, som vill ge alla människor möjlighet att växa. Vi vill bidra till en värld som bygger på hållbar utveckling. Därför är vi en engagerad lokal kraft för föreningsliv, kultur och samhälle i hela Sverige. Vår vision förverkligar vi genom att erbjuda kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, reflektion, bildning och samhällsengagemang. Visa mindre

Utvecklingsledare Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen

Vill du vara med och utveckla äldreomsorgen i Kristinehamns kommun? Vi söker nu en utvecklingsledare som tillsammans med oss vill förverkliga vår vision om den nyskapande och vänliga kommunen Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på nyskapande och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Som utvecklingsled... Visa mer
Vill du vara med och utveckla äldreomsorgen i Kristinehamns kommun? Vi söker nu en utvecklingsledare som tillsammans med oss vill förverkliga vår vision om den nyskapande och vänliga kommunen

Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på nyskapande och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.
Som utvecklingsledare kommer du att tillhöra staben för stöd, vård och omsorgsförvaltningen och ingå i förvaltningens kvalitetsledningsgrupp.

Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare. Vi är dessutom på väg in i möjlighet till distansarbete med distansarbetesavtal.

ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare är huvuduppgiften att arbeta med utvecklingsfrågor, det systematiska kvalitetsarbetet och att vara ett stöd för enhetschefer och verksamheten i det interna kvalitets- och utvecklingsarbetet. Du ska självständigt hålla i egna processer och samordna deltagare i olika arbetsgrupper.

I uppdraget ingår att ta fram och implementera utvecklings- och förbättringsprocesser. Du kommer också att arbeta med att ta fram underlag för analys och delta i analysarbetet. Utvecklingsarbetet sker på uppdrag av förvaltningsledningen och i nära samarbete med förvaltningens övriga stödfunktioner i staben.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning med t.ex. inriktning på socialt arbete eller liknande. Kunskap i gällande lagstiftningar är nödvändigt för uppdraget. Du ska vara intresserad av att arbeta med utvecklingsfrågor, förändrings - och förbättringsarbete och att kunna se helheten. Din kommunikativa förmåga är väl utvecklad i såväl tal som skrift och du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Rollen som utvecklingsledare kräver att du har en utvecklad pedagogisk förmåga då en del av uppdraget handlar om att stödja och handleda andra.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning E-handel till Arbetsförmedlingen

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu två Verksamhetsutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsterna är aktuella inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer. Vi vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi två verksamhetsutvecklare som vill bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du nära chefer och specialister inom ekonomiområdet och kommer att vara en sammanhållande länk mellan verksamhet, myndighetens IT och våra externa leverantörer. Myndigheten har ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Uppdraget innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan omsätts till förbättrad verksamhet och effektiva processer med fokus på fakturahantering och E-handel. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del kommer du vara den som håller samman utvecklingsprojekt och styr dem framåt. Du kommer att arbeta med strategier och planer för en automatiserad och effektiv E-handelsprocess. Vidare kommer du att planera och leda möten, utarbeta planer och följa upp aktiviteter. Leda workshops, coacha medarbetare, samt agera bollplank och stöd är en del av arbetet. I rollen ingår ett ansvar för verksamhetsprocesserna såväl som tillhörande IT-stöd. Rollen innebär ett ledarskap och du behöver en god kommunikativ förmåga för att driva arbetet framåt. 

Kvalifikationer
- Universitets- eller högskoleutbildning om 180hp/120p
- Erfarenhet av att ha jobbat med verksamhetsutveckling inom E-handelsprocesser
- Erfarenhet av fakturahantering och E-handel
- Mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

Som person är du visionär i tankarna men är samtidigt van och bekväm vid att vara den som får saker att hända.  Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du leder mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig. Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling, gärna inom offentlig sektor.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna omgående. Placeringsort Kristinehamn.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-06-20 märkt med Af-2021/0046 5346. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen

Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du är en del i? Drivs du av utmaningar och ogillar meningen ”Det går inte”? Då är du välkommen att söka tjänsten som utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen! Vår förvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser g... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du är en del i? Drivs du av utmaningar och ogillar meningen ”Det går inte”? Då är du välkommen att söka tjänsten som utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen!

Vår förvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning.

