Lediga jobb som Projekteringsingenjör, maskin i Kristinehamn

Se lediga jobb som Projekteringsingenjör, maskin i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Teknisk projektledare

Vill du få chansen att utnyttja dina tekniska erfarenheter i en mer planerande roll och vara spindeln i nätet? Då är det här jobbet för dig! Vi söker nu en projektledare till Voith, en roll där du är med från början till slut och tar stort ansvar genom projekten. Välkommen med din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Välkommen till Voith! De har vuxit till en av de stora leverantörerna av vattenkraftutrustning i Skandinavien och finns i Västerås och Kristine... Visa mer
Vill du få chansen att utnyttja dina tekniska erfarenheter i en mer planerande roll och vara spindeln i nätet? Då är det här jobbet för dig! Vi söker nu en projektledare till Voith, en roll där du är med från början till slut och tar stort ansvar genom projekten. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

Välkommen till Voith! De har vuxit till en av de stora leverantörerna av vattenkraftutrustning i Skandinavien och finns i Västerås och Kristinehamn. Voith söker nu en projektledare för eftermarknaden som vill vara en del av teamet i Kristinehamn. Du kommer främst arbeta med offerter och projekt mot de nordiska kunderna gällande deras service och underhåll av vattenkraftsturbiner.

Du erbjuds
- Att bli en del av ett tight och sammansvetsat team där kunskapsdelning och stöttning av varandra oavsett roll är A och O!
- Foten in på ett väletablerat företag
- En långsiktig roll med möjlighet att utvecklas inom företaget, t.ex. genom interna utbildningar

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* I rollen som projektledare är du en essentiell del av kontoret och leveransorganisationen. Du ansvarar för stora som små projekt med tidsplaner på alltifrån dagar till år.
* Ha omfattande kundkontakt samt kontakt med alla parter internt
* Ansvara för tidsplan och budget samt planering och kontinuerlig uppföljning av dessa
* Arbeta med riskhantering och rapportera till ledningsgruppen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasial utbildning, meriterande med teknisk eller ekonomisk inriktning
- Har erfarenhet av att ha drivit projekt tidigare
- Har erfarenhet av arbete med tekniska produkter, exempelvis inom tyngre industri
- Ha förståelse för risk- och säkerhetshantering
- Har goda kunskaper i engelska

För tjänsten är det också krav på körkort eftersom det förekommer en del resor i tjänst. Du behöver därför vara beredd på att åka bort några dagar i månaden med övernattning.

Meriterande:
- Erfarenhet från att ha arbetat eller drivit projekt inom liknande bransch, exempelvis inom diverse industrier med teknisk bakgrund

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Flexibel
- Samarbetsinriktad
- Affärsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Voith Group är ett globalt teknikföretag. Med sin breda portfölj av system, produkter, tjänster och digitala applikationer sätter Voith standarder på marknaderna för energi, papper, råvaror och transport och fordon: "Det vi gör förbättrar livet för miljontals människor runt om i världen. Det är de extraordinära människorna på Voith som får det att hända. Vi investerar i deras tillväxt för att hjälpa dem att frigöra sin potential som ledare, innovatörer och drivkrafter för förändring. Var extraordinär och bli en del av vår historia!" Läs mer här om hur det är att vara en del av Voith! Visa mindre

Projektingenjör till Subseatec!

Tar du din ingenjörsexamen i juni eller har erfarenhet av en tekniskt inriktad roll och vill ta nästa steg i karriären? Då har vi tjänsten för dig! Här får du chansen att utveckla flexibla, högkvalitativa lösningar i nära samarbete med kunder i ett företag med bred kompetens och erfarenhet i branschens framkant, så varför vänta? Skicka in din ansökan redan idag. OM TJÄNSTEN Subseatec AB är ett bolag som ingår i den norska investment gruppen Scana ASA som... Visa mer
Tar du din ingenjörsexamen i juni eller har erfarenhet av en tekniskt inriktad roll och vill ta nästa steg i karriären? Då har vi tjänsten för dig! Här får du chansen att utveckla flexibla, högkvalitativa lösningar i nära samarbete med kunder i ett företag med bred kompetens och erfarenhet i branschens framkant, så varför vänta? Skicka in din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
Subseatec AB är ett bolag som ingår i den norska investment gruppen Scana ASA som är noterat på Oslo Börs. Bolaget är främst inriktat på att sälja och leverera Risers och SPS produkter som ingår i produktionsutrustning för olja och gas och betraktas som en ledande aktör inom sitt område. Kunder är främst placerade i Europa och USA. Produkterna färdigställs med ett stort leverantörsnätverk främst i Nordeuropa.

Som projektingenjör kommer du ha en central roll i produktionsprocessen, där du ansvarar för att driva teknik- och kvalitetsfrågor kopplade till produkttillverkningen hos leverantörer från uppstart till leverans. Du kommer att ha en varierad vardag där du kommer att dra nytta av din initiativförmåga och vetgirighet. I rollen ingår även att moderisera interna arbetssätt och föra dialog med leverantörer och kunder.

Uppdraget sträcker sig i minst sex månader som konsult via Academic Work och därefter är avsiken att en överrekrytering sker



#

Du erbjuds


* Stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt tillsammans med branschkunniga kollegor
* Goda möjligheter till flexibla arbetsdagar
* En dedikerat konsultchef på Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Utarbeta tekniska underlag för offerter och order
- Utveckla procedurer för tillverkning av produkter
- Hantera avvikelser och kundfrågor tillsammans med projektledaren
- Leda tekniska utvecklingsprojekt
- Ansvar för utvalda interna projekt för nya rutiner och leverantörsutveckling

VI SÖKER DIG SOM
- Har en teknisk inriktad utbildning på högskole- eller universitetsnivå, gärna inom material och konstruktion
- Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter
- Innehar B-körkort
- Har god datorvana
- Är obehindrad i det engelska språket då det förekommer i dialoger både externt och internt

#

Vi söker dig som är


* Serviceinriktad
* Självgående
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kristinehamn
* Arbetstider: 08.00 - 17.00 med möjlighet till flex
* Lön: Fast månadslön


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Subseatec här Visa mindre

Projektledare med internationell erfarenhet till Dynasafe

Dynasafe är ett företag som utvecklar och konstruerar avancerade produkter för explosionsskydd och destruktion av ammunition. Produkterna är marknadsledande och erkända globalt, både för sin kvalité och höga tillförlitlighet. Här finner du ett innovativt bolag som kännetecknas av sin teknikutveckling, internationella affärer, flexibilitet och korta beslutsvägar. Verksamheten utgörs av huvudkontor i Karlskoga samt verksamhet i Tyskland, Japan, Singapore ... Visa mer
Dynasafe är ett företag som utvecklar och konstruerar avancerade produkter för explosionsskydd och destruktion av ammunition.

Produkterna är marknadsledande och erkända globalt, både för sin kvalité och höga tillförlitlighet. Här finner du ett innovativt bolag som kännetecknas av sin teknikutveckling, internationella affärer, flexibilitet och korta beslutsvägar. Verksamheten utgörs av huvudkontor i Karlskoga samt verksamhet i Tyskland, Japan, Singapore och USA.

Nu söker vi en erfaren projektledare som vill ta sig an en ny utmaning tillsammans med Dynasafe. Här finner du en bred och ansvarsfylld roll med en internationell prägel där du ges möjlighet att samverka med människor runt om i hela världen. Om du trivs i projektledarrollen och vill ta nästa steg i karriären kan Dynasafe vara rätt val för dig!

Detta är konsultuppdrag som startar omgående där man ser långsiktigt på samarbetet. Tjänsten är placerad på siten i Kristinehamn.

Arbetsbeskrivning

Som Projektledare kommer du att arbeta både självständigt, tillsammans med dina kollegor och i nära samarbete med Dynasafes kunder. I rollen ingår bland annat att:

- Leda projektet och teamet mot sina givna mål (scope, budget, Schedule).
- Leda arbetet enligt fastställda processer. Se till att givna milstolpar uppnås.
- Ansvarig att de givna ekonomiska projekt ramarna uppfylls.
- Planera projekt, följa upp progress, hantera risker och kravändringar.
- Projektleda samt säkerställa att kvaliteten på projekten går i enighet med uppsatta mål och förväntningar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

- En eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna med en maskinteknisk inriktning. Alternativt har du motsvarande kunskaper från tidigare arbete.
- Arbetslivserfarenhet som operativ projektledare inom internationella projekt eller med mycket internationella kontakter.
- Stor drivkraft samt flexibelt arbetssätt samt förmågan att prioritera och uppnå resultat.
- Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift, är ett krav. All daglig kommunikation (skrift, tal) är på engelska.

Har du tidigare haft arbetsmiljöansvar är detta meriterande.

Vi ser att du som söker är trygg i projektledarrollen, är van att arbeta operativt och gillar att vara ”spindeln i nätet”. Vidare har du lätt för att hantera såväl interna som externa kontakter och gillar mötet med andra människor. Som ledare är du dessutom coachande, inkluderande och du har lätt för att motivera och engagerade dina kollegor. Självklart strävar du alltid efter att uppnå goda resultat, därför arbetar du strukturerat, organiserat och målorienterat. Där andra ser hinder, ser du möjligheter och ditt engagemang smittar lätt över till andra.

Dynasafe erbjuder

Dynasafe Karlskoga erbjuder en internationell arbetsmiljö med engagerade kollegor och ledare som stöttar och utmanar dig i din yrkesroll. Här medverkar du i innovativa projekt från första start till överlämning hos kund med mångsidiga och utvecklande arbetsuppgifter inom alla steg av ett projekt med spännande produkter. Dynasafe värdesätter ett öppet, positivt och inkluderande arbetsklimat.

Information om ansökan

Detta är konsultuppdrag som startar omgående där man ser långsiktigt på samarbetet. Tjänsten är placerad på siten i Kristinehamn.

För frågor om tjänsten kontakta konsultchef [email protected].

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Konsultuppdrag via AxÖ Consulting

För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har mer än 230 års samlad erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans skall kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig en fast månadslön, trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan. Visa mindre

TECHNICAL SALES SUPPORT IN HYDRODYNAMICS

An exciting opportunity has arisen for driven engineers who wants to work in a combined role within hydrodynamic sales support and design. Since we are expanding our team with two people, we are open to hire experienced or recently graduated team members. If you’re new to hydrodynamics we will provide you with relevant training needed to succeed in this role. As Technical Sales Support, you will be part of our Global Customer Support division, working with... Visa mer
An exciting opportunity has arisen for driven engineers who wants to work in a combined role within hydrodynamic sales support and design. Since we are expanding our team with two people, we are open to hire experienced or recently graduated team members. If you’re new to hydrodynamics we will provide you with relevant training needed to succeed in this role.
As Technical Sales Support, you will be part of our Global Customer Support division, working with upgrades of existing customer products. You will have a close and effective collaboration with aftermarket sales function and the team of experts in hydrodynamic to create the best upgrading design. You communicate this solution to the customer and motivate how we can translate their needs into the most efficient product upgrade, for example to reduce their fuel consumption. In this role, you will work with all products in our range, consisting of propeller, waterjet, POD and rudder, and customize the solution based on the specific vessel’s needs.
You are the one who is driving and creating the hydrodynamic design in CAD and our in-house developed software PropCalc, which is our tool used for sales, design and engineering of ship propulsion equipment. Through simulation and testing in our own laboratory, we have a unique opportunity to deliver high-end products with the right effect, power and quality. In this role, you will develop a deep understanding how our propulsion systems integrate and works in different vessels and applications. Through this experience and expertise, you will contribute to product development, research and business intelligence to understand our customers' future needs.
What we can offer
We offer an inspiring and safe work environment in a position with a wide range of challenging work tasks with the opportunities to make a real difference and develop on a personal level. We work with unique products at a world leading supplier of maritime solutions in an international environment where some travelling can be part of your work based on interest and project. We can offer flexible working hours and the option to work partly remote based on your work tasks.
Qualifications and experience
You have at least a bachelor’s degree in mathematics, mechanical engineering, engineering physics, Naval Architecture or equivalent. Knowledge in fluid mechanics, CAD and numerical simulation (CFD) is seen as positive, but not a requirement. An interest in sales processes and a commercial mindset contributes to learn and understand how to work with quotations and costing. In our global organization high level of English, both written and spoken, is important. Communication skills in other languages is considered an advantage.
We appreciate your ability to act on own initiative and analyze complex issues and problems to come up with rational judgments. In this position collaboration is key to succeed, therefore we value your personal characteristics highly and your ability to co-operate well with others, communicate clearly, share knowledge, and support your colleagues in the pursuit of team goals.
Location: Kristinehamn, Sweden
Last day to apply 2023-04-09
For this position we work with personality and ability tests, which may be sent to you if you proceed in the process.
Since we are a company working with customers in the Naval segment, questions related to citizenship will be part of the selection process.
Kongsberg Maritime, a subsidiary of KONGSBERG, is a global marine technology company, providing innovative and reliable technology solutions for all marine industry sectors including: merchant, offshore, subsea and naval. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 34 countries. Kongsberg Maritime is part of KONGSBERG, an international, knowledge-based group delivering high-technology systems and solutions to clients within the oil and gas industry, merchant marine, defence and aerospace.
Kongsberg Maritime has a commitment in Sustainable Development Goals and for us, the oceans and marine resources are important. We therefore strive to develop products that help reduce emissions and damage to life below water. We believe in a workplace characterized by diversity and together we can create a work environment that brings the best out of everyone. We are very positive that you want to contribute to our development, and that you want to develop within Kongsberg.
Kongsberg Maritime in Kristinehamn consists of 280 engaged people working with sales, research, development, design, service and assembly of market leading solutions for different types of vessels. Our Hydrodynamic Research Centre provides world leading CFD and Testing capabilities in support for our Product centres and customers.
Our Global Customer Support division is responsible for Kongsberg Maritimes services, upgrades and support in the aftermarket. Our 2300 employees are present in 35 different countries around the world. During the operational lifetime of more than 30.000 installations, we ensure cost-efficient delivery of services, upgrades and spare parts in order to secure availability and predictability to our customers.
WORLD CLASS – through people, technology and dedication Visa mindre

Project Manager - Aftermarket

Kongsberg Maritime Sweden is looking for a skilled project manager who can lead various marine aftermarket projects, are you our next colleague? In our business unit in Kristinehamn, we are experts on delivering high-end propulsion solutions for the maritime sector. In order to deliver top-class service together with our top-class products we also need sharp aftermarket project managers who can provide the customer with a solid and confident project experi... Visa mer
Kongsberg Maritime Sweden is looking for a skilled project manager who can lead various marine aftermarket projects, are you our next colleague?
In our business unit in Kristinehamn, we are experts on delivering high-end propulsion solutions for the maritime sector. In order to deliver top-class service together with our top-class products we also need sharp aftermarket project managers who can provide the customer with a solid and confident project experience throughout the whole product life cycle. If you thrive with great responsibility and like to run projects from start to finish, then we offer you a great opportunity to work in a developing role, an interesting and varied work environment with international character together with the opportunity to create a large network in our high-tech industry!


As project manager in aftermarket, you become a part of Global Customer Support and member of a team focusing especially on customer-specific overall commitments. Here, the level of ambition is high when it comes to customer experience. Our team has a constant focus on the motto the whole is greater than the sum of its parts and we hope that you together with your energy and interest in technology share that attitude with us.


In your role, you are responsible for the planning, leading and follow-up of various installation and overhaul projects at the customer location. Since the projects are executed exclusively at various shipyards around the world, travel is included in this role. Destinations can be almost anywhere in the world and normally occurs 4-5 times a year. At the shipyard, you operate as the natural leader for staff within the project and serve as the customers focal point of contact.


Typical work tasks:
• support our sales staff in preparing quotes – pre-study
• work with technical specifications - scope of supply
• work with pre-calculations and monitor delivery times - planning
• be responsible for continuous follow-up and problem solving - commercially and technically
• be responsible for post-calculation - cost follow-up
• coordination of the project group - both internal and external resources


What are we looking for?
We are looking for an educational background in the form of a master's or bachelor's degree in engineering with a technical and/or financial orientation. The work life experience we are looking for is characterized by several years of experience of leading projects out in the field, these have preferably been of technical nature. Behind this experience is probably also some kind of education in project management accompanied with knowledge in group dynamics and communication. In our global organization a high level of English, both written and oral, is fundamental for your success.

Who are we looking for?
We are looking for you with the ability to drive processes from start to finish. You probably identify yourself as a determined and solution-oriented person. You are motivated by working purposefully within a given financial framework and understand the importance of this. You also have a great technical interest and the ability to understand the technology behind our products. Beyond this, we don’t really know who you are. But we are curious, and we appreciate applicants with different types of background. The important thing for us is that you have what it takes and want to be part of our journey around the world, where we deliver first-class customer experience and together we shape the maritime future.


Welcome with your application as soon as possible, but no later than 2021-04-16. Selection and interviews may be conducted during the application period. In this recruitment we utilize pre employment testing, which may be sent to you if you proceed further in the recruitment process.

Who we are:
Kongsberg Maritime is a global technology company who creates innovative and reliable solutions for maritime customers all over the world. Together we make up for 7300 employees spread out over 34 countries, and we have delivered our products to over 30 000 vessels worldwide. Our establishment in Kristinehamn consists of 260 employees spread out over the divisions; sales, development, research, propeller construction, assembly and service of propellers, rudder, waterjet, POD-system and control system.
We have been located in Kristinehamn, Sweden for 170 years, and in the year of 1937 we started delivering propellers by the name of KAMEWA. We are now present on the global maritime market where we deliver our world class products together with a great commitment to the global goals concerning sustainable development. For us the oceans and the maritime life are two very important aspects. Therefore, we always aspire to develop products that contribute to reducing the spill and effects on ocean life. Our goal as an employer is to create a workplace free from discrimination, tinged with diversity, experience, new perspectives and different backgrounds. We strive to maintain a work environment where all our employees thrive and feel like they belong, where the will to grow and develop in our company always is encouraged and positively looked upon. Visa mindre

Project Manager - Aftermarket

Kongsberg Maritime Sweden is looking for a skilled project manager who can lead various marine aftermarket projects. In our business unit in Kristinehamn, we are experts on delivering high-end propulsion solutions for the maritime sector. In order to deliver top-class service together with our top-class products we also need sharp aftermarket project managers who can provide the customer with a solid and confident project experience throughout the whole pr... Visa mer
Kongsberg Maritime Sweden is looking for a skilled project manager who can lead various marine aftermarket projects. In our business unit in Kristinehamn, we are experts on delivering high-end propulsion solutions for the maritime sector. In order to deliver top-class service together with our top-class products we also need sharp aftermarket project managers who can provide the customer with a solid and confident project experience throughout the whole product life cycle. If you thrive with great responsibility and like to run projects from start to finish, then we offer you a great opportunity to work in a developing role, an interesting and varied work environment with international character together with the opportunity to create a large network in our high-tech industry!

As project manager in aftermarket, you become a part of Global Customer Support and member of a team focusing especially on customer-specific overall commitments. Here, the level of ambition is high when it comes to customer experience. Our team has a constant focus on the motto the whole is greater than the sum of its parts and we hope that you together with your energy and interest in technology share that attitude with us.

In your role, you are responsible for the planning, leading, and follow-up of various refit, retrofit and installation projects. With your base in Kristinehamn you coordinate projects remotely and serve as the customers focal point of contact. Since projects are executed exclusively at various shipyards around the world, communication with internal and external resources is of utmost importance.

Typical work tasks:
• support our sales staff in preparing quotes – pre-study
• work with technical specifications - scope of supply
• work with pre-calculations and monitor delivery times - planning
• be responsible for continuous follow-up and problem solving - commercially and technically
• be responsible for post-calculation - cost follow-up
• coordination of the project group - both internal and external resources

What are we looking for?
We are looking for an educational background in the form of a master's or bachelor's degree in engineering with a technical and/or financial orientation. The work life experience we are looking for is characterized by several years of experience of leading projects out in the field, these have preferably been of technical nature. Behind this experience is probably also some kind of education in project management accompanied with knowledge in group dynamics and communication. In our global organization a high level of English, both written and oral, is fundamental for your success.

Who are we looking for?
We are looking for you with the ability to drive processes from start to finish. You probably identify yourself as a determined and solution-oriented person. You are motivated by working purposefully within a given financial framework and understand the importance of this. You also have a great technical interest and the ability to understand the technology behind our products. Beyond this, we don’t really know who you are. But we are curious, and we appreciate applicants with different types of background. The important thing for us is that you have what it takes and want to be part of our journey around the world, where we deliver first-class customer experience and together we shape the maritime future.

Last day to apply: 2021-10-11. Selection and interviews may be conducted during the application period. In this recruitment we utilize pre employment testing, which may be sent to you if you proceed further in the recruitment process.

Point of contact
Peter Mähler, Head of Project Management
Andreas Peper, HR Specialist

Kongsberg Maritime, a subsidiary of KONGSBERG, is a global marine technology company, providing innovative and reliable technology solutions for all marine industry sectors including: merchant, offshore, subsea and naval. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 34 countries. Kongsberg Maritime is part of KONGSBERG, an international, knowledge-based group delivering high-technology systems and solutions to clients within the oil and gas industry, merchant marine, defence and aerospace. Visa mindre

Projektassistent till Albin Components AB

Vi söker nu en medarbetare som stöttar vår organisation i vårt projektarbete, såväl interna som externa projekt. Du är behjälplig med att organisera och strukturera projektdokumentation såsom ritningar, standarder m.m. Uppdaterar, följer upp och ser till att deadlines hålls i tidsplaner, detta innebär att jobba tvärfunktionellt mellan våra avdelningar. Kund och leverantörskontakter förekommer både inom Sverige och utomlands. Kvalifikationer: - Kunskap o... Visa mer
Vi söker nu en medarbetare som stöttar vår organisation i vårt projektarbete, såväl interna som externa projekt. Du är behjälplig med att organisera och strukturera projektdokumentation såsom ritningar, standarder m.m. Uppdaterar, följer upp och ser till att deadlines hålls i tidsplaner, detta innebär att jobba tvärfunktionellt mellan våra avdelningar. Kund och leverantörskontakter förekommer både inom Sverige och utomlands.

Kvalifikationer:

- Kunskap och erfarenhet av projektledning/projektarbete
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är meriterande
- Erfarenhet från tillverkande industri
- Goda kunskaper i Office Paket
- God kommunikationsförmåga och har lätt för att samarbeta

Som person är du ansvarstagande, noggrann, har lätt att samarbeta och har stor integritet.


Albin Components AB som är beläget i Kristinehamn, omsätter ca 240 MSEK och har 115 anställda. Vår produktionsanläggning är högt automatiserad och inriktad mot medelstora och stora produktionsserier. Vi är certifierade enligt ledningssystemet ISO 9001, IATF 16949 och ISO 14001.

Albin Components AB är ett underleverantörsföretag med skärande bearbetning och montering som inriktning och med kuggskärning som specialitet. Kunderna finns i huvudsak inom fordonsindustrin där lastvagnssidan dominerar. Visa mindre

Projektledare

Nordic Paper är en papperskoncern belägen i natursköna Värmland samt i Norge. Bruken finns på totalt fyra orter: Bäckhammar där huvudkontoret är beläget, samt i Säffle, Åmotfors och i Greåker i Norge. För närvarande befinner sig Nordic Paper i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare vilket innebär att vi även utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Just nu söker vi projektledare till operations som vill vara med på vår spä... Visa mer
Nordic Paper är en papperskoncern belägen i natursköna Värmland samt i Norge. Bruken finns på totalt fyra orter: Bäckhammar där huvudkontoret är beläget, samt i Säffle, Åmotfors och i Greåker i Norge. För närvarande befinner sig Nordic Paper i en intressant utvecklingsfas med nya internationella och börsnoterade ägare vilket innebär att vi även utvecklar och vidgar vårt arbetsfält. Just nu söker vi projektledare till operations som vill vara med på vår spännande resa.Gillar du att utveckla industriell verksamhet genom rätt investeringar? Då har du nu en möjlighet att bli en del av Nordic Papers produktionsteam och arbeta med företagets investeringar i våra fabriker.Vi erbjuder en nyinsatt roll med självständigt och omväxlande arbete i ett spännande bolag baserat i Värmland-Norge med global utsikt då vi är ägda av kinesiska Shanying.Huvudsakliga arbetsuppgifterDin primära arbetsuppgift blir att stödja fabriksdirektören och fabrikscheferna med de större investeringar som genomförs på fabrikerna.Jobbet innebär att tillsammans med medarbetare i verksamheten ta fram underlag för investeringsbeslut, äskande av investeringsmedel samt att leda arbetet under genomförande. Det betyder många kontakter med både medarbetare och leverantörer. Du följer upp att investeringarna uppfyller ställda mål avseende funktion och kostnader.Önskvärda kvalifikationerRollen är nyinsatt i företaget vilket innebär att du får bygga upp rutiner och arbetssätt. Det kräver att du har tidigare erfarenhet från projektledaruppdrag inom industri. Utöver det krävs utbildning på lägst gymnasienivå, liksom att du kan prata och skriva obehindrat på både svenska och engelska.Personliga egenskaperFör att trivas med detta uppdrag tror vi att du gillar att vara en spindel i nätet, att du är strukturerad och har bra administrativ förmåga. Du uppskattar att jobba självständigt, korta kontaktvägar samt snabba beslut.Information om tjänstenLockar detta dig? Kontakta oss så pratar vi mer. Frågor besvaras av vår produktionsdirektör Christian Persson , mobil nr 070-6861098. Visa mindre