Lediga jobb som Organisationsutvecklare i Kristinehamn

Se lediga jobb som Organisationsutvecklare i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Tjänsteutvecklare inriktning servicekvalité

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingen, Enheten Redovisning och Rapportering

Välkommen till händelsernas centrum.

Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet.

Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?

Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt. Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering.

Beskrivning av tjänsten
Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på enheten för utveckling av

verksamheten. Du kommer tillhöra tjänsteområdet Servicecenter som ansvarar för kundupplevelsen inom vår enhet. Tjänsteområdets erbjudande är ett kundanpassat, lättillgängligt och tydligt stöd i alla frågor rörande ekonomiadministration. Vi säkerställer att vårt arbete leder till högsta möjliga kundnöjdhet till lägsta kostnad. Därmed skapar vi en support i världsklass. Vi arbetar exempelvis med:

- Kundundersökningar/kundupplevelse
- En väg in
- Självservice
- Tjänstedesign

I rollen som tjänsteutvecklare med inriktning på servicekvalité agerar du som enhetens kvalitetsambassadör och säkerställer att våra processer och kultur stödjer vårt mål med en support i världsklass. För rätt kandidat finns det stora möjligheter att vara med att utforma rollen.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig.

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom information/kommunikation. Alternativt liknande utbildning om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system) eller kunskap som motsvarar utbildningskravet.
- Erfarenhet av kunddriven verksamhetsutveckling
- Minst tre års erfarenhet av kvalitetsutveckling från kundserviceverksamhet

 Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god pedagogisk och analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en stor vilja att bidra till utveckling i en miljö där alla svar inte ännu finns.

Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Kristinehamn.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-12 . Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven för tjänsten. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Du kommer tillhöra enheten Redovisning & rapportering som övergripande ansvarar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.

Vi på enheten vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi två verksamhetsutvecklare som vill bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.

Beskrivning av tjänsten
Som verksamhetsutvecklare arbetar du nära chefer och specialister inom ekonomiområdet och kommer att vara en sammanhållande länk mellan verksamhet och andra berörda partners inom och utanför myndigheten. Arbetsförmedlingen har ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Uppdraget innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan omsätts till förbättrad verksamhet och effektiva processer med fokus på kvalité och effektivitet inom enhetens ansvarsområden. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del kommer du vara den som håller samman utvecklingsprojekt och styr dem framåt. Du kommer att arbeta med strategier och planer för en automatiserad och effektiv verksamhet. I arbetet ingår också projektledning av olika typer av enhetsövergripande utvecklingsprojekt i nära samarbete med verksamheten. Även arbete med metodikutveckling och nätverksbyggande ingår i ditt uppdrag, för att nämna några delar

Kvalifikationer
- Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp/120p
- Erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling
- Erfarenhet av redovisning och fakturahantering 
- Mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska

Övriga meriter för tjänsten 

- Erfarenhet av att ha arbetat som projektledare
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

Som person är du visionär i tankarna men är samtidigt van och bekväm vid att vara den som får saker att hända.  Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du leder mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig. Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling, gärna inom offentlig sektor.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna omgående. Placeringsort Kristinehamn.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-01

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg som styrker utbildningskravet. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare i Kristinehamn