Den nya organisationen trädde i kraft den 1:e september och förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi kommer att arbeta utifrån nämndens mål och utveckla våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser kommer att samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.

Till förvaltningens stöd finns en stab som är gemensam med stöd, vård och omsorgsförvaltningen och det är i denna arbetsgrupp du kommer att ingå. Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare. Det kommer även att finnas möjlighet att ingå distansarbetesavtal där hemmet i förekommande fall kan utrustas för distansarbete.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklingsledare för uppdraget där du ska bidra till och leda arbetet med att utveckla och leverera en modern och effektivt förvaltning med hög kvalitet och med träffsäkra välfärdstjänster. Utgångspunkten är alltid att utifrån nämndens uppsatta mål, utveckla en verksamhet som arbetar för både individens rättigheter och skyldigheter enligt socialtjänstlagen och andra lagar, såväl som ett ansvarstagande för våra skattemedel.

Som utvecklingsledare har du en central roll inom förvaltningens utvecklingsarbete och är en resurs till förvaltningens chefer. Du ansvarar för att driva och delta i förbättrings- och kvalitetsutvecklingsprojekt och i din roll skriver du även rapporter och tjänsteutlåtanden.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara
• driva förändrings- och utvecklingsarbete tillsammans med förvaltningsledningen

• förändra och effektivisera förvaltningens arbetsflöden och processer

• systematiskt analysera resultat och ta fram beslutsunderlag och förslag på utveckling/förbättringar för verksamheterna

• stöd i förvaltningens arbete med målstyrning

• stöd till förvaltningens verksamheter i pågående digitalisering av verksamheterna

• ingå i olika nätverk på bland annat kommunnivå

• delta i förvaltningens ledningsgrupp

• vara ett administrativt stöd till förvaltningschef och stabschef


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• är socionom, statsvetare eller vad arbetsgivaren bedömer vara annan likvärdig utbildning
• har erfarenhet av förvaltningens verksamhetsområden
• har hög datorvana och kan med enkelhet hantera såväl olika verksamhetssystem samt Officepaketet
• har mod, vilja och gärna erfarenhet av att leda grupper

Meriterande är:
• om du har erfarenhet av utvecklingsarbete inom socialtjänsten
• om du har god förståelse för statistik och informationssammanställning

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du kan analysera och tänka strategiskt, är prestigelös och öppen för att tänka om och nytt. Du har god kommunikativ förmåga och kan pedagogiskt förklara komplexa frågor.



ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Tjänsteutvecklare

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsten är aktuell inom redovisningsområdet som bland annat ansvarar för myndighetens ekonomirapportering, bokslut samt ekonomin i den externfinansierade projektverksamheten.

Arbetsbeskrivning
Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på redovisningsenheten för utveckling av verksamheten mot automatisering och digitalisering. Du utvecklar bland annat processer inom enhetens redovisningsflöde. Du ska ha lätt för att sätta dig in i ett flöde oavsett om det handlar om fakturahantering, e-handel, avstämningar bokslut, projekt eller andra relevanta uppgifter. Rollen som tjänsteutvecklare är inom ekonomiområdet och innebär att utveckla processer med systemstöd, utveckla verksamhet och tjänster och vara drivande i dessa frågor.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Vi förutsätter också att nya processer också tas fram efter genomförda konsekvensanalyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig. Förslagen som tas fram i arbetsgrupper kan till exempel leda till att vi ändrar arbetssätt för att få en så effektiv verksamhet som möjligt.

Förutom att leda egna utvecklingsinitiativ utifrån ditt perspektiv i enhetens processer kommer du också driva ledningsgruppens prioriterade utvecklingsområden i syfte att digitalisera och automatisera. Du kommer ha en samordnande roll i projekt där flera avdelningar på myndigheten kan ingå, exempelvis IT-avdelningen då stor del av våra utvecklingsarbeten är systemberoende. Du kommer också vara den som samordnar och initierar samarbeten med partners och kunder utanför myndigheten för att få med kundinsikter och kunna utveckla processerna.

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system)
- Erfarenhet av ekonomiarbete.
- Erfarenhet från verksamhetsprocesser i stora organisationer/företag.
- Erfarenhet av processkartläggning samt process/verksamhetsutveckling.

