Lediga jobb som Upphandlare i Kristinehamn

Se lediga jobb som Upphandlare i Kristinehamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kristinehamn som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlare till myndighet sökes!

Ansök    Maj 27    Perido AB    Upphandlare
Har du minst 3 års erfarenhet av upphandling och vill bidra i en samhällsviktig verksamhet? Nu söker vi en strukturerad och självgående upphandlare med goda kunskaper i LOU/LUF och erfarenhet av upphandlingsverktyg som Mercell TendSign. Hos vår kund får du möjlighet att arbeta i en modern myndighet med engagerade kollegor – och samtidigt göra verklig nytta! Om tjänsten Perido söker nu en upphandlare till vår kund – en mindre, modern och samarbetsinriktad ... Visa mer
Har du minst 3 års erfarenhet av upphandling och vill bidra i en samhällsviktig verksamhet? Nu söker vi en strukturerad och självgående upphandlare med goda kunskaper i LOU/LUF och erfarenhet av upphandlingsverktyg som Mercell TendSign. Hos vår kund får du möjlighet att arbeta i en modern myndighet med engagerade kollegor – och samtidigt göra verklig nytta!
Om tjänsten
Perido söker nu en upphandlare till vår kund – en mindre, modern och samarbetsinriktad myndighet med placering i Kristinehamn. Det finns även möjlighet att arbeta hemifrån några dagar i veckan. Myndigheten har ett nära samarbete med branschen och kännetecknas av ett engagerat arbetsklimat. Du blir en del av avdelningen för analys och arbetar tillsammans med cirka 60 kunniga och drivna kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare kommer du att självständigt och i nära samarbete med upphandlande avdelning planera, genomföra och dokumentera myndighetens upphandlingar. I arbetsuppgifterna ingår också att ge råd och stöd inför kommande upphandlingar, ta fram beslutsunderlag för vägval i olika upphandlingar och att ta fram stödmaterial för hantering av framtida upphandlingar. Även administrativ hantering av upphandlingar ingår i uppdraget.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som upphandlare behöver du trivas med att ta ett stort eget ansvar och självständigt driva upphandlingsprocesser från start till mål. Rollen kräver att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann i din dokumentation och har god förmåga att fatta välgrundade beslut. Du behöver ha förmågan att på ett tydligt och pedagogiskt sätt kunna förklara upphandlingsregler och processer för personer utan förkunskaper, vilket ställer krav på både din kommunikativa förmåga och din servicekänsla. Rollen passar dig som är prestigelös, lösningsorienterad och van att arbeta i en verksamhet där lagarbete och dialog värderas högt.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper inom LOU/LUF
Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-26. Start 2025-08-18.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35282 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/. Visa mindre

Strategic Buyer

An exciting opportunity has arisen for a Strategic Buyer in the Propeller Systems & Stabilizers division at Kongsberg Maritime Propulsion & Handling. We are seeking a dedicated professional to manage sourcing for our products. This is a fantastic opportunity to become a key member of our Supply Chain team. You will play a crucial role in ensuring cost management, quality, and timely delivery of materials. In this role, you will work closely with internal a... Visa mer
An exciting opportunity has arisen for a Strategic Buyer in the Propeller Systems & Stabilizers division at Kongsberg Maritime Propulsion & Handling. We are seeking a dedicated professional to manage sourcing for our products.
This is a fantastic opportunity to become a key member of our Supply Chain team. You will play a crucial role in ensuring cost management, quality, and timely delivery of materials.
In this role, you will work closely with internal and external stakeholders, driving continuous improvement with global suppliers and partners. Your focus will be on fostering strong relationships and supporting our product goals. We seek a proactive and collaborative procurement professional who can manage supplier agreements and deliver on material cost management.
Key Responsibilities:
Strategic Sourcing: Support the development and execution of sourcing strategies to drive both immediate and long-term supply chain improvements, engaging key stakeholders.
Project Collaboration: Work closely with Project Managers to ensure that sourcing decisions align with project goals, cost targets, and financial performance objectives.
Supplier & Method Development: Lead sourcing for new product introductions (NPI) and manage source and method changes to meet all program milestones.
Negotiations & Supplier Management: Lead commercial negotiations to achieve the best overall value for KONGSBERG, ensuring supplier commercial issues are resolved efficiently.
Supplier Leadership: Take ownership of specific supplier relationships, providing strategic guidance and fostering development where applicable.
Cross-Functional Alignment: Consult with Product Owners and Project Managers to develop strategies that align across the Propulsion and Handling business.
Operational Execution: Manage sourcing activities, including procurement of parts and services, purchase order management, and compliance with customer and governmental regulations.
Business Development: Identify and develop supply chain opportunities to support the Propulsion & Handling business.

Qualifications & Experience:
Proven experience in strategic sourcing, procurement, or supply chain management.
Strong negotiation and supplier management skills.
Ability to collaborate effectively with Project Managers to drive cost efficiency and financial performance.
Experience with ERP systems for purchasing and supplier management.
Working experience with castings, shafts, fabrications or hydraulics will be advantegous
Willingness to travel regionally and internationally
Global outlook and exposure to different challenges, and cultures
Fluent written and spoken English

This role offers a chance to make a significant impact on project outcomes and supply chain efficiency. If you're a strategic thinker with strong leadership skills and a passion for optimizing procurement, we encourage you to apply.
Join us and be part of a team that drives innovation and excellence in sourcing!
What we can offer
Participation in various development projects and training's
Interesting opportunities for professional development and career advancement within the organization
Unique atmosphere in a team sharing expertise
Interesting experience and opportunity for personal development
Possibility work partly remote based on your work tasks

Work location
Kraków (Poland) or Kristinehamn (Sweden)
Sounds interesting? Apply now or latest 2025-05-15. We conduct ongoing selections and interviews may begin before the application deadline. For this position, we use personality and ability tests, which will be sent to you if you proceed in the process. Since we are a company working with customers in the Naval segment, questions related to citizenship will be part of the selection process.
Kongsberg Maritime is a technology pioneer, enabling a more sustainable future for our oceans. Our zero-emission integrated technologies advance the maritime industry and solve our customers' toughest problems. With unmatched competence, domain knowledge, innovation, and market reach, we are the trusted maritime partner. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 35 countries.
Our Propulsion and Handling division delivers world class products for propulsion, handling systems, motion control and waterjet for all marine industry sectors including merchant, offshore and naval. Our products enhance operational efficiency and deliver safe, secure, reliable and sustainable products to our valued customers.
KONGSBERG is a leading global technology group. Throughout our proud two hundred year history, we have continuously advanced, applying innovative solutions to the needs of our customers, partners and society at large. We believe diversity is our strength. By fostering an inclusive and diverse culture we nurture and ensure space for different perspectives and ideas. We work determined to mature and improve our ability to utilize our diversity and culture of differences to create positive business results.
Kongsberg: Protechting people and planet Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Sep 21    Kristinehamns kommun    Upphandlare
Vill du bli en i vårt inköpsteam och arbeta med tydlig fokus på affärsmässiga avtal? I så fall kan du vara rätt person för den här tjänsten! Vi söker nu en upphandlare med fokus på IT till inköpsenheten. Kristinehamns kommun har cirka 24 000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmlands län. Här finns ett differentierat näringsliv, ett rikt kultur- och fritidsliv och tillgång till vacker skärgård och natur. Kommunstyrelsen ansvarar för samordningen ... Visa mer
Vill du bli en i vårt inköpsteam och arbeta med tydlig fokus på affärsmässiga avtal? I så fall kan du vara rätt person för den här tjänsten! Vi söker nu en upphandlare med fokus på IT till inköpsenheten.

Kristinehamns kommun har cirka 24 000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmlands län. Här finns ett differentierat näringsliv, ett rikt kultur- och fritidsliv och tillgång till vacker skärgård och natur. Kommunstyrelsen ansvarar för samordningen av kommunens upphandlingsverksamhet genom kommunledningsförvaltningen och söker nu en upphandlare.

Inköpsenheten hör till kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och består av en upphandlingschef och tre medarbetare. Inköpsenheten ansvarar för kommunens strategiska upphandlingar och inköpsprocesser i nära samarbete med kommunens förvaltningar och samarbetspartners. Enheten genomför upphandlingar för kommunens räkning och bidrar med rådgivning och stöd i inköpsfrågor. Enheten är lokaliserad på kommunledningskontorets förvaltning på Kungsgatan 30.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare kommer du att självständigt driva, planera och genomföra upphandlingar inom olika kategorier med fokus på affärsmässiga avtal. Du driver upphandlingarna från förstudie till avtalsförvaltning.

Tjänsten du nu söker är främst inriktad på upphandlingar av IT-system/It-applikationer, men även varor, tjänster och entreprenader kan bli aktuella beroende på upphandlingsbehov och arbetsbelastning på enheten.

Tillsammans med övriga medarbetare på inköpsenheten är du delaktig i att utveckla kommunens inköpsarbete och system samt genomföra såväl interna som externa utbildnings- och informationsinsatser.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av upphandlings-/inköpsarbete inom offentlig sektor och av upphandlingar enligt LOU/LUF/LUK. Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling av IT-system/It-applikationer samt projektledning, då kommunen står inför en omfattande digitaliseringsprocess och vi har behov av en medarbetare som inriktar sig inom detta område.

Du bör ha relevant utbildning och erfarenhet inom området, gärna en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, IT, eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant. Du behöver behärska Officepaketets olika delar och ha goda kunskaper i Excel och i att arbeta i IT-system. Erfarenhet av upphandlingsverktyget Visma Tendsign är meriterande.

Som upphandlare kommer du att ha många kontakter. Det krävs därför att du har en god social kompetens och pedagogisk förmåga. Vidare är du drivande, strukturerad, analytisk och självständigt kan leda projekt. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i såväl tal som skrift.


ÖVRIGT
Vi är en arbetsplats för många människor, människor som i sin tur arbetar i verksamheter där de möter Kristinehamns invånare. Tillsammans så är vi ambassadörer för hur invånarna uppfattar oss.

Vi tycker att ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap skapas genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och en god kommunikation. Hos oss ansvarar du för såväl din egen som organisationens utveckling. När alla tar ansvar för att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö ger det kraft och energi samtidigt som vi känner arbetsglädje på jobbet.

Som anställd ska du kunna förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre

Strategic Buyer

An exciting opportunity has arisen for a Strategic Buyer in the Propeller Systems & Stabilizers division at Kongsberg Maritime Propulsion & Handling. We are seeking a dedicated professional to manage sourcing for our products. This is a fantastic opportunity to become a key member of our Supply Chain team. You will play a crucial role in ensuring cost management, quality, and timely delivery of materials. In this role, you will work closely with internal a... Visa mer
An exciting opportunity has arisen for a Strategic Buyer in the Propeller Systems & Stabilizers division at Kongsberg Maritime Propulsion & Handling. We are seeking a dedicated professional to manage sourcing for our products.
This is a fantastic opportunity to become a key member of our Supply Chain team. You will play a crucial role in ensuring cost management, quality, and timely delivery of materials.
In this role, you will work closely with internal and external stakeholders, driving continuous improvement with global suppliers and partners. Your focus will be on fostering strong relationships and supporting our product goals. We seek a proactive and collaborative procurement professional who can manage supplier agreements and deliver on material cost management.
Key Responsibilities:
Strategic Sourcing: Support the development and execution of sourcing strategies to drive both immediate and long-term supply chain improvements, engaging key stakeholders.
Project Collaboration: Work closely with Project Managers to ensure that sourcing decisions align with project goals, cost targets, and financial performance objectives.
Supplier & Method Development: Lead sourcing for new product introductions (NPI) and manage source and method changes to meet all program milestones.
Negotiations & Supplier Management: Lead commercial negotiations to achieve the best overall value for KONGSBERG, ensuring supplier commercial issues are resolved efficiently.
Supplier Leadership: Take ownership of specific supplier relationships, providing strategic guidance and fostering development where applicable.
Cross-Functional Alignment: Consult with Product Owners and Project Managers to develop strategies that align across the Propulsion and Handling business.
Operational Execution: Manage sourcing activities, including procurement of parts and services, purchase order management, and compliance with customer and governmental regulations.
Business Development: Identify and develop supply chain opportunities to support the Propulsion & Handling business.

Qualifications & Experience:
Proven experience in strategic sourcing, procurement, or supply chain management.
Strong negotiation and supplier management skills.
Ability to collaborate effectively with Project Managers to drive cost efficiency and financial performance.
Experience with ERP systems for purchasing and supplier management.
Working experience with castings, shafts, fabrications or hydraulics will be advantegous
Willingness to travel regionally and internationally
Global outlook and exposure to different challenges, and cultures
Fluent written and spoken English

This role offers a chance to make a significant impact on project outcomes and supply chain efficiency. If you're a strategic thinker with strong leadership skills and a passion for optimizing procurement, we encourage you to apply.
Join us and be part of a team that drives innovation and excellence in sourcing!
What we can offer
Participation in various development projects and training's
Interesting opportunities for professional development and career advancement within the organization
Unique atmosphere in a team sharing expertise
Interesting experience and opportunity for personal development
Possibility work partly remote based on your work tasks

Work location
Kraków (Poland) or Kristinehamn (Sweden)
Sounds interesting? Apply now or latest 2025-03-24. We conduct ongoing selections and interviews may begin before the application deadline. For this position, we use personality and ability tests, which will be sent to you if you proceed in the process. Since we are a company working with customers in the Naval segment, questions related to citizenship will be part of the selection process.
Kongsberg Maritime is a technology pioneer, enabling a more sustainable future for our oceans. Our zero-emission integrated technologies advance the maritime industry and solve our customers' toughest problems. With unmatched competence, domain knowledge, innovation, and market reach, we are the trusted maritime partner. Headquartered in Kongsberg, Norway, the company has manufacturing, sales and service facilities in 35 countries.
Our Propulsion and Handling division delivers world class products for propulsion, handling systems, motion control and waterjet for all marine industry sectors including merchant, offshore and naval. Our products enhance operational efficiency and deliver safe, secure, reliable and sustainable products to our valued customers.
KONGSBERG is a leading global technology group. Throughout our proud two hundred year history, we have continuously advanced, applying innovative solutions to the needs of our customers, partners and society at large. We believe diversity is our strength. By fostering an inclusive and diverse culture we nurture and ensure space for different perspectives and ideas. We work determined to mature and improve our ability to utilize our diversity and culture of differences to create positive business results.
Kongsberg: Protechting people and planet Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Jan 31    Kristinehamns kommun    Upphandlare
Drivs du av att göra goda affärer och skapa bra kundrelationer? Vill du ingå i ett team med kompetenta, drivna och prestigelösa kollegor? Då ska du söka till oss. Upphandlingsenheten hör till kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och består av en upphandlingschef och tre medarbetare. I syfte att öka kvalitén ytterligare kommer vi nu att utöka vår enhet med två personer, varav en upphandlare. Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens strategiska... Visa mer
Drivs du av att göra goda affärer och skapa bra kundrelationer? Vill du ingå i ett team med kompetenta, drivna och prestigelösa kollegor? Då ska du söka till oss.

Upphandlingsenheten hör till kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning och består av en upphandlingschef och tre medarbetare. I syfte att öka kvalitén ytterligare kommer vi nu att utöka vår enhet med två personer, varav en upphandlare.

Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens strategiska upphandlingar och inköpsprocesser i nära samarbete med kommunens förvaltningar och samarbetspartners. Enheten genomför upphandlingar för kommunens räkning och bidrar med rådgivning och stöd i hela upphandlingsprocessen. Enheten är lokaliserad på kommunledningsförvaltningen, Kungsgatan 30 i centrala Kristinehamn.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som upphandlare kommer du att självständigt driva, planera och genomföra upphandlingar inom olika kategorier med fokus på affärsmässiga avtal. Du driver upphandlingarna från förstudie till avtalsförvaltning.

Tjänsten du nu söker är främst inriktad på upphandlingar av varor och tjänster men även andra områden, till exempel entreprenadupphandlingar, kan bli aktuella beroende på upphandlingsbehov och arbetsbelastning på enheten.

Tillsammans med övriga medarbetare på upphandlingsenheten är du delaktig i att utveckla kommunens inköpsarbete och system samt genomföra såväl interna som externa utbildnings- och informationsinsatser.

KVALIFIKATIONER
Du bör ha relevant utbildning eller erfarenhet inom området, gärna en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, eller annan utbildning och/eller erfarenhet som är relevant. Du behöver behärska Officepaketets olika delar samt ha vana att arbeta i olika IT-system. Erfarenhet av upphandlingsverktyget Mercell Tendsign är meriterande.
Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet och/eller utbildning i upphandlings-/inköpsarbete inom offentlig sektor samt av upphandlingar enligt LOU (Lagen om offentlig upphandling)

Som upphandlare kommer du att ha många kontakter. Det krävs därför att du har en god social kompetens och pedagogisk förmåga. Vidare är du drivande, strukturerad, analytisk och kan självständigt leda projekt. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i såväl tal som skrift.

B-körkort är meriterande då kortare resor kan förekomma i tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Visa mindre