Ansök    Nov 1    Sv Värmland    Organisationsutvecklare
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur! Vill du också vara med att bygga ett demokratiskt och hållbart samhälle? Välkommen till SV! Om rollen Som verksamhetsutvecklare ... Visa mer
Studieförbundet Vuxenskolan (SV) är ett av Sveriges största studieförbund med verksamhet i alla Sveriges kommuner och erbjuder kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, bildning och samhällsengagemang. Vi satsar för framtiden för att nå och engagera ännu fler människor med studiecirklar, kurser och kultur!
Vill du också vara med att bygga ett demokratiskt och hållbart samhälle? Välkommen till SV!
Om rollen
Som verksamhetsutvecklare arbetar du med att självständigt driva och utveckla vår verksamhet i Kristinehamn och Storfors med omnejd. Det är en utåtriktad tjänst där en stor del av arbetet innebär att förvalta kontakter med samarbetsorganisationer men också att skapa kontakter med nya organisationer och föreningar. Utifrån lokala behov och intressen startar du också studiecirklar och arrangerar kulturprogram. Du har stor frihet att själv lägga upp ditt arbete utifrån givna ramar.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
att anordna studiecirklar och kulturaktiviteter i Kristinehamn och Storfors med omnejd
att uppsöka och säkra goda och hållbara relationer med våra samarbetsparter
att arbeta med projekt lokalt inom ramen för verksamheten
att säkerställa att verksamheten följer gällande föreskrifter från stat, region och kommun
att planera och genomföra möten och processer
att analysera och bedöma kompetens och rekryteringsbehov av cirkelledare
att utvärdera och utveckla verksamheten i samarbete med cirkelledarna
administration av verksamheten– exempelvis rapportering, fakturering, utanordningar, telefonväxel m.m.
marknadsföring
beräkning och uppföljning av budget

Din profil
Vi söker dig som har god lokalkännedom i Kristinehamn med omnejd och är van vid att knyta kontakter och bygga relationer. Du trivs i möten med människor och det är en fördel om du redan har ett brett kontaktnät i Kristinehamn. Du är serviceinriktad med fokus på nöjda samarbetspartner och deltagare och du kan uttrycka dig väl och anpassa ditt sätt att kommunicera på efter person och situation. Du får gärna ha erfarenhet inom ideella sektorn.
För att lyckas som verksamhetsutvecklare är det viktigt att du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat utifrån uppsatta mål. Du arbetar självgående och prioriterar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt med förmågan att hantera flera parallella uppdrag samtidig. Olika former av problemlösning är en del av det vardagliga arbetet och du behöver vara lösningsfokuserad och proaktiv. Kunskaper inom marknadsföring och sociala medier är meriterande.
Du har som lägst gymnasial utbildning eller motsvarande och vi ser helst att du har minst fem års arbetslivserfarenhet. Självklart delar du SV:s värdegrund om allas lika värde och rättigheter.
I tjänsten ingår att använda flera olika digitala verktyg och även ibland stötta cirkelledare i vissa tekniska frågor. Därför måste du ha goda grundläggande datorkunskaper och förmåga att snabbt lära dig och använda nya program och teknik.
Tjänsten innebär en del resor då du kommer att göra besök hos olika föreningar och organisationer runt om i kommunen. Tjänsten kräver därför körkort och tillgång till egen bil.
Vi erbjuder dig
SV är en verksamhet med mycket hjärta som ger deltagare och medarbetare möjligheter att växa och utveckla sig själva. Vi erbjuder dig ett arbete med stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter. Du kommer ingå i vårt arbetslag för SV Värmland tillsammans med ett 30-tal inspirerande och kunniga kollegor och du får också tillgång till en stor kompetens via våra SV-kollegor runt om i hela Sverige.
Du har stor frihet att själv lägga upp ditt arbete utifrån givna ramar.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% med målstyrd arbetstid och tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.
Placeringsort: Kristinehamn.
SV värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande med olika bakgrund, ålder och livserfarenhet till tjänsten.
Sista ansökningsdag 2021-11-12. Vi gör urval och genomför intervjuer löpande.


Varmt välkommen till Studieförbundet Vuxenskolan!
Studieförbundet Vuxenskolan är ett av Sveriges största studieförbund, som genom att öka alla människors inflytande och delaktighet, arbetar för att stärka demokratin. SV vill ge människor möjligheter, därför erbjuder vi en bred verksamhet med mängder av studiecirklar, kurser och kulturarrangemang. SV är en ideell organisation, och vi samarbetar med en mängd organisationer och föreningar. SV är mångfaldens studieförbund, som vill ge alla människor möjlighet att växa. Vi vill bidra till en värld som bygger på hållbar utveckling. Därför är vi en engagerad lokal kraft för föreningsliv, kultur och samhälle i hela Sverige. Vår vision förverkligar vi genom att erbjuda kreativa mötesplatser som ger människor möjligheter till kunskap, reflektion, bildning och samhällsengagemang. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta ... Visa mer
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Du kommer tillhöra enheten Redovisning & rapportering som övergripande ansvarar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.

Vi på enheten vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi två verksamhetsutvecklare som vill bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.

Beskrivning av tjänsten
Som verksamhetsutvecklare arbetar du nära chefer och specialister inom ekonomiområdet och kommer att vara en sammanhållande länk mellan verksamhet och andra berörda partners inom och utanför myndigheten. Arbetsförmedlingen har ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Uppdraget innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan omsätts till förbättrad verksamhet och effektiva processer med fokus på kvalité och effektivitet inom enhetens ansvarsområden. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del kommer du vara den som håller samman utvecklingsprojekt och styr dem framåt. Du kommer att arbeta med strategier och planer för en automatiserad och effektiv verksamhet. I arbetet ingår också projektledning av olika typer av enhetsövergripande utvecklingsprojekt i nära samarbete med verksamheten. Även arbete med metodikutveckling och nätverksbyggande ingår i ditt uppdrag, för att nämna några delar

Kvalifikationer
- Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp/120p
- Erfarenhet av att ha arbetat med verksamhetsutveckling
- Erfarenhet av redovisning och fakturahantering 
- Mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska

Övriga meriter för tjänsten 

- Erfarenhet av att ha arbetat som projektledare
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

Som person är du visionär i tankarna men är samtidigt van och bekväm vid att vara den som får saker att hända.  Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du leder mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig. Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling, gärna inom offentlig sektor.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna omgående. Placeringsort Kristinehamn.

I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-01

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg som styrker utbildningskravet. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Continuous Improvement Manager to AkzoNobel

Do you share our passion for continuous improvement? Can you bring a positive attitude and an ambitious mindset to lead and influence by CI? We are currently seeking our new Continous Improvement Manager (CIM) to AkzoNobel’s site in Kristinehamn. This is an exciting opportunity within an exciting company going for a journey working with continuous improvement (CI). For the right person we can offer great possibilities and challenges within CI. AkzoNob... Visa mer
Do you share our passion for continuous improvement? Can you bring a positive attitude and an ambitious mindset to lead and influence by CI?

We are currently seeking our new Continous Improvement Manager (CIM) to AkzoNobel’s site in Kristinehamn. This is an exciting opportunity within an exciting company going for a journey working with continuous improvement (CI). For the right person we can offer great possibilities and challenges within CI.

AkzoNobel is implementing ALPS (AkzoNobel Leading Performance Systems), ensuring company-wide standardized processes, a culture of continuous improvement, process-centric behaviors, company values and required capabilities. ALPS focus on Manufacturing (mainly production, maintenance, technology, QC), Supply Chain, Procurement, HSE and Engineering.

What you will do?
As CIM you support the business by leading and drive CI and operational excellence initiatives focusing on both technical and non-technical aspects at the site. The CIM will initially focus on to organize and plan the continued implementation of ALPS to ensure it fully and successfully is absorbed into our daily work. As CIM you will take an important role in visualizing the profits of working with CI, and also in proving the value it brings for the organization. You will support, coach and do trainings for all site employees at all levels within the organization.

Who you are?
To be successful in this position we believe that you have an analytical and structured mindset and way of working. You are a good team player with networking skills and the ability to communicate on all levels in the organization. You are able to drive change and improvements with high engagement in the organization. We believe you enjoy working in high pace in a changing environment.

We also see that you have following qualifications:
• BSc, or preferable MSc within technical, business or economic field
• 5+ years relevant working experience in an operational role, e.g production, maintenance, logistics, process engineering, continuous improvement
• Experience in change processes; Lean and/or Six Sigma implementations or similar is desirable
• Experience in continuous improvement tools such as Lean, Six Sigma or other continuous Improvement methodologies and tools
• Strong capability within project management
• Fluent in Swedish and English (both written and spoken)

Why should you work at AkzoNobel?
At AkzoNobel we offer a warm and inclusive atmosphere where we work together as one to reach our goal of being the reference in color and protection. With focus on diversity and innovation we actively work with our co-workers for you to thrive and continuously develop. This is also the basis to why we were appointed one of Sweden’s Career companies 2021. We offer you an international environment where you will take on rewarding and challenging projects that will broaden your senses and challenge you. You will work with competent and like-minded colleagues who share your attitude and enthusiasm. Welcome to us!

Your application
We welcome people from all different backgrounds who see sustainability, safety and innovation as important principles. If you have a passion for paint, take the opportunity and submit your application already today for your chance to work together with us! We go through the application continuously. We do not accept applications via email or phone.

For additional information about the vacancy, please contact Ann Gustafsson, Site Manager, +46 550 888 08


AkzoNobel has a passion for paint. We’re experts in the proud craft of making paints and coatings, setting the standard in color and protection since 1792. Our world class portfolio of brands – including Nordsjö, International, Sikkens and Interpon – is trusted by customers around the globe. In the Nordics we have commercial operations in all countries, production and development (R&D) sites in Sweden and employee around 1 200 people. Headquartered in the Netherlands, we are active in over 150 countries and employ around 32,000 talented people who are passionate about delivering the high-performance products and services our customers expect. For more information please visit www.akzonobel.com

AkzoNobel Adhesives AB in Kristinehamn has since 1962 developed, produced, marketed and distributed wood adhesives and resin systems for furniture, flooring and constructions. AkzoNobel Adhesives AB is part of AkzoNobel’s global Wood Coatings Strategic Marketing Unit, recognized as a leading global supplier of about 120 000 ton industrial custom-formulated coatings, finishes and wood adhesives per year to customers in Europe, North America, South America, South Africa and Asia. Visa mindre

Utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen

Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du är en del i? Drivs du av utmaningar och ogillar meningen ”Det går inte”? Då är du välkommen att söka tjänsten som utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen! Vår förvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser g... Visa mer
Vill du vara med på en spännande resa där du har möjlighet att utvecklas hand i hand med den organisation du är en del i? Drivs du av utmaningar och ogillar meningen ”Det går inte”? Då är du välkommen att söka tjänsten som utvecklingsledare till arbete, kompetens och välfärdsförvaltningen!

Vår förvaltnings kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Förvaltningen är nybildad och innehåller verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, integration och vuxenutbildning.

Den nya organisationen trädde i kraft den 1:e september och förvaltningen ska genomsyras av öppenhet, transparens och prestigelöshet. Vi kommer att arbeta utifrån nämndens mål och utveckla våra verksamheter för att ge medborgarna den bästa servicen. Alla lämpliga insatser kommer att samlas under ett tak, vilket vi tror kommer att gynna medborgarna. Att jobba över gränserna såväl internt som externt kommer att bli mycket viktigt.

Till förvaltningens stöd finns en stab som är gemensam med stöd, vård och omsorgsförvaltningen och det är i denna arbetsgrupp du kommer att ingå. Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare. Det kommer även att finnas möjlighet att ingå distansarbetesavtal där hemmet i förekommande fall kan utrustas för distansarbete.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utvecklingsledare för uppdraget där du ska bidra till och leda arbetet med att utveckla och leverera en modern och effektivt förvaltning med hög kvalitet och med träffsäkra välfärdstjänster. Utgångspunkten är alltid att utifrån nämndens uppsatta mål, utveckla en verksamhet som arbetar för både individens rättigheter och skyldigheter enligt socialtjänstlagen och andra lagar, såväl som ett ansvarstagande för våra skattemedel.

Som utvecklingsledare har du en central roll inom förvaltningens utvecklingsarbete och är en resurs till förvaltningens chefer. Du ansvarar för att driva och delta i förbättrings- och kvalitetsutvecklingsprojekt och i din roll skriver du även rapporter och tjänsteutlåtanden.

Exempel på arbetsuppgifter kan vara
• driva förändrings- och utvecklingsarbete tillsammans med förvaltningsledningen

• förändra och effektivisera förvaltningens arbetsflöden och processer

• systematiskt analysera resultat och ta fram beslutsunderlag och förslag på utveckling/förbättringar för verksamheterna

• stöd i förvaltningens arbete med målstyrning

• stöd till förvaltningens verksamheter i pågående digitalisering av verksamheterna

• ingå i olika nätverk på bland annat kommunnivå

• delta i förvaltningens ledningsgrupp

• vara ett administrativt stöd till förvaltningschef och stabschef


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• är socionom, statsvetare eller vad arbetsgivaren bedömer vara annan likvärdig utbildning
• har erfarenhet av förvaltningens verksamhetsområden
• har hög datorvana och kan med enkelhet hantera såväl olika verksamhetssystem samt Officepaketet
• har mod, vilja och gärna erfarenhet av att leda grupper

Meriterande är:
• om du har erfarenhet av utvecklingsarbete inom socialtjänsten
• om du har god förståelse för statistik och informationssammanställning

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ser gärna att du kan analysera och tänka strategiskt, är prestigelös och öppen för att tänka om och nytt. Du har god kommunikativ förmåga och kan pedagogiskt förklara komplexa frågor.



ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Utvecklingsledare Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen

Vill du vara med och utveckla äldreomsorgen i Kristinehamns kommun? Vi söker nu en utvecklingsledare som tillsammans med oss vill förverkliga vår vision om den nyskapande och vänliga kommunen Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på nyskapande och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Som utvecklingsled... Visa mer
Vill du vara med och utveckla äldreomsorgen i Kristinehamns kommun? Vi söker nu en utvecklingsledare som tillsammans med oss vill förverkliga vår vision om den nyskapande och vänliga kommunen

Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på nyskapande och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna äldreboende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.
Som utvecklingsledare kommer du att tillhöra staben för stöd, vård och omsorgsförvaltningen och ingå i förvaltningens kvalitetsledningsgrupp.

Vi kommer att erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i en trivsam arbetsmiljö med engagerade medarbetare. Vi är dessutom på väg in i möjlighet till distansarbete med distansarbetesavtal.

ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare är huvuduppgiften att arbeta med utvecklingsfrågor, det systematiska kvalitetsarbetet och att vara ett stöd för enhetschefer och verksamheten i det interna kvalitets- och utvecklingsarbetet. Du ska självständigt hålla i egna processer och samordna deltagare i olika arbetsgrupper.

I uppdraget ingår att ta fram och implementera utvecklings- och förbättringsprocesser. Du kommer också att arbeta med att ta fram underlag för analys och delta i analysarbetet. Utvecklingsarbetet sker på uppdrag av förvaltningsledningen och i nära samarbete med förvaltningens övriga stödfunktioner i staben.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning med t.ex. inriktning på socialt arbete eller liknande. Kunskap i gällande lagstiftningar är nödvändigt för uppdraget. Du ska vara intresserad av att arbeta med utvecklingsfrågor, förändrings - och förbättringsarbete och att kunna se helheten. Din kommunikativa förmåga är väl utvecklad i såväl tal som skrift och du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Rollen som utvecklingsledare kräver att du har en utvecklad pedagogisk förmåga då en del av uppdraget handlar om att stödja och handleda andra.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med inriktning E-handel till Arbetsförmedlingen

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu två Verksamhetsutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsterna är aktuella inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer. Vi vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi två verksamhetsutvecklare som vill bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du nära chefer och specialister inom ekonomiområdet och kommer att vara en sammanhållande länk mellan verksamhet, myndighetens IT och våra externa leverantörer. Myndigheten har ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Uppdraget innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan omsätts till förbättrad verksamhet och effektiva processer med fokus på fakturahantering och E-handel. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del kommer du vara den som håller samman utvecklingsprojekt och styr dem framåt. Du kommer att arbeta med strategier och planer för en automatiserad och effektiv E-handelsprocess. Vidare kommer du att planera och leda möten, utarbeta planer och följa upp aktiviteter. Leda workshops, coacha medarbetare, samt agera bollplank och stöd är en del av arbetet. I rollen ingår ett ansvar för verksamhetsprocesserna såväl som tillhörande IT-stöd. Rollen innebär ett ledarskap och du behöver en god kommunikativ förmåga för att driva arbetet framåt. 

Kvalifikationer
- Universitets- eller högskoleutbildning om 180hp/120p
- Erfarenhet av att ha jobbat med verksamhetsutveckling inom E-handelsprocesser
- Erfarenhet av fakturahantering och E-handel
- Mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska

Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

Som person är du visionär i tankarna men är samtidigt van och bekväm vid att vara den som får saker att hända.  Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du leder mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig. Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling, gärna inom offentlig sektor.

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna omgående. Placeringsort Kristinehamn.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-06-20 märkt med Af-2021/0046 5346. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Tjänsteutvecklare

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsten är aktuell inom redovisningsområdet som bland annat ansvarar för myndighetens ekonomirapportering, bokslut samt ekonomin i den externfinansierade projektverksamheten.

Arbetsbeskrivning
Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på redovisningsenheten för utveckling av verksamheten mot automatisering och digitalisering. Du utvecklar bland annat processer inom enhetens redovisningsflöde. Du ska ha lätt för att sätta dig in i ett flöde oavsett om det handlar om fakturahantering, e-handel, avstämningar bokslut, projekt eller andra relevanta uppgifter. Rollen som tjänsteutvecklare är inom ekonomiområdet och innebär att utveckla processer med systemstöd, utveckla verksamhet och tjänster och vara drivande i dessa frågor.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Vi förutsätter också att nya processer också tas fram efter genomförda konsekvensanalyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig. Förslagen som tas fram i arbetsgrupper kan till exempel leda till att vi ändrar arbetssätt för att få en så effektiv verksamhet som möjligt.

Förutom att leda egna utvecklingsinitiativ utifrån ditt perspektiv i enhetens processer kommer du också driva ledningsgruppens prioriterade utvecklingsområden i syfte att digitalisera och automatisera. Du kommer ha en samordnande roll i projekt där flera avdelningar på myndigheten kan ingå, exempelvis IT-avdelningen då stor del av våra utvecklingsarbeten är systemberoende. Du kommer också vara den som samordnar och initierar samarbeten med partners och kunder utanför myndigheten för att få med kundinsikter och kunna utveckla processerna.

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system)
- Erfarenhet av ekonomiarbete.
- Erfarenhet från verksamhetsprocesser i stora organisationer/företag.
- Erfarenhet av processkartläggning samt process/verksamhetsutveckling.

Meriterande: Har du erfarenhet av ekonomisystemet Raindance så är det ett plus.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en god förmåga att planera och strukturera arbetsuppgifterna. Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Placeringsort är Kristinehamn, men då delar av teamet sitter i Kalmar och Falun kan dessa orter diskuteras som arbetsplats för tjänsten.

Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Du är välkommen med din ansökan senast 2021-02-24 märkt med Af-2021/0010 7454. Fyll i formuläret och bifoga CV samt personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Tester kan förekomma i rekryteringen.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu två Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering.

Vem söker vi
Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på enheten för utveckling av verksamheten. Du kommer tillhöra tjänsteområdet Servicecenter som ansvarar för kundupplevelsen inom vår enhet. Tjänsteområdets erbjudande är ett kundanpassat, lättillgängligt och tydligt stöd i alla frågor rörande ekonomiadministration. Vi säkerställer att vårt arbete leder till högsta möjliga kundnöjdhet till lägsta kostnad. Därmed skapar vi en support i världsklass. Vi arbetar exempelvis med:

- En väg in
- Självservice
- Kundundersökningar
- Tjänstedesign

I rollen som tjänsteutvecklare driver du frågor över hela enheten för att garantera att vi når vårt mål och erbjudande. Du kommer också ansvara för kommunikationen till våra kunder och kommunikationen är ett av våra prioriterade områden under 2021.

Området Servicecenter är ett nytt område och för rätt kandidat finns det stora möjligheter att vara med att utforma rollen.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig.

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom Service management eller information/kommunikation. Alternativt liknande utbildning om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system).
- Erfarenhet av kunddriven verksamhetsutveckling
- Erfarenhet av arbete som kommunikatör/informatör eller journalist
- Erfarenhet av kundserviceverksamhet

Vem är du
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god pedagogisk och analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en stor vilja att bidra till utveckling i en miljö där alla svar inte ännu finns.

Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 8/3 2021. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskoleutbildning.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Tjänsteutvecklare

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara... Visa mer
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en Tjänsteutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsten är aktuell inom redovisningsområdet som bland annat ansvarar för myndighetens ekonomirapportering, bokslut samt ekonomin i den externfinansierade projektverksamheten.

Arbetsbeskrivning
Som tjänsteutvecklare har du en mycket central roll på redovisningsenheten för utveckling av verksamheten mot automatisering och digitalisering. Du utvecklar bland annat processer inom enhetens redovisningsflöde. Du ska ha lätt för att sätta dig in i ett flöde oavsett om det handlar om fakturahantering, e-handel, avstämningar bokslut, projekt eller andra relevanta uppgifter. Rollen som tjänsteutvecklare är inom ekonomiområdet och innebär att utveckla processer med systemstöd, utveckla verksamhet och tjänster och vara drivande i dessa frågor.

I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Vi förutsätter också att nya processer också tas fram efter genomförda konsekvensanalyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig. Förslagen som tas fram i arbetsgrupper kan till exempel leda till att vi ändrar arbetssätt för att få en så effektiv verksamhet som möjligt.

Förutom att leda egna utvecklingsinitiativ utifrån ditt perspektiv i enhetens processer kommer du också driva ledningsgruppens prioriterade utvecklingsområden i syfte att digitalisera och automatisera. Du kommer ha en samordnande roll i projekt där flera avdelningar på myndigheten kan ingå, exempelvis IT-avdelningen då stor del av våra utvecklingsarbeten är systemberoende. Du kommer också vara den som samordnar och initierar samarbeten med partners och kunder utanför myndigheten för att få med kundinsikter och kunna utveckla processerna.

Kvalifikationer
- Universitet-/högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 hp (alt. 120p enligt tidigare system)
- Erfarenhet av ekonomiarbete.
- Erfarenhet från verksamhetsprocesser i stora organisationer/företag.
- Erfarenhet av processkartläggning samt process/verksamhetsutveckling.

Meriterande: Har du erfarenhet av ekonomisystemet Raindance så är det ett plus.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga. Vidare behöver du ha en god förmåga att planera och strukturera arbetsuppgifterna. Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Som person är du ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Placeringsort är Kristinehamn, men då delar av teamet sitter i Kalmar och Falun kan dessa orter diskuteras som arbetsplats för tjänsten.

Tjänsten är aktuell under förutsättning att erforderliga beslut tas.

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid, till 2021-12-31 med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Du är välkommen med din ansökan senast 2021-01-26 märkt med Af-2021/0001 7132. Fyll i formuläret och bifoga CV samt personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Tester kan förekomma i rekryteringen.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare med hög digital kompetens

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss! Enheten Uppföljning och kontroll tillhör Förvaltningsavdelningen och vi ansvarar för att utforma och samordna myndighetens arbete mot felaktiga utbetalni... Visa mer
Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Enheten Uppföljning och kontroll tillhör Förvaltningsavdelningen och vi ansvarar för att utforma och samordna myndighetens arbete mot felaktiga utbetalningar.

Det omfattar också arbetet för att upptäcka, stoppa och förebygga bidragsbrott och bedrägerier mot välfärdssystemet.

Till enheten söker vi nu verksamhetsutvecklare med hög digital kompetens som vill vara med och bidra till att värna välfärdssystemen och delta i utvecklingen av vårt arbete mot felaktiga utbetalningar och välfärdsbrottslighet.

Arbetsförmedlingen är en myndighet med ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering. Vi tillämpar produktstyrning som metod och styrmodell för förvaltning och verksamhetsutveckling inom IT-området.

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare på enheten Uppföljning och kontroll kommer du att vara verksamhetens representant i det IT-drivna utvecklingsarbetet. Arbetet innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan ska omsättas till förbättrad verksamhet och effektiva processer. I rollen ingår ett ansvar för verksamhetsprocesserna såväl som för tillhörande IT-stöd.

Du kommer att arbeta nära chefer och specialister inom kontrollområdet och även vara en sammanhållande länk mellan verksamhet, IT och våra kunder. Rollen innebär också ett ledarskap och du behöver därför ha en god kommunikativ förmåga för att driva arbetet framåt.

Att planera och leda verksamhetsmöten, utarbeta planer och följa upp aktiviteter ingår i ditt arbete. Du kommer också att leda workshops, coacha medarbetare och agera bollplank och stöd i utvecklingsarbetet.

Tjänsteresor förekommer.

Kvalifikationer

- Högskole-/universitetsexamen med datainriktning eller motsvarande utbildning inom t ex ekonomi eller annat kvantitativt inriktat ämne i kombination med erfarenhet av IT-relaterat arbete. 
- Du ska ha några års erfarenhet av att ha jobbat med tex. kravställning, systemutveckling och/eller projektledning för utveckling av digitala tjänster med fokus på nytta för både användare och verksamhet. 
- Du har erfarenhet av att kommunicera både muntligt och skriftligt med verksamhet, IT och utvecklare såväl som med interna och externa samverkansparter och intressenter.

Vem är du
Vi söker dig som brinner för verksamhetsutveckling och kan omsätta behov till realiserbara koncept och tillämpningar. Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Du är visionär i tankarna men samtidigt van och bekväm med att vara den som får saker att hända och du är en problemlösare av rang. Du har drivkraft och förmåga att skapa ditt eget nätverk och trivs med att delta i både formella och informella nätverk för att hitta nya lösningar. 

Du är inkluderande och leder mot vision och mål, visar engagemang, nyfikenhet och inspirerar människor runt omkring dig. Du trivs med att genomföra förändringar och ser till verksamhetsnytta och effektivitet.

Du är en god kommunikatör, duktig på att argumentera och driva fram viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter. För att lyckas i rollen behöver du ha ett coachande förhållningssätt, vara strukturerad, lyhörd och lösningsorienterad. Du är samtidigt noggrann och ansvarstagande med fokus på leverans och på att få saker gjorda.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten för tjänsten.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Kristinehamn eller Solna. Tillträde enligt överenskommelse. För dig som inte är anställd i myndigheten tillämpas sex månaders provanställning.

Eftersom befattningen är säkerhetsskyddsklassad enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer du att bli föremål för registerkontroll. Det innebär bland annat att du måste vara svensk medborgare för att kunna få tjänsten. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt Af-2020/0030 9703  senast 28 juni 2020. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet och ett personligt brev där du beskriver varför du söker tjänsten och vad du vill bidra med. 

Kontaktpersoner
Enhetschef Eva-Lena Edberg, 010-486 22 76 alternativt
Sektionschef Hans-Olof Bengtsson, 010-486 12 04
ST Anna Rofelt, 010-486 30 82
Saco-S Sofia Gustafsson, 010-488 67 68
SEKO Sara Sakhnini, 010-488 60 82
HR-partner Lena Bröderman, 010-487 41 03



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Visa mindre