Lediga jobb som Registrator i Kristinehamn

Se lediga jobb som Registrator i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Elsäkerhetsverket söker registrator

Ansök    Jul 2    Elsäkerhetsverket    Registrator
Elsäkerhetsverket har som mål att göra elen trygg och störningsfri. Vi arbetar för att elanläggningar och elprodukter ska vara säkra, att branschen och elyrkespersoner har rätt kompetens och för att allmänheten ska vara medvetna om farorna med el. Vi är också tillsynsmyndighet enligt lagen om elektromagnetisk kompatibilitet (EMC). Vi är en liten, modern och samarbetsinriktad myndighet som har täta kontakter med branschen. Nytänkande och öppenhet för att ... Visa mer
Elsäkerhetsverket har som mål att göra elen trygg och störningsfri. Vi arbetar för att elanläggningar och elprodukter ska vara säkra, att branschen och elyrkespersoner har rätt kompetens och för att allmänheten ska vara medvetna om farorna med el. Vi är också tillsynsmyndighet enligt lagen om elektromagnetisk kompatibilitet (EMC).


Vi är en liten, modern och samarbetsinriktad myndighet som har täta kontakter med branschen. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar ser vi som viktiga förutsättningar för framgång. Våra engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad.




Beskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i en spännande och omväxlande roll som registrator i en myndighet med ett tydligt och aktuellt samhällsuppdrag.

Tjänsten är placerad i Kristinehamn på Avdelningen för verksamhetsstöd.

Avdelningen för verksamhetsstöd har ansvar för övergripande frågor som, verksamhetsplanering, ekonomi- och verksamhetsstyrning, HR, IT, säkerhetsskydd, kommunikation, registratur och lokaler.

Arbetsuppgifter
Arbetet som registrator är omväxlande och omfattar bland annat ärendehantering, registrering, ärendehandläggning, arkivering och utlämnande av allmän handling samt utbildning och stöd till handläggare och chefer. Du får självständigt arbeta med att registrera, bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med det statliga regelverket och interna styrande dokument. Du kommer även att ge service och stöd till allmänheten.

Du fungerar som ett stöd för verksamheten i frågor som rör offentlighet och sekretess samt arkivredovisning. Arbete med att ta fram gemensamma rutiner och riktlinjer liksom arkiv och arkivläggning ingår också i uppdraget. Tillsammans med övriga medarbetare inom avdelningen arbetar du ständigt med att förbättra rutiner och processer, Elsäkerhetsverket arbetar med att ha en modern informationsförvaltning med fokus på digitalisering och kommer att arbeta med att förändra arbetssätt med hjälp av AI.  Du är väl förtrogen med ärendehanteringssystem, du är operativ, självgående och lockas av att vara en del i vårt fortsatta utvecklingsarbete.

Vi vill att din vardag ska fungera och vi värdesätter en bra balans mellan arbetsliv och fritid. Vi erbjuder därför en möjlighet att arbeta på distans en del av din arbetstid.

Elsäkerhetsverket är en myndighet med ett stort uppdrag i förhållande till antalet anställda. Detta innebär att arbetsuppgifterna efterhand kan komma att förändras inom myndighetens verksamhetsområde.



Kvalifikationer
Formella krav
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du:

- ha lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som vi bedömer är relevant för tjänsten,
- erfarenhet från diarieföring och från digitalt ärendehanteringssystem,
- erfarenhet av att arbeta som registrator eller handläggare i offentlig förvaltning
- ha god kunskap om dokumenthantering, gallring och arkivredovisning
- ha kunskap om och/eller erfarenhet av de lagar och förordningar som styr myndigheternas arbete, framförallt offentlighet och sekretess
- kunna uttrycka dig på ett enkelt och tydligt sätt i tal och skrift på svenska,
- ha de personliga egenskaper som framgår av kravprofilen

Meriterande:
- har registrator- eller arkivutbildning,

För att vara aktuell för tjänsten kan det bli aktuellt att du genomgår en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövningen. Du måste lämna ditt samtycke innan vi kan påbörja prövningen. 



Dina personliga egenskaper
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och även arbetar självständigt. Du behöver vara en god kommunikatör samt ha både vilja och förmåga att ge service, både internt och externt. Du är nyfiken, inhämtar och delar med dig av kunskaper och erfarenheter. Du är noggrann, tar ett stort eget ansvar, arbetar metodisk och är strukturerad. Du håller god ordning och är bra på att prioritera och har god förmåga att planera din dag. Du är lyhörd, flexibel och kommer med egna initiativ och genomför aktiviteter.

Elsäkerhetsverket är en statlig myndighet med uppdraget att arbeta för hög elsäkerhet och för att elektriska utrustningar inte ska störa varandra. Utifrån visionen ”Trygg och störningsfri el” utövar vi aktiv tillsyn av elektriska anläggningar, elinstallationsföretag och elinstallatörer samt marknadskontroll av elektriska produkter. Myndigheten ansvarar för auktorisation av elinstallatörer och för register över elinstallationsföretag. Vi arbetar med projekt, rapporter, analyser och statistik inom vårt område. Vi utarbetar också föreskrifter för elektrisk säkerhet och elektromagnetisk kompatibilitet samt deltar i teknisk standardisering både nationellt och internationellt. Ett aktivt samarbete med elbranschen och andra aktörer kring elsäkerhetsfrågor är en naturlig del av verksamheten. Myndigheten använder kommunikation som ett strategiskt verktyg för förändring och ökad kunskap.


Elsäkerhetsverket har cirka 50 medarbetare med placering i Kristinehamn, Umeå, Hässleholm och Stockholm. Huvudkontoret ligger i Kristinehamn.


Elsäkerhetsverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete på deltid och vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv. Du kan läsa mer om myndighetens olika verksamheter samt vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder på www.elsakerhetsverket.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt i rekryteringsverktyget Varbi. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Vikarierande Registrator vid Bergslagens artilleriregemente, A 9

Ansök    Okt 10    Försvarsmakten    Registrator
Om tjänsten Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått uppdrag att etablera? Regeringen har beslutat att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente är ett. Till vår expedition söker vi nu en registrator på ett långtidsvikariat, 12 mån, med möjlighet till tillsvidareanställning. Expeditionen som idag består av två registratorer är organisatoriskt placerad på Gar... Visa mer
Om tjänsten

Vill du vara med och bygga upp ett av de nya regementen som Försvarsmakten har fått uppdrag att etablera?

Regeringen har beslutat att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente är ett.

Till vår expedition söker vi nu en registrator på ett långtidsvikariat, 12 mån, med möjlighet till tillsvidareanställning. Expeditionen som idag består av två registratorer är organisatoriskt placerad på Garnisonsstödsavdelningen tillsammans med andra civila handläggare. Avdelningens uppgift är att med sin specialkompetens stödja utbildningen av artilleribataljoner till Sveriges försvar och som registrator kommer du ha ett stort ansvar för förbandets informationshantering.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som registrator kommer du att arbeta med registrering och distribuering av inkommande och utgående handlingar i olika säkerhetsskyddsklasser. Du bemannar vår expedition där du ger stöd och service till Försvarsmaktens handläggare i dokumenthanteringsfrågor.

Du kommer även hantera utlämningsärenden, allmänna handlingar samt övriga förekommande arbetsuppgifter, exempelvis beställning av tjänstekort.  

Du deltar även i den fortsatta utvecklingen av informationshantering samt expeditionstjänsten vid förbandet.

Friskvård och fysisk träning är en naturlig del av arbetet för all personal i Försvarsmakten och vi tränar på arbetstid 3 timmar utifrån din egna personliga målsättning.



KRAV

Kvalifikationer


• Gymnasieexamen
• Arbetslivserfarenhet inom registratur eller motsvarande arbete innehållande ärendehandläggning, informations- dokumenthantering eller arkiv.
• Erfarenhet av att ha jobbat i digitala ärendehanteringssystem.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
• B körkort.

Personliga egenskaper

För att fungera och trivas i rollen som registrator söker vi dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och strukturerad. Vi ser att du är serviceorienterad och har en positiv inställning. Du bidrar aktivt till ett gott samarbete och har lätt att skapa och bygga förtroendefulla relationer. Du är prestigelös och gillar att hitta nya lösningar.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.



Meriterande kvalifikationer


• För tjänsten relevant eftergymnasialutbildning exempelvis registratur, informationsförvaltning, offentlig förvaltning eller liknande.
• Erfarenhet av olika kommunikationssystem.
• Utbildning inom offentlighet och sekretess.
• Vana att arbeta i försvarsmaktens IT-system.



Övrigt

Befattningen är civil.


• Anställningen är ett heltidsvikariat om 12 månader, med möjlighet till en tillsvidareanställning.
• Arbetsort är Kristinehamn
• Individuell lönesättning tillämpas och tillträde till tjänsten enligt överenskommelse
• Tjänstgöring på obekväm arbetstid liksom oregelbunden arbetstidsförläggning kan förekomma dock är grunden vanlig 40 timmarsvecka med möjlighet till flextid.
• Anställningen innebär att du kommer att krigsplaceras vilket bla. ställer vissa krav på fysisk arbetsförmåga.



Ansökan
Ansökan ska skrivas på svenska och innehålla följande:


• CV
• Ansökningsbrev med motivering om varför du är lämpad för denna befattning

 

För upplysningar om befattningen, kontakta:
Björn Söderman, tel: 070-840 38 63

För information om rekryteringsprocessen, kontakta:
Anja Hollanti, tel: 070-591 74 69 

Fackliga företrädare
OFR/O: Niclas Sköld
OFR/S: Britt Dahlman
SEKO: Crister Florin
Samtliga nås via växeln på tfn 0500-46 50 00

 

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2024-11-01

Läs mer om Bergslagens artilleriregemente på www.forsvarsmakten.se/a9

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Regering och Riksdag har gett Försvarsmakten uppdraget att stärka Sveriges försvarsförmåga, i en tid med osäker omvärldsutveckling. Bergslagens artilleriregemente, A 9 ska därför återetableras i Kristinehamn. Regementet kommer bidra till ökad geografisk närvaro, utbildning av värnpliktiga och därmed utveckling av artilleriförmåga i södra Sverige.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan som såväl runt om i världen.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Visa mindre

Vikarierande arkivarie till Kanslienheten

Ansök    Mar 4    Kristinehamns kommun    Registrator
Är du en strukturerad person med erfarenhet av arkivering inom offentlig förvaltning? Kommunledningsförvaltningen söker nu en vikarierande arkivarie till Kanslienheten i Kristinehamn! Kristinehamns kommun bjuder på en vacker och tillgänglig skärgårdsmiljö, en idyllisk stadskärna och möjligheten till ett aktivt och varierande fritidsliv för både barn och vuxna. Arbetsplatsen är förlagd till kommunhuset Uroxen i centrala Kristinehamn, fem minuters gångväg f... Visa mer
Är du en strukturerad person med erfarenhet av arkivering inom offentlig förvaltning? Kommunledningsförvaltningen söker nu en vikarierande arkivarie till Kanslienheten i Kristinehamn!

Kristinehamns kommun bjuder på en vacker och tillgänglig skärgårdsmiljö, en idyllisk stadskärna och möjligheten till ett aktivt och varierande fritidsliv för både barn och vuxna. Arbetsplatsen är förlagd till kommunhuset Uroxen i centrala Kristinehamn, fem minuters gångväg från resecentrum. Samt på kommunarkivet i Kvadraten-huset på Mariebergsområdet, ett par kilometer utanför centrum.

Kanslienheten är en av tre enheter inom ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommunledningsförvaltningen. Enheten består av registratur, kommunsekreterare samt ledningsstöd och sekreterarstöd. Totalt finns sex medarbetare som tillsammans arbetar för att ge stöd och service till både förvaltningens verksamheter och allmänheten.

ARBETSUPPGIFTER
Vår arkivarie går snart på föräldraledighet och därför söker vi nu en vikarie att börja så snart som möjligt. Som arkivarie ansvarar du för kommunarkivet och ger råd och stöd i arkivfrågor till samtliga förvaltningar inom kommunen. Du lämnar ut allmänna handlingar från arkivet (inkl. sekretessprövning), svarar på arkivfrågor från privatpersoner och forskare, tar emot arkivleveranser samt ordnar och förtecknar arkiv. Som en naturlig del av arbetet har du också skriftliga samt muntliga kontakter med kommunens invånare.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har som lägst gymnasieexamen och erfarenhet av att arbeta med arkivfrågor inom offentlig sektor, eller annan erfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har högskoleutbildning inom arkivkunskap eller liknande utbildning. Då arbetet innehåller såväl muntliga som skriftliga arbetsuppgifter behöver du ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Vi söker dig som arbetar organiserat och strukturerat med god prioriteringsförmåga. Du trivs i rollen med många kontaktytor, därför är det av stor vikt att du är en tydlig kommunikatör och visar omdöme i dina uttalanden. Du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete. Du är självständig och trygg i din arbetsroll och vill leverera kvalitativ service till de du möter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av administrativa avdelningen, digitaliseringsavdelningen, ekonomi- och styrningsavdelningen, HR-avdelningen, kommunikationsavdelningen och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.

Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Registrator/Administrativ handläggare

Ansök    Okt 25    Kristinehamns kommun    Registrator
Är du intresserad av att ha ett ansvarsfullt och varierande arbete i demokratins tjänst? Då kanske du är vår nästa kollega! Kommunledningsförvaltningen söker nu en registrator/administrativ handläggare till Kanslienheten. Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av administrativa avdelningen, digitaliseringsa... Visa mer
Är du intresserad av att ha ett ansvarsfullt och varierande arbete i demokratins tjänst? Då kanske du är vår nästa kollega! Kommunledningsförvaltningen söker nu en registrator/administrativ handläggare till Kanslienheten.

Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av administrativa avdelningen, digitaliseringsavdelningen, ekonomi- och styrningsavdelningen, HR-avdelningen, kommunikationsavdelningen och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.

Ekonomi- och kanslienheten är en av tre enheter inom ekonomi- och styrningsavdelningen som tillhör kommunledningsförvaltningen. Förvaltningen består av cirka 110 medarbetare inom områdena administration, digitalisering, ekonomi, kansli, kommunikation, personal och planering. Kanslienheten består av fem medarbetare som finns på kommunlednings-förvaltningens kontor på Kungsgatan i Kristinehamn samt på kommunarkivet på Mariebergsområdet.

ARBETSUPPGIFTER
Som registrator/administrativ handläggare har du en nyckelroll på kommunledningsförvaltningen och har det övergripande ansvaret för kommunstyrelsens diarieföring. Det innebär stöd och service till både förvaltningens verksamheter och allmänheten såsom dokumenthantering och utlämnande av allmänna handlingar. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår också systemansvar och utveckling av kommunens ärendehanteringssystem LEX, arvodeshantering till förtroendevalda, sekreteraruppdrag samt arbete med allmänna val. Som registrator är du också arkivredogörare.

Som registrator/administrativ handläggare har du en nyckelfunktion i kommunledningsförvaltningens arbete med ärendehantering och registratur och du bidrar till att utveckla och effektivisera rutiner och processer inom ditt arbetsområde. Du är ett stöd för avdelningens chefer och handläggare men även övriga nämndsekreterare, både i det dagliga arbetet och utbildnings- och utvecklingsarbete. Som en naturlig del av arbetet har du också skriftliga samt muntliga kontakter med kommunens invånare.

KVALIFIKATIONER
• Lägst 3-årig gymnasieexamen
• Flerårig arbetslivserfarenhet som registrator eller uppgifter som arbetsgivaren bedömer likvärdiga
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Högskoleutbildning inom statsvetenskap/rättsvetenskap eller annan relevant utbildning
• Erfarenhet av att arbeta med arkivfrågor inom offentlig sektor

Vi söker dig som arbetar organiserat och strukturerat med god prioriteringsförmåga. Du trivs i rollen med många kontaktytor, därför är det av stor vikt att du är en tydlig kommunikatör och visar omdöme i dina uttalanden. Du bidrar till utvecklings- och förbättringsarbete. Du är självständig och trygg i din arbetsroll och vill leverera kvalitativ service till de du möter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Elsäkerhetsverket söker en registrator till huvudkontoret i Kristinehamn

Ansök    Mar 4    Elsäkerhetsverket    Registrator
Elsäkerhetsverket är en nationell myndighet med ett tydligt samhällsuppdrag att minska elolycksfall och bränder som beror av el. Våra engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar är en viktig förutsättning i en föränderlig omvärld. Tillsammans med andra aktörer strävar vi efter att uppnå bästa möjliga effekt för elsäkerhet och elektromagnetisk komp... Visa mer
Elsäkerhetsverket är en nationell myndighet med ett tydligt samhällsuppdrag att minska elolycksfall och bränder som beror av el. Våra engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar är en viktig förutsättning i en föränderlig omvärld. Tillsammans med andra aktörer strävar vi efter att uppnå bästa möjliga effekt för elsäkerhet och elektromagnetisk kompabilitet, med givna resurser.
Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa och bidra till samhällsnyttan.
Tjänsten är placerad på avdelningen för Verksamhetsstöd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet som registrator är omväxlande och omfattar bland annat ärendehantering, registrering, arkivering och utlämnande av allmän handling samt utbildning, råd och stöd till handläggare och chefer. Du får självständigt arbeta med att registrera, bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med det statliga regelverket och interna styrande dokument. Du kommer även att ge service och stöd till allmänheten. Du fungerar som ett stöd för verksamheten i frågor som rör offentlighet och sekretess samt arkivredovisning. Tillsammans med övriga medarbetare inom enheten deltar du i det fortlöpande arbetet med att ta fram gemensamma rutiner och riktlinjer och stödjer förvaltningarna i verksamhetsutveckling. Elsäkerhetsverket arbetar med att ha en modern informationsförvaltning med fokus på bland annat digitalisering.
Arbete med arkiv och arkivläggning ingår också i uppdraget. Tillsammans med andra kollegor arbetar du ständigt med att förbättra rutiner och processer.
Elsäkerhetsverket är en myndighet med ett stort uppdrag i förhållande till antalet anställda. Detta innebär att arbetsuppgifterna efterhand kan komma att förändras inom myndighetens verksamhetsområde.
Dina kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du:
ha lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som vi bedömer är relevant för tjänsten
· ha kunskap om och/eller erfarenhet av de lagar och förordningar som styr myndigheternas arbete, framförallt offentlighetsprincipen,
· kunna uttrycka dig på ett enkelt och tydligt sätt i tal och skrift på svenska,
· ha de personliga egenskaper som framgår av kravprofilen.
· har erfarenhet av att arbeta som registrator eller handläggare i offentlig förvaltning,
· har erfarenhet av digitalt ärendehanteringssystem, gärna Platina,
Det är meriterande om du:
· har registrator- eller arkivutbildning,
· erfarenhet av handläggning i statlig förvaltning
Dina personliga egenskaper
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper, eftersom arbetsuppgifterna kräver att du är strukturerad och kan hålla god ordning. Det är också viktigt att du kan vara en god kommunikatör samt ha både vilja och förmåga att ge service, både internt och externt. Att inhämta och dela med dig av kunskaper och erfarenheter är också nödvändiga egenskaper för denna tjänst. Du ska ha förmågan att både samarbeta med andra i en grupp och arbeta självständigt.
Om Elsäkerhetsverket
Elsäkerhetsverket är en statlig myndighet med uppdraget att arbeta för hög elsäkerhet och för att elektriska utrustningar inte ska störa varandra. Utifrån visionen ”Trygg och störningsfri el” utövar vi aktiv tillsyn av elektriska anläggningar, elinstallationsföretag och elinstallatörer samt marknadskontroll av elektriska produkter. Myndigheten ansvarar för auktorisation av elinstallatörer och register över elinstallationsföretag. Vi arbetar med projekt, rapporter, analyser och statistik inom vårt område. Vi utarbetar också föreskrifter för elektrisk säkerhet och elektromagnetisk kompatibilitet samt deltar i teknisk standardisering både nationellt och internationellt. Ett aktivt samarbete med elbranschen och andra aktörer kring elsäkerhetsfrågor är en naturlig del av verksamheten. Myndigheten använder kommunikation som ett strategiskt verktyg för förändring och ökad kunskap.
Elsäkerhetsverket har 58 medarbetare med placering i Kristinehamn, Umeå, Hässleholm och Stockholm. Huvudkontoret ligger i Kristinehamn.
Elsäkerhetsverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv.
Vill du läsa mer om myndigheten och våra olika verksamheter samt vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder så kan du göra det på vår hemsida http://www.elsakerhetsverket.se
Anställningsform
Heltid, tillsvidareanställning.
Tillträdesdag
Snarast enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta administrativ chef Kristin Johansson.
Fackliga representanter SACO Karin Dröschmeister, ST Ingvar Svensson.
Samtliga nås via Elsäkerhetsverkets växel 010-168 05 00.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara skriven på svenska och innehålla CV och personligt brev där vi vill att minst följande framgår:
· Ditt namn och kontaktuppgifter.
· Beskrivning av hur du uppfyller de obligatoriska kraven för tjänsten.
· Beskrivning av de eventuella meriterande krav du uppfyller.
· En kort beskrivning av hur just du vill bidra i rollen som registrator.
Betyg och intyg m.m. lämnas först vid nästa steg i rekryteringsprocessen, då vi även kommer att efterfråga referenser.
Ansökan till denna tjänst ska vara märkt med ref 1/2021 och vara inkommen till oss senast den 14 mars 2021. Den kan skickas via e?post till [email protected], eller med vanlig post till Elsäkerhetsverket, Box 4, 681 21 Kristinehamn. Visa mindre

Registrator/administrativt stöd till Elsäkerhetsverket

Ansök    Apr 1    Elsäkerhetsverket    Registrator
Elsäkerhetsverket är en statlig myndighet med uppdraget att arbeta för hög elsäkerhet och för att elektriska utrustningar inte ska störa varandra. Utifrån visionen trygg och störningsfri el utövar vi aktiv tillsyn av elinstallatörer och elektriska anläggningar, marknads kontrollerar elektriska produkter och informerar allmänheten om elsäkerhetsfrågor. Vi utarbetar också föreskrifter för elektrisk säkerhet och elektromagnetisk kompatibilitet samt deltar i t... Visa mer
Elsäkerhetsverket är en statlig myndighet med uppdraget att arbeta för hög elsäkerhet och för att elektriska utrustningar inte ska störa varandra. Utifrån visionen trygg och störningsfri el utövar vi aktiv tillsyn av elinstallatörer och elektriska anläggningar, marknads kontrollerar elektriska produkter och informerar allmänheten om elsäkerhetsfrågor. Vi utarbetar också föreskrifter för elektrisk säkerhet och elektromagnetisk kompatibilitet samt deltar i teknisk standardisering både nationellt och internationellt.
Elsäkerhetsverket söker nu en visstidsanställd registrator/administrativt stöd till huvudkontoret i Kristinehamn.
Dina kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du
· vara mycket noggrann och kunna arbeta självständigt,
· kunna förstå och kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift,
· ha praktisk erfarenhet av insortering, skanning av dokument samt arkiv i offentlig förvaltning,
· genom referenser eller på annat sätt kunna visa att du har kompetens att arbeta med ovan angivna arbetsuppgifter,
· erfarenhet av registrering och handläggning i offentlig förvaltning,
· erfarenhet av att arbeta i digitalt ärendehanteringssystemet, gärna Platina,
· ha de personliga egenskaper som framgår av kravprofilen,
· erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare
Dina personliga egenskaper
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper, eftersom arbetsuppgifterna kräver att du har god samarbetsförmåga och är mycket noggrann. Du behöver även ha förmåga att kommunicera både internt och externt och ta till dig ny information som du behöver för att utföra uppgifterna. Tjänsten är en visstidsanställning och vi ser gärna att du kan börja snarast. Tjänsten är fördelad Registrator 50% samt administrativt stöd 50%.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet som registrator är omväxlande och omfattar bland annat ärendehantering, registrering och arkivering. Du kommer att ta emot och registrera ansökan om auktorisation och göra avstämning av registreringar i vårt företagsregister. Vid behov har du telefonkontakt eller mailkontakt med sökande. I arbetet ingår även arkivarbete som till exempel kopiering, skanning, insortering och gallring av dokument.
Om Elsäkerhetsverket
Elsäkerhetsverket har cirka 55 medarbetare med placering i olika delar av landet: Kristinehamn, Umeå, Hässleholm och Stockholm. Huvudkontoret ligger i Kristinehamn. Elsäkerhetsverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv.
Vill du läsa mer om oss kan du gå in på vår hemsida: http://www.elsakerhetsverket.se/jobbahososs/
Anställningsform, tillträdesdag och omfattning
Visstidsanställning, start snarast möjligt enligt överenskommelse – 30 september, omfattning 100 procent.
Då behovet är stort att tillsätta tjänsten snarast ser vi att du kan starta med kort varsel.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta administrativ chef Kristin Johansson
Fackliga representanter är för SACO Karin Dröschmeister och för ST Ingvar Svensson.
Samtliga nås via Elsäkerhetsverkets växel 010-168 05 00.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, märkt ref 3/2021 senast den 8 april 2021. Den kan skickas via e?post till [email protected], eller med vanlig post till Elsäkerhetsverket, Box 4, 681 21 Kristinehamn.
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev på svenska. Vid urvalet kommer vi att stämma av din ansökan mot kravprofilen. Betyg och intyg med mera lämnas först vid nästa steg i rekryteringsprocessen. Visa mindre

Registrator

Ansök    Apr 2    Elsäkerhetsverket    Registrator
Elsäkerhetsverket söker en registrator till huvudkontoret i Kristinehamn Elsäkerhetsverket är en nationell myndighet med ett tydligt samhällsuppdrag att minska elolycksfall och bränder som beror av el. Våra engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar är en viktig förutsättning i en föränderlig omvärld. Tillsammans med andra aktörer strävar vi efte... Visa mer
Elsäkerhetsverket söker en registrator till huvudkontoret i Kristinehamn
Elsäkerhetsverket är en nationell myndighet med ett tydligt samhällsuppdrag att minska elolycksfall och bränder som beror av el. Våra engagerade och kompetenta medarbetare utför uppdraget med kvalitet, rättssäkerhet och hög servicegrad. Nytänkande och öppenhet för att prova nya lösningar är en viktig förutsättning i en föränderlig omvärld. Tillsammans med andra aktörer strävar vi efter att uppnå bästa möjliga effekt för elsäkerhet och elektromagnetisk kompabilitet, med givna resurser.
Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa och bidra till samhällsnyttan.
Tjänsten, som är ett vikariat är placerad på Avdelningen för verksamhetsstöd.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du får självständigt arbeta med att registrera, bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med det statliga regelverket och interna styrande dokument. Arbete med arkiv och arkivläggning ingår också i uppdraget. Du kommer även att ge service och stöd till både allmänheten och den egna verksamheten och tillsammans med andra kollegor ständigt förbättrar rutiner och processer.
Elsäkerhetsverket är en myndighet med ett stort uppdrag i förhållande till antalet anställda. Detta innebär att arbetsuppgifterna efterhand kan komma att förändras inom myndighetens verksamhetsområde.
Dina kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten ska du:
· ha lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som vi bedömer är relevant för tjänsten,
· ha kunskap om och/eller erfarenhet av de lagar och förordningar som styr myndigheternas arbete, framförallt offentlighetsprincipen,
· kunna uttrycka dig på ett enkelt och tydligt sätt i tal och skrift på svenska,
· ha de personliga egenskaper som framgår av kravprofilen.
Det är meriterande om du:
· har erfarenhet av att arbeta som registrator eller handläggare i offentlig förvaltning,
· har registrator- eller arkivutbildning,
· har erfarenhet av digitalt ärendehanteringssystem, gärna Platina,
· kan uttrycka dig väl i tal och skrift på annat språk än svenska.
Dina personliga egenskaper
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper, eftersom arbetsuppgifterna kräver att du är strukturerad och kan hålla god ordning. Det är också viktigt att du kan vara en god kommunikatör samt ha både vilja och förmåga att ge service, både internt och externt. Att inhämta och dela med dig av kunskaper och erfarenheter är också nödvändiga egenskaper för denna tjänst. Du ska ha förmågan att både samarbeta med andra i en grupp och arbeta självständigt.
Om Elsäkerhetsverket
Elsäkerhetsverket är en statlig myndighet med uppdraget att arbeta för hög elsäkerhet och för att elektriska utrustningar inte ska störa varandra. Utifrån visionen ”Trygg och störningsfri el” utövar vi aktiv tillsyn av elektriska anläggningar, elinstallationsföretag och elinstallatörer samt marknadskontroll av elektriska produkter. Myndigheten ansvarar för auktorisation av elinstallatörer och register över elinstallationsföretag. Vi arbetar med projekt, rapporter, analyser och statistik inom vårt område. Vi utarbetar också föreskrifter för elektrisk säkerhet och elektromagnetisk kompatibilitet samt deltar i teknisk standardisering både nationellt och internationellt. Ett aktivt samarbete med elbranschen och andra aktörer kring elsäkerhetsfrågor är en naturlig del av verksamheten. Myndigheten använder kommunikation som ett strategiskt verktyg för förändring och ökad kunskap.
Elsäkerhetsverket har drygt 50 medarbetare med placering i Kristinehamn, Umeå, Hässleholm och Stockholm. Huvudkontoret ligger i Kristinehamn.
Elsäkerhetsverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv.
Vill du läsa mer om myndigheten och våra olika verksamheter samt vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder så kan du göra det på vår hemsida http://www.elsakerhetsverket.se
Anställningsform
Heltid, tidsbegränsad anställning.
Tillträdesdag
Senast från 1 augusti 2020 till och med 11 juni 2021, eventuellt längre.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta administrativ chef Ingrid Öhlén.
Fackliga representanter är för SACO Katarina Olofsson och för ST Ingvar Svensson.
Samtliga nås via Elsäkerhetsverkets växel 010-168 05 00.
Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan, som ska vara skriven på svenska och innehålla CV och personligt brev där vi vill att minst följande framgår:
· Ditt namn och kontaktuppgifter.
· Beskrivning av hur du uppfyller de obligatoriska kraven för tjänsten.
· Beskrivning av de eventuella meriterande krav du uppfyller.
· En kort beskrivning av hur just du vill bidra i rollen som registrator.
Betyg och intyg m.m. lämnas först vid nästa steg i rekryteringsprocessen, då vi även kommer att efterfråga referenser.
Ansökan till denna tjänst ska vara märkt med ref 8/2020 och vara inkommen till oss senast den 24 april 2020. Den kan skickas via e?post till [email protected], eller med vanlig post till Elsäkerhetsverket, Box 4, 681 21 Kristinehamn. Visa mindre

Registrator / administratör

Ansök    Apr 4    Elsäkerhetsverket    Registrator
Elsäkerhetsverket söker medarbetare Elsäkerhetsverket söker dig som med din kompetens kan och vill bidra till myndighetens fortsatta utvecklingsresa. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Kristinehamn och för närvarande på Avdelningen för verksamhetsstöd. Vad ska du arbeta med?Du kommer i huvudsak att arbeta med registrering i ärendehanteringssystem, både i rollen som registrator och som administratör. Du kommer att vara administrativt stöd till kommunik... Visa mer
Elsäkerhetsverket söker medarbetare Elsäkerhetsverket söker dig som med din kompetens kan och vill bidra till myndighetens fortsatta utvecklingsresa. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Kristinehamn och för närvarande på Avdelningen för verksamhetsstöd. Vad ska du arbeta med?Du kommer i huvudsak att arbeta med registrering i ärendehanteringssystem, både i rollen som registrator och som administratör. Du kommer att vara administrativt stöd till kommunikationsgruppen men även till övriga delar av myndigheten. Elsäkerhetsverket är en myndighet med ett stort uppdrag i förhållande till antalet anställda och en dynamisk miljö. Detta innebär att arbetsuppgifterna efterhand kan förändras och utvecklas. Dina kvalifikationerFör att vara kvalificerad för tjänsten ska du:·        ha lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som vi bedömer är relevant för tjänsten ·        ha erfarenhet av att arbeta med administration i offentlig förvaltning som är relevant för tjänsten och/eller har arkiv- eller registratorutbildning ·        kunna uttrycka dig på ett enkelt och tydligt sätt i tal och skrift på svenska·        ha de personliga egenskaper som framgår av kravprofilenDet är mycket meriterande om du: ·        har erfarenhet av att arbeta som registrator eller handläggare i offentlig förvaltning ·        har erfarenhet av digitalt ärendehanteringssystem, gärna Platina ·        har erfarenhet av kommunikationsarbeteDet är också meriterande om du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på annat språk än svenska. Dina personliga egenskaper Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper, eftersom arbetsuppgifterna kräver att du är strukturerad och kan hålla god ordning. Det är också viktigt att du kan vara en god kommunikatör samt ha både vilja och förmåga att ge service, både internt och externt. Att inhämta och dela med dig av kunskaper och erfarenheter är också nödvändiga egenskaper för denna tjänst. Du ska ha förmågan att både samarbeta med andra i en grupp och arbeta självständigt. Om Elsäkerhetsverket Elsäkerhetsverket är en statlig myndighet med uppdraget att arbeta för hög elsäkerhet och för att elektriska utrustningar inte ska störa varandra. Utifrån visionen ”Trygg och störningsfri el” utövar vi tillsyn av elektriska anläggningar, elinstallationsföretag, elinstallatörer och gör marknadskontroll av elektriska produkter. Vi kommunicerar även med allmänheten och branschen kring elsäkerhetsfrågor. Vi utarbetar också föreskrifter för elektrisk säkerhet och elektromagnetisk kompatibilitet samt deltar i teknisk standardisering både nationellt och internationellt.Elsäkerhetsverket har cirka 55 medarbetare med placering i olika delar av landet: Kristinehamn, Umeå, Hässleholm och Stockholm. Huvudkontoret ligger i Kristinehamn. Elsäkerhetsverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv. Visa mindre