Meriterande: Har du erfarenhet av ekonomisystemet Raindance så är det ett plus.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en god förmåga att planera och strukturera arbetsuppgifterna. Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Placeringsort är Kristinehamn, men då delar av teamet sitter i Kalmar och Falun kan dessa orter diskuteras som arbetsplats för tjänsten.

Tjänsten är aktuell under förutsättning att erforderliga beslut tas.

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid, till 2021-12-31 med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Du är välkommen med din ansökan senast 2021-01-26 märkt med Af-2021/0001 7132. Fyll i formuläret och bifoga CV samt personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Tester kan förekomma i rekryteringen.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu två Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering.

Vem söker vi
Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på enheten för utveckling av verksamheten. Du kommer tillhöra tjänsteområdet Servicecenter som ansvarar för kundupplevelsen inom vår enhet. Tjänsteområdets erbjudande är ett kundanpassat, lättillgängligt och tydligt stöd i alla frågor rörande ekonomiadministration. Vi säkerställer att vårt arbete leder till högsta möjliga kundnöjdhet till lägsta kostnad. Därmed skapar vi en support i världsklass. Vi arbetar exempelvis med:

- En väg in
- Självservice
- Kundundersökningar
- Tjänstedesign

I rollen som tjänsteutvecklare driver du frågor över hela enheten för att garantera att vi når vårt mål och erbjudande. Du kommer också ansvara för kommunikationen till våra kunder och kommunikationen är ett av våra prioriterade områden under 2021.

Området Servicecenter är ett nytt område och för rätt kandidat finns det stora möjligheter att vara med att utforma rollen.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig.

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom Service management eller information/kommunikation. Alternativt liknande utbildning om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system).
- Erfarenhet av kunddriven verksamhetsutveckling
- Erfarenhet av arbete som kommunikatör/informatör eller journalist
- Erfarenhet av kundserviceverksamhet

Vem är du
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god pedagogisk och analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en stor vilja att bidra till utveckling i en miljö där alla svar inte ännu finns.

Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 8/3 2021. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskoleutbildning.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Tjänsteutvecklare

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsten är aktuell inom redovisningsområdet som bland annat ansvarar för myndighetens ekonomirapportering, bokslut samt ekonomin i den externfinansierade projektverksamheten.

Arbetsbeskrivning
Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på redovisningsenheten för utveckling av verksamheten mot automatisering och digitalisering. Du utvecklar bland annat processer inom enhetens redovisningsflöde. Du ska ha lätt för att sätta dig in i ett flöde oavsett om det handlar om fakturahantering, e-handel, avstämningar bokslut, projekt eller andra relevanta uppgifter. Rollen som tjänsteutvecklare är inom ekonomiområdet och innebär att utveckla processer med systemstöd, utveckla verksamhet och tjänster och vara drivande i dessa frågor.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Vi förutsätter också att nya processer också tas fram efter genomförda konsekvensanalyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig. Förslagen som tas fram i arbetsgrupper kan till exempel leda till att vi ändrar arbetssätt för att få en så effektiv verksamhet som möjligt.

Förutom att leda egna utvecklingsinitiativ utifrån ditt perspektiv i enhetens processer kommer du också driva ledningsgruppens prioriterade utvecklingsområden i syfte att digitalisera och automatisera. Du kommer ha en samordnande roll i projekt där flera avdelningar på myndigheten kan ingå, exempelvis IT-avdelningen då stor del av våra utvecklingsarbeten är systemberoende. Du kommer också vara den som samordnar och initierar samarbeten med partners och kunder utanför myndigheten för att få med kundinsikter och kunna utveckla processerna.

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system)
- Erfarenhet av ekonomiarbete.
- Erfarenhet från verksamhetsprocesser i stora organisationer/företag.
- Erfarenhet av processkartläggning samt process/verksamhetsutveckling.

Meriterande: Har du erfarenhet av ekonomisystemet Raindance så är det ett plus.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en god förmåga att planera och strukturera arbetsuppgifterna. Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Placeringsort är Kristinehamn, men då delar av teamet sitter i Kalmar och Falun kan dessa orter diskuteras som arbetsplats för tjänsten.

Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Du är välkommen med din ansökan senast 2021-02-24 märkt med Af-2021/0010 7454. Fyll i formuläret och bifoga CV samt personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Tester kan förekomma i rekryteringen.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med hög digital kompetens

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss! Enheten Uppföljning och kontroll tillhör Förvaltningsavdelningen och vi ansvarar för att utforma och samordna myndighetens arbete mot felaktiga utbetalni... Visa mer
Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Enheten Uppföljning och kontroll tillhör Förvaltningsavdelningen och vi ansvarar för att utforma och samordna myndighetens arbete mot felaktiga utbetalningar.

Det omfattar också arbetet för att upptäcka, stoppa och förebygga bidragsbrott och bedrägerier mot välfärdssystemet.

Till enheten söker vi nu verksamhetsutvecklare med hög digital kompetens som vill vara med och bidra till att värna välfärdssystemen och delta i utvecklingen av vårt arbete mot felaktiga utbetalningar och välfärdsbrottslighet.

Arbetsförmedlingen är en myndighet med ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering. Vi tillämpar produktstyrning som metod och styrmodell för förvaltning och verksamhetsutveckling inom IT-området.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare på enheten Uppföljning och kontroll kommer du att vara verksamhetens representant i det IT-drivna utvecklingsarbetet. Arbetet innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan ska omsättas till förbättrad verksamhet och effektiva processer. I rollen ingår ett ansvar för verksamhetsprocesserna såväl som för tillhörande IT-stöd.

Du kommer att arbeta nära chefer och specialister inom kontrollområdet och även vara en sammanhållande länk mellan verksamhet, IT och våra kunder. Rollen innebär också ett ledarskap och du behöver därför ha en god kommunikativ förmåga för att driva arbetet framåt.

Att planera och leda verksamhetsmöten, utarbeta planer och följa upp aktiviteter ingår i ditt arbete. Du kommer också att leda workshops, coacha medarbetare och agera bollplank och stöd i utvecklingsarbetet.

Tjänsteresor förekommer.

Kvalifikationer

- Högskole-/universitetsexamen med datainriktning eller motsvarande utbildning inom t ex ekonomi eller annat kvantitativt inriktat ämne i kombination med erfarenhet av IT-relaterat arbete. 
- Du ska ha några års erfarenhet av att ha jobbat med tex. kravställning, systemutveckling och/eller projektledning för utveckling av digitala tjänster med fokus på nytta för både användare och verksamhet. 
- Du har erfarenhet av att kommunicera både muntligt och skriftligt med verksamhet, IT och utvecklare såväl som med interna och externa samverkansparter och intressenter.

Vem är du
Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling och kan omsätta behov till realiserbara koncept och tillämpningar. Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Du är visionär i tankarna men samtidigt van och bekväm med att vara den som får saker att hända och du är en problemlösare av rang. Du har drivkraft och förmåga att skapa ditt eget nätverk och trivs med att delta i både formella och informella nätverk för att hitta nya lösningar. 

Du är inkluderande och leder mot vision och mål, visar engagemang, nyfikenhet och inspirerar människor runt omkring dig. Du trivs med att genomföra förändringar och ser till verksamhetsnytta och effektivitet.

Du är en god kommunikatör, duktig på att argumentera och driva fram viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter. För att lyckas i rollen behöver du ha ett coachande förhållningssätt, vara strukturerad, lyhörd och lösningsorienterad. Du är samtidigt noggrann och ansvarstagande med fokus på leverans och på att få saker gjorda.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten för tjänsten.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kristinehamn eller Solna. Tillträde enligt överenskommelse. För dig som inte är anställd i myndigheten tillämpas sex månaders provanställning.

Eftersom befattningen är säkerhetsskyddsklassad enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer du att bli föremål för registerkontroll. Det innebär bland annat att du måste vara svensk medborgare för att kunna få tjänsten. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt Af-2020/0030 9703  senast 28 juni 2020. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet och ett personligt brev där du beskriver varför du söker tjänsten och vad du vill bidra med. 

Kontaktpersoner
Enhetschef Eva-Lena Edberg, 010-486 22 76 alternativt
Sektionschef Hans-Olof Bengtsson, 010-486 12 04
ST Anna Rofelt, 010-486 30 82
Saco-S Sofia Gustafsson, 010-488 67 68
SEKO Sara Sakhnini, 010-488 60 82
HR-partner Lena Bröderman, 010-487 41 03



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre